Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Memsku-74 mä annan (jos annan kaks) ni aamupäiväl lihapöperön ja iltapäiväl kasvispöperön.

Eile oli pituuskontrollineuvola ku viimeks oli vaavi menny myttyyn ja olihan tua kasvanu onneks. On ny n.7.5kk ja 69,3cm ja 8590g. Täti kysy et mites kiinteiden kaa menee (alotin 6kk iäs)...olin et ööö...en anna pal mitää viälkää :ashamed: . Iltapuuron saa ja pual purkkii lihpöperöö päiväs. Joskus kaks ateriaa. Sano ettei kiire ku kasvaa tissil noin hyvin mut sais saada pikkuhiljaa kuitenki kaks puuroo ja kaks lämmint pöperöö. Alotan nyssi antaa.

Meil sit tosiaa noustaa ilman tukee jo seisoo suaraan maasta ylös ja nökötetään siin si joku krääsä kädes. Tekee sitä useest päivittäin.

Meil muute puklataa edellee tosi paljo. Ei oo mitää refluksei tai mitää ilmesestkää mut puklaa vaa pal ja mont kertaa päiväs.

Onks monet jo menos piakkoin duuniin takas? Mä hain ny kotihoidonvapaat vuadeks eteenpäin mut jos vaa mahollist ni oon 3vuateen asti. On se vaa nii piäni raha mut silti haluun kitkuttaa ku ehkä on vika vaavi tää ja haluun nähä kaiken.

Ihmettelen kyl miten oon ehtiny töis käymää ennen ku nyt on nii pal touhuu koko ajan. Oon kyl menny moniin juttuihin mukaan mis kuluu aikaa ja nyt alotan opiskelut verkossa. Sillee kätsyy et saa olla himas samal ja ei tartte mennä mihkää.

Mä näin yks yä unta taas et olin viimisillää raskaana ja supparit oli alkanu ja aattelin siin samal et mite tää voi olla mahollist et oon taas täs tilantees ja pitää synnyttää :D liian tuarees muistis viime synnytys viäl.

Sellane ilma kyl ulkona et puuh. Onneks ei tarvii tänää lähtee mihkää ni voi nuhjaa himas ja kattella töllöö (eli BB 24/7 :whistle: ). Jos vaik sais kämpäs jotai tehtyy :xmas:

J+J 7.5kk
 
Meillä syödään kaks liha-ateriaa päivässä. On jo pitkään syöty. Aamu- ja iltapuuro ja sitten välipalakiisselii tai hedelmää, marjaa tai kaupan jugurtti-, rahkajuttui.
Mul on neuvolan lappu mis oli et 7kk alkaen kaksi, niin alotin sit kuitenki 6kk sen, kun mehän ruvettiin kiinteitä syömään jo 4kk iässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Meillä syödään kaks liha-ateriaa päivässä. On jo pitkään syöty. Aamu- ja iltapuuro ja sitten välipalakiisselii tai hedelmää, marjaa tai kaupan jugurtti-, rahkajuttui.
Mul on neuvolan lappu mis oli et 7kk alkaen kaksi, niin alotin sit kuitenki 6kk sen, kun mehän ruvettiin kiinteitä syömään jo 4kk iässä.
kiitos Seranzu. Tää oli tärkeä tieto. Siispä mäkin jatkan kahella lihalla!!!
 
Kaksi liha-ateriaa menee meilläkin. Sen verran katon että ei samaa laatua menis kahta kertaa samana päivänä, eli vaiks broileri+kasvis ja naudanliha+kasvis /päivä. Lisäks menee hedelmävälipala ja illalla vellipullo. Aamuisin oon antanu puuron JOS on käynyt niin hienosti ettei yöllä oo syöty. Jos syö yöllä niin aamulla on ihan turha tuputtaa puuroa, ei uppoa. Mä en tiedä pitäiskö mun alkaa antamaan puuroa myös joskus hedelmävälipalan sijaan, kun tuntuu että nykyään on niitä aamuja tosi vähän kun saan annettua aamupuuron. Sais ees jossain välissä niitä kuitujakin....

Mä kävin tänään ottamassa pikakasvojenkohotuksen, ts. vahauttamassa kulmat. Mies oli sen aikaa pojan kans, ei ollu poitsu sitten juonu maitoa vaikka varmaan oli janoinen ruuan päälle. Mies oli sentään saanut nukkumaan ihan ok, mut on toi nyt hienoa sitten taas että iskän kanssa temppuillaan... Täytyy vaan ruveta taas enempi patistamaan tota iskääkin osallistumaan.

JeJa mä oon kans suunnitellut olevani kotona siihen 3v-asti. Jos vaan suinkin peba kestää. Mä oon päiväkodis töis ni must ois jotenkin hullua mennä hoitamaan muitten mukuloita ja viedä oma vieraalle hoitoon. Toki rahallisesti siinä kärsii mut on se sen väärtti.

Kamala sade ja myräkkä täälläkin. Aamupäikkärit nukuttiin takaterassilla, toivottavasti pääsis iltapäivästä vielä vähän ulkoilemaan.

Nyt napostamaan jotakin.
 
memsku meillä syödään 1 kasvis ja 1 liha-ateria päivässä. Aamu- ja iltapuuro sekä hedelmä/jugurttivälipala. Nyt oon alkanut miettiin et pitäiskö lisätä viä toinen välipala iltapäivälle,kun useesti on tosi nälkäinen jo 15-15.30 maissa,vaik puoli kaksi olis välipalaa saanut... :p Kerta-annoksen määrää en voi lisätä,kun ei määräänsä enempää kerralla jaksa syödä,joten lisäpala ois sit vaihtoehto...

jeja samaa mietin mäkin,että miten oon ehtinyt töissä käydä :D Päivät kuluu aivan hurjaa tahtia,vaikken edes mitään erityistä "harrasta" kuin lapsen-ja kodinhoitoo, ja jälkimmäistäkin aika nihkeesti... :D :whistle: Nautin kyllä täysillä tästä kotonaolosta ja arjen "hitaudesta"... Kauhulla ootan sitä kun täytyy taas alkaa juosta pää kolmantenajalkana pitkin poikin :eek:

Neuvolassa sitten käytiin, neiti sai FinIP-rokotteen(joko pneumokokki tai hepatiitti),ja olikin tosi reipas tyttö. :heart:
Lääkäri katteli istumisen ja kysy et "konttaako? ", "ei konttaa", "niinno,ryömii sitten lujaa", "No,ei ryömi..." , "???? Ei ryömi???" , "juu ei ryömi,kun ei ees mahallaan oo" "no katotaas...Hmmm,joo ei näköjään mahallaan viihdy"... (enkös mä just niin sanonut) "No,kai siitä sitten joskus liikkeelle lähtee.! Kiitos,voitte mennä", "??!!???!!!" Että suurinpiirtein näin.... :headwall: :LOL:
Onneksi nla"täti" on kiva tyttö,jonka kanssa pystyy järjellisen keskustelun saamaan aikaan,ja asioita kysyttyäkin.
Tää oli 7kk20pv nla,kun ei 8kk.n kohalle osunut lääkäriaikaa, ja mittoja tuli näin:64cm(ei yhtään pituutta kasvanut 3vkon aikana!!) ja 6600g(+270g)(JOSPI! HUOM! :)). No,9kk mennään taas kasvukontrolliin... :/
Se hyväpuoli neidin pienuudesta on,että menee vaatteet pidempään :D Meillä käytetään viä 62/68 cm vaatteita, äp-toppahaalarikin on ihan liian iso... :whistle:

Nonnii,anoppi kömpi juuri ovesta,oli neitiä nukuttamassa ulkona ;) jatkan toisella kertaa!

tatuka+isla-pikkiriikkinen :heart:
 
Meillä syödään aamu- ja iltapuuron lisäksi lounaalla lika-kasvisateria ja sitten myöhemmin iltapäivällä joko kasvista tai helmä/marja/rahka/jukurtti-piltti. Vielä on liikaa se 5 ateriaa päivässä.

Meillä oli tänään kasvukontrolli-nla. 7kk mitat ( on sitten 6550g ja 69,2cm. Kasvua oli tullut siis, niin että terkkakin oli tyytyväinen :D Mutta ei sieltä oikein vastausta saa mihinkään. Kysyin korvikemäärästä ja kalkki/kalsium-lisästä, kun Ainolle menee päivässä vain 3-4,5dl korviketta, että pitäisikö noita lisiä miettiä. Vastaus oli että yritä nyt juottaa 5dl päivässä korviketta ja kysy kuukauden päästä lääkäriltä asiaa :headwall: :D

Päivä hurahtikin nopeaa, kun oli mammakavereiden kanssa shoppailemassa. Aino sai taas kerran vaatteita ja tällä kertaa sai äitikin itselleen vaatteita :LOL: Kiva tunne, kun sai ostaa numeroa pienemmät farkut kuin keväällä, että jotain muutosta sentään :D

JeJa kyseli töihin menosta. Täällä täytyisi mennä alkuvuodesta :ashamed: Asunto- ja opintolainat painaa päälle :ashamed: Harmittaa kyllä, mutta katsellaan kuinka alkaa töitä löytymään. En lähde enää niihin päivän tai kahden sijaisuuksiin (hoitoalalla olen), täytyisi olla pisempää pätkää että kantsii töihin mennä ja tuet perua ja alkaa maksaa hoitomaksuja.
 
Meille terkka sanoi Nessu tuosta maidosta että, pitää sekoittaa ruokaan, jos ei mene kuin tuo 5dl päivässä, tarkoitus ois että sais vähintään sen 6dl. Kokeiles jos laitat esim. puuron sekaan vaikka desin "jäähdykkeeksi"

Muuten merks :wave:
 
Voi jumantsuigeli kun otti päähän eilenillalla, kirjoittelin taas monessa erässä hirveän romaanin ja kun vihdoin painoin lähetä-nappia niin *pim*, viesti katosi.

Lentikselle piti kommentoida sen verran, että vaikka meidän pojalla refluksioireet (yrjöily, närästys) ovat jotakuinkin kadonneet, Arno yökkää tosi helposti, ja työntää sormia kurkkuun syödessään. Hirveätä se korina ja kakominen. Joskus syöminen on pelkkää karjumista, lusikka menee kyllä kauniisti suuhun, mutta sitten karjutaan kuin pieni eläin. Liekö jokin kuitenkin ärsyttäisi nielussa tai ruokatorvessa? Mene, tiedä.
Banaani yrjöttää pojua eritoten, ihme juttu, minä kun olin siinä luulossa että kaikki lapset rakastavat banaania...

Yörallatteluista, nyt tekisi niiiiin mieli käydä muutamalla. On ollut aika kettumaista, kun ei enää päästä miehekkeen kanssa keikoille yhdessä. Olisi kieltämättä mukava kävellä käsi kädessä kotiin ja pussailla jossain porttikongissa... huoh. No ehkä me joskus saadaan joku isovanhempi lastenhoitoavuksi tänne et päästään molemmat ulos. Kotikotona Jyväskylässä taas on molemmilla niin paljon tuttuja et ei juuri olla nähty toisiamme niinä kahtena kertana kun ollaan oltu iltajalassa.
Hmmm... beer...
 
PRKL näitä sivuja!!! Heitti monta kertaa pihalle, mut aikaisemmista kerroista viisastuneena (ja jonkun vinkistä täällä) otin tekstistä kopion jossakin välissä niin kaikki teksti ei hävinnyt. Ja kumma juttu, kun olin sulkenut välissä koko netin ja avasin uusiks, niin olinkin sit kirjautuneena tänne valmiiks!!??

Sisunäiskälle peukut pystyssä :saint: Jännään sun puolesta :flower:

Lentis, toivottavasti ei ole refluksia. Meillä Axu pulauttaa muutaman kerran viikossa välipalan jälkeen, eli hedelmäsoseen syötyään. Olen ajatellut, et se on vaan niin litkua kamaa, et tulee siksi helposti ylös, en tiedä... Sekin tapahtuu usein vasta tunnin päästä ruokailusta:(

Memsku, meilläkin menee kaksi liha-ateriaa/pvä. Neuvolan ohjelappusen mukaan.

Töihin palaan helmikuun alussa, kun poika on 1vee. Toisaalta kyllä odotan sitäkin, vaikka tiedän, et hoitoon vieminen aluksi on varmasti rankka paikka.

Keitättekö vielä veden, jota annatte lapsille? Entä tutit?

Ja tänään käytiin siellä fysioterapiassa. Oli tosi kiva käynti, periaatteessa turha :LOL: :eek: FT-täti oli sitä mieltä, että Axu on kehityksessä edellä, koska on ryöminyt jo kuukauden, noussut konttausasentoon (vaikka ei konttaa) ja nousee tukea vasten seisomaan. Suojaheijasteet istuessa oli eteenpäin erinomaiset, mut sivuille vielä vähän hakusessa, mut ihan ok nekin. Nyt sit vaan reenataan niitä kuukausi ja mennään kontrolliin 9kk iässä. Alexi on vaan niin älyttömän aktiivinen, et ei se jaksa olla paikallaan istumassa, et kunnolla fysioterapeutti olis edes nähnyt koko istuma-asentoa. Mutta pitäisi sitten olla ennemmin kuulemma huolissaan, jos vauva vaan istua tönöttää paikallaan, eikä pyri liikkeelle. Että kaikki siis ok! :heart:

Pikkujoululahja- ja äänestäminen
. Kympin lahja vauvalle ok ja äänestämässä käyty :attn:

Alexi kiipesi sitten tänään kaksi rappusta ylöspäin vinttiin :eek: Ja hetken päästä löysin sen keikkumasta sellasen 30cm korkean muovilaatikon päältä. Ihan hurjasti tullut kehitystä nyt viikon sisään!

Ruokailu, tänään on mennyt molemmat lihakasvissoseet mukisematta kaikki alas mitä olen tehnyt. Eipä ole moista tapahtunut aikoihin. Mistähän nyt tuulee? Katsotaan nyt vielä sit toi iltapal...

Itsetehdyt kiisselit? Onko joku värkännyt vauvalle itse kiisseliä, Seranzu? Millä suurustatte? Laitatteko tavallista sokeria vai hedelmäsokeria? Mulla toi pakastin pullottaa marjaa jos jonkinlaista, pitäis alkaa hyödyntään niitä sieltä... Hirvittää toi hedelmäsoseiden roudaaminen kaupasta ja lasipurkkien kantaminen kierrätyspisteeseen |O

Nyt pitää mennä. Tuo yksi järjestää taas meidän cd-hyllyä ja söikin jo yhden cd:n kansipaperit :eek: Mies lämmittää ulkosaunaa ja pääsen pitkästä aikaa saunomaan
;) Tais tulla tästä taas aikamoinen romaani...

Tuiskunen ja Axu 8kk+
 
pur
Pikasesti vaan :wave:

RUOAT: puuro aamuin illoin minkä sekotan n.puolet ja puolet hedelmään tai marjaan, lounaalla liha/kananmuna, välipala hedelmä/marja, vielä liha/kananmuna (nää aina kasvisten kanssa. Syötän sen verran kun itse haluaa syödä 1-2dl menee ja vielä korviketta juo 30-100ml päälle. Ilta pullon ja puuron välis puolisen tuntii ja siinä tankkaa 150-180ml ja aamulla ottaa samanmoisen ennenku kunnolla herättää mut. Siitä vast tunnin parin päästä meillä vasta aamupuuro.

jotain muutaki oli kommentoivaa mut eipä muista/jaksa

Ah ihanaa mun nuoruuden ystävä on koittanu raskaantu jo pari vuotta ja nyt nappasi. :heart: Mä oon tosi ilonen heidän puolestaan ja ihan tohkeissani jo listasin hälle kaikkee mitä sit meiltä saa ainakin lainaan :D

Pihlalla huomen 8kk lääkäri. Hän sitten kans viikon sisään tajusi oikeesti ryömivänsä ja alko tekee tutkimusmatkojaan (jonkuaikaa on jo tavaroiden peräs menny pikkumatkoja), nousi istumaan ja samana päivänä ku Greta alko aamula konttaamaan ja illalla kiipesi minua vasten ylös seisomaan. Kontaamista tekee aika vähän kun ryömimällä pääsee näpsäkämmin ja kiipeeminen on mieleen, istuminen jäi siihen yhteen kertaan. Ilemeisesti istuminen on vaan syömistä ja pottaa varten eikä siihenkäää tarvi mitää sen eteen tehä. On se nii helppoo :LOL:

Hyviä vointeja kaikille
 
Glow
Onpa tänne vaikee päästä kirjautumaan illalla! Mut lopulta pääsin :D

Katoin esikoisen neuvolakorttia, hän ollu 1 vuotiaana saman kokoinen kun Onni on nyt 8 kuisena.

10.10 astihan se pikkujoulu äänestys tai ilmoittautumis hommeli on... Mä vielä pähkään... Ollaan kyl Tampereella marraskuun vika viikonloppu jos nyt ei ihmeit satu että sinnehän me päästäis sitte!!

Nyt on jääny taas Onnin iltahuudot pois. Mikähän siinä on et joskus niitä on monta päivää ja joskus käydään nätisti unille, tai joskus herätään kesken unen hirveään parkuun.


 
Mae
töihin paluu tapahtuu mulla mitä todennäköisemmin vasta sitten kun Joona on sen 3v. Mä tingin mistä muusta vaan, ettei tarvitse pk viedä (pk ainut vaihtoehto kun molemmat tekee vuorotöitä ). Sieltä kun kaikki taudit tulee ja meillä niitä on ihan riittämiin muutenkin :kieh: |O

Siitä puheenollen... Eilen esikoiselle haettiin ab-kuuri+max. annostukset astmalääkettä. Tänään käytin Joonan lekurissa ja korvat jo punotti+keuhkoista kuului vähän rohinaa, vielä ei kuitenkaan ab-kuuria vaan toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että menisi itekseen ohi. Eli viikonlopusta tulee varmaan ihan paska. :(

veden ja tuttien keittämisestä vettä en oo koskaan keittäny ja tutit keitän harvoin, paitsi nyt kun ollaan oltu kipeinä, niin vaihdan ne tosi usein uusiin+keitän usein.

ruokailusta meillä ei oo vielä mennyt 2 liha-ateriaa, pitäis vissiin ruveta antamaan. Mutta kun tuo syöminen on niin pirun hankalaa. Aftoja näyttää olevan ikenissä paljon, hampaita puskee ja henki haisee, yök :$

Ja sitten, arvatkaas minne mä lähen la?!?! No viihteelle!!!!!!! Jeee!!! Mä mietin ja mietin, haluunko vai enkö ja oikein rinnasta puristi, kun niin ahdisti. Sitten mies mut "pakotti" lähtemään ja sanoi että jos en nyt lähe, niin en sitten koskaan. Saa nähä miten sujuu monen vuoden jälkeen tuo alkoholin ottaminen.... :whistle:
Mutta ehkä se tosiaan tekee hyvää, kyllähän nää seinät aika liki on jo tullut näiden sairastelujen myötä.

Mae ja Joona jo 7kk :heart:
 
Pikaa kommenttia myös..

Tuiskunen oon tehny kiisselit mustikkaa, vattua ja mustaherukkaa (oli yök ei syöny) perunajauhoon ja ihan tavalliseen sokeriin. Toki voi halutessaan sitä hedelmäsokeria käyttää. Herkkua on myös vispipuuro puolukasta. :)

Meillä käytiin vast yöunille, kun en viitsiny alkaa aikasemmi :ashamed: halusin katsoa csi ja sit käytiin iltapalalla. Kaapsu söi vellinsä päälle vielä voileipää ison kasan! :D Laitoin oikeen rasvaa vähän ja murusina veti. On leipämiehiä ihan selvästi, puurot kun ei oikeen uppoa. :eek: :eek: Minä p :eek: äiväkodin keittiöit pyörittelen, joten ihan kauheeta jos tuo ei oo oppinu puuroa vetää kunnol ennen maalliskuuta :$ Olis tosi noloa, kun aina paasaan puuron syömisestä töissä! Kun hoitajat ja vanhemmat haluis lapsille aina jugurttia, leipää ja leikkeleitä :eek:

Niin maaliskuussa lähden töihin haaveissa se oma koti, niin se suurin syy ja toinen se ettei kevättä selvitä opintotuella ja kotihoidontuella 5 henkinen perhe mitenkään päite.. Jos sit ukon valmistuttua kesäkuussa saataisi tosissaan ruveta kotia hankkimaan. :attn:
Kaapsu menee kylläkin PPH:lle, päiväkotiin en paa ellei ihan pakko! Kun liian läheltä sitä laatua seurannu vuosia.

Nyt FB ja sit nati nati :heart:
 
Tatuka, nessu ja tuiskunen No huh huh noita hoitoihmisiä :kieh: Siis oikeesti toiselle sanotaan et kai se siitä si joskus lähtee liikkuu" ja toinen laitetaan hupiin fysioterapiaan. Argh! No sinänsä varmaan ihan mielenkiintoinen kokemus, se FT. :)
Nii ja kolmannelle ei juuta ei jaata, mullehan sanottii viimeks et maitoo pitäs saada menee puolet enempi, ku meni 3-4 dl. Kalsiumlisää ei suositeltu vaan ihan maitoa ja vaiks vähempi sosetta.

Kiitos kun haluatte jakaa raskausjuttuja kanssani :heart:
Mäkin sain kuulla että mun lapsuudenystäväni on EHKÄ vihdoin raskaana, ovat yrittäneet vuoden ja josko nyt. Siis mä olen niin tohkeissani, vaikka testiä ei ole siis vielä edes tehty. Mikä parasta, meitin vaaveille tulis LA:n mukaan vaan 2 vko ikäeroa, HIIIIIIIIIIIII!!!!!:heart:

Mae Ihanaa että pääset ulos, nyt nautit täysin rinnoin, olet ansainnut ihan jokaisen huurteisen :)

Keitoksista Vettä en o keitelly sen jälkeen ku alettiin antaa soseita ja tutit laitan välillä kippoon ja kaadan vedenkeittimestä kiehuvaa vettä päälle.

Soseista Mä annan 1x lihaa. Mä en edes ehdi antaa noin montaa ateriaa kun tosiaan meilläkin maistuu aamupuuro vasta klo 11, kun on juotu maitoa 160-180ml klo 8. olen huomannu että jos yritän liian tiuhaan antaa ruokaa niin syöminen on taistelua, siksi ruokailuväli on 3-4 tuntia. Muutenkin tyttö tykkää että hän määrää tahdin ja se on rauhallinen, välillä on suu tiukasti supussa ja välillä aukee kivasti..siis saman ruokailun aikana. Olen alkanu itse syödä samaan aikaan, niin on siinä si odotellessa puuhaa ;) Varmaan 20 minuuttia menee ainaki.
Maitoa kyllä menee nyt huomattavasti enempi kun tarjoan sitä tiuhempaan ja usein jopa ennen ateriaa jonku 60ml, et varppisti menee.

Velli/ puuro Puuron syönti on iltaisin välillä taistelua, kun neiti jo ihan töttöröö, tänään hokasin tehdä itse vauvapuurojauheesta ja nanista vellin, jonka annoin nätisti, taistelematta pullosta. Samat kalorit suurinpiirtein tulee kun puuroa saan menemään ihan max 1 dl ja velliä menee 160ml eli enempi maitoa vaiks ehkä vähempi 'puuroa'.

Tänä aamuna roikkui pikkuneiti jalassa pitkin keittiöö ja sitten ku menin vessaanki ni tuli sinnekkin punttiin kiinni, hmm. Isukki ei taida olla yhtä fantsu ku äippä :/

Tänään jätin päikkärit väliin et pääsee ajois nukkuu että hyvää yötä!

T: HM ja puntti-tyyppi sekä se pienenpieni 7+3 :heart:
 
Nii joo vettä oon antanu alust asti keittämättä ja tuttei keitän nykyään toooosi satunnaisesti.

Niin ja Kaapsu kiipes tänään olkkarinpöydälle :eek: Säkkituolista.
Portaat kiipee kans yläkertaan kovaa vauhtia. JA vihdoin ja viimein harjoittelee itse saisomasta poispääsyä!!!! 6vko nyt noussu seisomaan ja alastulo on ollu melkoist rytinää. Itekseen éi voi antaa huseraa vieläkään, ellei halua lohdutella sitten itteään loukkaavaa touhutanelia.
 
Joo, odotusjutut kehiin vaan!
Meille saatiin sukuun tänään uusi vauva kun serkku pyöräytti
pienen tytön! :heart: Hitto tässähän alkaa potea oikeen vauvakuumetta..
vaikka meidän vauvat on kyllä jo tehty.

ruokailut annan liha-kasvissosetta x 2/pvä, aamu- ja iltapuurot,
hedelmävälipalaa ja maitoa vielä väleissä tarpeen mukaan.
Öljylisän tirautan mukaan sillon tällön.

Tutit ja vesi en keitä kumpiakaan, paitsi tutit
uusina

töihinpaluu koittaa kun poika 3-v

Meillä puklataan myös paljon edelleen. Kiva kun puklaa ja
sit hiissaa ittensä sen puklun yli.. :x Vaatteet saa
vaihtaa usein päivän aikana ja matot on ihan pukluläikkiä
täynnä.

sisunäiskä jännää, peukut että tärppäs!

Että semmosta, meille ei muuten mitään uutta.
Kaikki hyvin.

iitukka ja veikka 7,5kk
 
Kiitos kaikille ruokailu asiasta. :)
Seranzu: Kävin tuolla sun laittamassa valokuva kuttu linkissä ja joo hups sain 150 euroo menee. Oli tosi hyviä joululahja juttuja.
Mae: Meinaatko, että on aftoja. Meillä oli kanssa niitä ja luulin aftoiksi ja ajattelin että suu on tosi kipeä,mutta hammas lääkäri sanoi ettei ole aftoja vaan hammas rakkuloita. On ihan harmittomia ei kipeitä ja meinaa vaan hampaiden puhkeamista. Mutta tiedä sitä sitten.
haavemamma: Huomasin saman kun teen niitä muksu puuroja ja lisään nannia, että tulee ihan velliä niin jo uppoaa. Muuten ei puurot mene!!
Välipala marjat/hedelmät ym menee vaihtelevasti. Tekiskö tuo kaksi liha ateriaa sitten sen en tiedä!!
Vesiä En keittele en ole pitkään aikaan..
Mitäköhän vielä en muista nyt. Mut tuun taas piipahtamaan. Heippa
Memsku ja Helmi
 
Täytyypä kokeilla tuota maitoa puuron seassa, mutta kun se puurokin menee vaihtelevastl :ashamed: Ja joskus olen yrittänyt tuota Haavemammankin tapaa, että ennen ruuan antamista, mutta sitten ei menis yhtään sitä sapuskaa :/

Puklailua esiintyy vaihtelevasti. Nyt taas pari päivää puklaillut ihan kamalasti. Eilen meni ulkopuku pesuun, kun pukkasi niin että haisi ihan hirveälle :$ Ja tänä aamuna jo kolmannet vaatteet menossa. En ole huomannut minkään ruuan erityisesti lisäävän, kova touhuaminen ja liikkuminen tosin lisää tuota.

Vettä en ole enää keitellyt. Tutteja keitän tosi harvoin, nyt aamulla keitin pitkästä aikaa. Välillä keitän pullot, ihan sen takia että pysyvät vähän kirkkaampina. Keitinvesi on ihan maitomainen, maitoproteiiniko siihen irtoaa vai?

Odotusjuttuja on kiva kuulla =). Just yhden mammakaverin kanssa kateltiin eilen henkkamaukalla miten ihania odotusvaatteita olis nyt :whistle: Tuumattiin että pitäs tulla raskaaksi, niin sais pitää niitä :LOL: Vauvakuume meinaa siis nostaa päätään, vaikka kierukan laittoon kuukauden päästä menossa ja mies ei vielä toista halua. En kyllä ehkä minäkään, ihan vielä.

Meillä asustaa tätä nykyä yksi sylivauva :) Ei muuta tekis,kuin olis vain sylissä. Ei tuu hommien teosta oikein mitään. Ja vaikka olis lattialla, niin koko ajan täytyy tarkistella missä äiti on. Että nytkö se eroahdistus meille tuli? Viime yönä näin unta, että Aino lähti ryömimään ja seuraavassa hetkessä nousi jo pystyyn sohvapöytää vasten :D Ryömiminen voi olla lähellä jo, mutta ei vielä puhettakaan ylösnoususta :D
 
Huomenia:)

Jospille päivityksiä: Ellen 8kk 8500gr ja 70,5cm. Kiitos :flower:

Neuvolakäynti oli siis eilen, samoin lääkäri. Meni oikein hyvin, lääkäri "kehui" kuinka kiltisti Ellen malttoi olla paikallaan sylissä kun katsoi korvat ja kuunteli sydäntä&keuhkoja. Kuuntelussa oli vaan ongelmia ku neiti ei malttanu olla hiljaa vaan selitti omia höpinöitään kovalla äänellä :LOL:
FinIp-rokote saatiin mekin ja seuraava on sit huhtikuussa. En tiiä oliko siitä johtuvaa vai mistä, mut Ellen nukahti ihan normaalisti ja sit n.puolen tunnin päästä heräs huutaen ku ois päätä leikattu. Rauhottu mun syliin ja nukahti uudelleen. noh, eikö menny vajaa tunti ku tuli uus huutokohtaus! Kenenkään muun syliin ei rauhottunu mut onneks mamman syli kelpas. Yleensä meillä ei tarvii mitään "välisylittelyjä" vaan nukahtamisen jälkeen asia on selvä -pari kertaa yössä jos t arvii tutti käyä laittaa nii se on siinä. En ymmärrä tuota eilistä huutoo... Noh, toivottavasti on ohimenevää.

Ruuista kysyin nla-tätiltä (btw,joka on ihana yli 50v OSAAVA ja kiinnostunu).. Ainakaa meiän ei tarvii lisätä öljyy ruokiin koska Ellen kasvaa niin hyvin. Kiisseleitä /marjasoppaa kehotti kokeilee ja sit riisi+makarooni.

Tuttien ja pullojen keittely on meillä jääny kyllä kokonaan pois. Pesen iltavellipullon kuumalla vedellä ja tiskiaineella, tutin huuhtelen juoksevan veden alla sillon tällön. Tutti pyörii päivittäin lattialla ja kerää mukavasti pölyjä pois;)

Odottajat, tänne vaan odotuksen tuskaa ja ihanuutta :heart: ..meille ei tuu enempää lapsia, onhan noita jo kolme talossa (=uusperhe). Kiva lukee ja muistella vuoden takaisia hetkiä...

Töihin paluu / työkuviot.. Täällä ois nyt TOSI mielenkiintonen projektityöntekijän paikka auki. MUTTA työ alkais 1.11.2009 tai sop. mukaan. Hakuaikaa on ens viikon loppuun (16.10.) ja mä en tiiä, mitä teen.. Haluaisin niin hakee sitä työtä, ja sit jos kävis niin hyvin et pääsis ees haastatteluun nii kysys sit, et jos vois alottaa esim. ens vuoden alusta... Ääh, en tiiä. Omaan työhöni en palaa hetkeen, jos vaan jotenki saadaan raha-asiat kuntoon minimituloilla nii sit oon kotona ainaki kunnes Ellen on 2v.. Se mun vakkarityö kun on niin iltapainotteista, nii sen takia ei oo mitään kiirettä sinne.

Nyt kun Ellen nukkuu vielä aamunokosia nii mä kerkeen kattoo FB:n.. ja jos vielä BB:täkin vähän boxilta...

Nanada ja Ellen8kk4pv
 
Huomenta :wave:

Jos nyt ehtis hetken kirjoitella kun tyttö viihtyy sitterissä lelua maistellen =)

ruuista, meillä tällä hetkellä menee yks kasvis-lihasose ja sit illemmalla ehkä pelkkä kasvissose. Toisen lihasoseen vois kyllä lisäillä vielä. Öljyä en oo lisäilly ruokiin, meillä mennään noilla kaupan soseilla et en tiiä sit tarviiko kun niitä syö??

Tutit ja vesi, en keittele kumpiakaan paitsi tutit uutena.

Töihin paluusta, mä oon nyt ainakin ens vuoden loppuun kotona ja toivoisin että sais olla pidempäänkin jos persus kestää. Siitä rahastahan se on kiinni et kuinka pärjätään :/ muutenkaan ei oo mitään mielenkiintoo palata nykyiseen työhön= huono hoitoalan palkka, vuorotyö ja mätä työyhteisö |O |O enkä millään raaski viedä noin pientä vielä hoitoonkaan kun ei oo edes vuottakaan vanha :(

Heräilläänkö teillä paljon öisin?? Mä oon ihmetellyt mihin katosi meidän hyvin yönsä nukkuva vauva kun nyt parina yönä herää siinä 01-02 ja alkaa yhtäkkiä itkeen sängyssään :/ oon miettiny et voisko olla sitä että kun tutti putoaa ja huomaa sen ettei oo enää tutti suussa ni herää siihen ja alkaa huutaan?? voi olla kyllä nyt jotain ikävaiheeseenkin liittyvää heräilyä kun tulee uusia taitoja.. tekee myös sitä että kun herää niin alkaa kääntymään mahalleen ja konttausasentoon ja sit reppana kolhii päätään pinnoihin :whistle: kyllä heti huomaa itsestä jos yöt menee katkonaisesti että on vähän tööt koko ajan |O

sisunäiskä, sulla onkin jännät paikat siellä :)

Odotusjuttuja on aina kiva kuulla joten tänne vaan jakamaan niitä sitten :)

Nyt pitää mennä laittaan pöperöö neidille joten heippa taas :wave:

Kareliini ja yöheräilijä Sara
 
Houh, meillä Veera pääsi flunssasta aika vähällä niin eikös nyt meikäläinen tullu kipeäks!! Ihan hirveä olo ja tuntuu että pää on täynnä räkää! Pinnakin on niin kireellä että ajattelin laittaa isännälle viestiä jos vois tulla vähän aikasemmin pois töistä tänään..

Meillä neiti on kehittänyt uuden unirytmin mikä ei oo ollenkaan äidin mieleen.. Aamusin herätään jo ennen kuutta eikä suostuta nukkumaan aamu-unia enää ennen puolta ysiä! Hitto sentään ku on vaikeaa herätä ja olla muka pirteä ja osallistuva siihen aikaan!! :|
Ensin ajattelin että johtuu taas hampaista (eilen bongasin ekan ylähampaan) mutta kyllä tää vissiin nyt on jatkuvaa...

Ruokailu on meillä kyllä helppoa (KOP KOP KOP), Veera syö kaikkea! Annan 2 liha-ateriaa päivässä, aamuisin ja iltaisin puurot ja päivällä jotain välipalaa, hedelmäsoseita-/jugurtteja.. Ainoa on että maitoa meillä juodaan varmaan liiankin vähän ku se ei mene! Nyt oon yrittäny laittaa sitä puuroon että sais sen 6 dl päivässä..

Tällä hetkellä on täällä kova pyrkimys ylöspäin! Konttaaminen on ihan siinä ja siinä mutta nyt mennään polvilleen ja noustaan tukea vasten tosi hienosti!!! Vähän on vielä horjuvaa tuo touhu mutta kyllä suunta on jo selvä!! :D

Pikkujouluihin on käyty äänestämässä ja lahjaa jo kovasti täällä katsellaan, on niin kiva kun on taas jotain mitä odottaa!!

Ai niin, täällä ilmoittautuu myös yksi sylivauva, mikään muu ei meinaa kelvata, on tää kirjoittaminenkin aika työlästä näin yhdellä kädellä..

Nyt potta-istunnolle, meillä tulee jo kaikki kakat pottaan ja suurin osa pissoistakin! :heart:

Kireähermoinen Mytty ja sylivauva Veera
 
Heippodei!

Kettu piti sanoo tosta banaanista että se aiheuttaa aika monelle närästyksestä kärsivälle oireita, niin yllättävää kuin se onkin! Mä söin pahimpina närästyskausina tosi paljon banaaneja kun en uskaltanut juuri muutakaan syödä. Luulin et se nyt ainakin sopis, mut korvensi vaan ihan p....sti. Työkamu sitte valaisi mua että banaani ei sovi kaikille refluksipotilaille, ihmekös sitte.. Voi olla että jos teijänkin poitsulle se tekee häijyä...?

Vettä en oo keittäny enää aikoihin, terkka sano että ihan hanavettä voi antaa kun valuttaa sen kylmänä ja antaa lämmetä pöydällä. Säilyy kuulema 1vrk.

Pulloja en ees muista koska oisin keittäny viimeks, Fairyllä vaan pesasen ja täts it. Ajattelin että saa tosta lattialla mönkimisestä jo kuitenkin niin paljon pöpöjä ettei noita pullojakaan nyt varmaan enää tarvii steriloida.

Tuiskunen mulle neuvottiin neuvolassa keittämään kiisseli ihan perunajauhoon ja makeuttaa hedelmäsokerilla.

Annoin muuten tänäaamuna pojalle sellasesta näytepussista Muksu-hedelmäpuuroa, poika oli ihan huuli pyöreenä että mitä se mamma nyt tarjoo. Sit vasta maistoin sitä niin herranjestas kun se oli makeeta ja ällön vaniljaista! Ilmankos, kun ei poitsu oo tottunu makeisiin, eikä juurikaan diggaa ees hedelmäsoseista. Eikä sitä sit paljoa syönytkään. No, ei tarvii sitä ainakaan ostaa. Muuten ne perus maustamattomat Muksu-puurot on musta hyviä kun ne on aika silusia ja nopeatekosia...

Kareliini meillä kans ollut jo jonkin aikaa tota selittämätöntä yöheräilyä. Oon sitä tääl urputtanutkin. Sama juttu oli taas viime yönä, rauhoittuu ainoastaan pullolle. En tiedä onko vaan tapa vai mikä, mut ainakin hanakasti vetää sen pullon ja nukahtaa tosi nopeesti sen jälkeen. Pitäis varmaan olla vahva ja antaa sitten vaan huutaa, jos nukahtais ilman sitä pulloa, mut mä en vaan jaksa kun oon itekkin suht koomassa aina siihen aikaan yöstä. Hampaita mä jossain välissä epäilin mut nykyään heräilee tosi hyväntuulisena ja jutskailee siellä aikansa ja alkaa lopulta huutaa jos ei ala palvelu pelaamaan...

Ja nyt rasti seinään; Kelalta tuli kotihoidontukipäätös! Tooodella nopeeta toimintaa, lähetin nettihakemuksen 1.10. ja 5.10. se oli jo käsitelty ja tänään sain postissa päätöksen. Jotain hyvää siis.

Joo ja tää haluu kans kuulla noita raskausjuttuja. Kiva fiilistellä mukana :) .

Glow meil oli kans poika 8kk-neuvolassa 12kg ja 74cm, terkka sanoi että on jo 1v-kokoinen! Musta tuntuu että alkaa jo jotkut 80cm:setkin vaatteet kiristää... :whistle:

Nyt vielä hetki omaa aikaa kun poitsu nukkuu, taidan sipaista tummaihoisen suudelman (lue: neekerinpusun :LOL: ).
 
Glow
merkkiä...

Rosinante, meillä on jo jotain henkkamaukan 86 cm bodeja käytössä! =)

Hah, kun mainitsit tuon pusun, joudun kai mäki tästä kipasee hakemassa yhden... tuli ostettuu prismasta laatikollinen :D :ashamed:
 

Yhteistyössä