Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

No nyt on tissin pureminen yltynyt myös kokonaan kieltäytymiseen. Vain väsyneenä kelpaa rinta, muuten itkee / kääntyy pois / puree kun tarjoaa. Saa nähdä, josko nyt sitten ei enää kelpaa ollenkaan. Kokeilen vielä kyllä tarjota, mutta miten teillä, joilla lapsi itse päättänyt lopettaa rinnan syönnnin, se on käynyt? Kauanko jaksoitte yrittää? Mistä päättelitte että se on loppu nyt?

Juu kertokaa odotusjutut meillekin. Tämä poitsu on meidän ainoa mutta olen ihan fiiliksissä muiden raskauksista joten kuulen (luen) mielelläni!

Ja juu, mä olen täällä sitä tainnut jo jonkun kerran kuuluttaakin että olen varmaan ihan ekana menossa töihin, marraskuussa. Onneks mies jää hoitovapaalle, poika hoitoon aikaisintaan ensi syksynä. Hoidon puolesta OK mut hiukan jännittää miten äiti pärjää yksin töissä.

almaa
 
Meillä on nyt yhtäkkiä nukahtaminen vaikeeta. Eroahdistuksestakohan johtuu...?

Hyi kamala, kun pelästyin eilen. Appivanhemmat toi Viljalle matkaltaan jonku nuken. Antoivat sen heti leikittäväksi, eikä mulle tullu mieleenkään, että ne antais lelun, joka ei olis turvallinen. Enkä sitten tutkinut sitä tarkemmin. Olin pistämässä Viljaa päikkäreille, niin se jotenkin maiskautti suutaan kerran. Rupesin tutkimaan suuta, heti en löytänyt mitään, mutta kaivoin sitten kitalaesta pikkuisen muovisen koiran! :eek: Ku tutkin, niin se oli peräisin siitä nukesta, joku mikälie henkselin nappi, liimattu siihen kiinni. Toinen oli vielä paikallaan, revin sen irti. Vaunuihin selälleen olin nukkumaan laittamassa, olis voinu tulla paha tilanne. Puistattaa vieläkin.

Töihin meno ei kiinnostaisi pätkääkään. Ensi syksynä on ajatuksena mennä, jos töitä saan, mulla kun ei ole työpaikkaa valmiina, eikä edes juuri kokemusta oman alan töistä. Valmistuin vasta esikoisen vauvavuoden aikana ja sen jälkeen oon ollu vaan kotona. Miehelle just puhuin, että jos en saa sellaista työpaikkaa, joka olis ihan just mun koulutusta vastaavaa, niin jäisin vielä sittekin kotiin. Oli sitä mieltä, että kai me näinkin pärjätään... :) Aika pienethän nuo meidän tulot on, mutta menotkin saadaan pidettyä kohtuudessa... Jos mies jäisi muksujen kanssa kotiin, niin voisin kyllä mennä jo piankin.

Apua! Nolo, nolo, nolo! :ashamed: Oon missannu meidän neuvolan! Yleensä ollaan käyty aina loppukuusta, nyt se oiski jo ollu. Hävettää, pitää soitella sinne aamulla. Niin, tosiaan, olis ollu se lääkärikin. Voisko mun pää olla yhtään pehmeempi!?!
 
Hui!! matma :eek: ! ONNEKSI huomasit!! Hirvittää ajatellakaan tollasia tilanteita... :/ Mä olen kans keräilly neitin saamat ns."merkittömät" lelut kaappiin oottamaan aikaa jolloin kaikki ei mee suuhun... Appivanhemmat tykkää tuoda kaikkee "tiimarilelua",joita sitten rankkaan vähin äänin neitin ulttuvilta pois,kun niistä ei ikinä tiiä...

En keittele vettä enää,ja tuttejakaan muista milloin vimeksi :ashamed: . Terve on tyttö,vaikka vaunuista maahan vipatun purulelunkin oon useamman kerran karistellu vaan enimmäkseen puhtaaksi ja takas käteen... :whistle: .

Nukkumisjuttuja tuntuu kaikilla olevan jos jonkinlaisia,kuka ei illalla nukahda,kuka yöllä huutaa/möyrii/höpöttelee... Tästä tein ihan itse :saint: johtopäätöksen,että taitaa olla normaalia ikään/kehitykseen kuuluvaa ;) . Luulisin että näitä levottomampia kausia on odotettavissa enemmän ja vähemmän,ja harvempi palstalaisenkaan vaavi taitaa AINA yönsä nukkua kuin tukki... :whistle: Islalla vaihtelee hirmusti nuo yöt:viimeyön nukkui 20-7.30 ilman heräämisiä(ei ees unissaan itkeny/huudellu tms.),kun edellisyönä kahteenkertaan kannoin ja tissille vasta rauhottui puolentunnin keuhkoamisen jälkeen... Enkä MINKÄÄNLAISTA logiikkaa löydä heräilystä,että osais ennakoida millainen yö luvassa :| .

Tänään äitin pikkupallero yllätti,ja kömpi pinniksessä laitaa vasten polvilleen!! Jee! Eka kerta kun edes yritystä liikkua/nousta ite mihkään :p . Itekin tais hämmästyä tilannetta hieman,reppana,kun aloin kehua,niin päästi pinniksen laidasta irti ja kellahti kyljelleen sinne sänkyyn ja kauhee huuto! ja äiti vaan taputtaa ja hokee "hyvähyvähienosti" :whistle: :whistle: .

Nyt lähen keitteleen pikkupikkupallerolle bataattia ja lohta,kun hiljeni sänkyynsä päikkäreille hän :heart:

tatuka ja kellahtelevainen Isla
 
Just ku mä ajattelin raapustaa j aottaa pienet levot, niin vaunuist akuuluu byäää..eli se siitä.
Meil kans viimeyönä herättiin klo 6 ja ihan pirteenä konttausasennossa, puolen tunnin päästä annoin maidon ja uni jatkui si ysiin...

Tsau!
 
Olipas Kelalta kerrankin nopeeta toimintaa. Tänään tuli kotihoidontuen päätös, ja se tuli vajaassa viikossa! Ja kiva ylläri, kun en tiennyt kaupungin maksavan kuntalisää, niin tuleekin nyt vähän enempi tukea =) Miehen kanssa on ollut nyt parina iltana puhetta tuosta kotiin jäämisestä ja töihin menosta. Katselen tosiaan, kuin noita töitä löytyy, mutta voi olla että venytän sittenkin sinne maaliskuun alkuun asti... Katsotaan. Ahdistaa jo valmiiksi :ashamed:

Noista pullojen keittelystä sen verran vielä, kun aamupäivällä mainitsin niin tekeväni, että teen vaan sen takia sen, kun pulloista tulee kirkkaampia niin. En siis steriloinnin takia tee :D Muuten pesen pullot käytön jälkeen astianpesuaineella, tai siis kerta päivässä, kun on monta pulloa kaapissa. Laiska ei jaksa joka kerran jälkeen tiskata, huuhtasen maidot pois odottamaan pesua :ashamed:

Seurakunnan vauvakerhossa kävi tänään ravitsemusterapeutti. Kyselin sitten näitä ruoka-asioita ja mm. korvikemäärästä. Yli puolen vuoden ikäinen tarvitsee kuulemma vielä AINAKIN sen 5 dl/vrk, 1 litra alkaa olla sitten jo se raja, minkä yli ei pitäis antaa. Ja sanoi myös että maito on vielä pääasiallinen ravinnonlähde, soseita kuulemma maistellaan periaatteessa sinne vuoden ikään asti. Ja kun meillä on tällainen pieniruokainen neiti, sanoi siitäkin että ei haittaa vaikka söisi vaan muutamia lusikallisia, mutta voi yrittää houkutella maistelemaan uusia ruokia, esim. sormiruokien avulla, jos se kiinnostaa lasta. Mutta tuputtamista vastaan oli ehdottomasti, sanoi että toisille vaan menee vähemmän ruokaa, vaikka vain se yksi purkillinen koko päivän aikana. Ja karkeammasta ruuasta sanoi, että toiset eivät vaan hyväksy karkeampaa evästä kuin vasta reilun vuoden ikäisenä. Jotenkin helpotti kuulla noita ruokajuttuja, täytyy nyt vaan seurata tuota maidonjuontia ja lisäillä ruokiin. Ja antaa tytön syödä kiinteitä sen verran kuin haluaa ja olla kovasti stressaamatta määristä :)
 
Voi että mä sitten inhoan Kelaa! Yritin netissä (vihdoinkin) väsätä kotihoidontukihakemuksen, mutta se ei hyväksy hakemusta ilman keskimmäisen tietoja, vaikka isommasta kotihoidossa olevasta on jätetty hakemus jo kuukausi sitten, mille ei ole Kelassa tapahtunut yhtään mitään. :kieh: :headwall: Kai se on taas soitettava sinne huomenna. Saas nähdä tuleeko rahaa vai tuleeko mitään ens kuussa, perkele.
 
Matma, huihuihui :hug:

Almaa/tissilakko, Alexihan lakkoili tossa kk sitten 5 päivää :snotty: Mutta hyvin on imetys sittemmin päässyt jatkumaan ja maitoakin tuntuu riittävän. En osaa sanoa mitään neuvoja, tarjosin vaan useasti vaikkakin turhaan...

H&M:n vaatteet ON pieniä! Meillä on yhdet 74cm housut, jotka joutaa ihan just muistojen laatikkoon, vaikka muista vaatteista ollaan vasta siirtymässä 74:iin ja poitsu on sen 70cm pitkä.

Kiitos kiisselikommenteista ja veden/tutin keittokommenteista :flower:

Viime yö meni todella hyvin (KOPKOP). 11h unta, kaks tutin nostoa ja yks syöttö :saint: Iltapuuroa olis nyt sit syönyt enemmän kuin tein... Olin niin tottunut siihen, et annoksesta kakskolmasosaa jää syömättä! Herättiin koko perhe vasta 9.00 sillä seurauksella, et mä unohdin täysin silmälääkärini klo 10 :headwall: Luotin niin siihen, et nahkavekkari toimii normisti klo 7.30, mut se sit petti :whistle: Onneks en saa mitään sanktioo unohduksesta, huomenna sit uus aika vasta iltapäivällä ja kännyssä muistutus :kieh: Että yks lahopää täälläkin!

Tää päivä onkin nyt sit mennyt 3x30min päikkäreillä ja pikkumies on tosi känänen:headwall: Että jännityksellä odotan taas mitä yö tuo tullessaan. Ruoka on tosin tänäänkin maistunut hyvin ja päivällinen meni alas jopa ilman "liukestetta" (=hedelmäsosetta).

Soseilin tänään ja tein ekaa kertaa sosetta palsternakasta. Ajattelin, et sitä vois laittaa soseisiin vaan sellasena "mausteena" pienen nokareen, vai kuinka olette sitä käyttäneet?

Muutama konttausaskel on nyt illalla otettu :heart: Ja pari kertaa on osannut laskeutua suht hallitusti itse seisaalta lattialle. Mutta mitä vasyneempi on, niin sitä helpommin muksahdetaan niin, et pää vaan kopisee ja huutoo tulee :eek: |O Konttauskypäränkin huusin, mut se on Axun mielestä aivan maailman kamalin vekotin ja se revitään päästä heti pois. Et ihan turhake meillä...

Oletteko päässeet Me&I- vaatekutsuille? Mun tekis hurjasti mieli, mut kukaan tuttu ei ole pitänyt... Tiedäm kyllä, et ne on ihan sikahintasia vaatteita, mut kiva niitä olis hypistellä :p Kattelin huutiksessa niitä ja naureskelin, kun jotkut jopa huutaa niitä vaatteita kalliimmalla, kuin mitä uudet maksais!

Tuiskunen ja Axu 8kk+
 
Jos tässä äkkiä raapustas muutaman rivin, kun poika ainakin toistaiseksi nukkuu...

Tuttipulloja kiehutan aina silloin tällöin ja veden aina täällä kaupungissa. Maalla on paremman makuinen vesi niin siellä en keitä vettä.... Jotenkin tuntuu, ettei täällä aivan puhdasta tuo vesi voi olla, kun siinä kerta on sellainen sivumaku. :x Onneksi kohtapuoliin pääsee muuttamaan tuonne maalle niin on sitten puhtaampaa vesikin.

Täälläkin yksi lahopää. Tänäänkin, kun kävimme kaupassa, en enää autossa ollut varma ostinko oikean kokoisia vaippoja. Piti ihan kuitista varmistaa, ettenhän ottanut vahingossa liian pieniä vaippoja. :LOL:

Meilläkin on syöty tänään hyvin. Iltapäivällä meni jopa yksi kasvispurkki ja melkein kokonainen hedelmäpurkki. Yleensä menee reilut puoli purkkia ruokaa kerralla... Ja neljästi päivässä syödään puuroa ja soseita. Kohta vois ottaa parit välipalat mukaan.

Eilen meillä mentiin mittarimato tyylillä eteenpäin. Poika ryömi ensin eteenpäin, nousi sitten kontilleen ja siitä sitten taas ryömimään. :LOL: Ei kauaa jaksanu tuolla tyylillä, mutta kyllä se siitä pian lähtee kokonaan konttaamaan. :heart:

Nyt iltapesulle. En uskalla luottaa siihen, että poika jäi heti ekalla yrittämällä yöunille. :whistle:
 
pur
Onhan siitä ollu aiemin puhetta. Mut uudelleen avaan; Mitä mietteitä teillä on sikainfluenssasta ja pienen rokottamisesta? Me ollaan ajateltu et ei otettas rokotetta kun sitä ei oo kunnolla keretty testaamaan ja sivuvaikutuksista ei siis oo mitään tietoo. Nyt kuitenkin kun ruotsissa on yhdestä 400 oppilaan koulusta 160 kipeenä niin mua alko mietityttää, että kyllähän se aika hurja prosentti on! Ja siis en nyt sit oikeen tiiä mitä tekis ja aattelin jos tähän sais ihmisten mietteitä niin jos se sit löytyis se oma linja.

Mies sano toissa pvnä et entaa mun pe nukkuu niin pitkään ku nukuttaa. Mä vielä huomautin, että tarkottaako se sitä, että viimestään yheksältä tulee kyselemään puuroista ja velleistä tai tytön vaateista tai nukuttamisesta niinkun tähän asti. Lupas et selviytyy ihan itse kun nyt viimeviikol selviyty sen kolme päivääkin ihan hyvin. Nooh, tyttö heräili siinä seittemän pintaan ja alko siinä sängyssä puuhastelemaan, puol kasin aikaan isi heräs ja ji katselemaan tytön touhuja, kaheksalta mä kyllästyin siihen kun tyttö edelleen nipisteli mun naamaa ja repi hiuksia ja isi ihastuksissaan seuraili tytön touhuja. Nousin ylös ja mies site ihmettelemään, et kuinka mä ny nousen kun munhan piti nukkuu :kieh: . Siellä se isäntä vetää sikeitä vieläki ja tyttö on aamupäiväunilla :/
 
Glow
pur, toi on taas niin tota, miehet :headwall: ukko oli eilen päikkäreillä muksunkaa samas huonees ja juuri kun mä kotitöiltäni ehdin torkahtaa toiseen huoneeseen, muksu heräsi...mitä tekee mies...nukkuu siinä vieressä edelleen kun mä haen huutelevan vauvan pois sängystä :headwall:
Nyt se pikku känkkäränkkä nukahti viimenää äsken aamu-unille, ihme raivoamista oli! Ei kelpaa syli, ei tutti, ei maito. Lopulta nukahti yksinään sänkyynsä kun mä tein hommia. Ja mulle tuli heti pahamieli kun nukahti tolleen, kauheen itkun jälkeen yksin :'(

Mä en tosiaan osaa päättää sitä sikainfluenssarokotejuttua... oon ollu tähän asti et ehdottomasti ei, ei muksulle, eikä mulle (raskaana olevillehan sitä kans tarjotaan kait) . Mut en tiiä :/

Nyt jos vähän lepäilis iteki tässä välissä ja jatkais siivoiluja kun mies kotiutuu...
 
Nyt on sitten meidänkin lapsi tippunut sängystä. HITTO! :ashamed: Me nukuttiin aamupäikkäreitä ja Henni heräs, no mulla ei silmät auennu, ei sitten millään. Siinä könys mua vasten ja minä koetin sitä saada nukkumaan. Sitten kohta kuuluu *kops*, ja minä HERÄÄN unesta/horkasta...laps on lattialla mun puolella (eli on kiivenny mun yli, kai?). Itkee, mutta rauhottuu myös aika nopsaan. Oli vähän unelias, mutta voi johtua siitä että, on kipeä ja kuumeinen, nukuttiin vaan vajaa tunti. No sain minä Hennin hymyilemään ja nauramaan, kun kutittelin, kaikki jäsenet toimii, konttaa, istuu, mutta silti vaan kaihertaa, entä jos jotain?
Miehelle soitin sitten ja pienesti tirautin, toinen vaan tokaisee, että; Noniin, sitähän minä sanoin, että ei voi nukuttaa meidän sängyssä...Eipä helpottanut oloa ollenkaan.
Mut hei, sanokaa mulle että ne voi tippua sittenkin kun itse pääseevät kiipeemään sänkyyn? :ashamed: :'( Oonko minä nyt ihan paska ja huono äiti?

Uni saldo viimeyönä taas tosi vähäinen. Ei jaksa, ei sitten millään. Mua vaan nyt niin harmittaa kun toinen on kipeänä ja minä päästin sen putoamaan. :'(

Maailman huonoin äiti Jospi ja Kuumeinen Henni
 
Älä huoli Jospi, kyllähän noita aina sattuu. Mulle tuli heti mieleen kun synnärillä oli yks hoitsu joka kertoili siinä kapaloimisen lomassa että "mulla on viis lasta ja jokainen on ainakin kerran pudonnu meidän parisängystä"!! :LOL: Että sattuu sitä ns. ammatti-ihmisillekin... Väsyneenä sitä ei vaan jaksa olla niin skarppina koko ajan. Ja vauvoillahan on vielä tosi joustavat nuo luut ja liitokset, harvemmin mitään vakavempaa noissa kopsahduksissa sattuu. Muistaakseni ensimmäinen puolituntia on semmonen seuranta-aika minkä aikana oireet sit ilmaantuu jos jotain on käynyt, eli jos alkaa tulla oksentelua, selkeetä uneliaisuutta tai poissaolevuutta ni sit pitää lähtee lekuriin.

Me käytiin tänään pojan kanssa työpaikalla moikkaamassa työkamuja. Ihmeen hyvin poika jaksoi istua rattaissa, vaikka oltiin reilu puoltuntia siinä pihassa jutskaamassa. Tuli mukavat ulkoilut siinä samalla... Sitte nukahtikin alle minuutissa päikkäreille kun päästiin kotio.

Jaaha ja nyt herättiin.
 
Jospi: kyllä varmasti säikähdit ja säikähti Hennikin, mutta a) jos siihen oisi oikeasti sattunut, niin sitä huutoa ei kuulemma mikään saa loppumaan b) eikö meillä täällä jo melkein kaikilla ole vauva jo tippunut jostain? Ja kenellekäs se lääkäri olikaan sanonut, että käytännössä vain hoitopöydältä putoaminen aiheuttaa 1 % jonkinlaisen luunmurtuman, sohvalta ja sängyltä putoaminen ei mitään. Mulla oli yhtä syyllinen olo silloin, kun Greta melkein putosi hoitopöydältä, siinä olis voinut varmaan käydäkin hullusti, jos ois oikeasti päässyt putoamaan :hug:

Pur: voi iesus... Tuota muuten meilläkin on harrastettu, siis sitä, että mies kyselee että mitä vaatteita pitää pukea jne. Viime aikoina kun oon nakittanut vaihtaan vaippoja, niin on alkanut vaihtaa niitä oma-aloitteisesti, muuten meillä on kyllä työnjako niin, että mä latelen selkeät ohjeet ja mies (3 lapsen isä, :attn: ) sitten niitä seuraa parhaansa mukaan...

Almaa: tsemppiä imetykseen! Meillä kanssa on päiviä, jolloin Greta syö tissiä tosi vähän, toissa viikolla ei 3 päivänä syönyt tissiä käytännössä lainkaan päivällä, vain aamulla, illalla ja yöllä. Mä kanssa tarjoan aina totuttuina aikoina, mutta Greta silleen vaan hörpsäisee ikään kuin kohteliaisuuttaan kuin ei haluaisi pahoittaa mieltä, mutta heti kun alkoi maito virtaamaan, niin käänsi pään pois päättäväisenä. Mutta nyt taas sitten ollaan oltu tississä kiinni jatkuvasti.

Matma: kyllä tuo on vaan ihmeellinen juttu tuo äidinvaisto, kun osasit mennä kaivelemaan oikeasta kohtaa sitä suuta. Meille onneksi on tuotu lähinnä noita ihan vauvoille sopivia leluja, sellaiset hiukan epämääräiset mäkin paan talteen odottamaan sopivaa ikää.

Tuiskunen: mäkin oon miettinyt sitä turvakypärää, kun toi Gretan seisomaan nousu on niin vaarallisen näköistä, mutta kaupan myyjä sanoi mulle suoraan, ettei ipanat sitä suostu päässään pitämään :D Onnea konttausaskeleista! :flower:

Tatuka: joo, mä kanssa luulen, että on myös ihan kehitykseen liittyvä juttu nää nukahtamisvaikeudet.

Niin meillähän Greta ei ole enää kuukauteen suostunut nukahtamaan suosiolla, vaan pitää taputella pepulle tai silittää ja koko ajan yrittää "huijata" nukuttamaan istensä tisulle. Sit kun otan tisun suusta kun huomaan,e ttä olisi siihen nuokkumassa, niin kauhea parkaisu. Ei kyllä sitten itke, jos siis silittelee ja taputtelee tarpeeksi, nukahtaa kyllä lopulta yksin, mutta vasta vartin silittelyjen jälkeen, kun aiemmin vaan laitoin sänkyyn ja nukahti siitä vaan ilman mitään rauhoitteluja.

Lastenlääkäri oli sit sitä mieltä, että aloitetaan heti refluksilääkitys, koska se kuitenkin annettais tutkimusten jälkeen, ja oireet on vihdoin senkin mielestä selviä. Siis mähän oon sanonut asiasta Gretan syntymästä lähtien, mutta kun tyttö kasvoi niin hyvin eikä pulautellut, niin lekuri ei uskonut. No, nyt kun on sitten oksennellut, niin kaikki muutkin oireet alkoivat täsmätä. Gretahan työntää nykyään käsiä jatkuvasti kurkkuun ja usein sitten oksentaa, ikään kuin raukka olisi tajunnut, että kuinka siihen happojen seilaukseen kurkussa saa helpotusta. Ja jotenkin aattelen, että kun taas on ruvennut itkeen, jos löytyy yöllä selältään, että siellä kurkussa polttelee ja siksi herää itkien.
Mutta kauhean voimakkaita nuo tropit on, kaikkia kauheita sivuvaikutuksia voi kuulemma tulla, tai siis yhdelle 10 000 voi tulla, mutta mistä mä tiedän, vaikka Greta olisi se yksi kymmenestätuhannesta. Mutta toisaalta mua pelottaa, että millaista vahinkoa se happojen takaisinvirtaus on jo siellä kurkussa aiheuttanut, siis Gretahan saattaa nykyään oksentaa 3 tuntia ruuan jälkeen :eek: Ei ole siis normaalia pulauttelua.

Ja mulle tuli sitten virtsatien tulehdus :headwall: Mulla on ollut sellainen vain kerran aiemmin, mutta oireista tuskin voi erehtyä :kieh: Sain penisilliinikuurin, kun muita lääkityksiä pitää imettäessä varoa.

Gretalla on kyllä niin ihmeellisen suloinen luonne. Aina hymyilee ja naureskelee niin tutuille kuin hymyileville tuntemattomillekin, antaa meille pusuja ja nauraa päälle ja tänään esim,. jaksoi jonotta yht. 1,5 tuntia vaunuissa, ensin lekurissa, sitten apteekissa, sitten kaupan leipätiskillä ja vihdoin vielä kassajonossa. Lopulta alkoi vaatia liikkeelle lähtöä, mutta täytyy sanoa, että uskomattoman kärsivällinen pikku neiti meillä on, vaikka pääsi päikkäreillekin tunnin myöhässä totutusta.

:hug: Kaikille väsyneille ja stressaantuneille,
Tv- lentis ja Greta 8kk :heart:
 
Perjantaita kaikille :wave:

Täällä yöt jatkuu samaa rataa.. :whistle: nyt on ilmeisesti jokin kehitysvaiheeseen liittyvä unihäiriöjakso meneillään, pitää ihmeellistä mölinää/itkua ja koittaa vääntäytyä ihmeellisiin asentoihin, mm. konttausasennossa koitti olla viimeyönä |O |O lopulta nukahti 2.30 kun ilmeisesti väsähti omiin touhuihinsa :whistle: otin pinniksen reunapehmusteet pesuun ja täytyy kyllä ne saada ens yöks takaisin koska tunkee jalkojaan ja käsiään jatkuvasti pinnojen väleihin yöllä ja kolhii päätään niihin :whistle:

Matma, hui kauhistus :eek: onneks ehdit hätiin ja huomasit!!

Tuiskunen, me&i-vaatteet on kyllä ihania mut sikahintasia, harmi :/ olisin pitänyt kutsut itse alkukesästä ja otin s-postilla yhteyttä esittelijään mutta hän ei vastannut mulle mitään ja perään en sit enää kysellyt :/

Jospi, :hug: älä huoli, vahinkoja sattuu kaikille joskus. Tää on sellanen vaihe noilla pikkuisilla että sais olla silmät selässä koko ajan että mitä touhuaa kun opettelevat liikkumaan. Kyllä mullekin tuli kurja fiilis kun tyttö tipahti sitteristä yks ilta kun käväsin toisessa huoneessa :'( pääasia että ei käynyt hennille kuinkaan :hug:

Onneks ukko tulee kotio tänään työreissusta, onhan tässä jo viikko oltu kaksistaan tytön kans ja alkaa oleen aika puhki :whistle: tänään kyllä vietetään rauhallista koti-iltaa ja mässäillään jotain herkkuja :p

Nyt laittaan tytölle välipalaa :wave:

Viikonloppuja kaikille!

Kareliini ja Sara pian 7kk :heart:
 
Jospi älä nyt itseäsi syyttele, sattuuhan noita ikäviä ja kaikkea kun me äidit emme voi estää :( Mulle kävi eilisiltana niin, että Aino nukahti syliin (harvinaista kylläkin) ja menin laittaa pinnikseen. Laitoin sitä ennen hetkeksi meidän sängylle ja ajattelin vielä ettei se nyt nukkuessaan voi pudota ja käännyin laittaa pinnistä yökuntoon eli otin peiton ja nallet sivuun. Siihen meni ehkä 2 sekuntia ja kun käännyin nostaakseni Ainon sänkyyn, näin kuinka nukkuva tyttö kääntyy ja putoo sängystä!! :eek: Sain kopin juuri ennen kuin putos lattialle, tyttö tiennyt tilanteesta mitään, mutta mä säikähdin. Eli en jätä jatkossa enää hetkeksikään. Että huono äiti fiilis täälläkin :hug: Niin ja jos lapsi on hyvävointinen ja normaali oma itsensä niin ei tarvitse kopsauksien jälkeen viedä lekuriin.

Lentis toivottavasti Gretan refluksi helpottaa lääkityksen myötä :hug: Ja toivottavasti sulla tehoo lääkekuuri virtsatietulehdukseen. Ei ole kiva se, nimim. kärsi koko raskausajan kroonisesta virtsatietulehduksesta :(

Me&i-vaatteet eilen olis ollut kutsut, mutta jätin menemättä :ashamed: One ne kivan näköisiä vaatteita, laatukin varmaan ihan hyvä, mutta kun en mä raaski ostaa edes niitä sukkahousuja :ashamed: Mielestäni ylihinnoiteltuja vaatteita.

Miehet :headwall:

Sikainfluenssa-rokote en kauheen mielellä ole ottamassa, mutta entäpä jos se auttaisikin? Nämä on näitä, että voi kunpaq tietäisi etukäteen, mitä tekisi :/

Kuka vei meijän kiltin tytön? Ja toi tilalle huutavan sylivauvan? :ashamed: Ei pääse yhtään mitään tekee ettei tyttö olis sylissä taas tänään :headwall:
Mutta huomenna, mä lähden illalla mammakavereiden kanssa syömään ja iltaa istumaan!! =)
 
HUi Matma!! Meillä kävi muuten kans ikävä tilanne koivun lehden kanssa, oli kulkeutunut kengissä sisälle ja eikös neiti sen sitten heti suuhunsa, me aikuiset ei tietty huomattu mitään. Alkoi sitten yökkiä ja kuolaa valui suusta paljon. Meinasin et tarjoan vettä, onneks ei kelvannut kun se koivunlehtihän olis saattanut mennä vaan syvemmälle. No kakominen jatkui ja vihdoin sen hillittömän kuolamäärän seassa pilkisti lehden 'varsi'. HUH!! Tän jälkeen noukin välittömästi kaikki orvot koivunlehdet pois mitä sattuu sisälle kulkemaan.

Jospi Kiva ettei sattunut mitään. Voin vaan kuvitella miten säikähää :hug:

Mut on kutsuttu Me&I kutsuille ja kyllä varmaan meenkin ni tiedän mistä on kyse :) Samaten on jotku Party light kutsut, en o ikin' semmosissakaan käyny...itse asiassa en missään tollasissa, en edes tuppereilla. Kaikkeen tässä äitiydessä tuleekin sitten mentyä :kieh:

Miehet :headwall: Mä oikein luin ton omalle ukolle niinkus opetusmielessä :kieh: ..ni mies kysyy 'no ikä siinä ny sitten on jos toista ei kerta nukutakkaan ja nousee ylös' Tsiisus!!! :eek: Ja siis mun mies on kyllä ihan fiksu, mut eiks ne haluu tajuu joskus?

Palsteria En ole vielä keitellyt. Voihan sitä antaa sellaisenaankin tai vaiks potun joukossa, sehän on kuitenkin aika mieto. Selleri on sit toinen juttu.

Meillä on ollu vissiin jo 3 iltaa toi yöunille meno aikamoista ähräämistä ja roikutaan pitkin pinniksen reunoja ja pehmusteita, painitaan peiton ja unilelujen kanssa, öristään, huudellaan ja kiljahdellaan hengästyneenä. Sit on menty rauhoittaa laittamalla käsi selän päälle ja sssss ja vex sitten kun rauhottuu, siis enne ku nukahtaa. :/ Aiemmin senkun on kannettu sänkyyn ja itkuhälyn tilulilut päälle thats it. Grrr, toivottavasti ohi menevää mut pahoin pelkään et pahenee vaan kun vielä oppii seisomaan nousun ym. kujeita.

Mä olin niinku menos leffaan tänään ja ehkä syömäänkin. Mut nyt ku mies tuli ja ilta somasti hämärtää, niin hitto en taida jaksaakaan. Tässä tää oma aika nyt sitten on koneella ja mies ja vaavi möyrii lattialla..

Miten muuten vaavi oppii ettei äitiä saa repiä hiuksista ja nenästä ja korvasta et äitiä sattuu. Yritän sanoa topakasti EI, mut se unohtuu niin kovin nopeesti, etenkin jos ollaan innoissaan. Auts!

Jepsistä, tuijotellaan si telkkarii ja syödään irtiksii! Petivaatteet on ollu koko pvän tuulettuu, niin ihanaa sujahtaa puhtaisiin raikkaisiin uniin :heart:

Hyvää viikonloppua!

HM ja möykkäävä pikkutyttö
 
Haa, eipä tullut mieleen pieneen, että banaani voisi aiheuttaa närästystä?! Kiitos Rosinantelle kommentista!
Ja Lentis, tosi hyvä että saitte lääkkeen vaivaan (Gretalle ja sulle kans :) ). Toivottavasti helpottaa, eikä aiheuta enää lisää vaivoja. Muakin hirvitti antaa Zantacia, kun se saattaa aiheuttaa esim. päänsärkyä, viimeinen asia mitä nyt pienelle haluaisi. Onneksi ei tarvitse enää.
Minä kyllä jo kerkesin ajatella, että sormien (eli käytännössä koko käden) tunkeminen kurkkuun voisi johtua hampaista tai vaikka luontaisesta uteliaisuudesta ("mitäs täällä suussa on hmmm...") mutta voihan se tosiaan olla, että toista kaikertaa edelleen.

Ja tässä välissä kissa yrjösi matolle, hrmh. Ja pieni heräsi itkien "päiväuniltaan". Ilmavaivoja. Ne häiritsevät yöuniakin... kirottua, kun muutenkin nukkuu niin vähän.
Tänään taas nukuttu alle kaksi tuntia päikkyjä.

Me&I:sta, minäkin laitoin sähköpostilla emännöintikaavakkeen, mutta ei ole tullut palautetta. Tosin ovat minustakin ihan ylihintaisia, mutta joskus siellä on vaan sellaisia ihanuuksia että järki pakenee.
H&M sen sijaan on yllättänyt iloisesti viimeaikoina, kivoja ja iloisia vaatteita löytynyt. Eikä maksa paljon! Bodyt ovat minusta aika hyvälaatuisia ja pehmoisia, pitävät värinsäkin paremmin kuin vaikka Tutan tai Lindexin vastaavat!

Meilläkin vedetään mutsia nenästä ja tukasta ja nipistellään ikävästi. Kielto ja toru vain naurattaa, toistaiseksi.
Nyt on megakakat vaipassa tällä pikkupedolla, pesulle siis.
 
Pikaisesti lukemassa!

Viimeyönä 1,5h huutosessio,ei auttanu kantaminen,hyssyttely,laulaminen,tissittely,EI MIKÄÄN, katoin sitten telkkaria huutava lapsi sylissä kolmeen asti... |O |O .Saas nähä millanen ensyöstä on tulossa... :eek:

jospi noita sattuu putoomisia,onneksi useimmiten selviää säikähdyksellä. Mulla pahin tapaus ollut esikoisella,kun n.1,5veenä tippui pyöränistuimesta VAUHDISSA!!! :ashamed: :ashamed: :ashamed: Siis tänäpäivänä en tajua miten en ollut turvavöitä kunnolla laittanut ja kuinka niin saattoi tapahtua!!! :headwall: :headwall: :/ Onneksi oli alkukevät ja pojalla paksusti päällä ja kypärä tietty,mutta aika säikäys oli molemmille,vaikkei ees mustelmaa tullut... Opiksi otin kerrasta!!!

Me&I täytyy myöntää,että kaksien kutsujen jälkeen olen koukussa... :p :whistle: Ne on vaan nii ihania ja KÄYTÄNNÖLLISIÄ ja pitkäikäisiä! Hintaa on jonkinverran, mutta mun mielipide on että ovat hintansa väärttejä... Huutiksessa maksetaan vanhojen mallistojen ihanimmista uuden hintoja,kun ei niitä enää muualta saa... Ite olen joitain uusia bodyja huutanut alla puoleen uuden hinnasta kyllä myös... :p

Nyt yöunitissittelylle,katotaan miten tää yö sujuu!

tatuka ja ihanainen Isla :heart:
 
Glow
Mä kävin Me&I kutsuilla mutta enpä raaskinut ostaa mitään, tosi kalliita vaatteita, olkoonkin super hyvä laatuisia, kuulema...mutta silti! mulle kelpaa edullisempikin. Yks tuttu kans kertoi laittaneensa emännöintikaavakkeen netistä eikä saanu mitään yht.ottoa yli kuukauteen, ei oo tainnu saada vieläkään!

Mä olen ihan ylitarkka ja imuroin jokapäivä ettei vaan Onni sais yhtään hiekan murua, kiveä, lehteä suuhunsa... ja onhan noi koirankarvat prkl. Mut huomenna se lähtee!!! ja sopii toivoa ettei takasin tule. Pitipä ukon tuolla ihan tahallaan mennä Onnia koiran kimppuun tunkemaan, niin et toinen nappas kiinni ja koira ärähti ja hirvee parku. Minä tietenki hyökkäsin suihkusta et MITÄ KÄVI?! Koska luulin et ukko ei ole vahtinu ja poika on menny itekseen kimppuun niin eikös äijä vedä herneet nenään tästäkin!!! Ja niinkun sitä lasta on kielletty nimenomaan menemästä koiran kimppuun, kun juuri noin siinä käy! Noh, sopii toivoo et tätä ei tapahdu enää ikinä. Ukko varmaan murjottaa mulle asiasta loppu elämän ku joutu luopumaan :whistle:

Meillä ei oo poika pudonnu vielä mistään "kop kop" vaan... mutta onhan se kaatuillu ja pää kolahdellu pahan kuuloisesti ja aina sitä pelästyy. Konttauskypärä pysy alkuun päässä mutta nykysin Onni suuttuu heti kun sen laittaa päähän.
Onnilla on joku ihmeen hinku mennä koskemaan patterien termostaatteihin! ja nousta siihen seisoo hengailemaan...

Jaaha, tais tuo nukahtaa justiin ihan suosiolla vaikka tokat päikkärit nukku vasta 16-17, jouduin herättää reppanan ettei nukkus pitempään ettei yöunet menis kauheen myöhäseen. Harvinaista.

Kamala kun on alkanu vihloa mahaa, varsinkin kun kyykistyy :/

Nyt pitänee mennä tekee yömaidot Onnille...meillä menee se 2 pulloa vieläkin, tuossa 22-23 ja 03-04 aikoihin. Teen NAN jauheesta valmiiks....
 
Nopsaa merkkiä vaan!

Lentis :hug: Voi kurjaa sun virtsatietulehdusta, se on kyllä inhottava :| Pikaista paranemista! Ja kiva, et Greta on saamassa helpotusta oireisiin :heart:

Jospille :hug: Näitä sattuu, älä huoli!

Ja meillä oli taas ihan kamala viime yö! Näyttäis menevän kaavalla hyvä yö - huono yö - hyvä yö jne...

Tuiskunen ja Axu 8kk+
 
JIHAA!!!!! :heart: Oli pakko tulla kertoo että mun lapsuuden ystävä on kuin onkin raskaana ja meitin vaavit syntyy sitten vajaan kk:n ikäerolla. Mä olen niin onnellinen :D Hypin ja hihkuin kun sain kuulla nin että umpiväsynyttä pikkutypyäkin alkoi naurattaa, siinä sitten hihkuttiin kimpassa!

Tuiskunen eli ens yö on sitten teillä hyvä! Voit huokaista :)

Meillä meni tuo pikkutypy tänään yllättäen kiltisti ilman mynstäystä nukkumaan, tais olla niin väsy sit jo. Puuroa yritettiin antaa, ku vissii ainaki 2:na iltana on vaan anettu velli, ni eipä menny puuro ei, ei siis edes puhti mikä on ollu herkkua. Taidamme siis siirtyä antaa velliä vaan ilalla, kun nukkuu kuitenkin kellon ympäri silläkin :)

Munha iti mennä elokuviin et sais omaa aikaa, en jaksanu ni eikös ukko si just tänään erehtyny kyselee et josko mä hoitaisin iltatoimet ja nukkumaan laitot ku hän on jo kohta vuoden hoitanu ( mikä ei siis ihan pidä paikkaansa, vaikk aika usein sen tekeekin ). No mähän sit heti hyökkäsin puolustukseksi että "olis vaan pitäny lähtee sinne leffaan..." Joo ja sitte kävikin ilmi että se olikin muka huumoria, et kunhan sanoi. Jassoo, niin varmaan ja jos olikin niin surkeeta sellaista :p Voihan miehet :headwall:
 
Tatukalle ja tuiskuselle voima :hug: rankkoihin öihin! Meillä on kans melkein kaava noiden öiden kanssa, eli 2 hyvää yötä ja kolme huonoa :D Eli vielä ainakin 2 huonoa yötä jäljellä :whistle:

Voi kun mä liikutuin illalla, kun oltiin iltakävelyllä ennen Gretan illallista. Juteltiin piazzalla ystävien kanssa, Greta hymyili ja naurekeli ystävien tenaville ja kun oli siinä niin tyytyväinen, niin sanoin miehelle, että käväisen äkkiä kaupas hakemas vaippoja, että he odottaa siinä mua, kun oli juttu kesken ja Greta tosiaan on nykyään ihan hullaantunut pikkulapsiin (ja kyllä, varsinkin pikkupoikiin, Greta oikein flirttaa niiden kanssa :LOL: )

No, lähdin siitä käveleen poispäin, niin eiköhän alkanut kauhea parkuminen. Siis Greta itki sitä, että mä kävelin poispäin, niin ei ole ikinä aiemmin käynyt, vaan aina jäänyt ihan tyytyväisenä isänsä kanssa vaunutelemaan, jos olen mennyt esim,. juoksemaan tai muuta.

Tuli kauhean syyllinen olo, kun olin silleen lähtenyt pois typyn luota ajattelematta, että Gretallahan on just nyt eroahdistuskausi menossa. Heti rauhottui kun palasin kipinkapin takaisin ja otin syliin, mutta oikein liikutuin, kun toinen noin hätääntyi, vaikka sekuntia aiemmin siinä naureskeli. Kotona aina ilmoitan ekaksi, että nyt meen vessaan jne enkä lähde ikinä pois, jos Gretalla on selkä muhun päin, mutta tuossa tilanteessa en hoksannut, kun mies oli kuitenkin siinä Gretan kanssa.
Johtui kyl varmaan siitä, että siinä oli niitä muitakin ihmisiä, koska sit kun kaupassa oli isukin sylissä, ei haitannut yhtään, vaikka vetelin pitkin kaupan käytäviä.

Haavemamma: varmasti ihanaa odottaa yhdessä rakkaan ystävän kanssa, saa jakaa odotuksen ihanuuden ihan eri tavalla, kuin jos esim. pitää hissutella lapsettomuudesta kärsivien ystävien kanssa. Ja mäkin toivon, että noi nukahtamislevvottomuudet loppuu pian, tosin tänään, kun Greta sai sitä refluksikääkettä, niin ei oo yhtään oksentanut ja meni nukkumaankin paljon iisimmin. Voiskohan lääkitys muka jo tehota 1 päivän jälkeen, kun lääkäri puhi viikosta?
 
Kiitos kaikille tsemppauksista, mutta testasin tänää kp31/30-32 raskaustesti ja oli puhtoinen nega.. Nyt niitä menkkoja ootellessa.
En mä oikeestaan onneksi tosta pettynyt, kun odotinkin et nega sieltä tulee.
Mut en enempää kykene kirjoittaa jumitustaso on niin korkea etten saa suunnattua katsettani muualle ruudusta en jaksa ees näppäimmistöä kattoo tai tv:tä tms.
Mä vaan nukahdan tähän ihan just KOKO päivä oltiin liikenteessä Sisun kans |O |O |O |O Ja nyt on nukkumatin kans treffit joten mun on mentävä :)
 

Yhteistyössä