Helmitaaperot ~huhtikuussa 2010~

Kiitos uimavaippakommenteista. En ole lainkaan edennyt asiassa, pitäisi pikkuhiljaa varmaan tehdä jotain. Vielä yksi kysymys - onko uimahalleissa ollut jotain ohjeita tai vaatimuksia siitä millaisissa varusteissa sinne mennään?

Ulkoilemassa ollaan käyty töiden jälkeen melkein päivittäin, eilen poitsu oppi kiipeämään liukumäen portaat ylös. Ja äiti säntäili ympäri liukumäkeä hulluna, meinasi tulla ihan naamalleen sieltä alas. Ja taas ihmettelin kun hiekkikselle tuli samanikäinen tyttö jonka äiti kielsi leikkimästä meidän hiekkaleluilla.. Onko se nyt jotain poliittista korrektiutta vai miksi niillä ei voisi leikkiä, en ymmärrä. Sanoin sitten että saa niillä leikkiä! Mies kun on puistossa käynyt niin taitavat kyräillä jossain erillään vaan, mä yritän kyllä totuttaa muihin lapsiin ja näyttää mallia juttelemalla muidenkin ihmisten kanssa...

Vapunpäivänä ollaan menossa piknikille jonne tulee useampia lapsiperheitä. Kiva! Toivottavasti vaan ei sada. Kivaa vappua kaikille!
 
Kareliini meillä myös risaisia öitä, edelleen. Jaksut :hug:
Ja muillekkin joilla valvotaan.
Ja kaiken tuon lisäksi että juniori hyvin äippää valvottaa niin esikko
on alkanut nyt myös elämöidä öisin, näkee pahoja unia.. ja sit ne
vuorotellen itkee.. :headwall: :headwall:
 
Almaa, ostettiin Prismasta Pikku-Piia -merkkiset valjaat. Mä olisin halunnut vanhat tai ainakin nahkaiset mutta niitä ei saa enää mistään! Mutta ihan ok nuo Pikku-Piiat, ostin eka Lastentarvikkeesta Emma-merkkiset ja ne on ihan pimeät, palautan nuo heti kun ehdin.
 
Hauskaa vappua kaikille!!! :heart:

almaa voisin kuvitella että tuo meitin isäntäkin oikein karttaisi tota leikkipuistoa ruuhka-aikaan tai kyräilisi itsekseen jossain kauempana :kieh: No sehän selvinnee viimeistään kun olen synnärillä.
Mut joo, kyllä meitin puistossa kaikki leikkii kaikkien leluilla.

Risaisiin öihin jaksuja :hug:
Meilläkin tuo nuhanenä möykkää öisin ja syystäkin kun on niin tukossa. On se niin säälittävää kun pikkuisella on aamulla kuivunutta rälää pitkin nassua :(
Toivottavasti huomenna olisi jo parempi olo, kun musta alkoi jo iltaa kohden tänään vähän pahin helpottaa.

Mä olen kyllä syönyt parmesania ihan huoletta, en ole edes tajunnu ajatella etteikö se olis pastöroimaton :/

Iitukka Nukkuuko teidän lapset samassa huoneessa?

Mä sain tänään ne Z-linen tuplat kotiin ja minusta ne vaikuttaa oiken käteviltä kun ukolle esitelmöin toiminnallisuuksia :)

Juuh, hyvää yötä ja ihanaa alkavaa toukokuuta :heart:

36+6 HM ja pikku räkänokka < 1 v 3kk
 
Moikka!

Mä en ole käynyt täällä varmaan viime kevään jälkeen kirjoittelemassa. Lukemassa olen käynyt silloin tällöin mitä kaikille äideille ja vauvoille kuuluu. Tunnuskaan ei enää toiminut :p
Minulle siis syntynyt 12.2.09 poika ja Caro79 oli vanha tunnus.

Kivasti on tainnut kaikilla mennä, lapset kasvaa ja oppii kovaa vauhtia uusia asiota. Niin ja perheenlisäystäkin on joillekin jo tulossa. Onnittelut :flower: !!!!

Kukaan ei varmaan edes muista meitä mutta kirjoitan nyt pikaiseen kuulumisia. Meillä poika on siis oikea tasmanian tuholainen! Koko ajan menossa ja kyllästyy nopeasti. Pitää olla viihdykettä ja tekemistä koko ajan. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita siis riittää! Meillä on kävelty 9 kk eteenpäin. Nykyään jo juostaan ja kiivetään hetkessä niin syöttikseen, vaunuihin , kirjahyllyyn että ruokapöydällekin. Kädet on siis täynnä koko ajan ja silmä ei saisi hetkeksikään välttää.
Päivät menee nopeasti kun touhuaa. Leikkipuisto on ihan ykkönen ja liukumäki kuuluu laskea mahallaan alas. Se on parasta =) . Kaikki autot on suosikkeja ja niillä päristellään lattialla pitkiäkin aikoja. Joskus siis saa mammakin levähtää kun poika jaksaa touhuta yksikseen. Piirtämisestä tykätään ja legoista sekä palikoista tietysti. Nykyään alkaa olla myös "aikaa" palikkapallolle yms. kun vielä kuukausi sitten poika vaan kyllästyi ja suuttui ellei asiat heti onnistuneet.
Unet meillä on nukuttu muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alusta saakka yhdellä herätyksellä ja viimeiset puoli vuotta yleensä 19.30-6.30. Helposti on siis mennyt ja sairasteltu ei ole paria flunssaa enempää.
Meillä ei vielä pottailla eli vaippa on käytössä. Pinnasänky on vaihdettu lastensänkyyn viime kesänä. Ruokailu on edelleen pelkkää sottaamista :whistle: . Tuttipullosta päästiin jo eroon vuoden vaihteen jälkeen ja varmasti vaikutti se ettei meillä ole ikinä syöty tuttia.
Pukemista harjoitellaan ja paljon on pienestä äidille jo siinä apua. Selkeitä sanoja ei vielä tule kuin joku neljä viisi, mutta asiaa on paljon :LOL: :LOL:
Töihinmenoa pitäisi alkaa suunnitella, mutta ei vaan haluaisi kun kotonakin viihtyy. Tietysti sitä joskus kaipaa aikuista seuraa kun huomaa alkavansa vauvautua ;) .
Aika hyvin sitä on huomannut, että lapsen kanssa voi mennä ja tulla kuten ennenkin. Jos siis unohdetaan iltariennot sun muut. Pyöräilylenkit on muuttuneet rauhallisemmiksi ja metsään pääsee patapumin kanssa ja jopa rattailla. Kokeiltu on ;).
Mitäs muuta... No täällä ainakin tunnustautuu yksi äiti lastenvaate, kenkä ja vaunufriikiksi
:wave:

Hyvää vappua kaikille!
 
Moro ja hauskaa vappua kaikille!

Harvinainen hetki, että tämä mamma ehtii netissä surffailemaan... Nytkin pitäisi olla askartelemassa, mutta halusin nyt edes joskus käydä lueskelemassa teidän juttuja ja vähän kirjoittelemassa.

Ihan olen unohtanut, että tänne on osalle jo ehtinyt tulla lisää jälkikasvua. :) Ihan on ehtinyt itse unohtaa, millaista se pikkuvauva-aika oli, aika on kullannut muistot. Nyt nukutaan pääsääntöisesti yhteen pötköön yöt. Sairastettukkaan ei olla pahemmin, välillä vaan kuumetta, nuhaa ja yskää.

Poika on ollut nyt kolme viikkon perhepäivähoitajalla hoidossa ja on menny tosi hyvin! Poika jää naureskellen ikkunaan heiluttamaan, kun hänet vie. Sitten nukkuu ja syö hyvin päivällä ja käy potalla. Hoitaja on oikein kehunut kuinka reipas poika meillä on. Nyt poika on sitten kiukutellut kotona, kun ei ole äiti tehnyt aina hänen mielensä mukaan. Kuten esim. aamupuurolla ei ole antanut keksiä vaan syöttänyt vaan puuroa. :LOL:

Mutta nyt sinne askartelemaan, että ehdin tekemään jotain hyödyllistäkin, kun poika on päikkäreillä. :wave:
 

Yhteistyössä