Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

pur
Ja lisäksi vielä masentaa se, et mulla ei ole koskaan mitään positiivista sanottavaa ja aina vain valitan kaikesta :/
masentunut niisku ja äidin aarre 24+5[/quote]

Mulla oli melkeen koko alkupuoliskon tommonen fiilis. Varsinkin kun kaikilla muilla tuntu olevan sillon pelkkää auringonpaistetta, enkä oikee kokenu saavani tukea. Mulla on noi fiilikset helpottanu, mut tosi monella tuntuu nyt olevan henkisesti raskasta. Käsittääkseni tää palsta on sitä varten et täällä saa purkaa tuntojaan, että valita vaan minkä jaksat, se helpottaa aina vähä ja jaksaa sit paremmin muuten. Voimia kaikille muillekki joilla nyt on rankkaa.

Mä en sit saanukkaa tonttia laitettuu kun kävin eka kaupas ja kirppiksel (löysin ainun sähkörintapumpun 4,5e) ja sit iski kauhee flunssa. Ihme tauti oli katoin pari leffaa ihan romuna sohvalla ja sit olin terve. :eek: no ei muuta ku uutta energiaa käyttämään...unohin innoissani, et ei passaa hirmu reippasti ulkoilla koiran kaa ja nyt sit taas sohvalla romuna lonkkien kanssa. :LOL: kyllä pitää olla kans yks pönttö.

Milla mulla tuntuu kanssa potkuja väliin emättimessäkin. Oon vaan aatellu et vaavi potkii alaspäin ja tunne heijastuu sinne. Tai kyl ne potkut ja venytykset nykyään jo ihan osuu millon minekkin.
Jänskää mutten kun tyttö pyörii mahassa, sanoinkuvailemattoman hauskan tuntusta...vielä ainakin.
 
Hei kaikille!

Kerrassaan ihana lueskella täälä näitä keskusteluja. Mukava yhteisö. Esikoista odottavan tiedon nälkä kun on niin rajaton, ainakin minun kohdalla kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
En ole omalta paikkakunnalta löytänyt oikein samassa tilanteessa olevia, kun perhevalmennuksistakin suurimmassa osassa olin kahdestaan mieheni kanssa, noh, hyvänä puolena asiassa oli että saipa siinä sitten kysellä ja jutella ihan henkilökohtaisesti ohjaajan kanssa. Muutenkin olen kerennyt niin vähän tutustua ikäisiini, vaikkka nyt jo useamman vuoden olen paikkakunnalla asunut. Aina on muka olevinaan niin kova kiire ja baarielämää en ole harrastanut vuosiin... Ehkä sitten jossain äiti-lapsi kerhoissa tai vastaavissa... Ja täälä teitä tuntuu olevan oikein riemastuttavan paljon!


Sokerirasituksessa käyneiltä haluaisin kysyä, että kuinka pitkä toimenpide tiedossa ja onko flunssaisena estettä mennä siihen kokeeseen? Ja kuinka edelleen aamupahoinvoivat ovat siitä selvinneet? Mitä jos liemet lentää samantien pihalle?

Kiitos neuvoista ja mukavaa odotusta kaikille tuleville ja jo oleville mameille ja masujen asukeille!

T. Soikku ja Minttu 25+4, jonka sukupuoli ei oikeasti ole vielä tiedossa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
Mutzi-81: Onpas sulla suuri sf-mitta noille viikoille. Mulla on ollut 30cm silloin kun olen mennyt synnyttämään, kaikista noista kolmesta (piti oikeen tarkastaa). Laittoivatko lisätutkimuksiin? Onhan siinä mahdollisuus, että esim lapsivttä liian paljon tms...
Ei laittanut lisätutkimuksiin. Seuraavan ajan antoi kolmen viikon päähän neuvolaan ja neljän viikon päästä on äitiyspolikäynti, mut se on virtausten seuraamisen takia. Soitin äsken neuvolaan ja sanoin että joutaisiko tänään jossain välissä vilkasemaan uudestaan vaikka ultralla ettei siellä ole lapsivettä liikaa tjn. Lupasi katsoa. Jännä kyllä että ei eilen jo katsonut asiaa tarkemmin...
 
huomenta!

eipä kummempia tänne, kunhan ajattelin ilmoittautua.. :saint:

Taidan olla kyrsän kanssa samanlainen vaatejemmari, niitä vaatteita jostain syystä PITÄÄ olla, ja musta on ihanaa ettei tarvi tuskailla että jollen nyt pese pyykkiä niin huomenna ei raasulle ole vaatteita, tosin näin isossa perheessä kone käy lähes taukoamatta muutenkin mutta hamsteri olen, myönnetään..

Ja mulla on iahna hirveä vauvakuume ja rakkaus masua kohtaan ihan mahdoton, voikun saisin imettyä kaiken ihanan muistiini, nämä potkut ja tunteet..Pelottaa jollen saakkaan kyllikseni nautittua..

Äitipolille tuli mulle aika ensi kuulle, saadaan vähän suunniteltua synnytyspäivää ja vauvan tilannetta.

Viime yönä kramppas jalat ihan mahdottomasti vaikka söin suolakurkkuja leivän päällä ja magnesiumia otin..Taitaa taas kuivumista olla, joinkin sitten aamulla tuoppi kaupalla ja kunnon biitit leikkelettä leivälle.Tää on käsittämätöntä :|

ONNEA MUUTEN REKISTERÖINTI-TILAISUUTEEN!!

Joo, noissa sf- mitoissa vaikuttaa niin hitsin moni asia, ettei ole verrannollinen eri ihmisten välillä, itse lyhyenä ihmisenä saan aina lopussa komeat mitat sitten kun kohtu takaa eteen päin kallistuu.Mun selkä on niin lyhyt että tulee sitten eteen. Mulla ei olekkaan sitä vielä mitattu kertaakaan, tosin ultrat ollu joka neukussa ja nähty etä vettä sopivasti ja vauva kasvaa normisti.
Nyt lähden ulkoilemaan pikku hiljaa, jotenkin tuntuu niin oudolta kun juoksulenkkarit vaan rojottaa nurkassa.Haikeus lenkkipoluille on suren suuri, mutta mukava metsälenkki rauhallisesti on kyllä myös mukavaa

voikaa hyvin ja mukavaa loppu viikkoa, sekin menee vauhdilla kun on kyläilyjä tiedossa ja hautausmaalla käydään viemässä enkeli vauvoille kynttilät palamaan ja sukulaisten haudoilla.

sini 26+ jotain
 
Nanada: 4,5 cm on ihan hyvä mitta kanavalle. Mulla oli alkuraskaudessa 5,5 cm ja nyt siis lyhentynyt 2 senttiin, mutta mä olenkin uudelleen synnyttäjä, jolle tuo on kai sallittua. Käväisi kyllä mielessä, että mitenköhän paikat aukee sitten heittämällä, kun vaavi päättää luopua yksiöstään. Olen jo muutenkin mallia syöksysynnyttäjä. :ashamed: Mutta en muuten usko, että kanavan pituus välttämättä korreloi synnytyksen kestoon. Itselläni esikoista saadessa lähti paikat aukeamaan ihan epäsäännöllisillä suppareilla, kun synnytys käynnistyi, ja kanavaa oli jäljellä ensisynnyttäjälle normaali määrä (tarkkaa mittaa en tosin muista). Ja toisaalta olen kuullut kertomuksia, joissa synnytys on kestänyt pitkään, vaikka kohdunsuu olisi ollut auki jo valmiiksi. Vaikea näitä on ennustaa. :)

Pulauttelusta: Ei ne vaihtovaatteetkaan aina auta, esikoinen pukli yhden sohvan pilalle... :whistle:

Kössi 26 jo...
 
vaatteista oon edelleen ihan pihalla mitä meillä on ja mitä pitää heittää pois ja mitä vielä hankittava. En saa aikaseks, ei oikein tunnu innostusta vielä löytyvän. Ehkä se tulee taas jossain vaiheessa? Mä olen toppahaalaria miettinyt ja pyöritellyt käsissäni kaupoissa,mutta missään ei nyt tunnu olevan mitään mun makuun. Jotenkin vauvojen toppikset tuntuu hirveen ohuilta,semmosia karvapukuja suurin osa. Okei no ehkä se ei siellä vaunussa palele,mut ite oon semmonen vilukissa et en voi kuvitella vaan semmosseen pientä pukevani HELMIKUUSSA! :eek: Ja oon miettinyt nyt sitäkin kun mun poikaolo ei vaan hellitä...en mä ehkä uskallakaan ostaa vaaleenpunasta toppapaukua,pitää joku neutri väri ottaa JOS se nyt onkin kasvattanut niitä ulokkeita tuolla :D Kirpputoreilla on vastaan tullut vaan sinisiä toppiksia. Ja mulla on joku inho kirpparivaatteisiin kokoo 56. Päällyvaatteita voin ostaa yms,mutta mitään ihoo vasten tulevaa,bodyt yms, en taho sieltä vaikka ne pesis viiteen kertaan 90asteessa :ashamed:

(esikoiselle teinkin kivat kirppislöydöt, hyväkuntonen reiman toppis 7e ja 2villapukua yhteensä 9e :p )

Ens viikolla ois sit lääkäri-neuvola. Pitäs muistaa kysyä vaikka sun mitä,on kai laitettava lappu kaulaan että muistaa.

ainiin millla mulla kanssa tuntuu nuo potkut välillä hirveen alhaalla, joskus kun käy veskissä ja mulla on nyt ummetus kaverina,niin tuntuu et varmaan ilmestyy vauvan jalka kurkkimaan kun oikein potkii samalla tuonne alas. ja jos on ollut lenkillä tai seissyt pitemmän aikaa ja sitten istun kovalle tuolille,niin tuntuu hirmu epämukavalle,ihan kun istuis sen vauvan päälle,vai et vähintään sen pää tai peppu kolahtaa tuolia vasten.

labello ja mytty 25+4
 
Lääkäristä Meillä ei ole yhden ainutta lääkärikäyntiä täällä jos siihen ei tule erikseen tarvetta. Mielestäni vähän hassua, mutta eipä sille mitään voi.. Tuntuu että noi neuvolakäynnitkin on tosi harvassa (tai sitten kuvittelen). Nyt oon siis käyny kolme kertaa ja viikot 24+1. Parin viikon päästä on seuraava.. ja sitten sokerirasitus sitä seuraavalla viikolla.

Emsa Onnea! :)

Vaatteista Oon kyllä ite ihan hukassa noiden kanssa, et mitä pitäis ostaa ja mitä ei kannata ostaa.. Ite katon vaan kaupassa kuoseja ja värejä, käytännöllisyydestä ei mitään tietoa ;)
 
kiitoksia Pur lohduttavista sanoista :hug: Kiva että joku jaksaa reagoida tuollaiseen valitukseen :ashamed:

Tulipa tässä yht'äkkiä mieleeni, että miten on helmivauvan kanssa ulkoilut? Eli te viisaammat jos osaisitte kertoa, että pitääkö meidän linnottautua vauvan kanssa pakkasilla kotiin (tyyliin että ei ole asiaa edes autolla kauppareissulle) vai mikä on lapsen kannalta ok? Vaunulenkille ei kai ole muutenkaan asiaa ihan alkuun vai miten nämä menee? Sorry kun kyselen, mutta vähän on tyhmä olo :p
 
Heipa taas pitkästä aikaa!

Mä oon ollu flunssassa viimeset 4vkoa, johtuu allergiasta. Otettiin 4vkoa sit kisu ja huomenna täytyy lähtee viemään se pois :'( Onneks menee mun serkulle :) Jotenki ollu niiiiin veto poissa viime ajat, en tiiä johtuuko tästä allergia flunssasta vai olisko hb matala vai muuten vaan joku syysmasis, mut mitää ei jaksais tehdä :/ Asiaa ei auta se etten oo nukkunu aikoihin kunnolla, joko kissa riehuu yöllä tai tuo meijän neiti jotain kitisee tai sit mahassa sellanen meno et herää vähän väliä |O En oikein tiiä olisko itkeny vai nauranu ku muuten olis saanu nukkua edellis yön hyvin mut oli niin kova meno mahassa et olin varma et pikkunen tulee nahasta läpi :eek: Ja tottakai se show alko just kun olin nukahtamaisillani.... :kieh: Muutenkin huonosti saan nukuttua nykyään, ei löydy hyvää asentoa tai sit muuten vaan oon 1-2h välein hereillä... :/ Kaipa tää tästä.

Mulla menny selkäkin taas ihan tohjoks, en tiiä onko se sitä issiasta vai mitä. Joskus 16-20 viikoilla oli samanlaista ja nyt taas. Ei paljoo tarvii rehkiä aamusta/päivästä nii illalla tuntuu ettei oikee jalka pidä ollenkaan, tuikkasee niin ilkeesti tonne ihan alaselkään, melkeinpä persiiseen. Eikä asiaa auta että asutaan 5.kerroksessa ja hissiremppa alko tiistaina!! |O |O 4vko ollaan sit ilman hissiä, toi on ihan tuskaa kävellä noi 5krs tän selän/jalan, 1,5v ipanan ja romujen kanssa! Onneks on ollu huono ilma täällä nii ei oo niin huono omatunto kun ei olla kahteen päivään paljoo nokkaa ulos laitettu :ashamed:
No juu, ehkä riittää mun valitus virsi tällä kertaa. Kiittäkää onneanne etten huomenna pääse koneelle, on meinaan reilun 8h automatka edessä ja sitä ennen raahattava tietty romut ja ittensä noita rappusia alaskin :LOL:

Otan äippäpakkauksen, vaikka periaatteessa ei niitä tavaroita välttämättä tarvita, mut jotenki se vaan musta kuuluu ottaa :) ja haluun siitä ainakin makuupussin laittaa säästöön. :) Vähän pelailen aikaa tässä niiden lappujen viemisen kanssa, meillä muutto marras-joulukuun vaihteessa enkä haluu yhtään ylimäärästä laatikkoa tänne kämppän enää. Arvatkaa odotanko muuttopuuhia innolla |O :snotty:

Jeps, jos menis suihkuun ja ruokkimaan tuon neidin :)

Bianca ja pikkunen 26+5 (?? ei voi muistaa....)
 
Moips :wave: !

Pakko kommentoida, kun osuu Siniraidan ja Kyrsän kanssa niin samoille linjoille tuo vaatteiden jemmailu... Meil on nyt jo valehtelematta kaksi äitiyspakkauslootallista noita 56-68cm vaatteita, eikä se varsinainen äp ole viä edes tullut... :saint: :whistle: Pitäisköhän hieman alkaa rajottaa tota ostelua... Hmmmm... :ashamed:

vimi nykysuositusten mukaan maksaa saa syödä raskausaikanakin jonkun verran, kun ei montaa krtaa viikossa vetele...

Tietääkö joku muuten miten on mätitahnan laita? saako syödä? Se kallen raidallinen (mätitahnaa+sulatejuustoa) on mun suurta herkkua,mutten ole arvannut raskausaikana syödä, ja äsken kaupassa sellanen melkein väkisin hyppäs kyytiin, kun tuli mieliteko. Sain vastustettua kiusausta tällä kertaa, mutta... Eli kertokaa joku pliis...

Bianca mulls kans on toi nukkuminen aikas levotonta, ja selällään en enää pysty nukkua, kun alkaa ahdistaa ja sydän hakata kurkussa... viä pari viikkoa sitten nukuin aivan tyytyväisenä selälläänkin... Niin ne vaan muuttuu... :)

Ruuan laittoon nyt, kun esikko kohta koulusta kotiin pölähtää

voidaan paksusti,leidit! :p

tatuka+väiski 24+2
 
vimi Nla kortissa on sarake "symph. fundus"jossa mitta on mulla ainakin merkattu. (ekan kerran rv23). Lisäksi kortin takapuolella on käyrä(osikoitu: FUNDUS-MITTA), johon merkattiin myös pisteellä kohta,johon mitta käyrällä sijottui.... Käyrä alkaa rv 20 kohdalta, joten aiemmin sitä ei kai pahemmin seurailla.
 
pur
:D
Aamulla välähti päähän, että jee mulla kun ei oo koskaan ollu mahista mitään isäin päivän juttuja tehä niin nyt on. Ja intona suunnittelemaan isyyspakkausta miehelle. Ihanaa! Mä tilasin jo kirja-antikvariaatista Bill Cosbyn Isän Homman (5,5e pk-kuluineen) ja viel ku löytäis sen Rakauden nimissä jostain ni hyvä alku olis paketille. Noh jos ei löydy ni pitää tyytä tohon Kamasutraan, kaikkee pientä tuikitarpeellista ja vähän henkilökohtastaki sälää siihen selviytymispakkaukseen ja vihdoinki joku kiva itsetehty isäinpäiväkortti. .... Jes jes, kaikkee kivaa tän lapsosen myötä tulee elämään. Aah, antamisen ilo. :D
 
Kävin siellä neuvolassa sen suuren (30cm) sf-mitan takia.. Katsoivat ultralla ja mittasivat uudelleen. Nyt saivat 28cm, edelleen siis menee yläkäyrän yläpuolella. Mutta vauva vastasi viikkoja ja vettä ei ollut liikaa joten kaikki hyvin. Vauva on perätilassa joten se kuulemma nostaa tuota mittaa. Ja istukka on edessä, sekin vaikuttaa. Ja raskauksien määrä.

24+3 :wave:
 
ukolla piti tällä viikolla olla iltavuoroo, mutta vähä näyttää menevän sekasin.. ma ja ti oli töissä 15.30-24.00 ja keskiviikkona oli sitten 7.00-15.00, ja tänää meni jo 15.00 enkä tiiä monelta pääsee. kemistä piti yks kaivinkone hakee tornioon, mutta siitä ei tietoo mitä sen jälkeen, jos ei oo ku tuo homma niin mahdollisesti pääsee jo 19-20 poissa.

meillä oli tänää rajalla kauppakeskuksen avajaiset, mutta meinattiin huomenna käydä. pitää käydä kelalle viemässä kaikki lappuset ja lippuset (hakea äitiyspäiväraha, kodinhoidontuki, asumistuki, äitiyspakkaus) niin samalla siinä vois käydä sitten tuolla uuessa keskuksessa. sittarit ja kaikki tuli tänne meän lähelle ;)

kiitos puolestani jännittäneille. kaikki oli onneksi hyvin, sain hiiva lääkkeet ja heti ensimmäisen jälkeen alkoi jo niin kauheena helpottaa.

te joilla on supistuksia tullut näin tässä vaiheessa jo:
missä vaiheessa kannattee huolestua? mulla tuli eilen tunnin sisään 4 supistusta, kesti aina 2-3minsaa kerralla ja oli melko kipeet, ei auttanu vaikka makoili tai teki mitä. ei voinu olla missään asennossa kun sattu niin kipeetä.

paljon teille tulee lapsille ikäeroa? tai on lapsilla ikäeroa? meille tulee tytille ja tälle vauvalle n. 2v 4kk.. mun mielestä oikeestaan aika passeli. pitää nyt vaan kattoo ku tuota uhmaa meinaa jo tuolla neidillä olla että minkälainen on ku vauva syntyy..

joulusta:
meillä varmaan tulee ihan rauhallinen joulu. jonkun verran varmaan koristelen kotia. kynttilöitä olen alkanu polttamaan sisällä ja ulkona (nyt jopa uskallan polttaa tytön hereillä ollessakin, ymmärtää kumminkin että ei saa niihin koskea ja niistä tulee iso pipi). joulukuusta ei varmaan tulla laittamaan ja näillä näkymin joulukin vietetään ihan kotona. riippuu sitten että ehtiikö mun oma äiti muuttaa tänne tornioon ennen jouluu, jos ehtii niin mennää varmaan käymään siellä. piparit ja glögi on munkin herkkua, mutta meilläkin minä saan juoda glögit ihan yksin, ukko juo vaan terästettynä ;)

torniossa lääkärin näkee vissiin 2 kertaa raskauden aikana.. mulla ainakin on nyt 2viikon päästä eka lääkäri neuvola ja sitten vissiin joskus 35 viikon paikkeilla synnytystapa-arvio.. mutta ei vissiin enää yhtään raskauteen kuuluvaa ultraa ole tulossa, jos sitten eivät passita neuvolasta tai jostain muusta lähetteellä..

emsalle onnittelut!!!!!


t.pia, tytti 10/06, nökö 25+5 (menen jo laskuissa sekaisin mitkä viikot menossa..)
 
Moi!

Hyvä, että Mutzi81 sulla oli kaik ok! =)

Emsa: Onnea!!! :hug:

Vimi: Mä oon ainakin syönyt maksallaatikkoa just sama kerran/2vkossa ja tuntenut hirmuista syyllisyyttä mut kun se on NIIIIIIIN hyvää!!!! :p :ashamed:

Vauvalle: Hei, mihin te ootte unohtaneet ne tuiki tarpeelliset puklurätit?? ;) Vai enkö vaan listoissa ole huomannut... :ashamed: Mun mielestä niitä saa olla reilu kymmenen ainakin :xmas:

Rintatulehdukseen mulle sairaalassa neuvottiin laittamaan rahkakääreet ja niillä on monet tulehdukset vältetty, aivan loistojuttu! Vastaa toki kaalinlehtiä mutta tää versio meillä käytössä, sottaista, ai nou .. :whistle:

Nyt tarttee kiitää... :wave:

T:Möökö ja muruli 25+4 :heart:
 
Kannattaako rintapumppu hankkia etukäteen, eli onko sellaisen tarve kuinka yleistä?
Toisekseen oletteko ottanut vauvoillenne jo ennen syntymää vakuutuksen?

Tänään tuli postin mukana äitiyspakkauksen lappu, jota olen jo kovasti odotellut.
Kiva päästä katsomaan mitä kaikkea sieltä löytyy.
Mun siskot toivat seitsemän laatikollista vauvanvaatteita, kun eivät enää itse tarvi niitä.
Kyllä on muoti muuttunut neljässä-viidessä vuodessa, kun kaikki järjestään valkoista, vaaleanpunaista tai v.sinistä.

Itse tykkään väreistä ja käynkin aina kaupungissa käydessä kuolaamassa retrovaatteiden perään. Mutta ei silti, kyllähän ne vanhemmatkin vaatteet käyttökelpoisia ja hyväkuntoisia ovat kun käyttöaika niillä kuitenkin on niin pieni. Ja ostin lindeksistä tai seppälästä (en muista) vaalean toppahaalarin/pussin, jossa on kiva pöllönkuva edessä. Mukaan tarttui myös väkisin parit pöllöpotkarit ja bodyja. Miten se ostaminen vauvalle voi ollakkin niin vastustamattoman mukavaa?

Onko kenelläkään ollut käytössä alkuperäisiä 80-luvun napillisia frotee potkareita? Onko niistä enään tänä päivänä mihinkään, siis onko nepparilliset paljon käytössä helpompia? Ne on just niitä mistä minä tykkään ulkonäön puolesta, mutta jos ovat hankalia käytännössä, niin täytyy jatkaa laatikoiden kaivelua ja etsiä sieltä niitä nykyaikaisempia...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille palstan käyttäjille...
Soikku ja Minttu 25+5

 
Kirppisvaatteista pakko kommentoida kun mun mielestä sieltä löytyy ihania ja tosi hyväkuntoisia ihan pieniä vaatteita. Yökkäreitä olen etenkin ostellut kun ne on käytettynä niin mukavan pehmeitä.

Esikoiselle oli varattu aika paljon vaatteita ettei sitten tarvitse kokoajan pestä kun pulauttelee. No eipä tuo sitte ikinä pulauttanutkaan (okei, ehkä 2 kertaa koko vauva-aikana) :) Vaatteita jäi käyttämättä ja pysy hyvinä, että niitä on jos tyttö tulee.

Soikku-83 Paljonko suunnilleen toppapuku maksoi?

Tänään oli neuvolalääkäri. Painoa kaikesta liikkumisesta huolimatta tullut 9kg, verenpaine 114/70, sf-mitta 24. Ja mikä oli ihan hirveetä, niin tuonne alapäähän tullut suonikohjut (tai mitä nyt onkaan)!!!! Onkohan kellään muulla? Ihmettelin kun on vähän hellät paikat, mut en kyllä tommosta aatellu. Sano että voi tulla kamalankin näköset, mutta häviää sitte synnytyksen jälkee. Ekassa raskaudessa kun ei ollut minkäänlaisia vaivoja missään vaiheessa niin tässä sitte ihan tällasia. :ashamed: No jos jollain kohjuista tuolla on kokemuksia niin kertookaa voiko ne tulla kuinkin kipeäksi!

 
Keltamo Eipa ollut kallis puku, tarkistin lapusta eli 24 e, johon oli vielä -30% alennuskuponki. Ostin sen kokoa 62, eli kaippa se vauveli siihen sitten talven mahtuu.
Ja näytti olevan lindexistä.

Emsa, oikein paljon onnea. varmaan tosi jnskä viikonloppu tulossa! :flower:
 
Emsoille onnea! :flower:

Möökö: ei ole unohtunut puklurätit, en vain kirjoittanut tuohon vaatelistaan. =) Olen ostanut niitä pikkupiaan harsoja ja sitten H&M:stä kolme froteista.

Äsken sitten innostuin tilailemaan netistä... :whistle: Nyt on tilattu imetystyyny, unipussi, kapalo, imetysteetä ja rintakumeja :D Että tällaista kivaa :p

:heart: Lentis ja rinsessa 23+4 :heart:
 
moipsista.

Emsa: Onnea :flower: Melkein tippa linssissä täällä, ei vissiin hormoonit yhtään temppuile mulla :D

Soikku-83:Mä hommasin esikkoa odottaessa rintapumpun varulta etukäteen ja sille tulikin käyttöä, mutta toisaalta jälkeenpäin ajateltuna sen olisi kerennyt hommata myös myöhemmin. Vakuutusta ei otettu ekalle (ei olis kyllä saatukaan) eikä oteta nytkään.

Peesaan Möököä :D Puklurätit on ihan ehdottomia! Mut eikös niitä tule 10 kpl äippäpakkauksessa? Ainakin aiemmin on tullut. Me ostettiin lisäks Anttilasta sellanen 10 kpl:een paketti niitä.

Me ei olla ostettu vielä uudelle vauvalle mitään, olen kyllä neutraalin värisiä vaatteita jemmannut esikon jäljiltä ihan kiitettävästi, eli tuskin me kauheesti tarvitaankaan mitään... Mutta kirppareita ja Huuto.nettiä suosin vaateostoksissa. Joku muukin oli ostamassa niitä Phil & Teds rattaita, mä olen kans niille ihan myyty!

Kohdun kaulan pituudesta: Mulla oli 2cm nyt ja se on kuulema ok. Ekalla oli 3cm.

Taas mä sit unohdin kaikki muut mitä piti kommentoida enkä jaksa alkaa sivuja enää uusiks kattoo taaksepäin... :ashamed: Jaksamisia kaikille!

Aply ja masukki rv26+4 (?)
 
Iltaa! :wave:

Emsa Tosi paljon onnea teille!! :flower:

Tänne ei tällä hetkellä kuulu mitään erikoista!Viime yönä kyl luulin että noutaja tulee,kun sattu niin paljon päätä!!! :snotty: Johtu niskoista!Siinä sitä sitten itkua tihrustettiin!! :ashamed:
Maha on ollu välil vähän outo,en sit tiiä et onks se supistelua vai ei!!Mistä senkin sit tietää et mikä on supistelua?!Esikko kun tosiaan synty sektiol niin en tiiä mitään supisteluista!


Mitäs mielitekoja teillä on? Ite oon nyt ruvennu himoittemaan suola/maustekurkkuja(irtopainoksena siitä altaasta,ei lasipurkista)Niitä ei varmaan kyl sais kauheesti syödä,ettei rupee turvottamaan!Mut kyl niit varmaan muuten saa syödä??

Tyypin äippä ja Einari 25+3
 
Kiitos vastanneille :flower:
Potkuttelu tuolla alapäässä on jatkunut ja nyt tuntuu sellaisia kipeitä vihlaisujakin. En tiedä odotanko maanantain neuvola-aikaan vai soitanko sinne huomenna. Saatanpa turhaankin hätäillä, mutta jostain luin, että nuo vihlaisut ja kivut kuin sukkapuikolla pistelisi, voisi olla kohdunsuun aukeamista. :/

Minä olen kans vähän tietämätön, mitä vaatteita vauvalle kannattaisi hommata ja kuinka paljon. Onhan noita jo kerääntynyt, mutta varmaan lisää vielä tarttis ettei tosiaan tarvi sit joka päivä olla pyykillä.

Ei kait siinä äp:ssa ollut kuin 4 harsoa.. ?

Joulusta, en ole koskaan ollut mikään jouluihminen, mutta nyt tuntuu, että voisin jopa jotain joulua laitellakin. Tuossa joulukuun puolella sitten.
Lahjoja ei aiottu kauheesti ostella, kun tiedossa on helmikuussa paras lahja, mitä voi toivoa :heart:

Nyt pitäs jaksaa valvoa ja katsoa dexter... ja syödä karkkia. Karkit tässä se tärkeämpi asia taitaakin olla :D

millla ja poju 25+2
 
Itkeminen: siitähän on täällä jo puhuttukin, mutta nyt mun itkeminen alkaa mennä mahdottomuuksiin :ashamed:

En pysty enää katsomaan uutisia, ihan oikeasti. Yhtään liioittelematta voin sanoa, että itken vähintään 2 krt aina uutisia nähdessäni, aina jos on joku lapsista kertova uutinen, vaikka olisi loppujen lopuksi onnellinenkin, ja tietenkin kaikki vammaiset ja onnettomat aikuiset kanssa saavat mut vollottamaan eläimistä puhumattakaan. Olenkin välttänyt uutisia aika lailla, mutta välillä olen erehtynyt katsomaan.

Tänään sitten soitin yhden DHL:n kuljettaman paketin perään, ja aloin itkeä sille asiakaspalvelijalle, kun se ei tiennyt, että missä se paketti kulkee :eek:

Siis onko tämä enää normaalia? On ihan hirveetä, kun ei pysty laittaan teklkkua auki, kun ei ikinä tiedä, että mitä kamalaa sieltä tulee ja taas hanat auki :kieh:

Nyt mua pelottaa, että mä vaan itken koko synnytyksen ajan, eikä siitäkään tule yhtän mitään. Ja jos mun hormonit on näin voimakkaita, niin itkenkö mä sitten ne synnytystä seuraavat viikotkin? :/

Mies onneksi ymmärtää ja osaa hyvin lohduttaa, mutta ei se nyt silläkään varmaan aivan helppoa ole, kun mä pillitän joskus jopa urheilu-uutisia katsoessani (joskus on vammaisurheilusta tai vammautuneista urheilijoista uutisia).

Apua |O

Tv. itkupilli-lentis
 

Yhteistyössä