Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Moikkelis!

Glow; onpa ihana pieni ihminen :heart:
HM; ja aivan ihana masu.. :heart:
uuh, haikua on, en kiellä..

HM; kysyit niistä hoitotuesta, mutta en muista mitä siitä erityisesti kysyit.Mutta saat kodinhoidon sisarkorotusta kun äitiyspäiväraha muuttuu vanhempainpäivärahaksi ja tietty kodinh.rahaa jos äitiyspäiväraha jäi minimiin, mutta sulla ä.raha lasketaan edellisen ä.rahan mukaan kun edellisen lapsen syntymästä on alle 3vuotta ja välillä et ole ollut töissä niin että lapsesi olisi ollut kunnallisessa hoidossa.tooosi selkeetä..

Toivottavsti nähdään tapaamisessa mahdollisimman moni :heart:

Meillä sangen omituisia öitä, korvakierre jatkuu ja suora lähete lähti putkitukseen..JEEE!!! eli nyt odotellaan pikaista putkitukseen pääsyä ja ihania yöunia, josta aasinsiltana mieheni soitti juuri että tuo meille ihan hillittömän upeen ja massiivisen parisängyn..Se on ihanan antiikkipetsattu ja upea.Joskus olen huokaillut näköjään oikeeseen aikaan ja niin että isi on sen kuullut minkälaisen sängyn tahdon , niin tänään se saapuu, oli päättänyt sen meille rahjustaa. Se maksoi silloin kaameesti ja en ikuna olis raaskinut, mutta kauppamies, oli tinkinyt hinnan kohdalleen..

Upea ilma, aamulla lopetin työt ja lähdin heti lenkille.Niin ihanaa, linnut visersi ja mä nautin niin täysillä.Muutenkin olo taas sitä luokkaa että elämä on laiffii :LOL: :kieh: Kai tuo kevät saa taas mussa energia herätyksen aikaan, en muista koska viimeksi olisin kelloon herännyt.

Nyt mukavaa viikonloppua ja palaamisiin,leidit

sini ja tyttönen pian 1v 2kk
 
Kiitos kaikille masua kehuneille..ja tietty persettäkin :LOL: :heart: Lämmittää mieltä nuo kehut/ kadehdinnat, kun kuitenkin itse koen jo olon isoksi, hiukka tukalaksi ja liikuntakyvyttömäksikin tän 'pistämis'-vaivani kanssa. Valas-fiilis juu nou :p

siniraita Mä olen nyt hakenut kotihoidon tukeakin, kun kerta oikein erikseen kyselivät, mut päätös ei ole vielä tullut. Arvoitus on edelleen että maksetaanko sitä si kuitenkaan, mut eiköhän se selviä. Mä niin vihaan tollasta asiointia, ku ei ymmärrä noita koukeroita, tuskin tässä nyt niin tyhmäkään ole. Tai eihän sitä tiedä... :kieh:

Onko muilla aikaistunut aamut valon myötä? Meillä on heräilty jo klo 7, kun vielä kk takaperin 8.30 astikin nukuttiin. Aloin si venyttää iltaa ja otettiin takas toiset päikkärit, että se on ylipäänsä mahdollista. Tänä aamuna nukuttiin sitten taas klo 8 saakka. Tai tyttö nukkui ja meikä suihkutteli ym.

Aurinko onneks tekee täälläkin ihmeitä, sain tarmon puuskan aamusta ja liikuntakyvyttömyyttäni uhmaten lähdettiin tossa vaativassa maastossa kärryttelee perhekahvilaan ekaa kertaa. EI edes pistänyt!!!! ..nooh takastullessa vähän.
Se kaffela olikin kiva kokemus. Myöhässä kun mentiin, niin pikkuneiti ei olis halunnu vielä pois kun ne laittoi ovet kiinni jo klo 11. Vajaa tunti siis ehdittiin vaan olla. Täytyy mennä ens pe ajoissa. Se on jännä miten typy kun pääsee 'vieraisiin leluihin' niin uppoutuu ihan täysin ja siitä unohtuu äiti ja ruokakaan ei maistunut. Piti antaa velli lennossa kotimatkalla. Sitten nukkuikin 3 tuntia päikkyjä :) Äippäki vetäs reilun pari.

Olen muutes nyt alkanu nukkua itsekin päikkäreitä ja kylläpä uni maistuukin. Noh, vastapainoksi en saa välillä öisin veskireissulta nukuttua. Juu ja kiitokset myös Seranzun kommenteista taannoin, että pitäis munkin ottaa rauhallisemmin ja palauttaa ukko ruotuun menojensa kanssa. Jep, päikkärit siis maistuu ja pitäs miehen kanssa keskustella kun ollaan tässä tiistaisen räjähdyksen jälkeen oltu aika hissuksiin. Kirjottelin yks yö sitten että ehkä mun pitää sit vaan vaatia tietyt asiat tapahtuvaksi ilman erillis kehoituksia: tytön kylpy, isukin ja tytön yhdessä tekeminen vaikka pulkkailu/ kärryttely tms ja imurointi. Nämä siis 1x vko ja imuroin siis toki itsekin kerran vkos. En tiedä onko tällänen vaade pirttihirmuilua, ku olen aina ihmetellyt moisia siivouspäiviä, esim siskoni familyssä kun meillä se aina tehdään silloin ku siltä tuntuu, mut nyt on tuntunu et jää sit ukolta tekemättä jollen aina erikseen kehota. Ja niin turhauttavaa, joka halavatun viikko!!!
Ugh!

Sorgen ku näitä omia juttuloita tässä vaan pyörittelen :ashamed:

Hyvää viikonloppua! :heart: Maanantaina on muuten polikäynti et onko se istukka noussut vai noup.

30+5 ( ???) HM
 
Siniraita ihana mies sulla.... :) Mä voin vastapainoks kertoa että toi meidänkin isi yks päivä lapsi-/koiraportin yhteen oviaukkoon ihan kysymättä... :LOL: :LOL: :LOL: Eli ei ihan niin ihana yllätys mitä sulla.

HM meillä on jostain syystä herätty jo varmaan pari kolme viikkoa kuin nakutettu viimeistään kuudelta... Jonkin verran silloin on jo valoisampaa ja oonkin miettinyt jotain pimennysverhohässäkkää pojan huoneeseen. En kyl tiedä johtuuko varsinaisesti valoisuudesta kun tuo on muutenkin herännyt aika aikaseen aina. Mut pitäis sitä verhoakin kokeilla... Melko turhauttavaa kun poika herää kuudelta vaikka olis mennyt klo19 tai klo21 nukkumaan...

Me mennään siipan kanssa tiistaina Turkuun ihan vaan kaupunkireissulle, syömään ja kaupoille kun miehelläkin on vapaapäivä. Anoppi tulee meille poikaa vahtimaan. Saas nähä miten menee, lähetään silleen kun poika nukkuu aamupäiväpäikkärit niin ei tuu sitten niin pitkää hereilläoloaikaa mummin kanssa.

Meillä on edelleen toi syöminen ihme showta! Hampaatkin tietty vaivaa mut mikä siinä on että kun saa jonkun tavaran käteensä niin suu aukee kuin nakutettu, mut ilman tavaraa ei ole mitään toivoa! Prkl mulla alkaa mennä jo hermo... Enhän mä kehtaa mihkään kylille lähtee tuota syöttämään kun tarttis olla kassillinen kamaa mukana.. :LOL: Tääkin on juur niitä juttuja mitä aikanaan lapsettomana ajattelin että mä en ikinä lähtis tollaseen sirkustemppuiluun mukaan ja kuinkas taas kävi? En tiedä söiskö tuo jos tarpeeksi kauan vaan pysyisin tiukkana enkä antais mitään käteen, kait luulis että nälkä lopulta voittais. Mutta kun äipän syrän ei kestä pienen pojan kiusaamista :heart: ...

Viikonloppuja kaikille!
 
Nyt olis synttärihulinat takana ja tulin kurkkaan mitä tänne kuuluu kun ei oo ehtinyt koneelle yhtään :) Eilen oli tosiaan neidillä oikea synttäripäivä ja vieraita oli tupa täynnä, ei olis mahtunu yhtään enempää väkeä kun teki jo tiukkaa löytää kaikille istumapaikkoja :whistle: Sara jaksoi tosi hienosti iltaan saakka ja oli oikein hyväntuulinen koko ajan, tänään kävi vielä pari vierasta ja nyt olis sitten kemut vietetty :) paljon sai tyttö lahjoja ja mikä mukavinta, suurin osa oli vaatetta joita olinkin toivonut että tulisi lahjaksi kun niin nopsaan käy pieneks kaikki vaatteet, kirjoja sai myös monta ja niitä tykkääkin kovasti katsella :)

siniraita, samanlaista kevätfiilistä täälläkin B) jotenki tuntuu olo heti paljon virkeämmältä kun aurinko paistelee ja alkaa jo ajatukset siirtyyn pikkuhiljaa puutarhan puolelle, kohta pääsee taas pihahommiin =)

Palaillaan taas, nyt taidan lähteä vuokraan leffaa illaks :wave:

Kareliini ja Sara 1.vee :heart:
 
Aamuherätykset on meilläkin nykyään klo 06 :headwall: :eek: Tietty osin johtuu siitäkin, että arkisin herätään aikasemmin hoitoon, kun mun kotona ollessa. Hoito alotellessa annettiin nukkua seiskaan, jos vaan nukkui, ja sitten nopsaa aamumaito ja vaatteiden/vaipan vaihto. Mut nyt 6vkon jälkeen herää kyllä jo ennen herätyskellon soittoa :eek: Aika rasittavaa itseasiassa, kun katsoo silmät ristis aamulla kelloa, että vielä olis vartin saanut nukkua...

Mut toisaalta, saapahan sitten tällee lauantaisinkin paljon aikaseks, kun tänäänkin herätys oli 06.07! Oltiin poikasen kanssa jo ysin jälkeen Ikeassa (ja arvatkaa kuka nukkui sitten siellä??) Kävi muuten ihan mieletön mäihä, kun lähdin ostamaan pojan leluille sellasia verkkokoreja, hinta 5,95ekee/kpl ja ajatuksena oli ostaa niitä 3-5kpl (joo, on lapsella "vähän" leluja...), niin ne oli tänään tarjouksessa vain 1euron (!!!!!) kpl. Sain siis 5kpl yhden hinnalla. Vähänkö olin häppi!

Kuinka annatte taaperoille ruista? Leipänä? Meillä olis nyt seuraavana vuorossa ruiskokeilu, kun ollaan 2kk allergiaoireetta syöty vehnää :attn: Hyväkiva! Katselin vaan noita perusleipiä, mitä miehen kanssa normisti syödään, niin kaikissa on mukana ohramallasta. Pitänee vissiin tehdä exkursioretki Prisman leipähyllylle etsimään pelkkää ruisleipää. Osaako joku suositella? Poitsu tykkää kovasti järsiä leipää tai sämpylää. Vai pitäiskö tehdä joku puuro.

Syöminen
on nyt vähän helpottanut, mutta alahampaiden kaverit onkin kohta läpi! Myös yöhulabaloot on vähän helpottanut, johtuen varmaankin samasta syystä. HUOH! Torstaina olin ihan puolikuolleena töissä, kun heräiltiin tunnin välein :eek: Nauratti toi Nessun kommentti, että ei töissä katsota hyvällä päikkäreitä :LOL:

Läskeistä sen verran, että voi jee, kun töissä luulevat mun nyt odottavan toista vauvaa :| Näytän siis vissiin turhan paksulta! Not nice! Ja Nutriletin 5-päivän pikakuurin tulos oli +2kg!!! :kieh: Että hyvin menee!

Pömppis-Tuiskunen ja äksy-Axu 1v1kk
 
VOE JURKELE KUN MUN TEKSTI HÄVIS SE OLI KUITENKIN ROMAANIIN VERRATTAVISSA, GRRRRR

mä inhoon kun ne aina häviää..

juuh, sänky oli upea, ja nyt kun kasattiin niin huomasin ettei yöpöydät nyt natsaa yhtään :saint: Mutta en kehdannu sanoa mitään niistä, mutta mies tuumasi itse että ne on vaihdettava.Huoh, onneksi en ollut kiittämätön ja heti vinkumassa uusia kun hän kerkes ensin :LOL: :kieh:

HM; musta sä saat sitten vanhempainrahakaudella, mä jouduin oikein itse lukemaan kelan sivuilta sille virkailijalle kohdan kun väitti etten muka saa.. :x

uiskunen, sitä on yleistä lihaa vielä raskauden jälkeenkin, senkin jälkeen voi kaikki kommentoida sua ihan miten tahtoo, onko sitä palautunut, vai jäänyt makkaroita, onko silmäpusseja valvomisesta ja onko perä levinny, ja jollei mitään muuta niin jos otat leivoksen niin joku sanoo kuitenkin että ai kauhee, mulla imetyksen loputtua paino alkoi nousemaan ja katsoo merkitsevästi sun mahaa :LOL: :kieh: Me naiset ollaan semmosia :kieh: Ja sulla kato eka on nyt sen vuoden seuraavaa voi alkaa odottelemaan :LOL: :kieh: :kieh: näin se menee.Kolmannesta kysellään suuta suipistellen että tais kummi unohtua, mutta eihän se niin kauheeta ole se vahinko kun ennestäänkin on lapsia.. :LOL: Heh ja viidennestä pyöritetään suun suipistelun lisäksi silmiä villisti ensin vasta ja sitten myötäpäivään ja kysellään joutuuko mies jo tekemään kahta työtä ja saadaanko toimeentulotukea :LOL: :kieh: Ai että ne osaa..

Juu, aamuisin herätään hyvissä ajoin kiitos aamujen valoisuuden.

Nyt kahville,
sini ja tyty
 
Merkkiä :wave:

Meillä on tänään otettu ensiaskeleet :heart: :heart: ! (kaksipäivää vajaa 1v1kk iässä) Kirjaa kantaen useaan otteeseen neiti hienosti töpötteli 3-6askelta mummun sylistä tätin syliin =) . Horjuvaista ja epävermaahan tuo meno vielä on,mutta siitä se lähtee :heart:

Muutenkin tällä viikolla tullut kehitystä kärryjen/tuolin/mobilehäkkyrän kanssa kävelyssä,melkein jo niiden kanssa juoksujalkaa menee :D . Ja myös pään pyöritys ein merkiksi on tällä viikolla tullut ohjelmaan,tähän asti kyllä nyökytykset ollut käytössä,ja ein kohdalla vaan käsillä työntänyt esim.ruuan pois.
jaahas loppu lyhyeen tää visiittikin,kun vieraita pukkas ovesta =)

tatuka ja kävelytyttö Isla :heart:
 
Tuiskunen päikkärit töissä-kommentti oli almaalla ;) Mutta ei ne hyvällä niitä päikkäreitä katso töissä, vaikka perjantaina töissä yksi mummo pyysi minut viereen päikkäreille kun vein päivälevolle :D

Tatukalle onnea ensiaskeleista =)

Kiloista joo, eipä nuo viimeiset makkarat paljo naurata :kieh: Mutta kun ei itsellä yhtään itsekuria ole :ashamed:

Viikonloppu vietettiin Savossa. Kivaa oli pitkästä aikaa :) Avokin kanssa meillä nyt jonkunlainen sovinto tehty, eletään kovin seesteistä vaihetta =) Parempi niin. Tyttö hurmasi isovanhempansa taas täysin, edes äiti ei kahtena iltana kelvannut nukuttajaksi, vaan mummo kelpasi tähän hommaan =)

Aamuherätyksistä: miellähän ollaan oltu aikaisia herääjiä aijna, mutta nyt hoidon ja töiden alettua noustaan poikkeuksetta jo klo 6. Harmittaa kyllä vapaapäivinä, kun tekisi mieli nukkua vähän pisempään. Mutta täytyy sitten mennä ajoissa nukkumaan, niin saa tarpeeksi unta, käyhän se niinkin.

Täytynee lähteä purkaa kamppeita kasseista ja verhon ompeluun.
 
Onpas täällä ollut rauhallista...siis vähän tekstiä tullut.

TuiskunenMeillä ruista annetaan juu ruisleipänä. Typy näyttää tykkäävänkin enempi rukiisesta kuin vaaleesta leivästä, mikä oikein hyvä jutska :)

Pimennysverhot mäkin tilasin ( kerroinkohan jo, ku ei muista ) että josko se antaisi kesällä paremmat unet pikkutypylle. Eurokankaassa tuli maksaa 80e.

Syöminen noin yleensä helpottunut kun olen antanut kerran pvässä näitä tuttuja ja maistuviksi todettuja purkkimuonia ja toisella aterialla saa itse syödä suunnilleen seuraavaa: tummaa pastaa, jotakin protskua ( vaihdellen kanaa, juustoa, nakkia, kinkkua...), kasviksia keitettynä ja tuoreena, lisänä pala leipää ja tilkka piimää. En siis ole nyt edes tarjonnut itsetehtyjä, vaikka kait sekin pitää sitten taas aloittaa uudelleen...
Vaatii kyllä tosi monta kertaa maistelua, ennekuin alkaa maistua jokin uusi ruoka-aine, esim. raejuustoa taisi mennä kurkusta alas vasta jotain viidennellä kerralla. Nyt tutustutaan valmiisiin lohipyöryköihin..mutta murentaa ne vaan pitkin pöytiä ja käsiä, eikä syö edelleenkään...

Askeleita Treenataan täällä kans jo ihan useampia huteria putkeen ja on niin mahdottoman jänskää edelleen :D Enää ei laita silmiä kiinni kun ottaa itse askelia, mitä teki vielä viikko takaperin :LOL: Liikkis!

Juup, aamusella neiti mummolaan ja me ukon kanssa polille tarkistelee sen istukan paikkaa nyt sitten.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

30+0 HM ja prinsessa 1v 1kk
 
On kyllä melko rauhallista ketjussa, liekö aurinkoisemmat ilmat houkutelleet väkeä ulkoilmaa nuuskimaan?
Meillä ehdittiin olla vajaa viikko terveinä yrppätaudin jäljiltä, kun poju nappasi mummon megayskän. Pelkäsin kovasti, että kohta on taas keuhkoputkentulehdus ja sairaalareissua tyrkyllä, mutta lääkettä hönkimällä päästiin pahimman yli. Nyt yskii sitten äiti vuorostaan... tee lapsi, et tervettä päivää nää.
On kyllä menty taas ihan törkeen huonoilla unilla, ketutti niin perjantaina kun olisi ollut koolla vanha opiskeluporukka ja sitten olin niin piipaa etten jaksanut lähteä mihinkään illalla, itkeä pillittelin vaan väsymystäni. Mieheltä ei herunut lainkaan sympatiaa, häntä niin kovasti ärsytti kun olin allapäin. Lauantaina sitten pakottauduin ulos ja moikkaamaan tyttökaveria kuppilassa, vaikka läksin jo ennen kuin bändi kerkesi edes aloittaa kun nuoriherra täällä oli herännyt puoli kympiltä eikä suostunut enää unille ilman äitiä.
Mutta kuulin kivoja uutisia, kaveri odottaa vauvaa! Peittely-yritykset olivatkin aika kehnoja, yritti tammikuulla väittää että on lopettanut tupakanpolton muuten vaan, ja että antibioottikuurin takia ei voi ottaa olutta, ja yllättävä kiinnostus värikkäitä harsoja kohtaan johtuu vaan siitä, että "niitä vois olla kiva antaa lahjaksi kavereitten vauvoille". Tulipahan se tunnustus sieltä.

Poika on vasta hiljattain oppinut halaamaan, se on tosi ihanaa, mutta halit on aika raisuja välillä. Joskus ne tulevat hampaitten kanssa, välillä revitään tukkaa päästä. Meillä taitaa olla melkoinen raisulipoika. Välillä harmittaa oikein, kun toinen ei malta yhtään lukea äidin kanssa tai rauhoittua leikkimään vaikka palikoilla, aina pitää olla liikkeessä!

Neuvolassa täti ihmettelikin kun poika heitti palloa äitille hienosti. Pallottelu on Arnon lemppari. Pituus on ihan keskikäyrällä, paino vielä jonninverran siellä plussalla... ei ihan ollut kahtatoista kiloa. Neuvolantäti neuvoi, että kannattaisi yrittää saada päiväunet yksiin jotta yöunet parantuisi, ja mennä heti aamusta ulos leikkimään ettei heti ala unettaa kymmeneltä.
Oonkohan mä jotenkin uusavuton kun minusta tuonikäisen kanssa on vielä aika hankalaa leikkiä puistossa? Toppapuku päällä ja kengät jalassa tuo ei vielä liiku mihinkään, vaan kaatuu vaan mahalleen. Harjoittelu toki tekisi mestarin, kai... ja kyllähän lapsi koko ajan kehittyy. Mä vaan otan nyt kauheita paineita siitä, ettei me olla oltu ulkona vielä ns. leikkimässä, rattailtu vaan ja joskus tuossa pihassa möyritty. Huono äiti, huono äiti! Ei anna lapselleen virikkeitä, ei lue edes! Laulaakin mitä sattuu!

Ja tuo ruoka on toinen päänrapsuttelua aiheuttava asia. Mua ahdistaa tarjota lapselle jotain sellaista, mitä en itse söisi. Inhoan itse possua, ja nyt mä koen syyllisyyttä kun olen sitä lapselle syöttänyt... ihan idioottimaista, hyvinhän tuo on maistunut.
Koen syyllisyyttä myös purkkiruokien antamisesta, useimmiten toinen ateria päivässä on purkista, joskus molemmat, mutta niistä tuo tykkää. Monesti meillä on aikuisille sellaista, mitä lapselle en arvaa antaa, esim fetaa käytetään paljon ja se on kovasti suolaista. Ja mies varsinkaan ei ikinä älyä ottaa lapselle omaa annosta ennen kuin hölvää pippuria tai chiliä tai muuta tujua.
Arvelen, että teen lapsen syömisistä liian hankalan asian.
Maitotuotteistakin muksulle on tähän mennessä kelvannut vain viili ja Edam, jota en ikinä älyä ostaa kaupasta, kun itse syödään Polaria.

Josta aasinsilta erääseen miestä koskevaan ärsytykseen: hän on sangen fakkiutunut ruokaostosten tekijä, milloinkaan ei voi vaihtaa juustomerkkiä, ei saa ostaa missään nimessä Chiquita-banaaneja vaikka reilut ois loppu, kahvimerkeistä kelpaa vain yksi, mitään erikoisherkkua ei voi ostaa, ellei ole perjantai, kaapissa pitää AINA olla paprikaa, kurkkua ja lehtisalaattia eväsleipiä varten, jos jotain näistä ei ole, on pakko lähteä erikseen kauppaan.
Minä taas olen vaihtelunhaluinen, ja meidän kauppareissut on välillä ihan kauheaa kinastelua, varsinkin leipähyllyllä... Yleensä syödäänkin omia leipiämme, hah hah!
Sainpahan tuonkin ulostettua, huh!
Hitto miten kaipaan niitä viikonloppuiltoja, kun mies oli reissussa ja sain ostaa juuri niitä herkkuja kun halusin ja katsoa just niin huonoja leffoja kuin tahdoin ja nauttia omasta hyvästä seurastani.

Kauheeta valitusta, sori. Vähän taas äiskällä pipo kireellä.
No mutta kaunista ja aurinkoista päivää kaikille *hokee mantraa "nyt onkin jo paljon parempi mieli"*





 
KettuPihlaja; Ymmärrän aivan täysin tuon tökkiintymisen, mä rakastan erilaisia makunautintoja, mutta onneksi mies MUTTA ei kaikki lapset.Joskus teenkin kahet eri pöperöt kun tiedän ettei uppoa maistamista enempää, sitten on tuttu ja turvallinen jauhelihavariaatio..Mulla tulee jauheliha kohta korvistakin, mutta lasten suuhun niin maistuvaa..

taas lähtee takavasemmalle, tää siivo on jotain ihan ainutalaatuista..huoh..Toivotaan ettei yllärivieraita tule oven taakse, muuten konttailen lattioilla ettei näe että kotosalla ollaan ja koetetaan olla hiljaa ettei olis ketään kotona :LOL: :kieh:
 
Maanantaita!

Viikko sitten aloitin työt, joten en ole ehtinyt kuin kerran lukemaan tänne teidän juttuja. Nyt ajattelin vähän kirjoitella, jos poika ei satu heräämään. Oli reppanalle noussu päivällä kuume, nyt nukkuu lääkkeen voimalla. Saas nähdä miten ensi yö menee...

Eli töihin pääsin yllättäin samaan firmaan, jossa olin ennen äitiyslomaa. Nytkin määräaikaisena... Ihana ku pääsi tuttujen kavereitten kanssa tekemään tuttuja hommia. Jännitin jo etukäteen uutta työpaikkaa. Ja kun pojan mummulla sattui nyt olemaan viis viikkoa lomaa, niin ei tarvinnut viedä poikaa heti vieraalle hoitoon. Miehen sisko on perhepäivähoitaja, ja hän pääsee kunnalle hoitajaksi, jos vain saa kaksi muuta lasta hoidettavaksi. Vielä ei ole kuulunut, että olisi ylimääräisen hoitajan tarvetta. Sitten ei tarvitsisi pojan mennä ollenkaan vieraalle hoitoon. :)

Käytiin pojan kanssa eilen ensimmäistä kertaa uimassa. Tykkäsi aivan hulluna! Ainut vain, ettei reppana osannut pitää suuta kiinni, niin meni aika paljon kloorivettä suuhun. :x

Nyt poika heräsi. :wave:
 
:wave: Täällä ollaan

Ei meinaa millään keritä kirjottaa. Luen kyl joka päivä.
Meillä on täys tekeminen et saadaan ukkeli pysyy hereillä ilta. Käy yöunille 19.30... :eek:
hoidossa menee hyvin... Mut tarraa aamulla muhun tai iskään kuin pieni marakatti ja jää karjumaan :headwall: :ashamed: Meilläkin aamul herätys on 6 pintaan. Nukkuu hoidossa joko yhdet tai kahdet unet. On ihan pirteä ja iloinen klo 18 saakka... Niin ei sit olla enää laitettu päikkäreille... Muuten ei saisi yöunille ajoissa. Parempi, että nukkuu sit vaikka 19.30-06... Ilta jää melko lyhyeksi siis lapsukaisen kanssa. Tänään tulin kauppojen kautta, ja olin ite kotona vasta 16.30 niin tosiaan ei kauaa ole yhteistä aikaa. Siitäki menee osa pyykkien ruokien ym kanssa... :headwall: Kaikesta huolimatta on ihanaa olla töissä taas. :whistle:

Virmeelle työniloa myös. Kiva kun hoito järjestyy noin!
Meillä on tuuri käyny ton hoitopaikan kanssa onneksi.

Kettu ei meillä ainakaan kauaa viihdytä pihalla. Muksahtelee nurin vähä väliä ja siihen menee sitten hermo herralla. No kuka käskee mennä kompuroimaan lumikasoihin :LOL: Mut eihän tasasella ole mitään kivaa :eek: sama kuulemma hoidossa. Kaapsu ei kauaa sielläkään ulkoile :D Onneksi voivat tökätä herrasen sisälle keittiötädin kaveriksi. :heart:

HM :LOL: Ehkä joo kävely sujuu paremmin jos pitää silmät auki.
Meillä myös tykätään ruisleivästä.

TATUKAN Islalle onnea ensiaskeleista. :flower:

Flunssa vaivaa täälläkin, jo viikon... Pikaista paranemista muillekin potilaille.

Nyt nukkumaan, kun se kello soi 5.45

P.S Tapaamiseen on tullut jo S postia! mukaan mahtuu vieläkin mammameeting(at)gmail.com
 
Mitäs HM:lle sanottiin polilla, onko istukka noussut?

Meillä ei myöskään poika juuri ulkoile kun hankalaa on kun
ei paljoa osaa vermeet päällä kävellä eikä pulkassakaan jaksa
kauaa istua. Päiväunet nukkuu aina ulkona.

Purkkiruokaa saa myös joskus kerran toisinaan kaksikin kertaa
päivässä. Pääasia on että ylipäätään syö jotakin.
Itse tehtyäkin tarjoan, samoin kasviksia, hedelmiä, marjoja.
Josko tuo joskus oppisi kaikkea syömään.
Kalaa en tarjoile enää edes purkista. Sitä ei kertakaikkiaan saa
pojan kurkusta alas menemään. Itse olen kalalle
allerginen, niin kai se maku on hälle outo kun ei masuvauvanakaan
ole siihen tottunut.. en tiiä voiko olla noin.

Ja näistä edellämainituista en kertakaikkiaan suostu
ottamaan mitään paskamutsi-fiilistä. Mä toimin näin,
ja se sopii meidän perheelle. Muut tekee niikuin
omalta kohdaltaan parhaaksi katsoo.
Pääasia että lapset voivat hyvin.

Meillä poika alkaa jo harjotella juoksemista :eek:
ykspäivä juoksi pallon perässä suoraan päin seinää
ja ottaan tuli iso kuhmu ja mustelma.
Kiipeilyäkin jo pienimuotosesti harrastaa.. huh,
saa taas olla silmät selässäkin.
Sanoja ei kyllä vielä tule. Omaa pulinaa kyllä pitää.
Ymmärtää kyllä jo paljon asioita. Esim. kun sanoo kuka tulee,
niin hän kipittää ovelle katsomaan. Ja monia muitakin juttuja siis.
Että semmosta meillä.

iitukka ja vauhtiveikka
 
Meilläkin ulkoilu on nyt sellaista sinnittelyä. Isoveli tykkäis leikkiä pihalla pitkiä aikoja, mutta Viljalle tuntikin on jo aika paljon. Se ei kävele kengät jalassa, mut ei tykkää tuolla kontatakaan. Liikkuvan pulkan kyydissä viihtyy tai pihassa lumikolan. Muuten sitä vaan ottaa päähän siellä. Ei oo kiva sylissäkään kauaa olla. Koko ajan saa keksiä jotain temppuja, että viihtyisi. Sekin taitaa vaikuttaa, kun Viljalla on poskissa atopiaa ja sen posket alkaa punoittaa kylmässä (ja jopa sinertää :/ , niinkin on käyny pari kertaa, sit ollaan kyllä menty pikapikaa kotiinpäin). Jospa tuo talvi kohta älyäis ottaa hatkat, niin olis mukavampaa ulkoilla.

Pahimmilla pakkasilla tais olla aika monella poskissa punoitusta ja karheutta, mutta onko muita, joilla on vieläkin? Millä te hoidatte sitä ihoa? Mä oon laittanu perusvoidetta ja välillä Bebanthenia, mutta ei näköjään sillä reseptillä kuntoon tule.

Viljalla ei pitäis olla ruoka-aineallergioita eikä onneks ainakaan vielä mitään keliakiaankaan viittaavaa. Muutenkin kaikki veriarvot mallillaan. Saatiin niistä tulokset viime viikolla. Mikä helpotus!

Meilläkin lauletaan ja tanssitaan. Huvittaa, kun ennen saatoin rauhoitella Viljaa hyräilemällä kun se heräs kesken unien. Enää ei toimi, kun se alkaa laulaa mukana. :D

Ja pakko mainita sellaisesta taidosta, että Vilja puhaltaa pyynnöstä. Se puhaltaa jos isoveljeä sattuu tai sillä on liian kuumaa ruokaa. Liikuttavaa. :heart:

Käytiin miehen kanssa KAKSIN Tallinnan risteilyllä, niin kuin taisin etukäteen jo hehkuttaa. Oli ihanaa, ja lapset pärjäs hienosti. Oli vapauttava tunne huomata, että voidaan jo olla hetki reissussa, eikä se oo millään muotoa katastrofi. Niillä tais olla vaan kivaa. :)

Sit haluisin marmattaa, kun meidän kunnassa otetaan syksyllä käyttöön kuntalisä. (Oli aikakin, tosi hyvä juttu!) Siinä vaan on mun mielestä ihan idioottimaiset ehdot, että sen saa. Sitä kun ei saa, jos on ollu kotona jo valmiiks kun on jääny äitiyslomalle. Mä esim. en kai tule saamaan sitä, kun lapset on syntyny sen verran peräkkäin, että en oo ollu välissä töissä. (Se, että opiskelin siinä välissä tutkinnon loppuun, ei riitä). Jos siis on ollu työttömänä tai kotiäitinä ennen äitiysloman alkua, niin ei kai sitä lisärahaakaan tarvi tälläset laiskapaskat, kun on jo tottunu pieniin tuloihin. :headwall: Työnhakuun siis kai alettava, mä jo olin iloinnmu tosta ja miettiny, että sen lisärahan turvin (olisin saanu 200 e kuussa lisää noista kahdesta) olisin voinu olla vielä ainaki vuodenvaihteeseen asti kotona.
 
Seranzun Kaapsu on kyllä aina niin suloinen tapaus :heart:

Nessulle pitikin aikasemmin jo kommentoida että meillä oli ihan samanlainen vaihe, tässä kuukausi takaperin ja alkoi jo sillon syksyllä. Eilen illalla jopa tunsin ihan oikeaa lämpöä miestä kohtaan, kun hetki toisiamme paijailtiin. Nyt onneksi jo helpompaa, joten toivon että tekin jaksatte vaan sinnikkäästi toisianne rakastaa. :hug:

Matma, ihanaa että olette päässeet risteilylle kahdestaan :) Meilläkin ois pääsiäis risteily, mut mulla on vaan kamala ikäväntuska jo nyt, kun kaksi yötä joutuu lapsi kuitenkin hoidossa olemaan. Tää on kamalaa, osaakohan sitä siitä reissusta edes nauttia. Yks yö on aina sellanen sopiva hetki ollu levähtää, mutta kaksi yötä tuntuu kovin pitkältä ajalta. Lauantai aamuna viedään ja maanantaina vasta haetaan pois. En olekaan nyt pitkilleen raaskinu jättää hoitoon lasta kun on tää retki tulossa.

Ulkoilu on meillä aika harvinaista, koska mä inhoan kovaa pakkasta. Tosin nyt aurinkoisina ilmoina on ihana käydä ulkoilemassa ja lenkkeilemässä.

nyt läks iskän kajarit, joten moikka!

Henni ja Jospi 1v1kk+
 
Moi!

Viime viikko podettiin sitten taas jälleen mahatautia :x poika ja mies selvis terveinä,me tytöt sit kaikki sairasteltiin.Oli kyllä rankkatauti,kuumeessa oltiin jokainen.Mä oikeesti niin inhoon tota mahatautia :kieh: ja siitä ei oo ku se pari kk ku viimeks oltiin samassa taudissa!!

Meillä neiti ei vielä kävele ilman tukee.Yhestä kädestä ku pitää kiinni hienosti menee,mut heti ku irrotan otteen tyttö pistää stopin koko touhulle :D

Nyt mä lähen,kaveri on tulossa käymään lastensa kanssa ja meidän muksut jo tuolla kattelee ikkunasta millon vieraat tulee :wave:

hemuliina
 
Työpäivää taas. Päikkärit olisi kyllä taas tarpeen, viime yönä sellaista kekkulointia. Poitsu oli nukkunut päivällä melkein kolmen tunnin päiväunet, näköjään hänelle liikaa jo.

Vkonloppuna oli paljon kyläilyhässäkkää ja jestas että tuli syötyä pullaa ja muuta. Oikein maha sattui, nyt olen pari päivää ollut kamalan asiallisesti (tai siis puolitoista) eli en ole herkutellut. Huomaa kyllä että yöt painaa ja tekee mieli makeaa. Pojalla kanssa hyvä ruokahalu, kaiken syö ja puuroa mielellään itse. Oikein harmittaa kun puuro loppuu eikä saa roiskia!

Ihana HM:n tyttö, silmät kiinni kävellessä. Ne on kyllä hauskoja nuo pienet, meillä kun on oikein jännää leikkiä aukeaa suu aina ammolleen :) O)

Ketulle tsempit, ihan yhtä huono äiti täällä. Kaiken ton luettelemasi lisäksi vielä käy töissä! Tuli kauppajutuistasi mieleen siskon exä, oli ihan maailman tarkin kaupassakävijä ja tutki aina kaikki tuoteselosteet jne. Sisko kieltäytyikin sitten menemästä yhdessä kauppaan ja mies pääasiassa hoisi sen. Ehkä teilläkin pitää olla omat ostoslistat, kai nyt aikuinen ihminen saa ostaa mitä haluaa : ) Karkkia tietysti erityisesti : )

Virmeellä onkin ihana tilanne hoitajan suhteen!

Miten muuten noi uintijutut - kertokaapa uudelleen. Mehän siis käytiin vauvauinnissa mutta isä ei oikein tykännyt joten jäi. Miten teillä onnistuu vaatteiden vaihdot yms? Missä altaissa olette ja kuinka pitkään?
 
Tatukan Islalle onnittelut ensiaskelista :heart:

Kiloista, hoh hoijaa.. löysä nahka vaan jäänyt roikkumaan raskauden jälkeen :x

Syöminen sujuu taas täällä kunhan vaan on ihan sileää sosetta, ei kelpaa jos on vähänkään karkeutta tai paloja :whistle: neuvolassa kyllä kehoitti vaan lisäämään karkeutta ruokiin että tottuu mutta meillä jää kyllä sitten syömiset aika vähiin enkä halua että reppana on nälissään, joten sitä syödään mikä parhaiten menee alas :)

Virme, kiva että työt alkaneet sujuun mukavasti ja pojan hoitokin onnistuu!

Jaksuja kaikille joilla sairastellaan :hug:

Tuiskunen, muistaakseni olit sinä kun kirjoitit siitä Reiman poistomyynnistä Kankaanpäässä?? Onko sulla tarkempaa tietoa kellonajoista ja onko se myynti siellä tehtaanmyymälässä jossain? Kiitos jo etukäteen kun mainitsit asiasta, saattaa olla että lähdetään käymään sinne kun ei meiltä ole sinne niin kovin pitkä matka ajaa, jos vaikka löytäisin tytölle keväthaalarin :)

Jospi, tässä olis Saran 1.v mittoja: 10380g, 76,1cm ja pipo 48,7cm. Kiitos :flower:

Jahas, nyt herättiin päikkäreiltä :wave:
 
Taisi olla hiukan inhimillisempi määrä tekstiä, kun olen pölissyt ylimääräiset tuonne blogiin ja jättänyt tämän palstamonopolisoinnin vähemmälle :LOL:

Tatukan Islalle onnea ensiaskelista :flower:

HM:n typyn silmät kiinni -kävely oli varmasti hellyttävää :heart:

Kiva, kun nessulla ja jospilla on parisuhdekriisit hellittäneet :hug:

Kettu, jaksuja miehen kanssa, mun ukolla on omat neuroosit, muttei onneksi ruoan suhteen, muuten jäis mun kokkailut vähemmälle =)

Ulkoilu: no, mä tunnen sitten syyllisyyttä siitä, että ulkoillaan liikaakin :LOL: Monesti menee aamulla parikin tuntia vaunutellessa ja sitten leikkipuistossa päästetään peto irti, kengillä kävelee jo ilman ongelmia, ja kun ei ole lunta, niin juoksee siellä ihan vapaasti. Mutta enemmän kyllä vaunutellaan, käydään ostoksilla jne. Iltapäivällä toinen pari tuntia, ja on muuten mahtava ruokahalu tytöllä ulkoilun jälkeen!

Syöminen: haluaa syödä aina samaa kuin mekin, yleensä maistiaisia sitten annetaankin. Mä oon hyvin harvoin valmiita ruokia antanut, tänä iltana kyllä annan, kun omat on pakkasesta loppu. Leipään on ihan hulluna, jo kaupas pitää antaa viipale jyrsittäväksi, kun käyn ostamassa.

Apus, mies toi eilen mun auton tänne, 3 kuukauteen en ole ajanut, saas nähä mitä tapahtuu, kun tänään hyppään ratin taakse :eek:

Nyt kun sairastelut laantuivat (toistaiseksi), ollaan taas päästy perhekerhossa käymään, ai että Greta nauttii. Ja kaikki tädit ovat siihen ihastuneita, kun tyttö niin aurinkoisesti hymyilee. Myös kaupungilla ja kaupoissa Greta hurmaa, on kyllä hiukan noloa, kun on alkanut vilkuttaa ja huutaa kovaan ääneen TAU TAU (ciao ciao) myös tuntemattomille kadulla, ja yks päivä jo joku mamma vaunujensa kanssa luuli meidät oikein tuntevansa, kun silleen vilkuteltiin ja tervehdittiin :LOL:

Olen kyllä ollut erittäin rikkonaisista öistä huolimatta pirteällä tuulella, toi juoksun uudelleen aloittaminen on tehnyt hyvää. Vaikka kiloja ei ole kauheasti lähtenyt pois, niin vaatekoko on tainnut pienentyä yhdellä ja muutenkin aivan yllätyin, kun näin itseni valokuvasta, jalat ovat ihan juoksukunnossa ja tuo löydä mahakin alkaa pikku hiljaa kadota, jo oli aikakin :p Millään dieetillä en kykene olemaan, pastaa syödään joka päivä ja paljon, mutta herkut olen rajannut tummaan suklaaseen ja salmiakkiin ja muuten paljon kasviksia ja kokojyväviljaa, välimeren dieettiä siis yleensä ottaen. Mutta mulla kaiken a ja o on liikunta. Olikin hyvä kiritys sunnuntaina, kun hölkkäsin taas vaunujen kanssa ja ohi meni iso joukko kilpapyöräilijöitä, kannustavia brava! Urheilullinen mamma, hienoa! kommentteja tuli oikein roppakaupalla, kyllähän toi viitseliäisyyttä vaatii, että jaksaa juosta vaunuja työntäen :saint: Mua vaan nauratti, kun nuorempana Roomassa kommentit liittyivät lähinnä vaaleisiin hiuksiin ja tuohon takapuoleen ja reisiin, ja nykyään olen sitten ennen kaikkea mamma :heart: Parempi näin, vaikka Italiassa (no, ainakin Roomassa) naisten kovaääninen ihailu on ihan sääntö ja paikalliset suorastaan loukkaantuu, jos niitä ei tule, niin itsellä oli aina sellainen halpa olo, kun tunsi itsensä julkiseksi riistaksi.
Nyt varmaan pitäisi tehä vähän töitäkin :whistle:
Tv. Lentis ja Greta 1v 1kk :heart:
 
HM; miten masu?

lentis; mulla on ihanat juoksurattaat, muita en enää huolisi ja ovat tosi hyvät juoksulenkeillä. Mulla kroppa aikaa sitten palautunut normiin mutta nahka vattassa on sellainen rullattava malli, kaipa moni raskaus on tehnyt siitä palautumattoman. Mutta ei anneta häiritä kun muutoin ok.

hemuliina; kiva kuulla teistä ja mä kanssa kammoan suorastaan mahatautia!


no niin pyykkien kimppuun, niitä aina piisaa!
 

Yhteistyössä