Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Onnittelut minunkin puolesta kaikille jo nyyttinsä syliin saaneille!!! Ihanaa, kun alkaa nyt näitä vauvauutisia jo vähitellen putkahtelemaan :)

Alapään paineen tuntu ja turvottelu voi hyvinkin johtua siitä, jos vauva on jo kovin alhaalla. Tuttu tunne täälläkin... Varsinkin kun tämä vauva on ollut jo pitkään alhaalla, mutta huomaa, että viime aikoina tuntunut entistä enemmän sitä painetta, kun vauva tullut entistä alemmaksi, ilmeisesti jo kiinnittynytkin ja tietysti kun vauvalle tulee kokoa kuitenkin kokoa ajan lisää, niin painaa entistä enemmän tuonne alaspäin ja tekee istumisenkin jo vähän tukalaksi...

Plääh ja puuh vaan, voisi pikku hiljaa alkaa syntymään... Parin päivän päästä olisi se maagiset 37 viikkoa kasassa ja täysiaikainen, mutta kun alkaa hirvittää tuo kokoasia sen verran, kun ei tiedä, miten iso lapsi sieltä alakautta mahtuu tulemaan. Eiköhän tuolla tälläkin hetkellä ole jo hyvän matkaa päälle 3,5 kg kokoa, jos viimeisimpiin kokoarvioihin on luottamista.

No kaksi 4-kiloista olen jo synnyttänyt, mutta toivottavasti tästä ei tulisi kovin paljoa isompi. Nimim. kengänkoko 40 ;) Ja mullehan lääkärit ennustivat, että olisi syntynyt 35.-36. viikolla, kun on sen verran kypsä tilanne ollut kohdunsuulla jo pitkään, mutta onneksi kuitenkin tänne asti pysynyt mahassa. Ja saahan siellä vielä hetken aikaa pysyäkin, helpompi sitä isoa vauvaa on aina hoitaa. On sitten niin paljon valmiimpi synnyttyään. Itse vaan kun hoidan työkseni keskosia, niin itse kun sain oman esikoiseni 4-kiloisena, tuntui se niin valtavan isolta, että eihän näin isoja vastasyntyneitä voi olla olemassakaan ;)

Painosta: Täällä tullut sellaiset 8,5 kg ekasta neuvolasta (tosin siihen mennessä paino hieman laskenut pahoinvoinnin vuoksi), joten varsinaisesta alkupainosta nousua sellaiset 7 kg.

Lillip: Ihana kuulla sinunkin vauvakuulumisia. Oikein paljon jaksamista sinulle ja koko perheelle näiden raskaiden alkuviikkojen ajaksi ja toivottavasti saatte nyyttinne sitten mahdollisimman pian kotiin, kun hän on toipunut :hug:

Lumienkeli79 ja Oskari 36+5
 
Labello: Unohtui tuosta äsken mainita, että niihin mun tietoihin voi tosiaan laittaa sen sinisen tähden sitten joskus, jos päivittelet tuota listaa. En tiedä, olitko huomannut sitä tuolta aiemmista teksteistäni, kun sitä joku päivä sitten kyselit :)

Lumienkeli ja Oskari 36+5 edelleen...
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! :heart:
en ole kirjoitellut piiitkiin aikoihin,lukenut kyllä olen mutta kirjoitus on jäänyt.. :(
täälläpäin vointi on ihan hyvä nyt.välillä tulee supistuksia ja liitoskivut on aivan hirveitä..yöt menee vessassa juosten vieläkin.vauva painaa jo niin alas.viikolla 29 se oli jo meillä kääntynyt alaspäin. painoa itselle tullut ensimmäisestä neuvolasta 12kiloa. :headwall:
Viimeisessä ultrassa käytiin viimeviikolla ..meille on poika tulossa! :heart: painoa oli vauvalla silloin 2300.ennusti syntymäpainoksi 3800-4000.mukavan kokoinen kaveri tulee jos nuihin on niin uskomista.
mutta nyt raittiille happihypylle! :wave:
34+4
 
Kismetille onnea pojasta!! :flower:

vauvauutisia on sit kiva päivitellä :p jokohan sleepingillä on nyytti sylissä?

almaa kyllä sinne neuvolaan tietysti voi mennä flunssaisena, itellä (tai pojalla) jos hirmu kova tauti on,niin me ei kyllä mennä, siellä käy kuitenkin niin paljon niitä ihan pikkupikkusia vauvoja joihin ei haluta tartuttaa pöpöjä. Mut meidän neuvolaan on suht helppo kyllä saada aina aikaa et senkin takia pystyy perumaan,eipä sit sit oikein voikaan jos monta viikkoo joutuu seuraavaa aikaa sit oottamaan..

alapään pullotus-tunne mulla on ollu koko raskauden ajan semmonen tunne, johtuu ilmeisesti noista laskeumista. Ja lantiopohjalihakset on kyllä kanssa heikentyny huomattavasti, nyt en jaksa ajatellakaan niitten jumppaamista,pitää tsempata sit synnytyksen jälkeen,muuten tippuu koko värkki. :xmas:

tänne ei uutta. muutamat sukkapuikon iskut tuntenut tänään, mut siihenpä ne tuntemukset taas jää.

niin ja vimille onnea poikalupauksesta!

labello ja mytty 37+1
 
Heippa!
himoista joku kyseli...no mulla on tullu lähiaikoina ihan hirmuinen purkki tonnikala himo, sitä voi syödä ihan vaan siltään suoraan purkista :whistle:

edellisistä synnytyksistä oli myös puhetta, meillä molemmat pojat syntyneet rv 40+1, eka alkoi vesien menolla, mutta ei tullut supistuksia. Sit vesien menosta 3½ vrk jälkeen synty vauva, laittoivat sen kapselin kohdunsuulle + synnytyssalissa oksitosiinia. Toinen alkoi supistukislla joita kesti n tunnin ja sit meni vedet, sekin synnytys kesti 14 tuntia! Siinäkin lisänä oksitosiinia koko ajan!
Toivottavasti tämä olis jo nepeampi ja tulis jo hieman aikasemmin ulos! :saint:

Tänään oli neuvola rv 37+0:
painoa + 270g/viikko ihme ettei enempää ku jalat on tosi turvoksissa, ihan ku pallot!
rr 144/80
pissa puhdas
hb 136 ilman rautaa, näkyy vaan nousevan!
sf mitta 38 cm :eek: mutta sanoi kyllä että on tosi ylhäällä vauveli ( mä oisin tienny sanomattakin )
rt
syke +
liikkeet ++
Uus aika viikon päästä, mutta täti toivotteli hyvää matkaa synnärin suuntaan! Mitenkähän sinne pääsis!?!
 
Tää mamma suuntasi tänäaamuna äitipolille kun en ollut tuntenut nappula liikkeitä lainkaan koko aamuna. Koitin vauvaa herätellä, istuin, makasin, seisoin, pompin, join kylmää vettä, söin makeaa ja tökin mahaa ja ei vaan liikkeitä tuntunut. Sairaalassa makasin puoli tuntia käyrillä ja kaikki oli hyvin, vauvan sydän löi ja lopussa aloin jo itsekkin tuntea nappulan liikkeet. :heart: Kätilö käski mut kuitenkin odottamaan lääkäriä, että ultrataan vielä nopsaan....
Odotin, odotin ja odotin. Luin, luin, luin. 2 tuntia oli kulunut kun kätilö tulikin ystävällisesti kertomaan, että "voitkin lähteä kotiin, ei lääkäri sua otakkaan kun tunnet jo liikkeet hyvin" |O Ukko tuli hätäpäissään kesken (KIIREELLISEN) työpäivän kotiin ja mä istuin 2 tuntia TURHAAN! Hieman ketutti, mut elämä on! Pääasia, että vauvalla oli kaikki hyvin!!!!!
 
Kismetille suuret onnittelut poikavauvasta! :flower:

Sleepingillä tosissaan jännät paikat tänään. =)

Mulla tuntunu ihan just samanlaista alapään pullotus-tunnetta, kuin Jospi kuvaili. Tuntuu niinku koko alapää olis välillä ihan turvoksissa. :x Inhottava tunne!

Sydänkäyrässä synnärillä käytiin tänään. Hyvältä vaikutti käyrä. :) 40min makasin siinä, vaikka kätilö sanoi, että 20 min käyrä otetaan... Onneksi mies oli taas pitämässä seuraa. B)

Mulla taas särkee hiukan päätä... Nytköhän se raskausmyrkytys sitte on tulossa. Verenpaineetki ollu nousussa... Tänään 141/77. Onneksi itellä on noita pissatikkuja niin voi kattoa, ettei sitä valkuaista tuu virtsaan. Eilen viimeksi kattoin ja puhdasta näytti.

Tinttu & Tirpukka 37+5
 
: Voi kunpa Taysissakin olis langattomat vehkeet ettei tarttis maata niillä käyrillä. Toivotaan...

Lantiopohjalihaksia en oo minäkään jaksanut treenailla, kai se riittää et synnytyksen jälkeen sitten. Vessakäyntejä oon kyl yrittänyt mahdollisuuksien mukaan rajottaa, senhän pitäs ainaki vähä niitä vahvistaa.

Painoa tullut tasan 10 kiloa joka tuntuu tosi vähältä kun esikosta tuli 17. Tuskin tässä lopussa enää pahemmin tulee kun ruoka ei maita. Viimekskin se paino laski vaan vikaviikoilla. Ellei sit turvotusta pamahda yhtäkkiä ihan hirmusti.

Kävin sauvakävelylenkillä, piristi. =) Ja sai supistuksiakin aikaan. Nyt niitä alkaa sit tuleen pitkän tauon jälkeen taas. Olin järven jäällä yksin ja tajusin siellä vasta ettei oo kännyä mukana. :eek: Esikoinen peuhas kyl isovanhempien kanssa siellä kans mut huutoetäisyyden ulkopuolella. Matala järvi se on, vettä varmaan polviin asti vaan ettei sinne nyt pudota voi mut liukastua. Hui. :/

Hyviä vointeja kaikille ja supistuksia niitä toivoville! :wave:
 
Kiva kuulla muiden uudelleen synnyttäjien kokemuksia vaikkei ne nyt mitään välttämättä kerro. Lekuri sano tänää että jos on useampi kuin yksi synnytys niin vois jo jotain kertoa että koska vauva ulostautuu (tai sitten ei :D) mutta nyt ei kuulemma voi tietää mitään. Meillä poika synty 39+0 vesien menolla, eikä supistuksia ilman lääkkeitä. Nyt tosin oon tässä raskaudessa tuntenu supistuksia jo joten voi olla että niitä saadaan tällä kertaa sitten. Ainaki hyvä nähdä että sekin voi olla mahdollista kuten karvatonkoira osoitti :D

Täällä on ihan julmettu paineen tunne alapäässä, siis ihan semmosta mitä painetta ei oo tuntenu sitten viime kerralla kun oltiin synnärillä. Silloin tosin paikat ei ollu kypsät mutta nyt lääkärillä alko näyttää että on pehmentyny, lyhentyny ja avautunu jo ja tosiaan lapsen pää on ihan tunnusteltavissa tuolla alhaalla.

Se käyrällä makaaminen on niin puuduttavaaa :kieh: TAYSissä ainakaa vuos sitte isät ei päässy sinne mukaan kun siellä tilassa oli useampia naisia makaamassa käyrillä (verhot vain välissä ).
 
Mä jo luulin et tänään on hyvä päivä. Mutta sitten juttelin puhelimessa oman äitini kanssa ( ei todellakaan mitkään lämpimät ja hyvät välit vaan sellaiset etäiset ja osapuilleen asialliset ) ja kuinkas ollakaan menetin hermoni aivan totaalisesti :( Siis puhelu päättyi käytännössä siihen, et parin minuutin raivoamisen jälkeen löin luurin korvaan, eikä oikeastaan ollut mitään aihetta. Onneks hoidin pahoittelut jo puhelun aikana, mutta paska maku jäi suuhun. Kamala ihminen olen :ashamed:
 
NIISKUNENÄ :hug:

3,5-vuotias siskonpoika alkoi yhtäkkiä matkimaan kävelytyyliäni kun nousin kahvipöydästä vessaan (olin ennen vierailua käynyt 45minuutin reippaalla kävelyllä ja nivuset olikin sitten tosi kipeänä sen jälkeen) ja sekin käveli maha pystyssä ja juuri kuin Martti Ahtisaari :LOL:

Minäkin pitkään tuota paineentuntua pohtinut onko se vauvan pää mikä kovasti painaa kun välillä ihan koskee, en uskalla kokeilla tuntuisko sen pää sormin. Ja semmoinen tunne et tekis mieli vähän ponnistaa :xmas:

absa ja atso 35+0 :heart:
 
Ainiin sitä piti tulla iloitsemaan että Kelan päätös on tullut ja tänäänhän se virallisesti äitiysloma alkoi (marraskuusta lähtien saikulla ollut) ja olen enemmän kuin tyytyväinen päätökseen, pystyn aivan hyvin elättämään itseni ja poikani sillä rahalla tämän vuoden =) Loppuu köyhyys vihdoin ja viimein, lokakuusta asti rahattomuus pahentunut ex-ystävän tempun takia mistä täällä masentelin aikoinaan mutta se on ohi... =)
 
hei!
ihanaa, ja onnea kaikille vauvan saaneille!

(.) Neuvolassa kävin tänään, tai äsken siis.
-Paino 72kg(noussut nyt siis yht. 13kg)
-Paineet 117/56
-maha roikkuu ja vaavi lähtöasemissa
-sf, ei voi mitata, en voi olla murtuman vuoksi selällään
-sykkeet 116-120

Supistuksia paljon, varsinkin iltayöstä tosi kipeitäkin. Kaikkea ei kyllä ton kylkikivun vuoksi erota, mikä kipu on mitäkin.
No tästä päästänkin siihen, että mulla on huomenna äitipolille aika klo.12.40, pikaisella lähetteellä tämän olotilan vuoksi. Nyt sitten olisi tarkoitus päättää kaikki tulevaisuudesta, ja toiveena siis päästä sektioon tällä viikolla. Kysillä on noi sektioajat muistaakseni vaan ti ja pe..joten hyvällä tuurilla perjantaina pääsis. Tosin sehän on taas ihan eri juttu mitä huominen lääkäri on mieltä asiasta. Mutta siis TOIVEITA on. Jos siis minua ei kuulu, on tehtyjotain päätöksiä. Tulen sit kertomaan heti mitä päätettin. Toivottavasti en kuitenkaan, ennen kuin on vauva sylissä.

Kaikille hyvää vointia ja jaksamista kaikkiin loppuajan vaivoihin sun muihin. Kiitos tuestanne.

Aah...supistaa.....

jaana ja aino rv 37+5
 
Glow
merkkailen nyt että oon tähän asti lukenu.

Paljon onnea KISMET :)

tänne ei ihmeitä, paitsi kypsä olo jatkuu ja sehän kestänee synnytykseen asti... on jotenki pinna tosi kireellä...
Lähdenpä tästä lenkille... ja laulan mennessäni "yksi pieni elefantti marssi näin..." :attn:
 
Juu, vois itekki merkkailla välil, et mihin saakka on kerinny lukee.. Kun tätä tekstii näyttää tulevan niin paljo :D

Seisoin tossa äsken puol tuntia suihkussa, helpotti kyllä pikkasen selkä kipuihin, mut tähä penkkii ku istu.. ni kyllä alko tuntuu et pusaan ton kohta pihalle, ihan reisissä tuntu ja maha heilu ylös alas.. :|

tyttö-nen ja vaavi 35+3
 
KOIRA ASIAA: Meillä on 2,5v sakemanni uros (ikuinen pentu), ollaan muutenki oltu tosi riippuvaisia toisitamme ja en osaa kuvitella elämään ilman koiraa, sillä on kans ruokahalu vähentyny ja se stressaa sillei että turkki irtoo joten aloitin sille ny vitamiinikuurin ja ajattelin syöttää kunnes tottuu oleen vauva kaa, se on aina ollu tosi seuran hakuinen mutta nyt pyrkii entistä enemmän syliin ja varmistelee öisin että vieläkö tykkään siitä, seuraa mua joka paikkaan ja jos ulisen supistuksien aiheuttamasta kivusta niin se ulisee mun mukana, että sellaista meien karvakuono elämään.

ON: Neuvolatäti soitti mulle tänään ja pyysi käymään puhelintunnilla, kun mun rr on tosi korkeella siis alapaie yli 90 et jos tulisin jo kontrolliin tänään enkä ke, korkeehan se oli vieläki ja pe uusi kontrolli, kerroin sitten sille mun perjantain lääkärinkohtaamisesta ja siitä että mua edelleen pelottaa ison vauvan synnytys ja se että jos selkä menee ni en pysty hoitaa vaavia sitten syntymän jälkeen, sain kiirreellisen lähetteen sype-polille, joten toivon että sitä kautta sitten asiat lähtis rullaantuu! Välillä mulla on jo sellasii supistuksii että itku pääsee ja puuskutan lattialla kontalleen, mutta sitten ne taas loppuu ku seinään ARGH! Toi kipu on vaan niin väsyttävää ja lisäksi se sa mulla jotenki selän ja niskat niin jumiin että ei pääse niska kääntyy!

Voi ku täällä on jo näitä nyyttejä ONNEA KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE! Toivoo jo omaa syliin kans!

Ja kaikille joilla on vaivoja niin jaksamisia, joka päivä on synnytys vähän lähempänä!

Toukka 37+
 
iltaa!

toukka 2008 meillä oli kanssa noin 1.5v saku narttu kun esikoinen syntyi.. kaikki oli ok niin kauan ku esikoinen rupes liikkumaan.. sit koira rupes murisee pojalle eikä päästänyt sitä liikkumaan niin oli parempi luopua koirasta.. koskaan ei voi olla liian varovainen.
ei sentään kerenny mitään tekemään.
toivotaan että teidän koira hyväksyy uuden tulokkaan :hug:

vaavi liikkunu tänään tavallistä vähemmän mut kuitenki liikkeet tuntunu.. nyt tällähetkellä menkkamaista kipua... täytyy varmaan painuu pitkälleen ja soitella huomen sairaalaan jos olo ei ole yhtään parempi

äippä-83 35+5
 
Onnea kismetille ja prppikselle! :flower:

Painonnousu: 17 kiloa tullut lähtöpainoon! :whistle: Tuntuu oudolta, koska muuten ei painonnoususta ole ollut haittaa, ainoastaan tämä maha tuntuu painavalta. Taaperran tosi hitaasti, mutta näitä viime päiviä lukuunottamatta olen jaksanut käydä päivittäin 1h- 1,5 h kävelyillä. Nyt sen sijaan olen suppareiden ja vihlomisien vuoksi pysynyt lähinnä sängyssä.

Vauvan paino: olen kyllä ihmeissäni miedän ultralääkärin syntymäpainoarviosta. Kun arvioi, että typy olisi LA jotain 3300-3700kg, mutta kun olen lukenut teidän muiden arvioita, niin kyllä meidän gynen veikkaus 4kg ja päälle kuulostaa uskottavammalta, kun typy oli jotain 2400kg rv 32!

Tosin epäilemme miehen kanssa, että typy tulee ulos aika piakkoin, supparit jatkuvat ja nyt on jo pari päivää vihlonut tosi pahasti kohdunsuulla. Auts...

Tiedättekö te, tarkoittaako kohdunsuun vihlonta, että se on avautumassa? Kun tosiaan keskiviikkona oli jo pehmentynyt.

No, tänään pesin vipat cm 50 bodyt ja itselle yöpaidat sairaalaan, huomenna saan ne silittää ja sitten sairaala(matka)laukku on valmis.

Italiassa siis viedään sairaalaan mukana omat yöpaidat ja myös vaatteet vauvalle.

Tänään pikkuinen on liikkunut tooosi ahkerasti, tuntuu ettei olelevännyt hetkeäkään. Voiskohan tuo ahkera liikkuminen myös aiheuttaa noita suppareita?

Tv. Kipuileva Lentis ja hyrrä 35+1 :heart:
 
Glow
Aamuvirkkula täällä, voi jestas! Miksi ei nukuta silloin kun "pitäisi"!? Pari päivää sinnitelly ilman päikkäreitäkin, illalla väsyneenä sänkyyn, pari tuntia unta ja sitten valvon ja torkun. Nyt heräsin pirteenä viiden jälkeen :headwall:

Josko sit siivoais vaatehuonetta ja viimenää keittäis ne vauvan tutit valmiiksi!
Mulla ois hirvee hinku mennä vauvatavara ostoksille, mutta kun mitään ei varsinaisesti enää tarvi! Paitsi tuttiketjun :D ja senki saa kyl myöhemminki hankittua, mikäli tutti tulokkaalle kelpaa...

toukka kuulostaa noi sun suppari"kohtaukset" aivan samalle kun mulla. Tekee tosi kipeää ja mun ongelma on vielä se että unohdan hengittää! Vähän kun ois jo toivoo lähtee synnyttää, niin ei, supistukset loppuu kun seinään.

37+0 "only 21 days to go!" -maybe...
 
paljon onnea kaikille jotka ovat saaneet vauvansa jo.
mukavaa kun vauva uutisia alkaa putkahdella muutaman päivän välein.

painonnoususta oli ollut jotain puhetta niin mulla on noussu tässä vaiheessa viitisenkiloa,
mut huomenna on neuvola ni tietää sit vähän tarkemmin mitä aiheutti tuo reissaaminen painossa.. varmaan on noussu ainakin muutaman kilon.. epäilisin.

huomenna olis illalla myös sitten perhevalmennus, jotenkin tuntuu siltä että jaksaako siellä käydä kun viimeks käytiin parisenvuotta sitten.. mutta varmaankin parissa vuodessa on muutosta ja kehitystä kerinnyt tapahtumaan silläkin alueella.

ON: ei suurempia muutoksia ole tapahtunu, ainut että vihloo alapäähän paljon enemmän kuin ennen ja just sitä painontunnetta alapäässä on vähänväliä.
poitsu myllertää masussa tosi säännöllisesti, ainut että nyt tuntuu vatsanahka olevan aika tiukilla, tuntuu että repeää ihan milloin vain jostain kohin. ainut mikä on tässä raskaudessa uutta on se että maitoa rupesi tulemaan rinnoista viikonlopun aikana, esikoisen aikaan ei tullut yhtään ennen synnytystä.

mut palailen huomenna kertomaan neuvola kuulumiset.

sasuliini87 & poitsu 35+5

 
Huomenta!

Edellisist synnytyksist eka synty 41+3 ja toka 40+6 ja kummatki synnytykset täysin erilaisii ja kestosii. En odota enkä haluu et tääkää ennen l.a:ta syntyy mut eihä näist ikää tiä ja nyt ku on eri miäs ni seki voi vaikuttaa.

Must tuntuu et jossai vaihees pettää kankkulihakset täysi ku ne tuntuu oleva aina vaa kipeet. Varsinki toine sillo ku yrittää pönkii makuultaan ylös ni sattuu pirust ja tuntuu ku joku menis paikoiltaa.

Mä lähen täst jossai vaihees ainaki ikeaan ja lastentarvikkeeseen ostoksil jos vaik sais jotai ostettuu ku kaikkee puuttuu viäl. Isommat ny onneks on hankittu jo.
rv 35+4
 
Taas huonosti nukuttu yö takana :/ Ja eipä tämä päiväkään nyt niin auvoisasti ala. Eli kun tosiaan viime viikolla kävin niissä verikokeissa hepatoosivaaran takia ( kutinaa pitkin kroppaa ) niin niissä tuloksissa oli nyt sitten jotain pientä kohoumaa. Tästä syystä soittelivat tänään mulle äippäpolilta, että huomenna pitäisi mennä sinne tarkastukseen. Arvot ovat onneksi vain vähän kohollaan, mutta ottaa kyllä päähän, että tällainenkin piti tähän tulla! :headwall: No toisaalta huomenna pääsee sitten taas extra-ultraan ja otetaan vähän sydänkäyrää jne... Mua vaan pelottaa, että jos siellä onkin nyt sitten jotain :ashamed: Ahdistaa!! Enkä kyllä haluais jäädä sinne osastollekaan, mikä vaara tossa hepatoosissa on. Sori taas valitus, oli vaan pakko purkaa...

Niisku ja pikku-ukko 36+4
 
Kiitoksia Kareliinille ja Toukalle koirajutuista.. Helpottavaa tietää että muidenkin koirat reagoineet vauvan tuloon. Voi tuota Toukan koiran ulvomissympatiseeraamista :heart: , raukka on ihan täysillä mukana... :) .

Ja täällä senkun siivousinto jatkuu; tänä aamuna oli vuorossa keittiön laatikostojen siivoaminen. Jotain kummaa tässä intoilussa on... Aattelen vaan mielessäni että kiva kun tääkin homma on taas tehty niin ei tarvii sitten vauvan tultua stressata... No joo, ihan niinkuin jotain siivouksia silloin stressaisi yhtään enempää kuin nyttenkään. Mulla taitaa aika käydä pitkäksi tässä odotellessa (kotipsykologikin vielä?)

Eilen illalla aloin jo laskemaan supistusten väliä kun maha kovettui vähän väliä. 5-7min oli välit nukkumaan mennessä mutta ei supistellut kipeesti kuitenkaan. Kait ne tarviis olla kipeitä supistuksia sitten ne "aidot" supparit? Luotan siihen että ne oikeat sitten todella erottaa näistä harjoitussuppareista.

Nyt sapuskaa valmistelemaan, jaksuja kaikille!

T.R+P rv38+2
 

Yhteistyössä