Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

Iltaa mammat
Pikatoivotuksin täältä vaan, ihanaa kun alkoi 'loma' (no edes pari ylimääräistä päivää) ja saa olla taas enemmän pojan kanssa. Tosin teloin selkäni tänään jotenkin enkä uskalla syödä relaksantteja kun vähän vielä imettelen. Tai sitten tulee se loppu imetykselle...
Olipa taas hyvä lukea noista vapoista. Olen kanssa ihmetellyt miten vaippa aamuisin hiukan haiskahtaa mutta ehkä Libero on tehnyt jotain!
Nyt parannan itseäni suklaalla. Oikein ihanaa joulua kaikille!
almaa
 
Noni, täälläkin jouluvalmistelut nyt tehtynä.
Olo jo itellä lähes terve ja ihan passelisti kun on toi ukko
ollut nyt jokseenkin tiiviisti lumihommissa.
Neuvolassakin käytiin tänään ja kaikki kunnossa,
hienosti kasvaa. Seuraava käynti onkin sitten helmikuussa 1-v
tarkastus! Meillä se on lääkärillä kun pojalla on se pirulainen
sivuääni niin halus sen kontrolloida et kuuluuko silloinki..

RAUHALLISTA JOULUA HELMIVAUVAT MAMMOINEEN!

iitukka ja veikka tänään 10kk
 
Meidän joulusuunnitelmat menivät uusiksi, kun viime lauantain päivystysreissu pojan rohinan takia venähti viideksi yöksi sairaalassa. Keuhkoputkentulehdushan se siellä ja korvatulehduskin kaupan päälle. Ei kyllä kiinnosta enää yhtään lähteä siihen hotelliin! Poika on lääkärin mukaan vielä toipilas, mutta meidät päästettiin kuitenkin kun on joulukin. Toivon sormet ja varpaat ristissä, ettei tarvitse lähteä takaisin!
Nukkumisen kanssa oli ongelmia (no yllätys), ja ensimmäisen yön jälkeen meidät siirrettiin osaston perälle eristyshuoneeseen, kun poika huusi empatiaitkua aina kun naapurihuoneesta kajahti eikä raukka nukkunut kuin pari tuntia yöllä, yhteensä. Maskin kautta hengitettävän lääkkeen ottoakin piti aina huutaa kurkku suorana, erityisesti öisin. Hirveitä, hirveitä öitä. En toivo kenellekään.
Olin ihan riekaleina toissa yönä, kun poika pelkäsi niin hysteerisesti nukahtamista, ettei antanut laskea ollenkaan vaakatasoon, koska joutui parin tunnin välein heräämään maskiin naamallansa. Kanniskelin kaksi tuntia, kunnes hoitaja haki pojan "rauhoittumaan" tarkkailuhuoneeseen, ja antoi särkylääkettä. Menin vartin päästä perästä ("koita nyt nukkua, kyllä me pärjätään", ihan joo varmaan mutta kas kun minä en pärjää) hakemaan lapsen pois ja viimein simahti rättiväsynyt olalle.
Viime yötä pelkäsin eritoten, kun jouduttiin sitten muuttamaan erkkarista takaisin kahden potilaan huoneeseen, mutta sehän menikin sitten kaikista hienoimmin, vaikka naapuri sai lääkkeen tunnin välein, huudon kanssa! Ja meidän mukula se vain nukkuu, lääkkeenantokin onnistui unessa. Kummallista on elämä.
Maskin kautta hengittely jatkuu nyt kotona, samoin antibiootti. Sitkeä bakteeripöpö, mutta toivotaan ettei tästä tule kierrettä.

Meidän kotona ei ole jouluruokia, eikä pojalle ollut kuin yksi lahja, mutta onneksi pieni ei vielä ymmärrä näitten asioitten päälle. Huomenna minun vanhemmat ja velimies tulevat kyläsille, ja Tapanina miehen vanhemmat. Hyö tuovat muassaan jouluruokia, joista en tottapuhuen kaipaa muita kuin laatikoita. Oikeastaan aika mukavaa, kynttilät palavat (eikun nythän ne onkin sammuneet, uutta kehiin siis) eikä tarvitse roikkua kenenkään nurkissa!

Nyt sietää vain olla kiitollinen siitä, että saa olla kotona, ja että meillä on tuommoinen aurinkoinen höpsö lapsonen, joka toivottavasti tervehtyy oikein pian jotta päästään pulkkailemaan.
Avasin konvehtirasian, jonka onneksi olin ostanut jo aiemmin jemmaan. Mieheltä sain lahjaksi Klaus Haapaniemen ja Rosa Liksomin upean Neko-kirjan! Harmi, etten ehtinyt hankkia tuolle miehelleni mitään... yllätän sen sitten joulun jälkeen jollain kivalla.

Oikein villasukanlämmintä ja pakkasennarskuvaa, tuoksuvaa ja loistavaa joulua kaikille ihanille mammoille ja pienille tontuille!


 
Muuten ei tunnu tänne kerkiävän, mutta näemmä jouluaattona ehtii, hoho! :xmas:

Mikäs tässä on jouluruokia sulatellessa. Lahjoja tuli kyllä aivan liikaa taas, itse pitäydyn 2,5 lahjassa per muksu (yksi oli yhteinen). =)

Kuiva iho: Siis aivan kamala on pojalla jaloissa, ihan liskonnahkaa. :$ Samoin posket menneet kuiviksi ja punaisiksi nyt pakkasella. Oltiin viime viikonloppuna neljä päivää Etelä-Espanjassa ja kostea ilmasto sai hetkeksi kasvot paremmiksi, mutta Suomeen kun tultiin, niin sama homma taas. Tänään laitoin bebanthenia jalkoihin ja poskiin, eikä mennyt kun muutama minuutti niin se oli imeytynyt ja posket tuntui yhtä kuivilta kuin ennenkin. 0,5 % kortisonivoidetta joskus laittanut, mutta en usein uskalla, kun se imeytyy kai ihon läpi. Ja kylvyssä ei muutenkaan käydä kuin kerta viikkoon... :p

HM: Mun isällä on myös psori. Joskus lueskelin siitä juttua, niin kuulemma alkaa yleisimmin n. parikymppisenä jos alkaa. Ja voi hypätä yli useita sukupolviakin.

Hapanmaitotuotteet: Kokeiltu on jokusen kerran, huonolla menestyksellä. Ja poitsu on nyt just 11 kk täyttänyt, eli ihan sallitussa iässä aloitettiin. Mutta ei käy jugurtti jne. masulle vielä. Aina noiden kokeilujen jälkeen poitsu on huutanut yöllä niin, että on joutunut kipulääkkeen antamaan. Eilen tosin annoin muutaman lusikankärjellisen riisipuuroa, mutta sitä kai oli niin vähän, ettei tullut oireita. Keskimmäinen sanoikin, että älä paljoa anna... Siirsin nimittäin pojan siskon huoneeseen nukkumaan, ja neiti 6v. tietenkin pelkäsi, että joutuu huutoa kuuntelemaan.

Kävely: Viime viikolla nähtiin ensimmäiset askeleet, mutta ei siitä kävely lähtenyt kuitenkaan kunnolla, vaikka lastenhuoneesta raportoitiin jo 8 askeleen matkasta. Nyt taas poitsu ei ole uskaltanut askeltaa oikeastaan ollenkaan. Ja kumminkin tukea vasten poikanen on kävellyt jo 3 kk, ja useamman viikon seissyt ilman tukea. Tytöt lähti muistini mukaan hyvin nopeasti kävelemään kun oppivat seisomaan.

Sanoja tulee tällä hetkellä: äiti, hei hei ja "mämmä", jollla on monta tarkoitusta, kuten nälkä, ruokaa, hyvää... :D Ruoka-aikaan poika alkaa yleensä kirkua lattialla "mämmää". Syö muuten 4 desiä ruokaa kerralla, aikamoinen satsi 7,5 kiloiselle. :)

Oikein rauhallista joulun jatkoa kaikille!

Kössi ja poikanen 11 kk :heart:
 
Glow
voi Kettu :hug: on ollut rankkaa, onneksi pääsitte jouluksi kotiin.

Lahjoja tuli pojille ja meille aikuisillekin ihan älytön määrä. Kiva, kohta on sit 1v synttärit :D
Miltei joka lelusta lähtee vähintään yksi ääni... Onni jaksoi hienosti aaton vaik oli tupa täys, pukkikaan ei ollu pelottava.

Hyviä pyhien jatkoja :heart:
 
KettuPihlaja :hug: tosi ikävä juttu,toivottavasti hän paranee pian eikö tollanen tuu enää koskaan!

sanoja paljon pölisee,mut selvii sanoja on älä,ei,oho ja äiti!Ihanaa kuulla jo näin "aikases" vaihees sanoja ku esikoisel on puheen viivästymä ja hän sano ekoja sanoja vasta n.1,5v iäs.Nyt hän o 2v9kk ja sanoja tulee noin 20!sit hän käyttää omii sanoja ja äänteitä sekä viittoo(ite keksiny)Ollaan ny jonos puhetarapiaan.Älys ei oo mitään vikaa,ymmärtää kyl puhetta jos vaan haluaa! :LOL:


Meil tuli Mirol jouluaattona nuha! :( yöt o sit sen mukasii!Mirohan nukkuu muutenkin tosi huonosti ja varsinkin nyt ku o kipee niin aika vähil unil mennään! :whistle: viime yönä nukuttiin alkuyö 5-20 min pätkissä ja loppuyö 1h pätkis! |O

tyyppien äippä ja Miro 11kk +
 
Kettupihlaja :hug: :hug: :hug: Onneksi sait pojan kuitenkin kotiin jouluksi. Toivottavasti tulee pian kuntoon.

MMeillä joulu on sujunut rauhallisesti. Alkuviikosta käytiin lääkärissä, kun poika ei tahtonut nukkua ja korvatulehdushan sieltä löytyi. Tai lääkäri kyllä puhui liimakorvasta... Mutta antoi kuitenkin antibiootit ja kyllä niillä on oireet helpottanut. Että tuskin nyt oli liimakorva sitten kuitenkaan.

Jouluna oltiin mun vanhemmilla ja myös mun sisko perheensä kanssa oli siellä. Niillä on melkein 2-vuotias poika, joten menoa ja meininkiä riitti. =) Konsta innostui serkun esimerkistä ja päätti kokeilla kävelyä. Pisin matka on meillä ehkä viisi askelta. :heart: :heart: Suloisen näköistä, kun polvet suorana vaappuu. Koko ajan kuitenkin vakaamman näköisesti menee, usko omiin taitoihin ei vaan tahdo riittää.

Lahjoja tuli aivan järjettömästi. :ashamed: Oltiin itsekin ostettu paljon, mutta sitten tuli vielä sukulaisilta aivan järkyttävä pino, onneksi suurin osa paketeista oli pehmoisia. Ensi jouluna en kyllä itse osta noin paljoa, kun ei ole mitään järkeä opettaa lapselle, että on normaalia saada tuommoinen määrä tavaraa. Taidan ottaa mallia tuosta Kössin kahdesta paketista.

Meilläkin iho nyt pakkasilla aivan hirmuisen kuiva. Koko ajan sais rasvaa lykätä. :/

Sanoja meillä ei ole muita kuin lamppu ja pallo (ja ehkä isi, mutta en suostu kirjoittaan istä vielä vauvakirjaan =). Perässä sitten toistelee useampiakin sanoja, mutta noita sanoo oma-aloitteisesti. Ja paljon äpäpää ja tätää =)

Mutta nyt lähden ihmettelemään miksei vaunuista vieläkään huudella.

Mukavaa joulun jatkoa!
Kuume ja Konsta, huomenna 10kk
 
Huomenta mammat

Huh Kettu mikä kokemus, kurjaa, toivottavasti poikasen vointi on jo parempi. Ja onneksi on niin pieni vielä ettei joulun päälle ymmärrä, isompana olisi varmaan pettymystä jos kipeä. Vaikka onneksi sentään kotiin pääsitte!!

Täällä joulua vietetty rauhallisesti, ts kotona en hääräillyt mitään, sukuloitiin kohtuudella. Hieman kireyttä ilmassa koska mies automaattisesti näköjään olettaa että nousen joka aamu pojan kanssa. Itse olen fiksumpi ja menen ajoissa nukkumaan = tarkoittaa että nousen aamullakin. Argh. No, muuten mennyt kivasti kyllä kaikki.

Ensi viikonloppuna mennään häihin ja aikomus jättää poika yöhoitoon. IIK :eek: mutta saapa nukkua (tosin sitten tulee tietty kukuttua häissä ja jatkoilla aamuun asti...)

Kivaa sunnuntaita kaikille
almaa
 
KettuPihlaja onneksi poika jo tervehtymään päin! Nuo sairaalareissut ei ole kivoja ja ikävää nähdä pieni niin kipeänä :|

Vaipoista Meille ei nuo Pamperssit ollenkaan sovi; pylly alkaa punoittaa jos vaippa on yön yli, ja ovat liian reilun kokoisia sirolle neidille. Libero sopii meillä paremmin, molemmissa kyllä pissa haisee yön jälkeen ihan hirveelle :$

Meillä ollaan joulua vietetty molemmissa mummloissa tasapuolisesti. Iltapäivällä jatkan vielä matkaa neidin kanssa takaisin omien vanhempien luokse, kotiudutaan vasta viikon päästä =) Lahjoja tuli muutamia. Hyvä niin, pelkäsin jo hirveää lahjavuorta, mikä ei olisi autoon mahtunut. Ja ei lapsen tarvitse oppia, etä jouluna tulee älytön kasa lahjoja.
Uusia taitoja on nyt ilmestynyt; Aino alkoi sanomaan sanoja: ensin tuli äiti :heart: ja sitten mummo :D Ja appivanhempien koiralle sanoo hei :D Kovasti tuo koira muutenkin kiinnostaa, alkaa kamala huuto ja älinä kun koira ilmestyy kuvioihin, yrittää sanoa myös että hauva.
Konttaamista on nyt tullut ihan ekoja kertoja pisemmän matkaa. Vaikka vielä pääasiassa ryömimällä menee. Pystyyn nousee myös tukea vasten jo nopeasti.

Mutta nyt kahville

Nessu ja Aino, himppua vaille 10kk :heart:
 
Sunnuntaita kaikille! Joulu alkaa oleen nyt sitten jo paremmalla puolella ja ihan leppoisasti se meni :) Aattona saunottiin, syötiin jouluherkkuja ja katseltiin Saran lahjoja. Aikuisten kesken ei ostettu ollenkaan lahjoja mutta kuitenkin miehen sisko oli ostanut paketin, samoin miehen kummitäti vaikka sovittiin ettei mitään ostella sitten.. Saran suosikkilahja tuntui olevan sellaiset Fisher Pricen värikkäät kupit joista voi koota vaikka tornin tai mitä vaan keksii :) pehmeitä kuvakirjoja sai myös pari kappaletta, vaatetta sekä Hello Kitty taaperokärryn =)

Kettu, kurja juttu tuollainen! :hug: toivotaan että pian tervehtyy!

Jaksuja myös muille joilla sairastellaan :hug:

Vaipoista sen verran että meillä ollut nyt käytössä Pampers 4 koko eikä oo mitään pissavahinkoja sattunu. Kokeilin tässä taannoin Pampersin easy up pantseja ja ne ei taas sopinu yhtään vaan heti tuli vaippaihottumaa :/ niissä tuntui olevan jotenkin erilaista ainetta se imuosa kuin tavallisessa pampers vaipassa ja luulen että se ärsytti ihoa.

Nyt jos menis kattoon syömistä neidille ja itselle :wave:

Kareliini ja Sara 9kk2vkoa :heart:
 
Joulu saatu juhlittua täälläkin. Ihan hyvin meni mummilajoulu muuten, mutta stressiä pukkasi niin mulla kuin miehelläkin. Ei vaan jaksa tota kamojen pakkaamista ja reissaamista.. Sitten vielä kun isolla porukalla oltiin niin eihän ne syömiset ym. kuviot tietenkään mennyt niin kuin oli ennalta sovittu ja sekin harmitti (yritettiin ajoittaa niin että poika ois unilla ruokailun ajan että mäkin saisin rauhassa syödä ). Siinä sitten yhtä rouvaa odoteltiin melkein pari tuntia kun ei suvainnut aikanaan saapua ja osa porukasta ei kehdannut aloittaa syömistä ennen kuin ko. rouva oli myös paikalla... Aaaargh, mulla niiin meni hermo. Päätettiin jo miehen kanssa että ens joulu vietetään tod.näk. ihan kotona omalla porukalla.

Ketulle sympatiatsempit, kuulosti aika samalta kuin meidän kesäinen sairaalareissu kurkunpäätulehduksen takia. Maskilla otettiin kans adrenaliinia vähän väliä.. Eipä noita sairaalakeikkoja todellakaan kaipaa, mut on se lohdullista kuitenkin että sieltä apua saa jos tarve tulee.

Lahjoja tuli ihan sopivasti. Duploja, maalaistalo, vaatteita, kirjoja, reppu, pussilakanasetti, ruokailuvälineet, joulusukka, hammasharjan pidike (ankka) ja rahaa. Oltiin toivottukin että eivät ostaisi mitään leluvuorta, hommataan sitten itse sitä mukaa kun tulee tarvetta.

Jouluruokia mä en antanut maistella, pojalla oli omat riisipuurot ja ruuat mukana. En halunnut riskeerata vieraassa paikassa, jos ois tullut jotain masuvaivoja tmv. kun oli sitä hässäkkää muutenkin. Kotona meil ei ookkaan muuta jouluruokaa kuin kinkku. Ens vuonna sitten :) .

Nyt hetkeks pitkäkseen kun poikakin nukkuu..
 
KettuPihlajalle :hug: toivottavasti pian tervehdytte

Oltiin joulu mummolassa ja hyvin meni.. kierreltiin sukulaiset ja viihdyttiin .. :D oli ihana tulla eilen kotiin reissusta, vaikka mukava oli lähteä tutuista kuviosta hetkeksi..
Jere kävelee jo täyttä päätä, juurikaan ei konttaa enää, pieniä matkoja.. kissat on ihan huippu juttu.. juoksee niiden perässä ja jahtaa..:) sanat sitten onki njääneet.. eikös se niin mee että joko puhe tai liikkuminen tulee ensin..no tiedä sitä, mutta omaa puhetta tulee ja paljon..

ihania taitoja on tullut esim: pallon heittely (ei siis enää lähde pallon perään konttaamaan kun sen heittää, vaan heittää sen nohevana takaisin), äitille tarjotaan tutia.. nousee jo seisomaan itse (ei siis hae enää seinää ym paikkaa nousuun), ihanaa taas kun tulee kaikkea uutta!!

maitotuotteita ollaan syöty nyt muutama viikko, jugurtti tai rahka välipalalla päivittäin, ruokailuissa juo normi maitoa ja välillä laitan korvikkeen sekaankin kun menee unille..alussa tuli märkiä pieruja, mutta nyt ei enää juurikaan.

iho on kans kuiva, auta armias kun rasvataan ni huutohan siitä tulee.. voisko "kiristää" ihoo.. mulla ainakin joskus sattuu ihoon ku on tosi kuiva ja rasvaa..
 
Voi Kettu miten ikävää, onneksi nyt jo paremmin :hug:

Meillä se tytön selän ihottuma onneksi melkein muisto vain. Luulen että se johtui sitten kuitenkin pesuaineesta, nyt kun olen käyttänyt hajusteetonta niin parantunut hiljaksiin. Tosin vaatinut pepanthenia ja vähän kortisoniakin.

Jouluaatto aamu alkoi meikäläisellä aamiaispöydässä itkeskellen :'( Oli jo muutaman illan ollu miehen kanssa sellaista omissa oloissa olemista ja olin asiasta maininnut, tuloksetta... sitten kun jouluaattona asia harmitti yhä ja ei ollut yhtään iloinen mieli niin itkuhan siitä tirahti.
Iltapäivästä mentiin sitten anoppilaan, käytiin haudoilla ja syötiin ähkyt. Miehelle olin kovin vaisua ja kyrsi muitten nurkissa olla siinä fiiliksessä ja kun kokoajan sai katsoa likan perään kun oli kaikkea kivaa mihin ei saanut koskea, mutku olis halunnut. Minähän se sitten perässä juoksin, kellotin syömiset ja päikkärit jne..siihen fiilikseen ei kiva. Pakko oli sitten vaan olla olevinaa iloisella naamalla kun kerta oltiin kylässä.
Mä päätin kans että ens jouluna ollaan ihan vaan kotona. Onneks tunnelma miehenkin kanssa siitä sitten korjaantui kun tultiin illalla kotiin ja saatiin väsynyt pikkutypy nukkumaan, mies ei sitten avannut edes telsua ( minkä tekee usein ensimmäisenä kun tulee kotiin ) joten vietettiin aikaa kahdestaan ja availtiin lahjoja yms. Olinkin ollut tosi kiltti :heart:
Joulupäivänä olin kuin uusi nainen fiiliksen osalta :) Pikku neidin lahjanarujen imeskelyt jatkui kanssa silloin ;) Mä meinaan kans ens jouluna rajoittaa että yhden lahjan saa vain aikuinen ostaa lapselle, eikä suinkaan 3 niinkus anoppi esim. oli ostanut. Ei siinä aivan ihania lahjoja kaikki saatiin, mutta mä en pidä yhtään että pienenä jo oppii lahjavuoreen..mitäs sitten 10 v pitää olla?
Joulupvä oltiin vielä kyläilee ja tapanina oli sitten siskon family meillä. Ihanaa että pienet serkut näki toisiaan. Sainpa minäkin niiltä 2 ja 3v jouluhalit kun lähtivät, vaikka ovat aika arkoja olleet mua kohtaan, kun harvoin nähdään. Lämmitti mieltä.

Meidän typy on liikkis aamuisin tai päikyiltä herättyä kun pyydän että "anna äitille tutti, laitetaan tutti pois?" Niin typy ottaa tutin suusta ja antaa sen mulle aina mukisematta :) Siis kun hereillä ollessa meillä ei tuttia syödä ollenkaan.

Tällästä. Huomenna paluu arkeen kun mies menee töihin. On kyllä ollut kivaa heräillä kaikki 3 ja milloin kissakin, ilman kiirettä kaikki samassa sängyssä ( pikkutypy syö aamuvellin aina mun viekussa, vaiks muuten nukkuu omassa sängyssä ja huoneessa ) .

Syöminenhän oli meillä kovin vaikeeta ja nyt tuntuu että kaikki uppoo hienosti. Valmiita 8kk pääruokia olen nyt sit antanut etupäässä.

No jotain hankaluuttakin ilmoilla, eli nyt on hampaitten pesu aikamoista taistelua. Ei tylläisi sitten yhtään että se harja laitetaan suuhun ollenkaan. Minkäs teet?? Onko muilla ollut samaa?

Hyvää yötä!

19+0 HM ja pikkutypy 10kk 2 vko
 
Onpa se Haavemamman raskauskin jo pitkällä, puolivälissä, ihanaa! Onko iso maha jo? Olisiko teillä tulossa uusi hammas ja harja ei siksi mene suuhun, meillä vaihtelee ainakin tosi paljon tuo? Tai siis koskaan ei kovin kummoisesti saa harjata mutta suuhun harjan saa sentään, paitsi kun on uusia hampaita tulossa.

On kyllä ihanaa seurata noiden pienten kehittymistä, nyt on taas tullut uutta niin paljon. Halaa ja pussaa (joskus tosin myös puree), itse uskaltautui eilen laskeutumaan seisomasta ilman tukea, nauraa kirjojen kuville ja antaa kirjan jota haluaa lukea, sormella osoitetaan mitä halutaan, antaa kanssa tutin pois pyytäessä jne. Ihan ihmeellistä kun välissä oli kausi jolloin tuntui ettei mitään tapahtunut (tai no silloin alkoi kontata oikein kunnolla ja kävellä taaperokärryn kanssa) ja nyt taas koko ajan jotain uutta. Suloista!

Miten muuten teillä lapset viihtyvät yksin? Nyt kun nousee ja kaatuilee on pitänyt vahtia paljon ja olla kanssaan lattialla - mistä seurauksena välillä tuntuu ettei siellä lattialla sitten viitsittäisi yhtään olla yksin?

Joululahjoissa täytyy kanssa ottaa tuollainen yhden lahjan periaate ensi vuonna. Tosi kivoja lahjoja kyllä mutta mun äiti varsinkin antoi aivan liian monta. Nythän toi höntti ei piitannut lahjoista mutta en halua opettaa sellaiseen lahjavuoreen...

Meillä alkoi kanssa arki eli olen töissä. Poika nukkuikin sitten tänään puoli kahdeksaan (no, aamukuuden maitohuikkien jälkeen), kun kaikkina vapaapäivinä herättiin kuuden aikoihin. Onneksi saatiin kanssa miehen kanssa tuosta heräämisestä puhuttua, oli siis itsekin ottanut nokkiinsa kun joka aamu valitin...
 
Ihanaa, kun pyhät on ohi! Alkoi jo pää hajoomaan täällä neljän seinän sisällä, kun en tuon pikku nuhanenän kanssa uskalla lähteä edes rattaattelemaan (onks toi ees sana :LOL: ). Luntakin tuli joka päivä ihan huolella. Mies vahti poikaa sisällä, niin mä pääsin ees sen verran ulos, et kolasin pihan puhtaaksi :kieh:

Lääkäriin mennään tänään klo 14, kun tuo räkäsyys on kestänyt jo kaks viikkoa. Jouluaattona sit tietysti nousi myös kuume :|

Kettu, toivottavasti voitte jo paremmin. Oli varmasti ikävä kokemus se sairaalassa olo :(

Uusia taitoja
on meillä vilkuttaminen ja samalla sanoo HE (=hei). Sitten ollaan leikitty piilosta, teidän muiden kokemusten innostamana =) Siitäkös poika tykkää, kikattaa ihan hurjasti. Lisäksi kävelee keittiöstä olkkarin pöydälle saakka. Siinä on välissä aika korkea (5cm) kynnys, mutta on oppinut jo sen niin hyvin, et ottaa vaan oven karmista tukea ja jatkaa matkaa =)

Kössin kirppu syö aikamoisia ruokasatseja! Poika taitaa olla aika kova kans menemään, kun ei ruuan energiasta riitä kasvuun saakka :LOL:

Niin, joulu oltiin siis ihan kotosalla kolmistaan. Nyt välipäivinä mennään sitten katsastaan mummuloiden joulukuuset. Lahjoja tuli kyllä omallakin porukalla ihan liikaa tuolle poikaselle... Narut ja paperit oli kiinnostavimmat :LOL: Suosikkilahja oli sellanen nelisivuinen puinen kuvakirja. Sekin lähinnä sen takia, että sitä on kiva pureskella.

Leluista muutenkin suosikkeja on nyt pienet muoviset tai puiset palikat. Sellanen Ikean puupalikkatorni ja sen palikat on ihan pop. Poitsu ottaa molempiin käsiin yhden palikan (peukut siihen keskireikään) ja konttaa ne palikat käsissä, niin, että kolina käy. On vissiin jotenkin hauskaa se ääni :LOL:

Hammasharja on meilläkin nyt out :( Mutta tosiaan taitaa olla tulossa niitä hampaita, koska kuolaa niiiiiiiin kamalasti ja nyrkit tai lelut on suussa kokoajan ja syvällä!

Eilen illalla vietiin poitsu ekan kerran meidän ulkosaunaan kylvylle ja vähän saunankin puolelle löylyihin. Oli aivan innoissaan, kun ammeen lisäksi pääsi seisoskelemaan sellaseen 100 litraseen vesisaaviin ja sai ihan huolella loiskuttaa vettä niin paljon kun jaksoi siellä pesuhuoneessa. SEn uuvuttamana sitten vetelikin unta 21.15 - 6.30 yhtäjaksoisesti :attn: Söi sitten tissiä ja nukkui vielä kahdeksaan.

Mä oon nyt sitten enää 5 viikkoa kotona ja sitten töihin :eek: Siitä tulikin mieleeni, et pitää yrittää soittaa kuntaan, josko sais jotain tietoo hoitopaikasta...

Tuiskunen ja nuhanenä 10,5kk++
 
Mae
No niin, vihdoin ja viimein saan kirjoitettua tänne... Tai ainakin aloitettua, näköjään Joona heräileekin juuri....

Eli pikaisesti nyt sitten vaan. Meillä ruvettiin ryömimään JA konttaamaan pari viikkoa sitten. Aluksi konttasi vain matoilla ja ryömi paljaalla lattialla. Nyt on sitten viikon verran vaan kontattu.

Poskihampaita on tulossa, ikenet aivan siniset. Ja nyt vielä "kaupanpääliäisinä" kauhea räkätauti, kuumettakin varmaan oli yöllä. Ainakin aivan tulikuuma oli ipana. Isompi poikakin on myös kovassa yskässä ja nuhassa, lämpöä oli hänelläkin tapaninpäivänä.

saunomisesta Meillä Joona on aivan innoissaan kun pääsee saunaan. Istuu keskilauteella vadissa saunomisen ajan, kun isompi poika on ammeessa lattialla.

Kettu :hug: Olipas hurjaa teillä. :/

Mae ja kiukkuinen räkänokka Joona
 
Glow
Hohhoi, tulipahan kävästyy ale myynneillä pojunkans. En muuten enää lähde isomahaisena rattaidenkans tonne tungokseen! :whistle: Poika viihty yllättävän hyvin, mut mammalla pukkas hikee ja supistuksia jne... ei kiva! Löyty sieltä muutama vaate muksuille... Nyt on ihan älytön väsymys kun ei ole nukkunu päikkäreitä tänään ite! Kyläilemässä vielä illan eellä käytiin.

Mä en ymmärrä tuota poikaa, ihan sama mitä ja miten paljon on illalla, päivän mittaa syönyt... niin joskus voi vahingossa mennä koko yö tai joku 5-6 tuntiakin ilman maitopulloa, mut viimeyö oli yhtä ähellystä ja joi maitoa 3 pulloa ihan kun ois kamalan kova nälkä ollu! Mä en jaksanu sitä huudattaa vaan annoin pullon....tai isi anto.

Kaikki kyselee ja mies varisnki huolissaan että "minne nyt onnin saa hoitoon kun pitää lähtee synnyttää?" Mä en oo osannu ressata koko asiaa kun oon vaan aatellu että "se on sit joskus pitkän ajan päästä" pitäis vissii ajatella! tai ajattelin mä kerran ja sain kauheen ressin asiasta :whistle:
Eipä siihen LA oo kun semmonen about 2 kk enää, iiiiik!!!

Pikku ukko jo unilla... meikäläinen lähtee telsun pariin. Olikohan tv viisi vai mikä, kun tulee semmonen ohjelma jossa pariskunnalla on kuutoset...+kaksoset....
 
Pikatervehdys töistä. Meillä on unet olleet ihan hassuja viime aikoina ja mietinkin, nukutaanko kellään vain yksiä päiväunia? Jos nukutaan niin mihin asti nukkuu aamulla? Oletteko tehneet jotain jotta lapsi siirtyisi yksiin uniin tai miten tuo tapahtuu - kun yöllä alkaa valvoa voi päätellä että nukkuu päivällä liikaa ja ei laiteta nukkumaan kamalasta kitinästä huolimatta? Tai laitetaan useammille päikkäreille mutta herätellään?
almaa
 
pitkästä aikaa taas täällä, ei oo vaan ehtinyt!!!Poika nousee seisomaan ihan kaikkea vastaan ja eilen kävin alesta ostamassa brion taaperokärryt ja mahtava lelu olikin:)juoksee tuhatta ja sataa niiden kanssa, tottakai minä tukemassa selän takana ettei kaadu mutta vauhti on kova ja muutenkin tosi kova vauhti koko ajan ettei itse ehdi tekemään oikeastaan mitään..
ja sit en oo saanut nukuttua laisinkaan, ei vaan saa unen päästä kiinni ja olen aivan turhautunut ja en saa vaan rauhoitettua itseäni!
kävin ostamassa apteekista reseptivapaata unilääkettä nyt kun imetyskin on loppunut kokonaan jo viikon verran.nyh.ei vaan imenyt kuin pari kulausta ja sit puri..ja sitä oli jatkunut jo monta viikkoa että nyt olen siirtynyt vieroitusvalmisteeseen ja hyvin se menee pillillä alas..
mutta jotenkin sekin masentaa että imetys loppui..pieni vauva ei olekaan enään pieni vauva:(

kait tää tästä, toivottavasti kaikilla meni joulu hienosti:)
sit vielä stressaan mitä keksin pojalle tänään aktiviteetteja, ulkona pyryttää lunta ja tuntuu ettei poika saa purettua energiaansa kotosalla mutta minne sitä keksi mennä?haluisin mennä vaikka uimaan mutta mies tartti auton tänään enkä viitsi bussilla lähteä flamingoon asti, joka varmasti muutenkin täynnä ihmisiä.
mistäköhän sitä saisi aurinkoisia ajatuksia, olen jopa kaivannut takaisin töihin nyt edes pari päivää viikossa voisi tehdä että saisi enemmän rahaa käytettäväksi ja ehkä jotain muutakin ajateltavaa kun stressaan paljon tällä hetkellä onko pojalla kaikki hyvin, vaikkei sillä mitää ole!!!
voikohan raskauden jälkeinen masennus iskeä vasta näin myöhään?bläh.
tahtois lomalle etelään pojan kanssa että saisi tutustua vaikka meriveteen ja nauttia lämmöstä:)

sorry valitusviesti ja vielä kun en oo ikuisuuksiin mitään kirjoitellut...
topismama ja topi 10,5 kk.

ja toi ohjelma jossa on kuutoset ja kaksoset on ihana!!voi että kun saa naureskella kuinka suloisia kaikki on ja miten hyvin pariskunta hoitaa noin monta:)))heheh..
 

Yhteistyössä