Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Tervehdys mammat

Jännitys alkaa nousta päivä päivältä, aina kun tänne loggaa miettii joko joku on synnyttämässä! Näin viime yönä unta (niinä tuneina kun tosiaan nukuin..), että vauva syntyi tosi helposti ja ongelmitta mutta sitten olin aivan pulassa enkä osannut tehdä mitään! En saanut omia vaatteitakaan vaihdettua tai kerrottua kellekään että vauva on syntynyt, kun piti jännittää unessa vauvan olemista ja kuntoa niin kovasti. HUI.

Nukkuminen´on siis tosiaan ollut aina vaan heikompaa, viime yönä selkä puutui niin pahasti että piti käydä välillä keittiössä jumppaamassa ja venyttämässä alaselkää. Senhän jälkeen tulikin helpolla uudestaan uni. jos kellään on mitään tyynyviritelmävinkkejä selän puutumiseen niin otan mielellään vastaan.

Äitiysloma alkaa ensi viikon jälkeen ja vaikka juuri noiden uniongelmien vuoksi sitä ihan odotankin silti toisaalta hiukan jännittää sekin. Ehdin jo tylsistyä joulun pyhinäkin, mitäs sitten jos odottelen ainakin viisi, hyvässä lyykyssä seitsemän viikkoa vauvaa? Notkun kotona ja syön hyvyyksiä, siitä ei hyvää seuraa. Täytyy alkaa jumpata ja harrastaa muita käynnistysvinkkejä kun se maaginen 38 viikkoa lähestyy..

Tuosta hyvyyksien syönnistä vielä, ilmeisesti alitajunta nyt 'antoi luvan' niille kun viime neuvolakäynnin tulos oli niin hyvä. Makeanhimo on ihan älytön enkä kyllä taaskaan ole pystynyt täysin vastustamaan. Onneksi appelsiinit on nyt hyviä, vaikka ne sillä lentoemon painopoliisi-lääkärin listalla kiellettyjä olikin

Imetysliiveistä vielä - mulla on tosiaan listalla että ota mukaan sairaalaan, mutta vaan yhdet toistaiseksi omistan. Sitä olen miettinyt kanssa, että voinko ostaa toisia ennen kuin tiedän millaiset rinnoista tulee! Toistaiseksi menee ainakin vielä vanhat liivit - kokeneemmat, onko teillä ollut oikein isoja muutoksia? Missä kuppikoossa, siis jos nyt olette C-D niin kuinka isot rinnat ovat imetyksen aikana olleet? Onko se nimenomaan kuppikoko joka on kasvanut mutta ei isompia muutoksia ympärysmitassa?

Siniraita, mainitsit että synnytit esikoisen murtuneen häntäluun kanssa - tarkoittaako että häntäluu oli juuri synnytyshetkellä murtunut, ei siis että joskus murtunut? Mulla kanssa pari vuotta sitten murtui ja se oli todella kipeä ilman mitään synnytystäkään! Varmaan ollut tosi tuskaisaa.

Tatuka - ne kävelysupistus/liitoskivut joita kuvailit kuulostavat ihan samanlaisilta kuin mitä minulla on ollut. Yritin neuvolassa kysyä mistä johtuvat ja terkka alkoi kuvailla supistuksia joissa maha kovettuu jne - eli ei mitään vastausta siihen mitä nämä mun kivut sitten on. Mutta samanlaisia ovat kuin sinulla tosiaan, ja just liikkuessa. Kerrothan jos opit jotain uutta näistä.

Kelaan en jaksanut edelleenkään soittaa, kaipa se päätös joskus tulee. uuden neuvola-ajan varasin ja se on jo kahden viikon kuluttua, kun olen jo äitiyslomalla.

Ai niin ja vielä Kärppis; kun aiemmin ihmeteltiin vähäisiä liikkeitä niin tänään on taas hillitön myllerrys meneillään, vasemmalta puolelta suorastaan sattuu!

Mukavaa illanjatkoa
Tv almaa ja potkuttelija viikolla 34

hellou!

almaa; joo, mulla murtui synnytyksessä. :x Mutta onneksi muissa synnytyksissä ei ole vaivannut.Arka oli jonkin aikaa!

Nyt lääkärillä käyty.Painoarvio oli 2900g ja tilanne aika mielenkiintoinen..Joo kohdunsuu 2,5cm auki ei kanavaa kohdunsuu vielä takana, ei keskiviivassa..Mutta nyt tilanne tämä..saas siis nähdä milloin ihan oikeesti synnytän, sanoi lääkäri vaan että heti sairaalaan kun supistaa, sanoinkin että kun aika usein muutenkin supistelee joka päivä..
:/ vähän hirvittää kun en tiedä mitkä supistelut on niitä synnytys kun en tunne kipua..
No joka tapauksessa meillä on viimeistään parin viikon päästä vauva sykyssä.Käynnistys aika silloin.Lääkäri ei anna pidemmälle odottaa nopeiden synnytysten takia.Piste. Nythän se paniikki iski, pakkaseen täytyy leipoa ja tehdä ruokaa, onko nyt kaikki valmiina ja onko nyt sitten olennainen olemasa??? Hassua kun tietää vauvan syntymäpäivän suurinpiirtein aika tarkkaan..

Nyt nukkumaan, sekavin mielin
sini 36+2

KIITOS labello Hienoista tähtösistä :heart: Mulla ainakin on oikein =)

Itse soitin tänään neuvolaan. Ne maksa-arvot on ihan ok, eli ei ollut hepatoosia. B) Mutta sit neuvolatäti katseli siltä koneelta mun sairaalareissua ja totesi, ettei ainakaan neuvola-lääkäriä laiteta piiitkään aikaan, jos ollenkaan. Kuulemma saattaa tässä tilassa aiheuttaa synnytyksen käynnistyksen :eek: Ja mä kun olisin niin halunnut sen pian pian pian, että olisin ehkä saanut paremman mielen... :/ Mainitsin myös siitä, että mitä tahansa teen niin alkaa supistamaan ja 2 yötä on mennyt huonosti kun heräilen supistuksiin useasti yössä. Tähän neuvolatäti totesi, että jos samaa rataa jatkuu niin synnytys käynnistetään viim. rv 37:llä. Mä olen taas ihan pihalla itseni ja olotilani kanssa.

Nolona myönnän, että mulla siis neljäs vauva syntymässä ja ekaa kertaa törmäsin äsken lukiessani tuohon RT1 ja RT2 :saint:

On kyl ollut ihana ilma. :heart: Käytiin (lapset kävi, mä seisoin kentän reunalla) luistelemassa. Kuopus oli vaan tositosi väsynyt ja alkoi kiukuttelemaan. Kun kerroin hälle, ettei olla vielä kotiin lähdössä niin hän päätti pissata housuun :whistle: Onneksi ukko oli just tulossa töistä kotiin niin kävi nappaamassa matkalta tuon pikku pissipöksyn kotiin mukanaan.

-Kyrsä ja nappula 33+5

Pikainen merkkaus..

Toiseksi viimeinen perhevalmennus oli tänään, aiheena synnytys. Hölmöä kun on jo käyty synnärillä tutustumassa niin ei juurikaan uutta asiaa tullut. No, ihan kiva kuiteskin.
Vinkiksi imetysasioissa terkkari neuvoi linkin www.imetys.fi, kuulema tosi hyvä. En ehtinyt vielä tsekata mutta jos kiinnostaapi....

Huomenaamulla se pelätty synnytystavan arviointi!!!! Laitan kuulumisia jahka kerkiän.

Vointeja!

T.R+P 36+3

Huimaa muakin silloin tällöin. Varsinkin liikunnan jälkeen. Verensokeri varmaan laskee sen verran kovasti. Ja eilen mittasin verenpaineen kävelylenkin jälkeen, kun tuntui, että en meinaa tolpillani pysyä. Aika matalalla se oli, olisko ollu suunnilleen 100/ 60. Saunassakaan en pysty olemaan kovin kauaa, kun alkaa huippaamaan.

Napa tuntuu ratkeavan täälläkin. Eilen varsinkin tuntui siltä, että ihan tosissaan repeää mahanahka jostain kohdasta. Tänään on taas ollut helpompaa olla näissä nahoissa. Jännä taas, kun tänään katselin peilistä, että tuo maha on ihan sopusuhtainen. Ja sitten illemmalla ei todellakaan näytä siltä. Nyt se on taas valtava... Psyykkistäkö? Taitaa se pullistuakin aina, kun syö, ja turvotustakin kertyy päivän mittaan jo pitkin kroppaa. Jalat on tänään turvonneemmat kuin vielä kertaakaan ennen. Yök.

Ja ruokahalua mulla riittäisi kyllä muillekin. Vähän vähemmästä tulee sentään täyteen nyt. Sokerilakko sentään on pitänyt. Valkoista vehnääkin piti karttaa, mutta vähän huonommalla menestyksellä. Tänään leivoin sämpylöitä, ja vaikka niissä oli kaikkea mahdollista terveellistä seassa, niin väkisin tulee vehnäjauhoja aika iso osa. Ja ne oli niin hyviä, että oon syönyt tänään ainakin kolme isoa sämpylää...

RT1 ja RT2 oli mullekin ihan uusia juttuja. Toista odotan. Toisaalta tämä tirppa ainakin vielä möyrii tuolla sen verran kovasti, että tuo asento vaihtelee jatkuvasti. Neuvolassakin tuppaa kääntämään kylkeä siinä vaiheessa kun kuunnellaan sydänääniä.

Jospa tänään olisi järkevä ja painuisi nukkumaan jo tähän aikaan. Kuuden maissa kuitenkin on herätys... En kyllä voi käsittää, miten kukaan herää vapaaehtoisesti niin aikaisin! No kyllä herää ainakin meidän 1,5-vuotias...

Glow
Merkkaillaan, ja kerrotaan että tänään on ollu hyvä päivä! :) pitkästä aikaa! Voimat alkaa tulla takasin (kiitos raudan mikä pysyy sisällä ja flunssan mikä alkaa olla poissa ) .
Aamulla tuntin ulkona pulkkamäessä muksun ja koiran kanssa. No minä ja koira ei kiivetty mäkeä ylös sentään. Oli niin ihanaa olla ulkona, aurinko paistoi, eikä palellu vaikka pakkasta jonkun verran. Ulkoilun jälkeen maistu ruokakin!
Iltapäivällä jaksoin lähteä vielä kaverin kanssa käväsemään kaupoilla! Mun oli aivan pakko lähteä ostamaan vauvalle pari 56cm bodyä, oli pakko saada tietyn väriset :D
No arvatkaahan jäikö se siihen kahteen bodyyn?! ei... mutta ei se mitään! Olikohan tutta merkkisiä vai mitä, tullu uusia ihanan värikkäitä bodeja, potkareita ym. raikkaan vihreää ym.
Piti tietysti esikoisellekin ostaa pari paitaa, ettei vaan kokoajan vauvalle jotain. Tuskinpa se poitsu mieltään pahottas siitä että vaan vauvalle ostellaan, mut äippä itse taas kerran....
Kyllä oli kivaa kaverin kanssa pitkästä aikaa. Kotona sit katottii miehen kanssa Kummelin Jackpot vai mikä onkaa dvd, hauska oli sekin.

Mä saan nykyään ihan ihme nauru hepuleita hassuista asioista ja mies nauraa sitä kun mä nauran. Saan kyl itkukohtauksiakin. Satuin kattomaan 45min "hyvä kuolema" ihan lopun näin, että mua itketti. Elämä on epäreilua.

Nyt saan tuntea nahoissani päivän reippauden. Alaselkä on pitkästä aikaa kipeä, lisänä sit nää "normaalit" liitos ym. kivut, niihin on jo tottunu...

Huimausta on täälläkin, on ollu enemmän ja vähemmän koko raskausajan. Eipä siihen kukaan lääkäri ole mitään osannu sanoa, jos on asiasta maininnu kerran jos toisenkin.

Seksiä, hmmm, mitä se on :LOL:
Eipä ole ollu hetkeen, mua ei kiinnosta tän mahan kans alkaa touhuaa, ei oo yhtään "semmoinen olo", mieski on sen ymmärtäny ja kun mulla näitä kipujaki/supistuksiaki on ollu niin ei se varmaan oikeen uskaltaiskaan. En oo oikeen osannu ajatella asiaa synnytyksen jälkeen olevalle ajalle, tapahtunee aikanaan... Ehkäsy, en ole ajatellu sitäkään. Ehkä me saadaan uus vauva sitte :D heh, heh.
Oikeesti, en tiedä mitä sitä käyttäis. Mä en halua pillereitä kun ne alkaa kiukuttaa. Kierukka ei kuulosta kivalle, kumit, äh ei niitä jaksa...
Tosin, eikös jossain sanota et kumeja pitäis käyttää imetysaikana? jotain tulehduksia ettei vaan tule... mulla on jostain tämmönen mielikuva, voin olla väärässäkin.

Vaikkei meillä seksiä olekaan nyt ollu pariin kk, niin kyllä täällä halitaan ja pussaillaan silti, tuntuu että rakastan tota siippaa aina vaan enemmän, tuntuu että sekin mua.

Onko teillä musiikkimakuun tullu mitään muutoksia tässä taannoin?
Mulla on! Kaikki tanssipoppi on jääny unholaan, mitä jostain nrj:lta kuuntelin ennen. Nyt soi iskelmä :D
ja just kaivoin Dingoa ja Vesku Loiria! Satuin näkemään Veskun konsertin yks päivä telkusta, esitti tosi hienosti toisten biisejä. Mukavan rauhallista.
Mut yhtä en ole unohtanu ja se on Lauri Tähkä! Sain joulupukilta uuden levyn... Aika hauskaa kun tuo 5v hoilaa vähän lauri tähkää...

Heh,hee, huomasin et meidän juustopaketin parasta ennen päiväys on mun LA :D että sen verran pyörii päässä nämä asiat... LA on muuten mun nimipäivä ;) aika hassu sattuma.

Heti kertoilen omaa napaa... Eli kontrolliultrassa käytiin tänään ja masukilla kasvaa vatsan ympärys alakäyrällä. Mitään häikkää ei näy kuitenkaan virtauksissa tai istukassa. Nyt sitten tuo ultraava lekuri pisti mut vielä käyrille (siis sydän) käymään puoleks tunniks ja varattiin ens sunnuntaille uus käyrillä käynti ja sit viikon päähän uus kontrolliaika JA käski ottamaan sairaalakamppeet mukaan että jään mahdollisesti sit suoraan sairaalaan ja aletaan käynnistellä :eek:
AAARRRGHHHH! Nyt aloin sit miettiä et mitä kaikkee oikeesti on vielä tekemättä ja mahdollisesti vaan viikko aikaa. Onneksi edes pesukone kotiutui tänään mulle...

Ja asiasta viidenteen, roudattiin mun siskolle yläkertaan kaksistaan se mun vanha pesukone :whistle: Sekin on jo melkosen isomahainen (siskolla L.A. reilu kuukausi mun jälkeen) Ei me mitään miehiä tarvita näihin pikkuhommiin :D

Lentis: Juu ne adapterithan onkin varmasti käteviä reissussa yms. Eipäs edes tullut tuollainen mieleen itselle :D

Sori omanapaisuus, palaan huomenna paremmalla aikaa kommentoimaan.

Aply ja masukki rv 36+2 kait

Hei mun piti tulla esittämään vielä täsmäkysymys:

Minkä ikäisen lapsen saa viedä lentokoneeseen (siis onko siihen edes mitään suosituksia) tai toisaalta: minkäikäisen kanssa olette lentäneet/ylipäätänsä matkustaneet ja kuinka meni?

Tekis kovasti mieli johkun reissuun ensi keväänä/kesän alussa ja papu ois silloin vasta n. 2-3 kk. Onnistuisko? B) Toki riippuu paljon siitä, tuleeko meille koliikkivauva jne. mutta kuitenkin. Kunhan mietiskeltiin..

Hips!

Mahtavaa että ollaan kaikki päästy näin hyville viikoille! Jännittää joka kerta ku tuun tänne et joko on eka syntynyt kun alkaa monella oleen aika jo niin lähellä. Täysaikaisiakin jo porukassa olis. Hui! Pitäskö alkaa oikeesti tekeen jotain valmisteluja?! :eek:

Täällä ei mitään kummempia kuulumisia, salilla kävin taas tänään, pitkällä kävelyllä ku oli niin hieno ilma ja illalla klubikeikalla kattoon tutun bändiä... Kivaa kun kaikilla on tipaton tammikuu meneillään niin muutkin juo vaan limpparia ja suunniteltiin viikonlopuks ruuanlaittoa ja peli-iltaa kaveriporukalla.

RT1 ja RT2: RTkakkosessa vauvan selkä on itsestä katsottuna oikeella. RT1 on yleisempi ja parempi synnytyksen kannalta. Molemmat ihan hyviä mut kakkosesta vauvan pitää jotenki kääntää itsensä ja avautumisvaihe voi kestää pitempään. Mulla on aina vauva rt2asennossa ja niin oli esikoisestakin. En tiiä mistä sit johtuu. Sen asennon pystyy aika helposti päätteleen itekin, kovimmat potkut tuntuu tietysti aina sillä puolella mahaa missä jalat on ja vauvan selän puolella on vaan sellanen kiinteä möykky. Sydänäänet kuuluu myös selän puolelta. Ja varmin tapa päätellä et vauva on yleensäkin pää alaspäin on ne sormien pienet hipaisut ja kuplinta joka tuntuu ihan alavatsalla. Mulla oli joskus yks linkki missä noista piirrettiin sellanen kaavio, minkä avulla pääteltiin se asento, mut oon hukannut sen. :(

Vauvan kanssa matkustamisesta: Ei kai siinä mitään rajoituksia ole? Imetysaikana on ainaki tosi kätevä matkustaa ku ei tarvii miettiä niitä lapsen syömisiä. Oon ite lentänyt 11 kuisen kanssa ja kaveri tuli tänään just Egyptistä, oli 5-kuisen kanssa. Hienosti meni reissut. =)

Nyt nukkumaan... :wave:

Kärppis, Finskin sivuilla lukee, että:

Terve vastasyntynyt voi lentää rajoituksitta kaikilla yhtiön reiteillä kahden päivän ikäisenä.

Mulla myös kova matkakuume, mutta saattaapi olla että rahatilanteen vuoksi saan tyytyä kesällä mökkeihin. Muutenkin, saa nyt nähdä millainen kaveri tuolta mahasta putkahtaa. Ehkäpä siinä on riittävästi matkaa hetkeksi :)

Huomenta,

Pikainen kysymys. Tänään minulla rv 33+0 ja aamulla heräsin aikamoisiin menkkakipuihin. Onkohan ihan normaalia vai jotain ihan muuta? Tänään olisi neuvola iltapäivästä, mutta mietin onko syytä ottaa yhteyttä jo aikaisemmin. Meillä siis trio syntyi tasan tänään eli rv 33+0, mutta eihän nyt kroppa voi mitään "muistaa" kun syntyivät sektiolla?

siniraita, KYRSÄ, aply jännät paikat alkaa olemaan teillä. kuka kerkee eka :D

mä voisin ottaa osan jonkun kipeistäkin suppareista tai menkkakivuista tai mitä vaan :ashamed: tahtosin ees ihan pikkasen edistystä tähän asiaan ja sinne kohdunsuulle.

kärppänä heinälatoon minä lensin ekan kerran esikon kanssa kun hää oli 3kk. hyvin meni, nukku molemmat lennot (ei ollu kyllä menty kun brittilään eli ei ollu pitkä lento) tuttia mussutti koko ajan niin ei tuntunut korviin ottavan, ei myöskään tokalla kertaa kun ikää oli n6kk. sitten vasta päälle 1v tuli itkut nousuissa j alaskuissa. ja matkustaminenhan taitaa olla helpointa tossa vaiheessa jos maitoa riittää ei tarvii kuskailla eväitä :p

nyt pitää taas mennä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

labello ja mytty ja superkiukku-uhmis

Hei kaikille piiiitkästä aikaa :wave:

Kirjoittelin silloin ekassa ja tokassakin pinossa, mutta töiden vuoksi en kerennyt koneelle päivittäin ja kun täällä tekstiä tulee niin paljon tipahdin kärryltä ja suosiolla jäin taka-alalle.

Nyt olen kahlannut pinot läpi ja ajattelin taas alkaa kirjoittelemaan.

Oma odotus on sujunut hyvin ilman mitään isompia ongelmia. raskausdiabetes mullekin diagnosoitiin ja hoidoksi siihen ruokavalio. Olen sitten syönyt pääsääntöisesti terveellistä ruokaa ja mittaillut arvoja, jotka ovat pysyneet kurissa. Painoa on tullut yhteensä 6 kiloa, lähtöpainoa kun on enemmän kuin kymmenen liikaa niin tuo on ollut juuri sopivaa nousua.

Eilen käytiin synnytystapa ja painoarvio ultrassa ton diabeteksen vuoksi. Jännitti aivan sairaasti, mutta ultran mukaan (niin ja lääkärin) pikkuinen olisi syntyessään korkeintaan 3,5 kiloinen.

Toinen huoli eilisellä poli käynnillä oli pikkuisen perätarjonta :| tuomiona oli jo kääntäminen, mutta pikkuinen oli ollut ahkera ja kääntynytkin huomaamatta, ettei tarttenutkaan alkaa kääntämään =)

Pikkuisen tavarat alkaa oleen paikallaan, pientä hienosäätöä on vielä huonekaluissa. Vaatteetkin olen melkein pessyt ja silitellyt paikalleen.

Kelan päätökset ja maksut on tullut ajallaan. Nyt kun olen äitiyslomalla niin työnantaja maksaa nää ekat rahat ja saa kelalta sen oman osuutensa, mulle rahat kelalta alkaa juokseemaan vasta parin kuukauden kuluttua.

Seksi on kans mulle ollu ihan samantekevää koko raskauden ajan, ei vaan yksinkertaisesti oo tehny mieli :| toki jotain on peitonallakin tapahtunu B) nyt oon viimepäivinä huomannu, että muakin on alkannu enempi haluttamaa, mutta mies alkaa vierastaa masua ja sen asukkia.

Mutta kirjoittelen sitten taas toisella kertaa lisää. Pitää lähteä katsastaan auto, kuvitelkaa teen sen ekaa kertaa elämässäni.

Mina ja pikkuinen36+1

heissan!

viri eiköhän tänne mahdu! tervetuloa joukkoon :hug:

pikasesti omaa napaa =)
sairaalassa käyty. kaikki ihan ok pojan paino arvio 2kg100g
ja samaan rataan jos jatkaa kasvua niin laskettuna-aikana noin 3kg
ala käyrillä kuulemma mennään.. seuraava kontrolli sairaalassa 5.2.09
ja seuraava neuvolakin vasta 21.1.09 =)

joku kyseli mandariinin syönnistä niin lääkäri sanoi että ei ole haitaksi.
ja sit lääkäri käski syödä moni-vitamiinia jossa lisäksi d-vitamiinia mut ei saa olla a-vitamiinia

minäkään en ole kuullut aikaisemmin rt1 tai rt2 tarjonnasta mut tää poitsu on siis rt2 tarjonnassa!

äippä-83 34+1

viri tervetuloa mukaan!

lillip samaa vaivaa poden minäkin, eli pohjatonta "nälkää", kaikki suolanen kelpaa ja menee.. Pakko ois koittaa rajottaa, mut minkäs teet kun ei oo sitä itsekuria juur lainkaan :ashamed:

lentis kyselit maidonkerääjistä jne.. en oo varma, mutta veikkaan et oisko niitä suositeltu käyttämään 4.-7.kuukausilla siks kun loppuvaiheessa nännien stimulointi voi aiheuttaa supistuksia, tää siis ihan vaan arvaus, jos joku paremmin tietää niin korjatkoon.
Sairaaloissa suomessa on ainakin rintapumppuja, joten täälä ei omaa tartte viiä mukana. Mutta yleisesti ottaen, vauvan imuteho on paljon parempi ja vauvan tekniikka imemisessä sellainen että maito nousee kyllä pelkästään sillä, että antaa vauvan imeä niin paljon kun haluaa. En ole ainakaan suomessa kuullut että kehotettaisiin täysiaikasen vauvan, ja normaali painoisen vavuvan äitejä erikseen pumppaamaan, maidon nousua edistääkseen.

rintapumppu löytyy sähköinen Pigeon-merkkinen, mutta verkkovirta johto on kadoksissa.. toivottavasti löytyy ennen helmikuun loppua :D Käsikäyttöinen varmaan riittää iahn peruskäyttöön, mut jos esim. imetys itessään ei onnistu, ja kuitenin rintamaitoa vauvalle haluaa antaa, niin silloin ehdottomasti sähköinen! itellä ainakin säy kädet ja lopulta käsikäyttönen pumppukin meni rikki liiasta käytöstä :)

ON: maanantaina ois neuvola ja siitä seuraavan viikon perjantaina lääkäri.. Jännittää erityisesti vauvan asento, itellä ei enää mitään havaintoa miten päin tirppana rymyää. Tietysti kiinnostaa myös lääkärineuvolassa saada tietää kohdunsuun tilanne!
Liitoskipuja löytyy ja alaselkä rikki kun päivän kantelee esikoista, muuten kaikki hyvin!

kuupas ja tirppana rv 34+0

Juu, kohtahan saadaan ensimmäinen vauva maailmaan helmikuisista! Jänskää. =)

Siniraita: Mulle on tarjottu kans vaihtoehdoksi tuota käynnistystä nopean edellisen synnytyksen takia. Aion kuitenkin yrittää ehtiä ilman, meiltä on sairaalaan puolen tunnin matka (ellei ole sulkua/hirveä ruuhka). Mulla on tosin siitä eri tilanne, että tiedän aikasta varmasti, koska synnytys on käynnissä, koska muulloin ei sellaisia suppareita tule. Ja toisaalta kun mulla on paikat aiemmin avautuneet vasta synnytyksessä, niin ei jotenkin houkuttele käynnistys mahdollisesti epäkypsässä tilanteessa. Vaiks en kyllä tiedä mikä tilanne on nyt, kun ei ole ollut lekurikäyntiä sitten keskiraskauden. Parin viikon päästä menen äippäpolille.

Oon varmaan tosi outo, mutta mulla ei ole tällä haavaa mitään kiirusta saada vauvaa maailmaan. Kunhan mukelolla on mahassa kaikki hyvin, niin nautiskelen mielellään näistä kiireettömistä aamuista, ja siitä, että pystyy vielä menemään ja tulemaan suht vapaasti. Kun lapsia kuitenkin pitää jonkin verran kuljetella keskellä päivääkin, niin se on helpompaa vielä. Ja aamulla on ihanaa valmistella esikko kouluun ja sitten kölliä kaikessa rauhassa nuoremman kanssa ennen kuin vien sen tarhaan vasta lähempänä ruoka-aikaa. Että voisin hyvin jatkaa tätä rataa jonkin aikaa. :LOL: Tosin se tietty hiukan harmittaa, ettei pääse esim. kävelylle nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta...

Mulla ei ole koskaan merkitty nla-korttiin muuta kuin rt. (Tai pt oli pitkään silloin tuosta keskimmäisestä.)

HM: Joo, toivotaan että tilanne sullakin helpottaa ennen synnytystä! :hug:

Meneekös teillä vielä toppatakit päälle? Vai onko kaikki hommanneet isommat. Mulla oli aikamoinen tekeminen, että sain tänään untsikan kurottua kiinni, kun alla oli t-paita, neuletakki, fleecetakki, ja lasketteluhousut, jotka jouduin jättämään auki. :D Mut kyllähän se meni sitten, tosin kohta varmaan vetskari paukahtaa. Onneksi nyt on luvattu leudompaa, niin voi jättää vähän kerroksia pois alta. Ja sit mulla on yksi 90-luvun ohuempi laskettelutakki, jossa on hieman enemmän tilaa. Onneksi nyt ei tartte niin tyyliseikoista välittää... :LOL:

Kössi 36+0

Toppatakki menee nippanappa kii sillee et vedän sen ens ylös ja laitan vetskarin ki ja sit riuhdon sen alas ni venuu hiuka :D toivottavast kestää eikä hajoo. Tuskin mahtuu iha lopus kylläkää.

KössiKenguru sama juttu et en odota et vauva syntyy pitkiin aikoihin viäl ja sais mennä yliki. Ootan just sitä et ku mammaloma alkaa ni saa rauhas olla ku toinen menee koulun ja toinen eskariin ja saa käydä rauhas vaik shoppailemas tai vaa maata.
rv 33+6

Yhteistyössä