Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kiitos kaikille tsempeistä! :flower: Neuvolaan soittelin asiasta eilen, mutta se oli aika yhtä tyhjän kanssa; olkaa ilman kauraa hetki ja jos alkaa tulemaan oireita muistakin ruoka-aineista niin sitten testataan. Yksityiselle siis, mars! Onneksi on tuo vakuutus tullut otettua!

Hedelmäsoseen mäkin annan huoneenlämpösenä tai jääkaappikylmänä. Riippuu siitä onko purkki avaamaton vai puoliks syöty.

Seranzu; kerta kiellon päälle :LOL: Kerrotko sen taikavellin ohjeen ja mistä ihmeestä kaupasta löytyy ne maissijauhot? Ainakaan Prismassa ei ollut jauhohyllyssä tai sit mä olen ihan puusilmä :headwall:

Viime yö oli aika katkonainen :headwall: Ostin eilen sellasta Muksun riisipuuroa, jossa ei ole maitoa eikä gluteiinia. Poika ei suostunut sitä syömään paria lusikallista enempää ja kun itsekin sitä maistoin, niin ei hääviä ollut :eek: Olisko sitten niistä muutamasta lusikallisesta johtuvaa, että heräili parin tunnin välein ja piereskeli, kun asentoa vaihdoin ja tuttia annoin. Vai onko vaan niin kova nälkä, kun tissikin kelpasi 3-4h välein ja kovalla halulla imutteli ihan tyhjiksi. Siksi ajettelinkin kokeilla sitä Seranzun taikavelliä seuraavaksi, josko veisi nälän yöksi ;)

Sitten mä olen ihan huolissani tuosta nukkumisesta muutenkin. Eilen pikkumies valvoi 12h kaksilla 15min päikkäreillä :headwall: Onkohan tuo nyt ihan normaalia? Eikös keskushermosto ja aivot tarvi unta, että kehittyisivät? Vai ottaako tuo uusien asioiden oppiminen nyt sit vaan noin koville, et ei nukuta? No, mua nyt taas mietityttää ja huolestuttaa nää kaikki asiat normia enemmän, kun olen itsekin nukkunut yöllä niin pätkissä. Isäntä on flunssassa, eikä halua olla kovasti pikkusen lähellä ja parempi kai niin.

Väsy Tuiskunen ja valvoja Axu 5kk 12pv
 
:kieh: nyt ne hävis ne munkin tekstit ja makkarista kuuluu jo ääniä :mad:

:hug: tuiskunen. kamala :eek:

:hug: niisku, hui hirvitys tuokin

:hug: jospille jaksuja! :heart:

meillä 5kk neuvolassa oli mittaa 65cm ja painoa 7085g. pipaa mittas pariin otteeseen,kun sai niin pieniä lukemia, lopulta laitto sitten 40.8cm. mietin jo et laittaako meidät siitä kontrolliin, mutta sen nyt vissiin just ja just pysy jollain käyrällä sitten. rokotouksen sai ja rotan. tarkotus oli antaa myös se tutkimus piikki, mut sit oltiin sitä mieltä,et alotetaan se sit 7kk,niin ei tarvii raasulle sentään 3rokotetta kerralla laittaa. huh! kitinää oli iltasella, ut helpolla päästin onneks.

jasmin on jatkuvasti jumissa jossain sohvan alla kun pyöriskelee ja sit työntää itteensä taaksepäin käsillä :D väärä suunta!! :LOL: hirveesti sitä tuntuu harmitavan kun eteenpäin ei pääse, jalat viuhtoo menemään mahan alla, mut ei. stten on alkanut nostaan itsensä kunnon käsinojaan käsivarret suorana, ja sieltä moksahtaa aina vauhdilla alas ja nenä menee lyttyyn.sit huudetaan. *pyörittelee silmiään*

no nyt on kyllä pakko mennä jo pelastaan neiti sängystä.
onnea ryömijöille ja uusille hampaille! :flower:

labello ja jasmin 5kk tasan :heart:
 
Kasvissoseiden tarjoilulämpötila: Tietääkö joku jotain syytä, miksei niitä voisi tarjota huoneenlämpöisenä? Meinaan, jos on liikenteessä, eikä pääse lämmittämään, niin voiko sitä antaa vaan suoraan purkista?
Muutenkin meillä kestää syömisessä niin kauan, että toi minestrinakin ehtii jäähtyä moneen kertaan, vaikka välillä oon mikrossa lämmittänytkin. Hedelmäsoseet huoneenlämpöisinä, jos on ollut jääkaapissa, niin lämmitän hiukan mikrossa.
 
Jospille tsempit!!

Meillä on käynyt ihan päinvastoin kuin monilla muilla. Yht'äkkiä vauva vaan on alkanut nukahtamaan itsekseen tutti suussa (omaan sänkyyn) vaikka mä ekat kuukaudet aina annoin nukahtaa tissille ja nukku perhepetissä. Noh enpä valita :)

Eilen tuli meidän tanikallekin eka hammas!! Hassua, tulee haikea olo tästä kasvusta.. Miehen kanssa molemmat halaillaan vauvaa ihan niinkuin se olisi katoamassa jonnekin.. :)

Lentoemo, mä teen lähinnä itse soseet, mutta viime vloppuna annoin purkista kun oltiin reissussa enkä mä ainakaan sitä lämmittänyt...

Annoin tänä aamuna Semperin banaanipuuroa ja se ei kyllä ollut mikään hitti.. Mä kyllä alan tekeen itse.

Nyt syömään, nälkä!!

Illalla mennään katsoon matkarattaita, jos löytyis joku! Raportoin sitten tänne!
 
Olipa urakka, luin koko kuun pinon lävitse, kun en oo kerenny palstaileen.

Jospi Huusit mun tunteen ilmoille. meillä ei nukuta päivälläkään. Alkaa pikkuhiljaa meneen hermo :ashamed: :( Onneksi mies on nyt lomalla saa aamulla nukkua hieman univelkoja.

Täällä oli sattunut jos jonkinmoista :eek: kaikille tasapuolisesti :hug:

Ja uusista taidoista ja hampaista onnea =)

Meillä tosiaan Iisa-Elina ei nuku edelleenkään yöllä eikä päivällä :kieh: oon kokeillu tassuttamiset ja kaikki mitä oon löytäny, mutta ei niin ei.

Kovasti on tyttö temperamenttinen ja lyhyt pinna sillä on =) kovasti olis kiire eteenpäin, mutta ihan ei vielä onnistu. Muutaman millin pääsee, mut sit menee hermo.

Mutta taas joudun rientään. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa täällä meilläkin niin pääsen useammin kirjoitteleenkin, nyt kun se aika kuluu pelkästään lukemiseen ja sit kuuluukin taas kutsu ...
 
Pikaseen lukemassa

:hug: ja jaksuja kaikille joilla jää unet vähiin

Onko muiden vauvoille tullut mitään oireita siitä tutkimusrokotteesta, siis jos osallistutte siihen? Meillä Sara sai eilen sen rokotteen ja nyt tuossa iltapäivällä tuntui jotenkin lämpimältä ja mittasin pyllystä lämmön, oli 37,9. Annoin sit varoiks supon kun oli vähän kipeen oloinen, mut kai se siitä sit ohi menee.. eilen ei ollut vielä mitään mut kai se lämpökin voi tulla vasta seuraavana päivänä..

Nyt pitää mennä, kutsu käy :wave:
 
Onpa täällä oltu ahkeria! Miehellä loma jatkuu eli olen vain satunnaisesti lukemassa ja kyllä onkin urakkaa : )

Tinttu, mulla oli käydä samoin ja epäilen että jossain vaiheessa tuo jostain vielä tulla kopsahtaa. Ne on yllättävän nopeita nämä vauvat!

Olipa Niiskunenällä kurja kokemus, toivottavasti ei toistu!

Rosinante, joo kuulemma kuusikuisena vauva voi jo syödä niin ettei tarvitse yöllä ruokaa. Ja kuulemma olisi parempikin jos hampaiden tulon jälkeen yösyötöt jäisivät pois.

Ja Tuiskunen, ihan kamala kokemus! Hyvä etten alkanut kanssa itkeä täällä. Just kun suunnittelin antavani ekan kaurapuuroannoksen tänään.

5-kuukautisneuvolassa oltiin tänään ja kasvua oli tullut hyvin. Lihan aloittamista suositteli vasta kuusikuisena enkä siinä tohinassa (oli myöhässä ja kiire) huomannut kysyä miksi. Mitä muilla on sanottu, osahan sen on aloittanutkin?

Koskettamisesta: meillä ei ole tainnut tulla kukaan kokeilemaankaan, äiti on varmaan niin kireän näköinen... Mutta toisinpäinkin on käynyt, tänään neuvolassa täysin tuntematon äiti lykkäsi kuukauden ikäisen vauvansa mun syliin. Se oli aivan ihana (ja PIENI) mutta mä todella ihmettelen miksi!? Ihan vieraalle??

Mies ihmetteli tossa jonain päivänä että taasko sulla on nälkä. ja tuli mieleen että pitäisi kai tuota mahaa vihdoin saada pois. Ihme veltto lötkö siinä edelleen! Olen syönyt surutta kun 'pitää' kun kerran imetän mutta kaipa pitäisi alkaa hieman katsoa mitä syö vaikka paljon söisikin.

Jaha jos söis :LOL: kun poika iltanokosilla

almaa
 
Heippa sitten hetkeen :wave:

Ekaks Tuiskuselle :hug: Kauheeta sentään että tollasta pitää käydä! :'( Mä olisin ollut ihan paniikissa! Musta tuntuu jo hirveelle jos Lilli jostain pienestä, esim. hampaiden tulosta itkee lohduttomasti, tulee jotenkin niin neuvoton ja hätääntynyt olo kun ei halua että siihen sattuu. Kai siihen itkuun reagoisi eri tavalla jos tyttö itkisi usein mutta kun itkee aika harvoin niin se tuntuu niin hirveeltä että nyt sillä on joku kauhea hätä.

Onneks pääsitte äkkiä lääkäriin, ihmettelen kyllä tuota jotenkin laimeenoloista suhtautumista terveyskeskuksessa noin voimakkaaseen reaktiokohtaukseen jos henki meinaa salpautua pojalta suunnilleen :( Hyvä että menette yksityiselle, se on monesti paras vaihtoehto. Itse suhtaudun neuvolaan en niin kovin hyvällä asenteelle vaikka neuvolantäti onkin mukava, käydään lähinnä juttelemassa mukavia ja tarkastamassa paino ja pituus =)

:hug: muillekin joilla on ollut vaikeaa.

ja :flower: niille joille on pikkusia hampeja ilmestynyt =) ja Jonniinalle kouluunpääsystä!

Tuntuu ettei ole ehtinyt käydä kotona kuin pyörähtämässä silloin tällöin kun mies on lomalla ja aina ollaan vaan menossa, onneks kuun vaihteessa rauhottuu kun loma on ohi. Tyttö on kyllä hyvä reissukaveri, nukkuu tai katselee lelujaan autossa istuimessaan, mä olen sen kanssa aina takapenkillä, syötötkin on siellä hoidettu matkan aikana:) Tuli vaihdettua vaippakin lennosta Parainen-Nauvo lautalla auton takapenkillä kun kakki yllätti, hyvin hoitui niinkin :D

Meillä on heräilty 03-04 aikaan syömään maitoa, en tiedä mistä johtuu, epäilen tuota yleistä levottomuutta jota muutenkin yöllä nyt esiintyy, jaloilla potkiskellaan paljon ja väkkäröidään itseään poikittain sänkyyn. Toivottavasti ohi menevää :kieh:

Soseet annan jääkaappikylmänä, huoneenlämpöisenä tai vähän lämpimänä (lähinnä kukkakaali-possu) ja kaikki menee, suu on aina niin auki kuin vain mahdollista saada, hellyyttävän näköistä, oikea linnunpoikanen :D

Nyt saunaan (koti-sellaiseen, jeeeee!) :wave:
 
Unohtui:

Niiskunenälle :hug: kauhea koettelemus sullakin ollut! Varmaan ehtii miettiä sillä kivun hetkellä vaikka mitä kauheeta että kuinka tässä nyt käy :/

Samoin Jospille tsemppi :hug:

Labello: Lillin 5kk mitat (päänympärys jäi viimeksi pois kun ei ollut neuvolakortti vieressä ) eli: 67cm, 8240g, päänympärys: 45cm

hygieniasta ja kaupassa yms vauvaa lähestyjistä: Ekat 3kk olin tarkempi, nytkin pesen kädet kun jostain tullaan mutta tarkempi siitä olin kun oli influenssakausi mutta kun on kaksi koiraa niin altistuminen bakteereille sun muille hoituu niidenkin kautta ja hyvä niin, ennemmin yritän kasvattaa Lillin vastustuskykyä kuin viedä sitä ylihygienisyydellä sun muulla sellaisella pois.

Siinä tais olla kaikki lahopään lisäykset....... Nyt sinne saunaan! :wave:
 
hui kun pukkaa kiirettä... ihan itte järjestettyä, kun luuhaa kyläilemäs ja loppuviikko onkin sit ice ace ja HARRY POTTER!!!

tuiskunen katso hyllyst mis on gluteenittomat jauhot luulisin maissijauhojen olevan siel... aineki meidä s-marketis.

halit kaikil palailen myöhemmi..
 
|O |O |O |O |O prk....n Baby Safe Feeder!!! Ekan kerran koitin sillo tilata sitä siält vauvabuumist ja oli loppu ja sit tilasin sinisest onnest ja tuli s.posti et lasku tulee ja äske tuli s.posti siält ei ei tuukkaa ku ne onki loppu!! Nii pal tilauksii ykskaks. Seuraava erä ens kuus. Emmä saa sitä ikinä!!!! :ashamed: huoh...

Lentis varmaa täl hetkel pinon nuorin ryömijä. Eks yks ryömijä vast ollukki. Ootan et koskas tajuu lähtee konttaa ku asentoon pääsee muttei liikkeel osaa lähtee.

Meil hajos sit vaunuistaki tänää renkaiden laakerit. Onneks äijä löys duunist kuulemma uudet. On meinaa nettiliikkeest tilatut vaunut ni osat tarttee tilaa ja ei tiä kui kauan kestää et tulee ja tarviin joka päivä vaunui. Tietty se ois ollu hyvä tekosyy ostaa jo nyt sellaset vaaleenpunaset matkarattaat ku haluisin :whistle: . Tarkotus oli ens kesäks ostaa. Mahtaakoha se vaaleenpunane olla ok väri ees.

J+J n. 4.5kk
 
Ah,mikä ihana hiljaisuus ku molemmat poitsut o unten mail,ollu jo noin tunnin! =)
Hyvin o menny tää alkuviikko ja nopeesti!Pian se ukko sielt sit kotiutuu,viel ei kyl tiiä millo!

Niiskunenä hui,toivottavasti ei enää toistu!

tuiskunen Mä kans säikähdin ku luin fb:st mitä teil ol tapahtunu! Kyl tollaset aina pelästyttää!

Tänään Miro maisto maissia,en ainakaan viel huomannu et ois mitään oireita!Paitsi nyt on ollu sillai et ain ku o maistanu jotain soset,ni noin tunnin päästä puklaa! Puklaaminen muuten on vähentyny!

Mä tilasin sen baby safe feederin tuolta vauvapopista ja maksoin jo ennakkolaskun,että toivottavsti sit tulee kans! :kieh:

Jotain piti kommentoida mut en nyt muista mitä!

Nyt syömään herneitä!! :p

tyyppien äippä ja Miro 5 kk+
 
Kauheeta vauhtia vaavat kasvaa! Ja kehittyy. Meil käännytään kyllä, mut vaan toiseen suuntaan, toiselle puolelle vast reenaa ja pyöritään navan ympärillä sekä nojaillaan suorille käsille. Muutaman kerran on polvia vetäny alleen. Peruutusta tapahtuu lähinnä siks, kun ähräilee omiaan. :LOL: Mut ollaankin niit hännänhuippuja helmikuisissa.

Sit mul onkin nyt huono omatunto.... :ashamed: Oon meinaan alottanu possun jo melkei viikko sitten. Päiväruoalla... Argh! Onkohan nyt jotaki katastrofaalista tapahtunu. Ikää siis 4,5kk. Saapi siis kasviksia ja teelusikallisen possua päivällä sit välipala-aikaan hedelmä-/marjasosetta ja päivällisellä kasvissosetta. 5kk meinasin sit ottaa kaurapuurot kehiin.
Syöpi sen purkillisen määrällisesti kerral kaikkii soseit. Hedelmät kyl herkkua ja ne uppookin parhaiten. Illal yrittelin sitä maissipuuroa, mut ollaan niin väyjä ettei siit tullu mitään ja siks vaihdoin takas velliin.

Oon muute huomannu ettei illal oo mitään merkityst paljonko syö! Eilenkin joi desin maitoa klo 19 ja sit 21 ei huolinu mitää ja kävi nukkuu. Silti nukku puol kuuteen ja joi sit velliä (kaupan). Voi myös mun mielest olla syöny paljon ja sit herätäki syömään jo 4 aikaan.

Nokkamukiin meinaan siirtyä heti kunhan päästään syöttötuoliin. Päämääränä luopua tuttipullosta ENNEN, kun joutuu hoitoon sit maaliskussa... Ihanakun saa puurot kehiin ni jos sit vaivihkaa luopuisi iltavellist ja siit aamu kuuden vellist... Saapi nähdä miten sit oikeesti menee :D
Meinaanki kysyä 5kk neuvolas voisko jo syöttää istuen. Poju on aika tukeva ja sylis istuksiikin. Hermo menee jos meinaa joku pitää nii ku "pikkuvauvoi".... :LOL:

Lentis viitsitkö viel kertoa sen minesterian (?) ohjeen. Oliko siinä lihaakin jo? Todettiinkin mun kälyn kanssa että on se jännä miten erilailla vauvoi on ruokittu Suomessakin vuosien varrella ja saati sit muissa maissa. Jopa mun 15v ja 12v on alotellu ihan eri ohjeilla... Meil ei kyl sillo mitään mansikoit ja appelsiinei tarjoiltu! Ne kuulu vast 1vuotiaille... En kyl oo uskaltanu mansikkaa antaa, mut jäätelöä maistoi tänään :LOL: :LOL: Vähän piti puistattaa!
Aikoinaan muuten mun faija hoisi tota tyttöä, kun se oli 3kk ja siit eteenpäin.. Olin painonvartiois kerta viikkoo.. Ja sit kerran ostin isoveljelle kotiin villevallaton jäätelöpuikkoi. Ja meidän 5kk neiti alko hihkuu ja huitoo ja isoveli 3v sano et "anna vauvallekin, Pappakin aina antaa!" Olin vähän et :eek: :eek: :eek: Niin JOO-O Pappa oli antanu meidän "täysimetetylle" 3kk alkaen JOKA viikko villevallaton jäätelöä!! Olin vähä ehkä vihaine.... Mut onneks ei ollu allergioit!!

No sellasta!
Jaksuja ja halei kaikille vähäunisille ja hampaita ja rokotuksia saaville!
 
Iltaa,

Jonniinalle onnittelut kun en viissiin viimeks muistanut. Kyllä kait se saattaa niinkin olla että nuorempana kun tekee lapsen niin on sitten kiiru samaan aikaan vaikka just opiskelemaan tai uraa luomaan, vanhemmiten sitten ei tulisi mieleenkään rynnätä käärön luota minnekkään. Teet niinkuin itse parhaaksi koet, vauva voi varmasti hyvin joka tapauksessa =)

Seranzu Tuskin mitään katastroohvia ole tapahtunut :)

Mä annoin riisipuuron lisäksi nyt sit ekaa kertaa kaurapuuroa tänään ja mangon kera ja likka kyllä tykkäs vaikka tein sen minuuttihiutaleista enkä ajanu edes hienoksi, no hyvä niin. Meillä ollu nyt pari päivää pulmaa noitten kasvissoseitten kanssa, ei mee alas ku pari pikku lusikallista, suu vaan menee mutruun ja eilen tuli iso itkukin kun yritin vaan tuputtaa. En tiedä missä vika, annoin siis peruna-parsakaalia ja Nanilla pyöristettynä ni ei :eek: Mietin et olisko se nyt sit riisipuuron ja hedelmäsoseiden syönnin jälkeen rakenteeltaan jotenkin tökkivää, mutta sitten taas se kaurapuuro meni ihan et en tiijä. Toisaalta kakkakin ollu taas sellasta kaninpapanaa ja vettä menee että olisko taas pientä ähkyä. Onko kellään vinkkejä kun kasvis ei uppoa??
Miks ei missään lue et tomaattiakin vois antaa, mä nimittäin kalttasin pari tompskua, sauvalla soseeks ja vielä siivilän läpi. Neiti tykkäs kovasti ihan jääkaappi kylmänä :)
Lihoja Keittelin tänään, eli nyt on possut ja broiskut jäätymässä ja huomenna meinasin antaa ekat possut. Muuttuukohan kakka paljo 'aromikkaammaksi' ;) kun nykyään ei aina edes huomaa että likalla on lähetys pöxyissä kun ei se oikein sieltä vaipan läpi tuoksahda. Siis en valita :D No on mulla jutut...
Mua muutes harmitti etten ollu säästäny kasvislientä, että olisin voinut keittää ne lihat siinä, niin olis tullu edes jotain makuja, että wink wink, kasvisliemenhän voi vaiks pakastaa odottelemaan lihan keittoa.

Iltapäivätirsat meni mönkään täälläkin, kun vaavi vaan joko käänty tai pyöriskeli poikittain ja oli ihan jumissa ja öhisi vaan niin että unikin meni ohi. Hyvin harvoin olen luovuttanut, mutta tälläkertaa ei vaan jaksanut käydä jatkuvasti kääntämässä vaan ajattelin että tulee sitten tohon olkin lattialle pyöriskelee..no eiku siinä sit ihan selällään ja huuteli seuranpitäjää :p

Nokkamukia on vähä treenattu, muttei plikka taida saada siitä mitään irti, minkähänlainen olis helppo? Toi mun on ihan tavallinen venttiilillä ja sitten on myös Mamin, mut siinäkin on jotenki iso se pää ja lukeeki et vasta 0,5v alkaen.

Ai niin ja neuvolassa käytiin ja yllätys yllätys oli taas uusi täti. Siis mä yllättyisin enempi jos siellä olis sama täti :kieh: Vaavi hurmasi tämänkin tätin anyway kun tuli niin mairittelevaa tekstiä "täydellinen tyttö! Mansikkaluomikin ( selässä ) on sydämen muotoinen, ihana! " Juuh :heart: Ja 5 kk mitat Labello:
7750g - 64,5cm - 41,5cm

Ja huomenna vuorossa rokotetutkimus ja sitten mennään mökille, mies kulkee sieltä sit töihin pe. Hii ja se ei tiedäkään että se tullaan hakemaan lauantaiaamuna sieltä mökkisaaresta polttareihinsa :)

Niin ja olipas kivaa kun tärmäsin eilen meitin lähikaupassa Myttyyn, siinä sitä sitten oltiin suusta kiinni ja mytyn mies varmaan tohkeissaan :whistle: Itse en todennäköisesti olisi edes tunnistanut, mutta onneksi mytty oli skarppina ja tuli heti juttusille =) Me ollaan siis nykyään vähän niinkus samoilta kulmilta.

Hyvää yötä!

HM ja neiti > 5kk
 
Mae
No niin, tosi pikapikaa ja sitten maate.

:hug: Kaikille sitä tarvitseville.

Ja sitten kuulumisia. Meillä mennään kehityksessä eteenpäin oikein urakalla. Joona oppi eilen kiljumaan, hetken kuluttua myös kääntymään selältä vatsalleen. Tänään sitten tehdään jo hampaita. Mitähän huomenna?! Se varmaan rupeaa konttaamaan ;)

Meillä aloitettiin tänään altistus tuolle toiselle erityiskorvikkeelle ja tää kaikki hulabaloo saa mun pään ihan sekaisin, oon varmaan ihan hullu jo tai ainakin tulossa. En enään tiedä mitkä on allergiaoireita ja mitkä ei vai onko niitä ollenkaan. Piru vieköön, ärsyttävää. |O

Että sellaista tänään, odotan innolla tapaamista.

Hyviä öitä kaikille!

Mae ja Joona +4kk
 
oon ihan paineessa kun lueskelin täältä näitä teidän antamia ruokamääriä ja laatuja...
mä en tiedä vauvan kiinteiden alottamisesta juuri mitään muuta kun että esim. perunalla voi alottaa. no ensinnäkin kuinka usein pitäis maistattaa ja millasella määrällä? meillä ukko vetää vaan maitoo ja d-vitamiinia. siis riittääkö alkuun vaikka peruna ja sitten vähän ajan kuluttua porkkana vai pitäiskö puuroa tai velliakin alkaa antaa jo alkuun? ja aletaanko kiinteitä antamaan yleensä jo näin aikasin vaikka rintamaitoa tulis riittävästi? jostain lappusesta oli mun mies lukenut, että kuuden kuukauden ikäiseks suositellaan pelkkää rintamaitoo jos mahdollista. pitääkö paikkansa?
mites onko maissi, peruna vai bataatti paras vaihtoehto? jakuinka kauan sellanen valmiiks keitetty vihannes säilyy hyvänä jääkaapissa vai pakastetaanko ne heti kypsennyksen jälkeen?
apua. tää tuleekin varmaan oleen meillä vaikeinta vauvan hoidossa, siis ruokailu, ku itelläkään ei ole minkäänlaisia ruoka-aikoja, vaan vedetään aina jotain kun nälkä tulee ja saattaa olla pitkiäkin välejä. vauveli tarvii kuitenkin säännöllisesti sapuskaa kun sille linjalle lähetään, nyt on niin helppoo kun tissi suuhun vaan ja aina kelpaa ilman ylimäärästä järjestelyä...

Sötnos minäkin olisin kiinnostunut sose-ohjeista, jos vain viitsisit ne minullekkin laittaa niin olisin =)

meillä on toi bumbo-tuoli, jossa nyt ajattelin alkaa ruokaa sitten antamaan. siinä saa ´ìstuttaa´ heti kun vauva osaa kannatella päätään. onko siitä kokemuksia? syöttötuoliksi Remu sai ristiäis lahjaksi trip trapin, mutta ei se siinä pysty varmaan vielä pitkään aikaan olemaan. kääntyä osaa vasta vasemman kyljen kautta mahalleen, mutta siihen se sitten jääkin.

onko teidän tapaaminen missä ja koska?

hyvää yötä teille kaikille,
soikku ja remu

 
oi kun joillain jo liikutaan ryömien tai kierien :heart: meillä tyttö on mennyt kaks kertaa selältä masulleen. ei pidä mitään kiirettä liikkumisen suhteen.. B)

Ensi viikolla tyttö tulee 5kk. Kiinteiden aloittelu pyörii enemmän ja enemmän mielessä. voi olla että jo ennen sitä 6kk ikää aloitellaanm maistelut. ehkä tämän kuun lopussa tai ensi kuun alussa. :hug:

jeja mä kans tilasin sen verkkojutun sinisestä onnesta. taitaa siitä olla jo kohta pari viikkoa aikaa. tuli se s-posti että lasku tulee myöhemmin ja sen jälkeen sieltä ei oo kuulunut mitään. :kieh:

meilläkin yöt huonontunut. ei ne koskaan mitään superhyviä oo olut, normaalisti 3 herätystä/yö. mutta nyt tosiaan useamminkin. sylkeäkin tulee paljon, oiskohan hampaat. en tiedä. :heart:

sadee80 &tyttö 4kk++
 
Siis myydääks siäl vauvapop liikkees niit verkkohärpäkkeit ku siin lukee BABY SAFE FEEDER TÄYTTÖPUSSI? Ettei oo vaa pelkkä pussi vaan koko juttu. Onks joku tilannu ja saanu siält jo?
Melkosen hankalaa näköjää saada se jutska. Ehkä sit jossai vaihees tulee ilmotus et niit saa taas ja sit ei tarvitakkaa enää ku vauva on liika iso.

Monel tuntuu ikenet vaivaavan ja meil ainaki iha selkeest ku ei muute turhii vitise tai itke ni nyt huomaa et vaivaa. Sylki lentää.
J+J
 

Yhteistyössä