Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Voi pikkuista Axua! :hug: :hug: :heart: Tuiskunen, ymmärrän tosi hyvin sun fiiliksen. Tuli sellainen olo, että varahoidossa ei oo paljon välii kun lapset on "vaan" vähän aikaa siellä... Toki niillä on sitten enempi työtä, mutta tuollainen tuntuu ihan laiminlyönniltä! Mä olisin varmana kilahtanu täysin. Kun tapana on täräyttää ajatukseni päin näköä... :ashamed:
En mäkään oo Kaapsun kanssa treenannut ulkona olemista. Ihan älytöntä tuolla hangessa rämpiä...

Tänään Kaapsu oli itekseen hoidossa.... :eek: Jätin tädin syliin ja lähtivät siitä aamupalalle! Sanoin että moi moi äiti tulee kohta. Ei varmana ymmärtäny.
Kun tulin hakemaan tunnin kuluttua, niin pikkumies istui lattialla jonkun kirjan kanssa tutti suussa. Hoitaja siinä viekussa jutteli hälle. Kun mut näki ukkeli, niin kirja lensi kaaressa ja toinen romahti pieneen myttyyn lattialle ja tuli iso itku... :'( :'( Meni tovi, että rauhoittui mun sylissä. Ajatteli varmaan että miksi mut äiti hylkäsit tänne!!!! |O
Oli syönyt lautasellisen puuroa :whistle: :eek: :eek: Ja touhunnut ihan iloisena siellä. Mut sit oli alkanut "öhisyttää" ja selvästi oli tosi poikki. No en ihmettele, kun meni meinaan nukkumaan vasta 23.30... Hiukan hakusessa oli rytmi, kun eilen ajattelin josko 4h päikkäreillä jaksaisi iltaan, mutta nukahti sitten 17 puoleksi tuntia ja siksi ei sitten käynykään yöunille 21....
Tänään herätän 3h jälkeen... Että ehtii sitten vielä ennen viittä toisille unille. :whistle:

Kiitos sympatioista ton anopin suhteen... Sen kanssa otetaan yhteen säännöllisesti. Kohta alkaa varmaan taas "neuvottelut" vuokrankorotuksesta... Huoh! Alunperin maksettiin sille 350e kuussa ja nyt jo 550e/kk . Tän talon kaikki mahdolliset ylläpitokulut on 350e/kk, mutta kun anoppi haluaa voittoa ja hyötyä oman poikansa perheestä. Ensin homman piti olla niin, että puolin ja toisin jeesataan. Sillä helpottuu kulut ja meillä myös, kun tuo mies opiskelee. No viimeinen vuosi ollaan jouduttu maksaa täsmälleen samaa summaa kun edellisessä asunnossa, tänne kun piti ostaa toinen auto ja työ ja koulumatkat piteni. Lisäksi meidänkin piti saada vähän "säästöön" että päästään sitten omaa hommaileen. No nyt on otettu kolme vuotta opintolainat ja mun edelline velka (hometalosta jonka myin tappiolla) on ollu koroilla vuoden... että selvitään täällä "halvemmassa" asunnossa. Jossa anoppi kulkee päivittäin meidän kotona, kun käyttää tiskikonetta ja muutenkin keittiötä (vaikka on omakin keittiö) meillä, kun on isompi keittiö... Niin ja makuuhuoneseen kulkee myös meidän puolelta ja yhteine eteinen ja sauna...
No koitti myös saada tyttärensä lukion tokaluokkalaisen maksamaan vuokraa itselleen, kun elatustuet loppui... Tyttö sai siis 40e opintotukea ja kävi töissä viikonloppuina siivoamassa yhtä toimistoa. Siihen pantiin kyllä stoppi... Sanottiin suoraan, että nyt riittää ahneus. Monella meillä jää koko palkka näppiin? Ai niin joutuu se ruokansa, puhelinlaskunsa ja irtaimistovakuutuksensa maksamaan ite ja tilaamansa lehdet. No onhan se tiukkaa, kun matkustelee 4-5x vuodessa ja piti uusi autokin saada...
Mähän se olen karmea akka, kun en anna sen enää käyttää mun jääkaappia ja pakastinta. Omaansa ei tietenkään mahdu, tarvitseehan kahden hengen talous kaksi jääkaappia ja kaksi pakastinta. Nyt sillä on toinen jääkaappi autotallissa ja toinen pakastin varastossa. Sorry taasen... Mut joo en kelleen suosittele. Ja arvasin että ei tää oo helppoa, mut ei kyllä kuviteltukaan, että noin ahne ja itsekäs on..
:headwall: :headwall:

Seranzu ja Kaapsu unikeko..
 
Tuiskunen: :hug: TAAS mua rupes itkettämään sun kertomus :eek: :LOL: Enkä nyt voikaan syyttää raskautta B) Älä vaan tunne morkkista tuollaisesta, siis eihän Greta esim. ulkoile kuin vaunuissa, vaikka täällä ei ole edes lunta kuin koristeeksi, kun ei vielä kävele, niin että eihän Axun ikäiseltä voi odottaa, että ulkoilisi!!!
Ja vaikka itsestä varmaan tuntui kauhealta nähdä oma pieni siinä ihan vinossa (se mua just alkoi itkettämään...), niin kyllä Axu olisi varmaan protestoinut, jos olisi kovin epämukava ollut ja Greta muuten menee vaunuissa miljoona kertaa itse vinoon, kun tykkää tuijotella myös maata ja jos paan pystyasentoon, niin pian hilaa itsensä sinne vinoon taas, jostain syystä tykkää joskus istua silleen.
Tämä vain siitä, että ei se asento varmaan hirveän epämukava ole Axulle ollut (tässä järkeilin itseänikin rauhoittaakseni, kun tuli niin paha mieli pikkuisen puolesta) ja sitten :kieh: hoitotädeille, jotka tosiaan olivat jättäneet toisen siihen noin vinoon, koska kyllähän pitäisi tarkistaa, että missä asennossa pieni on ja onko tarpeeksi lämmintä suojaamassa. Sano ehdottomasti ensi kerralla jotain!!

Virmen pojalle ja muille juuri kävelemään oppineille isot onnittelut! :flower: Meillä hyvä jos suostuu kävelemään vain yhdestä kädestä kiinni pitäen. Tosi hassua, kun ihan hyvin osaisi kävellä yksinkin, kun kerran vain yhdestä kädestä kiinni pitäen kävelee, mutta ei vaan halua riskeerata :heart:

Ja 1v. täyttäneille myös :flower:

Glow: hurjasti tsemppiä muuttoon, se on kova homma, mutta pian sekin on ohi ja olette uudessa kodissa uuden pikkuisen kanssa :heart:

Kiitos paranemistoivotuksista! Selvästikin toimivat, koska Greta voi jo paljon paremmin. Tai no huomenna ois tarkoitus palata sinne itkettäjälääkärille tarkistamaan kurkku ja korvat, mutta silmätulehdus ainakin näyttää menneen ohi, samoin vaippaihottuma.

Hammaskivut En tiedä myydäänkö Suomessa, mutta Italiassa myydään saksalaista homeopaattista lääkettä (täällä ostetaan ihan apteekista) Chamodent nimistä hampilääkettä, homeopaattinen lääkesarja vain lapsille. Se oikeasti toimii, jos antaa tarpeeksi usein ja tarpeeksi pitkään. Jos oon jättänyt sen pois, niin alkaa taas kiukuttelu ja itkeskely, jos annan sitä, niin tyttö on taas oma iloinen itsensä. En teidä onko yhä noi alaetuhampaat, kun eivät ole vielä töysin läpi vai pukkaako taas uusia, mutta toi lääke (jossa on vaikuttavana aineena mm. kamomillaa) tosiaan vaikuttaa. Lastenlekuri aikoinaan tarkisti lääkkeen ja sanoi, ettei siitä ainakaan mitään haittaa voi olla =)

Ai niin, meillä on aloitettu pureminen. Mulla on ihan kauhea mustelma mahassa ja pari pienempää siinä vieressä :kieh: Ja nauraa vaan päälle, kun kielletään. No, kaikilla kavereilla on tää vaihe mennyt ohi, toivottavasti meilläkin. Ja pian. Tissiä kans purraan aina silloin tällöin, ja ai että naurattaa, kun mamma on vihainen.

Muuta tihua tekee myös, kirjat revitään alas hyllystä ja johdot seinistä aina, kun haluaa osoittaa mieltänsä. Toi pureminen ei ole siis mielenosoituksellista (suuttuneena puree toistaiseksi vain sohvaa tai lakanaa), vaan muka kiva leikki.

:wave: Lentis ja Greta 1v. :heart:
 
Seranzu: sulle ja Kaapsulle myös iso :hug: Taas liikutuin tuosta Kaapsun reaktiosta päiväkodissa, vaikka ihan normaalihan se on. :hug: Voi näitä pieniä, kun ovat niin liikuttavia :heart:
Ja voi iesus tuota sun anoppia. Ei aivan omani tasoa, mutta melkein :whistle: Hirveästi tsemppiä, toivottavasti pääsette pian muuttamaan omillenne! :hug:
 
Soikku Onnea Remulle! :flower: Ja kaikille muillekin jo ekaa synttäriään viettäneille! :flower: :heart: . Vuosi on mennyt hurjaa vauhtia...



lentis tuli mieleen tosta Gretan kävelyharjottelusta,kuinka mun pikkusisko kans aikanaan halus pitkään toisella kädellä tukea jostain ottaa,millään ei ois laskenut irti tuesta,vaikka hienosti jo käveli pitkiäkin pätkiä yhdellä kädellä kiinnipitäen. No, meidän äiti sitten kerran antoi tytölle saappaan käteen,ja kas vain,neiti lähti saappaan kanssa tepsuttaan ilman tukea kuin vanha tekijä... Pointti oli se,että saapas oli sen verran painava,että luuli saavansa siitä tukea :D :LOL: . Muutaman päivän sitten käpsytteli saapas toisessa kädessä ympäriinsä,kunnes itseluottamus kasvoi niin,että ilman saapastakin pärjäsi :D ...

Isla eilen illalla lämpöili,ja oli rätyväsy,mutta sai nukuttua vasta 23 maissa. (normisti unilla 20 aikaan). Luulen että johtui nlassa saaduista rokotuksista,vaikkei aiemmin ookkaan reaktioita tullut niistä :/ . Suppoa laitoin,katteltiin siinä iltamme ratoksi Leijonien avauspeliä,ja viimein sit nukahti... Tänään on nenä vuotanut,toivottavasti ei nyt kipeemmäksi tule.

tatuka ja Isla ihanainen :heart:
 
Glow
seranzu MITEN sun hermo kestää oikeesti asua anopin kanssa?! Mulla ei hermo kestäis tollasta touhua ei... mutta tietysti jos se on tällä hetkellä ainut vaihtoehto niin minkäs teet :/ toivottelen piiiiitkäää pinnaa sulle!!
Ja voi Kaapsu parka :heart:
Meillä on nyt menny kans niin että kun Onni on ollu esim tunnin mun siskon kanssa kotona keskenään ( mä ollu esim labrassa, neuvolassa tms. ) niin ihan hyvin niillä on menny, alku itkujen jälkeen... mut kun Onni kuulee että ovi aukeaa niin huuto alkaa ja kun näkee että tulija on minä niin voi parku sentään, osaa olla niin säälittävä reppana että huh. Oikee mamman sydämen särkijä.

Oon ollu sattuneesta syystä päivät pitkät kotona lasten kanssa. Jos ei labra, neuvola, lääkäri käyntejä lasketa :D suurta hupia sekin "viikko ohjelma". Tänään päätin ihan yks kaks että kun mies tulee kotiin, minä lähen yksin kaupungille! Ja juu niin tein. 2 tuntia kävelyä kaupoilla. Ai jestas mitkä supistukset jo siellä ja nyt kotona sen jälkeen :D mut eiköhän ne kohta taas laannu... jalat tuli kyllä kans tosi kipeiksi. Enkä edes löytäny kun yöpuvun ja bodyn Onnille, vauvalle bodyn. Mikä siinä on että aina on just oikee koko loppu kun Onnille jotain ostais!?

Juuh, nyt pitäis alkaa kattelee siivousfirmojen yhteystietoja ja huomenna soitella mitä maksaa, jos ei netissä näy.... viikon päästä saa mennä siivoaa uuden kodin ja sit muutetaan!!! =)
 
heips! :wave:

Oon ny ihan pudonnu kärryilt!Oon kyl käynny lukemas päivittäin teijä jutui!En kyl muista kaikkee mitä piti kommentoida,sori! :ashamed:

Onnee kaikil jotka o viettäneet ekoja synttärei! :flower: :heart: ja onnee taaperoil uusista taidoista!!

tuiskunen :hug:

seranzu siis voi apua millanen anoppi!! :kieh:

Glow ihanaa,pian saat pikkasen kainaloon tuhisemaan! :heart:

Mae Sul on kyllä tosi hienosti pudonnu paino!! :flower:

Hampaat Meil on Mirol täl hetkel 16 hampulii

ulkoilu me yritetään ulkoilla joka päivä,muuten toi meijän 3v hyppii seinil! :LOL: Miro ei kauheesti viihdy vaan pulkas tai rattais vaan hänen täytyy päästä maahan tönkimään! =)


Meijän ukkeli on täl hetkel 10kg805g ja 79cm (Jospi)Pituutta oli tullu reippaasti mut painoo vaan 200g(viimeks oltiin 8kk neuvolas)nyt sit o kasvukontrolli parin viikon päästä!Mun mielest se o ehkä vähä turhaa ku hyvän kokonenhan toi meijän poitsu kuiteski o!Mut mennään ny sit!
Tiistaina oltiin neuvolalääkäris sen Miron oksentelun takii.Hän oli sitä mieltä että ei ehkä ois kananmuna-allergiaa vaan ehkä migreeni!Hän laitto sit lähetteen lastenlääkäril.Sano että parempi o tutkii ku Mirol kuiteski oli sitä velttout ja uneliaisuut! En tienny et näinki pikkasil vois ol migreenii! :(
Nyt ei onneks oo ollu oksenteluu eikä muutenkaan oo kuukauteen ollu kauheen kipee!Toivotaan et pysyykin terveenä!

Meil ei viel kävellä,mutta tänään nousi ite seisomaan ilman tukee ja ku kävellytin häntä ja päästin irti,ni sillo otti itekseen pari askelta! :D toivotaan että se siit ny lähtis!Aika varovainen hän o ton kävelyn suhteen!Esim.pari kuukaut sit hän nousi kerran ihan itekseen ylös,mut ei tehny sitä sit enää!ja tukee vasten o kävelty jo vaiks kui kauan! tarttiskohan munkin kokeil tota saapas juttuu niinku Tatukan äiti! :LOL:

Imetyksen Miro lopetti ite noin viikko sit!Vähän haikeeta ol äiskäl,mut hyvä näin et lopetti sen ite,eikä tarvi vierottaa!

Tää viikko o ollu painonpudotukses vähä lässähdysaikaa,jotenki o ketuttanu kaikki ja sit o myös sortunu vähän herkkuihin!Yhteensä oon vähän yli 7kg laihtunu tammikuun alust!
En tosiaan ymmär et mikä nyt mättää ja ärsyttää! :ashamed: Miehellekin mäkätän koko ajan vaikka hyvä mies ja isä on!! No,eiks se oo jo hyvä et tiedostaa sen ja haluu korjata asian!?

Ihanaa,ens viikon perjantaina meen ystävien kans istumaan iltaa(tuun ihan yöks kotio! ) ja toukokuus meen heijän kans Tampereel kattomaan yöelämää ja yövytään hotellis!! =)

nyt tarttis men vähän steppaamaan stepperil ja hinnottelemaan kirppisvaatteit!!

:wave:

tyyppien äippä ja Miro 1v! :heart:
 
Glow tsemppiä muuttoon ja loppumetreille. Ei ole sullakaan ihan helppoo ei... :hug:

Seranzu, on sulla oikeesti ihme anoppi :eek: Mä aina jaksan ihmetellä miten niin kamalista anopeista on kuitenkin saatu ulos niin mukavia poikia :LOL: Toivottavasti pääsette pian omillenne asumaan :hug: Ihanalle Kaapsulle tsemppiä hoidon aloitukseen. Kummasti se puurokin maistuu, kun näkee kaverin syövän!

Meillä sit oksennetaan
:headwall: Axu nukahti tossa 19.30 ja 22.30 heräs ja istui oksennuksessaan. KÄÄK! Ensimmäinen tällainen tauti laatuaan meillä. Olen vähän hukassa mitä pitäis tehdä? Nesteen saannista pitää vissiin ensisijaisesti huolehtia, mut koska uskallan tarjota ruokaa? Normisti aamulla puuroako vaan? Hoitopäivähän meillä jää luonnollisesti huomenna väliin... Muistaisin, että oma äiti keitti aina mustikkakiisseliä, kun olin mahataudissa. Osaako joku sanoa toimiiko se vatsan rauhoittajana? Ainakin se kovettaa.

Mies haki tänään ip hoidosta ja täti siellä oli sanonut, että joku tyttö oli ripuloinut päivällä ja haettu heti kotiin. Edellisenä iltana kaverin poika (hassua, kun pojat on samassa varahoidossa) oli alkanut oksentamaan. Että siellä päiväkodissa se tauti nyt sit jyllää. Jeejee!

Itsellä todettiin tänään poskiontelotulehdus :headwall:

Kiitos muuten kaikille sympatioista. Olette kyllä parhaita, oikeesti :heart:

Antibiootteja popsiva Tuiskunen ja oksenteleva Axu (hyvin menee, mutta menköön :LOL: )
 
nopeasti tuiskuselle kommentti, kun ei kerta uni tule. Mahataudissa saa syödä normaalisti jos vaan maistuu. Juoda pitää paljon. Ja jos tauti jatkuu pitkään niin apteekista osmosalia nestetasapainoa korjaamaan. Maitohappobakteerit edistävät vatsan rauhoittumista. Ja herkästi lääkäriin jos poika ei jaksa olla pystyssä, pienet kun kuivaa helpommin kuin aikuiset.

Nyt nukkumaan. Kirjoittelen enemmän joskus paremmalla ajalla.

Kuume ja Konsta 11kk++
 
seranzu oot kyl aika nainen kun siedät anoppiasi.. Huh-huh. =)

Meillä anoppi ja appi asuu tien toisella puolella. Siis ihan omat talot mutta ihan lähekkäin siis asutaan- mutta mulla se onni että on aivan ihanat appivanhemmat. Eivät yhtään tuppaa meijän elämään, saadaan olla rauhassa jos halutaan mut myös saadaan apua tarvittaessa(lasten kanssa). käydään viikottain monta kertaa naapurissa, mummilla&papalla, kahvilla. =)

soikku onnea remulle! :heart:

mirollahan on jo suu täynnä hampaita ! =) meillä tytöllä vasta 6.

Huomenna juhlitaan tytön synttäreitä! :heart: Oikea päivä siis sunnuntaina. tänään siivoilen ja teen kakkupohjan, huomenna loput. viikonloppu onkin yhtä juhlaa kun sitten su meen lasten kanssa esikoisen kerhokaverin 6v päiville. =)

mukavaa viikonloppua kaikille!

sadee80 & tyttö sunnuntaina 1v! :heart:
 
Hyh mitä kauhutarinoita hoidoista :( No onneks pääsääntöisesti siellä on kuitenkin mennyt hyvin. Ikävää että Tuiskusen familyssä taas sairastetaan :hug: Meil oli se yhden illan oksutauti silloin vuoden vaihteen tienoilla ja olin kanssa ihan pulassa kun eka tauti koko pikkuisen elämässä. Meillä se meni tosiaan pikana ohi ja söi ja joi kyllä kuitenkin, niin ei käyty edes lääkärillä. Sen opin että vuoraisin sängyn ens kerralla vaikka pyyhkellä, niin olis helpompi 'kuivittaa' ja pestä. Tsemii!

Onnee 1 vuotiaille :heart:

Seranzu Aikamoinen anoppi!! Hyh!

Täällä kaikki ennallaan, raskausrintamalla etenkin, paitti tosiaan pistää jo heti 20 min kävelyn jälkeen. Meinasin tänään mennä koklii pumppia, siinä tuskin ala pistämään ku ei hengästy silleesti.

Olen ollu täs 4 iltaakin ihan typyn kanssa keskenään ku miehellä menoja ties mitä ja hattua nostelen YH:ille! Sitte eilen palo käämit ku tultii uimahallista 20 pintaan ja olin soittanut et tulee heti vastaan et likka on umpiväsy ja umpinälkänen, niin ukko tulee puhelin korvalla tohon ja roikottaa tyttöä toppavehkeissään ja jatkaa puhelua |O Grr!!! No riitahan se siitä tuli sitte ( ku en ehkä näteimmin sanonu et lopettas puhelun ) ja ei sovittu ennen nukkumaan menoa...
Mun on tänään illalla paree kyllä lähteä vähä kotinurkista vex! Eikä kyllä mitään sympatioita heru ukolta vaikka miten raskaana tätä huushollia pyöritän..kotiorjaksikin eilen itteeni haukuin :snotty: Toivois joskus edes jotain huomionosotusta, selkähierontaakin olen jo taas pyydelly viikkotolkulla ku alkaa oikeesti ottaa selkään tuon n. 11 kg:n keijun nostelu..ni ei.

Juu kiitti ja anteeks ja ku ukko tulee klo 17 ni meikä lähtee! Vaikka sitäki olen pyydelly et haluisin jokus olla ihan kotona- YKSIN!! Mut se on vissii liian vaikee ukosta toteuttaa, ni se on ite lähettävä, prkl!!

26+5 HM ja pikku rinsessa + 1v
 
TUSKUNEN kääkkis, kohta meillä varmasti liitytään kerhoon joka toinen viikko muksu kipeänä... Sellasta se on tosi usein, kun hoitoon lähdetään... :ashamed: Onneksi yleensä kesän tultua helpottaa ja syksystä on sitten jo vastustuskykyäkin enempi. Nämä meidän pienokaiset, kun ei ole nuita "maaperäbakteereja" kerineet syömään, kun olivat niin oieniä viime kesänä. Mä hiukan toivon, että olisi jonkinlaista vastustuskykyä tullut, kun nuo isosisarukset luonnollisesti kantaa pöpöjä kahdesta eri koulusta.. No toivossa on hyvä elää.

Vitsi naurettiin eilen broidin kanssa, kun meidän äiti on tulossa meille tänään. :heart: :heart: Kun kysyin veljeltä, että millon äiti lähtee kotiin meiltä... Ni se nauro, että SUNHAN se pitäis tietää... HE joo mut en uskalla kysyä, kun aattelin että äiti luulee sit et haluan et se lähtee äkkiä... Joo-o meillä on erikoinen perhe.. :LOL: :headwall:

HAAVEMAMMA meillä lähtee isäntä tänään bändikeikalle... Huomennahan pidetään Kaapsun 1v synttärit... :headwall: :headwall: Isännän mielestä on ihan ok, ja sano et menee autolla. OK joo ei ees uskaltanu muuta vaihtoehtoa ehdotella. MUTTA mä haen tänään äidin Mäntsälästä eli 2h ajelua, ja kun tuun isäntä lähtee ja tulee yöllä. Tietty on ensin päivän töissä.. En mä olis sen apua tietty tarvinnukaan. :headwall: :headwall: No nyt on voileipäkakku ja täytekakku täytetty... JA käyty kaupassa. Kun hiukan yritin et ai mähän kysyin, et ONKO mitään jos pidetään ne 20pv... EI OO oli vastaus ja sit sanos viime viikol et on menossa keikalle...

Eikä tule joo meilläkään mieleen, että vois joskus mennä pojan kanssa ILMAN mua jonnee... On ihan kaksi kertaa käyny isällään... Ekal kerral olin 40 asteen kuumeessa ja tokal kerral olin asioilla...

Hiukan pelottaa tuo töihin meno, että kUKAHAN täällä tekee ruoat, hoitaa kaupat ja siivoukset...

Anoppi on sellainen kun on... Mäkään en helpoimmasta päästä ihminen... Koht ollaan 3v täällä asuttu ja tän vuoden aikana uskon ja toivon, että tää vaihe on elämässä ohitte... En tahtoisi tuon LENTIKSENKÄÄN anoppia :hug:

Nyt herättämään huominen Juhlakalu...
Kivaa viikonloppua
HAUSKOJA KEMUJA niitä vissiin muutamat nyt menossa :LOL: :xmas:
Onnea uusista taidoista, taitaa olla tuo kävely nyt kova juttu! :heart:
Ja tietenkin ONNEA 1v täyttäneille ja täyttäville. Meillä sitten 24pv oikea päivä...

:heart: :heart: :heart:
Olette parhaita!

Seranzu hiukan työllistetty juuri ja Kaapsu huominen JUHLAKALU
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
TOUKOKUU IT IS! JA TAMPERE! Sit seuraava taas HKI!
Mä voi ottaa tuon tavallisen teen kysely ja pidän s.posti ringin kasassa ja jaan tehtävii, nyt tarviin vaan jonkun joka muistuttaa mua et hoida hommasi eli siis potkii perseelle? VAPAEHTOISET VOISI ILMOTTAUTUA FB.SSÄ!

Samoin jos on muita ketkä haluu olla tekemisessä järjestelyjen kanssa voitte ilmottautua mulle!

UUSI ÄÄNESTYS LINKKI:
http://www.doodle.com/izv7bdhpbv7uzkm5?adminKey=&participantKey=

Nostakaa esille tätä postia pari kertaa jos en itse oo nostamassa.
Äänestää voi 20.2 saakka sitten ruvetaan jakamaan järjestely vastuuta!

TOUKKA
Vielä ehtii vaikuttaa tapaamisajankohtaan!! :D
[/quote]

 
Pikaseen käymässä vaan, meillä asuu nyt pieni känkkäränkkä kun tehdään hampaita ja tälleen iltasin on sit sellasta kitinää, kun vaan pian puhkeis kaikki :whistle:

Tuiskunen, mua alkoi itkettään kans kun luin Axusta istumassa rattaissa siellä hoidossa :snotty: toivottavasti sun ei enää tarvii hakea hoidosta sillai että nököttää reppana vinossa vaunuissaan :/ pikaista paranemista sinne kummallekin :hug:

Glow, kovasti voimia sinne :hug:

Seranzu, hyvä toi äiti-juttu :LOL: Mukavia synttäreitä Kaapsulle!

soikun remulle onnittelut ja kaikille muillekin joilla juhlitaan tai on juhlittu :flower: me tullaan sitten viimesinä maaliskuussa :D

HM, voi sitä ukkoo :whistle:

, kiva kuulla sustakin! Teidän Mirollahan on jo suu täynnä hampaita, meillä toistaseks vaan kaks :D

Kävin tänään kampaajalla ja kyllä piristi taas kummasti mielialaa =) ja värjättiin hiukset eka kerran elämässä =) tuntuu ihan oudolta katsoa itseä peilistä kun on hiusväri muuttunut. Huomenna mennään saunotteleen ja istuun iltaa kavereille, se onkin eka kerta viihteellä tytön syntymän jälkeen =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
No nyt on meilläkin sitten 1-v. synttäreitä juhlittu. Koko päivän oon muistellu vuoden takaista. :)

Tuiskuselle voimia. Oksennustauti on kyllä kurja! :hug:

Kareliini oot kyllä pitkälle päässy kertaakaan värjäämättä tukkaasi! Itse oon värjänny yläasteelta asti säännöllisesti hiukset. Kun tuo pää on luonnostaa niin maantienharmaa, niin ei sitä jaksa katsoa...

Haleja ja voimia kaikille ylityöllistettyille mammoille! Sain tään FB:ssä ja tää sopii kyllä tännekki: "Joskus täytyy vain kuulla se! Olet ilmiömäinen nainen, kaunis äiti, teet erinomaista työtä, teet asioita todeksi niille, joita rakastat, ja vaikkei välttämättä aina tunnu siltä, sinua rakastetaan ja arvostetaan!" =)

Nyt vois hulinapäivän päätteeksi heittäytyä sohvalle ja olla vaan.

Onnea kaikille muillekkin synttäreitä juhliville! :flower:
 
tauon jälkeen merkkiä

onnea kaikille 1-vuotiaille! :flower:
meillä juhlittiin maanantaina :heart:

nyt vaan omaa napaa tällä kertaa

jospille neitin 1v mitat siis 9400g 74,8cm ja pipa 44,8cm
kasvukäyrä nousee ja paino jatkaa tasasesti :) olikin ihan pikaneuvola vaan kun täti oli taas hävittänyt meidän ajanvarauksen koneelta ja otti meidät sit vaan pikapikaa muitten vuorolla. piikki nosti pienen lämpöilyn eilen iltana ja aika itkunen tyttönen oli. lämpöseltä untuu vähän vieläkin,veikkaan että mittari näyttää hitusen päälle 37 nyt. pitää koittaa saada tuo nöttönen hetkeks kiinni et saa mitattu.

sanoja ei tule. jasmin sanoo HÖÖ! 1v päivän kunniaksi oppi kiipeemään veljen sänkyyn ja kovasti koittaa sohvalle päästä. onneks se on vähän liian korkee vielä :D alas tullaan pää edellä..

mä tulen kohta mökkihöperöksi,mittari näyttää taas -26.5 :(

labello ja Jasmin 1v+ :heart:
 
Onnea 1-vuotiaille! <3

Viljan 1 v mitat 11 005 g ja 76,5 cm, py 48,1 cm. Jospi, kun kerkeet. :wave:

Rokotus aiheutti nyt enemmän harmia ku aiemmin, mistä lie johtuu... Lastenlääkärillä käytiin myös torstaina, verikokeisiin varmaan ma. Katotaan vähän allergiajuttuja ja keliakiavasta-aineita ja samalla muutenkin verenkuvaa. Korvia katsoi samalla, viikkoa aiemmin saatiin ab-kuuri korvatulehdukseen. Ei ollu ihan kunnossa vielä. Tänään loppuu kuuri. Jos vielä huomenna on kurjaa, niin pitää varmaan käydä lääkärissä. Eikös niiden rokotusharmien pitäisi parissa vuorokaudessa mennä? (Niin sanoi neuvolantäti, mutta mulle sen sana on jotain ihan muuta ku totuus - nytkin sanoi kun jotain oli puhe särkylääkkeen antamisesta rokotuksen jälkeen, että "se tutkimus koski vain ja ainoastaan sikainfluenssarokotusta" ja eihän se niin ollut, sehän oli nimenomaan tehty jostain muusta rokotteesta, uutisoitiin vaan samaan aikaan, että todennäköisesti sama koskee myös si-rokotetta)

Voi kun olin muuten taas tyhmä. Viljalla kun on taipumusta ummetukseen ja annoin sen syödä ison satsin mustikkarahkaa. Taas sit väännetään... :( Koska mä opin?

Viljan isoveli lähti mun äidin matkassa reissuun, jänskättää vähän, miten ne pärjää ja heittääkö unijustkat ihan häränpyllyä (todenäköisesti). Tulee vasta keskiviikkona takaisin ja on siis 4 yötä pois. Tähän mennessä on ollut 2 yötä maksimissaan. Meillä on aika hiljaista ja tylsää. Ei yleensä oo tälläsiä ongelmia, että miten Vilja viihtyis, aina on tekemistä kun isoveli on tohottamassa. Kävelyä kyllä treenaa nyt kovasti, ihan kohta lähtee tosissaan. Tänään jo parantanut enkkaa huimasti.

Uusi sana on käytössä - ihanan naisellisesti - peili. :D Sen lisäksi selkeitä sanoja on lamppu ja anna. Niin ja mä olen ätä. 'Peili' tosin voi olla mikä tahansa muukin esine, joka on Viljan mielestä hieno.

*muoks* uusia puolia Viljassa, kun ollaan nyt oltu kaksin pari tuntia - se on nytkin lukenut kirjoja itsekseen aika kauan tossa viereisessä huoneessa. Ei se yleensä oo noin rauhallinen...
 
Vähän jos ehtisi kirjoitella nyt..

Onnea 1-vuotiaille! Perästä tullaan, 7 päivää ja mun vauva on 1v. :heart: =)

Meillä myös taas kerran tytöllä yskä ja ääni painuksissa :( Kovasti yskii, öihin tietenkin vaikuttaa. Tuntuu että vähän väliä nyt jotain ollut, ensin mahatautia ja nyt yskää taas. Toivottavasti ei ala lämpöilee.

Kyllä tympäsee lähtee töihin yöksi, kun ukkokin lähti työpaikan illanviettoon :headwall: Anoppi tuli tyttöä kaitsemaan. Mitenkähän sitä saa nukuttua huomenna päivällä ja aamulla pääsee rapulaisen ukon viereen. Taidan kyllä ajaa sohvalle sen siinä vaiheessa! Mutta kun näistä öistä selviää, niin sitten lähdenkin maanantaina päivällä tytön kanssa Savoon, näkee kavereitakin pitkästä aikaa :)

Mukavia viikonlopun jatkoja!
 
moikka pitkästä aikaa!!! mä en oo koko kuukautena päässy kirjautuu sisään.. joka päivä kokeillu, mut ei.. nyt ihmeissään ku pääsin.. :wave:

meillä oli just viikon kestävä mahatauti, 2pvää osastollakin vietettiin tipassa.. nyt ei kahteen päivään mitään!!!! ihan kauheeta oli.. jaksuja niille jotka sitä sairastaa nyt.

niin se vaan on vuosi vierähtäny, huhhuh..aika on kyllä menny hurjan nopeeta.

meillä on kyllä joku uhma menossa..voiko jo olla? mikään ei kelpaa.. |O välillä... tai oikeestaan koko ajan ottaa kupoliin..siis äiskälläkin!!!
ja mä oon niin huono keksimään aktiviteetteja..ulkoilla vois, mut varsinkin kun tollaset pakkaset on ni mä en kestä siellä olla.. saati sitten poika..

mukavaa vkonloppua kaikille!!
 
Heips!

...helmikuu lähenee jo loppuaan ja taitaa olla mun toinen kirjautumiskerta palstalle tässä kuussa... On ollu yhtä sun toista syytä, jonka takia en oo palstaillu.. Alkukuusta oli synttärikekkereitä ja niitten jälkeen mä vähän "avauduin" tästä kodinhoitorumbasta yms ja sain aikaseks mojovan riidan.. sen jälkeen lähdin vanhempieni luokse 300km päähän vähän miettimään asioita (Ellen mukana) ja jätin muut tänne kotiin keskenään miettimään tekojaan / tekemättä jättämisiään. Ja kun palattiin kotiin, nii eikö sitte tää tautiaika saapunu meiän huusholliin. Nyt on viikko sairastettu, kolme viidestä on ollu kipeenä (korkeeta kuumetta ja vatsatautia) -vain Ellen ja avopuoliso on enää sairastamatta. Siinäpä meiän helmikuu onkin sitte menny.

Onnea kaikille 1v täyttäneille :heart: :flower:

"kauhulla" luin noita päivähoitokokemuksia.. Kääk, meillä se on sit syksyllä=elokuussa edessä. Axu-raukkaa käy sääliks, jos tunti tolkulla joutuu rattaissa istumaan ja kukaan ei ees nosta istumaan kunnolla. Mokoma hoitotäti!!

Näitten pakkasten ja sairastelujen takia me ei oo päästy ulos viikkoon!! Alkaa pikkuhiljaa taas pipo kiristämään enemmän... Ellen lähti uimaan tänään isänsä kans kaksistaan ku mä oon vielä vähän toipilaana. Saa nähä, miten ne siellä on pärjänny. Sukeltelu on tietysti hankalampaa ku ei oo ketään "vastaanottamassa" sukeltajaa, mutta kaippa ne ohjaajat siellä jeesaa.

Jospi Ellen 1v 10560gr ja 74,2cm.. En oo ees niitä mittoja antanu.. Seuraavan kerran on sit toukokuus lääkärineuvola 1v3kk iässä. Meiän neuvolatäti kysy, et sopiiko se mulle et käyään lääkärin vast.otolla kun se FinIp-tutkimusrokote annetaan toukokuus nii samalla kertaa vois käyä lääkärilläki. Noh, kyllä se sopii. Ei meillä mitään erikoista nyt ainakaa oo ja toivottavasti ei tuukaan.
Neuvolas oli puhetta Rela-tipoista. Kysyin, et kuin kauan niitä pitää/saa antaa. mitään aikarajaa niissä ei oo, ja yks äiti oli kertonu, et heillä 3v saa edelleen ko. tippoja ja on sairastellu huomattavasti vähemmä ku tuttavien lapset. Joten meillä sit pysyy nalletipat ja aurinkotipat aamupalan yhteydessä vielä piiiitkäääään.

Mut nyt meen keittelee kahvia ja oottelee uimareita kotiin :heart:

..ai nii-i, Lentis puhu siitä söpistelyvaiheesta... Musta tuntuu kans, et päivä päivältä tuota pientä neitokaista rakastaa vaan enemmä ja enemmä ja haluaa pussata/halia/rutistaa yms koko ajan :heart:

Aurinkoista kevättä! ...tosin meillä on ainaki nyt lumimyräkkä...
Nanada ja Ellen 1v2vko
 

Yhteistyössä