Heisan pitkästä aikaa!
Kesä on jo puolessa välissä ja meikäläinen selviää nyt vasta kunnolla nettiin.. Alkukesästä oli isommat muksut kotona ja niiden kans meni päivät vauhdilla. Nyt sit on arki koittanu, kun oon Ellenin kans kahestaan kotona. Isommat muksut on nyt äitinsä luona ja isukki töissä..
Labello Päivitätkö Ellenin mittoja.. 4kk neuvolassa 6780gr ja 63,5cm ja eilen 5kk neuvolassa 7400gr ja 66,5cm. Kovasti kasvaa eikä tunnu enää "pikkuvauvalta"
iso vauva hän on jo ja koko ajan vaan kasvaa isommaks!
Lueskelin kuulumisianne sieltä täältä.. Joku oli jo saanu plussan testiin,
Glow muistaakseni.. Onnea
Ja joillakin vauvoilla on jo hampaita ilmaantunu ja monia taitoja löytyny, onnea niistäkin!
Meillä Ellen on nyt oppinu pyörähtää takas selälleen kun on ensin kääntyny mahalleen ja sen myötä on jo pyörimällä siirtyny paikasta A paikkaan B. Ja navan ympäri pyörii kuin väkkärä :heart: Jalat "vispaa" aivan mahottomasti, kyllä kun nuo jalat saa maata alleen niin sit mennään ja kovaa
Me saatiin eilen lupa alottaa lihan syöminen. Pitää mennä nyt sit kauppaan ostaa nautaa. Puuroo meillä on syöty nyt pari viikkoo aamuin illoin (½dl annos per kerta), perunaa menee kans kahesti päivässä porkkanan ja kukkakaalin kans. HEdelmäsoseita/hedelmää sit jälkiruokana ja välipalana. Imetän edelleen, mut nyt on parina päivänä annettu myös NAN:ia kun Ellen ei oo halunnu tissiä.
Kiitos muuten hyvistä sosevinkeistä joita täällä palstalla on ollu luettavana. Meillä alkaa nyt lihan myötä pakastaminen olla ajankohtasta. En oo nyt vielä mitään pakastamimeen laittanu, oon keittäny perunat porkkanat ja kukkakaalit ja säilyttäny niitä sit pari päivää jääkaapissa kokonaisina. Oon sit aina ruualle pilkkonu ja lämmittäny ne mikrossa, "laimentanu" maissivellillä.
Meillä Ellen syö kaiken kakostelematta
Eikä oo "pyrränny" ruokia pois, on ollu oikeen ilo syöttää häntä kun ei oo sirkusta pöydän ääressä. Hän on suu ammollaan kuin linnunpoikanen :heart:
..eilen oli vuosipäivä.. Oli tasan vuosi siitä, kun kävin ekassa ultrassa jossa varmistui, että meille on tulossa vauva. Ja nyt se vuoden takainen plussaviiva on tuolla sängyssään aamunokosillaan :heart:
Ai nii-i, Ellen oppi Ruotsissa nukkumaan koko yön ilman yösyöntejä
Ollaan nyt sit nukuttu öisin pelkällä tutin laittamisella jo reilut pari viikkoo. Ellen nukahtaa yleensä klo 21-21.30 ja nukkuu sit noin 10-11h putkeen
Ekat yöt olin aivan ihmeissäni kun ei tarvinnu istua syöttämässä häntä vaan riitti, että laitoin tutin suuhun ja menin takas nukkumaan...
Oltiin kesälomalla liikkeellä asuntovaunun kans ja hyvin sujui. Ellen nukku automatkat oikeestaan kokonaan ja sit vieraissa paikoissa oli vaan kovin kiinnostunu uusista ihmisistä ja lampuista
...joillain vauvoilla luin jo olleen vierastamistakin...
Tämä nyt oli varsin omanapaista, mut en millään jaksa lukee 1,5kk sivuja ja kommentoida niitä! Mutta koetan tässä nyt skarpata kun oon enemmän kotona..
Aurinkoista kesäpäivää =)
Nanada ja Ellen 5kk+