Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

seranzu :LOL:

rosinante voi ei :S miten musta kanssa tuntuu et aina kun koitan saada lapset unill nii naapurit alkaa mölyämään! monta kertaa iltasin just joskus 20.30-21 välillä alkaa remontti yläkerrassa |O

keittosuolasuihketta suosittelen minäkin! tykästyin sihen jo esikoisen aikana kun eihän niitä tippoja saa nenään päinkään osumaan. Tosin hirveesti ei oo meillä keittosuola auttanu,ainoostaan siinä vaiheessa kun alkaa nuha olla ohi ja semmosia kovia kökköjä on jo nenässä,ne se hyvin pehmittää ja saa imastua ulos. (vaikka ei sitä nenäfriidaakaan meinaa saada sinne nenään osuun ku syttyy sota kun sen ottaa esille..)

meillä on tahtojen taisto käynnissä. poika on nyt kohta puoltoista tuntia ollu huoneessaan, levitti kakki lelunsa lattialle eikä pois oo tulemista ennekun siellä mahtuu kävelemään. nyt kuuluu pikkuhiljaa siivoomisen ääniä :snotty: mun puolesta olkaat koko päivän siellä,minä en jaksa joka päivä kontata noitten pikkulegojen perässä ku ne pitää aina hujauttaa kasan päällimäiseks tuolla. argh.
ja tänä aamuna multa pääs itku :ashamed: poika oli heränny ennen mua enkä tienny mitään. se oli sit mun kirjahyllystä käyny nappaamassa mun tärkeet rakkaat aarre piparit! aivan oikein,PIPARIT!! molempien synnytyksien jälkeen tarjottiin sairaalassa kahvit ja mä sitten otin talteen muistoks sen vaaleensinipäällysteisen ja vaaleenpunapäällysteisen piparin ja aioin vaalia niitä mummopäiville asti,ni eikö tää menny ja söi ne!!! :kieh: omansa puoliks ja jasminin piparista kuorrutteen :'(
ylireagoin? en kai :LOL:

labello ja kaksi pientä uhmista

Heipsan, on tää vaan niin ihana palsta kun aina on kaikkia hyviä vinkkejä :) Meilläkin on nuhaa, syöminen kunnon taistelua, yöllä alkanu uudestaan hulina yms!
Tohon syömiseen, oon ihan suosiolla ottanu pöytään lelun tai kaks kun se selkeesti helpottaa sitä syömistilannetta. Jos ei oo mitään mielekästä käsissä, se menee pärskimiseks ja sotkemiseks koko homma. En nää siinä mitään väärää tai pahaa jos sillä on se palikka millä pöytää hakkaa samalla! Eikä se kauaa kestä se vaihe, tossa 1v -> kun alkaa opettelee itse syömistä nii unohtuu kyllä lelut. :) Muutaman kerran (sillon kun on itse sillä tuulella että jaksaa siivota! ) oon antanu pojallekin lusikan käteen ja syöty yhdessä.
Ja tosiaan, joku ikäkauteen liittyvä juttu taitaa olla kun menny vähän hulinaks meilläkin yöt. Maitopullo pitäs saada nii olis tyytyväinen, vaan enpä kovin mielelläni siihen enää totuttais... :/ Ja päiväunia Jooa on nukkunu jo varmasti yli 2kk vaan yhdet tunnin unet. Yleensä mennään ulos puistoon just siihen aikaan, eli nukkuu rattaissa, mut jos ei jostain syystä lähetä sillon pihalle, nukkuu ihan yhtä hyvin omassa sängyssä. Asutaan vielä vähän aikaa kerrostalossa, enkä saa noita meijän tuplia parvekkeelle, niin en oo oikeestaan koskaan laittanu poikaa ulos nukkumaan vaan siis nukkuu pihalla samalla kun tytön kanssa puistoillaan :)

Niin tosiaan, ostetaan sitten talo. 29.pvä pitäs mennä laittamaan nimet alle! Eli tapetin, maalin yms miettimistä mullakin edessä! Keittiö otetaan varmaan ikeasta, saa kuitenkin useamman tonnin halvemmalla kun muualta. Onneks kylppäri,sauna, vessa ja lattiat kaikkialta on uusittu pari vuotta sitten, nii ei tarvii niitä tehdä. Mut katot maalataan ja kaikki seinät + se keittiö uusiks. Apuva! mulla ei oo YHTÄÄN sisustussilmää! :eek: Tarvii lähtee vantaalle bauhausiin vielä ennen tammikuun 15., sillon olis muutto sinne. Lähetään sitten lasten kanssa mun äidin luo, ukko saa veljensä kanssa muuttaa kamat ja ainakin maalata katot ja laittaa olohuoneen ja keittiön seinät kuntoon, ennenkun lasten kanssa sinne mennään. Makuuhuoneista saa ovet kiinni, niin ne voidaan rempata kun ipanatkin on kotona. :)

Toi on kyllä iha mahdoton kiipeilijä tuo poika. Meillä keittiön tuoleissa siinä "jalkojen välissä" sellaset poikki puut. Seurasin vierestä kun poika kiipes sen puun kautta tuolille ja tuolilta sujuvasti pöydälle!! :eek: Että heh, heh vaan, ei paljoo tarvii poikaa yksin jättää mihinkään enää. Ei auttanu et työnsin tuolin pöydän alle, kyllähän se sen hoksas työntää ensin tarpeeks kauaks ja kiivetä uudestaan. Ja tässä yks päivä oltiin tytön kanssa sohvalla istumassa ja jooakin sit halus tulla sohvalle, ei päässy omin voimin niin älys sit eteisestä kantaa sellasen matalan muovisen lasten jakkaran sohvan viereen ja kiipes sit siitä. En tajunnu et se vielä osais yhdistellä sillä tavalla asioita, että muisti et eteisessä sellanen jakkara on ja et sen avulla pääsee sohvalle! :eek: Voi olla isompien poikien äideille tuttua juttua, mut ei Linnea koskaan tollasia tehnyt. Ei ikinä oo kiivenny pöydälle, paukutellu keittiön laatikoita tai ollut Todella kiinnostunut johdoista, pistorasioista, tv:n, digiboxin, dvd:n yms nappuloista jne! Pojat on poikia! :kieh: :LOL: :heart:

Mä en sen kummemmin joulusiivousta tee, ei olla joulua edes kotona ja sit alkaa muutto pakkailut ja siivoukset melkein heti! Eikä meille tänä vuonna laitettu kuusta enkä oo koristellu kovin paljoa muutenkaan... Ens vuonna sit omassa kodissa :)
Linnea 2,5v osaa jo odottaa joulupukkia. Sanoi haluavansa joulupukilta suklaata ja lumiukon :D Ja sit sanoi että joulupukki antaa hänelle lahjat ja hän antaa joulupukille tupenrapinat! :LOL: isänsä joskus uhkaillut tupenrapinoilla ja siitä ottanu sit sanavarastoonsa sellasenkin... :whistle:

labello olis multakin itku päässyt (ja ehkä pari pientä ärräpäätäkin... ) jos mun muistopiparit olis syöty! :hug:

Sellasia taas, Oikein ihanaa ja Lämmintä ensimmäistä Joulua meidän helmikuun mussukoille!! :heart:

Bianca ja Jooa :xmas:

LABELLO mä kans olisin pahoittanu mieleni. Nuo on arvokkaita muistoja. :hug:

Kiipeilemisestä! Kauhulla ootan sitä aikaa. Melko monkey teillä nyt jo BIANCA :LOL:
Meillä kiipesi tuo neiti aikanaan... Ihan järkkyä oli juuri alle vuosikkaana ja sinne 3v asti jatkui. Muunmuassa kaittiölaatikoston nuppeja pitkin 1v:nä ja työtasolta jatkui matka radion päällä hyllyjä pitkin ja mun e-pillerit meni parempiin suihin YLÄHYLLYLTÄ ja toisen kerran allergialääkkeet. Käytiin hiililiuosta nauttimassa sillä kertaa. Pillerit ei ole vaaraksi... Kerran oli kuusessa 3m korkeudessa oksalla istumassa alle 3 vuotiaana. :headwall: :headwall: Mut pikkuherra ei kyllä vaikuta niin vilkkaalta kun isosiskonsa. Nää mun pojat on ne rauhalliset tässä taloudessa :wave: Tytön ollessa pieni, meil oli vaikka mitä virityksiä koti täynnä turvaa antamassa... Tuolitkin piti kiinnittää paksulla kuminauhalla pöytään kiinni.

Biancalle myös onnea uuteen kotiin. :flower:

pur
voi että miten hurjaa vauhtia tuo tyttö ny kehittyy. Ku eka tuntu et ei tapahu mitää ja nyt sitte ei loppua näy. Ihan jokapäivä tulee jotain uutta! Tyttö harjoittelee nyt kovasti seisomista ilman tukee ja sitten kun on tuen kanssa niin kattoo pienen matkan päästä seuraavan ja yhen askeleen kautta sitten oikeen dyykkaa siihen :LOL: , eiköhän tuo kohta kans liity kaksjalkastan joukkoon. Mutta eilen kylvyssä mun ja miehen ihastukseks tuli sanavarstoon (tähän mennessä äititä ja ii), hän nousi seisomaan katsoi ja kiljaisi ihan selkeästi ankka! ja tarttui sitten siihen. Me oltiin miehen kaa hetki huuli pyöreenä ja ihan yhtä innoissaan sitten yhteen ääneen hihkuttiin ankka :LOL: . Voi näitä elämän pieniä ihmeitä :heart: .

Glow
Meilläkin opittu kiipeilemään! just sopivasti jouluksi, että turha hirveesti yrittää esteitä, kuten lelulaatikko, sohvapöytä viritelmää laittaa kuusen eteen. Pikku ukko kiipee lelulaatikkoon tai sen yli ihan näppärästi :D Kuusi on toistaiseksi saanut olla suht koht rauhassa... sille käydään nauramassa tosi tosi usein :xmas:

Toinen uus juttu on nyt sormella osoittaminen ja suu supussa samalla :D voi näitä hassuja!

Mulla alko nyt sit supistukset ihan toden teolla :attn: tähän asti olin melkeinpä ilman... viimeyönä ekat kunnon kipeet :/
Tajusin että pitäis kait varuiks se sairaalakassi pakata. Ei vaan tajua että viikkoja on kasassa jo paljon ja jäljellä ei niin kovin paljon. Vastahan mä about vuos sitte pakkasin sen kassin :D

JÄÄLYHTYJÄ, mä tein silikonisella kakkuvuoalla! irtos helposti, ikään kuin vaan käänsi vuoan irti ympäriltä. Olispahan jouluaattonakin pakkasta niin et sais lyhtyjä.

29+5

Voi Glow mikä maha, ihana : ) (joo tää jatkuu vaan...)

Aika menee mulla kanssa niin nopsaan, en tännekään meinaa ehtiä vaikka niin paljon kaikkea aina olisi. Lyhtyjututkin tosi kivoja, kerrostalossa en ulos viitsi tehdä (varsinkin kun eletään julkisivurempan keskellä ) mutta haudalle voisi tehdä jäädytetyn tulppaanin jouluksi.

Seranzu, aika mahti toi miehen eno :LOL:

Rosinante, meillä on ihan sama homma ton syömisen kanssa, jos ei ole jotain käsissä pojalla niin täytyy olla melkoinen nälkä että suu aukeaa. En tiedä tarkoittaisiko ettei tarvis ruokkiakaan mutta ollaan sitten kanssa kikkailtu ja kaikenlasta härpäkettä löytyy pöydästä ja pöydän alta. Nyt on keksinyt heitellä pöydältä alas tavaroita.

Ja Erisania meillä on mennyt jo monta tuubia, rasvataan joka aamu. Itse olen niin kuiva että päätin totuttaa pojan jokapäiväiseen rasvaukseen heti. Ja pienenä pääsi hiukan kuivumaankin ennen kuin tuo aloitettiin. Reseptillä en ole pyytänyt rasvoja, kun iho tällä hoidolla näyttää ihan hyvältä kuitenkin.

Meillä ei kelvannut illalla rinta, pullomaito vaan. Saas nähdä kuinka käy, varmaan tulee kamala ikävä imetystä jos nyt loppuu mutta toivon että loppuisi pojan aloitteesta ilman että täytyy kamalaa vieroitusrumbaa pitää.

Ja kuudes hammaskin on tullut läpi.

Ja äiti on syönyt liikaa piparkakkutaikinaa...

almaa

Glow
juu hei, meillä kans SUU EI AUKEA jos ei kädessä ole jotain! Mä en tajua mistä toi on saanu alkunsa :/ pitää olla ihan todella hirvee nälkä et syö ilman omaa lusikkaa, purkin kantta tai jotain. Yleensä voi alottaa syömisen ok, mut sit keksii et hei, missäs mun lusikka tai jotain muuta on.
Niitä härpäkkeitä sitte viskotaan alas aivan tahallaan minkä keritään. Joskus aikamoinen show!
Sama, jos ollaan kaksistaa keittiössä alkuun ja joku tulee siihen kesken ruokailun häsäämään niin Onnin keskittyminen syömiseen menee aivan täysin eikä siitä tuu enää mitään. Tai, jos pöydässä on jotain muuta kun hänen omaa ruokaa! Leipä varsinkin on kova juttu.

Oijoi Glow, ihana masu! =) Toivottavasti nyt kuitenkin
kaveri pysyy siellä vielä hetkisen.

Biancalla mahoton kiipeilijä!
Meillä tuo esikoistyttö on kyllä ollut kova kiipeilemään ja kiipeilee
edelleen melkeinpä mihin vaan ja ikää hällä siis nyt 3v4kk.
Juniori toivottavasti hitusen rauhallisempi! :D

Labello kyllä muakin olis itkettänyt jos mun aarteet
noin tuhoutuisi. :hug:

Lelu tm. on meillä myös ruokaillessa, ei tule muuten mitään.
Oli myös isommalla aikanaan ja poishan se tosiaan jäi siinä vaiheessa
kun alkoi harjotella itse syömistä.
Niin, tai sitten annan samalla jotain sormiruokaa, pääasia
että hyppysissä on jotain.

Mä oon ite flunssassa ja olo sen mukainen. Ja sit kun
ei yölläkään saa nukuttua kun tuo poika valvottaa.
Meinaa olla takki tyhjä. Onneks mies hoiti joulusiivouksen. :D
Ja voi sitä esikon riemua kun joulukoristeet otettiin esille!
Hän on nyt sitten omakätisesti kämpän koristanut :heart:
Kyllä se lapsen riemu, kun silmät loistaa, on vaan niin
parasta ja ihanaa katsella. Mitäpä sitä jouluna muuta
tarviikaan.

Mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:

iitukka ja veikka, ihan pian 10kk

Labello Voih!

Glow Ihana masu! Varovasti nyt sitten!!

Syömiskikkailut
kuulostaa niin tutulta. Luin jostain..varmaan 2+:sta, kun olen nyt selaillut noita vanhoja, että 10kk tienoilla tulee tollanen vaihe että haluttaisiin syödä itse ja lisäksi alkaa tulla näitä ns lempi ruokia ja vastaavasti inhokkeja. Tuo selittänee että kädessä pitäisi olla jotain. Meillä siis sama, usein se on maissinaksu tai lusikka joka kyllä hyvin pian lentää lattialle..tai sitten tosiaan leivän paloja banaann paloja tms. sormiruokaa. Pitäis varmaan keitellä porkanan paloja tms. vaihtelua.

Toinen juttu hyppäs silmille lehdestä maitotuotteista, kun nlassakin kysyin että miks tavis maitoa saa antaa vasta 1v. että onko siitä sitten jotain haittaa, jos kerta maha kestää hyvin. No yllättäen nlasta en saanut vastausta mutta lehdessä luki " lehmänmaidon niukan rautapitoisuuden ja runsaan proteiini, sekä natriumpitoisuuden vuoksi 1v on suositus.."

Iho meillä pahentunut entisestään. Siis kun aiemmin kirjoittelin että selässä näppyä. No nyt oli jo niskassakin ja vähän etupuolellakin ja reppana yritti raapia niskaansa, joten punastui vaan entisestään. Sen täytyy liittyä tähän himopukemiseen nyt kun on ollut nämä kovat pakkaset. Ukon kanssa molemmat meitti ekana lampaantaljaa, mutta onhan siinä välissä makuupussi, toppapuku yms. No sit toinen voisi olla että selkä saattaa hikoilla pikkuisen ja ehkä toi tavis pyykinpesuaine saattaa sitten kostuessaan ärsyttää..
En tiijä, mutta ilkeen näkönen :'(

Iitukallekin paranemisia! Täällä kans lenssu mulla, toivottavasti ei tartu muihin.

Meillä uusin leikki on typyn keksimä piilos, se menee nojatuolin taakke kyykkyyn ja pitää huhuilla" missäs meijän prinsessa on, mihin se on hävinnyt?" ja sitten se sieltä kurkistaa ja "Kukkuu, siellähän se meijän prinsessa onkin!!!!" ..ja jaksaisi tätä sitten vaikka vartin putkeen :D
Tänään tutkin myös sitä perjantaina tullutta venttiä yläikenessä ja kappas vaan siellähän oli tulut molemmat yläetuhampaat ikenen läpi. Kohta meitin plikalla onkin siis yht 4 hammasta :heart: Hartaasti näitä tehdään!!

Vähä pännii kun keli lauhtui niin että olis mukavampi ulkoillakin, mut meikällä lenssu. No kunhan ny paranis jouluksi, mennään vielä sinne anoppilaan päiväsellään ja en siellä sit kuitenkaan viitti makailla niinkus kotosalla.

Hyvää yötä!!
18+0 HM ja pikkuneiti + 10 kk

"Ihanaa" kuulla että muillakin kikkaillaan syömisen kanssa! Meil oli eilen anoppi iltakaffeella ja syötin poikaa siinä samalla. Poika tietty venkoili ja käänteli päätä pois minkä kerkes ja eikös anoppi siihen sitten ihmettelemään että "eihän pojalla selvästikkään ole nälkä ja kyllä hän sitten syö kun on nälkä"! :headwall: Kuitenkin taas suu aukesi ihan hyvin kun annoin lelua käteen... Mies siinä sitten äitiään oikaisi että tämmöstä tää ruokailu on, oli nälkä tai ei.. Mut yks hyväksi havaittu konsti on kans RIISIMUROT! Laitan pienen kökön pöydälle ja avot, suu aukee tosi mallikkaasti samalla kun yrittää sormin metsästää niitä siitä pöydältä suuhunsa! Ainoa vaan että melkein saa imuroida sen jälkeen kun niitä on sitten lattiallakin ihan mukavasti... :)

Ja just, nyt herättiin taas.

lukemassa joulutohinan keskellä :wave:

Tänään tein joulun ruokaostokset ja muutkin tarvikkeet sekä pari joululahjaa ja rahaahan siinä taas meni :/ toivottavasti ei unohtunu mitään kun en haluis enää mennä sinne kaaokseen kun tänään oli jo paljon porukkaa liikkeellä :whistle:

Mukavaa joulunodotusta kaikille :xmas:

Hyvä, että puhuitte poskien ihosta. Mä jo mietin, että jos ei ookaan säästä johtuvaa, et jos on joku allergia nyt puhjennut.

Piilosta leikitään meilläkin, Vilja menee verhon taakse, ja sit pitää huhuilla "miiissä Vilja, miissä Vilja? Se kihertää ja sit kurkistetaan, kukkuu!

Meillä tehdään edelleen hampaita. Pitääkö niiden kaikkien tulla samalla rytinällä? Viime yönä ei kauheesti nukuttu, mut en tiiä, oliko vaan hampaiden takia vai johtuko siitä, että annoin eilen ruuassa sipulia. Tais olla aika tyhmä veto. Typerä oli sit mieskin. Mä olin jo alkuyöstä yrittäny pitkään saada Viljaa uudestaan unille, ja huomautin, että sekin vois vaikka autella välillä. No juu ei. 2 x 1,5 tuntia olin saanu nukkua, ja sit alko vähän kyllästyttään jossain vaiheessa. Herätin miehen 5.40 ja pyysin sitä auttelemaan vuorostaan. Se sanoi joo ja käänsi kylkeä. Sit viel sanoin, että aika itsekästä tollanen. Se sanoi taas joo ja jatkoi uniaan. :headwall: Töihin lähtiessään ihmetteli ku olin kiukkunen. Sit ku kerroin, niin se tuumas "mut mähän nousin". :LOL:

Mitä jouluherkkuja te meinaatte antaa näille pienoisille?

Nyt taas siivouksiin, vielä paljon tekemistä!

Matma :LOL: :headwall: Meillä on ollu ihan vastaava tilanne kerran yöllä. Miehet!
Nykyään kyllä nousee, jos suurinpiirtein tiputan sen sängyst. Kelloonsa herää, kun siinä on sellanen ravistelu lisäosa. Joka toimii myös torkkuna, ennen kuin äänitorkku aloittaa kolmannen kerran. :saint:

Piiloleikit on niin hurmaavia ja takaa-ajo myös. :heart: Me aloitettiin piiloleikki harson kanssa 5kk ikäsenä.. Kaapsujahtia on harrastettu kans. Isosiskon kanssa nää on varmaan parasta mitä Kaapsu tietää.

Mulla tänään faijan haku sairaalasta, sen hoitopalaveri ja haluan Giganttiin ostaa OZ koko tuotantokausi JA ikeaan hakemaan Kaapulle viimein se lelulaatikosto ja muutama kehys. Pitää poikkee ex anopilla ja Tiimarissa, kun fudgen pakkausmateriaalit on loppu. Niitä oon tehny 12 pakettia ja vielä tarvii 6 pakettia... Huomen sit valmistelen jouluateriaa. Aatto vietetään kotona ja Joulupäivänä suunta Savonlinnaan ja äidin tykö :heart: Tullaan sitten maanantaina kotiin. Äidillä on valmistunut saunamökki, joten päästään sinne koko perhe koisiin, ei tarvia pitkin olkkaria nukkua lasten ja me ollaan äkisty 120cm leveessä... Vanha pari ni ei meinaa millään mahtua.. :) Eka kolme vuotta nukuttiin sellases... HE ei voi ymmärtää...

Toivottelen kaikille HELMIMAMMOILLE JA VAUVOILLE ihanaa ihanaa Joulun aikaa!
:heart: :heart: :xmas:

Seranzu ja Kaapsu Jouluaattona 10kk :heart:

ÄÄH, miks mä oon taas jääny ihan jälkeen :headwall:

Mä en muistanutkaan että lumilyhtyjä vois tehdä. Ne on niin kauniita. Vesiväreillä hieman väriä sekaan...

Ceridalia vois alkaa laittamaan korvaan, kun aina muistuttaavat että on paljon vaikkua (kumma että eivät ole sanoneet siitä koskaan lääkärissä).

Kuiva iho meilläkin jaloissa, eniten polvissa kun konttailee. Me käydään n. kerta viikkoon suihkussa (tarvittaessa useammin), ja pylly pestään päivittäin aamuisin.

Kuinka moni oikeesti muistaa pestä lapsen hampaat aamuin illoin? Mä en käsitä miten mä voi moisen asian unohtaa. Joskus saattaa mennä päivä etten oo muistanu. :ashamed: Mun on vaan pakko nyt muistaa!

Me käytiin perjantaina kylässä, jossa oli luultavasti ollu Noroa edellisenä viikonloppuna. No sithän se tuli meillekkin :headwall: olis pitäny vaan luottaa omiin vaistoihin ja olla menemättä vielä sillon, mut sit menin kun ollaan kesästä asti yritetty tapaamista järkätä. Kolme kertaa oksenti Henni sunnuntai aamuna, sen jälkeen ei muuta kuin löysää kakkaa. Ihan vihonviimeinen tauti sanon minä...Matot pesussa, vaatteet pesussa, lapsi pesussa, siis ihan kaikki on PAS*AN peitossa ollu nyt kolmatta päivää. :kieh: Ukko saa olla huomenna kyllä mun apuna, yksin saa kyllä vaan suunnattoman ärsytyksen aikaseksi. Lapsi pyörii kakassa, ja huutaa vieressä jo komentaa. :LOL:

Mun anoppi toi laillisia unipillereitä matkoiltaan. Mies on muutaman kerran kokeillu ja vaikutus ollu vaan ainoastaan se että yöllä saa nukuttua yhtäjaksoista unta. No mähän olen sit hoitanu monet monet yö muutenkin meidän lasta öisin. Eilen sit ehdotti että minäkin ottaisin natusen. Kysyin että ottiko hän jo omansa, niin joo. Mut hei haloo, jos hän ei herää lapsen itkuun muutenkaan ja vetää noita nappeja niin, miten minä muka oisin voinut ottaa sellasen, kun kumpikaan ei oltas herätty sit :eek: Halooo! Ei kuulema usko että ei herättäis, no enpä halua silti riskiä ottaa ja huudattaa lasta.

Ja me tässä yks päivä saatiin viimeinkin puhuttua/itkettyä...Mä kerroin että mulla oikeesti on ollu tosi paha olla ja että mies on muuttunut, arvaattekos? Mies muuttui sen keskustelun jälkeen takasi omaksi ihanaksi itsekseen :heart: Meillä on ollut ihanaa. Ei olla kinasteluja enempää tapeltu!

Mä tihrustin sillon sunnuntaina kun Henni oli yksin joutunut oksentamaan huoneessaan, mua niin vaan toi raasu säälitti :'( Kukaan ei ollu siellä turvana sillon. Ainakun ajattelen niin mulle tulee tosi surullinen olo...

hampaat nro. 5 ja 6 tullut eteen ylös nyt läpi, joten meidän dracula lapsi muuttui normaaliksi ihmislapseksi.

Kaikki eläimet kiinnostaa, koirat ja kissat erityisesti. Niille jaksaa nauraa. :D

Joulusiivous tehty, eli perussiivouksen tein, en sen kummempia stressaa. Isä toi 5kilon kinkun jonka ajattelin huomenna paistaa, ekaa kertaa aivan itse :p Ajattelin myös Seranzun innoittamana valmistaa lahjaksi äidilleni ja anopilleni Glögi-juusto kakun.

Kysymys imetyksen lopettaneille
!!! Kuinka monella tulle vielä maitoa tisseistä? Mulla valuu oikeasta tissistä edelleen, vaikka olen lopettanut jo 6kk sitten, eli millon se maidontulo loppuu?

Jospi ja Henni 10,5kk

Mukavaa Joulua kaikille! :xmas:

Matma, kuulostaa niin tutulta :headwall: Miehet!! :kieh:

Jospi, toivottavasti menee Hennillä tauti pian ohi! Kiva kuulla että saitte puhuttua miehes kanssa =)

Jouluvalmistelut täällä jo melko hyvällä mallilla, nyt olis tehtynä italiansalaatti ja mätihyytelö :p huomiselle kyllä jää vielä hommaa, mm. kinkunpaisto ja lohirullan meinaan vielä väsätä. Osan ruuista lupas äiti tehdä kun en millään kaikkia ehdi ja kun ukkokin vielä siellä työreissussa niin ei oo sekään apuna :/ Kuusi koristeltiin jo eilen ja Sara ihmetteli kovasti koristeita, tähti tuntui kaikkein kiinnostavimmalta =) Saas nähdä tuleeko huomenna oikein kunnon lumimyräkkä kun sellaista ennustelivat.. valkoinen joulu on nyt ainakin, ihanaa :heart:

Oikein ihanaa ja rauhallista Joulua kaikille mammoille ja pikkuisille!! :heart: :heart:

T.Kareliini ja Sara
:heart:

Jospi, onpas teillä kurja tauti :$ Toivottavasti paranette koko sakki pian! Kiva kuulla, että sait ukkos kanssa puhdistettua ilmaa :heart:

Kääk, meillä on taas kahtena yönä käynyt pissavahinko :headwall: :headwall: Mä en tajua miten sitä pissaa tulee yöllä niin kovasti :eek: Vaihdoin jo Liberot astetta isompiin ja tänään kävin ostamaks kokeeks Pampersin 4+ kokoa paketin. Ei jaksais joka yö vaihtaa lakanoita, vaippaa ja yöpukua. Kaiken lisäksi viime yönä poitsu pissi mun yöpaidan, kun jouduin ottaan hänet syliin, kun ei muuten rauhoittunut ja kun laskin takas sänkyyn, niin huomasin paidan olevan tissin kohdalta märkä. Ekaks luulin, et mun tissit on jotenkin ihmeesti alkaneet taas vuotaa yli, mut tarkempi haistelu todisti nesteen pissaksi :headwall: :eek:

Me ei vieläkään tiedetä missä ollaan jouluna :eek: Mies vaihtaa mielipidettä kolme kertaa päivässä. Huomenna ei ainakaan lähdetä sen verran kurjaa keliä on luvattu... Mä ostin tänään varuiks kaappiin valmislaatikoita satsin ja pikkusen kinkun, joka paistetaan anyway, koska tykätään siitä kuitenkin niin paljon, et syötyä se tulee varmasti.

Kovasti on hiljasta täällä palstalla. Kaikki vissiin joulutohinoissa :LOL:

Ihanaa joulua kaikille mammoille ja vauvoille!

Tuiskunen ja Axu 10,5kk+

Hei Tuiskunen! Meillä ihan sama homma ton pissan kanssa yöllä. Me ihmeteltiin, että alkoi tolla tavalla pissimään mutta nyt epäillään noita uusia Liberoita! Ja mun kaveri sanoi, että heillä alkoi ihan sama homma kun toi teippivaippojen kuosi vaihtui. Voisko olla vaan sattumaa, vai onko noi oikeasti huonompia?! Ja kauhee pissan hajukin niistä lähtee, tänään oli aamulla kuudelta pakko vaihtaa kun en pystynyt vieressä pitämään hajuhernettä. Ja tosiaan meillä on päivällä kestot yleensä käytössä enkä oo niissä mitään pissatulvaa huomannut, että olisko vaan noi uudet vaipat..?

Glow, huih. toivottavasti vauva pysyy vielä kasvamassa masun puolella. Onneksi sulla kuitenkin noita viikkoja jo noinkin paljon (ihanan paljon :heart: ) HM:llä kanssa jo ihanasti viikkoja! :heart:

meilläkin ruokailu ihan mahdotonta! Mä oon koittanut kaikki kikat: leluja/tavaroita käteen, ruokaa käteen, lusikkaa käteen, loruja, autoja, lentsikoita... :whistle: Mutta tytön suu pysyy kiinni. Jos vahingossa aukee ja saan sinne tökättyä lusikan kärjellisen ruokaa niin työntää ne samantien kielellään ulos. |O Jotenkin toi ruokailu on niin mahdotonta nykyään ettei ees huvittais alottaa sitä mutta pakko koittaa.. syö se kyllä sitten jos antaa jotain omaan käteen (leipää, maissinaksuja jne) mutta ois kiva että sais ruokaakin/puuroa menee, mutta ei. :p

mites muilla maitotuotteiden kokeilut?
Mä olin antanut tytölle jo jugurttia, raejuustoa, maitoon tehtyä riisipuuroa eikä mitään oireita. Sitten yks päivä annoin viiliä ja seuraava yö oli kauhee! tyttö itki suoraa huutoa kaksi tuntia, välillä röyhtäili ja piereskeli. Oli ihan voimaton olo kun tiesi mistä on kyse muttei osannut/voinut auttaa muuten kun pidin sylissä, silittelin, hyssyttelin, rauhottelin, hieroin mahaa, laitoin mahalleen jne.. Kauheeta katella kun oma pieni itkee kipua. :'( Sen jälkeen en oo uskaltanut antaa maitotuotteita. Mites onko muilla kokemuksia. kantsiiko nyt pitää taukoa, koittaa vielä varovasti pienillä määrillä vai mitä.? tietty tyttö on just vasta sen 10kk eikai tässä mikään kiire noiden maitojen kanssa ole, kyllähän se maha vissiin "vahvistuu" iän myötä ja kestää sitten (toivon mukaan!!) paremmin.. :heart:

Mulla on tänään eka ultra. että mua pelottaa ja jännittää. heräsinkin sitten taas 3.30 enkä nukkunut enää sen jälkeen. nyt sitten TÖÖÖT-olo. |O pitäkäähän peukkuja. :heart:

Me tuotiin kuusi eilen sisälle ja pojat sai koristella sen. Voi sitä riemua. Ihanaa. aamulla tulin alakertaan jo 5.00 ja laitoin siinä pimeydessä kuuseen valot ja makasin sohvalla viltin alla ja nautin. kaunista.

sadee80 & tyttö 10kk :heart:

Nopeasti lukemassa ennen joulun viettoon lähtemistä. Hieno ajokeli, mutta onpa ainakin valkoinen joulu. :heart:

:heart: :heart: :heart: HYVÄÄ JOULU KAIKILLE :heart: :heart: :heart:

Kuume ja Konsta melkein 10kk

Pissavahinkoja meillä oli kans jossain vaiheessa, vaihdoin isompaan Pamperssiin ja nyt ei oo taas pitkään aikaan tullut (kop kop!). Mä huomasin silloin alkuun jo että Liberot ei pidä yhtään niin hyvin kuin Pamperssit, tai kai se jotenkin johtuu vaipan istuvuudestakin mut tosiaan meille ei toiminut noi Liberot. Ne oli muutenkin jotenkin hirveen nopeesti "täyden tuntuiset", sai olla koko ajan vaihtamassa.

Sadee tsemppiä ultraan! Tai oot varmaan jo käynytkin, mut tuuhan kertomaan kuulumiset sitten!

Mulla on kinkku uunissa ja täällä on aivan ihana tuoksu! Pääsis jo maistamaan, slurps :p .

Ukolla on tänään oikea megatyöpäivä, menevät vielä työporukan kanssa jouluruualle työpäivän jälkeen... Noh, huomenna on onneksi vapaata ja ylihuomenna ja sitä seuraavana :heart: .

Ihmeellistä kun aamulla oli melkein -10 astetta pakkasta ja nyt jo +4 lämmintä! Toivottavasti nyt ei ala sulaa toi kauan odotettu lumi...

Oikein hyvää Joulua teille mammaystäväiseni, nautiskelkaa ja rentoutukaa!
Tää lähtis nyt kurkkimaan kinkkumittaria!

KÖ, meilläkin tosiaan haisee se pissavaippa nykyään aika voimakkaasti... Voisko tosiaan olla, että ovat siellä Liberolla tehneet vähän jotakin muutakin niille vaipoille kuin kuosin ja pussin uudistuksen?? Ei ole ainakaan parempaan suuntaan mennyt :eek: :eek: Hei nyt laitetaan palautetta Liberotehtaalle! :attn: Pamppers oli viime yönä ekaa kertaa käytössä ja hyvin piti, eikä muuten haiskahtanut.

Tuiskunen ja Axu 10,5kk+

Yhteistyössä