Helmitaaperot ~huhtikuussa 2010~

Mae
Nyt luin muut jutut ja niihin kommenttia

sanoja äiti/äittä, maito, auto, tutti, uggu=joonan uniriepu :LOL: , äiti antaa, ottaa, tätä, kissa. Sitten kyllä kauheasti selittää, pään nyökytyksillä höystettynä, sillä omalla kielellään.

päikkäreistä meillä nukuttu 9kk lähtien ne yhdet unet, 1h45min. Yöllä nukkuu sitten 10-13h, useimmiten sen 12h.

vaatetusasiaa meillä ei rattaissa ole enää mitään pusseja tai taljoja, alkoi rattaat (vaikka ovatkin isot makuutilaltaan, mutta niin on mieskin) käymään ahtaaksi. Ulkoillessa on sisävaatteet+vk-puku+kengät+ohut hattu+suprafill rukkaset. Jos liian viileätä, niin vielä villavaatteet tuonne väliin. Mutta kauheastihan tässä ei ole voinut ulkoilla, kun on sairasteltu.

Labello mun sisko alkoi kävelemään 7kk, juoksi jo 8kk iässä. Puhumaan oppi vasta 3v. Ymmärsi kyllä kaiken, mutta ei vaan puhunut. Eli se menee vähän niin, että toinen asia opitaan ensin paremmin ja sitten vasta toinen. Toki on se vaihtoehto myös, että oppii molemmat silleen ok jossain vuoden tienoilla.
 
Voi itku mikä koettelemus Mae! Mä täällä vetistelen kun teki niin pahaa noi teidän koettelemukset... :'( Sydämestäni toivon että nyt ois sairastelut ohi teidän osalta. Hyvä että sulla on ollut anoppi siellä tukena, uskon että oot kamalan väsynyt itsekin. Tsemppiä! :hug:
 
mae voi kamala :hug: toivottavasti ei enää koskaan tuommoisia kokemuksia tarvitse käydä läpi ja joona nyt paranee kunnolla. tsemppiä!

vaatetuksesta me ollaan vielä toppavaatteissa. mä taas ite palelen,ni en voi kuvitella vielä laittavani vk-vaatteita noille :ashamed: ehkä alkasi jo olla aika. ollaan vaan toppapuvun alta vähän vähennetty vaatetta. krhm, siis oikeesti vähän :ashamed: vielä on jasminilla body+sukkahousut+joskus pitkähihainen paita+villavaatteet+parit lapaset päällekkäin+villasukat+toppapuku+kypärämyssy+pipa+talvikengät :ashamed: älkää kysykö mitä sillä oli pakkasilla :LOL: mut ku ei se oo hikinen ollu ees :saint:
välikausikenkiä eikä hattua se ei ees omista vielä :ashamed:

ehkä mä huokasen nyt tuon puheen kanssa. kiitosta taas.

nyt alko kuulua höpinää pinniksestä.

labello ja nöttis 1v+
 
Voi Mae! Kyynel tuli silmään kun ajattelin pientä huutamassa äitiä :'( Toivon niin sydämestäni, että alkais nyt helpottamaan ja pääsisitte terveenä sinne leikkaukseen asti ja siitä eteenpäin tietty! Paljon sulle jaksamista ja iso :hug: !!

Mä heitin tänään hetkeksi tiukkapipoisen neitsyt-luonteeni pois päältä ja kokeilin antaa Axun syödä itse... Hallelujaa; poika söi kitisemättä lähes koko annoksen lounasta ja päivällistä, käsin tosin, mutta söi itse!! Pidin vaan lautasen reunasta kiinni ja tuijotin suu auki :LOL: Ilmankos on syöminen ollut viime aikoina yhtä tappelua, kun toinen olis itse halunnut ja äiti vaan tuputtaa lusikkaa!

Takatukan leikkasin tänään pikkuherralta pois. Iso poika tuli!

Tuiskunen ja ei enää "nykäsmatti" Alexi 1v2kk+
 
Mae ihan karseeta, jaksu- :hug: Ja nyt huitsan kuuseen kaikki sairaudet teiltä!! Rajansa kaikella.

Päikkärit Vaihtelee meillä, jos ekat on lyhyet, niin sitten nukutaan vielä toisetkin 17-18, mutta useinmiten ekat 2-3 tuntia riittää iltaan saakka. Tänään ei nukkunut kun 2 x reilu 30 min kun oltiin liikenteessä, niin oli kyllä aika kärttyinen plikka iltapalala.

Iltapalaa Meillä syödään marja tai hedelmä + jugurttia/rahka sekoitusta leseillä ehkä 150g ja päälle vielä n. 150 ml rasvatonta maitoa tuttipullosta. Sillä nukkuu koko yön eli 12-13 t ja aamupala on silti kovin niukka, eli ei luulis hirmu nälkäinen olevan.

Onko monellakaan enää käytössä ihan tuttipullo? Meillä on :ashamed:

Mikä muuten on hyvä tutista vieroitus ikä? Meillä tuttia syödään vaan nukkuissa ja mietinkin että pitäiskö siitä luopua jo ennenku vaavi syntyy??

Ihan puhki, kaupungilla 5 tuntia :eek: Vihdoin käytiin kattomassa Phil&Tedsin tuplatkin ja jotenkin nekään eivät vakuuttaneet mua :eek: Sika kalliitkin ollakseen sit kuitenkin aika rimpulat ominaisuuksiltaan, esim. etupyörän lukitus ja 'adapterit'. En tiedä. Nyt odotellaan joitain uusia X-jotain? kärryjä tulevaksi ensi viikolla kauppaan, josko ne miellyttäisi sitten kuitenkin enempi, hinta olisi ainakin liki puolet p&t:stä. Vaikea case!!

Ukon kanss tuppisuina taas kerran :eek: :( Mulla meni niin hihat tuolla kaupungilla kun meikä sais hoitaa kaiken lapsen hoidon ( syötöt, pukeminen, riisuminen... ), joka alkaa olee pikkusen hankalaa tän mahan kanssa. Ukko sitten viittis työntää kyllä kärryjä, thats it. Pyysin että vaihtaa vaipan kaffelassa niin hirmu tiuskimisen kanssa tuli että olipas ahdas vessa ja ei paikkaa missä vaihtaa jne... Nautittiin sitten lounasta ravintolassa ihan tuppisuuna...että olipas 'mukavaa' yhdessäoloa perheen kesken :x
Kotiin ku päästiin niin oli pakko käydä vähä tuulettamassa sauvakävelyn merkeissä. Samperi ku koko viikon ollu taas niin kotiäitiä 24/7, että teki kutaa ihan tollanen pikkupyrähdys ihan ITEKSEEN. Ihana kevät keli kyllä tänään :)

Jep, eiku möllöttämään :/

33+6 HM ja pikkuneiti 1v 2kk
 
Vitsi pakko tulla hehkuttaa.. Ostin Kaapsulle pyörän! Sellasen kolmipyöräisen, missä on jalkatuki (ei yltä polkimille), turvakaari ettei putoa kyydistä ja työntöaisa mistä saa myös stongaa käännettyä. Ihan tosi hauska. Ukko oli mukana 2km lenkillä ja päristen istuksi kyydissä. :LOL:
Suosittelen! Kaikkea ne keksiikin. Isojen sisarusten aikaan oli vaan perinteisiä kolmipyöriä. Niihin sitten itte viriteltiin vetonarua ja jos jonkinlaista keppiä, että saa tuupata vauhtia, mut ohjaus oli sit minne sattuu...
Niin ihanaa kun kevät!
Kaapsulla toinen lääkekuuri korvaan tehosi ja nyt on ollu nokka kuiva keskiviikosta saakka. LUKSUSTA... Nautimme seuraavaan tautiin asti!
Mitään vastaavaa ei olla koettu kun MAELLA, mutta kurjia silti.
Mullakin tuli itku, kun MAEN kertomusta luin. :'( Toivon, että alkaa paremmat ajat ja operaation jälkeen sairastelut on muisto vaan.

Kaapsu on ulkoillut aamupäivällä iskän kanssa puoli tuntia (hmm.. ukko ei oo ollenkaan todellakaan ulkoihmisiä :headwall: ) mutta onneksi tuo mummi oli ollut sitten vie tunnin pienen kanssa pihalla. Kaapsu tykkää tosi paljon. Niin muuten, anopista on alkanut olemaan tosiaan iloa pikkuisen kanssa. Tykkää sen kanssa touhata. Yllättäen, meillä ei mee ristiin nää lapsenhoito hommelit, vaan ajatellaaan asioista aika samalla lailla. Ihanaa! Sitä yhteen ja kahteentörmäystä kun muuten harrastamme tosi usein! :headwall: :headwall:
Me lähdettiin Kaapsun ja isonsiskon kanssa sit vielä kuuden aikaan uudellen pihalle kokeilemaan uutta pyörää. Tultiin vasta 20 sisään! Isäntä jälleen sisällä...
Veikkaan, että tästä tulee sanomista jossai vaiheessa... No katsotaan..
Mä ainakin rakastan ulkoilua, vaikka täytyy sanoa, et talviaikaan pysyn minäkin sisällä.. :ashamed:
Nyt heroes...

Seranzu ja fillarimies-Kaapsu

P.s löysin henkkamaukalt ihanan baskerin pojalle. On ihan syötävän näköinen baskeri päässä kiehkurat lakin alta keikkuen. :heart:
 
moikka taas, pitkästä aikaa.

ollaan tokeennuttu siitä karseesta mahataudista ja nyt ei olekkaan ollut aikaa oleilla koneella.
sanoja:auto, kukka, kakka, pimpuii (pippeli ja hirvee räkätys heti perään), mikä paras, mies on opettanu pojalle sanan äitikkä. Sitä hokee koko ajan kun touhuaa omiaan. :LOL:

Haavemamma ihan pakko kommentoida, ne phil ja tedsit on ihan huiput ja lapset viihtyy niin ylä kuin alakerrassakin. hinta on kyllä suolanen, mutta sen väärti. Ja jälleenmyyntiarvokin on tosi hyvä, jos vaan siisteinä pysyvät.

Täytynee taas mennä laittaan poitsu nukkumaan. Ups, onpas kello jo paljon.

T. Soikku ja remu
 
Huomenta.

Mä ajattelin että kyllä ukkko nukkuu, kun on ollu eilen niin paljon pihalla riekkumassa. Yöunillekin kerittiin vasta 21.30... Jep jep ja herätys oli 5.45... Ei ees arkiaamuna nuin aikasin nouse!
Nyt sit päikkäreillä.. On se vaan uskottava (jälleen..) että parempi pitää arkirytmistä vaan kiinni.
:headwall:

HM ymmärrän hyvin sun ärsytyksen. :hug:

Meillä on tuttipullo, iltavelliin ja joskus annetaan päivälläkin ei kyl aina.
Tutti kans käytössä. Unille ja jos on kovin kitisevä niin tarvii. Eilen ei kyllä tarvinu kun päiväunille ja sit illalla...
Mä oon vierottanu nuo vanhemmat siinä 2v korvilla tutista. Esikko tais olla 2,5v. Vietiin pikku pupuvauvoille ja ne toi hienon lelun sitten palkinnoksi. Neiti vei apinavauvoille ja sai sitten oman apinavauvan.
HM teillä on jo aika lähellä uuden vauvan tulo. :) Jos sust tuntuu, et nyt olis hyvä herkkyys tutist luopumiseen niin kandee. Ite en oo huudattanu tutin takia... Luovuttu sitten tosiaan, kun lapsi ei sitä enää niin tärkeänä pidä. Eikä kumpikaan tuttia itkeneet sitten, kun aika oli sille kypsä. Ajatuksia tästäkin asiasta on varmaan just niin monta, kun on perheitä... :whistle:

Meilläkin nukutaan kahdet päikkärit. Joskus vaan yhdet, mut sit on kyllä aika väsy...
Yöunet normipäivinä 20-20.30 unille ja aamul ylös siinä 6-7 aikaan.

TUISKUNEN ihana :LOL: Voin kuvitella. Aksu rähjää kun ei saa syödä ite ja äippä koittaa syöttää. Meillä kans mielellään syö ite sormin. Vauvamössöi ei meinaa mennä millään... Löydettiin nyt yks purkki mitä herra syö! Jee! Piltin kaura-mango herkku... Toki söisi niitä vauvojen hedelmä ja marjasoseit, mut aattelen, et saapi jo jäädä pois menuusta... Puuron sekaan viel voin laittaa...

Ny huilii iteki!
 
Käytiin uimassa ja pikkumies nukahti autoon, siellä uinuu nyt päikkyjä. Alkaa oleen aika sähläystä ton herran kanssa noi pukuhuone/suihkujutut, kun juoksee koko ajan karkuun eikä järkee päässä yhtään! Mä niin näen itseni vielä juoksemassa Alexin perässä alasti uimalan puolelle :whistle:

Tutti on käytössä, tarkoitus olisi vaan nukkumaan mennessä, mutta toisinaan en vaan jaksa kuunnella sitä kitinää, niin laitan äänenvaimentimen päälle :LOL: Huonoa omaa tuntoa poden toisinaan, mutta onhan tuo vielä pikkanen ja sitä just ajattelin, että kunhan tajuu asioista enemmän, niin annetaan tutti sitten oravavauvoille. HM, tuli mieleen, että voisiko tutti olla "lohdukkeena" esikoiselle uuden vauvan tullessa kotiin. Siis jos alkaa olemaan mustis... Joko vierotat nyt tai sitten odotat myöhempään ajankohtaan, näin mä ajattelisin. Taitaa kuitenkin olla vielä liian pikkunen tajuamaan, että antais tutin vauvalle?? En tiedä... mun lapsi syö tuttia varmaan vielä ekallakin :LOL:

Seranzu, ihana pyörä, katselin FB:ssä kuvia. Baskerikin oli sulonen, meillä ei vaan pysy päässä mikään ilman naruja tai kypärämyssyä alla. Kaapsu on niin ihana, ihan mun suosikkipoika heti oman jälkeen :LOL:

Taidan mennä päikyille itsekin, aamu alkoi tänään(kin) jo 06.00 :eek:

Tuiskunen ja Axu 1v2kk+
 
Seranzulle piti vielä kommentoida, että meillä kans herätään joka aamu viimeistään 6.30 (hyvänä aamuna), useimmiten 5.45-6.00. Ihan sama meneekö nukkuun 19.30 tai 21.30. Siksi laitankin mieluummin aikasin nukkuun, saampahan omaa rauhaa sitten edes illalla :whistle:
 
Maelle :hug: . Minäkin aloin täällä vetistellä, en uskalla toista kertaa lukea koko juttua ettei ihan märisemiseksi mene... minäkin toivotan mokomat taudit ja tomppelit lääkärit ja piikittelyt teiltä erityisen kauaksi kuikkaan.

Tuiskusen Axun touhottelut kuulostaa kovasti tutunlaisilta... meilläkin on niin kova kiire koko ajan, ettei sanoja ehdi maistella. Lisäksi vaikuttaisi vähän siltä, että kun poika vahingossa sattuukin sanomaan jonkun sanan sinnepäin (ja kuten Axukin, monesti aamulla!), ja siitä tekee numeron ja alkaa toistella sitä lapselle ja kalastella uusintaa, poika menee jotenkin hämilleen. Mä luulen että häntä vähän jännittää sanojen sanominen, pelkääköhän noin pieni jo epäonnistumista? Ihan kuin toista vähän nolottaisi.
Sama juttu palikkalaatikon kanssa, mitään muita kuin lieriötä ei suostu poju sinne tiputtamaan. Eilen sitten huomasin, että ihan suvereenisti tipahti neliökin, mutta kun hurrasin ja poika tajusi että katselen vierestä, lensi palikat sivuun... rassu ottaa suorituspaineita! Ehkä en tästä lähin kovasti kommentoi noita onnistumisia.

Löysin K-Kengästä pojalle hyvät ensikengät, ja olivat vielä alennetut! Joku saksalainen merkki, en muista nimeä. Ruskeat, miellyttävät äidin silmääkin. Ja eilen kun etsin itselleni kenkiä, tuloksetta, sattui silmään kun toisessa kenkäkaupassa (Kansankenkä?) oli lasten talvijalkineet puoleen hintaan, ja ostin samantein Superfitin goretexit ensi talveksi. Jes! Kerrankin älysin jotain ennakoida!
Itselleni tilasin sitten netistä sipsukkaat, olin vähän juoni ja sovittelin kaupassa samoja kenkiä eri värisenä. Ärsyttää kun pitää olla näin hankala jalka! Miettikää nyt, koon 41 kapea lattajalka! Ihmeelliset suikut ovat, aina on ongelmana se, että kun pituus on riittävä, kenkä hölskyy jalassa, koska sivuilla on liikaa tilaa. Saamarin räpylät.
Tällä viikolla kulutin kyllä ennätyksellisen summan lapsen vaatteisiin; kahdet kengät, ulkohousut, kurahaalarit, ja vielä pitäisi saada kurarukkaset ja ohuempaa myssyä ja muuta pientä. Oon niin tuudittautunut siihen, että kaikkea löytyy, kun on saatu niin paljon lainaksi ja lahjoituksena. Sitten onkin ihan öönä et kappas, eiks meillä ollutkaan kenkiä lapselle?

Ai niin, on pitänyt kiittää kaikkia kuukautis/imetysasiaa kommentoineita. Aloin siis panikoida, kun menkkoja ei ole kuulunut... kuinka ollakaan, tein sen raskaustestin ihan mielenrauhan vuoksi, ja parin päivän päästä ne sitten alkoivat, ihan normaaleina. Säikähdin oikein, että hui, verta, mistä se tulee?!

Ollaan nyt parina päivänä käyty puistossa mönkimässä ja ihmettelemässä. Perjantaina oli ensimmäinen puistokohtaaminen ventovieraan äidin kanssa! Hui! Mietin kovasti puistoetikettiä (pitääkö jutella, saako leluja lainata, mistä voi puhua) ja itsekseni naureskelin kotiinpäin mennessä kun jäin oikein analysoimaan että miten meni, saiko viiden vanha pikkupoika traumoja kun luulin häntä ensin tytöksi...
Arno kaatuili kumisaappaillaan jatkuvasti, joten hää lähinnä istuksi ja seurasi isompien lasten leikkejä ja osoitteli "tii, tii!" ja yritti hurmata kaikkia hammashymyllänsä.

Tänään mennään tuttavien muksun yksivuotissynttäreille, jännää nähdä pitkästä aikaa ikätoveria, joko toinen puhuu tai juoksee!
 
Soikku Kiits kommenteista P&T asiaan, kait mulla oli odotukset liian korkealla, kun mitkään muut ei ole kiinnostanut ison kokonsa vuoksi. Näpsäkän kokoisethan ne on! Mietitytti myös että mihin saa hoitolaukun, vai pitääkö tosiaan ostaa vielä uusi laukkukin. Ne kaikki liävarusteetkin sikahintaisia, esim tuo laukku jotain 80e. Hyttysverkko 50-60e :eek:
No odotan nyt tosiaan nuo uudet Z-linen Twin Riderit ( 2+:n takana oli mainos) ja joko ne tai P&T:t meille tosiaan tulee, makso mitä makso..

Seranzulle ja Tuiskuselle kiitokset kommenteista tuttiasiaan. Mä nukun nyt ite 2-3t pätkissä, niin jotenski ei jaksais nyt tuttihommia taistella siihen päälle, toisaalta menis ehkä samoilla valvomisilla??? Tuo lohtu tutti oli kyl hyvä pointti kans!

Kettu
kiva että menkat alko. Apua, onks mussa haava??- tyyliin :LOL:
Mua kyllä usein niin huvittaa sun kirjoittamistyyli, on pitänyt usein kommentoida, siis positiivisella tavalla mukavaa tekstiä esim. taannoin kaikkine jännittävine rusinanheittelyineen yms. Jatka samaan malliin :D

Me oltiin kans tänään ekaa kertaa puistossa mönkimässä, kun kaikki kivat puiston laitteet on paljastuneen lumikinosten alta ja myöskin meillä oli eka hiekkalaatikko-äiti-kontakti. Naurettavinta tässä oli että kun tämä vieras äippä tuli meidän jälkeen, niin huhuili sieltä kauempaa että "pieni tyttö, onko?" niinkuin koirapuistossa konsanaan :kieh: Pisti naurattaa, ja luulinkin että heittääkö se läppää, mutta tosissaan oli. Kehui ummet lammet tota lähipuistikkoa, että kuinka siellä on parhaillaan kymmenenkin mammaa ja tulijoita kauempaakin. Kertoi myös mihin aikaan porukkaa yleensä tulee jne... Leikittiin sitten heidän hiekkaleluilla jne... Ihan kiva, tunti siinä vierähti joutuisaan :) Kivointa oli keinuminen, likka rätkätti ihan ääneen.
Ne kumpparit pitää vielä hommaa, ajaakohan sellaiset halpikset asiaansa??

Jepsis, nyt lepoa, kun tyttö nukkuu kans ja ukko vaihtaa auton renkaita. Mä sanoin nyt tällä kertaa itteni ulos tästä projektista, vaiks yleensä yhdessä vaihetaan, samalla vielä mumminkin renkaat, tai mä imuroin ja siivoan 3 autoa sisältä ja pesen renkaita.
Mun autoon ku tulee nyt uudet kesä-kiekot ja se tapahtuu jossain liikkeessä sitten...

Mukavaa sunnuntaita!

34+ HM :eek:
 
TUISKUNEN :heart: Ja Axunen mun suosikkipoika myös... Noissa ukkeleissa on jotain niin samaa :)
Kerro sit kun oot juossu nakuna sie uimahallissa :LOL: :LOL:

HM varmana riittää halpissaappaat. Katso kuitenkin, et on kevyet ja pohja ei oo hirveän jäykkä.
Oon muute huomannu et näit pikkuisten kenkiä on aina alessa... Hyvä niin, kun tuolle isolle veljelle ei ostetakaan tosiaan alesta mitään Koko kun on se 48...

HM, meillä oli hoitolaukkuna sellainen ns lentolaukku makso cittarissa peräti 10?... Olkalaukku siis ihan tavallinen, mut hoitolaukun mallinen... Ihana kirkkaan sininen.. Ja hyvin pelitti vaunuissa se kirkkaanvihreä laitokselta saatu Liberon mainoskassikin. :whistle:
Katselin sillon niitä oikeit hoitokasseja ja juu en tod alkanu maksamaan 80 eskoa, tai enemmänki, jostai kassista... Ikeasta ostin hoitoalustan minkä sai kassiin taiteltua ja sit huomasin et ne kertakäyttöiset onkin aika näppäriä. Meille riitti koko ajaksi mitä tarvetta on ollu se Liberon mainoskassissa tullu paketti.. Vieläki on yks jäljellä..

Me unohdettiin antaa tänään lapselle päivällinen :eek: :eek: Oltiin kylässä ja sai siel sit keksiä, jäätelöä ja mehua :eek: :eek: :eek: Kotona jäi pihalle siskonsa kanssa ja sit 19 suoraan sisään ja pesulle ja iltapala jugurttia, leipää... Ihmeteltiin kun ei käynykään nukkumaan vellipullon juotuaan... Kieri ja nurisi vaan.. Sit hokasin ja hain lisää velliä. Ups, joi senkin pullon vielä ja sammu... 4dl velliä massus... Hyvä me!

Kivaa viikkoa kaikille!
 
mae hui, toivottavasti ei enää tommosia reissuja.. :hug:

tutti on käytössä unilla ja sillon tällön myös äänenvaimentimena..
Esikoinen oli n. 2v kun hällä luovuttiin tutista, leikkasin sen suuosan
pois ja sanoin että hiiret sen söi. Viikkoon ei nukkunu päikkäreitä mutta
yöt meni heti hyvin. Luulempa että pojan kohalla sama juttu.

tuttipullo käytössä myös, juo siitä aamu- ja iltavellin.
Päivämaidon suostuu juomaan jo nokkamukista. Pulloista aattelin
kohta päästä eroon.. mutkun toinen on niin ihana kun sylissä
juo niinku vauvat. Siis äippä ei ole vielä valmis tuttipulloista pois :whistle:

iitukka ja vauhtiveikka

 
Mae: :hug: :hug: Kyllä teitä on koeteltu :hug: :'( Itku oli tulla täälläkin, ihan kamala sairaalareissu :hug:

Täällä oli eilen oikea hellesää, 26 astetta lämmintä! Tänään sitten satoi senkin edestä :kieh: Olen muuten hurahtanut ihan täysin puutarhanhoitoon, ei aavistustakaan paljonko olen jo saanut rahaa palamaan kaikenmaailman ihaniin kukkiin. Mutta kun on eka kerta, kun mulla on piha hoidettavana :whistle: Greta tykkää kanssa "hoitaa"puutarhaa, etsii kiviä ja joko syö niitä tai sitten näyttää mulle ja käydää yhdessä heittämässä ne tyhjälle tontille meidän viereen. Mullassa tytöllä on suu joka ilta, kun lopetetaan puutarhanhoito ja mennään kotiin illalliselle. No, mullastahan niitä vasta-aineita saa :p

Jos joka lapsella on oma erikoisalueensa, jossa loistaa, niin Gretalla niitä on peräti kaksi, selvästikin toi puhuminen ja sanat ja yöllinen heräily :LOL: Meillä siis hyvä yö tarkoittaa 5 imetystä ja paria herätystä sen jälkeen. Tuollaisilla unilla olen suhteellisen virkeä. Niiden öiden jälkeen, jolloin herätyksiä on yli 10, on sitten aika nuutunut olo. Kaikkeen ihminen tottuu, aatella, että ennen Gretaa nukuin 10 tunnin yöunia ja päikkärit siihen päälle :eek:

Mutta puhumisessa tyttö tosiaan taitaa olla ikäisiään aika lailla edellä, vaikka eivät ne sanat aina niin täydellisesti lausuttuja olekaan. Uusista sanoista napa äännetään nykyään täydellisesti, tänä aamuna taas harjoitteli sanaa käsi. Herätessä Greta nimittäin siveli mun kättä ja kun toistin, että se on mamman käsi, niin tyttö perässä, että käti, käti. On sitä aiemminkin sanonut, mutta nyt oli niin ihana, kun silitti mun kättä, kokeili välillä omaansa ja sitten toisti että moneen kertaan, että käti, käti :heart: Mutta vaikka esim. kukka on ollut käytössä jo aika kauan, tulee se yhä ulos kakkuna. Mutta tuollainen vokaalien sekoittaminen lienee aika tavallista. Mutta mulla niin sydän sulaa, kun typy pölöttää omia juttujaan jatkuvasti, innoissaan "kertoo" kaikesta sekä meille että esim. naapurintädille puutarhassa, osoittelee kaikenlaista (lintuja, kukkia, puita jne.) ja sitten selittää kovasti omalla kielellään, josta aina silloin tällöin erottuu oikeitakin sanoja.

En ollut muuten tullut ajatelleeksi edes, että tutistakin ja tuttipullostakin pitää vierottaa. Olen vain omanapaisesti aina aina ajatellut tuota tissivieroitusta ja surkutellut kovaa kohtaloani, kun joskus sekin on vielä edessä. Mutta aika lailla sama vaiva on sitten vissiin tuosta tutista ja pullosta vierottamisessa. No, ees siinä sitten vähän meillä helpotusta, kun ei tartte niistä lähteä vierottamaan, vaan voi keskittää energiat tytön tissiriippuvaisuuteen :D

Greta muuten kävelee takaperin! No, muutamia askelia ottaa itsekseen ja sitten nukenrattaiden kanssa kävelee metrikaupalla takaperin. Virstanpylväs kai sekin.
no, nyt kantsis varmaan siirtyä tuonne sängyn puolelle heräilemään... ;)

Tv. Lentis ja mamman ihana ihana höpönassu Greta 14kk :heart:
 
Mea :hug: Voi mikä reissu. Kamalaa. Pieni potilas parka. Tippa oli kinssissä täälläkin, ja tuli kyllä elävästi mieleen taannoinen sairaalareissu esikoisen kanssa. Voi, kun mitenkään voisi säästää pikkuiset sellaiselta.

Kolmipyöräinen on käytössä meilläkin, ja Vilja on ihan onnessaan. Meillä on tosin sen verran kehnompi malli, että siinä ei oo turvakehikkoa, vaan vyö, mutta ihan tuntuu riittävän. Pahempi puute on se, että siinä ei oo sitä jalkatukea, vaan jalat sit roikkuu ja hipuu maata tai yrittää pysyä polkimilla. Sen takia meillä on sellanen kilometri varmaan maksimi, mut kunhan nyt vähän pääsee pyörän päälle, ku isoveli treenaa omalla pyörällään.
 
Glow
Nopsaan kerron teille vauvan nimen, ristiäiset oli lauantaina.... poika sai nimen; Peetu Aaro Oskari :heart:

Luen teidän kuulumisia nyt niin pitkään kun ehdin :D
Onni päikkäreil sängyssä ja vauva nukkuu kantoliinassa.... sais nukkua vaunuissa ulkona vaan kun ei taas suostunut siihen. Tosin oltiin jo heti aamusta ulkona ja silloin nukkui kyllä... Onnistuin viikonloppuna nukuttaa häntä ihan paikallaan olevissa vaunuissa 2 tuntia, se oli ihme se!
 
Glow´n vauvalla kaunis nimi!

Lentis, meilläkin kävellään takaperin. Yhtäkkiä oppi senkin, olisko hoidossa saanut vaikutteita...

Kolmipyöräistä
yritän huuta huutiksesta, kävispä säkä!!

Omaan pyörään ostin sen lastenistuimen eilen Prismasta. Meinasin odotella tilipäivään, mutta ei ollut enää kuin kolme jäljellä, niin pakko oli ostaa. Hommasin Polisportin Bilby-mallin, sellasen 20-astetta kallistuvan. Kypärän sain työkaverin lapselta, kun avasin suuni aamukahvipöydässä ja kyselin parin lapsellisen työkaverin mielipiteitä noista istuimista, niin toinen oli just viemässä lähetystorille lastenroinaa ja antoikin meille sen kypärän. Ihan uudenveroinen ja hieno!

Meidän pikkumies on oikea halailija!
Hoidossa kuulemma halailee tyttöjä, niin että Ronja 1v8kk on jo tuskastunut ja sanoo"Alexi, älä". Mun mielestä jotenkin liikkistä! Voiko tollanen reilun vuoden ikäinen poika jo tajuta tyttöjen ja poikien eron, niin että halaa vaan tyttöjä mut ei poikia?? Hassua. Oltiin parisen viikkoa sitten eräillä 1vee-synttäreillä ja siellä Axu halaili meidän kerhoporukan ainutta tyttöä (11kk) oikeen urakalla takaapäin... Otti kädestä kiinni, laittoi toisen käden kaulanympärille ja painoi pään selkää vasten. Saatiin ihania kuvia:)

Mulla nousee verenpaine tämän kirotun talon takia! En just jaksa uskoa, että saatais myyjältä omiamme takas heidän paskaremppojen takia. Lakimies on ihan positiivisella fiiliksellä, mutta siitä kai se rahansa saa...PRKL sitä päivää, kun esittelyyn tultiin ja ihastuttiin sokeesti :headwall: :headwall: :headwall:

Epätoivoon vaipuva Tuiskunen ja halaileva Alexi 1v2kk+
 
Glow ihana nimi :heart:
Mae :hug: hurjalta kuulosti teidän reissu. Toivottavasti alkais risojen poistolla helpottaa.

Jotai muutakin piti kommentoida, mutta en muista mitä.

Puhumisesta: Konsta höpöttää omaa kieltään. Selviä sanoja on äiti, isi ja anna. Pienenä sanoin lamppu, mutta nykyään tosi harvoin. Epäselvästi tulee ainakin kato ja auto. Niitä ei varmaan vieras Konstan omasta höpötyksestä erota.

Ihanaa, kun on kevät. Ulkoiltiin tänään paljon. :) ollaan käyty puistossa moneen otteeseen, mutta muihin äiteihin ei olla törmätty. Ainoastaan yhteen mukavaan mummoon, joka hoitaa lapsenlastaan.

Nyt sohvalle huokaisemaan.
Kuume ja Konsta 1v 1kk+
 
mae olen sanaton noiden teidän vastoinkäymisten kanssa, ja itku tuli taas... :hug:

tutti käytössä unilla, vieroitusta en oo viä ees miettinyt. Luotan että joko neiti itte osottaa jossain vaiheessa,että tutti on out,tai sit myöhemmässä vaiheessa yhdessä käydään sillalta heittämässä kalavauvoille,niinkuin esikon kanssa tehtiin :).
pulloa meillä ei oo käytössä ollut lainkaan,laitoksen jälkeen pari-kolme kertaa muutaman hörpyn suostui pullosta äärimmäiseen nälkäänsä juomaan... Tissi vaan kelpas. Siitä siirryttiinkin suoraan nokkamukiin =) .

seranzulta piti kysymän,että mistä Kaapsulle pyörän löysit ja paljonko maksoit? Oli aivan mainion näköinen parivaljakko ;)

tatuka
 
Tänään ollut oikein tohinapäivä, ulkoiltiin suurin osa päivästä kun oli niin ihana ilma ja lämmintä =) kyllä selkeesti tekee olon paljon pirteemmäks kun aurinko paistelee mut kyllä aurinko sitten paljastaakin kaiken talven jäljiltä, mm. likaiset ikkunat :whistle: hommaa siis olis sekä sisällä että ulkona, kovasti tekis jo mieli mennä pihaa laittaan :)

Tutti ja tuttipullo, kumpikin käytössä meillä.. nokkamukista ei suostu juomaan muutakuin vettä päivän mittaan mutta maito ei mee siitä kyllä alas, just tänä aamuna kokeilin puuron jälkeen niin ei kelvannut kuin tuttipullosta :/ kai se sit aikanaan oppii mut jotenki ei vaan jaksa taistella asian suhteen, tutti on kans aina välillä "lohtuna" mut ei mitenkään erityisesti sitä vaadi päivän aikana, yöunille se kyllä pitää saada :)

Seranzu, kivalta kuulosti Kaapsun uus pyörä :) hyvä juttu et lääkekuuri tehos!

Tuiskunen, ihana halailija Axu :heart: tuosta syömisasiasta niin munkin varmaan pitäis vaihtaa pois ylisiisteysvaihde päältä ja antaa lapsen opetella syömään itse enemmän sormiruokaa jos sitten ruoka maistuis paremmin kun äipän lusikoimana :whistle: meillä nimittäin nyt taas joku nirsoiluvaihe ruoan suhteen meneillään.. muutaman lusikallisen ottaa ihan kivasti mut sitten alkaa kääntää päätään pois eikä sinne suuhun sitten enää laiteta mitään :/ osittain johtuu varmaan hampaista koska niitä alkanut nyt vasta ilmestymään tiuhempaan tahtiin kun tähän asti ollut vain 2 hammasta, toissapäivänä huomasin että ylhäällä toinen etuhammas tullut läpi!

Glow, kiva nimi pikkuisella :heart:

Lastenistuimista ollut puhetta, pitäisi myös hankkia omaan pyörään sellainen, kertokaahan kokemuksia jotka ootte hankkineet että minkälainen ollut käytössä,lähinnä mietin sitä että minkälainen on lapsen istua siinä kun on kypärä päässä että onko istuinta jotenkin muotoiltu sitä ajatellen??Kiitos jo etukäteen!

Jospa tästä lähtis kohta unten maille :) Hyvää yötä!

Kareliini ja Sara 1v.1kk :heart:
 
Onnea Glown Peetulle hyvästä nimestä! :heart:

Pyöränistuin ostettiin just viikonloppuna, tälläinen:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=99&products_id=1759

Ihan hyvältä vaikuttaa, kerran tosin vasta kokeiltu. Paluumatkalla tyttö kyllä nukahti siihen ja käännettiin sitten penkki taakse ja toimi hyvin ettei pää retkottanut eteen. Tohon on kuulemma saatavilla myös erikseen niitä pyörään kiinnitettäviä palikoita, ettei tarvitse ruuvata jos haluaa vaihtaa istuimen pyörästä toiseen. Ja siis sen penkin saa nostettua siitä pois niin että kun ajaa yksin niin ei tarvi pitää penkkiä takana. Meidän pitäisi käydä hakemassa mullekin se palikka niin voitais viedä tyttöä sit pyörällä hoitoon. Ja tosiaan kypärälle on tuossa oma tila, näytti olevan oikeastaan melkein kaikissa uudemmissa malleissa.

Oho, tulipas kello paljon jo, ei ehdikään kirjoitella!
B) KÖ 16+
 

Yhteistyössä