Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Taas pärskäytän kysymyksellä jos joku tietäis....
Kun meijän Helmi on tehnyt siis totaalisen puuro lakon ja melkein kaikkia lajikkeita olen kokeillut. Neuvolassa mainitsin aiheesta ja sanoin että velliä kyllä menisi.... Neuvolantätsy oli sitä mieltä että ei käy pitemmän päälle kun vellissä ei ole tarpeeksi ranvinto arvoja. siis täh???
Eikös se ole sama asia jos vetää 2desiä neljän viljan velliä kuin vaikka 1desin neljän viljan puuroa??? Siis eikö ne ravintoarvot sitten täyty jos sitä velliä kerta vetää enemmän.
Siis sekavaa mun sepustus. Mutta kertokaas nyt viisaammat mulle.

Kiitän ja niian etukäteen jo tiedosta.... jään odotteleen josko joku bongais tän ja lähen lueskeleen teitin muitten juttuja!!!
Memsku ja Helmi
 
Memsku, noin minä ainakin ajattelisin, mutta en sit tiiä, oisko muka oikeesti paljokin eroo syöttää velliä kuin puuroa...

Tatskan ottajiin minäkin ilmoittaudun! Mä haaveilen vielä ydestä tohon jalkapöytään (kaksi ennestään). Tarkoitus ois ottaa pieni jalanjälki, johon sitten tulis Hennin syntymäaika/nimi?

Voi haavemamma, mä voin niin kuvitella sun tunteet! MIEHET!! :headwall:

HALUUUN Ergorapidon, haluuun!!! Mut taas noi miehet :headwall: ...ei voi kuulema kun on jo hyvä imuri! ja toi pyöris sit jossain nurkassa ja ei kuitenkaan ois järkevä ostos ja kun on kallis ja ja ja....!!! :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: HALUUN HALUUUN!! No mä kirjoitan Joulupukille :xmas:

Ja juttuja kuulin... Mun sukulaisten naapurissa asuu mukavan oloinen aikuinen 50v. nainen, jonka kanssa on joskus istuttu iltaa ja jne. On tosi mukava ollu aina jutella ja hänkin on antanut kuvan että on ihanaa mun kanssa keskustella vähän aremmistakin aiheista. Moneen otteeseen ollaan oltu tekemisissä ja paljon tiedetään toistemme elämästä. NO mutta hän olikin sit näille mun sukulaisille (hennin kummeille) menny sepostaa tarinaa, että minä esittäisin olevani hyvä äiti, lennän pilvissä ja kuvittelen olevani paras...sitten tipun maanpinnalle ja elämä on helvettiä ja rupeen hakkaamaan lastani kun hermot ei enää kestä :eek: :eek: :eek: :whistle: Siis MITÄ ihmettä? Onkohan tää täti nyt varmasti ihan täysjärkinen sittenkään? Mua vaan huvittaa ja vähän ketuttaa koko aihe...siis juma, että voi olla kieroa porukkaa, aikuinen ihminen. Mä kuvittelen olevani TÄYDELLINEN äiti ja sit kun huomaan että en ole, niin hakkaan lapseni...hohhoijjaa... |O

Äiti täydellisyys ja Henni
 
Sateista iltapäivää

Vai hakkaat Jospi lapsiasi, jopasjopas. Ei taida olla täysjärkinen ihminen, pidä etäisyyttä tollaiseen vaan, tosin joskus niistä sekopäistä taitaa olla aika hankala päästä eroon ja jos joutuu oikein hankalaksi heittäytymään niin saattaa sekoilla vielä enemmän. Kyllä on kummallisia ihmiset!

Me oltiin asuntonäytöissä, onneksi ei mikään kolahtanut kun ei nyt ihan vielä olis se muutto (uusi laina) ajankohtainen. Ja on hiukan noita näkemyserojakin; mä haluaisin uuteen kerrostaloon, mies rivariin ja ihan väärälle puolelle kaupunkiakin (mun mielestä ). No, tää on 'lämmittelyä' vasta, sitten kun täytyy tosissaan alkaa asuntoa katsoa. Kiittelin poislähtiessä että onpa mukava mennä sinne omaan kotiin mutta kyllä täällä neliöt alkaa käydä ahtaiksi eli romua on joka puolella; nyt julkisivurempan vuoksi pitää tyhjentää parveke joka se tosin on jo tyhjä mutta osa romuista nyt eteisesssä. Huoh.

Mulla ei kukaan tuttu tietääkseni lue palstaa, en ole monelle asiasta maininnutkaan ja tosiaan jos joku saa kicksejä näiden mun tylsyyksien lukemisesta niin aika tylsä elämä on silläkin :kieh:

Herättiin muuten aamulla klo 5, hieman tympäisi, mutta sainpa pojan nukahtamaan uudelleen vielä (imetin ja nukkui vieressä, tuhma minä ). Mitenkähän muiden aamuvirkkujen on käynyt, Rosinante ainakin on varmaan saanut heräillä tooosi aikaisin?

Vaunuista otin kantokopan pois vihdoin tänään, poika matkusti päikkäreiltä herättyään polviseisonnassa... Aika turvallista joo. Ja nyt vasta luin ohjeetkin, ei yli 9-kiloisille suositella eikä noin liikkuville. Että nyt rattaisiin, onneksi tosta kopasta sai lämpöpussin.

Jaha täitaa täytyä katsoa mikä se tollainen ergorapido on.
almaa
 
Mun piti heti googlata kans tuo ergorapido... :LOL: Mun kaveril on tuollanen, ja sanos et on ihan p....ka.. Ei kuulemma ime mitää... Tiedä sit. Me ostettii varkkokaupast sellane pölypussiton imuri rimpula keittiöön "rikkaimuriksi", on ihan jees. Makso jotaki 60e. Noihi rikkaimuriks tarkoitettuihi saa vissiin sijoittaa aika paljon rahaa ennenkuin niihin saadaan tehoja.

Me on kyläilty tänää ja nyt on sit rytmi sekasi, enne ku on ees alotettu rytmiä.. :LOL: :LOL: Nukku tokat päikkärit autos 30min joten ei tulla selvii yöuniin asti... Varmaan taas kukutaan sit 23! No huomen kello soimaa ja uus yritys. Meinaan oikeesti koittaa ny kaksil päikkäreillä. Kun on nyt kerta sujunu pariin otteeseen ihan hyvin... Kolmet jos nukkuu, niin ei sit kyl käy ajois yöunille.

HM hengessä mukana täällä, halit :hug: :hug:

Mei jorataan musiikin tahdissa. Ukko "moshaa",
 
Jospi :eek: :eek: :eek: Siis voi hyvää päivää! No, jos sua yhtään lohduttaa, niin yleensä kun ihmiset kuvailevat muita, he heijastavat niihin kuvailuhin lähinnä omaa minäkuvaansa, niin että todennäköisesti naapurisi ei ole edes sekopää, vaan kokenut itse pettymyksen äitinä, ja mielellään näkisi lähellään kohtalotoverin. Tai sitten on vaan kauhean kateellinen sun nuoruudestasi ja äitiydestäsi, kun ei ole itse voinut toteuttaa äitiyttään (onko hällä siis lapsia vai kärsiikö lapsettomuudestan?) toivomallaan tavalla. Ihan varmasti ongelmia ihmisellä joka tapauksessa, kun tuollaista toivoo läheiselleen. :kieh:

En yhtään tiedä, että lukeeko näitä juttuja joku tuttu, mutta tuskin, kun mun tutut saa paljon yksityiskohtaisempia selostuksia tästä mun suuuuuunnattoman kiinnostavasta elämästä FB:ssä tyyliin mitä söin aamiaiseksi :LOL:

Almaa: mä aina silloin tällöin onnistun huijaamaan Gretan jatkounille tuolleen, mutta aina vain harvemmin :kieh: Että kantsiko mun opettaa Greta olemaan nukahtamatta tissille? :headwall:

Tuolla oli sellainen kakka-pino, josta tulikin mieleeni, että kuinka usein teidän vauvat kakkaavat nyt, kun kaikki syövät kiinteitä ihan kunnolla? Kun Greta kakkaa yhä 2-3 krt päivässä, ei yleensä kyllä ripulia ole, vaan hyvin kiinteää, mutta onko noin usein normaalia noin pienellä? Vai voisko sillä olla joku imeytymishäiriö vai syökö yksinkertaisesti liikaa? Kun kaikilla muilla näyttää olevan ihan päinvastoin, meillä taas aina kakattu paljon. Gretalla on ollut viime aikoina myös tosi paljon ilmavaivoja, eli voisko olla liikaa kuitua ruuassa, kun aattelee kakan määrää ja ilmavaivoja?

Hassua, kun Suomessa on aina "pakko" antaa vauvalle puuroa, kun Italiassa ei sellaista ole lainkaan markkinoilla :LOL: Mutta täällä siis syödään pastaa lounaalla ja sellaista viljajauhetta (vähän vellijauheen tyylistä kai) sekoitetaan illalliseen. Sen refluksin vuoksi oon nyt pienentänyt ruokamäärää, niin että tänä aamuna annoin ekaa kertaa sellaista valmispuuroa/velliä (en oikein tiedä eroa) 3 rkl pelkän tissimaidon lisäksi, hyvin kelpasi just toi määrä, oli tehty korvikemaitoon, toivottavasti ei mee maha sekaisin, vaikka onhan Greta syönyt sitä vauvajuustoa jo pari kuukautta ja vähän jugurttiakin. Tälleen kun vähennän noita viljatuotteita illallisella ja lounaalla, niin korvaan sitä vähennyst'ä tuolla aamupalalla.

Luuletteko, että välipaloiksi riittää pelkkä tissimaito, vai pitäiskö silloinkin saada jotain velliä? Kun eikö maidossa ole kuitenkin enemmän ravintoaineita kuin esim. hedelmäsoseessa?

Tv. voi kun elämä oli yksinkertaista ennen kiinteitä -Lentis ja Greta 8,5kk :heart:
 
Alma: meilläkin herätään viideltä ja vaavi nukkuu aina mun vieressä. Tosi rassittava herätä niin aikaisin |O Mitäköhän tapahtuu huomen aamuna kun kelloja siirrettiin. Herätään sit varmaan neljältä!!!

Lentis
: Kakka jutuista sen verran että sellanen 3 kertaa törähtää meijänkin Helmuskalla päivittäin ja ihan kunnon läjä tulee.... Ihan on normaalia. hyvä vaan, että vatta toimii...
Ja kyllä jotenkin tuntuu että täällä Suomessa se puuro on ihan ykkös juttu. Onhan se tietty terveellistäkin, mutta kun ei vaan mene niin minkäs teet. Pakkohan sitä on sitten jotain muuta antaa!
 
almaa täällä myös nousi aamulla jo klo 5, mutta sain sitten lähempänä kuutta uudelleen nukkumaan maitopullon jälkeen. Äiskää vähän väsytti :ashamed:

Meillä taas kerran tökkii ruuan syöminen :headwall: Puurot on taas ihan :$ Ainoa puuro mikä menee on Muksun Mannapuuro-jauheesta tehty puuro. Tosin voiko sitä puuroksi sanoakaan... :snotty: Mä niin kovin toivon, että Aino söisi ihan tavallisi hiutalepuuroja, mutta kun ei kelpaa. Epäilen noita vauvojen jauhepuuroja, että millä lailla ne täyttää vatsaa, mutta ilmeisesti jotain.

Kakkaamisesta Nyt kun menee vähän vähempi ruokaa ja enempi maitoa, niin kakkaa 1xpäivä tai joka toinen päivä. Ainolla on ollut muutenkin vähän laiskemman puoleinen suoli. Heti huomaa jos menee vähemmän nestettä, niin kakka on kovaa ja saattaa mennä 4-5 päivää ettei kakkaa :ashamed: Ihan vauvana meillä saattoi mennä jopa 2 viikkoa ennen kuin masu toimi :/ Ja kovasti tuskille ottaa toisella. Nyt en ole kuukauteen joutunut antamaan Levolacia, jospa pikkuhiljaa alkaisi Ainon ruuansulatus ja suoli toimia kuten pitää.

Lentis, kiinteistä vielä sen verran, että AIno syö neljästi päivässä ruokaa. Välipalahedelmä on ihan liikaa vielä meillä. Välipalana menee korvike, luulisin että rintamaito on vielä parempi! Tosin meillä on senkin takia välipalahedelmä poissa, että täyttyisi se 5dl/pv korviketta.

Neiti tuolla tuntuu hermostuvan isänsä sylissä. Tosiaan aikaiseen noussut ja kolmet päikkärit nukunut, mutta kesäajassahan kello olis jo 6 ja olisi iltatoimien aika. Ei vaan vielä viittis laittaa yöunille, menee muuten rytmi vähän metsään. Kun ollaan pidetty klo 19 nukkumaanmenoaikana, sitä ennen ei laiteta yöunille! Neiti kyllä menisi mieluusti jo klo 18-18.30 nukkumaan :eek:
 
Jäi äsken vähä kesken! Voi hyvää päivää noita ihmisiä???!!! JOSPI toisest korvast sisään ja toisest ulos tollaiset jutut. Unohda koko juttu! Sano sille muikille, että olet kiitollinen sen analyysistä sinusta ja on hyvä, että on tuollaisia ihmisiä jotka osaa aavistaa moiset lastenhakkaajat etukäteen...

Vieressä nukutaan meilläkin aamutunnit ainakin, ja niin saa ollakin... Aikanaan Mun 7v ja 10v lapsetkin nukkui mun viekussa AINA. Nykyään kyllä jo omas punkas nyt 12v ja 15v. :D

Niin tuo pikkumies on nyt ruvennu nyökyttelee musiikin ja varsinkin rumpujen soiton tahtiin :heart: Onkohan mitään ihanampaa, kun tanssiva vauva?

Nyt syömään.
 
Poika leikkii tyytyväisenä kaukosäätimellä, niin nyt voi kirjotella tänne rauhassa. :D

Jospi: No jopas oli täti analyysin heittäny! Onko ko. henkilöllä lapsia, eli olisiko tosiaan omaa kokemusta tuossa mukana? :/

Kakkahommia meillä on keskimäärin kaks kertaa päivässä. Joskus useammin ja joskus harvoin saattaa jäädä päivä väliin ettei poika kakkaa. Nyt kun kiinteisiin on totuttu niin ei ole enää onneksi kovalla pojan massu vaan tulee sellaista pehmeähköä muovailuvahakakkaa. :)

Meillä nukutaan aina osa yöstä koko porukka samassa sängyssä eli imetän ja nukun samalla... Mutta viime yönä poika päätti että oma sänky ei ole yhtään mukava, joten nukuttiin sitten koko yö kolmestaan. Oli aamulla ihanan jumissa niska! |O Tuon viime yön innoittamana ajattelin ensi viikolla yrittää opettaa poikaa, ettei yöllä tissitellä vaan nukutaan omassa sängyssä. Ja nimenomaan yritän, sillä väsyneenä tahtoo nuo päätökset unohtua... :ashamed:

Ihana tuo mussukka, kun porisee lattialla. Nyt on vissiin isää ikävä kun toistelee että iti iti. :heart:
 
Onkos kaikki halukkaat ny käyneet ilmoittautumassa tapaamiseen??

mammameeting(at)gmail.com

Muista ilmottaa viestissä nikki ja oma nimi ja s-postiosoite :D

Ilmoitus onpi sitova... Sairastuminen on hyväksyttävä poisjäämisen syy. Tietty myös toivottava, ettei tartutella muuta porukkaa turhaan.
 
jospihuhhuh mitä ennustuksia tätsällä!! Ymmärrän hyvin että sapettaa,mä laittaisin pysyvään banniin tollasen.. :kieh:

lentis kyllä useemman kerran päivässä meilläkin yleensä kakkaillaan (1-3krtaa). Eiks nää terveysintoilijat (elävän ravinnon syöjät ainakin) on sitä mieltä ,että aikuisellakin pitäis vatsan toimia päivässä yhtä monta kertaa kuin on aterioita,niin sillon elimistö toimii optimaalisesti... :eek: Näin joskus jostain oon lukenut,tiedä siitä sit... Mut noin maalaisjärjellä hyvähän se on että vatta toimii eikä muhi suolessa... :$ Ja tota juustoo pitikin jo aiemmin sulta kysyä,että mikä on vauvajuustoo? Onko se joku italiaano-juttu vai onko suomessakin jotain juustoo mitä voi antaa... :eek: . Vai joko muutkin on juutoa syötelly,ja mä vaan nii tampio että oon ajatellu ettei ihan viä voi...?? :headwall: :whistle: Siis ohan mä Islalle antanut esim. valmista juustopasta-parsakaalipataa,mut jotenki aattelin et se juusto ois jotain just "vauvajuustoo"... :eek:
Ja toi tissimaitohan on (ainakin mein nlatädin mukaan) vielä vauvan pääasiallinen ravinnon lähde,ja kiinteitä vaan maistellaan vuoden ikään asti...Mikä sinänsä kuulostaa omituiselta kun kuitenkin jo 5 kiinteetä ateriaa tän ikäiset syö,mutta toisaalta on järkeenkäyvää,koska kyllähän äidinmaito on huomattavasti ravinteikkaampaa kuin esim kasvissose... Hmmmm...

seranzu pakko puolustaa ergorapidoo,että meillä ainakin pelaa hienosti omassa tarkoituksessaan :D ,sehän on tollanen iso "rikkaimuri",eikä tarkotettukaan kunnon imuria korvaamaan,vaan näppäräksi lisäavuksi,ja sellasena ainaski meillä paikkansa on löytänyt :saint: .. Emmä sillä mitään viikkosiivouksia lähtis tekemäänkään ;) . Toki jokaisella oma mielipiteensä,kuten joka asiaan... :D

Jassoo,ukko lähdös jonnekin,täytynee palata asiaan myöhemmin ja mennä seuranpitäjäksi pikkuneidille,joka innoissaan hyppykiikussa harjottelee ilmeisesti lentoonlähtöä ;)

tatuka ja hyppykiikkuva Isla :heart:
 
Kakkahommia meidän jampalla vähintään kolmesti päivässä. Vähempikin jo riittäisi, etenkin kun n. joka toinen satsi kurkkii vaipankauluksesta ulos. Toisinaan asia on kiinteämpää, sellaista piparkakkutaikinan oloista (...nyt jos joku asiaan vihkiytymätön ts. lapseton pistäytyy lukemassa, saa varmasti joko hyvät naurut tai yrjöt kurkkuun) mutta monesti se on ihan vetelää lääryä. Mmm, mitä kielikuvia! No, mutta työ tiijätte.

Voi Jeesus ja sen mutsi ja faija, mitä minä teen tuon lapsen unien kanssa? Kuten aiemmin ennustelinkin, kusessa ollaan tuon tissillenukuttamisen vuoksi.
Päiväunillekaan ei taatusti nukahda ilman tissinlupsutusta, ellei olla ulkona rattailemassa.
Sänkyyn kun laskee, piristyy heti vaikka muuten olisikin jo ihan tööt ja punnertaa pystyyn. Ihan kuin sillä olisi vieterit selässä. Vaikea tuota on tassutella tai silitellä tai hieroa uneen, kun se ei kertakaikkiaan pysy makuullaan muuten kuin tissi suussa, hyvä kun silloinkaan!
Nyt vielä tullut mukaan tuo kättenläpsytys, alkaa olla huumorintaju äiskältä vähissä kun sankari huhuilee keskellä yötä sängyssään ja taputtaa iloisena käsiä yhteen...

Naapuripariskuntakin otti jälleen kerran aamuyöstä yhteen. Aloittivat siitä, kun poika lopetti keikkumisen. Mikä helvetti siinä on, että täytyy juopotella, kun AINA kahdeksan aikaan tulevat kännissä kotiin ja alkaa kovaääninen välienselvittely, kohta lähdetään taas baariin ja yöllä tullaan kotiin paiskomaan tavaroita ja huutamaan? Ehkä se toimii jonkinsortin esileikkinä noille, saakelin hullut. Saatanpa vihdoin tehdä valituksen.

Ai niin, hukkasin aamuyöstä toisen korvatulpan (tungin ne korviini kun en jaksanut enää kuunnella naapureita), ja löysin sen tuossa äsken pojan suusta. Kauankohan se oli sitä imeksinyt? Onneksi ei nielaissut. Mahtoi maistua herkulliselle.
 
Glow
Puuroa Onnille ei ole puuro kelvannut juurikaan koskaan. Neuvolassa mulle taas sanottiin, että ei haittaa jos ei kelpaa, turha väkisin tuputtaa. Th antoi ohjeeksi laittaa viilin tai jogurtin sekaan vähän kaura tms hiutaletta.
Enpä vaan ole ikinä muistanut laittaa!!
Velleistä kelpaa ainoastaa semperin kauravelli ja riisivelli. Usein annan Riisivelliä illalla ja kauravelliä aamulla kun menee ekoille päikkäreille. Aamupala on tosi onneton, kun ei tuo vaan syö... jotain leivän murusia nyt menee ja jogurttia on maisteltu. Hedelmäsose ei kelpaa, päivälläkin tosi harvoin sitä huolii välipalaksi. Ainoat mitkä kelpaa jos kelpaa on se "aurinkoinen" ja "punaposki" ja aprikoosi. Yhdessä vaiheessa meni mango, mutta ei enää vähään aikaan.
Tavallista riisipuuroa annoin maistaa tuossa taannoin, se kelpasi. Eli meillä on nyt vähän omin luvin alettu jo totutella normi maitotuotteita sisältäviin, mutta määrät on todella pieniä kerrallaan ja päivässä eikä edes joka päivä.

Annatteko ruoan kanssa maitoa vai vettä? Muki vai pullo? Minä lipsun välillä maitopulloon ruoan kanssa, lähinnä sen jälkeen kun lautanen tyhjä, kun oon kovasti yrittäny nokkamukin käyttöä harjotella. Mukista tosin menee vain vesi :eek: ja muki pitäisi saada omaan käteen ja vedet kaadetaan päähän....
Lähinnä päikkäreille käydessä ja yöllä ( 2x) annan maitoa pullosta. Illalla kans unimaito, tai velli. Riippuu vähän miten on syöny ruokaa, että annanko iltavellin vai maidon...

Pikkunen simahti juuri, isi kelpasi nukkumaan laittajaksi :heart: toivottavasti nukkus yhtä hyvin kun viimeyön!

Jospa itse rientäisi iltapalle ja tuliskohan telkasta mitään...? Johan sitä kohta joutaa itsekin unille... Olen ollu tällä viikolla ihan ihmeen väsy. Nukkunu parhaana päivänä 2 päikkärit, ulkoillukin olen, mut ei auta, kun hetkellisesti... Sitä kai se teettää, flunssa, raskaus ja yöheräilyt...

Ainii JOSPI, Jättäsin kyllä ihan omaan arvoonsa tollasen "tätin". Ärsyyntyisin kyllä suunnattomasti! Enkä tasan enää kertois hänelle mitään. :hug:
 
Tää PRKL hävitti taas mun tekstin :headwall: :headwall:

Kakkaa tulee 2-3krt/vrk. Muovailuvahakakka :LOL: Just sellasta meilläkin :LOL:

Lentis
, tässä taas tällanen neuvolasta saatu taulukko 8kk ikäisen ruokailuista, jos tästä olisi sulle apua. Tämä siis tietty "suomalaiselle" vauvalle ;)
1.ateria velli/puuro + äm
2.ateria äm + liha, kala, kana tai muna + kasviksia
3.ateria hedelmäsose, jugurtti tai velli
4.ateria kuten 2.ateria tai pelkkä kasvissose
5.ateria kuten 1.ateria
Mä kun olen tällanen kädetön ensikertalainen äiti, niin noudatan tätä aika orjallisesti :LOL:

Muuten täällä oli taas viime yö yhtä heräilyä, eli se yksi yö oli taas vaan sellanen viikon varmistus yö, että äiti jaksaa taas seuraavat 6 yötä valvoo :headwall: :headwall: Olin aamulla niin kiukkunen kun persiisen ammuttu karhu, et mies tarjoutui menemään YKSIN pojan kanssa vauvauintiin :whistle: Vastustin ajatusta ensin tyyliin" ethän sä siellä pukukopissa ja suihkuhuoneessa pärjää tuon lapsen kanssa", mutta annoin periksi kun tajusin, että pakkohan sen isänkin ON osattava olla tuon lapsen kanssa kahdestaan. Hyvin niillä oli siellä sitten kahdestaan mennytkin. Ei ollut mies reppana vaan tajunnut, että voi ottaa sen kaukalon sinne suihkuhuoneeseenkin mukaan ja pitää poikaa siinä sen aikaa kun pesee itseään ja pukee uikkareitaan. Mahtoi olla näky, kun vauva sylissä ährää itselleen märkiä uikkareita jalkaan :LOL: No, mutta lupasi, et voi mennä ens viikollakin yksin ja mä saan sunnuntai aamuna nukkua. Ihana mies mulla on, paras :heart: Ja mulla nyt tietty hirvee morkkis ja fiilis, et äiti ei enää kelpaa mukaan uimaan... HÖLÖMÖ MINÄ!

Tuiskunen ja Alexi, joka värkkää ylähammasta, 8kk 3vkoa+
 
Nonnii,hetkeks takas koneelle...

Islalle on ilmestyny toiseen takareiteen jotain pieniä näppyjä,olleet jo viikon verran ainakin :eek: , eivät punota ja on tositosi pieniä,ei kunnolla ees katsomalla erota,tuntuu vaan,ja koko takareisi täynnä... :/ Mitähän ihmettä vois olla??? Allergiaa? oudossa paikassa,kun vain toisessa jalassa! Oon vaan seurannu mihin suuntaan kehittyy ja leviääkö,toistaiseksi status quo,mut jatkan seurailua ja täytynee ottaa puheeks kun mennään parin vkon päästä nlaan sinne kasvukontrolliin... Onko muilla vastaavaa?

glow ei mikään ihme että sua väsyttää!! jo pelkkä raskaus ja kaikki muu kukkuminen siihen lisäks!voin hyvin kuvitella,kun itekin aivan tattis parin huonosti nukutun yön jälkeen,eikä sentään raskaudesta tietookaan :ashamed:

Viimeyönä tissiteltiin kolmesti,saa nähä miten nyt käy... Isla siis on jo nukkunut yönsä pääsääntöisesti heräämättä,mutta nyt alkanut tällänen ihme heräily... Tissille ainoostaan huudoltaan rauhottuu,vaikkei aina ees ime :headwall: .Välillä vaan muutama uninen imaisu ja sit tissi suussa hetken köllöttelee sylissä ja unet jatkuu kun laitan takas sänkyynsä. Mutta ilman tota tissiä ei rauhotu!! siis hä,mistä on kyse??? :eek: hampaita? läheisyyttä? unia? kehitykseen kuuluvaa? äitin kyykyttämistä? :LOL: kun tietäis... |O

Ja vaiheeks taas aamulla sapetti toi ukko!!! Ollaan vkonloput nukuttu vuoroaamuin pitkään,ja ukko kun oli pe siä varpajaisissa niin nukku sit lauantaina pitkälle päivään!!(sekin jo ketutti :kieh: ). No,oletin että saisin tänään nukkua ite,kun on noita yöheräilyjäkin mulla ollut useempana yönä(ukkohan ei öisin herä!!),nii eiköhän tää ollu illalla painunu yläkertaan nukkuun(olin eilenillal nii väsy et menin aiemmin maate...) ja kömpi sieltä ilosena ja hyvin nukkuneena 10 jälkeen aamulla,kun mä olin neitin kans heränny 6.30!!!(nämä uutta aikaa)ja yöllä erinäisn kerran myös! :headwall: :kieh: Kyllä syletti!!:headwall: Osaiskin avautua heti ja kunnolla tälläsistä,nii sais asian pöydältä,mutta en vaan osaa,siispä ittekseni sitten kiukusta kihisin!!Mut pitääkö mun siis alkaa aneleen,että saisinko mäkin joskus ees nukkua pisempään???!! Aikuiselta ihmiseltä ja kun aiemminkin ollaan vuoroin nukuttu pitkään ja oletin että homma jatkuu samallalailla.. En millään viittis alkaa tollasesta,kun mun mielestä pitäis ite tajuta ja tarjoutua heräämään.Joo,joutuuhan se töihin heräämään,mut samoihin aikoihin mäkin Islan kans nousen,plus yöheräilyt!! Grrrrrr..........!!! Kiitos!Helpotti!! :D :headwall:

vaihteeksi ukolle kiukkuinen tatuka ja nukkuvainen Isla :heart:
 
Kiitos kakkajutuista! :LOL: Kiva tietää, että se on ihan hyvä vaan, jos kakkaa useamman kerran päivässä, mulle tais jäädä vähän traumoja siitä 3 vkon ripulista, jonka Greta sai rota-rokotteen jälkeen. Ja kyllä mua nää kiinteet stressaa, kun en tiedä, että syökö tarpeeksi/liikaa, kun pitäis antaa vähän kerrallaan refluksin takia, mutta saako sitten tarpeeksi, kun se kasvu oli hidastunut het kun kontaamisen aloitti , eli viime kuussa ei ainakaan syönyt tarpeeksi.

Tuiskunen: kiitos, just tuollaista oon netistä haeskellut. Mä annan tissiä aina kiinteiden jälkeen paitsi joskus välipalalla, kun meillä tissiä halutaan aina ennen nukkumaan menoa. Ja sulla on ihana mies, tosi upeeta, että on yhteinen harrastus isukin kanssa :heart: Meillä mies jo suunnittelee vievänsä gretan kalastamaan :D

KettuPihlaja, kiitos sun jutuille, mä nauroin täällä ääneen, oli ihan hulvaton "puheenvuoro".

Tatuka: Gretalla oli välillä oikein finnejä häpyhuulissa, jouduin antamaan antibioottivoidetta, kun paheni vaan. Oisko liika sinkkivoide tukkinut ihohuokosia?, kun peppuun kanssa tuli samanlaisia, mutta häipy sitten, kun pesin joka pesun yhteydessä saippualla.

On se vauvajuusto varmaan joku itsku-juttu, nimittäin täällä on sellaiset kansallisreseptit, että mitä kokata lapselle, ja illalla annetaan sellaista käsiteltyä juustoa kasvissoseen ja viljavellin mukana. Mä en tarkalleen ottaen tiedä, että miten se on käsitelty, mutta sitä annetaan jo 6-7 kk lähtien. Samoin voi antaa ricotta-juustoa (joka ei ihan tarkalleen ottaen ole juustoa, vaikka sitä juustoksi kutsutaan) tai robiola-juustoa, kun ne ovat sellaisia helposti sulavia juustoja. Mutta tuota vauvajuustoa myydään noissa "pilttipurkeissa", niitä saa eri makujakin, mozzarellaa, fontinaa, parmigianoa jne, mutta kaikki siis silleen käsiteltyjä. Jotain maitoproteiineja niistä kai pilkotaan.

Kylläpä oli vaikea saada nukkumaan, 50 minsaa sain silitellä ja ihan itki ääneen, mitä meillä ei oel tapahtunut kuukausiin. Muutenkin, kun mies on poissa, niin on mussa paljon enemmän kiinni, varmaan pelkää, että mäkin yhtäkkiä katoan niin kuin isänsä, kun eihän se ees nää miehen lähtevän töihin (ku 5 aamulla yleensä lähtee), herätessään vaan huomaa, ettei iskää olekaan. Ihanaa, Torinossa mies tulee joka ilta kotiin. Niin, jos me nyt ikinä löydetään sieltä sitä kotia :/

Hyveli yöteli,

:wave:
 
:whistle: taas on viärähtäny pari viikko ettei oo "ehtiny" tänne.
Meil ei kellojen kääntö ainakaa viäl vaikuttanu mitenkää kenellekkää mut meil on viälki rytmit sitä sun tätä vaavin kaa. Illal menee nukkuu ku sammuu ja aamul herää ku herää et en osaa sanoo mihi aikaa nää tapahtuu. Kaik muut jutut menee kyl rytmis.

Tissil mennää viälki enimmäksee. Emmä tiä kui se mössöjen anto onki nii plääh. Tarttis lisäillä niit mutku ei se oikeestaa ees ota sitä paljoo.

Eile käännettii sit meijän sänky sillee et mä nukun seinäs kii ja vauva EI tipu enää toivottavast jos on mun ja seinän välis. Mul oli tähä asti pari tualii sängyn vieres ettei tipu (on pari kertaa kuitenki "tippunu" ja edellisyönä oli kans mut heräsin johonki mölinään ku vaavi seiso niiden kahen tualin välis ku oli sinne valahtanu :xmas: ei ollu satuttanu ollenkaa mut silti sitä säikähti taas.

Mä alotin täs kaiken muun vapaaehtoistoiminnan lisäks viäl verkko-opiskelutki ja on se hankalaa ku ei ookkaa sitä opettajaa neuvomas mitä tehä. Ja Jadenna hyörii vieres koko ajan ni kauheest ei pysty keskittyy koulujuttuihi. Nooh, onneks siin ei oo aikarajaa.

J+J 8kk
 
TATUKA joo mul ei kyl omaa kokemusta tuosta rikkaimurista, mut sitä mielt oli mun kaveri. :D
Niil halvimmilla ei kyl tee mitään, niit on ollu meilläki. Siks päädyttiin tuoho pikkuiseen tavalliseen imuriin.

Oon tänää kuskannu teinejä kouluun, kun kyytiä ei sit tullukaan... Ovat muuttaneet aikataulua! OK olis voinu tietty meillekin kertoa. Muutenki menee hermo noiden kyytien kanssa. Yläasteelaiset ei saa enää käyttää julkista, vain koulukyytiä ainoastaan. Sit tunnit päätyy miten sattuu ja iltapäiväl joutuu sit odottelee tunninki bussia, kun ei voi käyttää normaaliliikennettä. Ja aamul sama jos käy jotain ni pahimmas tapaukses ei sit kouluun pääse ollenkaan, ellei vie itte! :headwall: :headwall:

Sosetehdas pystyssä ja sämpylöitki pitäis taas väsää.
Yöt edelleen levottomia, VÄSYTTÄÄ. Nukkumaan käävi kuitenki 21.30 ja 7.30 herätys. Ihan ok!

Huomenna on neuvola ja mun kierukan asennus. Ke pojan varpaan leikkaus. To hammashoitaja. Kyllä on ny kaikkee samalle viikolle.

Mukavaa viikkoa. Tuntuu muuten ettei herää ollenkaan, kun on pimeetä ja suttuista kokoajan. Inhoan marraskuuta!!!! Sit onneks joulunaika saa pirteämmäksi. :)
 
Heipparallaa

Taas viikonloppu meni tosi nopsaan ja uus viikko alussa, hitsit että nää viikot kyllä menee nopsaan ja tuo neiti kasvaa ihan silmissä =)

Huanita, paljon onnea :flower: kyllä mä ainakin sut muistan vielä :D

Jospi, aivan uskomattomia ihmisiä :eek: sun tarttis kyllä päästä kuittaan sille oikein kunnolla joku kerta!!

kakkaamisesta, meillä ainaki vatsa toimii useita kertoja päivässä, ainaki 3-4 kertaa! Välillä oikein ihmettelee mistä sitä oikein riittää kun koko ajan saa olla vaihtamassa kakkavaippoja, mut hyvä toisaalta et vatsa toimii =)

päivärytmistä ja ruokailuista ollut puhetta, tässä suunnilleen Saran päivä:
1. herää n. 7-8, maitoa n.160ml tai velliä 2dl.
2. lounas n. klo 10.30-11 lihakasvissose, maitoa päälle desin verran
3. päikkärit n. 12-13, nukkuu 1-1½ h.
4. välipalaa, hedelmäsose tai hedelmä/marjajogurttivalmiste, maitoa
5. päivällinen n. klo 16-17, kasvissose tai lihakasvissose, päälle maitoa n. desin verran
6. iltapalaksi velliä 2dl, nukkumaan menee n.klo 20-21

En tiä saiko kukaan selvää mut suunnilleen noin se menee, vaihteluita saattaa kyllä olla suuntaan ja toiseen. En tiedä vaikuttiko kellojen siirto mut eilen oli jotenki vaikeeta toi nukkumaanmeno, kesti iätajat ennenku simahti :whistle:

Tylsää kun ilmat taas noin sateiset :/ saa nähdä pääseekö yhtään vaunutteleen tänään. Ukkokin lähtee taas huomenna työreissuun muutamaks päiväks eli kaksistaan ollaa tytön kanssa sitten taas.

Nyt tarvis alkaa tekeen kauppalappua ettei taas pyöri kaupassa ja ihmettele mitä pitäis ostaa
:)

Kareliini ja Sara 7kk++
 
joo arvasin et jotain unohtu tuosta päivärytmistä, niin yhdet päikkärit jäi laittamatta tuohon listaan eli nukkuu pienet unet n. klo 17-18 aikaan :) Maitomääristä sen verran että oon koittanu sillai kattoo että sais ainaki sen 500ml/pvä.
 
Heippodei!

Kylläpä oli taas lukemista parin päivän tauon jälkeen. Meillä on toi mies nyt yrittänyt olla enemmän pojan kanssa kun työt ovat antaneet myöden. Oli tajunnut itsekin että poika on kohta 9kk ja mä olen ollut käytännössä yh koko sen ajan. Ihanaa, kyllä huomaa heti miten paljon helpottaa kun toinen on auttamassa! Tatukalle piti kommailla tosta aamuheräämisestä; meillä ei oo mies herännyt kertaakaan koko pojan olemassaolon aikana aamulla että mä saisin nukkua. Nukkuu edelleen eri huoneessa yöt eli ei kyllä ees kuuliskaan koska poika herää (tää järjestely miehen työn takia). Mut jos kohta tulis muutos siihenkin asiaan.

Meillä on mennyt pari viime yötä aivan persiilleen, poika herää vähintään kaks kertaa ja kestää 1-3 tuntia saada rauhoittumaan takaisin unille! Tänä aamunakin keittelin mikropuuroa klo 04 (pullo ei kelpaa edelleenkään), kun parin tunnin kukkumisen jälkeen aloin epäillä että sillä on nälkä. Vaan eipä auttanut. Huuto jatkui samaan malliin. Mä oon kyllä aivan kuitti... Mulla on selkäkin aivan sikkaralla kun köyristelen linkkuveitsiasennossa vähän väliä hyssyttämässä tai peittelemässä poikaa. Mä en kyl oikein usko että on enää hampaistakaan kun suppokaan ei auta. Taitaa olla sitä eroahdistusta nyt oikein urakalla, meillä taiskin olla liian helppoa tossa jokunen viikko sitten kun nukkui yöt heräämättä ja nukahti itsekseen.... :ashamed:

Jospi mulla tuli sama mieleen mitä Lentiskin sanoi että jospahan tuo naikkonen peilaa jotain omia juttujansa suhun, kateellinen tai muuten vaan pahansuopa muikkeli..

Mulla on keskiviikkona neuvolassa papan joukkotarkastus. Tuli kutsu joku aika sitten, siihen kutsutaan kaikki 35v. No, justhan se otettiin alkuraskaudesta mut eipä tuo haittaakaan tee...

Kakkaa tulee 3-4 kertaa päivässä nyt kun syö puuroa enemmän. Ennen tuli vaan 0-1 kertaa päivässä kun joi maitoa ja söi vaan kerran päivässä puuroa.

Sötnosista ei oo kuulunu aikoihin mitään, huhuu mitä sinne kuuluu? :wave:

Nyt ois pakko ottaa pienet tirsat kun poikakin nukkuu, katotaan vaan niin en ehdi ees nukahtaa kun herää taas... Huoh...
 
Nopskaa täällä vaan ku 30 min kuluttua pitäis jo olla äippä-vaavi meetingissä ja vaavi viel nukkuu ja mä koneel :kieh:

Memsku Meitin typystä kun seuraavat mitat saadaan vasta 9kk. Eli 8 kk nla jäi vex. Saattais hyvin olla teitin painoissa :)

Huanita
Onnea odotukseen :heart:

Sadee80
:) Hassua nähdä unta palstalaisesta, juu sanoohan tuo meitin tyttö jo peräti tät tät tää :D

Jospi :eek: Hui!

Kareliini Eikö teillä siis olleska aamupuuroa? Mä olen kans miettiny tota ku meil juodaan aina aamumilkkis 8-9 ja sit puuro maistuu vasta 10-11 aikaan ja nytkin tuntuu nukkuvan pitkät päikkärit tässä kohtaa j atänään ei taas maistunu se puuro. Keitän samal ku itelleni ja sit syödään yhessä milloin milläkin mesestyksellä. Joskus olosuhteiden pakosta olen antanu lounaan puuroaikaan jo ja rytmi tuntuu silleen jokseen fiksummalta.

Noin muuten meil ollaan nyt hyvin vähällä nesteellä minkään pullosta tulevan suhteen, vaivasiko hampit? Edelleen se yks :)

Ukon kans sillee hyvin et se ei si mennytkään sunoo eli ryyppää ni saatiin eilen paljon aikasiks kotihommia ja viel leffat ja ulkona syömingitkin. Typy oli mummolassa :) Kyllä teki hitsin kutaa. Me ei oltu oltu missään kaksin ennen tätä että jo oli aika.

Jaaha mä taidan ny siirtää typyn vaunu-unilta suoraan autoon ja menoks.

Tsau!

HM ja pikkutypy
 
Glow
HM, voi vitsit mä kaipaan kahenkeskistä aikaa ukon kanssa!! Helpommin sanottu kun tehty...

Oli oma neuvola tänään. Jätin sitte nimeni "kyllä" listaan sikainfluenssarokotteen ottamiseksi. En ainakaan jää ilman, jos sen nyt todella otan. Oon toisinaan sen kannalla ja toisinaan en alkuunkaan. Mietin eniten et onko se ihan turha ja mites riskit vauvaa ajatellen :attn: Tälläviikolla ilmeisesti alkaa rokotukset, soittelevat tarkemmin asiasta.

Ei edes vaaka näyttäny hirmu pahoja lukemia vaik pelkäsin :LOL:
vaavin syke oli taas niin ihana kuulla :heart: kyllähän tuo ilmottelee itsestään jokapäivä, tai paremminki ilta ja yö liikkeillään. Syke tällä on ihan samoissa lukemissa kuin Onnilla oli.

Mun piti kans nukkua kun Onni nukkuu mutta tässä mä olen hereillä ja Onni varmaan herää ihan just.... :whistle:

21+6 Glow & poikaset
 
HM: Kiva kuulla, ettei miehes mennykkään saunomaan vaan saitte laatuaikaa kahdestaan. :)

Glow: Minäkin haaveilin aamulla, että nukun varmasti itsekkin päikkärit, kun poika nukkuu. Mutta täällä sitä vain surffaillaan, vaikka poika tuolla vetää sikeitä. Piti aamulla herätä jo seitsemältä, kun piti viedä mies sormileikkaukseen...

Ja voi jösses tätä mun hömelyyttä! Olin sitten laittanut aamulla tuulihousut väärinpäin jalkaan. Ja kuitenkin olin ihmisten ilmoilla, kun kävin nakkaamassa sen miehen ja kävin tankkaamassa autonki. :LOL:

Meinaa vähän jänskättää, että miten se miehen leikkaus menee... Vaikka se ei mikään iso leikkaus ole, mutta kuitenkin ilmeisesti nukuttivat. Odottelen tässä, että soittaa hakemaan. Luuli pääsevänsä ennen kahtatoista leikattavaksi, niin saattas kohta jo olla lähtökunnossa. Ei yhtään tiedä varmaksi tuota aikataulua, kun kyllähän se siitä nukutuksesta ja lääkäristä riippuu, että milloin antavat luvan lähteä.

Jos menis oikasemaan ittesä, ennen kuin tuo poika heräilee. =)

Virme ja poika 8kk1vko
 

Yhteistyössä