HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me oltiin lauantaina Ideaparkissa ja poju nukkui kiltisti koko ajan paitsi sitten tuli nälkä kun me mentiin siellä johonkin kiinalaiseen syömään. Imetin sitten siellä ravintolan pöydässä. Ei ainakaan oo vielä mitään pöpöä tarttunut ja kyllä vauva olikin aika paketissa vaunuissa niin ettei sinne kukaan voinut yskiä.

Mun tissit on ihan superkipeät kun ne on täynnä. Aamulla pumppailin 250 ml ja nyt taas valuu niin että pitäis tyhjentää. Se tyhjennys tietysti taas lisää maidontuotantoa. :)
Poika muuten nukkuu päivällä melkein koko ajan ja kukkuu sitten yöllä. Tuntuu, että nyt on itsellä jo aika paljon univelkaa.

Maijustiina ja Emppu 11 vrk

me ollaan kyllä shoppailtu Seelan kanssa kauppakeskuksissa jo useaan otteeseen, eikä mitään sen ihmeempää oo ilmenny, on tosiaan aika pimennossa siellä rattaissa kun oon sen sinne pakannu.
Meillä on viikonpäästä molemmilla lääkärit, oon itse pitäny tota jälkkäriä sellasena etappina että sitten voin ruveta urheilemaan, nyt vielä löysään suurimmalta osin, mitä nyt kävelylenkkejä harrastelen.

nyt täyttyy mennä tää kaatopaikka siivoamaan!

outi ja seela 6vk

Meillä vauvalla nyt flunssa :( Itselläni alkoi viime viikolla ja tarttui sitten vkl:na tähän pieneenkin. Nuhainen on ja yskii kaikilla voimillaan. Sääliksi käy. Nukkuu paljon ja haluaa olla sylissä. Kantoliinassa olen pitänyt päivät. Lämpöä ei onneksi ole. Äiti lupasi tänään tuoda apteekista sellaisen imusysteemin, jolla voin imeä vauvan nenää tyhjäksi. Kyllä tällainen flunssa vie yllättävästi lapsen voimat pois.
Paranemista toivoen Litulatunen ja vauva 7 vkoa.

Pikaista paranemista kaikille köhiville!

Meillä oli viime yö ensimmäinen "hankala". Lopetin syöttökertojen laskemisen seitsemään. Ehkä ristiäishulinat vaikutti vielä Riikaan. Aamulla tuli pissat ja kakat vaipan läpi.

Tytöllä on myös alkaneet vatsakipristelyt. Ostin Disflatyliä myös. Toivotaan, että alkaa auttamaan. Toisaalta syötin pääsiäisen aikaan oikeastaan joka itkuun, kun oli talo täynnä vieraita...

Ehkä tämä tästä helpottaa, kun päästään takaisin rutiiniin lomien jälkeen :)

jhk + tyttö 8 vko

Heips,

mulla oli tänään jälkitarkastus ja kaikki oli ok. Tosin olin vähän pettynyt kun lääkäri toppuutteli mun liikuntaintoa, että ei jumppaankaan ennenkuin 3 kk synnytyksestä, ja juostakin saisi vain ihan pieniä pätkiä.

Me ollaan käyty ostoskeskuksessa monesti vauvan kanssa, välillä vaunuissa ja välillä siinä ostoskärryjen vauvakaukalossa ja hyvin on mennyt - ja toistaiseksi ollaan oltu ihan terveitäkin, onneksi!

Pääsiäinen meni anoppilassa. Olin ihan poikki kun päästiin kotiin. Kyllä se oma koti vielä tässä vaiheessa on niin paras paikka :) Ja mua ärsyttää/loukkaa hirveästi se että jotkut etsii koko ajan syytä /selittelee sitä että Peppi itkee. "no nyt varmaan vääntää vatsasta" tai "on kirkas valo" "tai jotain ihan mitä vaan älytöntä" ja selittelee sitten että "kyllä se tuosta loppuu kohta" ja voivottelee ja ylipäätään tekee metelin siitä että vauva itkee. En tiedä oonko itse epänormaali kun toi rassaa mua, mutta mun mielestä mulla on hieno ja terve vauva joka nyt joskus itkee... so what?? Tarviiko sitä nyt järkeistää joka kiljahduksen kohdalla?

Mutta ihanaa kun pyhät on ohi ja tämä viikko on rauhallinen... ei ole paljon menoja eikä vierailijoita. Voi keskittyä kotonaolemisen ihanuuteen! Perjantaina on neuvola ja siellä otetaan sitten se rotavirusrokotteen eka satsi.

moi vielä... huomasin että avauduin jo toistamiseen samasta asiasta - sorry :) Otti vaan taas niin päähän että tuli kertausta.

Asiasta viidenteen: mitä olette saaneet/toivoneet ristiäis/nimiäislahjoiksi? Meiltä on kyselty että mitä toivotaan enkä ole oikein osannut mitään sanoa. Kun ainoa mitä oikeasti taidettaisiin vauvalle tarvita olisi vaatekaappi tai lipasto, mutta se lienee vähän kökkö ristiäislahja?

Me saatiin ja toivottiin esikoiselle ainakin kivoja satu- ja runo- ja lastenlaulukirjoja. Ja kummit hankki pojalle kummikuksan, se oli ihan hauska versio kummilusikasta :) Omilta vanhemmilta pyydettin jotain "tylsää" tarpeellista tarviketta, johon rahat ei olisi muuten oikein riittäneet, ei musta siinäkään mitään kökköä ole, kun saa kuitenkin jonkun pysyvämmän muistonkin, lusikan tai valokuvakehyksen tms.

Nyt onkin vähän hankalampi juttu kun pikkukakkonen ei mitään tarvitse. Oma äitini halusi hankkia jonkin syntymälahjan meille ja kun ei muuta keksitty, niin pyydettiin lahjakortti vähän laadukkaaseen lahjakuvaamoon, jossa käydään ottamassa veljeksistä potretit, kunhan pienempi vähän kasvaa. Ne on yllättävän arvokkaita kuvia!

Meillä on myös esikoinen flunssassa, koputellaan puuta ettei tule vauvalle...

Rollepa: Mä luulen, että tossa arvuuttelussa ottaa päähän se, että itse jotenkin näkee sen arvosteluna itseään kohtaan, ettei muka olisi osannut oikein hoitaa ja tulkita itkun syytä. Kun tosiasia on, että useimmat vauvat itkee välillä enemmän tai vähemmän, vaikka kuinka hyvin hoitaisi. Mua ei enää niin paljon ärsytä nyt toisen muksun kohdalla, kun oon itsevarmempi vauvan hoidossa. Mutta joskus se ärsyyttää edelleen, vaikka yrittää ajatella, että hyvää ne vaan tarkoittavat ja yrittävät auttaa, eikä tosiaan yleensä mitenkään arvostelumielessä.
Ristiäislahjoista: Lähinnä huolestuttaa se, ettei vaan kummit stressaannu lahja-asiasta, kun eivät ole mitenkään hyvätuloisia ihmisiä... Mutta ei kai kaikki lahjat ole niin kalliita. Kaipa ne ymmärtää, ettei niitä lahjan takia ole kummiksi pyydetty.

heippa pitkästä aikaa täältäkin.

meillä hurjat masukipu itkut (tai sellaisiksi ne tulkitsin) helpotti suuresti ku ite lopetin lehmän maidon juonnin. ennen sitä karsin tietty sipulin ja kahvin ja no noi kaikki perinteiset. jatkan tätä ainakin nyt jonkun aikaa. toki meilläkin yhä itkeskellään, mutta silloin se itku oli oikeesti lähes jatkuvaa..

ihan sillon tällön ollaan käyty ostoskeskuksissa jne, jotenki ei itse kauheesti jaksa, painaa toi nukkumattomuus tosi paljon ja oonkin nyt koittanu nukkua ite päivällä sillon ku vauvaki ja jos lähtee shoppailee ni vauva nukkuu kokoajan ja jää omat nokoset ottamatta siltä päivältä. huomenna on yllä stocka reissu tiedossa, aventin tutteja kun tarttetaan.

mä en oo huomaannu että ois pojan silmissä mitään kummaa. onneksi teillä pian lääkäri ja saat varmuuden asiaan!

nyt alkoparku, täytyy taas palata..

pullis ja Miska 6 vkoa

Tuosta itkusta: yleensähän sanotaan, ettei pieni vauva itke turhasta tai ärsyttääkseen eli että itkuun on aina jokin syy. Ehkä siksi ne sukulaiset miettii, että miksi se vauva itkee... mutta eihän sitä voi aina tietää mikä vauvaa vaivaa ja kai se vauvan temperamenttikin vaikuttaa asiaan. Missä vaiheessa teillä on alkanu ne itkut? Kun tuo meidän Emppu ei juuri itkeskele (täytyy koputtaa puuta), mutta ilmeisesti se itkuvaihe alkaa sitten tässä vähän myöhemmin??

Huomenna eka lastenneuvola, vähän jännittää, että kuinka paljon poju painaa ts. saako tarpeeksi syödäkseen.

Maijustiina ja Emppu 12 vrk

hei taas... joo ihan tottahan se on että ei kukaan varmasti pahaa tarkoita, ja siksikin musta tuntuu niin ärsyttävältä jos se että mua ärsyttää tämä asia :) Äskenkin anoppi soitti pojalleen ja kysyi että "onko se itkeny paljon" johon poikansa vastasi "no joo kyllähän se taas huusi". En mä toki sanonut mitään.. mutta ÄH silti. No, tiedän että tämä menee ohi. Ja tässä on kyllä varmasti vaan vähän kulttuuri/ilmaisukysymyksiäkin sillä monesti muutenkin miehen puolella sukua kiinnitetään huomiota niihin ei-niin-hyvin-oleviin-asioihin ja meillä taas on aina ainakin yritetty nähdä ne iloiset puolet asioista.

Toi oli muuten hyvä idea tuo lahjakortti valokuvaamoon; siitä saa lahjan antajakin sitten hienon muiston itselleen!

mäkin haaveilen tonne ideaparkkiin menosta, tosin taitaa jäädä lähemmäs kesää kun täältä hiukan tota matkaa.
me saatiin ristiäis lahjaksi kummeilta (3 kummia) valokuva albumi johon saa kanteen vauvan kuvan(+ kaiverrukset), sit sellanen mikskä sitä sanotaan.."lautanen" johon saa kuvan ja kaiverrettu pituus, paino, syntymä aika ym.ja sukupuu johon saa kuvia. en oo koskaa sellasta enne nähny.mun vanhemmat osti syöttötuolin.siitä saa myös pöydän ja tuolin.sitte tuli leluja ja vaatteita.ja rahaa, pitäis mennä avaa tytölle tili jahka sais vaan aikaseksi.täält mettän keskelt ei viitti kovin helposti lähtee tonne ihmisten ilmoille.ja nyt kun on oikein kunnon lumimyräkkä niin tietkin aurataan ehkä vasta illalla/yöllä niin ei houkuta lähtee.
missä teillä vauvat nukkuu yönsä? mä ole vihdoinkin ite oppinu laittaa vauvan omaan sänkyyn tai vaunuun kun yöllä herää, ennen otin hänet viereen makaa. mut silloin en jaksanu istua ja imettää.
nyt täytyy lähteä koirien kanssa ulos. pikaista paranemista nuhaa poteville.
Nina ja Pinja 7vkoa

do diih..ensimmäiset pari yötä poju nukkui omassa sängyssä ja sitten otin sen viereen kun en jaksanut tapella tutin kans koko yötä kun vähän väliä sylki tutin suusta ja rupes sitä takasin hamuaan..mutta nyt siis omaan sänkyyn laitoin jälleen, niin saa itsekin nukkua vähän rennommin..ja meillä tiheni syöttövälitkin kahteen tuntiin ja nykyään uppoaa semmosen desin verran maitoa kerralla ja välillä enempikin..kait pojulla joku kasvupyrähdys päällä kun nuin kovasti tarvii evästä:)
Olemma käyneet kaupoissa jonkin verran eikä sen suhteen ole ollut ongelmia.
Nuista silmistä joku kyseli, mäkin yks pv kattelin nuita pojan silmiä et ompa jännän väriset nuo valkuaiset, ehkä hieman sinertävät, mutta jotenkin muistelisin et esikoisella oli samoin, että eiköhän se ole normaalia..ei ainakaan esikolla ole ollut mitään poikkeavaa..
momento ja miika (huomenna) 6vk

meillä Seela on nukkunut ekasta yöstä lähtien omassa sängyssä, nostan sen viereen kun hän syö sen kerran yössä ja tietty iten nukahan siihen kans mutta jossain kohtaa kun säpsähdän niin nostan hänet taksin omaan sänkyyn.

Nyt sohvalle pätkölle kun neidit nukkuu, oli aikas rankka kauppa reissu tuolla kinosten keskellä äsken..

outi

Meille tuli ristiäislahjaks pieni sormus, enkeliriipus, valokuvakehys kaikilla kaiverruksilla, rasia ekalle hampaalle, muumiaterimet, valokuvakehys johon saa joka kuukaudelta kuvan vauvasta (ekan vuoden siis) ja valokuva-albumi jossa kannessa tinakehys kuvalle.

Meillä tyttö nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja sitten kun herää syömään niin jää mun viereen kun en jaksa nousta laittaan takas omaan sänkyyn. Eipä tuo ole kovin haitannut kun nukun sitten tytön kans kaksin parisängyssä että tilaa on;) Mies nukkuu eri kerroksessakin kun isompi tyttö nukkuu kans yläkerrassa ja heräilee yöllä niin sitäkin tarvis vähän vahtia... Onneks on näitä huoneita vielä toistaseks riittävästi:D

Meille tuli oikein jättipotti.. Vauva on ollut pari viikkoa lievässä nuhassa ja neuvolassa kehotettiin viemään lääkäriin ihan vain varmuuden vuoksi.. No diagnoosihan oli korvatulehdus molemmissa korvissa ja antibioottikuuri. Olin ihan hölmönä, että miten voi ollla mahdollista! Kuulemma on tavattu keskolassakin, mutta ei usein näin pienillä.. Täytyy sanoa, että oon jo valmiiksi hermona, velipojallahan korvatulehduksia lähemmäs 20.. Tästä se nyt taitaa alkaa. Ja minä kun ajattelin olevani liian niuho, kun heti kuskataan lääkäriin.

HaLi, itse olen kans alkanut ihmettelemään että onko pojalla korvatulehdus kun imeminen on mennyt yhdeksi huudoksi ja nuha ja yskä vain kestää ja kestää.Kahdella lapsella meillä ollut korvakierre joten todella toivon että ei sitä olisi, tänään mennään lääkärille jossa asia sitten selviää.
Muuten poika on lopettanut itkeskelyt,oletetut vatsavaivatkin loppuivat pari viikkoa sitten.
Nyt täytyy alkaa valmistautumaan kun meillä on tänään neuvola, minulla jälkitarkastus ja poitsulla vielä lääkärillä käynti.

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittamaankin. En ymmärrä mihin tää aika vaan menee...

Meillä myöskin syöntiaika on on nykyään aika lyhyt. En kyllä ole aikoihin kellosta katsonut, mutta siis aiempaan verrattuna. Poika myöskin irrottaa otteensa joskukus välillä, joskus vasta lopuksi ja jo tuolloin syönnin loputtua ei ole nopea (tai usko syönnin loppuneen) saa röyhtäyksen mukana puklut rinnalle. Ihanaa! Poika on muutenkin aikamoinen pukeltaja, mutta onneksi paino näyttäisi nousevan edelleen hyvää tahtia, joten ei ravinnonsaannista tarvitse olla huolissaan. Tai seuraava neuvola on vasta ens viikolla ja edellisestä on jo pari viikkoa, mutta noin silmämääräisesti ja käsivarsi puntarilla arvioituna. Viimeiset kaksi päivää poika on viettänyt tissillä illat tunnin välein. Mahtaakohan tilata maitoa seuraavaa kasvuspurttia varten?

Maijustiina: meillä itkuisuus alkoi heti, kun poika täytti 2 vkoa. Ja olisko itkuisuus ollut pahimmillaan siinä 4-5 viikon iässä. Varasin tuolloin jo ajan vyöhyketerapeutille, mutta peruin sen kun pahin itku loppui ja tilalle tuli kitinää. Ja itkut siis alkoi jo énnen d-vitamiinin aloittamista, kun niiden aloitus myöhästyi joillakin päivillä.

Me ollaan nyt jo aika huoletta liikuttu julkisilla paikoilla. Vaikka ei kyllä kovin usein kauppakeskuksissa, kun mä en mitenkään erityisesti rakasta shoppailua (vaikka eilen kävinkin törsäämässä paljon rahaa itseeni ja poikaan! ;) ) Synnytyssairaalassa siitä kysyin ja he sanoivan jonkun lääkärin joskus heittäneen kolme kuukautta pois julkisilta pakoilta. Musta se olisi ihan älyttömän pitkä aika. En tiedä, ollaanko oltu tyhmänrohkeita, mutta käytiin laivalla Tukholmassa kun poika oli 6 vkoa. Ihan alkuun olin kyllä tiukasti kotona. Oliskohan se ollut 3-4 viikon vanhana kun ekaa kertaa lähdettiin "julkisille paikoille". Nyt olen suunnittellut meneväni ehkä ens viikolla äiti-vauva jumppaan. Sen aloittamista olen siirtänyt räkäisten pikkulasten pelossa. Pojalla on nenä jatkuvasti tukossa, mutta muuten se on ihan normaalin pirteä, joten epäilen tuon tukkoisuuden johtuvan enemmän pulauttelusta ja maidon saamisesta nenään. Mitenkään erityisen itkuinenkaan poika ei ole vaan jaksaa hymyillä! Eikä syömisenkään kanssa ole ollut kertaakaan ongelmia nenän takia. Luotan siihen, että täysimetys suojaa aika paljon taudeilta!

Me saatiin kivoja nimiäislahjoja, vaikkei mitään toivottukaan. Kivointa oli, että poika sai kummilusikan, vaikkei sisaruksia sen virallisemmiksi kummeiksi pyydettykään. Meillä nimiäiset oli jo tän kuun alkupuolella ja Leevi tuosta pojasta tuli. Nimi tosin ei ole ollut salaisuus enää pitkään aikaan.

Mua kanssa ärsyttää, jos joku alkaa veikkailla itkun syytä. Ja vaikka sitä ei itselleen myönnäkään, saatta Helmipöllö olla oikeassa, että se johtuu jonkunasteisesta epävarmuudesta. Mua ärsyttää myös äidin "nytkö se sai flunssan/kylmää" -kommentointi jokaiseen aivastukseen. Nyt nuo kommentit menee jo onneksi toisesta korvasta samantien ulos. Vielä ei tilanne ole pahemmin äidin kanssa kärjistynyt, mutta katotaan nyt, kuinka innokkaina tulevat kahden viikon lomareissusta...

Leevi nukkuu yönsä omassa sängyssä. Alkuun oma sänky oli rottinkinen koppa meidän sängyn vieressä, mutta käsien alettua huitoa kopan seiniiin, haettiin pinnasänky. Sänky on asennettu ohjeiden vastatisesti siten, että siitä on poistettu toinen laita kokonaan ja pohja on korkeammalla tasolla. Sänky on sijoitettuna ihan kiinni meidän sänkyyn, jotta mun ei tartte paljon yöllä nostella eikä poika pääse tipahtamaan laidattomasta sängystä. Sänkyjen välissä on pehmolelu krokotiili estämässä kierähtelyä. (ja eihän tuo vielä mihinkään liiku!) Syötöt on aika usein tasan kolmen tunnin välein yöllä, jonka jälkeen otan pojan olalle odottamaan ryöhtäystä ja kun se on tullut tai kiemurtelu loppunut, nostan hänet omaan sänkyyyn jatkamaan unia. Iltaisin joko syötän viimeisen kerran sängyssä ja teen samat rituaalit tai sitten poika nukutetaan syliin. Eilen kokeilin ekaa kertaa pojan laittamista hereillä mutta väsyneenä sänkyyn ja sehän toimi! Tosin laitoin hänet selälleen vaikka muuten nukutan kyljellään, sillä kylkiasennossa tuli heti itku. Selällään tämä touhotti hetken ja nukahti sitten. Täytyy toivoa, että tää alkaa toimia!

Joo, taitaa kohta olla sellainen romaani, että lopetan ja koitan ehtiä useammin naputtelemaan.

sulis ja Leevi aika tasan 2 kk

Nostelen vähän, että ei hujahdeta toiselle sivulle. Pojat ovat taas päiväunilla samaan aikaan, joten voi notkua koneella vähän aikaa. Pitää muistaa aina laittaa vauva parvekkeelle, sisällä ei nuku yksiäkään pitkiä pätkiä, vaan torkkuu puolen tunnin nokosia läpi päivän. Yöt on edelleen tosi hienoja, roikkuu illalla rinnalla puolen tunnin - tunnin välein kymmeneen asti, jolloin annan pullosta tirauksen omaa maitoa ja laitan unille. Ekat unet jatkuu neljään-viiteen ja yhden tankkauksen jälkeen vielä kahdeksaan. Nyt avokki on vielä ottanut tavaksi (ihme kyllä) nousta esikoisen kanssa puoli kahdeksan, että saadaan vauvan kanssa tisutella rauhassa aamulla vaikka tunnin verran. Luksusta.

Meillä pyörii myös flunssaa, mutta vauva on vielä säästynyt. Ei olla kauppoihin menty, mutta se on enemmänkin omasta jaksamisesta kiinni, mies ja esikoinen ovat käyneet ruokakaupoissa ja me oltu vauvan kanssa kotona. Nyt pitäisi kyllä käydä hankkimassa yhtä ja toista itsellekin... Jos jättäisi KAIKKI pojat kotiin ja menisi ihan yksikseen ostoksille? Me kyllä käydään kyläilemässä vauvan kanssa pöpöistä huolimatta.

No nyt itkuhäläri väräjää, täytyy mennä pelastamaan pieni pakkasesta.

Moikka!
Onko kukaan onnellinen saanut menkkoja jo takaisin... Mulla alkoi nyt just tossa pari tuntia sitten vuoto, ihmetyttää kun synnytyksestä on vasta 6 vk. esikoisella meni 3kk kun menkat alko. mietin että voiko tuo olla vielä jotain jälkivuotojuttuja, tosin loppu jo 2,5 vk sitten.. sit mietin ettei se oo jotain muuta, ettei oo mitään tulehdusta kohdussa... oon varmaan vähän friikki nyt!!
Mut jos on menkat ni voi video, oisin voinu nyt muutaman viikon vielä olla ilman minkäänmoisia vuotoja"!!!!!

outi

Tervehdys, nyt on meidänkin neidillä sitten nuhaa. Niistimellä sain oikein komean vihreän klöntin ulos. No, ajattelin sitten varmistua että hänellä ei ole kuumetta ja mittasin kuumeen perinteisellä mittarilla takapuolesta. Samaan aikaan tulikin sitten kakat paineella, ja voin kertoa että se sotku oli aikamoinen. Onneks on kerrankin tosi hyvin nukuttu yö takana niin jaksoin nauraa koko jutulle. Mulla oli kännykkä siinä vieressä, eikä sekään välttynyt osumilta. No, tekevälle sattuu ja virheistään oppii - ja pääasia on että Pepillä ei ollut sitä kuumetta :)

Eipä oo menkat (luojankiitos) vielä alkanut, enkä niitä tosiaan kans kyllä kaipaakaan..

Me ollaan kans käyty aika paljon kaupoissa, Iso-omenassa tulee pyörittyä monta kertaa viikossa. Nyt viikonloppuna haaveilen että pääsis ulos syömään koko perhe, vaikkapa jonnekin intialaiseen.. aaah nam!

Oltiin eilen ekaa kertaa neuvolan järjestämässä perhevalmennuksessa, ja se oli paljon kivempaa kuin oletin. Ihan vaan vapaamuotoisesti jaettiin kokemuksia muiden kanssa. Jotenkin jäi tunne että se oli meidän isälle erityisen hyvä, se kun sai kuulla että todellakin muutkin isät on välillä kuolemanväsyneitä ja muutkin vauvat -ihan oikeasti- itkee joskus paljonkin!

No mutta, jos menis ripustamaan kuumeenmittauksen aiheuttamia pyykkejä niin kauan kun tuo pikkupeikko vielä jaksaa nukkua.

Tsemppiä nuhanenille ja korvatulehduksesta kärsiville!

-Pia & Peppi -

om: Kohtalotoveri. Mulla alkoi vuoto uudestaan viikko jälkivuodon loppumisen jälkeen eli 5 viikkoa synnytyksestä. Kaipa ne oli menkat, kun ei niihin mitään muita oireita liittynyt ja pari viikkoa aiemmin juili mahassa tutusti (en vaan uskonut sitä silloin!). Eli tässä olisi ollut mahdollisuus yrittää vielä toista lapsukaista samalle vuodelle... Juu ei. Eli tosi varma ehkäisymenetelmä täysimetys, jos noi nyt oli tosiaankin menkat. Seuraavia ei ole vielä kuulunut, mutta kohtahan sen näkee alkoiko heti säännöllisinä. Ei olis kyllä vieläollut niitä ikävä...

Poika sammahti leikkimatolle... Jospa sitä laittaisi jumppaa varten kamppeet valmiiksi niin voi sitten sännätä matkaan kun mies tulee kotiin.

Kotiuduttiin iltapäivällä sairaalasta. Vauva oli eilen aamulla erityisen tukkoinen. Mentiin päivällä yksityiselle ja sieltä sitten Tyksiin. Ottivat sisälle hengenahdistuksen vuoksi. Oltiin yksi yö seurannassa. Tänään havaittiin korvatulehdus ja saatiin antibiootit. Poika on jo aika rauhallinen, pientä yskää yhä on ja harvakseltaan aivastelee. Hengitystyö on eiliseen verrattuna huomattavasti helpompaa, eilen oli vatsalihakset hengityksen tukena. Ruoka on maittanut koko ajan hyvin eikä happiarvoissakaan lopulta ollut mitään häikkää.
Lääkäri kyllä sanoi, ettei tämä ole mitään ennakkoa "korvakierteestä" vaan RS-virukseen tyypillisesti kuuluva tulehdus. Toivottavasti nyt kotona sujuu kaikki hyvin, ettei tarvi palata sairaalaan.
Itse olen aika poikki, eipä nimittäin ole juuri tullut nukuttua viime öinä..

Moikka!

Meillä kävi taas tänään vieraita ja poika kitisi ihmeen paljon, ajattelin että nyt ne itkut alkoi, mutta tais olla vaan nälkä. Me oltiin Prismassa kun poika oli 6 vrk, mä en oo siis yhtään ajatellut koko pöpöasiaa. Tänään oltiin Sokoksella 3+1 -päivillä, menin ekaa kertaa vaunujen kanssa rullaportaissa (tosin vain alaspäin) ja se olikin aika jännää. Työntöaisa oli niin ala-asennossa, että olin varmaan hassu näky pylly pystyssä siellä rullaportaissa. Hengissä selvittiin. Seuraavaksi ajattelin kokeilla bussilla matkustamista.

Kiva kuulla teidän kokemuksia noista öistä. Meillä meni viime yö tosi hyvin kun vauva nukkui perhepedissä saman peiton alla vaippasillaan. Oon laittanu sen muovitetun froteen meidän aluslakanan alle kun maitoa valuu niin paljon + poika pulauttelee makuuasennossa helposti ja se frotee hiostaa kyllä tosi paljon. Kaikki lakanat on aamulla hiestä ja maidosta märät, tosi kiva!

Rollepa: Meillä sanottiinkin neuvolassa, että jos vaipassa on aina vaan pieni pieru niin kannattaa leikisti mitata kuume pepusta niin saa suolen tyhjennettyä. Teillä se siis ainakin toimi!

Maijustiina ja Emppu 2 vkoa