Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Nessu: :hug: Onhan se jo askel eteenpäin, että tiedät itsekin, että haluaisit korjata välinne, saattaa hyvinkin olla hormonit, jotka heittelee, auttaiskohan, jos ihan kertoisit miehelle, että olet pahoillasi, että viime aikoina olet ollut kireä, että syy ei ole hänessä (vai onko?), etkä oikein itsekään tiedä, että mistä hormonimyrskyistä on käytöksesi johtuu. Tuollainen "anteeksipyyntö" ainakin saattaa helpottaa miehen oloa hetken aikaa, vaikkei tilannetta korjaisikaan, mutta jos miehen olo helpottuisi niin oma olokin saattaisi helpottua. Hm, saikohan näistä mun aivoituksista mitään selkoa?

Glow ihana ihana pikkumies :heart: :heart: :heart: Mä vaan muistelin, kuinka Gretalla oli aina sama juttu, että jos mä olin rupeamassa syömään, niin aina tyttö halusi tissille. Ja muutenkin asui tissillä ne ekat kuukaudet, sitten kyl 3-4kk:n tienoilla alkoi huomattavasti helpottamaan. Mä opin hyvin pian imettämään seisaallaan ja kävellessä, kun muuten ei ois saanut mitään aikaiseksi. Mutta kaverilla just tuossa sun tilanteessa oli suuri apu trikoisesta kantoliinasta, kun siinä on joustoa niin, että saa imetettyä helpommin ja samalla taapero saa tarpeeksi huomiota, kun vauva "on poissa silmistä" :D Sekä Onnilla että uudella tulokkaalla on kyllä komea hiuspehko! oon jotenkin niin tottunut Gretan tukkaan, etten osaa sitä itse ihmetellä, mutta kun muiden vauvoja katsoo, niin kieltämättä toi tukka saa vauvat/taaperot näyttämään ikäistään vanhemmilta, ihan niin kuin kaikki sanoo Gretastakin.
Jaksuja ja tsemppiä, kyllä se pian alkaa helpottamaan, hyvin te pärjäätte sun kokemuksella ihan varmasti! :hug:

HM: todella kaunis vauvamaha! :flower: Ja kateuden sekaiset onnittelut, kun olet noin timmissä kunnossa, vaikka olet raskaana toisen kerran näin lyhyessä ajassa :eek: Huomaa, että olet sauvakävellyt ;) Ota nyt rauhallisemmin, kyllä sitten ehdit taas vaunuttelemaan tuplakärryjenkin kanssa :heart:

Kun Greta parantui, niin mä sairastuin. Nyt kolmatta päivää kuumetta. tänään jo laski alle 37, ja kävin paikallisilla suklaamessuillakin Gretan kanssa, mutta sitten illalla lähti taas nousuu, panadolia olen täällä vetänyt, että saan alle 38 lämpöä. En saata oikein syödäkään mitään ja kun menin illalla yhtä aikaa Gretan kanssa nukkumaan, niin tietty oon sit ollut hereillä klo1 lähtien :headwall:

Tuossa kuumehourailuissa kyllä tuli vain mieleen, että olen kyllä niin onnekas, kun mulla on tuollainen mies ja tällainen tyttö :heart: On ne vaan mun elämäni keskipisteitä, eikä yhtään tunnun uhrautuvalta ajatella, että laitan heidät itseni edelle aina kun mahdollista. En ajattele, että äitiys olisi erityistä uhrautumista ylipäätään, kärsivällisyyttä se kyllä vaatii, mutta loppujen lopuksi ei ole kyllä tehnyt yhtään tiukkaa luopua omista menoista jne. Ainoa, mikä on tehnyt tiukkaa, on luopuminen yöunista :D

Kyllä tässä varmaan Gretan kasvaessa tulee hinku päästä miehen kanssa kahdestaankin jonnekin, mutta me ollaan onneksi pystytty koko vauvavuoden ajan järkkäämään "omia" hetkiä ja kahdenoloa Gretan nukkuessa päikkäreitä tai illalla, kun Greta on jo mennyt nukkumaan.
Tiedän, ettei Greta kärsisi, jos joskus viettäisi aikaa baby-sitterinkin kanssa, mutta en vain ole itse valmis. Sinne perhekerhoon kyllä oon menossa taas heti, kun vain toivun, koska mulla on kauhean syyllinen olo siitä, ettei Greta pääse tarhaan leikkimään muiden lasten kanssa, vaan homehtuu kotona mammansa seurassa. Yksi päivä tässä yksi rouva vauvansa kanssa kahvilassa oikein mua kattoi pahasti, kun sanoin, ettei Greta ole vielä pariin vuoteen menossa tarhaan... Kun hänen parivuotiaansa oikein hinkuu päästä sinne. Mutta luulisi, että jos siellä perhekerhossa käy pari kolme kertaa viikossa ja alkaa leikkiä enemmän noiden naapurinkin muksujen kanssa, niin eikö siinä nyt ole alle 3-vuotiaalle ihan tarpeeksi sosiaalista kanssakäymistä?

Mies vei vaunuttelemaan ja kävelemään leikkipuistoon toissapäivänä, että sain levätttyä, niin oli kuulemma ollut ihan onnessaan, kun oli saanut köpötellä muiden lasten joukossa, vaikkei nyt vielä yhdessä leikikään.

Tuli taas tässä sairastuessa mieleen, kuinka upea mies mulla on. Herää joka aamu klo4-6 välillä työvuorosta riippuen ja silti aina kotiin tultuaan omistautuu meille, jaksaa leikkiä Gretan kanssa ja nytkin päästi mut lepäämään, vaikka taatusti oli väsynyt itsekin. Nyt vaan tajusin, mikä onni on, että Gretan on myös isin tyttö, kun makasin sängyssä puolikuolleena. Typy kävi välillä mua tsekkaamassa, mutta palasi aina kiltisti isän luo leikkimään. :heart:

Joo, tällaista kuumehourailua tällä kertaa.... :wave:

Lentis ja Greta 13kk :heart:
 
Pika,pikaa jotain..

Viime yönä palattiin ruotsin reissusta ja kyllä oli mahottoman raskas tulomatka.Makasin eilisen päivän vaan hytissä,oksensin ja oli huono olo ja ajomatkaa turusta oli vielä 6h!Mä aattelin et ei kyl kotia selvitä ikinä.Ekakshan meidän piti tulla lauantaina mut se peruttiin ja eilenki laiva oli myöhässä parisen tuntia..mutta siis aivan ihanaa olla kotona :D

Glow:Suuret onnittelut pikkuisesta pojasta :flower: !Aivan ylisöpö kuva oli!

Haavemammalla ihana maha!Ei oo kauaa niin teilläkin pian pikkanen :heart:

ei mut nyt mä lähen hetkes pötkötteleen ku neitiki vielä nukkuu..

hemuliina
 
Glow ihana pikkuinen! Tsemppiä arkeen, varmasti on hulinaa
mutta kyllä sä pärjäät! Lapset kasvaa kuitenkin niin nopeaan.

HM oijoijoi mikä masu! Ja ei enää kauaa kun pieni tuhisee
kainalossa. :D

Nessu :hug:

Lentis paranemisia :hug:

Ihanaa kun kevät tulee, valoa ja ehkäpä lämpöä.
Heti on paljon pirteempi olo kun aurinko paistaa. B)
Ja on meillä kyllä vihdoinkin nukuttu jo paremmin :D
viides hammaskin just putkahti pojalle.

Mukavaa alkanutta viikkoa vaan kaikille!

iitukka ja taapertaja veikka
 
Moikka,

Tapaamisesta vaan, että mulla menee matkaan varmastikin 2,5 h, kun ajattelin tulla junalla, joten kovin aikaisin en pääse paikalle. Enkä edes asu kamalan kaukana. :) Joten pidemmältä tulevien puolesta toivoisin että aloitusaika ei ois ainakaan ennen klo 12.

Nyt pitää alkaa siivota, poitsu on taas pistänyt hyrskyn myrskyn..

Kössi & poikanen
 
Kiitos jo etukäteen onnitelleille :heart:

Glow, suloinen vauveli :heart: varmasti riittää vipinää pikkuisten kanssa, mutta varmasti pärjäätte hyvin =)

HM, ihana masukuva =) aika menee tosi nopsaan ja pian on jo pieni nyytti tuhisemassa :heart:

nessu :hug: toivottavasti saisitte puhuttua asioista miehes kanssa.

Lentikselle pikaista paranemista :hug:

Mua ahdistaa tuon neidin syömistouhut.. jotenki toi ruokailu alkanut tökkiin sillä, yleensä aina suu ammollaan ja syö reippaasti mutta nyt joku ihme vaihe meneillään :whistle: hedelmäsoseet ja marjat menee ihan kivasti mutta vahvan ruuan kanssa meneekin vaihtelevalla menestyksellä, muutama lusikallinen menee ja sit alkaa huitoon ettei kelpaa enää.. en tiiä sit johtuuko tää asia hampaista vai siitä että ruoan rakenne on karkeampaa ja jotenki turhautuu siihen kun ei saa tarpeeks hienonnettua sitä suussaan?? aivan sileät soseet kyllä uppoo mut jotenki haluais vähän vaihtelua noihin ruokiin, mut ei oikein maistu noi kaupankaan 8kk-1v. ruuat. Onko muilla tällaista ruuan kanssa temppuilua ollut? Oon kyllä ihan varma ettei oo painoa paljon tullut lisää kun ens viikolla 1v. neuvola, jatkuvasti on kuitenkin liikkeessä että sitä energiaakin tarvis saada riittävästi.

Jahas nyt neiti heräskin unilta :wave:

Kareliini ja Sara pian 1vee :heart:
 
Mae
Jos kerkeäisi vähän kirjoitella, ennen kuin isompi tulee kerhon peli-illasta vaarin kanssa.

Mä oon eläny niin sumussa ja ollut väsynyt, etten ole tänne saanut mitään kirjoitettua vaikka monta kertaa olen aloittanut kirjoittamisen.
Meillä juhlittiin viikonloppuna, Joona siis täytti 1v. lauantaina. :heart: Nopeasti meni vuosi.
Nyt sitten kävellään hyvin ja kovaa :D Uusia sanoja tulee koko ajan, nyt ilmoittaa aina "ottaa".
Sitten tuo mokoma osaa jo kettuillakin. Oikein virne naamalla tekee pahojaan; painelee digiboxia, stereoita tai isin xboxia. Kiipeilee myös, tänään yritti jo tuolin kautta tv-tasolle |O Itse syö, juurikaan ei saa auttaa. Nyt näkyy istuvan lelulaatikon reunalla (ikean muovinen, joka kippaa helposti). Huoh! Ei esikoinen kiipeillyt ja kyllä se uskoi EI-sanan. Tää yks ei vaan usko mitään!
Pitää mennä, telkkari on kohta entinen....
 
PRKL tää hukkas mun tekstin!!! |O |O

Siispä

Glow'la ihana vauveli :heart:

HM:llä kaunis massu :heart:

Lentikselle paranemisia!! :hug:

Meillä opittu viikossa:
- kävelemään ulkona kengillä
- laittamaan palikoita oikeisiin reikiin ja laatikkoon
- kokoomaan tappipalapeliä
- imemään/juomaan pillillä :D

Länsi-Suomalaiset/Satakuntalaiset
:attn: :attn: Reiman varastomyynti Kankaanpäässä 15-17.4!!

Kareliini, meilläkin takutaan syömisen kanssa. Viime viikolla hoidossa ja nyt kotona :headwall: Johtuisko hampaista. Yötkin on levottomia, mut onko sitten nälkä vai kiusaako ikenet vai sekäettä :eek: :( Ja sitten sen kerran, kun viisaana (?) laitan ruokaa vähemmän, niin suu on apposen auki kuin linnunpojalla ja sapuska loppuu kesken. Ihan hukassa taas tää mamma!!

Onkos tapaamisesta jo pystyssä s-postirinki? En ole saanut mitään meiliä, onkohan ilm. tullut perille??

Tuiskunen ja Alexi 1v1kk+
 
Siitä onkin jo jonkin aikaa hurahtanut kun olen täällä käynyt, mutta niin vaan sitä aikaa ei ole ja kiirettä pitää. Meillä on sitten jo vuoden vanhat lapset, huh huh. Meillä Eemeli jp osittain kävelee ja sanoo äiti ja isi. Olen itse palaillut töihin heittämään vaan keikkaa virallisesti olen hoitovapaalla, mutta mukavaa päästä aikuisten seuraan ja pakkokin on kun mies on työttömänä :( Siinäkin siis yksi syy miksen ole täällä ollut, kolmea vuoroa kun tekee ja sekalisesti niin....


Ja kaikille kenellä on jo uusi vauva tuloillaan niin ONNEA ja oikein hyvää ja mukavaa vointia kaikille ja paljon aurinkoa kevääseen....yritänpä hieman taas useimmin käydä =)

Annukka ja Eemeli 1v 1kk
 
Heipsan mammat,
vielä huomisen ajan odotan ilmottautumisia mammameeting(at)gmail.com hurjan vähän on ilmottautuneita vaikka äänestyksen mukaan pitäisi olla paljon enemmän! Joten vauhtia nyt että saa sähköpostit pyörii!

Toukka
 
Maaliskuuta mammat ja muksut!

Viime viikko hurahti hiihtoloman merkeissä=matkalla, joten koneella en ehtiny ees pyörähtämään.. Oltiin mun vanhempien luona ja käytiin myös sit Ellenin 1v1kk kuvaukses. Kannatti oottaa kuukaus, että mentiin sinne suuntaan SUomee.. Saatiin kuvaus 57?:lla (sis. kuvaus, koevedokset ja 3-kuvan sarja samettikansios). Ja kuvia otettiin Ellenistä yksin, sisarusten kans sekä koko perheen kuvia... Nyt vaan kovasti koevedoksia oottelemma:)

Glow :heart: mikä ihanuus!!! ..haikumieli tuli, ku sain just pari viikkoo sitte myytyy pois meiän sitterin, joka oli samanlainen sitteri ku toi teiän... Ja nyt teillä siellä on jo uus pikkumies nokostelemassa sitterissä:) Ihana!
Ja HM.. Ihana pallomaha:) eipä teillä todellakaan enää pitkään mee, ku pieni herra tupsahtaa taloon tuomaan ääntä ja jakamaan rakkautta:)

oliks muita "akuutteja".. unohdin jo..

Syömisen kans meilläki taistellaan. Onkin ekoja kertoja, ku se tuottaa harmaita hiuksia... Yleensä on ollu suu auki ku linnunpoikanen mutta nyt kääntää pään pois ja napsauttaa suunsa niin tiukasti kiinni, että sinne on turha ees yrittää saaha lusikkaa menemään. Ja sit jos saakin "narrattua" lusikallisen ruokaa suuhun, nii erittäin suurella todennäkösyydellä se pulautetaan suusta ruokalapun kaukaloon JOS ei haluta syödä. Ja viikonloppuna kotimatkalla testattiin Piltin spagetti-jauhelihakastiketta.. lopputulos oli,että neljä lusikallista meni alas ja sit tuli stoppi. Ellen on tottunu syömään kotiruokaa, joten ei noi kaupan valmiit mee sit näköjään ees matkalla.. Tietääpä, että kesällä asuntovaunussa on aina oltava ruokaa jääkaapissa, et saa vaan lämmittää.

Ihana lukee, et päivähoito on alkanu sujua mallikkaasti niillä, jotka sen nyt tän kuun alussa alotti. Itellä pyörii kamalasti ajatuksia päässä, et elokuussa se on sit meillä totisinta totta... mietin kaikki maholliset skenaariot mitä kaikkee voi tapahtua ja miten kaikki voi sujua.. Tosin kaikki tutut on sanonu, ettei usko sen olevan mikään ongelma Ellenille kun se on niin kamalan reipas. Mutta saa nähä... Kaapsun hoitopaikka kuulosti kyllä erittäin ihanalta!! Mä NIIIIIN toivon, et me saatais Ellen sille ainoalle perhepäivähoitajalle eikä päiväkotiin, joka on "ylipaikotettu" (25 paikkaa mut tällä hetkellä kuulema 30 lasta...).

Ellen ei vielä kävele, mut kiipee hienosti rappuset alakerrasta yläkertaan itse. Ja seisoo pitkiä tovia pitelemättä mistään kiinni, mut ei vaan vielä ota sitä askelta... Mutta ei varmaan mee pitkään enää.. Ykköshomma on nykyään pulkkailu ulkona ja vielä jos pääsee puhallettavan liukurin (mitähän ne on viralliselta nimeltään) kyytiin, nii sit ei meinaa naaman leveys riittää hymyyn =)
Ja omaa tahtoa on neitillä myös ilmaantunu.. Aivan järkyttävää kiljumista / kirkumista ku ei mee just niin ku hän on itse asian ajatellut tapahtuvan!! Ne on ne mamman geenit;)

Mein piti mennä tänään käymään moikkaamas mun työkaverii ja hänen poikaa 1v1kk, mut heillä toivutaan jyllänneestä vatsataudista.. KÄytiin sit kaupungis kirpparilla ja löysin sieltä Ikean "ruokailuessun", siis sellasen jossa on hihat ranteisiin asti ja sit normi ruokalappu.. 1?. Kauheesti oli pientä vaatetta (60-74cm) ja sitähän meillä on itelläki jo monta laatikkoo nurkissa pyörimässä. huoh.

Oliks täällä Lentiksen lisäks muita, joitten lapsesta tulee kakskielisiä?? Sötnös?? mä vaan mietin, et miten paljon pitempään menee ennenku Ellen alkaa enemmälti puhuu ymmärrettäviä sanoja ku kahta kieltä koko ajan hänelle puhutaan.. Nyt tulee vaan "mamma", "pappa", "amppuh"=lamppu ja "pa-pu"=pallo. Ja sit osottaessaan jotain sanoo "ti tee" = det där.. Mutta paljon tulee sitä omaa tiu-tiu-puu-puu kieltä josta ei kyllä pysty mitenkään saamaan mitää selvää...etenki ku kattelee kirjoja, nii Ellen "lukee" niitä usein ääneen ;)

Nyt alan tekee ruokaa kun saan rauhassa ainaki alottaa = Ellen nukkuu vielä päikkäreitään. Eilen nukku 3h ulkona pitkästä aikaa, ihanaa!

Kevättä molemmissa rinnoissa:)
Nanada ja Ellen 1v1kk+
 
Kiitos paranemistoivotuksista! Kuume on poissa, mutta mahatuti jatkuu. Tais jäädä imetys tähän vatsainfluenssaan, jo ne päiväimetysten poisjäämiset vähensi maitomäärää huomattavasti, nyt ei taida tulla sitäkään vähää kuin ennen. Greetu raukka kävi eilen varmaan 20 kertaa tissillä, mutta kun, ei niin ei :'( Ensin itsekin itkeskelin, kun tuolleen äkäseen loppui maidontulo (no, pariin viikkoon en kyl enää päivällä juuri imettänyt), yöllä sentään tullut hyvin tähän saakka, viime yönä siis tosi vähän ees illalla/yöllä, olikin tytöllä kauhea jano aamulla.
Mutta turhaa tämä sureminen varmasti on 13kk on ihan taatusti jo enemmän kuin tarpeeksi imetystä, mutta haikea olo silti. Kattotaan nyt, josko sinne iltatisuun ois vielä jäänyt jotain nyt, kun 4 päivän syömättömyyden jälkeen ruoka ja nesteet pysyy jo sisällä.

Nanada: uusien tutkimusten mukaan kaksikielisyys ei vaikuta kielenkehitykseen mitenkään. Siis nykyään sanotaan, että se kielellisen kehityksen viivästyminen 2-kielisillä on urbaanilegenda, enemmän on merkitystä yksilöllisillä taipumuksilla ja perheympäristöllä (kuinka paljon vahemmat puhuu jne.) Aika harva mun tietämä alle 1,5 vuotias vielä lausuu selvästi moniakaan sanoja, kyllä noi "omat ääntämykset" luetaan ihan sanoiksi, siitä ne pikku hiljaa sitten korjaantuu.
Gretalla on ollut suomi voitolla, mutta nyt kun isänsä on vihdoin innostunut puhumaankin italiaa pelkän ölinän sijaan (juupajoo, siitä asiasta oon nalkuttanut, kun sanoin, ettei tyttö opi ikinä italiaa, kun vastasi sille aina samalla ölinällä, mitä tyttö päästi), niin alkaa olla fifti-fifti.
Mutta meilläkin lamppu on amppu, kyllä se l sieltä vielä joskus siihen tulee. Meillä myös kakka on kova sana siksi, että moni k:ta sisältävä sana on kakka ankkaa lukuunottamatta, ankka on ihan ankka. Mutta kukka on kakka, kenkä on kakka ja tietenkin myös kakka on kakka :LOL: Onneksi kaikki asiat eivät ole sentään pelkkää kakkaa :D Vettä on meillä veeä ja ciao ciao on tau tau ja moni muu sana on myös vähän vajaita, taitavat olla vain tetta (tissi italiaksi), mamma, papa', ankka ja nalle sellaisia "täydellisesti" lausuttuja. Niin joo, eka kaksikielinen sana on muuten vesi, eli ensin tuli italiaksi aqcua ja nyt on tuulut myös se veeä.
Itselle tuo kielellinen kehitys on ollut lähempänä sydäntä kuin esim. motorinen kehitys, mutta nyt kun noita sanoja alkaa, tulla niin en asiaa oo enää niin kauheasti miettinyt, kun nyt kerran näyttää tajuavan paljon usemapia sanoja kuin mitä itse sanoo.

Tv. lentis ja Greta 13kk :heart:
 
Syömislakkoilua: joo-o, meillä taas meinaa vaihteeks olla. Joku päivä vaan eväs kelpaa ja toisena ei. Hampaita teki kuuakisi takaperin useita kerralla ja silloin ei lekvannut yhtään karkeampi ruoka. Sitten kun hampaat tuli läpi, niin ykskaks vaan alkoi karkea eväs kelvata. Enää siis vaan isompia paloja haarukalla muussataan. Nyt on pari kertaa mennyt ihan hiutalepuurokin, vaikka se ei oikein ole tehnyt kauppoja tähän asti =)
Kovasti vaan vaatii sitkeyttä itseltä ettei tuskastu syöttämispuuhiin, lapsi kun vaistoaa senkin. Sitkeästi vaan koittaa tarjota eri ruokia, ja jos ei tällä hetkellä mene karkea eväs, niin sitten kokeilee vaikka parin viikon päästä uudelleen (?).

Sanoista selkeästi kuultavissa on tällä hetkellä vain kakka ja akka :LOL: Omaa höpötystä on paljon, kaikkea osoittelee sormellaan ja höpöttää :)

Vähän kadena kyllä kattelin HM:n vauvamasua. Mutta ehkä joskus vielä. Mutta on kyllä aivan ihana pallomaha =)

Ja kiitokset sympatioista. Eilen iltavuorosta tullessa avokki aloitti taas kiukuttelun (ilmeisesti takana hankala ilta), mutta en vaan jaksanut sitä ja hermo petti. Tyttökin alkoi itkemään eikä rauhoitunut unille ennen klo 23 :eek: Oli itsellä veto poissa töissä, kun huonosti tuli nukuttua, eri huoneessa avokin kanssa nukuttiin lopulta. Aamulla tuo tuli viereen pyytää anteeksi, tänään on menty vähän hiljaiselolla, kumpikin taitaa pelätä että toinen räjähtää. Jospa tämä tästä, täytyy puhua kun saa vähän itse ensi pari päivää rauhoittua, enkä väsyneenä ala jahkaamaan. Mutta eihän kukaan tällaistä tilannetta jaksa pitkään.

Kävin tänään verikokeissa ja tyttö mukana. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes jätin rattaisiin ja menin itse näytteenottoon, silloin alkoi tytöllä itku. Taisi vierastaa näytteenottajaa, tuskin osasi tilannetta pelätä?

Huomenna saan nauttia tytön kanssa kotona oleilusta :heart:
 
Merkkausta. Yöhulinat jatkuneet jo varmaan viikon, ja töissä kun ei hyvällä katsota päiväunia niin aika kuittina olen jo. Nyt tosin (taas) mukahdin viereen kun poikaa nukuttelin ja heräsin yhdeksältä, olisin mielellään jäänyt nukkumaan mutta yksi työasia piti vielä hoitaa. Niin että täällä kukutaan.
Meillä kanssa ei vielä paljoa muita sanoja ole kuin lamppu mutta ihmeen paljon nuo jo ymmärtää. Ja meidän poika pörisee aina kun näkee auton, huvittavaa kun itse ei juuri noihin autoihin kiinnitetä huomiota.
Jahans jos vaikka menisi hammaspesulle, hyvää (parempaa...) yötä kaikille :heart:
 
tulin kurkkimaan tuon tapaamis ilmottautumis osotteen vaan. ihan varovasti uskaltaudun ilmotautuun, vaikka hajuakaan siitä päästäänkö mukaan, ei oo. mut mieli tekis kovasti.
muistakaas laittaa toukalle mailia tänään!

HM ihana masu :heart:

glown pikkuinen on niin suloinen ja PIENI!!!! :heart: oikeesti onko vauvat noin pieniä?! :D Onni on niin ison pojan näkönen verrattuna pikkunyyttiin :heart:

labello ja jasmin 1v+
 
Oi, kun mä putoon kyydistä... Taas vaan kahlasin kirjoitukset läpi. :ashamed:

Meillä on nukuttu viime aikoina yöt heräämättä muuten, mutta kas, kun aamu voi sit alkaa siinä viiden maissa, eikä unet enää jatku vaikka mitä tekis. Nice. Vilja kävelee nyt tosissaan, mutta vähän silleen humalaisen huterasti vielä. :) Melkonen eroahdistuskausi on, oon ollu ihan ihmeissäni, kun Vilja ei oo missään vaiheessa kauheesti vierastanutkaan. Silti nyt ei kelpaa isikään ilman huutoja edes syliksi - äiti vaan, ja sylissä olis muutenkin vähän väliä. Rohkee se näköjään silti edelleen on - tänään käytiin ekaa kertaa seurakunnan avoimessa kerhossa ja siellä se yritti ystävystyä kaikkien äitien kanssa, ei lapsista niin väliä. Kurkisteluleikkejä yritti kehittää, kiivetä syliin, ja esim. yks äiti kun oli polvillaan maassa, niin Vilja kiipes saman tien syliin ja leväytti ittensä siihen pötkölleen. Se ei ihan hokaa, että se ei ehkä muiden lasten äitien mielestä ole se maailman ihanin ja suloisin ja paras lapsi. :D

Perjantaina me lähdetään miehen kanssa kaksin laivalle ja muksut menee mun äidin luo siksi aikaa. Ne ei oo siellä ollu yhdessä yötä ennen, ja vähän jänskättää, miten niillä sujuu. Mun äiti kun haluaa tehdä asiat omalla tavallaan, eikä se oikein tykkää neuvoista. Se esim. mietti, josko se nukuttais Viljan yölläkin rattaissa. :eek: Sanoin, että voi se sit sitä kokeilla, jos tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia. On aivan ihanaa lähteä kaksin reissuun, mut kyllä tota nukkumisasiaa stressaan...

Syöminen on meilläkin melkoista. Ei niin, että Vilja ei söisi, mutta se syö VAIN ITSE. Itkee ja pudistaa päätään ja pistää suun tiukasti kiinni jos yrittää syöttää. Kun saa itse syödä, niin kyllä maistuu. Ei vaan ne taidot ihan riittäis vielä, hirvee sotku kun vaikka jukurttia syö. On enemmän ruokaa sylissä ja lattialla ku vatsassa. Keittiönsiivousta ja vaatteidenvaihtoa siis harrastetaan ahkerasti. Ihan kiva, että opettelee, mutta...
 
Siniraita niin tosiaan viisihän teillä on noita lapsukaisia, mistäköhän mä sen neljä repäsin... Sorry :D .

Voi kun nää meijän lapsukaiset kasvaa niin kamalan nopsaa, me oltiin sunnuntaina ristiäisissä ja meijän poika näytti ihan jättiläiseltä niiden pikkusiten rääpäleiden vieressä!!! Täällä kotona sitä vaan pitää toista niiin pienenä kun ei ole vertailukohteita.. =) Kovasti kiinnosti meidän poikaa pikkuiset vauvelit ja isommatkin lapsukaiset joita siellä oli, pitäis varmaan alkaa käymään jossain avoimessa kerhossa tmv. ees silloin tällöin. Mä oon vaan niin tosi huono yksin menemään mut mut..

Ihan hirveetä päänsärkyä pukkaa, mahdankohan olla tulossa kipeeks. Nyt hetkeks pötkölleen kun poikakin nukkuu... Meillä oli muuten +10 astetta tos takapihalla lämmintä!!!! Mahtaakohan pojalle tulla kuuma toppatamineissaan :ashamed: ....
 
Tapaamisesta: en nyt ilmottaudu, kun ei hajuakaan, koska tullaan Suomeen, mutta kyllä me tullaan kuokkimaan Gretan kanssa, jos sillon ollaan siellä, ajatte sitten vaan tylysti pois :D Kyl mää sitten sipsipussilla yritän lahjoa meille sisäänpääsyä :whistle:

Matma: haa, mä taas oon ihan varma, että Vilja on muista mammoista ainakin se toiseksi ihanin lapsi maailmassa, kuulostaa tosi suloiselta, että noin ottaa vieraisiinkin täteihin kontaktia. Musta ainakin oli liikuttavaa, kun ystäväperheen konttaaja oli kiipeämässä koko ajan mun syliin :heart:

False alarm maidon loppumisesta B) Vissiin ne imetystuen tyypit sitten on oikeassa, ettei se aivan paris päiväs lopu, tai että pikemminkin maidontuotannon saa uudelleen käyntiin, vaikka ois välillä jo loppunut. Greta vissiin säikähti maidon loppumista niin, että kävi 2 viime päivän aikana 10-20 krt tissillä, imi vaan tyhjää kunnes eilen iltaa kohden alko taas tulla ja tänään melkein jo normaalisti :eek: Eli emmä vielä pääsekään silikoneita valkkaamaan :LOL: Toivottavasti toi tisuttelu nyt taas rauhottuu, oli niin helppoa, kun päivällä ei juuri käynyt lainkaan. Ja kuitenkaan en kokonaan haluaisi lopettaa, kylläpä mä oon vaikea tyyppi :ashamed:

Rosinante: muakin jännitti ensin mennä sinne perhekerhoon, varsinkin kun tällaisissa pikkukaupungeissa kaikki muut jo näyttää tuntevan toisensa, mutta lapsista tulee aina niin helposti juttua, että sitä tutustuu sitten helposti muihin itsekin ja olen varma, että kun pari kertaa käy, tuntee itsensä jo aivan konkariksi. Ja muutenkin juoksin niin Gretan perässä, ettei siinä kauheesti ehtinyt muita (aikuisia) ees miettiä, kun piti katsoa, ettei Greta kisko leluja mudien käsistä.

Ajatella, että mä tässä taannoin pelkäsin, että Gretasta tulee liian kiltti tyttö. :LOL: Siis sellainen jalkamatto. Hahaaa... Temperamenttiä on ruvennut löytymään, mitä enemmän tyttö tajuaa asioita tyyliin: miksi äiskä voi viedä tän johdon mun suusta, mutta mä en saa ottaa kaukosäädintä mamman kädestä? :eek: kait se nyt harmittaa :p Ja se ilmaistaan lujaan ääneen |O En tiedä kumpi on helpompaa, hillitä temperamenttistä lasta vai rohkaista ujompaa? No, riippuu varmaan äidistä itsestään...

Joskus muuten kirjoitin, että lapsen kehitystä käsittelevässä kirjassa kerrottiin, kuinka lapset hoksaa joskus 1,5 vuoden tienoilla, että peilissä ei ole vieras lapsi, vaan hän itse. Joko Greta on aikaisessa tai sitten kirjassa oli kirjoitusvirhe, koska oon tehnyt Gretalle jo pari koetta tässä viime viikkoina, ja on läpäissyt ne joka kerta. Eli toi "psykologinen" koe tuon peiliymmärryksen testaamiseksi on, että lapselle näytetään itseä peilin edessä. Sitten lapsi otataan pois peilin edestä ja päähän pannaan hattu niin, ettei lapsi kiinnitä siihen huomiota. Sitten viedään taas peilin eteen. Jos lapsi alkaa koskea peilikuvan päätä ja siis yrittää sitä hattua sieltä, niin ei vielä tajua, että on se itse. Jos taas koskee omaa päätään, kun hoksaa sieltä peilistä, että mitä siellä päässä on, niin sitten on tajunnut. En tiedä, ehkä lapsi tajuaakin keskimäärin vuoden iässä, ja kirjassa oli vain painovirhe.
Muoks* jaa, kattoin nyt sitten jotain nettilinkkiäkin, ja sen mukaan vasta suurin osa 20-24kk:n ikäisistä varmasti tunnistaa itsensä, ja (ehkä ) osa 13-18kk:n ikäisistä. Siis läpäisee ton kokeen. Kait me on sitten vaan vietetty liikaa aikaa peilin edessä ihailemassa itseämme :LOL: Aika usein on oltu siinä kaikki ja toisteltu mammaa, papaa ja Gretaa ja hassuteltu.

Voi että jaksaa tulla lunta, täällä piti jo olla muka täysi kevät. :headwall:

Tv. lentis ja Greta 13kk :heart:
 
Tosi ihana massu! HM :heart: :heart:

GLOW sööttiäkin söötimpi pikkuriikkinen :heart: :heart:

Meillä on nuha. :eek: :headwall: Eilen oli isäntä kotosalla, tänään meikäläinen...
Käytänki tilaisuuden hyväksi ja siivoilen, kun nuhisnokka meni nukkumaan.

Voimia ja jaksuja kaikille ja ihanaa kevättä!! Taitaa olla täällä :attn:

Seranzu ja Kaapsu :heart:
 
Näemmä näin harvakseltaan nykyään saan tänne kirjoteltua,vaik luettua tulee onneks hiukan tiheemmin...

Ihana pikkuinen glowlla, tukkaakin piisaa :heart:

Hm:n masua käy kateeksi,kun ei itellä enää ikinä tuu moista olemaan... :/

Meillä vaihteeksi syödään kohtuullisen hyvin,vaikka välissä olikin sellanen ronklauskausi. Tai vaikee on sanoa määristä mitään,kun ei oo vertailukohtaa,mut omiin ruoka annoksiinsa suhteutettuna Isla nyt syö normaalisti. Millaisia annoksia muiden muksut syö kerralla ihan ruokaa? Meillä sellanen 1-1,5dl (tai pieni peruna ja kauhallinen kastiketta),on aika normaali määrä. Joskus menee enemmän ja joskus vähemmän. (kamala kun näin kirjotettuna toi 1-1,5dl tuntuu tosi vähältä... :eek: )

kävelyä reenaillaan taaperokärryn kanssa,jo ihan ittekseenkin sitä kuljettelee. Vielä ei oo askelia ottanut tuetta,mutta kohtapuoliin nekin sieltä tulee. Yksin seisominenkaan ei vielä suju 10 sekunttia kauempaa,kun jo alkaa neitiä hirvittää ja pylläyttää pepun maahan. Mutta joka päivä vähän pidempään kuitenkin :).

pulkkailu on ulkoillessa suurinta huvia,ja lujaa pitäis koko ajan mennä... Saa äiti pistää tossua toisen eteen... :LOL: Hyväähän se vaan äitilla tekee! Muutenkin oon vihdoin saanut itteeni niskasta kiinni ja elvyttänyt vanhan harrastukseni,punttisalilla käynnin. Tulee niin hyvä mieli ja olo,kun saa tehtyä jotain ittensäkin hyväksi,ja sitä kautta oon selvästi pirteempi ja paremmalla tuulella kotonakin :saint: . Järjestelyähän noi salikäynnit vaatii,ja ajelenkin neitin kanssa aina 20km suuntaansa ja jätän tytön anopille hoitoon siksiaikaa,kun puntilla käyn. Täytyy olla kiitollinen,että on anoppi jolla on aikaa ja halua 3krt viikossa tyttöstä vahtia =) . Sit kun kelit on alkanut keväisemmiksi muuttua,niin tulee lisäks lähespäivittäin käytyä isompi tai pienempi kävelylenkki,joten toivo elää,että jokus vielä mahtuis vanhoihin farkkuihinsa... :whistle:

jaahas,neiti heräs,adios taas...

puntteileva tatuka ja kävelyharjoittelija Isla :heart:
 
Päivät huristaa niin, ettei mitään ehdi :eek:

Lentikselle
piti kommentoida jo aikaisemmin, että en usko sen maidon ihan muutamassa päivässä loppuvan. Olitkin sitten huomannut saman itse :hug: Mä nimittäin puristin kokeeks tissejä about kk imetyksen lopetuksen jälkeen ja kyllä sieltä vielä tippoja tuli maitoa. Isäntäkin sai maistiaiset, kun intouduttiin peiton alle joku ilta :LOL:

Seranzun Kaapsulle ja muille sairastaville paranemisia ja äideille jaksuja :hug:

Meillä värkätään niitä hampuja edelleen. Ruokailu on yhtä tuskaa... pakastinkylmällä soseella saan iltapuuron alas. Ruuan sekaan on pakko laittaa soijajugurttia, että edes vähän söis :headwall: :headwall: Mielenkiintosia on sekoitukset herralla, mutta pääasia, että jotenkin kelpaa!

Tuiskunen ja Axu 1v1kk+
 
Pikapikaa käymässä, tämä päivä mennyt synttärivalmisteluja tehdessä ja kaupoilla juostessa, yhdessä kokouksessakin kävin nyt illalla eli kiirettä pukkaa :whistle: huomenna pitäis vielä piirakkaa leipoa ja sitten illalla tupa täyttyy vieraista, toivottavasti synttärisankari jaksaa menossa mukana =)

Hyviä öitä!

Kareliini ja Sara huomenna 1.vee :heart:
 
Hoo, olipa soma masu HM:llä tuolla edellissivulla! Ja olipa myös sangen hyvinmuodostunut takapuoli siinä samassa kuvassa, ellet pane pahaksesi :LOL: ...

Eilen juuri tuskailin peilin edessä, kun tuli ostettua huokealla uudet, vyötäröltä pikkuisen liian tiukat farkut, että näyttäisipä nämäkin paremmalta jos olisi ihan oikea perse ihmisellä. Mutta minä olen mallia persjalkainen.
Jaha, tekstari hätyyttää kahvittelemaan, myöhemmin lisää. Toivottavasti miittiin saatiin kasattua jonkinnäköinen jengi!
 

Yhteistyössä