Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Heippa taasen!

Vähän ollutkin taukoa taas kun ei oo oikeen koneelle kerinnyt..

Almaalta piti kysyä noista xylitol-pastilleista; mistä oot löytänyt? Oon yrittänyt etsiskellä mut ruokakaupoista ei löydy, apteekissa meinaan käydä seuraavaksi.... Meillä hammaspesu onnistuu nykyään niin vaihtelevasti nyt kun poskihampaita pukkaa että ois hyvä olla vaikka se pastilli korvaamassa...

Siniraita mulla ihan samat fiilikset tosta lapsen hoitoon jättämisestä. Mä oon laittanut sen ensimmäisen lapsen piikkiin, mut ei kait se sitten siitä johdukaan kun sulla samat fiilikset neljännen jälkeen :LOL: . Mä en vaan jotenkin luota että mummi hoitais niin hyvin kuitenkaan... Pari tuntia on ollut vahtimassa kun poika on nukkunut ja mä oon äkäseen käynyt asioilla mut täts it. Yötä en vois kuvitellakaan että oltais miehen kans molemmat pois ja mummi hoitais. Välillä tulee ihan surku kun tekis mieli lähteä johonkin lomareissuun mut näin pienen lapsen kanssa en nauttis reissusta yhtään, stressaisin vaan enemmän että miten pärjättäis. Täytyy vaan ootella että poika on tarpeeksi iso tulemaan mukaan.

Jospille taas kiitokset pinosta!

Työhön palanneille tsempit!

Meillä on nykyään niin vauhdikasta että mä en juuri ehdi muuta kuin nostella poikaa pois erinäisitä kielletyistä paikoista :kieh: . Nyt onkin sitten väännetty miehen kanssa siitä että kielletäänkö poikaa jatkuvasti vai otetaanko pois/suojataan vaarallisia/teräviä kulmia ym. missä saattaa itteensä kolhia. Mä oon sitä mieltä että eihän poika opi varomaan jos ei vahingon kautta viisastu, mutta mies on ihan hysteerinen ja ylisuojeleva (niinkuin aiemmin kirjoitinkin) ja haluis poistaa kaikki vähänkin vaaralliset jutut. Miten muut ootte tehneet?

Me ollaan nyt sitten aloitettu ulkoilemaan muutenkin kuin vain päikkäriaikoina. On se vaan niin onnetonta kun ei poika saa tehdyksi mitään paksuine vaatteinensa, köllöttää kinoksessa aikansa ja sitten hermostuu kun kädet ja jalat ei pelaa normaaliin tapaan :LOL: . No, pääasia että totutellaan pikkuhiljaa. Kyllä mä niiiiin odotan jo kevättä ja sitä että pääsis vähällä pukemisella ulkoilemaan...

Pitiköhän jotain vielä kommentoida, en muista...
 
Huutelen vielä tähänkin väliin, jos joku asiasta jotain tietävä sattuisi huomaamaan:
monelta miittipaikka kannattaa varata? Kympistä eteenpäin, kahdestatoista?
Nyt olisi paikka vapaana, tarkka aika pitäisi vain ilmoittaa!
 
Oon kuin nukkuneen rukous, tää sairastaminen on huonontanut Greetun unet aika olemattomiksi. Mutta pahemmat valitukset ähisen tuonne blogiin ;) Tänään eka päivä ilman kuumetta, toivottavasti ei nouse illallakaan.
Mutta kylläpä on ihanaa, kun mies on kotona :heart:

Rosinante: meillä ei ole enää kasveja lattiallla ja sellainen Gretaa korkeampi jättilasimaljakko on toistaiseksi kellarissa (kun se taitaisi olla pian entinen maljakko, siis sellainen, joita pidetään lattialla), muuten ei olla vielä mitään varmisteltu, mutta nnyt kun Greta availee laatikoita ja kaapinovia, niin tekisi mieli hankkia sellaisia "lapsilukkoja".

Nyt ei ehdi enempää

 
Pikapikaa vaan

Xylitolpastilleja ostettiin ihan K-kaupan karkkiosastolta. Fazerin valmistamia, pikku kakkos -ja katti maitikais -merkkisiä.

Meillä on joissain keittiön laatikoissa 'lapsilukot' mutta sormet jää niissäkin väliin, helpomminkin itse asiassa kun niissä joissa ei ole lukkoa. Ja niitä laatikoita joissa ei ole lukkoja tyhjennellään ahkerasti. Kasvit heitin pois jo muutama vuosi sitten ja keinutuolin jalkoja lukuunottamatta mitään kovin teräviä kulmia ei ole. Keinutuolikin on ollut paikoillaan koko ajan. Pistokkeissa oli 'tulpat' mutta muutamia on nyt otettu pois, ja noiden töpseleiden kanssa toi poika vähän luvattoman paljon tykkäisi leikkiä. Aika raskas ikä tämä kyllä, kun kykenee jo vaikka mihin mutta järkeä ei vielä liiaksi ole :kieh: Mä olen kyllä sellaisen pienimuotoisen kantapään kautta oppimisen kannalla, ainakin teoriassa, eihän sitä muuten opi. Osaa jo aika varovasti sulkea avaamiaan laatikoita... Niin ja sanoa 'soo soo' tai siis yrittää heristää etusormea. Ilmeisen hauska leikki näyttää olevan tuo...

Nyt sais alkaa kyllä kevät / kesä, ihan ehdottomasti. Pääsisi ulkoilemaan oikeasti eikä toppapuvun / vaunujen kanssa. Tuntuu että kaikilla hajoaa pää kun ollaan niin paljon sisällä, ja kaiken kunniaksi kolme meidän neljästä ikkunasta on peitetty muovilla eli täällä ollaan ihan umpiossa.

Kokeneemmille kyssäriä: millaiset kengät kevääksi? Meillä on parit 19-20 kengät mutta vaikka jalka pituuden puolesta näyttäisi mahtuvan, en vaan saa noita puettua. Eli isommat ainakin, entä millaiset saa puettua...?

Ja mars töihin,
almaa
 
almaa- semmoset kengät saa helpommin jalkaan mitkä on siitä
edestä tarpeeksi alas asti "auki". Eli kun avaa nauhat/tarrat
niin siinä on se läppä niin ne ovat auki sinne varpaisiin saakka,
sinne on helppo silloin lapsen jalka laittaa. Äh, tätä on vaikea selittää..
Mutta esim Tepsut kengät ovat tällaisia. Ja niiltä löytyy
myös välikausikenkiä. Mä meinasin sellaset välikausikengät
hommata. Tepsutin tehtaanmyymälä kun sattuu olemaan täällä
Hollolassa.

Turvajärjestelyt- meillä on pistorasiatulpat, kasveja ei ollenkaan ja
siinäpä se sitten onkin. Eipä tuo siskonsakkaan ole
pahempia kolhuja aikanaan saanut noilla järjestelyin.
Niin ja pesuaineet yms. on lukkojen takana tai niin korkealla
ettei muksut edes jakkaralla yllä.
Että näillä mennään.

Meillä kävellään nyt oikeen oikeesti. Toki vielä konttaakin mutta
vähenevässä määrin. Ylähampaatkin puhkesi ja hampaita
nyt siis neljä. Jokohan seuraavaksi yöt rauhottuis..
toivottavasti. Ei jaksais enää valvomista..
Totaalinen puurolakko on tullut tännekkin. Kieltäytyy
kertakaikkisesti sitä syömästä. Ei mene edes mannapuuro.
Muutenki syöminen on vähän niin ja näin, ei herralle kaikki
kelpaa. Mutta hedelmiä kyllä syö, onneksi.

iitukka ja kävelevä katastrofi 1v1vko
 
Mae
Tälläisissä tapaamisissa on juuri ruo vaikeus. Viimeksi oli meillä vaunuja mukana ja laitettiin unille sitten, kun kellekin sopi. Osa valvoi koko ajan. Suurin osa tulee matkan takaa ja useimmat sitten nukkuukin autossa tulomatkalla hetken tai sitten kotimatkalla. Mutta osa tuli Tampereelle julkisilla... Ja viimeksi oltiin niin pieniä.. Pötköttivät kaikki vielä :D

Aamupäivällähän olisi toki ihanteellisinta tavata!
Mielipiteitä kehiin...
Mulla matkaa on 2h Tampereelle joten ei paha jos tapaaminen alkaa aikaisemmin..
Vanhasta muistista laitoin tuon 13.00... :D

Muistattehan ilmoittautua!!! 10.3 mennessä mammameeting(at)gmail.com
TOUKKA saatko jo lähetettyä s postia tähän mennessä ilmottautuneista?
Voitaisi jo alkaa keskustelemaan...

Seranzu
 
Pikapikaa käymässä

Voimia kaikille joilla sairastellaan :hug:

Turvajärjestelyistä, meillä myös kaikki kasvit pois ulottuvilta ja pistorasioissa tulpat. Kovasti saa varjella menemästä piteleen takan luukkuja kun lämmitetään mut toistaseks aika hyvin pysynyt pois sieltä, senkin edestä sitten pitelee takkapuita jos on koppa takan edessä tai sitten kiinnostuu takkavälineistä jotka roikkuu telineessä :whistle: kyllä tämä sellainen ikä on noilla pikkuisilla että silmät saisi olla selässä koko ajan..

almaa kyselit kengistä, sellaiset kannattaa mielestäni olla jotka mahdollisimman helppo pukea. Ostin Saralle alkutalvesta Kuomat kokoa 20 ja ne on tosi helppo sujauttaa jalkaan kun niissä on kengän päällä vetskari joka aukee alas asti.

Nyt taidan häippästä koneelta kun pitäis lähteä tapettikaupoille :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Miitistä; varasin sen tilan klo 11-17 varmuuden vuoksi, mutta varmasti voidaan hinata aikaa aiemmaksikin, kymmenestä alkaen. En usko, että samalle päivälle osuu ketään aamuaikaa käyttämään.
Jos sattuu olemaan aurinkoinen ja lämmin päivä, voidaan "jatkottaa" läheisessä puistossa (jossa toivottavasti ei ole vielä silloin mittava remontti meneillään...).
Minä lähinnä ajattelisin niin, että tämän ikäiset tuskin edes malttavat hirveästi päikkäreitä nukkua, jos on paljon kavereita. Jos yhtenä päivänä päiväunet vähän jäävät vähälle niin ei kai siihen kuole? Ja toisaalta, ei kai kenenkään ole pakko pysytellä sisätiloissa koko miitin ajan, voi käydä rattailemassa ja ihmettelemässä lähistöllä jos pieni sitten saisi otettua ne tirkut?

Kareliini, olen ihan kade! Mäkin haluaisin niin tapettikaupoille... Alkaa tympiä nämä ei-minkään (eli beigen) sävyiset seinät. Mutta vuokralaisella ei ehkä ole hirveästi tehtävissä. Joskus sitten menen ja haen ne Kiurujen Yöt ja muut herkut jonnekin ihanaan torppaan.
 
Moi taas aikoihin! Lukenut olen kyllä pinon aina, mutta en oo saanut aikaiseksi kirjoittettua kun aina vaan väsyttää. Nyt on pakko kuitenkin vähän avautua ;)

Te joilla lapsi on jo aloittanut päivähoidon! Onko tää teistä ihan normaalia päiväkodin toimintaa?? Muutkin saa tietenkin vastata.

Meillähän on sovittu päiväkodin kanssa niin, että tyttö on hoidossa joka toinen viikko ti-pe ja joka toinen viikko ke-pe. Nyt sitten sain viime viikon lopussa ajat seulontaultriin, kumpikin aika oli laitettu maanantaille klo 8 aamulla. Kysyin sitten heti tällä viikolla kun vein tyttöä hoitoon, että olisiko mahdollista vaihtaa joku (siis mikä tahansa, mikä heille sopii parhaiten) kahden viikon päässä olevista hoitopäivistä maanantaille, kerroin vielä mistä on kyse. Vastaus oli: ei ole mahdollista ja teidän pitää keskustella johtajan kanssa. No, mies sitten yritti saada tätä johtajaa kiinni, mutta ei onnistunut, joten johtaja DELEGOI soittotehtävän samalle alaiselleen jonka kanssa olin jo asiasta puhunut. Sitten kun mies oli sanonut tälle alaiselle että eikö tästä ole jo sinun kanssasi puhuttu etkä voinut auttaa, halusin puhua johtajan kanssa niin mitä tää johtaja tekee? Soittaa MULLE???! Enhän mä edes tiennyt mistä mies oli tämän lastenhoitajan kanssa puhunut, en edes tiennyt että he olivat keskustelleet aiemmin (mies siis oli töissä ja minä kotona eikä oltu ehditty puhua). No, hoitopäivää ei kuitenkaan saa minkään syyn nojalla vaihdettua, vaikka ihmettelin tälle johtajalle että heillä ei varmaankaan kenenkään lapsen vanhemmat ole esim. vuorotyössä. Kätilöopistolla olivat tosi tyytyväisiä kun soitin ja vaihdoin aikaa, Helsinkiin on muutenkin tulossa paljon vauvoja ja ovat helisemässä niiden ultra-aikojen kanssa kun ne kuitenkin pitää olla tiettyjen raskausviikkojen aikana.

Että tälläistä PERHELÄHTÖISTÄ toimintaa Helsingin päiväkodeissa! Johtaja vetosi johonkin ohjesääntöön ja tokihan mä sen ymmärrän ettei niitä päiviä voi alati olla vaihtelemassa, esim. jos lapsi on sairas niin ei voi soittaa että pidetäänkin ne vapaapäivät tänään. Mutta että jos kaksi viikkoa aiemmin ilmoittaa asiasta niin silti ei löydy yhtään joustoa!

Anteeksi avautuminen, oli pakko purkaa! Toivottavasti joku jaksoi lukea tän romaanin :D

Kvartti, Helmi ja Mini 10+3
 
Kvartti :hug: No johan on! Empä ole moista koskaan kuullut!
Tosi kurjaa!
Kaapsun päiväkodissa kuulin kun puhuivat viime viikolla. Siellä on Tyttö hoidossa kahtena päivänä viikossa, äitinsä on siis kotona vauvan kanssa. Ja äiti oli kysynyt, että olisi menossa vauvan kanssa vauva hierontaan, sellaisena päivänä jolloin isompi ei normaalisti ole hoidossa... Kuulin kun täti sanoi toiselle, että sopivat vaihtavansa sen hoitopäivän sillä viikolla! Eikä tosiaan ollut mikään kovin tärkeä meno... Nämä on varmasti ihan henkilökunnasta riippuvaisia asioita...
Tuolla meidän päikyssä siis tosiaan joustetaan ihan lapsen ja perheen ehdoilla! Siis nyt viikko oltu ja joka ikinen päivä ovat eläneet Kaapsun kanssa niin miten pienelle herralle on sopinut. Unien kanssa ovat menneet täysin pojan voimien mukaan. Yhtenä pv oli yhet päikkärit ja eilen oli ukko laitettu 3x unille kun oli nukkunut vaan hetken aina ja sitten taas väsynyt. Samoin jollei ole sattunut olemaan hereillä ruoka-aikoihin ovat antaneet evästä sitten aikaisemmin/myöhemmin. Poikanen onkin syönyt kun hevonen siellä. Jopa yksi päivä oli syönyt lounaansa 13.30 ja sitten 14 jälkeen ollut muiden kanssa välipalalla ja taas oli syönyt hedelmäsalaattia ja voileipäkeksejä ja ottanut lisääkin.

Näyttää sille että tuo hyvän hoitopaikan saaminen lapselle olevan suorastaan lottovoitto.
 
Kö:lle kommenttia: Onpa tosiaan aika tiukka linja teidän hoitopaikassa! Ja ihme säätöä henkilökunnalta... Onhan meilläkin töissä se periaate että sovituista hoitopäivistä pidetään kiinni, siis lähinnä sen takia että henkilökunnan lukumäärä voidaan tiettyinä päivinä/aikoina (esim hiihtolomaviikko) laskea niin piukille lapsilukumäärään nähden, ettei ole juurikaan "pelivaraa" ns. "ylimääräisille" hoitolapsille. Mutta kyllä meillä ainakin on useimmiten onnistunut tuollaiset hoitopäivän vaihtamiset... Ei teillä sielläpäin satu ens viikolla olemaan mikään poikkeusviikko esim. hiihtoloma tmv.?
 
Merkkiä. Kiitos kenkävinkeistä, täytyy katsoa Tepsuja.
Meillä on ollut pari viime yötä kummia, poika herää eikä meinaa millään nukahtaa uudelleen, vaikka on väsy. Olen epäillyt että on kipeä, yöllä on tuntunut kovin kuumaltakin mutta muuta en ole huomannut. Huoh, toivottavasti nyt luvassa parempi yö.
almaa
 
Iltaa,

täällä isäntä ollut kuume/ ripulitaudissa ja jännitellään että tarttuuko se muhun tai tytskyyn. Vähän harmittaa ku koko vkl:kin menee typyä hoitaessa, kun mies on ihan poissa pelistä. Olin eilen sentäs kaupungilla päikkäreiden ajan ja tänään sauvakävelyllä sekä saunassa. No minkäs teet :/

'Turvajärjestelyistä' Meillä pistorasioissa myös tulpat, mutta viherkasveja on edelleen pitkin lattioita, siis isoja ruukkukasveja. Silloin kun typy opetteli seisomaan nousua tapasin hänet 2 x möyhimästä multaa, mutta nykyään ei ole enää kiinnostunut, thanks god!
Eilen vasta tajus mitä kaikkea kivaa löytyy helposti avattavista keittiön laatikoista, mutta kieltämällä ollaan vielä selvitty. Ikeasta ostin niitä salpoja, ans kattoen pitääkö asentaa, tai sitten otetaan vaan kahvat pois.
Keittiön pöydänkulmissa on pehmikkeet, kun tositosi terävät kulmat, olen telonut itsenikin niihin. Noin muuten kaikki särkyvät koriste-esineet on laitettu kaappeihin, samoin cd:t ja suolavalo jemmaan, koska typy tykkäs nuoleskella sitä :eek: Joo-o, ja aikas koominen näky!!
Stereot on yhä tossa ja niitä säätää, milloin nupit kaakkoon ja toisinpäin, mutta sekin on jo vissiin vanha juttu, kun musaa voidaan kuunnella myös säätämättä :) Tämmösiä meillä..

Onpas joustamatonta!! :eek: Ymmärrän pelisäännöt, mutta tosiaan jos kerta 2 vkoa ennen..

Kengistä
Mä ostin alesta Pioni merkkiset talvikengät kokoa 22. Ei olla kyllä vielä tarvittu niitä ja pahoin pelkään että jäävät käyttämättä :( Ne on kyllä hyvät laittaa jalkaan, kun on nauhat ja vetskari. Toisaalta ovat aika painavat, mitä nyt kotosalla on harjoteltu. Että kannattaa ehkä kiinnittää huomiota myös kengän keveyteen.

Harmittaa kun miitti menee meiltä nyt sivu suun, kun on se LA 23.5.

Uusia taitoja tulee ihan ropisemalla; osaa pinota sen pyramidi tötterön, samoin sellasen palikkalinna-systeemin, juo nokkamukista, osaa kysymällä "missä nenä?" näyttää nenän, korvan ja suun. Ottaa itekseenkin askelia, ei aina vain äipän ollessa ihan liki turvaamassa tilannetta :D Kiipeää sohvalle ( onneksi on osannut laskeutua jo pitkään).
Yksillä pitkillä päikkäreillä on menty jo varmaan useampi viikko, silti iltasella hyväntuulinen päivänpaiste :) ..ja nukkumaan jää ihan 'heittämällä', kun on sitten jo niin tööt. Yönsä nukkuu läpeensä sen 12 tuntia. Sanoinkin miehelle että: meille on annettu pieni enkeli :heart:

Paitti syöminen :headwall: Mua niin turhauttaa kun olen tarjonnut nyt kotiruokia: lohisoppaa, hernesoppaa, jauhelihakastiketta muusilla tai pastalla jne..ihan siis perus juttuja niin ei syö ei!!! mietin jo että pitäiskö pitää taukoa näihin totuttelussa ja myöhemmin uudestaan. Samoin kun olen antanut joitain 1v purkkiruokia, ni ei. Sylkee rinnuksille ja loput kaivelee vielä käsin pois :p
Nyt on 3 takuuvarmaa purkkia; italianpata, kasvis-kanapata ja lohta ja herneitä vai mikä se oli, jotka maistuu. Muitten kanssa menee kikkailuks ja äipältä hermot. Yritin huijatakin tossa ja sotkin italianpataan itsetehtyä jauhelihakastiketta, ni sylki sit senkin pois. Et ei onnaa edes huijaus.
Iltaisin ja aamuisin syödään jogurtti-rahkaa maustettuna jollain hedelmä tai marjasoseella tai pakastemarjoilla + leseitä / kaurahiutaleita joukkoon, kun puuro on out edelleen.
Joku puhu joskus raakapuurosta ja onkin pitäny kysyä 100 kertaa että mitäs se on?

Mä olen laitellut noita uuden tulokkaan vaatteita täällä ja tänään laitoin sen äitiyspakkauksen boxinkin nukkumiskuntoon ( saa nähä nukkuuko sit kuitenkin vieressä, niinkus esikko sen 2 vai 3 kk ). Shoppailin myös joitain poikavärisiä 56cm vaatteita. Kyllä riipas laittaa pikkuiset 'tyttöväriset' lempparit pois ajatuksella että niitä ei koskaan enää tarvita meillä. 2 lasta riittää meille..tai never say never, mutta onhan tota ikääkin jo. Taas siispä astetta lähempänä uutta tulokasta :heart: Kova poika on potkimaan, sanoin ukollekin että saa isukkikin vähä vauhtia niveliin, kun täätä taitaa tulla sellanen duracell. Me sitten katsellaan tyttöjen kesken että 'no onpas pojilla kova meno päällä ja otetaan rauhallisesti' :D

Tällästä romaania täältä pukkaa :kieh: ..silti pakko vielä kertoa että meillä pissattiin tänään keittiön pöydälle :LOL: Kyllä!! Hitsi vie, kakkavaippaa vaihtaissa tuli likalle kova hikka ja mentiin ilman vaippaa, siis pyllyn pesun jälkeen, keittiöön vesihuikalle. Laskin / kevensin typyn siihen pöydälle kun säästelen tota selkääni, niin eikös se pisu lirahtanut siihen :kieh:

Joo ja mulla menny ajantaju ihan kokonaan, mietin monet kerrat että likka on just täyttäny 1v, et synttärit oli just mut kohtahan niistäki on kuukausi, huoh!

Toivotaan et almaan ens yö menis toivottavasti paremmin :hug:

Hyvää yötä!

28+6 HM ja pikkuneiti viikon päästä 1v 1 kk
 
Kvartti, no hoh hoijaa mitä toimintaa siellä päiväkodissa :eek: on kyllä todella outoa ettei voida yhtään joustaa ja vielä ajoissa ilmoittelit asiasta! Meneeköhän niillä siellä pakka sekaisin ihan pienimmästäkin muutoksesta kun eivät osaa yhtään ajatella perhelähtöisesti asioita??

HM, meillä vähän samanlaista touhua tuon syömisen kanssa, ei oikein mikään ruoka kelpaa :headwall: muutama lusikallinen menee alas ja sit alkaa kamala käsillä huitominen ja rimpuilu :whistle: luulen et johtuu kyllä osittain hampaiden tulosta, ikenet näyttäis olevan aika kyhmyräiset muttei vaan tuu hammas läpi, meillä kun on ne huikeet 2 hammasta alhaalla niin on vähän hankalaa toi karkeampaan ruokaan totuttaminen :/

Ens viikolla olis sitten neidin 1.v synttärit, ollaankin sitten viimeiset tästä pinosta jotka viettää kekkereitä =) pitäis tilata pari voileipäkakkua, ne on niin hyviä :p pupujussikakku olis tilauksessa leipomosta :)

Nyt jatkaan kotihommia kun neiti vielä nukkuu :wave:
 
raakapuuro asiaan heitän tälläsen että oisko niitä, mitä saadaan kaupan hyllyltä tetroissa? Siis samanlaisissa kuin vellit ja maidot?

kengät meillä oli ensin 19 kokoiset Paxin coretexit, ja ostin sit tollaset Catepillar tyyppiset kevätkengät
. On aika ohkaset, mut ollaan pärjätty hyvin nyt niillä, näillä pikkupakkasillakin. Noissa oli merkintä ensiaskelkengät.

mammameetinkiä tässä pähkäilen, entäs jos ilmottautuu ja sit ei oikeesti pääsekkään, kun on nyt tosi hankala sanoo mitään tuosta. :ashamed: haluaisin, mut, mut...

turvajärjestelyjä ei oo ollu oikeestaan tarvetta tehdä..Mä inhoan kasveja (en jaksa kastella hoitaa), joten meillä on kaksi kukkaa ja nekin korkeella. Pistorasiat ovat suojattuja jo, eli niihin ei tarvii tulppia laittaa. Muutoinpa, meillä ei pitäs olla mitään "vaarallista". No pesuaineet on kaapissa, mutta sinne ei ole vielä älynny mennä, joten en ole sit vielä siirtäny poiskaan. :snotty:

Meillä 1vee1kk huutelee kaakkia kaakkia (karkkia) :whistle: Jälkkärinä on meillä pikkukeksi, jonka annan ruokailun jälkeen. Sit otetaan noita xylitolpastilleja.

Hampaita pukkaa kovasti ikenen läpi, vielä ei kuitenkaan ole ihan puhjenneet.

Me käytiin uimassa Fonttanellassa jossa on pitkä liukumäki. Ensin itse muutaman kerran testasin sen ja sit laskinkin Hennin kanssa siitä. Oli ihanaa ja lapsikin oli hiukan ihmeissään, mutta iloissaan. Hurjapää, äitiinsä tullut. :)

No mutta, elämä taas taitaa hymyillä. Katsellaan viikko kerrallaan miten sujuu...

Jospi ja Henni 1v 1kk
 
Raakapuuro on nimensä mukaisesti raa-asta viljasta tehtyä puuroa. Rikotuista suurimoista (miksei hiutaleistakin) jotka huuhdellaan ja annetaan liota yön ylitte. Sekaan marjoja, hedelmiä.

Meillä on tapahtunut joku hokkus pokkus syömisen suhteen. KAIKKI menee, jopa se puuro! :LOL: Hoidossa ja kotona! Syödään normaaliruokaa. Vauvasoseit joita mulla on viel pakkases... Ei vaivaudu ees leukoja liikuttaa, nielee vaan :LOL: purkkiruokiahan tuo ei ole koskaan suostunu syömään.. Lusikalla osaa jo sujuvasti syödä, mutta lusikkaan ruoan saaminen on viel' hiukan hankalaa. Meil siis toimitaan niin, että äiti laittaa lusikkaan ruoan ja Kaapsu ottaa lusikan ja vie ite suuhun. Koittaa kyllä jo itsekin ottaa...

HM taitava käsistään teidän neitokainen :attn:

Kengät on nyt perinteiset kuomat. Ja sit on lenkkarit autotallihommiin :D Kumisaappaat. Keväämmälle sit on sellaset reiman nilkkurit ja yhdet kävelykengät nauhoilla. Kotona haluaa välillä kulkea "reinoissa" kun iskälläkin on tohvelit :saint: Hoitoon tilasin tossut netistä kehuivat kovasti niitä... Tohvelisankarit.fi Mulla meni jo hermo ekal viikol noiden jarrusukkien kanssa pelaamiseen.. Niitähän EI saa kenkään sisään laittaa. :attn: Oon kerran ite testannu... Oli IHAN hirveä kävellä jarrusukat kengässä... :eek:

JOSPI ilmottaudu ihmeessä tapaamiseen. Jos sitten et saa yöpaikkaa järjestymään tai kyytejä, niin eiköhän me voida joustaa... Sä kuulut jokatapauksessa pitkän matkalaisiin ja on varmana tässä vaiheessa vielä vaikea sanoa saako järjestymään majoitukset ym... Kiv kuulla että näyttää taasen valoisemmalta.

HM voih.. Olisit tullu vaan. ;) :whistle: No ymmärretään... Tän kerran. Sit seuraavalla kerralla taas tuut! :D

Hihii, en muista millon olisin ollu sunnuntaina fiiliksellä että JEEE huomenna pääsee taas töihin.
On se vaan kumma miten vuoden tauko työelämästä saa itsensä niin intoilemaan työstä jota olen tehnyt kuitenkin jo 22 vuotta... Eli 10v välein taitaa olla tauko paikallaan. ;) Seuraava onkin sit kun Kaapsu menee kouluun...

Oltiin eilen mun kaverin pojan 2v synttäreillä... Voi apua mikä meno oli siel oli 8 kappaletta 1-4vuotiasta... Jotka säntäili aivan holtittomina, juoksi ja karjui, hyppivät sängyllä... Yritin Kaapsua pitää vähän sivummalla. Voin kyllä sanoa, että mä en antaisi noin riehua... Kokoajan joku parku, kun sattui ja taas sama meno jatkui. Riehumissynttärit on sit jossai hop lopissa asia erikseen... :eek: Onneksi meidän äijä ei edes pyrkiny menoon mukaan...

Mukavaa viikkoa kaikille ja Kareliini tervetuloa neidin kanssa 1v joukkoon :heart:
 
Synttärikekkerit onnistuneesti takana :heart: Hurjaa kyllä ajatella, että vuosi vaan livahti nopeasti. Kyllä mä olen haikeana muistellut vuoden takaisia tapahtumia tän viikon.
Synttäreitä oli juhlimassa isovanhemmat, enot ja täti, seka tytön 2 serkkua. Lahjoja tuli paljon, sai mm. kumpparit ja vk-haalarin, kiva kun tuli lelujen lisäksi oikeasi tarpeellistakin lahjaa =)

Kenkiä tytöllä on kevättä odottamassa 3 kävelykengät ja ne uudet kumpparit. Tosin yhdet kävelykengät ovat kokoa 20, eli taitaa olla jo liian pienet. Itse ostin alesta joku kuukausi takaperin nauhalliset talvikengät kokoa 21, kaiken järjen mukaan pitäisi mahtua jalkaan, mutta en vaan saa puettua niitä. Ne on nyt ollut vaan esillä ja tyttö pyöritellyt niitä mukanaan ja ihmetellyt niitä. Niin ja Aino-tossut on myös kaapissa, isot vaan vielä ovat. Kesäksi ostetaan vielä varmaan sitten sellaiset remmisandaalit, mutta ne lähempänä kesää sitten.

Tapaaminen, hitsi, kun kiinnostais tulla, mutta ikävä kyllä en taida päästä töiden vuoksi mukaan. Ja en mä tiiä osaanko mä ees autoilla Tampereella :ashamed:

Turvajärjestelyitä; suojatulpat pistorasioissa, yksi iso viherkasvi meni jo roskiin, keittiön alakaapeista olen poistanut vaaralliset astiat (lasiset astiat yms. mitkä voisi särkyä kolautellessa). teräviä kulmia en ole suojannut, mietityttää kyllä pitäisikö. Siivousaineet on yläkaapeissa, tosin wc:ssä on pyykinpesuaineet allaskaapissa :ashamed: Ei ole vielä tajunnut niitä ja tarkoituksena on hommata vessaan joku korkeampi kaappi tai hylly seinään, mihin nuo pesuaineet sais laitettua. Keittiöön ei ole hommattu lapsilukkoja kaappeihin, ei kyllä vielä kovin kiinnostunut oel niistä, vetolaatikot enempi kiinnostaa ja niissä on pääasiassa muoviastioita yms. Kun jotainhan pitäisi oppia uskomaankin ettei kaappeja tyhjennetä. Näin ideaaliin tilanteeseen toivon pääsevän. Ärsyttää kyllä anoppi kun se antaa keittiövälineitä, esim. silikonipullasuteja ja puukauhoja tytön nuoleskella ja pureskella, mä kun yritän opettaa ettei niihin mentäis :headwall: Mun mielestä lelut on erikseen ja astiat saa pysyä kaapeissaan.

Meillä avokin kanssa välit taas kerran jotenkin niin viileät :headwall: Ärsyttää vaan kaikki melkein toisessa ja en haluis lähelle, seksiä oli eilen ekaa kertaa pariin, kolmeen viikkoon (?), tosin olin muutaman siiderin ottanut, ilman sitä tuskin olisi ollut :LOL: Ei vaan jotenkin kiinnosta yhtään, väsyttää jatkuvasti. Ja vedän herneitä nokkaan ihan pienistä asioista. Olen epäreilu kyllä miestä kohtaakin, myönnän sen, naputan ja narisen ihan turhista asioista, ihan kun haluaisin vaan riidellä ja pistää välit poikki? Tuntuu välillä että ihan sama vaikka asuis erillään. Ja silti, mua vaivaa ihan hillitön vauvakuume :LOL: :ashamed: |O En tiiä mitä tää nyt on, harmittaa, kun kuitenkin haluis välit takaisin ennalleen. Näinkö se on vaan myönnettävä että lapsi muuttaa välejä ja ihmisiä niin paljon, että tuntuu kuin asuisi ihan vieraan ihmisen kanssa. Ja sitten mietin, että minussako se kaikki vika on :ashamed: Ehkä tää tästä, pakko on vaan jossain purkautua :ashamed:
Meen kyllä huomenna käymään verikokeissa, että onko kaikki veriarvot ok, ettei ole anemiaa tai kilpirauhasongelmia, kun on jatkuvasti nykyään veto ihan poissa keskellä päivää ja usein heti herättyäkin, ollut oikeastaan jo koko talven. Onneksi mennään kevättä kohti ja päivä on pidempi, se auttaa vähän jaksamaan. Ja tyttö tietysti, voi että voikin rakastaa lasta niin paljon, että ihan itkettää ja rintaa puristaa :heart: Tänään neiti oli oikein ihanalla tuulella, niin aurinkoinen ja höpötteli koko päivän touhutessaan =)

Kareliinin Saralle jo etukäteen onnea :flower:
 
Glow
ehtisinköhän vähän kirjoitella.... Nyt ollaan uudessa kodissa :heart: :heart: :heart:
Aivan ihana koti ja loistavalla paikalla!

Miehen isyysloma (piti nyt 2 vk, viikon pitää joskus... ) loppu, lähtee yöksi töihin, ahistaa :/ muutenki tosi kurjaa olla yöt "yksin" eli ilman sitä niin nyt sit, miten mä pärjään...yyh

On tää aikamoista hulabaloota näiden kahden pienen kanssa! Mikä siinä on että pikku nyytillä iskee nälkä just sillo kun oon syöttämässä Onnia tai saan vihdoin itelle teen kuppiin? Ja tää perinteinen, yötä kohden tää pikku nyytti haluaa roikkua tississä kiinni kokoajan. Ja siinä kohtaa kun mamma haluais lähtee nukkumaan, menee sänkyyn, asettautuu nukkumaan, nyytti pieni avaa silmät ja haluaa "seurustella". yks ilta valvottiin sängyssä pari tuntia! Mutta erittäin mielelläni mä tätä sirkusta johdan :D :heart:

tässä meidän pieni




:heart:
 
Pikaisesti lukemassa...
Aivan ihana pieni Glowlla! :heart: Hurjasti hiuksiakin päässä :) Kyllä ne vauvat on vaan niin suloisia, tulee ihan ikävä vuoden takaista aikaa...

Saatiin meiän ukkeli nukkumaan, itse täytyy seurata perässä kun eilisestä juhlinnasta veto pois. Piristi kyllä kummasti kun pääsi ihmisten ilmoille. Huomenna lähden vielä aamulla ajelemaan vanhemmilleni viemään tyttöä lomalle mummin luo. Ihanaa kun saa muutaman päivän hengähdystauon!

 
Nessulle :hug: Toivottavasti saatte asiat jotenkin palautumaan. Puhukaa :)

Glow :heart: Ihqu! Zemppiä sinne kovasti kun mies menee töihin :hug:

Täällä mies paranemaan päin, menee siis huomenna töihin. Me ollaan muut vältytty taudilta toistaiseksi ( kop kop kop ).

Tässä mun parin viikon takainen pallo 26+6 :)



Tänään sauvakävely oli taas liian raskas laji meikäläiselle :( Täytyy ottaa raittiin ilman kannalta nykyään nuo ulkoilut.

Hyvää yötä!

29+0 HM ja pikkuneiti +1v
 

Yhteistyössä