Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Niin joo ja se lahja!

Oliskos siinä mitään ideaa, että ostettaisi pikku lahjat kuitenkin vauvoille vain? Kuitenkin tota rahaa osalla menee tapaamiseen aika hurjasti, matkakulujen muodossa ja tietty nyyttäreihin ja mahdolliseen tilavuokraan.
 
MOikka,

mulle käy kaikki pikkujoulu-meetingin suhteen. 10e Lahja vaaville kuulostaa kivalta.

Voihan sairastelevat, kovasti jaksuja :hug:

Toi "radionovan kuunteluun voi vaikka kuolla"sai kans naurut :LOL: ..just niinku mä silloin kerran ku kiukuissani työnsin kaikki just valmistamani ruoat roskikseen ja olin sitte ite nälissäni kun mieshän oli jo ehtiny ottamaan! :kieh:

Öljylisiä olen tirauttanut silloin tällöin, ihan rypsiä ja joskus ihan hitusen puuroon floran margariinia. Meillä on kanssa tuo typy aika pallero että sinänsä en kovasti lisäile, kun en halua turhia makkaroita lisää. Nanissahan on kanssa kasvirasvoja. Toi 1-2 rkl/ ateria kuulostaa kuitenkin ihan överiltä, siinä on nla tätiltä menny tee- ja ruokalusikat sekasi :LOL:

Täällä on taas palattu arkeen ja ukon kanssakin menee taas hienosti, sanoin ihan että miltä hänestä tuntuis jos mä tekisin samalla tavalla ja et sitä pitää ottaa ja valvoa siihen malliin et on elossa seuraavana päivänä. Röökin poltosta saatiin vielä toinen kunnon show aikasiks, mä niin vihaan sitä hajuakin, vaikka itsekin olen ollu viihdepolttaja, muttaku mulla se on aina jääny siihen, tiedän kokemuksesta et ukolla alkaa lipee ja kohta palaa aski/ pvä. No mut joo hyvin pyyhkii nyt siis kummiski :)

Seranzu Mistä tilaat kuvat? Mä tein viimeyönä elämäni ekan fotokirjan meidän mökkiraksasta ja voin kertoo et sain sen lähetettyä n klo 2 yöllä!! Nyt pitäs vielä tilaa ihan tavan fotoja ja häistäkin värkätä kirja ja varppisti pian vaavistakin anopille ja mummukalle joulariks. Mulla meni ylli 4 tuntia siihen. Siinä meni bb:t ja muut ohi..

Meilläpä tuntuu ihan pikkunen hampaan kulma alhaalla!! Jihaa, meitin tyttö ei jääkään hampaattomaksi =)

Mulla on nyt paljo koempaa pahoinvointia ku viime raskaudessa, eilen tuli ihan ykät kurkkuun illalla ja tänä aamuna ei pystyny edes kahvia keittää :eek: Väsyttää myös ja nyt olin ajatellu nukkuvani, mut täällähän mä veivaan :kieh: Ihana päivä, ulos pitäs lähtee.

Tällästä ja eiku syömään tonnikalalassea :)

HM ja typy vkon päästä 8kk :heart:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa. Meillä on nyt wlan modeemi, niin tulee käytyä vaan ipodilla netissä ja sillä ei kyllä viitsi fb statuksia pidempiä tekstejä naputella.

Jospille yv laitettu! :wave:

Musta pikkujoulujen paikan ja ajankohdan karsiminen on hyvä idea. Luulis, että sillä sais hieman selvemmän tuloksen, siitä minne ja mihin aikaan saisi eniten väkeä paikalle. Ja pikkujoululahja vauvalle on varmaan hyvä idea. Kun vauvoille on paljon helpompi ostaa jotain käyttökelpoista pienellä rahalla kuin aikuisille.

Ja mäkin ilmoittaudun niiden joukkoon, jotka ei ole öljyä ruokiin lisännyt. Johtuu tosin siitä, että olen elänyt sellaisessa käsityksessä, että äidinmaito muuttuu vähentyessään rasvaisemmaksi, eikä imetetty hyvin kasvava lapsi sitä rasvalisää tarvitse. Mutta täytyy sitten varmaan alkaa lisäileen.

Sötnokselle pikaista paranemista.

Tyyppien äipälle jaksamista. Toivottavasti pääsette pian kotiin.

Meilläkin poika on alkanut vihdoin "juttelemaan". On siis tähän asti ollut tosi hiljainen tyyppi, keskittynyt enimmäkseen liikkumiseen. Nyt liikkumisen kehittymisessä on seesteisempi kausi ja herrasta on tullut oikea papupata. Toistelee kuulemiaan tavuja ja pitää omaa pulinaansa. =) Puhuu myös unissaan. Konsta nukkuu nyt omassa huoneessaan ja mun pitää tietenkin raahautua joka kerta sinne tarkastamaan onko herra hereillä vai puliseeko unissaan. Olis kiva jos tossa hälyssä olis kamerakin.
´
Me ollaan mukana pneumokokkirokotetutkimuksessa, mutta siihen sikainfluenssatutkimukseen ei olla menossa, kun siinä tulee niitä turhia verikokeita. Tavallisen influenssarokotteen otan pojalle ja samoin sen possuflunssan sitten kun se tulee ihan normaaliin jakeluun. Tuota possuflnssa rokotetta en osaa pelätä, kun sen kehittäminen on kuitenkin ollut samanlaista tavallisen influenssarokotteen kehittämisen kanssa. Toisaalta kyllä rokotuksessakin aina riskinsä on. Tosin en tiedä kuinka pojan kananmuna-allergia vaikuttaa rokotusten saantiin. Kun sehän on monen rokotteen kasvatusalusta.

Niin ja toi imetyksen lopettaminen. Olen aivan kyllästynyt tähän imetysdieettiin (poissa maito, kananmuna, kotimaiset viljat), mutta en voi lopettaa imettämistä, kun toi poika ei suostu ottamaan korviketta... :headwall: :headwall: Ruokaan piilottamalla menee hieman, mutta muuten ei lainkaan. Mutta jos jollain keinolla saan korvikkeen uppoamaan, niin imetys loppuu välittömästi. :ashamed: Mä vaan haluan taas syödä normaalisti. Ruokakaupassakin menee vaikka kuinka kauan, kun aina pitää metsästää mitä saa syödä. Ja riisiä en syö varmaan enää ikinä, elän sen sijaan pastalla tämän jälkeen. =) Paitsi syön myös hampurilaisia, arnoldsin donitseja ja suklaata (oikeeta, en mitään pahaa tummaa) sekä vaaleaa leipää, jossa ei maistu riisi eikä tattari. Tulen siis varmaan lihomaan satakiloiseksi sotanorsuksi, kun imetys päättyy.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan vauvajumppaan.

Kuume ja Konsta 7kk+
 
Moi taas, pitkästä aikaa!

Tuntuu, että tipun kärryiltä koko ajan. Mutta Haavemamman plussan bongasin, onnittelut!! Koskas hän syntyy?

Päivärytmi: Aamupäivisin poika jo nukkuu pitkään tai on hereillä vähän aikaa aamusta ja ottaa aamupäivätirsat. Lounas klo 12-13 aikaan. Päikkäreille alkuiltapäivästä, ja kesto 1-2 h meidän menoista riippuen. Yöunille klo 20-21, riippuen päikkäreiden kestosta ja siitä kuinka kauan on ehtinyt olla yhtä soittoa hereillä. Onneksi poitsu ei ole kovin rytmiriippuvainen. Varmaan olisi ihan erilainenkin rytmi, jos itse jaksaisin nousta klo 8, mutta kun en jaksa, vaan painun takas pehkuihin heti kun koululainen ja eskarilainen on lähteneet. :xmas:

Öljylisä: Käytän extra virgin luomu rypsiöljyä. Ja lorautan ihan pullonsuusta, en mittaile. Joskus menee enemmän joskus vähän vähemmän. Poikanen on kovin hoikka, edelleen.

...Ja tuosta tulikin mieleen viikon takaiset 8 kk mitat, ne olivat 6730 g ja 66,5 cm. Nyt oli sentään painoa tullut puoli kiloa. Mutta ei ihme, että poitsua luullaan nuoremmaksi kuin mitä on.

Meillä kävellään tukea vasten, on kävelty jo jostain 7,5 kk iästä. Ja nyt kolme aikuista väittää kuulleensa poitsun sanovan "äiti", mutta ehkäpä se on vain hienostunutta jokellusta. :D Tietoiset sanat kuulemma tulevat vasta 1v. kieppeillä.

Joku puhui tassuttelusta. Täällä oli taas yöllä niin kovaäänistä huutoa pinniksessä seisten, että mietin, että miten ikinä saan tuon nassikan vieroitettua/opetettua nukkumaan heräilemättä toisessa huoneessa. Vaikea kuvitella, että herra jollain taputtelulla rauhoittuu. Tosin yhden kerran poika lopetti huudon ja nukkui vielä muutaman tunnin, kun käänsin vaan kylkeä ja teeskentelin nukkuvaa. Mutta kun seuraavan kerran karjunta alkoi niin pakkohan se oli viereen ottaa. |O Tosin luulen, että poika on ollut extra levoton nyt, kun kulmahammas tuli esiin.

Kössi ja poikanen 8kk++ :heart:
 
Sötnosille tsemppiä ja parempia vointeja! Just mietin pari päivää sitten että mitä sitten tapahtuis jos mä tulisin kunnolla kipeeksi.... Meillä sama tilanne kuin teillä että ei juuri oo muilla ollut hoidossa ja vierastaa kans vielä ihan kunnolla.

Seranzu viimeyönä tuli tosiaan varmistettua se vielä toiseenkin kertaan että myöhäinen syöminen ei todellakaan vaikuta siihen yöheräämiseen.... Poika söi ison annoksen lihakasvissosetta 18.30 ja joi vielä 180ml maissivelliä siinä kasin kieppeillä. Nukkumaan meni 20.45 ja kuinka ollakkaan heräs taas klo04! Piereskeli pariin otteeseen mut ei vaan nukkunut uudestaan. Mamma haki taas pullollisen velliä minkä voimin sitten nukuttiin 7.45 asti... Voi että mua jotenkin korpee tämä tilanne vaikka ei sinällään mitään, mutta kun poika nukkui jo muutamia viikkoja ihan yöt läpeensä ja syömättä. Nyt kun niitä hampaitakin jo on, niin tarttis vaan saada noi yösyömiset pois ja tuntuu että huonompaan suuntaan vain ollaan menossa.... :ashamed:

Joo ja tänään oli sitten ihan yltiöjärkyttävää huutamista ton päikkäreillemenon kanssa! Ei oo varmaan ikinä huutanut noin kauan nukkumaan mennessä.. Lopulta kun nukahti niin piti käydä oikein pariin otteeseen tarkistamassa että kait se vielä hengittää tuolla sängyssään. Mullakin meinas ihan hihat palaa kun ei mikään auttanut. En tiedä voisko vaan olla ne hampaat vai mikä. Tosi kurjaa kun tulee itelle semmonen kiukku vaikka ei se vauvan syy ole että itkettää mut harmittaa oma tietämättömyys kun ei tiedä miten vois toista auttaa. Missä se oma kiltti itsekseen nukahtava pikkumies on?

Joo ja vielä aiheesta miehet; tänään sitten tuli ilmi aamiaispöydässä että lauantaina mies menee töiden jälkeen pelaamaan JA sitten onkin illalla työpaikan puolivuotiskemut!!! Siis voi jumalauta, ihan kiva että kertoi mullekin :eek: ! Tarkoittaa taas sitä että meikä on viikonlopunkin kaksin pojan kanssa, sunnuntain makaa tietenkin raatona soffalla rapelossa. Mietin vaan että miten tuo selviäis jos mä tekisin vastaavaa? No, onhan mulla tiedossa marraskuussa kylpyläreissu Vantaan Flamingoon likkakaverin kanssa, ihan peräti koko vuorokauden oon pois. Että sitä odotellessa vaan sitten. S.....nan prkle!

Joo ja mulla on myös närästys tullut taas jäädäkseen. Mulla ollut aiemminkin sitä vaivaa ja varsinkin raskauden aikana. Pitkään olikin pois mut nyt taas tuntuu kun pinna on jatkuvasti kireellä niin johan taas hapot kärventää, nice.

Sorry taas tämä omanapaurputus mut ihan pakko oli.... :ashamed:
 
seranzu klikkaillaan vaan tarkennusta tapaamiseen :)

nananda meillä esikoinen itse hylkäsi rinnan 5kk vanhana,kun huomas että pullosta saa paljon vähemmällä työllä masunsa täyteen... :) :/ Tää tuoreempi tapaus tuskin tulee suosiolla rintaa jättämään... :whistle:
 
:wave: lukemassa vaan pikaseen, tänään kovasti kaikkee touhua. Palailen paremmalla ajalla.

P.S. Sara sai mummulta ja papalta matkatuliaisina suloisen puisen vauvanlelumaatuskan joka kilisee, toinen on ihan tohkeissaan siitä =)
 
HM mä tilasin nyt tuon http://fi.photobox.com kautta viimoset kuvat.. Ja juu ensin meni päivä et sain luotua sinne albumin, et pääsin tilaamaan... Mut sit tajusin että kun mulla käytössä ooppera selaimena (by to way ei toimi palstakaan enää sillä) nii tökki varmaan siksi ja kun menin explorerin kautta, niin pelitti sutjakkaammin. Lisäksi mulla käytössä Picasan valokuvaohjelma, josta pääs suoraan sinne photoboxiin.

Ryhdyin sit tänään lisäämään sitä öljyä, ihan normi rypsiöljyä hiukan laitoin... :LOL:

Niin ja aiheeseen miehet :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O siihen enempää lisäämättä! Jaksuja niitten kanssa!

 
Heipä hei

Juu minähän se tuosta imetyksen lopettamisesta kyselin, olen haikeillut että miten sitä pystyy / raskii. No, tänään mua on purtu 2-3 kertaa nänniin, jos ei lopu niin loppuu kyllä imetys! Poika on ollut oikein vilperttinä, pistokkeella, sit sormet laatikon väliin, nänniä puremaan jne.. Ylähammasta taitaa tehdä, kovin kiukuttaa. Nyt nukkui 2 h päikkärit ja leikkii isän kanssa, huoh...

En ole kanssa lisäillyt öljyä, terkalta kysyin viime neuvolassa ja sanoi ettei tarvitsisi. En kyllä muista oliko siksi että imetän, siis että äidinmaidon rasva riittäisi. Tosin sen koostumus ei voi olla kyllä yhtä hyvä kuin öljyn...

Täytyy jatkaa ruuanlaittoa ja voisi sitä nänninpuremistakin taas harrastaa, -kele.
almaa
 
Moido!

Valokuvia oon minäkin miettinyt, että pitäis saada paperisia versioita. Mutta oon nyt pähkäilly, että kummin tekisin, tilaisinko jostain vai tulostaisinko itse... Molemmissa ois etunsa.

Poika tempaisi sitten pitkästä aikaa kunnon päikkärit ja nukkui melkein kaksi tuntia. Ja nyt taas nukahti, saas nähdä kuinka pitkään nyt jaksaa nukkua.

Meillä ei vielä olla öljylisää laitettu, kun enimmäkseen syödään kaupan soseita. Nyt ehkä tulee sitten tehtyä enempi itse soseita, kun 8kk ruuat aloitetaan. Itsekin ajattelin ottaa mallia niistä kaupan purkeista omiin eväisiin. :)

Jos jatkais tuota silittämistä, kun poika kerta sippasi...
 
Pitkästä aikaa taas rustailen...
Oon käyny tuol kuumeilijoissa rustaamassa :) Mul on nyt kierto ihan lopussa, ja viikonloppuna pääsen testailemaan et oisko se seuraava tulossa, vai eikö vielä... Kauheesti jännittää et jos ei ookkaan nyt tästä ekasta kierrosta napannu, niinkun ei kai useesti nappaakkaan :$
Mut meillä Sisukas kolmansilla päikkäreillä, ekoilla nukkui hieman vajaa 2h (n.9.15-12), toisilla 1½h (13-14.30) ja nyt nukahti jonku verran ennen viittä :eek: ei ikinä nuku näin myöhään päiväunia, mutta aattelin et nukkukoot jos on väsy :heart: :heart: Ja ihan hyvä jos nukkuu, kun haluun muuttaa Sisun yöunirytmiä vähän eteenpäin :D Eli oma lehmä ojassa :p myös... Kun Sisu nukkuu noin klo20-7/8.00 (-yölliset heräilyt ja aamuiset naukkailut :D ) niin pyrin et jos herra jaksais vaiks valvoo ysiin ja heräilis useemmiten aamusella sit vaik kasin jälkeen... :saint: Ois ihan kiva nukkuu välil niinki myöhään, mut en kyl valita.. oon aika tottunut jo tähän unirytmiin ja aikaisiin herätyksiin :heart:
Mites toi tapaaminen? Milloin se kaupunki varmistuukaan? :) Tuleeko siitä viel lähempänä joku information :)
Kirpakkaa ja aurinkoista syksyä helmet ja helmien mammat!!!! =) =)
SisunÄiskä jää jännäilemään , ja jännäily vain tiivistyy viikonloppua kohden :ashamed:
 
Tais tehdä päivän parin tunnin ulkoilu hyvää sekä äidille että tyttärelle =) Aino nukkui melkein koko vaunulenkin ajan, hetken leikki ja söi ja nyt on nukkunut jo kaksi tuntia! =) Muistakaan milloin viimeks on tämmösiä päikkäreitä vedelty. Ja mitäs mä teen... istun koneella vaikka olisi sitä kauan kaivattua omaa aikaa :ashamed: Saas nähdä mitä ensi yöstä tulee..

Sitten aamun ollut ihan kiva päivä tänään. Aino syö taas kunnolla evästä, lounaallakin söi 1½ prk evästä! =) Jospa nyt viimein alkaisi eväs maistumaan kunnolla. Saa nähdä mitä puntari näyttää huomenna neuvolassa. Huomenna ollaankin neuvolan jälkeen menossa muutaman mammakaverin kanssa ostoksille, kun me lähdetään mammaporukalla syömään ja iltaa istumaan lauantaina :D Muistakaan milloin viimeks olisin jossain ollut ilman miestä. Ihanaa päästä tuulettuu pitkästä aikaa!

Rosinantelle ja Seranzulle piti noista yösyönneistä vielä kommentoida sen verran, että entä jos se on vain tapa? Meillä Ainolla oli ihan vain tapa herätä yöllä ja kitisi sen maitopullon perään. Me sitten jätettiin se pois sen takia että saatais nukuttua yöt paremmin ja että oppisi päiväsaikaan syömään ja juomaan, eikä enää tankkailisi yöllä. Meillä ainakin auttoi, huomasin parin yön jälkeen että ihan vain tapa oli herätä tiettyihin aikaan yöstä pullolle.

No niin, nyt ne unet loppui =)
 
Sisun äiskä juu tulee infoa tapaamisesta. Vielä äänestetään aika ja paikka varmaksi, tuolla äänestyssivulla on nyt niin suurta hajontaa, eikä selkeästi mikään paikka ykkösenä niin äänestetään TRE/HKI välillä ja sama aikaan pätee 22/28 päivä. Eli heti kun Toukka ehtii väsää sivun, kun mä en tollasia oo tehnynnä...

Meillä on nukuttu tänään kahdet päikkärit, ekoilt herätin reilun 3h jälkeen ja just heräs tokilt vajaa 2h. Saapi nähdä miten vaikuttaa yöunille käymiseen.

Joo nuo syömiset illalla, meillä nukkuu samalla kaavalla 5-6 asti ja siinä välissä vellipulloa, oli syöny mitähyväns ja minkäverran tahansa illasta.
 
Sötnösille heti alkuun :hug: , kuulostaa aivan kamalalle ja on just tuollainen osa-aikaisenkin yh-äidin painajainen. Toivottavasti menee pian ohi!

Glow: teidän pojalla tosiaan on kokoa, ei ihme, jos supistelee.

Hemuliinalla suloinen pikku malli kotona :heart:

Seranzu: ajatella, että teillä leikitään jo hippasta, kuulostaa tosi veikeältä :)

Rosinante: juu, me ollaan tällainen nuoripari :LOL: Pian tulee 6 vuotta täyteen siitä, kun rakastuttiin, ja usein tuntuu siltä, kuin ihan vasta eilen oisi tavattu. Mutta ihan arkista meilläkin on, me vaan saadaan kiksit sellaisista tosi "pienistä" jutuista, kattellaan elokuvaa yhdessä ja mies hieroo mun jalkoja jne.

Viihteelle menosta sötnös mainitsi, mutta kyllä ne palstan kotihiiret taitaa löytyä Italiasta :D Meikä bailasi sen verran riemukkaasti sinkkuna lentoemäntänä ympäri maailmaa, että enää ei ole kyllä mitään tarvetta lähteä tuulettumaan iltaisin. ;) Siis ei ollut edes ennen Gretaa, mutta ehkä mä saan sitten aikoinaan viidenkympin villityksen ja rupean käymään silloin ulkona. :LOL:
Viimeksi meni överiksi 3 vuotta Nykin matkalla likkakamun kanssa kun en ollut vuosikausiin juonut itseäni humalaan ja jouduin pyytään taksia pysähtymään Saks 5th Avenuen eteen, kun mun piti puhua norjaa :ashamed: Että näin hienostunutta meininkiä meikäläisellä, sen jälkeen ei ole tosiaan cosmopolitanit maistuneet. Miestäkään ei yhtään kiinnosta kavereiden kanssa joraaminen, ollaan niin vähän muutenkin yhdessä, että nysväillään mieluummin ihan vain keskenämme.

Tai siis on kyllä kiva syödä illallista/lounasta ystävien kanssa, mutta Gretan syntymän jälkeen on kyllä sosiaalinen kanssakäyminen vähentynyt vähän liikaakin. Tosiaalta nyt syyskuussa me oltiin kolmestaan tasan kahtena iltana koko kuun aikana, muuten meillä oli aina vieraita, niin että ainakin nyt hetken aikaa tuntuu kivalta ollaan vaan oman perheen kesken.

Mulla on kyllä mennyt siinä mielessä nappiin tämä äidiksi tulo näin "varttuneemmalla" iällä, että kun ehdin hillua sinkkuna niin monta vuotta, niin jaksan paremmin tätä kotihiiren elämää, vaikka esim. yöheräilyjen väsymystä olisi varmasti jaksanut paremmin 2-kymppisenä. 2-kymppisenä mulla oli kauhea kiire kerätä kokemuksia, nyt on jotenkin kiva sen sijaan "pysähtyä" ihan tähän hetkeen, pienistäkin asioista osaa nauttia ihan eri tavalla kuin nuorempana.

Imetystä haluaisn jatkaa vielä kauan, ihan mulla on taaperoimetys mielessä, mutta katsotaan sitten, helmikuussa, että kauanko jatketaan. Meillä imetys on aina ollut helppoa niitä ihan alun kipuja ja verenvuotoja lukuunottamatta ja vaikka suihkutissiys on ehkä vain pahentunut ajan myötä, on Greta tosi nopea ja tehokas imijä, en tiedä oisinko jaksanut, jos Greta olisi ollut niitä "tississä roikkujia", sen täytyy olla rankkaa.

Öljylisä ruuissa: Italiassa annetaan oliiviöljyä teelusikallinen lounaalla ja illallisella, se on ihan siis lastenlääkärin "resepti", mä teen Gretalle soseet ja kasvisliemen joka aamu erikseen ja 2 krt viikossa myös tuoreesta lihasta lihasoseen. Mutta nyt vähensin tuota kasvisoseen määrää ja sitä korvattiin lihalla, saas nähä onko kasvuun vaikutusta.

Pulauttelusta: siis Greta on nyt yhtäkkiä ruvennut pulauttelemaan/oksentelemaan :/ Onko kellään tietoa/kokemusta silent reflux -taudin muuttumisesta näkyväksi refluksitaudiksi? Kun mähän oon aina epäillyt Gretalla sitä silent Refluxia, joka voisi selittää nuo jatkuvat heräilytkin, mutta lastenlääkärin mielestä siitä ei ollut oireita, kun kasvoi niin hyvin eikä pulautellut. No, nyt on pulautellut pian viikon, eikä sittenkään taida olla mahataudista kiinni, kun kakka on ollut yhtä päivää lukuunottamatta ihan normaalia. Siis miksi Greta yhtäkkiä on alkanut pulautella melkein 8kk iässä, kun aiemmin ei oikeastaan lainkaan ihan ekoja viikkoja lukuunottamatta?

Ahaa, neiti heräsi 2,5 tunnin torkkujen jälkeen

Tv. lentis ja Greta pian 8kk :heart:
 
:attn: :wave: Islalle tänään puhkesi eka ylähammas,ja luulen ettei toinenkaan kaukana ole :D
tätä on vähän ooteltukin,kun nyrkki on taas tiiviisti suussa ollut reilun viikon jo :whistle: ... Alahampaathan puhkes 6kk2pv iässä molemmat yhtäaikaa.

lentis,en noista reflukseista mitään tiedä,mutta tuli vaan sellainen asia mieleen,(vaikka kyllä itsekin tälläisen olisit hoksannu,jos kyse olis tästä...) että eihän Greta mitenkään normaalia enemmän oo syönyt? Tai ruokamäärät siis lisääntyneet viimeaikoina? ettei ihan täyttä masuaan pulauttelis :eek: Mut tää tosiaan olis melko selvä selitys :p Tais olla ihan tyhmää ees mainita,tulipa vaan mieleen :ashamed:

Huomenna mennään sitten lääkärineuvolaan,täytyy muistaa kysyä Islan silmistä,kun helposti vuotavat,josko ois kyynelkanavat tukossa,vai mistä johtuu :/ . Vasen on vuotanut syntymästä asti,ei pahasti,mutta kuitenki herkästi... Ja alan epäillä jotain herkkyyttä,kun poskessa jo 2,5kk ollut rohtuma ei vaan parane,edes kortisonikuureilla...höh!

tatuka ja uinaileva Islanen :heart:
 
:attn: PIKKUJOULUMEETTING :attn:

Suuri kiitos Toukalle!
Toukka siis laati tarkemman kallupin meille!

Nyt sitten vaan kaikki tositoimiin ja merkkaamaan.

Tämä on nyt sitten SE, jonne laitamme vain, jos olemme oikeasti tulossa ja varmasti pääsemässä. Ei ehkä juttuja! Miettikää ja voi tosiaan laittaa useamman vaihtoehdon, jotka sinulle sopii! Tästä sitten eniten ääniä saanut päivä ja paikka ON meidän PIKKUJOULUMEETTINKI.

Siellä on myös ruksikohta, jos voit osallistua organiseeraamaan tapaamista.

http://www.doodle.com/z75f88a5edfmthw2

Seranzu

Muoks. Niin ja käykäähän laittamassa viimeistään 10.10!!
 
tatuka: ei mikään tyhmä havainto, koska mä ainakin olen niin töttöröö näistä rikkonaisista yöunista, että tuollainen voisi mennä multa ihan ohikin. Mutta ei, sitähän me aluksi aateltiin, että on syönyt liikaa tai ahminut liian nopeasti ja että sieltä tulee ylimääräiset ruuat/ilmat pois, mutta ei, vaikka söisi vaan puolet normiannoksesta, niin pulautus on vaan jatkunut. Meidän lähimarketin kassan lapsella oli sama ongelma, antaa meille jonkun hyvän saksalaisen lekurin nimen, joka kuulemma diagnosoi ultraäänen avulla, ettei tarvii laittaa sitä juttua vauvan kurkkuun.
Sellaista vaan ollaan huomattu, että joskus Greta alkaa yökkiä, jos laittaa käden suuhunsa. Mutta ei sitä pulauttelua ainooastaan silloin tapahdu ja oonkin miettinyt, että laittaako ennemmin kättä/sormia suuhunsa, koska tuntee, että siellä happo kiristää kurkkua ja hakee käden imeskelystä lohtua vai mitä.

Almaa: Gretahan myös puri tissiä pari kuukautta sitten, mutta meillä tiukka mutta lempeä ei auttoi siihen samoin kuin siihen tissin puristeluun.

Nykyään jos esim. konttaa jotain kiellettyä kohti ja yrittää ottaa sitä, niin lopettaa, kun sanon ei. Epäilen vaan, ettei moinen tottelevaisuus kauan kestä... :LOL: Oikein ihmettelin, että miten noin nuori muka voi uskoa kieltoa, onko Greta sitten just sellainen "kiltti tyttö", joka paiskii isona ylitöitä ilman palkkaa ja antaa muiden jyrätä ylitseen? :eek: Kun Gretalla on sellainen kovin "kiltti" luonne, naapurikin just kommentoi, että onpa teillä kohtelias vauva, kun suostui olemaan sylissä, vaikka oli ihan selvä, että olisi halunnut pois, katteli mua just sellaisen näköisenä, että mamma ota jo syliin.
No joo, kylläpä se tahtoikä saa varmasti sitten mutkin hermoromahduksen partaalle...

 
Sisunäiskälle Piti vielä sanoa että mä jänskään mukana!! :heart: Olispa mukavaa saada lisää tuttuja odottajia.

Edelleen nimittäin tuntuu kovin työläältä tuo toukokuisten väenpaljous että toivottavasti ette tykkää kyttyrää jos kertoilen täälläkin näitä odotus juttuja, jotka ei teitä koskekaan.

Nyt jumankauta nukkumaan!! Tätä ne puolentoista tunnin päikkärit teetti :eek:
 
Haavemamma, minä ainakin haluan kuulla kaiken sun odotuksesta, vaivat ja muut! Pääsis itsekkin muistelemaan sitä kaikkea kauheaa :D Lueskelinkin tuossa eilen noita synnytys raportteja. Mun synnytys kesti kokonaisuudessaan 6h50min. vaikka olinhan minä jo sairaalassa ollu päivän aikaisemmin ja kärvistelly suppareita, jotka eivät mua avanneet. Hui, tuli eilen siis ihan oksu olo kun luin mitä tapahtu millonkin ja kuinka kippee mä olin!! :x

Avoimeen pk:hon käy tiemme, vaikka takana onkin taas helvetillinen yö |O

Jospi ja öisin huutava Henni...
 
heips kaikille :wave:

eipä ole tullut täällä käytyä pitkästä aikkaa kun tuntuu että tuolla fb:n puolella pysyy kans ihan kärryillä kaikkien kuuolumisista :heart:

mutta nyt huomasin täältä sitten ilouutisen! Onnea haavemamma!!! :heart: :heart: ihana juttu :heart:
 
Ehdottomasti, kaikki odotusasiat pitää meille kertoa :D
Mustakin olis outoa kirjoitella "uuteen Pinoon" ja opetella ihmisiä, kun tämä mammajoukko on niin omaksi tullut.
Mehän muutenkin ruoditaan, miehet, koirat, valokuvausasiat ja kaikkea maan ja taivaan välillä, niin miks ihmeessä uusi odotus olis jotenkin pannassa. B)

Meillä oli eilen erävoitto Äiti vastaan Kaapsu lukemin 1-0!! Eli Kaapsun mielestä yöunet alkaa 23 ja äidin 21... No kylläkin sillä seurauksella, että nukkui meidän välissä 00 alkaen ja ekan vellipullon vetäs sillon ja toisen 6 aikaan. :LOL: Puol 8 oli sitten herätys kokonaan. Nyt nukutin sen tuonne autotalliin :eek: Kun en halunnut myrskyyn mennä.... Saa nähdä nukkuuko mitään, kun on niin tottunut ulkona nukkumaan päikkäreitä.

Sisunäiskälle plussatuulia, jännää! :heart:

Kivaa päivää myrskysäästä huolimatta.
 
Sötnos: Onpas sulla kova flunssa kääk. Mä pelkään just tota kauheesti jos menee niin tukkoon ettei saa henkee. Mä oon kanssa yskinyt kuukauden ja eihän täällä sitten oikeen kukaan muukaan nuku öisin!
Jollain muulla oli kanssa oikea sihti kurkku. Ei millään mene alas mikään vähän karkeampi. Pitää olla ihan velliä. Ja puurot on meitin neiti hylännyt ihan kokonaan, mutta jatkan taistelua ja yritän löytää sopivan puuron mikä menisi!

Taitavia pikkuisia monella. Meillä yksi hammas alhaalla ja ryömitään ja istutaan( n. 30s ja poks nurin) :D
Rokotteista: Sikarokotetta en uskalla ottaa vaaville, kun mun mielestä sitä ei ole tutkittu tarpeeksi.
Kausiluontoinen influessarokote: Hmm jätän varmaan myös väliin. Mulla farmaseutti ystävä kertoi, että monelle se on tullut vaikka on rokotteen ottanutkin ja toisilla on tullut taas rokotteesta pahemmat oireet kuin mitä itse tauti oisi ollut. Mutta kai se vaan on aika yksilöllistä. Mä oon kyseisen taudin kerran sairastanut A-viruksen muodossa ja voin sanoa, että ei ole kyllä mitään herkku kauhea tauti :(
Glow ja Haavemamma: tsemppi ja vointeja raskauteen. Voikaa hyvin mun raskaus oli niin hrrr, ettei enään. No sterilisaatiohan mulle jo tehtiinkin. Mutta ihana kuulla raskaus asioitakin...
Äsken kirjotin kauhean pätkän ja palasin takaisin lukemaan muiden kuulumisia niin kaikki teksti hävisi, joten en nyt muista kaikkea mitä piti kommentoida...
Ois mulla teille kyllä yksi kysymyskin hihassa. :D :attn: Joku jo kommentoikin, että antaa kasvista toisena ateriana. Miten muut annatteko kaksi lihaateriaa vai kasvis ja lihaaterian???? Tällä ajan takaa sitä, että olen antanut kaksi lihaateriaa. Onkohan vähän liikaa tuhtia tavaraa?
Niin ja velleistä kun tuo puuro ei uppoa niin täyttääkö yhtä hyvin mahan vaikka iltaisin jos antaa velliä kuin puuro???? Kun samaa tavaraahan tuo on, mutta eri muodossa????

Mua harmittaa kun en pääse teijän kanssa pikkujouluihin, mutta mulla on niin monta rautaa tulessa+ läheisen todella paha sairaus, että kaikki aika menee kuin siivillä!!

Nyt syömään kun saa rauhassa tehdä edes sen kerrankin...
Ai niin ja kiitän kaikkia muskarilaisia vinkistä en olisi ite sinne tajunnut mennäkkään jos ette olisi maininnut. Tykätään tosi paljon Helmin kanssa siellä käydä. Isomman kanssa ei tainnut vielä sellaisia olla!!!!

Memsku ja Helmi....
 

Yhteistyössä