Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Glow
Merkkailua ja tietenki vähän (.)

melkeinpä 4 tuntia kävelyä kaupungilla ( välissä yks syömä tauko ) . Ei merkkiäkään mistään synnytykseen pääsemisestä! Muutaman kerran vihlas nivusia tai jotain, mut siihen on jo tottunu... :attn:
Tulipa sit ostettua esikoiselle kevättalveks/kevääks ulkoilupuku ja vähän muitaki uusia vaatteita. Vauvalle "töppöset" ei ihan paksut toppatöppöset vaan semmoiset "sopivat" jos ei hirmusti oo pakkasta... ja pipo. Nyt niitä pipoja sit löytyy :D ei sillon löytyny ku etsimällä etsin. Niin ja yöpuku. Ei passais paljo enää lähtee kaupungille aikaa kuluttaa, käypi kukkarolle...
Niin, sain sitten kestovärin kulmiin&ripsiin :D
ja hiuksetki leikattii uusiks. Se edellinen parturi (huono paikka, mut tulipahan testattuu ) ei leikannu oikeestaa mitään ja huonosti teki senki mitä teki. En sitte jaksanu 3 tunnin istumisen jälkeen alkaa valittaa! Väristä tuli sillon ihan hyvä kuitenkin.

Tunnustan minäkin tarkkailevani kuumeisesti vessapaperia :D ihan kuin silloin alussa... nyt vaan tosiaan toivoo jo et siel ois joku merkki synnytykseen pääsemisestä.
Mä en kyl esikoisen aikana huomannu mitään limatulppaa...

Kiitoksia vastauksista koskien lapsivedenmenoa. Mulla esikosiesta puhkastiin kalvot sairaalassa, en muista ollenkaan mille se tuntu...

 
KYRSÄ: Jokohan oot hakemassa pienokaista kotiin? Tsemppiä.... :hug:

Mäki haluun mennä pungertaa tuon yhen pihalle, ku tiskaaminenkin aiheuttaa suppareita, mut ku lopetin tiskaamisen niin supparitkin helliti ei ny kokonaan hävinny mut eipä oo enää niin kipeitä.

Mul on muute yläselkä ihan sikakipee, oisko noista suppareista ku jännittää koko kropalla sitte ku oikein vihlasee.

Tylsistyny Toukka.....
 
kuume kiitos tiedosta. =) Ei mulla periaatteessa ole mitään opiskelijoita vastaan, vaik eihän toi alapään esittely yleisön eessä varsinaisesti ole mun "tämän-haluan-tehdä-top 10"-listalla. :LOL: :headwall: Onhan heidänkin oppinsa jostain saatava. Ihmettelin vaan sitä kun tosiaan luulin et sitä kysyttäis et sopiiko asia tutkittavalle. Hyvä että sentään ilmottavat,että ehtii asennoitua :kieh:

Pitäis alkaa silittään noita eilen haettuja vauvan vaatteita,mut jotenkin vaan lykkään ja lykkään sitä. Osa on viä koneessa joten riittää huomisellekin samaa touhua.. :eek:

On vähän hiljasta kotona, kun ukko eilen illalla veti herneet nenäänsä jostain(en yhtään tiä mistä..!! tai puhuttiin aiheesta seksi nyt ja vauvan tulon jälkeen, mut mielestäni ihan lepposasti,kunnes tää otti ja häipy makkarista kesken mun lauseen...), ja oli illan puhumatta,ja tän päivän ollut pois kotoa. En tiä missä, mitään ei o ilmotellut, ja minähän en perään kysele! Onko teillä muilla ongelmia tän asian suhteen? Eli mies on pahalla päällä kun ei saa (niin usein kuin haluaisi/tarvis!!) eikä meinaa ymmärtää miksi mua ei hirmuisesti haluta... ja tää kuvio on jatkunut koko raskausajan,ja välillä olen ollut siinä pisteessä että pistän koko ukon pihalle tän takia... Toisaalta häntä ymmärrän, mut toivoisin että ymmärtäis myös mua ja sen että tämä ei ole pysyvä tilanne! ja vaik seksi onkin tärkeä osa parisuhdetta, niin eikö ole luonnollista että on aikoja jolloin se ei kuitenkaan ole pääasia... Miks siitä pitää kahden vkon välein sama tappelu käydä läpi!! :headwall: :headwall: Ja ukko kun reagoi kiistoihin sulkeutumalla täysin, niin mitäs siinä teet?? GRRRRR Huutais edes jos ei puhua pysty! Sori tällänen, mutta alkaa mulla pää loppua tän asian kans! :LOL: :headwall:
 
kiitos TOUKKA tuesta, jotenkin vaan tympii kun varmaan lähemmäs 10 kertaa samaa ollaan ruodittu, eikä asia miksikään muutu... välillä oikeesti tuntuu et helpommalla pääsisin ilman koko ukkoo!! :/ no,toivottavasti se tästä,yritän saada sen puhumaan kun(jos) joskus kotiutuu...
 
Opiskelijoista: Kättärillä kerrottiin, että opiskelijoita on mukana synnytyksissä. Jos ei heitä mukaan halua, niin pitäisi heti tullessa se ilmoittaa. Tarkkaan kerrottiin myös, että ovat jo loppuvaiheen opiskelijoita, mutta valmis kätilö aina vastuussa ja tietoinen heidän tekemisistään. Itekin olen ammatissa, jossa opiskelija pääsee työskentelemään asiakkaan kanssa, joten mun puolesta saa tulla. Saa sitten nähdä, mitä sitten ajattelen, kun on tosi kyseessä - eihän tuota alapäätä ole tottunut kovasti vieraille esittelemään :LOL:

Kyrsälle tsempityksiä!

Olen tässä nyt pessyt ja silitellyt vauvelin vaatteita: voi kun ne on pieniä! Pitäis olla vähän pienempi rauta. Saa nähdä kauanko tota jaksaa tehdä, mutta näin alussahan se on ihan "pakollista". Sänkyä oon kanssa laittanut valmiiksi. Reunapehmuste ja verho vielä puuttuvat. Kävin tänään katsomassa Eurokankaasta kankaita, mutta ei kyllä ollut mitään kivoja. Valmiinakaan en ole kivoja vielä löytänyt ja ovat melkoisen hintaviakin.

Meidän perhevalmennusporukasta löytyi useampi samanhenkinen mamma ja nyt on lounastreffit ens viikolle sovittuna. Kivaa saada kotikulmilta samassa tilanteessa olevia: onpa sitten lenkki- ja kahvitteluseuraa tiedossa. Ja vauvelille kavereita.

Huomenna taas neuvola. Tänään totesin, että ulkoilutakki ahdistaa ja housut eivät pysy enää kummun päällä (tähän asti tulleet noin puoleen väliin, mutta pysyneet vielä ylhäällä). Kävelylenkillä valuivat koko ajan massun alle ja sitten jalkoväli roikkui ties missä. Mukavaa :whistle:

Huomenna meen myös kampaajalle leikkauttamaan ja ainakin raidat pitäis ottaa. Ripset ja kulmat pitäis kanssa värjäyttää, niin sitten olisikin valmista niin häihin kuin synnärillekin ;) Mitäs teillä maksaa kestovärit? Kävin kurkistamassa myös kosmetologin hinnaston ja muotoiluineen kestovärit kumpaankin taisi olla kosmetologilla 22? ja kampaajalla 23?. Kauppakeskuksessa mainostivat 15?, mutta en tiedä kuuluuko tuohon hintaan muotoilua. Täytynee soittaa sinne ja kysästä. Ihonpuhdistuskin tekisi kyllä terää, mutta taidan nyt tyytyä näihin pakollisiin.

Mitä kuuluu Smirgelinin kisuparalle?

Tatuka: meillä hieman eri tilanne, kun edelleen kuitenkin peittoja heiluteltu vähintään kerta viikkoon. Ollaan kyllä juteltu, että sitten vauvan tultua ei ihan hetkeen pysty ja mies kyllä sanonu ymmärtävänsä. Saa sitten nähdä, kun se hetki koittaa...

Mutta nyt sinne silityspuuhiin.

nimiko ja pampula 37+1
 
tatuka TAYSissa ainaki kysy viime vuonna että saako opiskelija tulla synnytykseen. Muualla en niihin törmännykään. Ekaks kielsin mutta päästin kuitenki yhen opiskelijan mukaan ja se tyttä oli ihan synnytyksen pelastus :saint: Siis ihana kun joku istu koko ajan siinä huoneessa eikä tarvinu ku älähtää niin se oli jo heti kysymässä että onko joku hätänä B) Mitää opiskelijaryhmää en haluis mukaan mutta yhden opiskelijan voisin ottaa tälläkin kertaa :)

Vesien lorahtelusta joku kysäs... Mullahan alko lorahteleen ja kyllä mä olin ihan pihalla, varsinki ku tää lopun ajan valkkari ja limaneritys on kans semmosta vetistä.. Neuvolassa on joku tikkutesti tms millä voi tsekata onko kyseessä lapsivesi. Me jouduttiin käydä SVO:lla viimeks ja lekuri sano että on valkkaria vaan.. No seuraavana päivänä (perusteellisen sisätutkimuksen jälkeen) alko oikeesti lorahtelemaan :D Pikkasen aikaa mietin että kehtaanko taas sinne mennä testauttelemaan mutta sitte sitä alko vähän ajan päästä lorahtelemaan enemmänki ja tuli veriviirua liman seassa (ällöä mä tiedän :ashamed: ) niin päätettiin lähteä.. Ja semmonen tuli mieleen että se oikea lapsivesi haisee ihan spermalle, se oli paras "vinkki" minkä sain :whistle: Ja kannattaa muuten laittaa side housuihin (varmaan jokainen sen laittaaki jos sitä lorahtelee kunnolla) koska sairaalassa ne halus ainaki multa nähdä sen siteen :whistle:

Tänää on kyllä ilkeesti supistellu kun on ton esikoisen kanssa touhunnu, se kun oppi tossa joku aika sitte kävelemään niin tänää keksi että sohvallakin voi juosta ilman tukea :whistle: Tsempitykset Kyrsälle!!! Meillä mies pisti kaikki ässät pannaan että saadaan juhlat järjestettyä viikonloppuna :D
 
Kyrsällä kuulostaa tosiaan siltä, että lähtöä tehdään.
Vitsi kun olis selkeää, tietäisi heti ,että juu nyt on menoo... Esikost käytii pariinkertaan ottamast vauhtia synnärilt ja kuopud tuli vedet, mut meinasivat passittaa kotiin, mut en suostunu ja niin käynnistivät sit.... Mutta monta pv siinäkin meni..

Mulla ei mitään erikoist vuotoakaan vielä, varmaan odotellaan mont vko iha kaikes rauhassa...
:( :eek:

Tatuka parka, voi kun nuo miehet voi olla toisinaan pölkkypäitä... Koita kestää. :hug: :heart:

Mä värjäilin kestoväril ripsiä tos itte, meinasin kyl kans käydä värjää ja vähä tekis mieli kampaajallekin... Katsotaan ny jos sais aikaseks...
 
Minäkin ilmottaudun vessapaperikyttääjiin.. :kieh:
Tatuka: täälläkin hiljasta, mut ei tosta seksi asiasta vaan kertakaikkisen kyllästymisestä ja mun mielialat vaihtelee nii paljon että suusta tulee sellasta tekstiä, mitä todellakin kadun jälkeen päin, mutta anteeksi en pyydä. meilläkin kuvio jatkunut oikeestaan koko raskausajan, ja miehellä on aina pokkaa lähtee lietsuun jos ollaan jostain kinasteltu, varsinki viikonloppusin.. :headwall: voi että mä inhoon sitä tyyliä. ja totaalinen kyllästyminen samoista asioista vatvominen.. noh.. se siitä..

Muakin on mietityttänyt tuo lapsiveden tihkuttelu, jos sitä tulee eikä sitä huomaakkaan..

-Audriina joka haluaa jo synnyttämään ja on totaalisen yliherkäks käynyt...
 
Tatuka: Meillä se taas menee siihen malliin nuo sänkykeskustelut, että minä itken kun ei ole niin paljon petihommia kuin ennen -ja se olen silti minä joka ei niin välittäisikään. Ja sitten kun mies ymmärtää ja pärjää asian kanssa, niin tulee vielä suurempi syyllisyys jutusta. :headwall: En kyllä ymmärrä! Oli miten päin vaan, niin näköjään aina huonosti.

Tänään oli lääkärineuvola. Kohdunsuu oli pehmeä ja ehkä inasen lyhentynyt, ulkoa auki 1 cm. Lääkäri sanoi että pari viikkoa voisi vielä odotella! Nyt siis 35+6. Arvaa vaan ottaako nuppiin kun tuollaisia "lupailee". Olin jo asennoitunut että menee maaliskuun puolelle,mutta nyt alan toivomaan että tulis jo puolessa kuussa! ..eikä se kuitenkaan tule. Ainoastaan öisin on ollut menkkamaisia jomotuksia. En tiedä ovatko sitten juuri niitä ennakoivia suppareita..? (tyhmäkö?). Esikoisesta ekat supparit tuli sairaalassa ja ne kyllä tunnisti supistuksiksi ;)

Paino oli neuvolassa kääntynyt "laskuun", aiemmin on ollut reilusti yli 500 g/vko, viimeksikin 1100 g. Nyt oli vain joku 300 g. Tänkin vois ottaa viitteenä lähellä olevasta synnytyksestä, ja niin otankin ja sitten kiukuttelen vielä maaliskuussa mahani kanssa. Kurjaa... Seuraavan raskauden meillä hoitaa kyllä mies. Mä voin synnyttää kyllä, vaikkei sekään nyt niin hääviä ole..
 
Kössi tosi suloinen tapaus :heart:

Kolme ässää, meillä niitä ei pahemmin harrastella, jo syystä että oon menossa varmaan siihen sektioon. Ja toisekseen oonko ainut, kellä on paikat niin kipeenä tuolta alhaalta, että seksi tuntuu jo ajatuksena mahdottomuudelta?

Tuo vattutee, onkohan siitä hyötyä sektiosta toipuville, mietin vaan, että jos kerta vahvistaa kohtua, niin palautuisiko se sitten nopeammin?

Hormonit saivat minut tänään kiukustumaan apteekissa, kun oltiin tulossa sieltä eläinlääkäristä. Joku mummo koitti ohittaa meidät niin tylysti (silleen sivusta ohi änkeämällä), että oli pakko tokaista että on meidän vuoro ja meillä on kiire. Sit se otti kunnon marttyyrin ilmeen kalkkitabletiensa kanssa. Siis voi luoto mua ottaa pattiin tollaiset ihmiset.

Ja tuosta edellisestä pääsenkin jatkamaan meidän kissaherraan, eli nyt koitetaan josko paranisi ihan antibioottikuurilla. Lievä ientulehdus oli kuulema, mut ei siitä voinut johtua. Hengitys rohisi kuulema todella pahasti. Tuolla se nyt makaa vielä onnettomamman näköisenä kuin yöllä. Itku on herkässä, kun ajattelen koko ajan pahinta. Kauheeta, kun Timpuri on aina ollut niin terve (4v), ei koskaan mitään. Sanoinkin miehelle, että miks just nyt, kun pitäisi tapahtua vaan iloisia asioita.

Noh, eipähän ehdi nyt jännittämään sitä perjantaista äippäpolikäyntiä, toivoo vaan että kisu olis siinä vaiheessa jo niin hyvänä, että uskaltaa jättää yksin.

Smirge ja Viuhti
 
smirgelin: Toivottavasti kisu paranee pian :hug:

juu, mäkin haluaisin SELKEÄN lähdön, että "nyt se on menoa laitokselle" enkä tällaista veemäistä oloa :headwall: Koko päivän on supistellut ja usea supistus tulee tunnin sisällä ja on tosiaan niin kipeä, et kumartua pitää ja keskittyä hengittämiseen. Maha edelleen kuralla ja nyt on alkanut huimaamaan. Mutta siis kotona ollaan ja täältä ei vielä minnekkään lähdetä ennenkun supistukset on säännöllisiä, ei tuohon synnärille ole kun 500m niin sen ajaa parissa minuutissa. Mut sais tää olo loppua tai vauva syntyä, hermot täs on kireellä kun olo niin epämukava :ashamed:
paperin kyttääjä olen myös minä... :wave:

-kyrsä ja nappula 36+5
 
Moikka!

Muistankohan mitä piti kirjoittaa kun lukemista oli taas tullut niin paljon =)

Joo eli ultrassa käyty tänään. Selvisi seuraavaa eli kohdunkaula nykyään 2 cm ja pehmeä. Eli jotain siellä on tapahtunut, vaikka ei kuulemma kannata vielä lähtöä odotella ;) Sukkapuikkokivut jatkuu täälläkin koko ajan ja käyrää kun ottivat niin supistuksiakin tuli koko ajan. Niitä en kyllä tuntenut, mutta hyvä tietää näin tapahtuvan.
Painoa oli nyt kuulemma 2,9 kg eli hieman keskikäyrän alapuolella mennään ja pää on jo kuulemma todella alhaalla "valmiina". Hyvä merkki kuulemma näin ensisynnyttäjällä liittyen lantioon yms. synnytyksessä.
Lapsiveden tihkumisen tarkastivat kun muutamana päivänä lisääntynyt valkkari/vuoto ihan merkittävästi. Tikkutesti kyllä värjääntyi, mutta kun katsoi vielä jollakin muulla testillä (raskaustestin tapaisella) niin ei löytynyt lapsivettä. Ph-arvot sitten vaan epätasapainossa.
Ottivat myös multa jo nyt synnytystoiveita ylös mikä oli todella kiva juttu. Mulla on meinaan ongelmana se et jos mua sattuu niin hihat palaa todella nopeasti. Mm. migreenissä musta tulee todella ilkeä jos mua ärsyttää... Ja lähes kaikki ärsyttää mua silloin :LOL: :LOL:
No kuitenkin laittoi sinne ettei epiduraalia tai spinaalia eli eivät sitten ainakaan jaksa ehdotella niitä mulle ja saa mua raivoihini. Nyt voin sitten itse pyytää halutessani =) Toiveiksi laitoin kohdunkaulanpuudutteen ja akupunktion, mitä Tyksissä saa kuulemma nykyään lähes joka kätilöltä.
Joku kirjoitti Tyksin nuivasta kohtelusta niin mulla oli kyllä viimeksi ja tälläkin kertaa niin mukavat lääkärit ettei tosi. Ei siis mitään valitettavaa ja sama kätilökin on ollut lähes kaikkina kertoina. Aina kysytään et onko mulla mitään mielessä synnytykseen liittyen ja huolehditaan ettei asiat jää epäselväksi. No ok, yksi kerta oli kyllä ihan päinvastainen!!!

Limatulpasta kun kysyin niin sanoivat ettei välttämättä edes tule. Varsinkin kun olen nyt vuotanut enemmän tuota muuta nestettä niin se saattaa tulla silläkin tavalla ulos :/ . Olin taas ihan out kun en tuollaistakaan ollut kuullut. Mä jotenkin oletin et se tulppa on klöntti mikä sieltä poikkeuksetta tulee :LOL: :LOL:

Caro + masukki 37+1
 
KYRSÄ onnea matkaan jos lähtö tuli!

smirge toivottavasti kisu paranee pian

nimiko mulla on samanlainen housuongelma,eivät taho enää pysyä ylhäällä. kiristän ne aina tuolla tukivyöllä tuohon kii,kun muuten persus tosiaan roikkuu polvissa. ja on mulla jopa nämä yhdet farkut nyt mitkä käy... :kieh:

opiskelija viimeks (2006) kyssillä ainakin kysyttiin (tai sano itse asiassa,ei kysynyt) että mukaan tulee opiskelija. minä kielsin kuitenkin heti ja kätilö ei vissiin oikeen tykänny. onneks se vaihtu sit ku vuoro vaihtu. nytkään en kyllä tahtois opiskelijaa.toisaalta jossain takaraivon perukoilla on pieni pelko,et oon sit ihan yksin siel salissa...et saas nähdä sit millä tuulella sitä on ku sinne menee.

vessapaperikyttääjä :wave: lähtis nyt se limatulppa!!! tai lahjottakaa joku pari supparia tännekin suuntaan...

huomena taas neuvolaan. turhalle tuntuu siellä ravata kun eipä tässä nyt mitään tapahdu.

labello ja mytty 38+3
 
Täällä auttaa taas se kolmas ässä :p Kivoja sukkapuikko tuikkasuja alkoi tulemaan! Nyt vaan taas odotellaan ja toiveita mahdollisesta käynnistyvästä synnytyksestä elätellään :D

Täälläkin vessapaperikyttääjä kuten labellokin ja muut...

Mutta nyt haen iltapalaa ja kömmin sänkyyn, kun niin kovin sattuu nyt nuo tuikkasut...ja mies kielsi minua huutamasta aina tuikkasun aikaan :kieh: :LOL:

Huomenna taas astialle!

Jospi ja Papuliina 37+4 :wave:
 
Lapsivesitestistä Meillä ei ainakaan neuvolassa ole niitä testitikkuja. Olis kyllä tosi keskiraskauden vaiheella ollut tarpeen.... :whistle: Loppujen lopuksi päädyin sitten äippäpolille lapsivesitestiin. Mulla oli väärä hälytys, joten en osaa sanoa miten sen pikkareista erottaa. Jostain kyllä olen lukenut, että lapsivesi haisee imelälle, spermamaiselle.

Yliaikaiskontrollista Mulla esikoisesta tehtiin yliaikaiskontorille 41+2, kun lähetetettiin muutenkin polille raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Muuten olisi ollut 41+5. Onneksi tehtiin kontrolli tuolloin. Raskausmyrkytystä ei ollut mutta lapsivettä oli niukasti ja synnytys käynnistettiin seuraavana päivänä.

Kyrsällä on jännät paikat. Tsempit tulevaan koitokseen!

Mä olen ollut vessapaperi-/pikkarikyttääjä lähes koko raskausajan. :ashamed:

kimallus 35+5
 
moi kaikki!

Mä en ole edes älynnyt kytätä. Mahan asukki on päättänyt jäädä sisään, viime neuvolassa kohtu oli kasvanut 3 senttiä ylöspäin, ja viikkojahan oli jo 39. :headwall:

onnea koitokseen lähteville!! tää on fiiliksissä mukana. Opiskelijoista, ne on mun puolesta ihan jees, kun niitä ei ole kymmentä seuraamassa. Pitäähän heidänkin oppia.
 
Iltaa..tai yötä!

Nyt on vieraat kestitty ja heitin ne svedut vielä 'kotiinsa'. Oli oikein mukava ilta vaikka ukot tuossa ottikin kuppia, mutta eipä se mua haitannut. Latkin muutaman tölkin, pitkästä aikaa, alkoholitonta olutta. Muistan et tv:ssä oli joku lekuri joka sanoi synnyttäneelle et olut päivässä tekee hyvää maidon tuotannolle..niin ettei nyt sit alkais ennenaikainen meijeritoiminta :D

tatuka kyllähän mikä tahansa vääntäminen käy voimille jos se toistuu joka toinen viikko, oli aihe mikä hyvänsä. Ilmeisimmin kultaista keskitietä ei ole löytynyt?? Mieheltä vähän lapsellista käytöstä kyllä ja mä saisin niin raivarit jos ukko häipyis riidan tullen. Meillä on ollut viimeiset viikot hiljasta lakanoitten välissä, mut ollaan keskusteltu asiasta ja molemmat on sinut asian kanssa. Sinänsä eri tilanne kun ( joskus asiasta kirjoitinkin aiemmin täällä) viimeiset kerrat ihan käytettiin kondomia, koska jotenkin mun toosan PH tai joku, on muuttunut niin ettei miehestäkään tuntunut hyvälle ja vehje meni miltei vereslihalle!! :eek: Omituista mutta totta!! Olen sitten kyllä hellinyt muulla tavalla että tulee tarpeet tyydytettyä. Mulle noitten pukamien ilmestyminen oli viimeinen niitti että en tosiaankaan halua edes koskettavan nyt tuonne alakertaan.
Toivottavasti saisitte puhuttua ja pääsisitte yhteisymärrykseen.

smirgelin Voihan pikku Timpuria, hänhän on nuori herra vielä!! No kyllä ientulehdus kuulostaa vähän kaukaa haetulta :eek: Pikaista paranemista!! :hug:

Lapsiveden tihkumisesta Mulle iski tänään melki paniikki kun tulin suihkusta, oli kauhee kiire ku vieraat oli jo melki ovella ja hikipäässä siis touhotin...ja alko tuntuu et falskaako mulla nyt sitä lapsvettä vai hikoilenko mä nivusista kun jotenki kostea olla. No ilmeisimmin sit vaan oli niin kuuma tms. ja tilanne meni ohi kun sain muuta ajateltavaa. Eli kait mä kuvittelin!!
Mutta joo jos sitä alkais tulee vaan ihan pikkasen niin mistä ihmeestä sen sit muka erottais... Aaargh!

Tässä sitä ny si kukutaan, ei nukuta juurikaan että halleluujah vaan ens yötä ajatellen. Mies meni nukkumaan ennen mua ja tää on kyllä todella harvinaista meillä...mutta onhan tuo kellokin jo kohta yks.

hm ja nökerö 39+0 puolelle kääntyi jo, hupsista heijakkaa :)

TIEDOKSI: Almaan ja Matman viestien jäleen ei aukene seuraava sivu, joten tammikuun jatkot löytyvät täältä
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1307340
 
Huomenta!

Täällä kökötellään, samoin kuin joku muu aiemmin tossa mainitsi niin nyt hiukan harmittaa kun lupailivat sitä parin viikon sisällä tapahtuvaa synnytystä eikä sitten mitään tapahdu (okei, se oli siis maanantaina ja nyt on torstaiaamu... mutta olen hiukan hätäinen luonne!!)

Eilen olin pitkällä ja reippaalla kävelyllä, eikä mitään tuntunut! Samaten taas illalla yrittelin kaikenlaista jalan hierontaa ja lantion pyöritystä (auttaa kuulemma laskeutumisessa ). Välillä katsoin peiliä, että onkohan se maha yhtään laskeutunut... Aika sekopää toimintaa alkaa olla siis... :LOL: No, onneksi en ole yksin vaan mulla on teidät jakamassa samaa sekoilua :kieh:

Olen sopinut joka päivälle jotain menoa, kovin kiva kun ei aika tule pitkäksi JA koska olen varma, että jos jään kotiin niin mitään ei tapahdu...

Tatuka, meillä kanssa sekstailut jääneet parin viikon aikana, tosin eilen miehelle kerroin että spermaa tarvittaisiin tohon synnytyksen käynnistämiseen. (Ei kyllä päästy toteuttamaan kun nukuin sohvalle. Jospa tänään yrittäisi saunaa ja seksiä.) Mutta siis, olen kanssa sitä mieltä että melkoisen lapsellista mieheltä polttaa päreensä, yritä jaksella nyt kuitenkin ja saada varovasti asiasta puhuttua & miestä avautumaan. Meillä on yhteenotot koskeneet enemmänkin miehen ajankäyttöä lapsen synnyttyä, musta tuntuu että kuvittelee että voi jatkaa entiseen malliin ja mä kyllä hoidan lapsen - tosin siis niin varmasti ainakin ekat kuukaudet hoidankin enkä halua jättää kellekään hoitoon mutta ei sitä tarvitsisi automaattisesti olettaa! Ah näitä hormoneita...

Jahans, suunnitelmissa taas tänään kunnon kävely josko vaikka jotain tapahtuisi. Mukavaa päivää ja jännää kuulla mitä kuuluu ja onko lisää vauvoja ilmestynyt!!

Ai niin Glow, kyllä niillä kissoilla on niin perin merkillisiä vaivoja että tuo lääkekuuri saattaa hyvinkin riittää. Kissanne on niin nuorikin vielä, tuskin yhtäkkisesti kovin vakavaa tulisi. Kyllä kaikki menee hyvin!

tv almaa vko 37
 
Sinituuli alkoi mietityttää, kun tuosta lapsiveden määrästä sanoit, niin mulla oli rv 37+0 kokoarvio, ja ultran mukaan lapsivettä oli tuolloin 1,7 litraa. Eikä sanonut mitään, että se olisi paljon. Totesi vaan, että ok.

Tietääkö joku, millaiset lapsivesimäärät ovat normaaleja?


Ja almaa, mä ainakin heti myönnän harrastavani ihan samaa...

Alkuperäinen kirjoittaja almaa:
Eilen olin pitkällä ja reippaalla kävelyllä, eikä mitään tuntunut! Samaten taas illalla yrittelin kaikenlaista jalan hierontaa ja lantion pyöritystä (auttaa kuulemma laskeutumisessa ). Välillä katsoin peiliä, että onkohan se maha yhtään laskeutunut... Aika sekopää toimintaa alkaa olla siis... :LOL: No, onneksi en ole yksin vaan mulla on teidät jakamassa samaa sekoilua :kieh:
Lisäksi mittailen kädellä, onko kohdunpohja edelleen samalla korkeudella...

Ja täällä ei siis taaskaan mitään tapahtunut... Vaikka tänään olisi niin hyvä päivä synnyttää!

Matma 39+3


 
Pakko kysyä nyt että luriseeko teillä muilla mahassa? :D Siis se ei ole mun oma maha mistä se kuuluu, se kuuluu tuosta kylkiluiden alta oikealta puolelta. Ihan ihme ääni! :D Mä en tajua mikä se on!
Tällä meinaa hermo mennä sektiopäivää odotellessa, aika kuluu niiiiin hitaasti! |O

Rv 37+3
 

Yhteistyössä