Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Kela en jäisi odottelee mitään esitäytettyi lappusii, ainakin meil kunnal on niin et kuntalisää ei saa takautuvasti! Eli pitää ajoissa hakea ja kaikenlisäksi, eivät tee päätöstä ennen kuin on tullut päätös Kelalt kotihoidontuesta. :eek: Mulla tuli viikossa kotihoihontukipäätökset, kun olin laput vienny.

Kaapsu nousee nyt seisomaan! Eilen yhtäkkiä törötti tiskikoneen luukkua vasten, kun konetta tyhjensin. Siin onkin kiva sit "auttaa" äitiä, nii kun Jospi jo kommentoikin FB:ssä :whistle: Sit ryhty heti nousee myös meitä vasten, kun ollaan lattialla istumassa.

Meiläkään ei ole mitää isävapaita tiedossa, ei ollut edes isyyslomaa, kun syntymäpäivä ja kotiintulopäivä. Kesälomaakaan ei ollut kun yksi päivä! :ashamed: Se on sellasta opiskelijaperheen elämä. Joko on koulussa tai sitten töissä. Eikös isäkuukauden saa pitää myöhemminkin. Ajattelin, että josko sit ensi kesänä? Vaikka luulempa, ettei onnistu... Jos vaikka juuri aloittanut uudes duunissa, niin siinä tuskin voi heti ruvee iskäkuukautta anomaan...

Jälleen jaksamista kaikille huonounisille! :hug: Ja sairastelijoille!
Ja kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua

S ja Kaapsu 6kk 1vko+
 
Nyt oli pieni sauma jatkaa kirjotusta kun tyttö nukkuu :)

Jaksuja kaikille joilla vauvat valvottaa :hug: En oikein osaa neuvoa että mikä olisi avuksi esim noihin imetyksien lopettamisiin :/ Voisiko Kuumeella mies yöllä yrittää rauhottaa vauvaa kun miehestä ei tule sitä maidon hajua...

Pur: lle hyviä rouviintumiskemuja ja onnea vielä :flower:

Meillä ei myöskään mies pidä isyyskuukautta vai mikä se oli.

Haavemamma Muistaakseni virallinen suositus on 2 teelusikallista lihaa per sose.

Kiitoksia tosi paljon kuumeelle tiedosta että vuosilomien ajalta saa kodinhoidontuen, en olisi ikinä moista uskonut enkä siksi osannut kysyäkään :flower:

Pinnasuoja on tyhjässä sängyssä käytössä joo, tyttö kun edelleen nukkuu vieressä :LOL: Se on Brion sellainen suht korkea ja aika paksu että ei siitä läpi tulla. Koitin yks päivä että jos nukahtais päikkäreillä omaan sänkyyn ja sinne nukahti ihan helposti joten en silleen ole huolissani etteikö tottuis omaan sänkyyn, sitten kun sinne raaskin laittaa :)

Hampaita meilläkään ei ole vielä, vaivaavat kyllä. Ja ryömitäänkin vaan taaksepäin ja kieritään ja pyöritään että näköjään enemmän tykkää keskittyä sanaleikkeihin :D Ensiaskeltuolissa kuitenkin välillä seisoo ihan jaloillaan täysin eikä istu istuimessa.

Kivaa sateista päivää kaikille, nää taitaa lähteä tänään pitkästä aikaa vähän shoppaamaan :wave:
 
Huomenta kaikki

Kotihoidontuesta: hoitorahaa saa niin kauan kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa ja on alle kolmevuotias (eikä tietenkään saa yksityisen hoidon tukea myöskään). Tämä siis pätee hoitorahaan, hoitolisään tietysti vaikuttavat tulot ja sitä tuskin saa jos molemmat vanhemmat ovat töissä. Ja paikallisista lisistä en myöskään tiedä.

Seranzu, jos isä pitää isäkk jossain vaiheessa muista ilmoittaa siirtämisestä Kelaan - tällöin sun oma vanhempainpäiväraha lyhenee 12 päivällä Niin sitä ilmoitusta ei voi perua eli sitä ei siirretä enää takaisin äidille...

Sötnos ja muut ravinnosta perillä olevat, auttaisittekö tietämätöntä: eli käytättekö äidinmaidonkorvikejauhetta ruuassa, puurossa tms? Voiko jauheen kuumentaa tai miten sitä käytetään (no paketissakin tietty ohjeet mutta kyselen laiskana teiltä...)? Ja voiko kalsiumia saada liikaa? Eikös just jossain ollut juttu että liikaa maitoa (litra päivässä ) voi lapsilla jotain vaivaa aiheuttaa (hmm kun olen tosi hyvin perillä kaikesta..) Kiitokset avustanne!!!

Tänään vihdoin hieroja, uskomatonta kuinka hankalaksi voi senkin varaaminen mennä!

Meillä on nukahtaminen edelleen vaihtelevasti huonoa, ja välillä ajattelen että valvokoot kunnes väsyy ja nukahtaa ja sitten taas että kääk kun olen huono äiti, toki vanhempi päättää koska mennään nukkumaan jne. Voih kun on vaikeaa!

almaa
 
Kelasta: Mun mielestä sieltä tulee ne esitäytetyt laput kotihoidontuesta. Ja olin lukevinani että kotihoidontukea voi hakea Kelasta aikaisintaan 2kk ennen tuen alkamista. Eli kun mulla loppuu vanhempainraha 14.11 ja vasta 1.12 olen oikeutettu kotihoidontukeen, niin ei kiirusta vielä. Syyskuun lopulla haen.

Mies mietti hetken pitäisikö isäkuukauden, mutta kun kerroin ettei se kuukausi olisi siis hänelle harrasteloma, niin siihen se jäi :LOL: Eli ei pidä mies isäkuukautta, piti ne kolmen viikon isyysvapaat kyllä.

Kurja keli tänään, ei pääse ees ulos, kun vettä tulee :/
 
Ai jaa! Almaa kiitos, eli siis jollen mitään ilmoita mulla on se vanhempain loma kuin aikaisemminkin? Eli oletus on kuitenkin se että isä EI pidä lomaa ja mun loma on tuon +12pv nytkin, ja jos pitää niin siitä nappastaan pois se 12...
Ei se sit pidä! Kun muuten joudun lähtee töihi vie aikasemmi ja isä ei missään nimes pysty pitää ennen kesäkuuta, kun on tuo koulu... Mä kun lähden maaliskuussa.. Ellei sitä rahaa tipahda taivaalta :ashamed:
 
sateista perjantaipäivää:)

Kela.. me käytiin Kelan toimistolla ihan paikan päällä täyttää kotihoidontuki-lappu. En jääny oottelee esitäytettyä tms paperia. Ja saatiinkin hyvä neuvo siltä tätiltä:"Laita vaan ruksi joka kohtaan, nii ei ainakaa sen takia viivästy käsittely". Tällä viikolla tuli sit jo päätös:) Ruhtinaallinen 314?/kk 1.1.2010 alkaen, tän vuoden loppuun asti tulee 464? ku kuntalisä on vielä maksussa.. Niin, ja siis noistahan lähtee se 20% veroo pois. Joten ei tosiaankaan tarvii rahassa kylpee;) ...niinku mä nyt muka tekisin...
Ja kuten Seranzukin tuossa mainitsi, nii kyllä kotihoidontukee saa heti seuraavasta päivästä alkaen ku vanh.rahakausi päättyy. Niin munkin paperissa lukee. 30.10. on eka "halpa päivä".
Ja isäkuukaudesta. Meillä ei sitä pidetä. Ja isyyslomapäivätkin on vielä osittain pitämättä. Mun jakeluun ei mee et miks Kela maksaa isyyslomapäiviltä n.1/3 palkasta? Laskettiin sillon helmikuus ku avomies piti isyyslomaa, et se isyyspäiväraha on n.1/3 normaalista... Joten taloudellisesti kannattamatonta pitää isyyslomaa;) Mut onneks mies on töissä sellasessa firmassa et voi paperilla laittaa ne isyyslomapäivät nyt syys-lokakuulle mut käytännössä pitää sit ainaki joulun tienoilla niitä vapaapäiviä.

Järkyttävä vesisade:( Mä sitten inhoon syksyä! Tää ei vaan oo mun vuodenaika. Eilen surkuttelin taas avomiehelle kuinka tylsää mulla on kotona. Aivan ihanaa olla Ellenin kans mut mä huomaan kaipaavani myös aikuista seuraa. Ja sit se srk:n perhekerho on TIETTY keskiviikkoisin, eli samana päivänä ku muskari. Ja samaan aikaankin. Eli meiltä jää sit paikallinen perhekerho väliin:( Olisin niin mieluusti menny sinne, et olisin tavannu näitä tän lähiympäristön perheitä mut ei sit onnistu.

Sympatioita yökukkujavauvojen vanhemmille! Meillä on nyt n.2kk nukuttu yöt läpeensä. Joinaki öinä pitää antaa tuttia useemman kerran mut esim. viime yönä vasta klo06 eka kerran. Ja Ellen menee nukkuu n.klo21 ja heräs tänä aamuna vähä ennen klo08. En valita.

Vielä ku ite menis nukkuu ajoissa nii sais kunnon unet mut kun BB tulee;) Oon jo ihan jumisssa siihe vaikkei oo tullu ku vähä yli viikon.. Sampo ja Lotta on mun suosikit.

Nyt kuorii perunoita Ellenin lounasta ajatellen..
Nanada ja Ellen 7kk tasan :heart:
 
Almaa Mä laitan korvikejauhetta ruoan sekaan koska tyttö juo tosi vähän maitoa, enimmäkseen vettä. Vettä tuliskin juoda sitten enemmän kuin normaalisti jos jauhetta laittaa ruokaan ettei vatsa kovetu liikaa. Mä sekoitan jauheen ruokaan vasta kun olen ensin lämmittänyt ruoan, laitan n. 3 mitallista jolloin se vastaa 100ml maitoa per ruokakerta.

Se vastikkeen liian suuri saanti josta puhutaan on yleensä ihan pikku vauvoille ja tarkoittaa sitä että jos korviketta menee tosi paljon yli litran vuorokaudessa niin se rasittaa pienen munuaisia, mutta sama koskee vettäkin eli liika neste rasittaa niin pienen munuaisia. Kalsiumin kanssa asialla ei ole tekemistä :D kalsiumin saannilla vuorokautista rajaa pidetään 2,5g eli aika paljon ja aika mahdotonta saada ruoasta, hyvä kun saa sen vauvalle tarvittavan ja riittävän kasaan :) Ihanne tietenkin aina olisi että kaiken tarvittavan ravinteen saisi ruoasta suoraan mutta aina se ei vaan ole mahdollista näin pienillä :)

Nyt kaupoille :wave:
 
Kuume meil oli siinä mielessä aika helppoa tuo tissistä vierottaminen kun oon alusta asti joutunut antamaan lisämaitoa pullosta. Poika rauhoittui sitten pullolle kun ei tissiä tullut... Silloin alkuun pidettiin sylissä niin kauan että nukahti ja siitä sit siirrettiin omaan sänkyynsä. Mut kyllä mä joitakin kertoja annoin huutaa sängyssä, siis kun tiesin ettei toinen ainakaan nälkäänsä voi huutaa. Mies oli meillä niin kylmähermoinen että kielsi menemästä heti hyssyttämään ja syliin ottamaan kun toinen kitisee. Ja ihan hyvä että kielsikin, koska mä olisin mennyt aika herkästi ottamaan syliin. Mut tosiaan sitä huutoa ei kauheen pitkään tarvinnut ees kuunnella, oisko menny ehkä vajaa viikko. Meil on toi poika muutenkin semmonen että ei oo koskaan kauheen kauaa jaksanut huutaa, ei siis ainakaan toistaiseksi vaikuta kauheen tempperamenttiselta... :LOL: Mut tiedän kyllä lähipiiristä yhen alle vuosikkaan kun huutaa vaikka kaksi tuntia että saa tahtonsa läpi. Kaikki ollaan erilaisia :) .

Meil on viime yönä nukuttu 12 tunnin yöunet! Nyt näköjään alkaa muuttumaan rytmi sellaseks että yöt nukutaan tosi pitkään ja päivällä vaan lyhyitä päikkyjä. Ihan hyvä juttu tääkin, nyt vaan toi "oma aika" on päivällä tosi kortilla. No, onneks illalla saa sitten hetken tuijotella telkkua ihan rauhassa kun poika menee viim.19.30 yöunille.

Ai nii, vinkki banaanikärpästen kuolettamiseen: mulla meinaan menee hermot noitten pikkusiivekkäitten kanssa. Kuulin toimivan jutun, eli samassa suhteessa etikkaa ja fairya (puolet ja puolet) johonkin lautaselle tai mukiin. Siinä on semmonen tuoksu että houkuttaa kärpäset "uiskentelemaan".... Meillä oli yks ilta terassinovi auki ja yks kaks oli ihan hirveesti banskukärpäsiä sisällä. Laitoin ton liemen ja hetken päästä siellä oli 23 siivekästä uimassa! Toimii!

Nyt pyykit kuivumaan!
 
ihanaa,taas poitsut samaan aikaan unilla! :D tää on luksusta!

kalsiumin saanti hyvä että täällä on ollu siitä juttua,mä oon vähän huono näis asiois!hyvä et tääl saa tietoa niist jutuist!taas kerran,ihania ootte! =)

leikkipuisto me käydään vähän puistos,mut omal pihal ollaan ain ku vaan mahollista!hiekkalaatikol Miro ei oo viel ollu!

hattu ain ku ollaan ulkona tai jossain ni ain o jonkunlainen lätsä päässä!

kela täytyykin seuraavaks perehtyy näihin juttuihin! :whistle:

pinnasuoja löytyy sellanen aika paksu,ilman ei tulis mitään!Esikollakin ol se niin kauan ku hän nukku pinnikses!Tais ol jotain 1v7kk ku rupes nukkumaan isommas sängys!

isyyskuukausi ei taida isukki pitää sellasta

Pur harmi juttu tollanen! :hug: mut kaikesta huolimatta hauskoja juhlia!!

Iso :hug: hali kaikille sitä tarvitseville!!


Eilen Miro oli melkeen koko ajan lattiallakin konttausasennos(ennen vaan pehmeel alustal) :D Tänään hän meni eteenpäin sellasel sammakkoloikal! :LOL: Hurjaa vauhtia kasvavat noi lapsukaiset!! :heart:

huomattiin eilen et meil on vesivahinko keittiön lattian al!!!!! :kieh: :headwall: :kieh: :headwall: Eli ei muuta kun lattia auki!!! :headwall: :headwall:

tekisköhän sitä jotain järkevääkin tänään!! :whistle:


Tyyppien äippä ja Miro 7kk+ :heart:
 
Seranzu, eikö sen saa täydeltä kuukaudelta? Kun jostain mä luin etteivät maksa kuukautta vähempää... Vai meniskö se sitten niin, että tuki tulis sitten marras-joulukuulta, eikä kalenterikuukausittain? Kun mä oon siinä uskossa etten saa marraskuulta kahdelta viikolta mitään...Ota selvää noista Kelan jutuista... Että vasta sitten joulukuun alusta tulis tuki.
 
Piti viel kommailla et ei meilläkään isi pidä isäkuukautta, hänel jäi pitämättä isyyslomakin kun aloitti silloin just yrittäjänä. En tiedä saisko sitä vielä pidettyä, kai niissäkin joku takaraja on...

Mun hoitovapaa-anomus meni pomon esimiehelle hyväksyttäväks kun anon yli vuoden kestävää vapaata. Nyt oottelen sitte sitä päätöstä ennenkuin voin Kelan kans asioida. Tarviikin kysyä sitä vuosiloman ajalta maksettavaa tukea kans, mulla on 27 lomapäivää äippäloman jälkeen ja sit vasta alkaa hoitovapaa.

Pinnasänky on meillä semmonen joku ruotsalaisvalmisteinen kehtopinnis. Normi pinniksen kokoinen muuten mut keinuvalla sänkyosalla (saa kyl lukittua paikoilleen myöskin). Se on muuten ihan jees mut siinä on kans armottoman matalat laidat. Saa nähdä mitä sitte keksitään kun poika oppii seisomaan kun pohjaa ei tosiaan pysty laskemaan yhtään alemmas. Tarvii varmaan siirtyä nukkumaan matkasänkyyn...

Täällä pakitellaan jo aika vauhdikkaasti mut eteenpäin ei vielä mennä. Yritystä kyl on jo, välillä kuuluu semmonen vinkuna pojan käsistä kun kämmenet pyyhkii lattiaa kun yrittää hilata itteensä eteenpäin =) . Ei siis varmaan mee enää montaa päivää kun honaa homman. Joo ja tänään huomasin et poikahan osaa jo istua ihan itekseen! On varmaan osannu jo kauemminkin mut nyt vasta hoksasin et sehän pysyy itekin pystyssä :LOL: .

tosi kurja juttu toi vesivahinko! Meil on aikanaan ollut tosi paha sellanen, tsemppiä vaan sinne!
 
Nessu, meil ainakii kotihoidontuki tulee vajaaltaki kuukaudelta, MUTTA kuntalisää maksavat vain täysin kuukausin joten meikäläinen saa sitten tammikuult ekan sen... Kun se äippäloma loppuu 2.12... Mutta joo kuukausi on se minimi mitä voi hakea... Mähän olen huimat vajaa 3kk hoitovapaalla ja siitäkin lomalla joulu- ja tammikuun, mut silit joo saa sen hoitotuen, niinkos täs jo on mainittukin. :)
 
Hii mä ostin ihan RAIDIA, juts niihin kärpäsiin! :kieh: :kieh: Se on meinaan kerrasta poikki :LOL: Kämppä myrkkyyn ja ite lenkille sit vaan tuuletus. Ei oo sit riesaa niist enää... Mul sojottaa tulitikkui kukkaruukuis (joku niksipirkka ohje...) ja fairyetikat on koklattu, mut ei ne noil hävinny kokonaan..
 
Ootte te kyllä mainioita! Täällä kun muistaa käydä, niin saa vertaistuen lisäksi vinkit banaanikärpästen tuhoamiseen ja kelan paprujen täyttöön. =)

Pur Huh. Toivottavasti saatte nautittua juhlista joka tapauksessa!

Voi ei! Toivottavasti on pienempi juttu ku pelkäätte.

Mä jotenki jänskään tän talon kanssa jatkuvasti, kun tuntuu, että ei ilmastointi pelaa kauheen hyvin, ikkunoihin tulee kosteutta pahimpina aikoina jne. Kerran jopa oli yhden huoneen tapeteissa pientä homeentynkää, kun oli siellä kuivatettu pyykkiä jonkun aikaa - tyhmät - kun kuivui paremmin kuin kylppärissä. Alle 2 vuotta ollan täällä asuttu, eikä täällä silloin ainakaan pitänyt olla isompaa vikaa.

Pakko sit valittaa, kun oltiin eilen Viljan kanssa tuppereilla (ihan kivaa sinänsä!), niin sinne tuli yks kaveri lastensa kanssa, joista toisella oli vesirokko. :kieh: Toisella oli ollut se pari viikkoa sitten ja oli puhunut, kuinka odotteli että se tulisi toiselle. Eilen oli sitten pojalla ekat kolme rakkulaa päässä, mutta ei ollut varma, oliko rokko nyt iskenyt. Siitä oli ollut puhetta, niin olin kyllä vähän :eek:, kun näin sen tulevan tämän pojan kanssa paikalle. Eipä siitä enää karkuunkaan päästy, joten parin viikon päästä odotettavissa valitusta valvotuista öistä ja inhottavista rakkuloista. Onhan se hyvä sairastaa pienenä, mutta en nyt olisi kyllä kaivannut. Kehtasi muuten sitten tänään fb:ssä mainostaa, että rokkoa saisi tulla hakemaan.... :kieh:
 
matma no huh huh!luulisi että ei lähtis lasten kans mihinkään tollaseen jos epäilee et vois ol rokko! toivottavasti teil ei oo talos mitää homeongelmaa!

toivon kyl todella että se vesivahinko ois ihan joku pikkanen vaan!!

tääl molemmat poitsut unilla viel ja äippä tietty täällä!! :LOL:

mieli tekis johonkin viihteelle!! :D tekis kyl ihan hyvää!taidan käyd illal prismas yksin,sekin auttaa jo vähän et pääsee tuulettumaan!! :D
 
Lukemassa taas.

Matma: Meillähän oli molemmilla lapsilla silloin toukokuussa (tai aiemmin) vesirokko. Onneks oli molemmil samaa aikaa. Ainut vaa että pienellä oli ihan tosi lievä ni sehän voi uusiutua. Ei mitään kivaa....

Purille onnittelut täältäkin jos en ole jo onnitellut. Toivottavasti saat onnistuneet juhlat!

Lisää piti kommentoida mut vesisade loppu vihdoinkin! Ehtii vielä kävästä ulkona... palaillaan!
 
Ei oo todellista...piiitkät sepustukset hävis!!!! Tää mun mokkula joutaa kota ..johki!!!

Purille tsemppasin meidän vastoinkäymisillä, että joka tapauksessa kun vieraat tuli niin kaikki unohtui ja oli tosi mukavaa kaikesta väsymyksestä huolimatta :hug:

:hug:

Matma Ihme touhuu!!

Sötnos Paljonkos kananmunaa? Annoin puolikkaan, maistui hyvin :)

Kalsiumia ja muita ravintolisiä on noissa vauva puuroissa ainaki, melkein jo huolestuttavan suuri arsenaali, että välillä antaa ihan mielellään kunnon tavallista kaurapuuroa, eikä hivanaine jauhetta, vaikk ahelppoja, käteviä ja ilmeisen terveellisiä ovatkin.

Jep, mut ollut aika haipakka viikko. Joka päivä ollut jotain. Muskari oli toiaan aivan ihana ja mäkin menin väsyn vaavin kanssa kylmän hiki otsalla, mutta neiti nautti niin kovasti ettei edes muistanut väsymystään :heart:

Sit meil oli perhevalmennusryhmän kokoontuminen meillä. Siinä oli desipeliä kerrassaan kun kaikki vaavit innostu itkee samaan aikaan. Tänään kaupungilla syömässä ja lastenvaate myyjäisissä synnäri kamun kanssa ja huomen tulee likkakamu oikein Hkistä asti. Että huh huijakkaa..oikein odottaa että ens vkol on hivenen rauhallisempaa...

Hyvää viikonloppua kaikesta tulvasta huolimatta!

Toukka Vois kertoilla Kajaanin kuulmisia???

HM ja vaavi vkon päästä 7kk
 
Merks

Tyyppien äippä :LOL: Toi kuulostaa niin tutulta. "Voi kun pääsis viihteelle! Lähden yksin Prismaan" :D On kyllä monesti se luksus löydettävä aika pienestä. Parempia aikoja odotellessa...

Tänään lähdetään pariks päiväks reissuun, kivaa vaihtelua, mutta silti mua rasittaa aina, kun just omaksuttu rytmi heittää aina häränpyllyä kun ei olla tutussa ympäristössä. Päikkärit jää tyngiksi jne. Kai se tekee silti ihan hyvää päästä pois näistä ympyröistä. Maanantaina käydään Helsingissä Lastenklinikalla esikoisen kanssa kontrollissa, ja hyi, kun puistattaa sinne meno, vaikka nyt ei varmaan tehdä mitään verikokeita kummempaa.
 
MAtma voi argh noita ihmisiä. Mä ymmärrän kyllä sen, että mennään ns hakemaan vesirokkoa, mut en sitä että sitä tuodaan kenellekään varoittamatta! Moukkamaista käytöstä. En muutenkaan ymmärrä ihmisiä jotka tulee kyläileen sairaana. Mullakin yks ihan hyvä ystävä, tuli kerran kylään ja lapsensa oli yrjönnyt autossa. Ihmettelin tietty et kui. Niin selvis, että oli ollu edellisen päivän oksennustaudissa... Ja meille tuli silti kyläilemään!! Tai just se että tullaan kerhoilee ym nuhaisena! Me ei menty vieläkään vauvauintiin, kun Kaapsulla edelleen vähän nuhaa!

Olikos PURIN juhlat eilen? Tosiaan onnea täältäkin kovasti ja toivottavasti juhlat onnistui kaikesta hankaluudesta huolimatta! :flower:

KELA.... Mä ainakin sain kuntalisälapun kelasta mukaani, vaikka sen kunta maksaa.. Sai myös palauttaa kelaan.

Mä annoin kans kananmunaa, tein "munakkaan" ja söi kyllä tosi hyvin varmaan sen pyuolet!

Mulla oli hirveä himo juhlimaan kesällä, nyt on menohalut ihan jäissä, oon skipannu jo parit bileet... Ei vaan huvita. :eek: :eek: Lähinnä just nautin siitä kun pääsee kauppaan ilman vauvaa :LOL: :LOL: Heinäkuussahan olin oikeen pitkän kaavan mukaan juhlimassa mun ja parin muun kaverin synttäreit. Nyt on tän kuun lopussa tulossa "luokkakokous" jonne ajattelin kyllä mennä. :D

Tänään tiedossa mun auton jarrulevyjen vaihtoa ja pitäisi isää mennä katsoo sairaalaan... On taas tosi huonona. :( Ollut ihan nukutettuna ja hengityskoneessa useita päiviä, epileptisten kohtausten takia. Nyt ilmeisesti herätellään... Saapi nähdä miten toipuu. Viina viina on syynä tähän. Mulle koko alkoholi on sellainen peikko ja ainaisen huolen ja murheen lähde, että inhoan koko ainetta. Eikä juuri ymmärrystä riitä. Naapurin rouva kutsui katsomaan torstaina poikansa pieniä vaatteita illan suussa, ja oli heti siellä konjakkipullon kanssa ja tuumi ettei kestä kotona jollei JOKA PÄIVÄ juo! Olin ihan sanaton :$ Voi sentään... Exäkin on jälleen katkaisuhoidossa... Ja tosiaan faija sairaalassa alkoholin aiheuttamien vaurioiden vuoksi. Onneksi tuo nyxä on eri maata. Eipä kyllä nyxä oliskaan, jollei osaisi ajoissa korkkia kiinni laittaa.... :wave:

Mukavaa päivää!
 
Voi ei!! Toivottavasti ei ole iso vesivahinko! :hug:

Seranzu En yhtään ihmettele että alkoholi on peikko, oot kyllä saanut tähän elämään enemmän kuin tarpeeks juoppoja :hug: Ihme akka se teidän naapuri, sillähän on ongelma juomisensa kanssa, säälin sen lapsia :(

Haavemamma Voi antaa koko kananmunankin jos neito haluaa syödä, proteiinia kananmunassa on puolet vähemmän kuin esim jauhelihassa joten ei sitä sen enempää koko kananmunasta saa ja voihan antaa vähemmän lihaa toisella aterialla jos siltä tuntuu :)
Joo, valmispuuroja on nykyisin varmaan joka lähtöön ja onhan ne hyviä sellasille jotka ei muuten huolehdi lapsien ravinnosta erityisesti (lapsi ei saa esim kasviksia juurikaan, perunassa kun ei ole mitään erityistä ravinnetta) niin saavat ainakin tarvittavat ravinteet, tai osan.

Matma Törkeetä!! Mä lähtisin varmaan menemään jos vesirokkoa sairastavat tulis paikalle! Mun sisko oli perhensä kanssa sunnuntaina kyläilemässä ja niiden poppoo on usein flunssissa kun on kaksi kouluikäistä poikaa ja sisko lastenpolilla töissä niin eiköhän ne olleet tulleet kipeeks sitten alkuviikosta eli itämisaikana olivat just meillä ja mun sisko aina pitää tyttöä koko ajan sylissään ja on naama kiinni siinä, samoin pojat, mutta eipä tullut meihin onneksi. Tyttö ei ole vielä kertaakaan ollut kipeä reilun 7kk elämässään että kai sillä jonkinmoinen vastustuskyky näyttäisi olevan :heart:

Argh muo stressaa noi kelan laput, ne kai pitäis ensisijassa täytellä, ja kuntalisän hakemukset :kieh: Pitää soittaa töihin ilmottaaks ne kelaan mitään, äitiyslomaa varten ei tarvinnut juuri itse täytellä mitään kun meidän HR-osasto hoiti ne asiat kelaan, oispa nytkin niin :heart:

Toukkaa täälläkin kaipaillaan :wave:

Nyt lauantain viettoon :wave:
 
Hip hei :wave: Meillä ollaan unilla ja mies meni tänäänkin töihin joten täällä on nyt pala rauhaa ja kahvikuppi :)

Apua mä en oo ees miettiny noita KELA hommia. Pitäis miettiä että jäänkö työttömäks vai hoitovapaalle. Mullahan päättyi edellinen työsuhde esikoisen äitiyslomaan. Ansiosidonnainen olis parempi raha kuin toi kotihoidontuki. MEillä kun ei ole edes mitään kuntalisiä :kieh:

:hug:

Banaanikärpäsistä
piti sanoa että eilen mies kaatoi sitä viemärin avaajaa tonne lavuaariin, ei muuten oo kärpäsiä enää :D Tuli niin ku miljoona kärpästä yhdellä iskulla kun sai vielä viemärinki vetään paremmin. Ne kaikki kärpäset meni sitä litkua juomaan ja katos:D

Nyt leipomaan pari piirakkaa kun sisko on tulossa tänään poikkeen täällä =) Hauskat viikonloput :)
 

Yhteistyössä