Helmitaaperot ~huhtikuussa 2010~

Mae
Pika pikaa lukemassa... Meillä tänään se kitarisanpoisto ja putkitus klo16. Vähän kyllä äitiä jännittää. Vaikka oon tuon nukutushomman ym. käyny monet kerrat jo läpi. Mutta silti se tuntuu niin sydäntä riipivältä.
 
Onnittelut Mirolle askelista :heart: Eipä meilläkään olla kävelty kuin parisen viikkoa. Harjoitteli kyllä piiiitkään ja hartaasti :)

Maelle :hug: Josko se terveempi elo siitä sitten alkaisi!

Kovakouraisuuteen Meitin neiti on kovin hellävarainen :) Meillä on se yks 2 vko nuorempi poika kaveri joka jostain syystä muksii leluilla ja tönii juurikin meitin neitiä. Ei kuulema muitten kanssa tee sellaista. Pikku typy on ihmeissään ja ei kyllä osaa puolustautua, vaan joskus tulee itku ja äippäkin melkein itkee säälistä :(

Meillä ollaan nyt kipeenä, ehkä ekaa kertaa näin kovasti. Ollaan touhuttu ihan normisti päivä, ulkoiltu ja käyty rokotetutkimuksessa antaa nenänielu näyte ja vielä prismassakin. Olen ihmetellyt valtavaa kuolan määrää. Mua siis marketissa ihan hävetti kun neidillä oli vk haalarin rinnus ihan totaalisen märkä :ashamed: No ku päästiin kotiin tossa 17 maissa niin alko kiukku. Ihan käsittämätöntä itkua, tai siis ennen kokematonta. Ajattelin jo et halleluuja, mieskin menossa pelaamaan ja olin jo valmiiks ihan puhki itsekin ja niin oli tyttökin. No en tiedä johtuiko itkemisestä vai onko neidillä lenssu, mutta räkä valui nekusta ja kitisi niin säälittävästi :'( Kuumetta olikin yllättäen 39,1. Suppo kehiin ja melki nukahti mun syliin tossa kun annoin velliä. Meni siis nukkumaan jo ennen klo 19, eli ei totisesti normaalia. Voi pikkuista. Mielenkiinnolla odotan mitä yö tuo ja huominen päivä..

No nyt on hommattu Plaston mopo, vauva nukke ja smart Strike pyörä ulkokäyttöön. Ai niin ja keinuhevonen. Siinä onkin vähäks aikaa, hope so! :(

..voi apua, nyt se pikku neiti jodlaa tuolla pinniksessään jo :eek:

HM 35+3 ja kuumeinen typy +1v 2kk
 
Toivottavasti Maella on leikkaus mennyt hienosti ja pääsette vihdoin sairastelukierteestä.

Ja toivottavasti HM:lläkin tyttö paranee pian. Onpa lähellä LA sullakin, ihanaa :heart:

Meillä kanssa viime yönä ihme ähellystä. Kahdesta neljään kierittiin, annoin jo välillä särkylääkettäkin kun epäilin josko hampaat vaivaavat. Nuhaakin on vielä mutta ei niin tukkoista että noin pitäisi valvoa. Onneksi ei tarvinnut aamulla aikaisin heräillä.

Ostettiin kanssa eilen Plaston mopo. Kovasti sen kanssa päristiin jo kotona, ei vielä ulkona. Puistotoimintaa en vieläkään ihan 'osaa' näköjään... Saako puistossa leikkiä muiden lasten leluilla jos leikkii siivosti, ei kuljeta minnekään ja antaa kaikki takaisin kun ollaan lähdössä? Olen antanut pojan leikkiä mutta en ole oikein ollut varma onko OK. Ja miten ne muiden lelut on aina kiinnostavampia...

Millaisilla uikkareilla muuten käytte (tai siis lapset) uimassa? Meillä on imsevimsen uimavaippa joka lienee jo hiukan pieni, en ole kaupsta löytänyt uutta enkä jaksaisi kovin kaukaa hakea. Jos menee tavallisilla uikkareilla voi tulla aika kakkavahinko?

almaa
 
Töistä täällä piipahtamassa :whistle:

Toivottavasti Maen ja poikasen sairaalareissu meni ok!

HM:n pikkuisellekin pikaista paranemista!!

Kettu, meillä kesti ripulointi Noron jälkeen toista viikkoa :|

Almaa, meillä on Kushiesin uima(vaippa)housut. Puetaan päälle niinkuin teippivaippa ja lahkeensuissa on hyvät kumpparit niin ei kakkavahingot pääse altaaseen. Mä tykkään käyttää noita, koska voisin kuvitella, että märälle lapselle märkien uikkarien vetäminen päälle voi olla aika tuskaa... Ainakin tuon meidän sähikäisen kohdalla, jonka olis pitänyt olla altaassa jo eilen :LOL: Tilasin ne muistaakseni tuolta jutta.fi- nettikaupasta.

Nyt tää lähtee lounastamaan!
Tuiskunen
 
Mae
Kaikki meni hyvin ja Joona oli TOSI reipas. Juuri yhtään ei itkenyt, eikä oksentanut lainkaan. Nyt on titaaniputket korvissa ja VALTAVA kitarisa pois (lääkärikin sitä kokoa järkyttyi, aikuisen miehen peukalon pään kokoinen oli) sieltä pienestä nielusta. Ja nyt luulen, että alkaa helpottamaan, koska se kitarisa oli syynä tähän helvettiin.

hm haleja pikkuneidille ja paranemisia tietty!

plaston mopo on meilläkin in (ulkona) ja sisällä plaston auto. Joona kun on niin pitkää, niin ylettyy ajamaan jo sillä autolla.

almaa meillä on Speedon uimavaippa, niitä saa intersportista. Ostin vauvauintiin aika reilun kokoiset, kun silloin oli niin paljon sitä vauvan pyöreyttä. Ne menee siis vieläkin, kun takamus ja jalat on niin hoikistunut.

Nyt tuo meidän termiitti heräsi, täytyy yrittää saada jotain ruokaa herralle annettua.

Mae ja iso-pieni Joona :heart:
 
Perjantaita :wave:

Mae, ihana juttu että kaikki meni hyvin Joonalla! Nyt luulisi olevan korvavaivat historiaa kun saatiin se kitarisa pois :hug:

Hm:n pikkuneidille pikaista paranemista :hug:

Meillä myöskin yöt olleet kummallista äherrystä ja itkeskelyä, luulempa myös että hampaat vaivaa kun ikenet kovasti turvoksissa ja sormet jatkuvasti suussa :/ voi kun pian vaan puhkeis kaikki niin ei olisi reppanalla vaivoja :(

Nyt pitää juosta neidin perään :wave:
 
:wave:

en ole pitään aikaan käynyt kirjoittelee , lukenut silloin tällöin, mutta ei muista mitä pitäis kommentoida.
sen nyt ainakin, että kiva kuulla että Maen Joonalla korvien putkitus mennyt hyvin. Jospa teillä nyt kierre loppuisi.
Kössin tyttökö oli käynyt kyynelkanavan sondeerauksessa...? Meidän tyttö kävi reipas kuukausi sitten nyt sampaeri vieköön tuo silmä rähmii taas |O :headwall: En tiiä tekeekö nyt tää siitepölyaika, et olis jollekin allerginen, kun ei ihan koko aikaa ja samlla tavalla rähmi kuin aikaisemmin.

Muutenkin tytöllä nyt ihottumaläiskiä tullut lisää, ei paljoa, mutta kuitenkin. Itsellä iho alkaa nyt olemaan parempi kuin talvella ja tytöllä menee nyt päinvastoin :/ onneks on se lastenpoliaika kuukauden päästä. Käytiin tänään allergiaverikokeissa sitä varten jo, tytöllä siis se astmaepäily meneillään.

Meillä tyttö nyt pysynyt pari viikkoa terveenä (koputtaa puuta!), itse olin viikko sitten mahataudissa :$ Jospa nyt hetki pysyttäis terveinä taas...
Tyttö on kovasti kävelyä nyt tänään harjoitellut, on kyllä tosi varovainen. Jos yhtään on epävarmaa ja tasapaino meinaa mennä niin heti menee alas =) Ja isänsä kanssa ei yhtään viihdy, silloin kuin mnä olen maisemissa. Mun iltavuorojen aikaan ei mitään ongelmaa, mutta jos olen kotona, niin isä ei saa koskeakaan :LOL: Eli täytynee lähteä tästä iltatoimille, kun huutoa tuntuu taas olevan!
 
Mae, ihanaa, että leikkaus sujui hyvin! =)

Hm:n tytölle pikaista paranemista :hug:

Kauhea kiire ollut, niin on jäänyt palstailu vähemmälle. Mutta mukava kuulla, ettei meidän typy ole ainoa kovakourainen täällä. Ja onpa siellä perhekerhossa kovakouraisempiakin, erityisesti pari 2-vuotiasta, joiden äidit eivät seuraa niitä lainkaan :kieh:

Ostettiin tänään perhekerhon jälkeen Gretalle pihakeinu. Siinä on kyllä vain yksi paikka, niin että saavat sitten kavereidne kanssa oikein riidellä, että kuka pääsee kyytiin. No, ostoslistalla on myäs leikkimökki ja hiekkalaatikko, niin että ehkä sitten jokaiselle jotakin.

On kyllä kiva, että Greta on saanut ikäisensä kaverin perhekerhosta "löydetyn" pariskunnan pojasta, lisäksi meidän talossa on pari muutakin lasta, mutta puolisen vuotta- vuoden vanhempia, eli vielä hiukan liikaa ikäeroa.

Olen nyt antanut tytön syödä osan ruuasta ihan itse, yllättävän hyvin sujui, kun ottaa huomioon, ettei olla yhtään harjoiteltu. Piirustamistakin harrastetaan kerhossa, mutta piirtylyä enemmän tyttö tykkää ottaa tusseista korkit pois ja laittaa ne takaisin paikalleen.
Viime yönä aattelin kokeilla, että mitä Greta sanoo, jos pyytäessään tissiä sanonkin, että tissi nukkuu... No, ei tyttö edes protestoinut, olipa vaan hereillä 2,5 tuntia :headwall: Eli ei oikein onnistunut ainakaan ensi yrittämällä. Gretahan heräilee jatkuvasti, mutta ei ikinä ole tuolleen hereillä, vaan nukahtaa siihen tisutteluun. Nyt oon liian väsynyt edes ajatellakseni mitään yövieroitusta |O Varmaan mä imetän sitä yöllä vielä ripari-iässäkin :LOL:

Niin ja refluksilääke on muuten hiukan alkanut vaikuttamaan, mutta nyt Greta sitten keksi, että ei niele sitä enää ollenkaan, vaan sylkee kaiken pois. Että se siitä refluksilääkkeestä, tosi kiva, jee jee...
Paras mennä tuutumaan...
Niin ja Nanadalle kiitos, tosi kiva, jos Italiankuulumiset jaksaa kiinnostaa muitakin kun meidän äitiä :D

Tv. lentis ja yökukkuja Greta 14,5kk :heart:
 
Iltaa,

huono pvä täällä :( Oli aamulla nla lekuri ( 35+5 ) , kaikki oikein mallillaan mutta iltapäivästä tähän saakka on ilmeisesti sitten supistellut ??? koska polttaa ylävatsasta, tissien alapuolelta. En keksi muutakaan kun renniekään ei auta. Aikamoista että odotan toista näin pitkällä, enkä vieläkään ole varma millaista on kun supistaa :eek:
No siis tämän päälle pikkuneiti ei nukkunut päiväunia tänään ulkona, koska torkahti autossa 30 min ja mulla meni umpi väsyneenä totaalisen jotenkin hermot. Otin kärryistä viereen sänkyyn että olis edes levätty, niiin typy alkoi läpsiä mua naamaan ja nauraa räkätti, ku mulla oli silmät kiinni :snotty: ..kiikutin pikkuisen pinnikseen ja annoin jodlailla siellä puoli tuntia..kunnes totesin että ei se p***le nuku ja mentiin touhuamaan. Tai hän touhusi ja mä murjotin. No sitten havahduin että olenpas naivi äippä, ei kai se tytön vika ole ettei nukuta ja tuli paskista paskin mutsi olo ekaa kertaa koko aikana :( :'( Olin miehellekin vihanen, kun se oli antanu tytön nukkua, kun olin itse siellä lekurilla :eek: En tiedä, sitten sain onneks päikkärit ku mies tuli ja itkin tossa iltasella koko hommaa miehelle :p Näin.

Kiitokset tsempeistä :heart: Se kuume oli muutes vaan sen yhden illan, mutta kuolaa on tullut edelleen, että hampaista varmaan johtui se kuumekin, ei sillä mitään nuhaa olekaan, johtui vaan itkemisestä se rään eritys silloin kuume-iltana. Ainakin yksi kulmahammas nro 9. on pikkuhiljaa läpi. Meillä menee sellanen 3 bodyä/ pvä ihan vaan koska kuolasta märkiä :eek:

Uimassa
Meillä kertis uinti vaippa ja päälle koko uikkari. Toiminut hyvin.

Plaston mopon päälle tytteli ei oikein vielä tajua, itku tulee kun ei osaa liikkua sillä. Sen sijaan nukke on tosi IN. Roikottelee sitä alvariinsa ja äitin pitää auttaa sille tuttipullo suuhun ja pipo päähän tai taas menee hermot..

Jep jep, meillä olis huomenna talkoot, mutta maa on valkoinen lumesta :eek: Tsiisös!

Hyvää viikonloppua!
 
Mae Hyvä, että toimenpide sujui hyvin. Toivottavasti aukeaa uusi, terveempi elämä...

HM :hug: Mun mielestä on tosi hyvin, jos sulla nyt ekan kerran meinaa palaa käämit lapsosen kanssa. Sä oot kuitenkin aika pitkälti raskaanakin, eikä sitä paitsi kuulosta kauheen suurelta synniltä... Väsy tekee tollasta jäynää, ja muistaakseni olotilakin alkaa tossa vaiheessa olla jo aika kurja. Ja huono omatunto kuuluu tähän äidin pestiin.

Meillä tehdään edelleen niitä poskihampaita. Miten se voikin kestää noin kauan! Nyt ollaan about puolivälissä... Sen takia Vilja on ajoitain aika sylivauva, muualla ei oo hyvä ku sylissä. Mut kun välillä on tehtävä asioita, joihin tarvii kahta kättä, ja sit kuuluu kitikiti sen aikaa. :/ Vähän tuskastuttaa välillä kun toinen on niin takiainen. Ja sit yöt - jos saa särkylääkkeen, niin nukkuu suht. ok, ilman ei. Ja siitä oliskin kysymys - kuinka pitkään voi antaa yöksi särkylääkkeen? Mites siis ne haitat, jos vaikka 2 viikkoa putkeen sais joka yö sen lääkkeen (ja välillä päivälläkin)?

Mies lähti firman järjestämälle matkalle Vilnaan viikonlopuks. Saa nähdä, pääseekö lentämään suunnitellusti kotiin. Aika hyvä se tilanne kai jo on. Mä lähden tänään lasten kanssa pariks, kolmeks päiväks mun äidin luo, koska meillä alkaa kattoremppa. Viikon verran se kestää, mutta ei kyllä koko aikaa viitsitä evakossakaan olla. Päikkäreiden suhteen stressaan, että mitä niistä tulee, jos täällä rempan seassa ollaan. On varmaan aika kiva meteli. Ja Vilja nukkuu vielä päikkärinsä ulkona, ja sit ei taida kotipihassa onnistua. Mutta se kyläily on kans vähän sellaista... No, kai se viikko jotenkin luovitaan...

Viikonloppuja!
 
*Hampaidennarskutusta* meillä tuli vielä yrjötauti-poskihammas-vaivojen perään yskä ja nuha, ja poika veti taas niin tukkoon että toissapäivänä käytiin avaamassa pillejä Taysissa... onneksi ei tarvinnut osastolle jäädä, oli ihan jees happisaturaatio eikä mitään tulehdukseen viittaavaa. Ihan karseaa rohinaa ja oikein puhkui ja pinnisti surkeana kun lähdettiin apua hakemaan, vaikka oltiin aamupäivän aikana kolmesti annettu Ventolinea. Onneksi teholääkitys tepsi, ja kotona annostellaan piippua reilummin myös niin kauan kuin tarvis.
Nyt on ihan eri kaveri, iloinen ja reipas itsensä!
Mies jäi isäkuukaudelle, harmi vaan kun heti alkuun tuli tällainen ruljanssi. Oli ihan paskana kun isä ei kelvannut sairaalle lapselle, itki vain äitiä, vessaankaan en päässyt ilman huutavaa ja syliin vaativaa lasta. Pahimmillaan isän ilmestyminen näköpiiriinkin sai lapsen huutamaan hysteerisenä... voi vain kuvitella kuinka turhauttavaa sellainen voi olla.

HM, epäilen, onko sun tapauksessa kyse suppareista, vai onko se vain pahaa närästystä. Mulla ei raskaudenaikaiseen närästykseen Renniestä ollut kyllä yhtään mitään apua! Itelläni supistukset tuntuivat aina nimenomaan alavatsassa ja selkäpuolella.
 
Kiitti Matma :heart: ..sepä siitä tilanteesta kait niin pelottavan teki, kun tuli niin sellanen negatiivinen fiilis että tyylin "ällö kakara, olen suuttunut sulle, kerta oot tollanen..." Jälkeenpäin ajateltuna ihan tosi typerää aikuiselta :ashamed:

Kettu Voi voi, teilläkin ollut reissu sairaalaan :hug:
.. ja siihen eiliseen 'närästys' tai mitä lie...en tiedä, mutta kun se polte oli sellaista että välillä poltteli ja sitten taas meni ohi alkaakseen taas uudelleen. Mua närästi myös ja närästääkin miltei päivittäin, mutta se loppui renniellä. Oli ny mitä oli, niin onneksi se oli vain eilen, tänään ollut taas ihan normi pvä :)

Onpa hiljaista täällä, kaikki viikonlopun vietossa.
Painunkin unten maille. Olen saanu nukkua jo useamman yön sängyssä soffan sijaan ja silti nukun ihan yhtä huonosti eli max 3 tunnin pätkissä.
 
Heip :)

Mae: toivottavasti sairastelukierre loppui nyt tuohon.

Puistoetiketti: Me ei nyt niin kauheasti olla vielä edes puistoiltu, mutta helpointa on käydä silloin, kun on puiston yhteiset lelut käytössä. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että vapaina olevia leluja voi lainata, ainakin meidän omalla pihalla on se käytäntö. Mutta tästäkin on eri koulukuntia ja kai tiukkapipoisimpien mielestä kuuluu olla omat lelut, mutta selitäpä se 1-vuotiaalle... Meidän lapioita saa kyllä ihan vapaasti lainailla. :D

Ihmeen hyvin poitsu muuten kävelee nyt ulkona, vaikka lumi/kurakeleillä se ei muuta kuin istunut rattaissa...menee ylä- ja alamäet, jopa jyrkät. Tietty muksahduksiakin sattuu, mutta kun on tuo paksu Lassien kumi-välikausihaalari, niin ei ainakaan polviin satu. :)

Meillä poitsu kans puree, ei tosin yleensä kovaa. Kiellän kyllä, mutta koska poika puree hassutellen, esim. kun vedän sille vaippaa jalkaan, niin alkaa itseänikin naurattaa.. Mut jos istun vaikka tuolilla ja näyttää siltä, että kohta jäpikkä iskee hampaansa reiteen, estän sen jo etukäteen. Lisäksi se on alkanut raapimaan ja puristelemaan, mikä on aika ärsyttävää. Ja sanon tiukasti siitä, jotta loppuis tuo homma alkuunsa. Muita aikuisia/lapsia kohtaan poika ei ole kovakourainen. Ja toisaalta se myös antaa pusuja, kun äiti kauniisti pyytää. :heart: :D

Uimahallissa on ollut ihan tavallinen vauvojen lahkeellinen uikkari. En oo osannut pelätä kakkavahinkoja, kun pikkulapset eivät yleensä veteen kakkaa. Tosin poju kakkasi kerran kylpyynsä, joten ehkä pitäisi olla vähän varuillaan. :xmas: Juu, ja osaahan se "kujeilla" muutenkin. Olin tyhmä ja laitoin pojalle paidan, housut ja housuvaipan ja jäpikkä pinnikseen. No, poika oli tehnyt kakat ja viskannut housut ja kakkavaipan yli laidan. :LOL: Siinä meni sitten pinniksen päällimmäinen patjakin vaihtoon. Tästä lähin vain bodyn kanssa pinnikseen...

Haavemammalle tsemppejä loppumetreille!

Kohtahan se on vappukin, en tiedä pitäiskö jo investoida poitsulle oma pallo. :)

Kössi ja poikanen 1v3kk
 
Glow
Heh, uskaltauduin tänään eka kerran puistoon Onnin ja vauvan kanssa :D meni niin hyvin ettei viitsi edes kertoa ettei seuraava kerta mee ihan keturalleen B) Vauvalla ei oo ollu tapana nukkua paikallaan olevissa vaunuissa mutta kylläpäs tyyppi yllätti ja nukkui tunnin puistossa! Onni oli onnessaan kun oli saman ikäisiä taaperoita ympärillä ja ties mitä lelua. Tosi kiva kun on tuo perhepuisto tuossa ihan 10 min kävelymatkan päässä. Ja tosi kiva kun sinne nyt viimenään uskalsin mennä! Aurinkokin paistoi/paistaa =)


Olihan mulla muutakin mutta jotenkin pää tyheni nyt aivan täysin... :LOL:
 
Heippa pikaseen!

HM mulla oli silloin poikaa odottaessa just tollasta ylävatsapolttelua eikä auttanut Renniet. Närästystä oli ja ainoa mikä auttoi oli apteekin magnesiamaito. Se on vaaratonta nestemäistä närästyslääkettä. Muistan vielä synnärillä kun olo oli aivan järkyttävä sen polttelun takia niin vetelin Rennietä kun se maito oli kotona jääkaapissa eikä Renniestä ollu mitään apua, kamala olo oli...

Meilläkin purraan ja yks mikä on aika hauska; poika antaa meille "pusuja" silleen että pitää molemmilla käsillään naamasta kiinni ja haukkaa silleen hellästi nenän päästä :LOL: . Kuolasta märkänä tietenkin..

Meillä meni pari yötä ihan poikkeuksellisen huonosti viime viikolla. Poika heräili huutamaan ja taas nukahti hetkeks ja taas huusi, sitä jatkui yht. kait 3 tuntia molempina öinä. Mä jo ajattelin että tähänkö ne loppui ne hyvin nukutut yöt. Viime yö meni taas ihan normisti heräämättä. Huomasin tosin pienen ihottumaläiskän pojan niskassa, oli sitä raapinutkin jonkun verran. Oiskohan se kutittanut tai sitten edelleen ne hampaat vaivaa. En tiedä mikä ihottuman on aiheuttanut mut huuhteluaineen vaihdoin heti tuoksuttomaan Miniriskiin... Mitään uutta ruoka-ainettakaan ei oo syönyt mikä ois voinut aiheuttaa. No, täytyy seurailla.

Joo ja puistosta tuli mieleen; oltiin viime viikolla tossa lähipuistossa tutustumassa hiekkalaatikon ihmeelliseen maailmaan. Olipa "ihana" yllätys kun muutaman lapiollisen kauhottuani löytyi hiekan seasta matoja.... Siis ei mitään normi kastematoja vaan jotain kellertäviä pitkiä heisimatoja... YÖK! Meni se hiekkis heti boikottiin, keinumassa ollaan oltu sitten vaan. Oma hiekkis hommataan tohon takapihalle heti kun isi vaan ehtii.

Meillä ei vieläkään kävellä. Meillä on varmaan palstan viimeinen taapero joka kävelee... Nousee kyllä kovalla tohinalla joka paikkaan seisomaan ja hiki päässä painaa menemään kävelyautolla mut itse ei vielä ota askelia.

Nyt jotain syötävää.
 
Glow
meillä on kans nyt omituisia huuto parku kohtauksia öisin. Voi mennä viikko 12 tunnin unilla putkeen, sitten yks kaks yks tai kaks yötä niin että herätään vähän väliä hirmu itkuun mihin ei auta mikään :/ tai no loppujen lopuks sitten nukahtaa viereen.... joskus oon aatellu että läheisyyden kaipuutako huutelee, mutta toisaalta tuntuu että ihan semmoista kipu valitus itkua se on. Bongasin kyllä eilen ekan kulmahampaan terävän kulman!!
 
..onks teillä muilla takunnu Kaksplussa-sivuston lataaminen?? Mä yritin eilen monta kertaa, mut ei suostunu avautuu. Muut sivustot kyllä aukes normaalisti. Weird.

Palstalla on kirjotustahti hiljentyny.. on tainnu kevätsäät vetää muitaki ulos B) Me on tosin oltu koko viikonloppu sisätiloissa ja vielä maanantaikin. Ellen sai räkätaudin jostain ja nyt sit mä oon ite kaks päivää kulkenu nenä jatkuvasti räkää valuen. Mutta sit ku on oltu terveitä, nii sit on kyllä nautittu ulkoilmasta!

Huoh, hyvä (?) että muillakin on välistä levottomampia öitä! Meillä on just samanlaista ku monella muulla, et ensin nukutaan hyvin pari kolme yötä illasta aamuun inahtamatta ja sit ihan yhtäkkiä suunta vaihtuu.. Sit Ellen herää kitisee monta kertaa yössä.. Mut onneks se nukahtaa heti, ku on saanu tutin takas suuhun! Jooo, meillä on siis tutti ERITYISEN ahkerassa käytössä just yöllä. Ei toivookaan, että nukahtais ilman tuttia! Ja yölläkin ne kitinäitkut on just tutin takia ku se on päässy hukkaan.

Uintiin kommentoin sen verran, et meillä siellä vauvauinnissa sanottiin, ettei niitä uimavaippoja suositella käytettäväks et lapsen pitää oppia pidättää pissa/kakka. Hivenen skeptinen olin sen suhteen, mut ainakaa kakkaa Ellen ei oo kertaakaan halliin tehny. Pissasta en osaa sanoo. MUTTA MUTTA.. Kyllä meillä sit pari kertaa peruuntu perheuinti sen takia, ku joku vauvauinnis oli kakannu altaaseen. Eli asiassa on kyllä tasan kaks puolta.. Meillä ei oo ees Ellenillä mitään lahkeellista uikkaria, ihan tavan pilkullinen Citymarketin uikkari..

Rosinante: mäkin luulin,et meillä Ellen jää konttausvaiheeseen tai vähintään siihen polvillaan kävelijäks. Mutta niin vaan sillon pääsiäisen jälkeen tapahtu ihme, ja sen jälkeen onkin tömähtelyjä alkanu kuulua tavallista enemmän ;) Oota vaan, kyllä teiän pikkuherra taatusti keksii, että miten kävellään ilman tukee ja mitä kaikkee sitä sen jälkeen kerkeekään tehä!!!

Joo-o, mutta nyt vähän tavaroita pakkaamaan. Huomenna on tarkotus lähtee vapun viettoon mun vanhempien luokse. Ja huomen illalla meen teatteriin (?) kattoo KUMMANKI KAA-kiertueen esityksen.. onks se teatterii??? noh, enivei. Nään pitkästä aikaa pikkuserkkuni:)

Iloiset vaput kaikille:) ja auringonpaistetta yllin kyllin !!

Nanada ja Ellen piirua vaille 1v3kk
 
No jo on kumma uimahousukommentti siellä teidän vauvauinnissa Nanada! Meillä ihan toisinpäin, sanottiin että on pakko pitää tiukkalahkeisia housuja varsinkin pienillä kakkavahinkojen varalle. Pissathan noista kaikista kai tulee läpi, kertakäyttöistä uimavaippaa en oo kyllä edes nähnyt, että jäiskö siihen se pissakin sitten sisäpuolella? Mutta sitä kans ihmettelen, että miten se vauva muka tietäisi onko sillä tavalliset uikkarit vai uimavaippa, että osaisi pidätellä? Ihme juttu tosiaan kun noin ristiriitaisia kommentteja uimaopeilta :) Mutta ei meilläkään tyttö oo ikinä kakkaa altaaseen tehnyt, pissat tulee kyllä melkein aina saunassa, nykyään osaa jo varautua siihen.

Täällä juostaan nyt ja kävellään takaperin. Hassun näköistä puuhaa kun pikkutyyppi vetää moonwalkia ympäri kämppää :D

Kuolaa tulee täälläkin nyt kamalasti, monta kertaa päivässä pitää myös vaihtaa paita tai body kun on napaan saakka märkänä. 7. hammas pilkottaa jo, näyttäisi tulevan kulmahampaan taakse, onkohan se nyt sitten poskihammas tai joku välihammas?

Menikö HM se polttelu pois? Mulla oli joskus loppuraskaudessa ton kuuloista kun närästi ja rintsikat painoivat. Eikä auttaneet närästyslääkkeet. Toivottavasti on mennyt jo ohi, eikä ollut mitään supistelua!

Mä oon neulonut muutamat villaiset vaippahousut taas ja innostuin nyt uudestaan taas kestoista. Ollaan siis kyllä koko ajan osakestoiltu, mutta tässä välissä vähän vähemmän taas. Nyt sitten päiväkodissa vaan käyttävät kertiksiä, muuten mennään kestoilla taas. Tuntuu typerältä ostaa noita kertisvaippoja (yöllä tosin käytetään kertistä ) kun on valmiina kaapissa iso läjä vaippoja :ashamed:

Mahaan ei juuri uutta, painoa tullut mulle paljon vähemmän kun Helmin kanssa, edelleen painan vähemmän kun silloin kun aloin oottaa Helmiä. Mahakin on aika pieni. Muutenkin nyt on ollut tosi hyvä olo, selkä ei ole kipeä eikä oikein mikään muukaan vaivaa. Toivon että jatkuisi mahdollisimman pitkään!

Aurinkoista vappua kaikille!
B) Kvartti 18+1 ja Helmi 14kk
 
Rosinante Onnea askelista :heart:

Nanada
Tosi kummallista kommenttia, osaisko tän ikänen muka pidätellä vedessä, kun ei osaa edes ilman vettä. Meidän neiti on ainakin niin tohkeissaan aina kun pääsee veteen, että en usko että sillä on mitään tolkkua rakkonsa kanssa. Kakka vahinkoa ei ole kyllä koskaan käynyt..siis edes siihen kertis vaippaan.
Kertis uintivaippoja ei tosissaan myydä edes kaikissa kaupoissa, esim meitin s marketissa, että Prismasta on pitäny hakee. Liberon 6 kpl pkt Swim pants.

Se mun polttelu jäi siihen yhteen päivään, mitä siis suppareiksi luulin. Se oli siis juuri sen sisätutkimuksen jälkeen. Nyt on ollut ihan normi närästystä ja rennie auttanut vielä :)
Ihanaa että susta tuntuu että maha on pienempi ja painoakin vähempi. Itselläni tää maha on minusta valtava, vaikka painoa tullut vaan joku 13 kg. Varppisti uusi tulokaskinon kyllä isompi kuin esikko ( alle 3kg) ja paikat kait antaa niin paljon periksi kun ehti olla vain puolivuotta ilman raskautta.

Meillä on pikkuneidillä elämänsä eka räkätauti että pitkälle on päästy ilman. Ma oikeastaan alkoi ja tänä aamuna oli jo vihreät tolpat aamusella nenässä. Nyt nukkunut päikkäriä jo 3 tuntia, että verottaa pienen jaksamista. Mä nukutan kyllä ulkona silti, mutta puistoon ei menty tänään. Mitenhän niinkus noin yleensä toi puistoilu räkänokan kanssa? On siellä muitakin joiteri-neniä nähty, mutta en nyt tietty tässä pahimmassa vaiheessa meinaakaan, mutta sittenku jo voidaan paremmin. Ja kuumettahan meillä ei ole. Senkin mittaamiseen on taas totuteltu, hirmu huudot tuli kun piiiitkästä aikaa taas mittailin. Toinen kauhistus on sen suolaliuoksen tiputtelu nekkuun :(
Joku kyseli jossain vaiheessa miten usein antaa suppoa yöksi? Meillä on annettu kyllä jo vissiin 5 pvä putkeen, kun samalla tekee hampaitakin ja sitten vielä räkis. Ruokakaan ei maistu pienelle. Voih!

Olis upee kelikin! Mua niin kyrsii kun mies menee tänään illaksi tuttavan pihatalkoisiin päivän varoajalla ja omakin piha on ihan vielä talven jäljiltä ja tekemättä ja vielä taloyhtiön yhteisetkin alueet. Tottahan vanhaa ihmistä on autettava, mutta pitäs nää omatki ehtiä sitten joskus tehdä, grr..

No nyt se räkänokka heräs. 3 tuntia nukku, nice!

HM 35+3 vai jo 36..
 
Täällä pakataan matkalaukkuja, jos Islantilaiset pysyy rauhallisina, lennetään huomenna Suomeen!! :wave:

Olenkin supervalmistautunut lentoon, ostin jopa kannettavan dvd-soittimen, että ees teletapeilla pysyy rauhassa sylissä parikyt minsaa, jos lelut ja kirjat eivät riitä :D NIin ja ne valjaat ostin myös :whistle: Tää juoksee sen verran lujaa, ettei rahkeet riitä mennä muuten lentokentälle, mulla kun on vain kaksi kättä B) HM:kä se epäili, että valjaat olisivat jotenkin "laittomia" Suomessa? Ei kyllä niissä mun tietääkseni ole mitään laitonta, vaikka aika kauhean/hervottoman näköisiä ne ovatkin lapsilla :/ Just mulle tulleessa Vauva-lehdessä itse asiassa kerrotaan jostain uudesta reppumallista, ja puhutaan, kuinka valjaat oli vilkkailla lapsilla mennä vuosina yleisempiä kuin nykyään. Jos olisi rauhallinen, kädestä pitävä lapsi, en kyllä itsekään niitä olisi ottanut, mutta toi meidän ikiliikkujan juoksee jonkun lapsenryöstäjän eteen / väärään lentokoneeseen alta aikayksikön :LOL:

Kiva tulla Suomeen, vaikka kauhea ikävä tulee miestä, niin mulle kuin Gretalle. Mutta tullaan sitten pian takaisin ;)
Mitähän vielä? Joo, toi nanadalle annettu kommentti pidätyksestä: eihän se ole edes fysiologisesti mahdollista alle 18-kk ja siinäkin tapauksessa lähinnä tytöillä. Eli oisko ne puhuneet vanhemmista taaperoista vai ihan 1-vuotiaita tarkottivat?

Eli ehkä ens kerralla kirjoitankin jo Suomesta? Onhan siellä jo lämmin, mulla on vaan kevätkuteita laukussa :D

Tv. Lentis ja Greta pian 15kk :heart:
 
Lentis en mä tiedä mistä muistelen lukeneeni, varmana täältä palstalta niistä laittomista valjaista..tai sitte olen nähny unta :kieh:
En tiedä itsekään miten me pärjätään mökillä kesä, mökki siis ihan rannan tuntumassa..sanoi yks kaveri että typyllä on sit vissiin koko kesän pelastusliivit päällä :p
Tervetuloa suomeen! Tänään on ollu upea keli, mutta valitettavasti vapuksi lupailevat epävakaista, sadetta ja kylmempää.

Meillä oli sitten omat pihatalkoot räkänokan kanssa. Pari tuntia puuhasteltiin, meikä haravoi ja likka möyri lehtikasassa. Olis nyt jo umpiväsy..mutta ku jos sen laittaa nyt unille ni herätys olis sitte klo 6. Sai hirmu itkuraivarit ku tultiin sisälle, muttaku isi tuli ni hiljeni heti. Alkaa äitin naama kyllästyttää?
Mieskin tuli siis jo 'omista' talkoistaan prkl, olisko tunnin sitte ehtiny olla siellä talkoilee. Eilen siellä on kuitenkin ollut ainakin 4 aikuista hommissa..että eiköhän se piha ole tullu kuntoon ilman miestäkin, muttaku ei perkele osaa sanoa ei.
 
En tiedä oliko teillä puhe jostain tietystä valjastyypistä vai valjaista yleensäkin, mutta tuskin ne mitenkään laittomia ovat? Meille just perhekerhossa suositeltiin valjaita. Itekin olin niitä miettinyt ja nyt sitten eilen on myös hankittu. Asutaan kuitenkin ihan kaupunkialueella niin monesti olisi kiva antaa tytön vähän kävelläkin eikä vaan rattaissä kärrätä. Ei vaan ole oikein uskaltanut ettei ehdi autotielle, joten nyt sitten saadaan turvassa käppäillä :) Tyttö muuten tykkäsi niistä kun eilen kokeiltiin kotona, oikein ylpeänä käveli valjaat päällä ympäriinsä :D Tosin sama juttu oli pyöräilykypärän kanssa, että ehkä tuo vaan tykkää pukea päälleen kaikenlaista...

HM, meillä on sama juttu maalla, koko alue oikeastaan sijaitsee niemen kärjessä. Eli vettä joka puolella. Saa kyllä silmä kovana olla koko ajan varmasti..

Lentikselle mulla on kysymys! Miten Italiassa sanottiinkaan raskausaikaisesta parmesanin syönnistä? Kun oon kuullut että saisi syödä kun on kypsytettyä, mutta kaikissa suomalaisissa virallisissa jutuissa kielletään kaikki pastöroimattomat juustot. Brittisivuilla näköjään sallitaan noi kovat juustot. En oo uskaltanut syödä, mutta mieli tekisi kyllä kovasti. Eli onko Italiassa kiellettyjen listalla? Kiitos kovasti jos ehdit ja jaksat vastata :)
 

Yhteistyössä