Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Voi EI Glow isoiso :hug: ja toivottavasti mies pian pääsee sun avuksi tai ainakin se kunnallinen apu järjestyy!

[/b]vaipoista meillä on käytössä pampersien koko 3 (4-9kg),ja näyttäis olevan sopiva viä jonkin aikaa =) . Ostin neloskokoa housuvaippana,kun välillä on melkoista venkoilua toi vaipanvaihto,mut se 8-15kg vaippa on kyllä Islalle aikas iso,jää monelle rytylle haaroista :| . Varmaan aika epämukavan tuntuinenkin sellanen rynttyvaippa,eli jäämme odottelemaan neitin kasvua vaippaan sopivaksi =) . Joskus harvoin on noista pamperseista tullut pissi yöllä läpi, luultavimmin silloin nukkunut kyljellään,ja pissi sit valunut ohi noista varsinaisista imuosista... Muutoin tyytyväinen olen pampersiin ollut.

liikkuminen meillä on edelleen konttaamista. Jatkuvasti kyllä nousee seisomaan tukea vasten ja telkkaritasoa käyttää kävelyharjoituksiin,varpaillaan pääasiassa eestaas taahaa :D . Isla on tositosi varovainen,näyttäis tulleen veljeensä,joka oli kans hidas kävelemään lähtijä (1v 1kk tai 2kk). Taaperokärryä käytetään toistaiseksi ainoastaan neitin istuessa itse kyydissä,ei yhtään tykkää jos laitan seisomaan ja kahvasta kiinni,että pari askelta ottais. Kiljuu vaan ja pyllähtää istumaan. En oo sitten väkisin sitä tyrkyttänyt,hoksaa sen sit aikanaan kun on valmis... Toi varovaisuus näkyy siinäkin,että jos on noussut seisomaan jotain vähänkin korkeampaa tukea vasten,niin ei mielellään itse laskeudu alas,jos kokee,että maahan on liian pitkä matka :D . Muutaman kerran varmaan pyllähtänyt aavistuksen korkealta(omasta mielestään...prinsessa kun on... ;)),ja nyt sit kiljuu jonkun apuun,jos ei arvele itse suoriutuvansa laskeutumisesta... Tosin on parina päivänä alkanut mennä ensin polviseisontaan ja siitä vasta istumaan,että sekin on taas uusi liikesarja jota reenailee. Aina ei sit polvi osukaan maahan kun kätöset on tiukasti kiinni jossain liian korkeassa tuessa,ja sit käytetään keuhkoja,ja hyvin nekin on toiminut istumaan pääsyn suhteen :LOL: :LOL: ,aina tulee joku joka auttaa alas :whistle: .

Tänään käytiin kirpparilla ja kaupassa ja molemmissa neiti teki kyllä läsnäolonsa tiettäväksi!! "Annannnaa,annaaa,ammaammaa,annaa"-kaikui koko kierrokset läpi. Lähinnä hyväntahtoisen huvittuneita katseita saatiin kanssaihmisiltä,kun Isla yritti kurotella milloin mitäkin mielenkiintoista samalla vaatien "annnaaa" :D .
Toi "anna" on toistaiseksi ainoa sana,jota hoetaan. Pa tarkottaa ainakin heppaa,kun mun koristepolleja haluis käpistellä,mutta ajoittain "pa" tarkoittaa myös palloa ja joskus jotain muutakin. Kovasti pöpöttää omia juttujaan,mutta ei äiti vielä niitä tarinoita ymmärrä :ashamed: . Omaa tahtoa löytyy,ja osaa ilmaista pontevasti,jos jotain haluaa tai sit ei halua!! Koko tyttö nyökkyy,kun ehdottaa jotain mieluista tekemistä,syötävää tms. Tanssia hytkyttelee musiikin tahtiin tai välillä ilman musiikkiakin,kun vaan sanotaan,että tanssiiko Isla...

Ulkoilu on lempipuuhaa,varsinkin pulkkailu. Välillä tullaan sisälle huudon kanssa,kun tunnin on istua töröttänyt pulkan kyydissä,ja alkaa olla sormet jo kylmät ja nenä vuotaa,mutta takas pihalla olis päästävä. Kovasti odotan kevättä,kun voi enemmän ulkoilla ja itekin neiti pihassa touhuta. Nyt se on vaan vaunuissa tai pulkassa paikoillaan istumista,kun ei noissa paksuissa toppatamineissa edes yritä pihalla kontata... Pyllymäkee laskee onnessaan nyt,kun tota lunta on kinokseksi asti pihaan kertynyt. Siis äiti nostaa lumikasan päälle ja liu'uttaa alas,ja tyttö on yhtä hymyä :D .

puuro on kärsinyt totaalisen inflaation!! Ennen meni aamu-ja iltapalaksi hyvällä halulla,nykyään saattaa illalla kelpuuttaa valmiita tetrapuuroja,ja nekin kylmänä... Muutenkin alkanut pelleilemään syömisen suhteen: saattaa kolme kertaa pullauttaa saman lusikallisen ulos suustaan. Silmiin katsoo ja oikeen huulien välistä tursuttaa ruuan ulos :headwall: . Kuitenkin aina seuraavalle lusikalliselle aukee suu reippaasti... Oon kolmen pelleily-lusikallisen jälkeen sit lopettanut,sanon kiitos ja nostan pois pöydästä ja koitetaan 10min päästä uudestaa... Joku ohjelmanumero yleensä saa unohtamaan pelleilyn,esim.jos veikka (tai joku muu) touhuaa samaan aikaan keittiössä,niin sit menee ruokailu yleensä mallikkaasti,vähän kuin huomaamatta :p . Sormiruoka toimii ajoittain,mutta vain pala kerrallaan. Jos laitan useamman herneen tms. niin yksi otetaan käteen ja loput pyyhkästään lattialle,ja sit kurkitaan perään että mites ne tonne joutui ;). Vähitellen ollaan alettu antaa samaa ruokaa mitä muut syö, välillä laiska äiti turvautuu valmiisiin purkkiruokiin. Tavallista maitoa en oo viä antanut,hapanmaitotuotteita pikkuhiljaa... Muutenkin oon huolissani Islan kalsiumin saannista,kun nan.nia menee ehkä se max.3dl/vrk ja tissittelykin on nyt hiipunut 1-2krtaan/vrk... Jogurtit ja viilit ei uppoo,vielä ainakaan,tyrkytetään joka pv,että tottuis makuihin,muttamutta... Täytyy 1v nlassa ottaa puheeksi toi maitotuotteiden määrä... Mikä tän ikäisillä on minimimäärä/vrk??

Huhhuh,tuleepas romaani,kun pitkästä aikaa saa rauhassa kirjotella, neiti isin hoivassa...

tatuka ja tahtotyttö Isla :heart:
 
Piti kysyä vielä,että moniko kayttää lapsensa 1v kuvauksessa,ja millaisia hintoja pulitatte lystistä? Meil täällä on tasan yksi kuvaaja joka moisia kuvauksia tekee,ja hinta on sit sen mukainen: 95e!!! että laitappa kolmasosa kuukausituloistasi valokuvaan!! hohhoijjaa... Kuvataan sit omalla ei-niin-päivitetyllä-kameralla mitä kuvataan,loppuu budjetti auttamatta kesken tollasten hintojen kanssa...
 
sunnuntaita kaikille, näin pikaisesti.

Remu lähti tiistaina käveleen, tai siis mikä nyt sitrten lasketaan, mutta menee jo kolme metriä ja sitten pyllähtää. Ja huimat riemun kiljahdukset päälle. :heart:

meillä vaipat vuotaa ehkä kerran kuussa, mutta käytössä on kestovaipat. ei kestä pojan pylly pampperssia tai liberoa, heti on ihan kirkuvan punanen.

maella mahtava laihdutus tulos sulla. mulla lähtenyt 8 kiloa, mutta viime viikolla ei mitään... :kieh:

Huomenna 1v neuvola, eipähän olla siellä neljään kuukauteen käytykkään. nyt on kiva nähdä poitsun mitat. Sitä odotellessa.

Soikku ja Remu
 
Huih, olipas tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana mutta nyt olis lähes kaikki luettu :) ei oo paljoa koneella tullut oltua kun miehellä ollut talvilomaa tämä viikko ja on vietetty perheen kesken aikaa, tänään oli ukon synttärit ja oli tupa täynnä kaffevieraita :) tehtiin tuossa äsken vaunulenkki ja neiti vetelee vieläkin unia, sais kyllä jo herätä ettei mee ihan yöunet pipariks :whistle:

Glowlle paljon jaksuja :hug:

Onnea kaikille 1-vuotiaille :heart:

Jahas, nyt herättiin, palailen paremmalla aikaa taas :wave:
 
Soikulla myös hieno painonpudotus!! :) Meikä se vaan 'nostattaa' painoaan, mutta hyvällä syyllä. Nyt tullut +6 raskauskiloa.

Vaipoista Olenkohan ainoa joka suosii suomalaista, eli Muumin maxi housuvaipat ollut käytössä jo pitkään yötä-päivää. Hyvin pitää.

Tatuka Mulla kuvaus vielä harkinnassa. Katoin jonkun fotoliikkeen seinässä mainostivat 39e, sisältäen kokonaiset 2 kpl kuvia. 95e kuulostaa kyllä aikas suolaselta, mutta riippuu teitty miten paljon se sisältää sitten kuvia...mut ehkä silti :eek: Mites muilla kokemuksia?

Meillä kans opeteltiin askelia tänään, isin ja äitin väliä oli turvallista ottaa pari huteraa askelta ja kanssa kauhea riemu :D Myös ilman tukea on opeteltu seisomista taas parina päivänä..kun tuossa oli taukoa. Vielä olis vajaa vko aikaa oppia kävelyt niin voisi sitten synttäri humussa ilahduttaa vieraita.
Aloitin valmistelutkin pyöräyttämällä Sacher kakun pohjan ( vai miten se kirjoitetaan lie ). Köykästä herkkua ku kakkuun tulee miltei 0,5kg suklaatia..mutta mahtaa olla hyvää :p

Ei kait kummempaa, raskaus vähä ahdistaa henkeä ja maha tuntuu isolta :/

25+0??? HM ja pikkuneiti < 1v.
 
heippa pitkästä aikaa :wave:

Mä meen muuten vieläkin tottumuksesta tonne vauvaosioon ja ihmettelen sit kun en löydä teijän kirjotuksia kunnes tajuun että tänne taapero puolellehan sitä on jo tultava.. :LOL:

Glow voi ei! toivottavasti saatte apua jostain tuohon tilanteeseen :heart: :hug:

vaipoista meillä vaipat pitäneet hyvin, aina joka lapsella. ja aina ollut käytössä liberon vaipat. nyt siirryin tytöllä housuvaippoihin, käteviä!



1v kuvaus meillä sattuu olee kerhon valokuvaus ensi viikolla joten siinä samalla tulee 1v kuvaus ja on halvempaa kun jos valokuvaamoon veis. ja saa tarrakuvat ja kaikki. :D otan varmaan taas sisaruskuvankin jos toi tyttö suostuu siinä kuvattavana olee sen verran kauan ;)

Tyttö on oppinut nousee seisomaan lattialta ilman tukee ja siis seisoo ilman tukea, mutta askelia ei vielä ota ilman tukea. kuitenkin kävelee taaperokärryn kanssa ja tuesta kiinni pitäen. Onneksi noi kaksi isoveljeä on kovia kävelyttämään tyttöä niin mun ei tartte. se kun ottaa selän päälle kun kyyryssä pitää mennä. Ihanat apurit siis mulla täällä. ;) :heart: :D

tän viikon perjantaina rakenneultra, jännittää!

sadee80 (19+1) & tyttö 11kk++
 
hm toi 39e kuulostaa jo kohtuulliselta kuvaushinnalta,sellaseen jo taipuiskin...

Voi kun mulle tulee ihan vauvamasun ikävä,kun fiilistelee vuoden takaisia aikoja ja lisäks lukee teidän masukeista :ashamed: :snotty: ... Oishan se ihanaa vielä kerran.... Meillä isäntä kyl laittaa jyrkän stopin mun haaveille, kolme riittää hänen mielestään...

synttäri valmisteluja alotin jo tekemällä pakkaseen mariannebrownieseja,ja kyllä tulikin hyviä :p ! No,ei ihme,kun ainekset on suklaata,marianneja,sokeria,rasvaa ja tilkka jauhoja :whistle: . Nii ja pari kuivakakkuakin tein,kun sain niin hyvän ja helpon ohjeen...Kinkkupiirakan ainekset oottaa jääkaapissa tekijäänsä,josko tänään sen vääntäis... Täytekakkujen teko on jätettävä perjantaiksi,la ja su kun juhlitaan.
=)

Saan VIHDOIN laittaa ensimmäisen 68cm toppahaalarin kiertoon,kun alkaa jäädä lahkeet lyhyiksi :D . Nieti isontuu sittenkin!! Hitaasti mutta varmasti :heart:. Meil on käytössä kolme muutakin 68cm haalaria,ja ne ovat kaikki sen verran reiluja,että menevät viä lopputalven(esim.äp haalari mahtuu hyvin vielä).

Meillä kävi kylässä kaverit 3.5kk tytön kanssa,ja hän painoi 200g vähemmän kuin Isla 11 kuisena... ;) Niin on erilaisia jokainen pikku mussukka<3.

jaaha,neiti kyllästyi soittorasiamobilellaan leikkimiseen,tää olikin harvinaisen pitkä palstasessio neitin hereillä ollessa :D. Jos pakkais hänet ulos vaunu-unille,lunta tulee niin,ettei taida pitkälle viittiä kärrytellä kuitenkaan tolla pöperössä...

tatuka ja Isla-pikkuinen
 
Heips..

Glow:kylläpäs kaikki sattuu kerralla,älä nyt kauheesti kuitenkaa rehki ja toivottavasti saatte apua!

Täälä v-loppu meni vähän surullisissa merkeissä, ku perjantaina mun kummisetä kuoli.Vakava sairaus oli ja todennäköisyys selvitä siitä oli olematon,mut kuitenki oli ihan järkytys..kaikki kävi niin nopeesti ja pian :'(

1v neuvola ois ollu tänään neitosella,mut jouduin perumaan ku poika tuli eilen kipeeks..vähän kuulosti illalla kurkunpään tulehdukselta,mut hyvin sit sai nukuttua ku avasin räppänän hetkeksi..kotipäivä siis tiedossa.

1v kuvassa käytin tytön n.kuukausi sitte,just tälläsella kerho/koulu kuvaajalla ja tuli ihania kuvia :heart: nyt onki koko viisikosta hienot kuvat,osa jo seinällä ja muutama kuva odottaa vielä kehyksiä..josko sais aikaseks hakee ne tällä viikolla..

mutta nyt vielä kuppi kahvia enneku neiti heräilee..

hemuliina ja pikku ihanuus huomenna 1v :heart:
 
Voi Glow :eek: :hug: :hug: :hug: Kyllä teitä koetellaan. Tosi kamala tilanne.

Hemuliina :hug: ja osanotot kummisedän poismenon takia.

Tatuka Mariannebrowniesit kuulostaa niin hyviltä, että pakko udella ohjetta. :p :attn:

Viikonlopun hautajaisreissu sujui hyvin. Kaunis tilaisuus, tosi tunteikas. Isi oli pärjänny kotona lasten kanssa ihan älyttömän hyvin, ihan käsikirjoituksen mukaan. JA VILJA NUKKUI KOKO YÖN EKAA KERTAA ELÄMÄSSÄÄN! Se oli kolmas yö ilman tissiä eikä äitiä mailla halmeilla, joten ajattelin, että niin vois käydä. Silti oli ihana yllätys.

Viime yö ei mennyt yhtä hienosti, Vilja nimittäin tuli kipeäksi eilisen aikana. Vajaan viikon ollut sellaista olematonta nuhaa, mutta nyt alkoi hengitys rohisemaan. Vähän on yskää, mutta se vähä tosi ikävän kuuloista. Kuumetta ei ole. Olisin varmaan itse vienyt silti jo eilen lääkäriin, mutta tulin vasta illalla kotiin. Tänään mennään illemmalla käymään. Epäilen kurkunpään- tai keuhkoputkentulehdusta. Toivottavasti saadaan apuja eikä olis mikään paha juttu. Pelottavia tollaiset hengitystievaivat. Viljalla on pariin kertaan pahana hetkenä melkein vinkunut se hengitys. Höyryhengitys on auttanut ja ulkona olo. Tietolähteet sanoo, että alle 1-vuotiaat joutuu aika usein sairaalaankin tollaisten tulehdusten takia. Huomenna ei sit enää olis siis niin huolta... :xmas: Ihan on kyllä pirteä vaikka aika itkuinen tyttö, syö ihan hyvin eikä ole kuumetta.

1-vuotiskuvassa ei käydä. Seurakunnan avoimessa kerhossa olis kai parin viikon päästä kuvaus. Ajattelin, että käytäis siellä ja se sais riittää. Hyviä kuvia olis toki kiva saada, mutta meillä päinkin ne maksaa n. 80-90 e ja tosi kalliit lisätilaukset päälle. Ei olis varaa... :ashamed:
 
Glowlle voimahali. Kyllä sua nyt koetellaan! Toivottavasti saat jostain apua! :hug:

Hemuliina otan osaa suruun. Kuolema tulee aina yllätyksenä, vaikka sairauksia olisikin. :hug:

HM Mekin ollaan välillä käytetty noita Muumi-vaippoja. Nyt ajattelin ostaa niitä taas, kun nuo Liberot alkoi niin vuotamaan...

Poika heräsikin jo päikkäreiltä, joten palaan myöhemmin. :wave:
 
Suht pikainen merks kun tyttö hereillä :)

Glow :hug: Ihan kamala tilanne, toivottavasti saisitte nyt jotenkin apua sinne :/

Matmalle :hug: varmasti oli rankka viikonloppu.

Hemuliinalle :hug: ja osaanotto :/

Meillä vaippana pampers ja oon koittanut muitakin merkkejä mut nuo on vaan parhaat, koskaan ei ole vaipat fuskanneet, kai harvemmin tytöillä niin tekeekään käsittääkseni.

Onnea kaikille 1v synttäreitä viettäneille! :flower: :heart:

Lentis: voi Gretaa, toivottavasti nyt ei valoisuus ihan pois karsiudu siellä mut onneks kotosalla voi asiaan ees vähän vaikuttaa :heart:

Meillä kanssa varovainen liikkuja kuten Almaalla ja lentiksellä. Tyttö on tietoinen jokaisesta horjahduksesta ja ei kestä yhtään jos pyllähtää ja tosiaan yrittää liikkua mahdollisimman varmasti ja pyytää äitiä tai isiä pitämään kädestä kun kävellään tai sitten menee vauhdilla huonekaluja pitkin, eikä halua tehdä mitään uhkarohkeaa ilman tukea. Musta on tosi hyvä juttu että on tietoinen kehostaan eikä kolauttele itseään, tosin osaltaan varmaan siksi vähemmän viihtyy yksin kun lattialla konttailu ja leikkiminen ei oikein olis enää mitään ja koko ajan pitää olla kahdella jalalla ja haluaa kuitenkin äitiä varmistamaan selustaa :D

:hug: kaikille joilla sairastellaan!

Meillä tänään neuvola sitten neljään kuukauteen, kivaa =)

Nyt mentävä :whistle: :wave:
 
Jospa taas ehtis hetken kirjoitella kun neiti juuri nukahti päikkäreille, ulos ei viitsitty lähteä vaunutteleen kun täällä pyryttää niin vietävästi lunta ettei pääsis varmaan yhtään eteenpäin :whistle: sais jo riittää toi lumentulo kun sitä on jo joka paikka täynnä eikä kohta enää tiedä minne sitä kolaisi pihasta :whistle:

hemuliina, osanottoni :hug: pikaista paranemista teidän pojalle!

vaipoista, meillä ollut käytössä Pampersin 4 koko ja hyvin pitää =)

1-v kuvauksesta, tänään oon just soitellut ja kysellyt eri kuvaamoista hintoja ja kyllähän niitä eroja tuntuu hinnoissa olevan.. tähän mennessä edullisin on ollut 4 kuvan sarja 78? ja kallein 87?, neljästä eri paikasta oon tähän mennessä kysellyt. Olisin halunnut viedä yhteen tiettyyn studioon kuvattavaks mutta juuri soittelin sinne ja kuvaus maksaisi 85? sisältäen min. 30 koevedosta mutta voi olla enemmänkin, sitten lähettäisivät ne kuvat s-postilla ja niistä saisi sitten valita haluamansa, kätevää kylläkin mutta sitten tulee vielä lisähintaa kuvista jotka valitsee
:/ eli se olikin pelkkä kuvaustyön hinta.. vaikeaa on päättää mihinkä sitä sitten veisi kuvaukseen, täytyy vielä jatkaa kyselyjä. Pappa kyllä lupasi vähän avustaa kuvauksen maksussa =)

Sara on nyt reilun viikon verran jo kävellyt ja kyllä tosi hienosti kehittyy tuo kävely päivä päivältä, nyt jo vähän kääntyileekin kävellessä ja pyörii ympäri =) Eilen aamulla saatiin hyvät naurut keittiössä kun neiti oikein innostui esiintymään äidille ja isälle, ensin näytti kuinka hienosti kävellään ja sitten lisäsi siihen vielä vähän pyörähtelyä ja alkoi lopulta tanssia nytkytteleen kun radiosta tuli musiikkia :D ja tähän hienoon tanssikuvioon kuului myös se että toinen käsi oli suorana yläviistoon ja etusormi pystyssä :D tuli ihan mieleen jotkut Travoltan tanssikuviot 70-luvulla, Night fever night fever.. :LOL: :LOL:

Jaahas nyt se pikkutanssija heräsikin jo :wave:
 
Meillä viimeviikko menni ihan sairastellessa ja ensimäinen tulehduksin löytyi Hennin korvista. Kuumetta saatto olla niinkin että oli yli vuorokausi ilman lämpöä ja sit taas heitti 38 asteeseen. No ab kuuri saatiin ja jospa tämä olo tästä rupeis voitolle kääntymään, myös minulla.

1v. kuvaus tuleekin meille sopivasti ensikuulle kun avoimessa on kerhokuvaus. Pääsee yli puolet halvemmalla.

Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista, moni näyttäs olevan kipeenä just nyt. Harmi että juuri synttäreiden alla :( :hug:

Ja 1-vuotialle ONNEA! :flower:

Glow jaksamisia nyt entistä enemmän! Että pitikin just nyt sattua taas jotain ikävää, kaiken muun ikävän lisäks. :hug: Muista ottaa omaa aikaa viimeistään kun vauva on syntynyt, sitä sä tarviit! :) SUPERäiskä!

sötnös ja lenttis, meillä Henni aina vilkuttelee vastaantulijoille ja irvistelee :D Päivystyksessä lauantaina kävi pyörähtämässä mummojen ihailtavana ja tuli takasin leikkimään, kohta sama uudelleen :)

Uutena juttuna meillä tekoitku/kiukku. Pään kallistaa taakse ja kiukkuaan olevinaan, sit kun nauran niin hänkin älyää sen ja alkaa nauramaan. Oikeaakin kiukkuilua on havaittavissa, Usein. :whistle:

Osanotot täältäkin Hemuliinalle :hug:

Jospi ja Henni kohta 1v.
 
Heippa!

Täällä "toivuttu" kahden päivän synttärihulinoista, just miehen kanssa puhuttiin että ei tämä vielä mitään, mut sitten kun poika on päiväkotiikäinen/kouluikäinen niin silloin ne synttärit vasta hulinaa onkin =) . No, mut ei sitä kannata vielä ressata :) . Mut joo, kivasti meni ja poikakin jaksoi tosi kivasti. Nukkuikin sitten edellisen ja viime yön pihahtamatta 11 tuntia putkeen, tais käydä juhlinta voimille...

Hemuliinalle osanotot! :hug:

Ja tosiaan onnea kaikille 1-v täyttäneille ja täyttäville! Mä oon niin vähän ehtinyt viime viikolla koneelle etten oo taas ihan kärryillä jutuista.

Glowlle kans voimia, tosi pahaan saumaan tuli miehes saikku vaan eipä noille mitään mahda..

Mahtavia painonpudotuksia teillä! Mulla on jotenkin ihan kauhee morkkis kun sain jo raskauskilot aikoja sitten pois ja nyt on taas joulusta asti tullut mässäiltyä niin eiköhän taas pöksyt kiristä ja tissiliivit kiristä ympärysmitaltaan.... :headwall: Mulla ois lauantaina tyttöjen ilta kavereiden kanssa ja ois tarkoitus olla ihan pitkän kaavan mukaan, vaan kylläpä ahistaa kun en tiedä yhtään mitä laittaisin päälle! Kaikissa vaatteissa näyttää jotenkin tursolta :x . Ja menkatkin tietysti tulossa juuri vielä pisteeksi I:n päälle....ääh.

Nyt laittamaan nakkisoppaa ennenkuin jätkä herää..
 
Hemuliinalle osanottoni :hug:

Matmalle myös :hug:

Glowlle jaksamisia vielä! Onneksi vauva kohta voi jo syntyä :hug:

HM Me ollaan kokeiltu myös noita Muumi-vaippoja, mutta housuvaippa on vielä niin iso, ettei pysy tytön päällä. Sama Pamperssin housuvaippa on vielä ihan liian iso meijän neidille :D

Viime yö oli meillä ihan jotain hirveetä :| Minä aloin oksentamaan eilen töistä tultua, avokki illalla. Molemmille nousi kuumekin ja siinäpä sitten yritettiin neitiä viihdyttää ja yöllä rauhoitella. Tuntui että yö ei lopu ikinä. Aino onneksi säästynyt ainakin vielä taudilta, tosin kerran ripuloinut tänään. Toivon niin, ettei tyttö tulisi vielä tähä kipeäksi.
Mulla olis ollut viisureiden leikkauskin tänään, mutta siirtyi loppuviikkoon.

Onnittelut vielä 1-vuotiaille :flower:

Niin ja meillä myös tyttö onneksi varovainen liikkeelä lähtijä, vaikka siltikin kopsahduksia sattuu. Kävelee vähän tukea vasten, mutta ei vielä yritäkään ilman tukea. Tuen kanssa seisotaankin. Ajallaan sitten kävelee ihan itse =)
 
pur
:wave: nopsaa TEKOITKUSTA alko naurattaa kun meillä se on vanha juttu jo ja loppu muutamaan kertaan ukun minä ja isukki ollaan sellasia että purskahdettiin nauruun ns päin naamaa. Siis otettiin kyl syliin ja lohduteltiin mut aika nopee tyttöö alko itteensäkki aina ku yritti tekoitkua itteensäkki heti naurattaa :D . Jostain voi tietty kauheeltaki kuulostaa mut luontasestio meillä näin ja siis kyllä hän ihan lohtua ja turvaa saa tarpeekseen.
 
Glow
Kiitos teille, taas :flower:

Sisko pääsi taas tänään meille ja huomenna ainakin. Ei tästä mitään tulis ilman sitä. Pääsi mun kanssa Onnin 1v neuvolaan ja siihen perään oli mun neuvola.
ONNIN 1V MITAT; 12kg 82,5cm
Oma käynti oli tosi pikainen kun Onni oli jo nälkäinen ja väsy ja sai rokotteenki mistä tuli kaamee itku. Mulla on tähän asti tullu painoa vaan joku 200-300g/viikko, joskus miinustakin mutta nyt oliki tullu 1kg/viikko :eek:

Ei Onnilla varmaankaan ole korvatulehdusta. Nukkui viimeyönä 12 tuntia putkeen!! Ja on syöny ihan hyvin nuhasta huolimatta. Sai sen rokotteenkin, kun ei kuumetta ole ollut. Nythän sitä voi ehkä tulla mutta rokotteen takia...

1v kuvausta oon kans miettiny, mutta voi olla että otetaan itse. Siskon kaverilla on joku huippu hyvä kamera ja sisko on aika kätevä kameran käyttäjä...

Meillä kans tekoitkua ja kiljumista!

Huomenna sitten pitäis heti aamusta kyetä kotkaan tarkistukseen.
 
Täällä taas selvitty hoitoon ja töihin viime viikon surkean aloituksen jälkeen! Axu oli hoidossa ollut oma aurinkoinen itsensä :heart: Hoitotäti vähän jännitti kuulemma, kuinka viikon tauon jälkeen hoito alkaa taas sujumaan, mutta luottamus on nyt sitten rakennettu, koska hyvin oli mennyt. Olivat olleet kerhoilemassa toisen pph:n luona ja Axu oli sielläkin ollut tosi reipas.

Pakkailin matkalaukun äskön ja kyllä mua jännittää ja on valmiiksi jo niin ikävä tota pikkumiestä :'( :'( Huomenna tähän aikaan alan olemaan Portossa... Kuinkahan mun murut selviää täällä kotona, niisk :snotty:

Hemuliinalle :hug:

Mä häivyn nyt sit linjoilta loppuviikoks! Elkäähän kirjotelko kauhiasti :LOL:

Tuiskunen ja Axu 1v.+
 
Ihana toi kareliinin night fever-tanssityttö, nauratti kun ajattelin miltä näyttää, samoin Jospin tytön irvistelyt :LOL: :heart:

Jospi: Meillä myös osataan toi tekoitku, väsyneenä esitetään oscarin arvoisesti kuolevaa joutsenta jos joku asia ei mene mielen mukaan ja kun huomion vie muualle loppuu itku 'kesken lauseen' samantien ja hymy tulee kasvoille et tosi uskottavaa :LOL:

Neuvolassa käyty sitten neljään kuukauteen ja kaikki oli vallan hyvin :D Ei itketty rokotusta eikä hemoglobiinin ottoa kun oli kivoja heppoja ja lampaita neuvolatädillä joilla leikkiä :) "Testit" läpäistiin ja meni taas reilu tunti juorutessa kun meillä on sama neuvolantäti jo sieltä äitiysneuvolasta asti ja on tullut aika tutuksi, pussailee ja kiikuttelee tyttöäkin aina sylissään :D

Jospi 1v mitat: pituus 78cm ja paino 11400g. Kasvaa siis edelleen tasasesti käyrällä ja on noudattanut tasan tarkkaan oppikirjoja että ekaan vuoteen mennessä vauva on kolminkertaistanut syntymäpainonsa ja puolitoistakertaistanut pituutensa :LOL: Näin jatketaan :D

Nessulle jaksamisia ja paranemisia :hug:

Nyt nukkumaan, huomenna ollaan tytön kanssa kylillä koko päivän :wave:
 
Viljalla on kurkunpääntulehdus. Korvalääkärillä käytiin alkuillasta ja se laittoi lähetteen Koksiin hengittelemään adrenaliinia, ettei tule tukalat oltavat sen hengityksen kanssa. Siellä sitten odoteltiin aikamme ja sitten kun lääkäri tutki, se tuumasi, että ei hänen mielestään ole huolestuttavaa eikä tarvitse mitään tehdä, ja päästään kotiin yöksi. Viljan hengitys siis rohisi (ja rohisee vieläkin) ja käyttää apulihaksia hengittämiseen - aika kurjan oloista - mutta muuten on yleisvointi hyvä, ihan iloinen likka, sairaalassakin hymyili vaan. Saatiin vaan ohjeet, missä tilanteissa pitää lähteä takaisin. Oli kyllä äärettömän miellyttävä nuori mies lääkärinä. Viljaakin käsitteli todella taivatasti, kun sitä meinasi jännittää. Kiittelin sitä, niin tuumasi, että oli niin harvinaisen miellyttävä potilas.

Yö sujui sitten onneksi rauhallisesti, nukkui aamuun asti, kun vihdoin ennen yhtätoista pääsi yöunille. Muutama päivä tässä varmaan ainakin menee silti toipuessa, toivottavasti tilanne ei pahene. Mitään lääkkeitä tms. siihen ei ole, ulkoilma on paras apu. Pihalle siis suuntaamme nytkin.

Tuiskuselle hyvää matkaa! Hyvin teillä pärjätään, ikävä varmaan kyllä tulee pikkumiestä.
 
Merkkiä. Tuiskuselle hyvää matkaa vaikka et taidakaan tätä enää nähdä. Kerro sitten kuinka meni :)

Meillä kanssa kiukkua ja tekoitkua. Tekoitkukiukkua tehdessä naurattaa (poikaa siis) jo valmiiksi, ei kovin uskottavaa. Kaikkea pitäisi saada koskea, siivouskaappia tyhjentää ja levyä kuunnella koko ajan...

Mitäs siellä 1-vuotisneuvolassa yehdään, siis testataan?

almaa
 

Yhteistyössä