Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

pur
(.) Eilisen toosi kipeenä ja tänään tewrveenä. Käytii metässä pari tuntii kävelemässä ja ei mitään, ei sitten niin mitään tuntemuksia raskaudesta paitsi takastulo matkalla pissahätä. Ja sen kanssa meinas tosiaan hätä tulla kun mulla oli pilkkihaalarti päällä eikä just mitään sen alla, ohut hikinen paita. Olipa hillitön rojekti riisua haalaria ja pukea miehen vaatteita kauheessa pissahädässä ja minkä takia? Ei mulla ollukkaan pissahätä, se olikin vaan tota painetta. Vauveli ollu taas eilisestä kovin hiljanen ja siitä ny meinaa taas huoli kiristää mut onneks huomen aamulla neuvola ni aattelin päiväl sinne kuitenki ootelle kun tää ei mulle op mitenkää tavatonta tää hilöjaisuus kuitenkaan.

Pur ja Vauveli 37+3
 
No hui ku alko pelottaa toi TAYSin lääkärikäynti :D Toivottavast ei tarvi mennä yliaikaiskontrolliin :whistle: Tosiaan synnytykseen mentäessä ne kysy että saako kätilöopiskelija tulla mukaan synnytykseen.

Täällä ei niin mitään kerrottavaa. ollaa vietetty kiireistä päivää kun ei se vauva meinaa tulla sieltä niin mitä sitä kotona istumaan :D

Onnittelut vauvautuneille :heart: Sekä päivänsä valinneille :heart: Olis kyllä niin huippua saada tietää koska tää täältä syntyy. Ei ainakaa syntyny 39+0 niin kuin veljensä vaikka niin odotettiin B)
 
möökölle onnea pienestä pojasta :flower:

kimallus täytyy varmaan lainata kirjastosta molemmat kirjat, sattuneesta syystä täälläkin :D

jospi mulla kanssa vihloo virtsarakko :| ihan kauheen tuntusta ja oonki miettiny et mistähän johtuu :/ esikoisesta oli samanlaista..

lentis multa olikin menny ohi tuo teidän arvio 4200g, jotenkin muistelin että teille oli arvioitu syntymäpainoksi 4000g, mutta sektio siis varmasti parempi vaihtoehto tuossa tilanteessa.
Uskomattomalta kuulostaa italialainen sairaala-kulttuurikin, omat wc paprut ja kaikki :eek: epiduraalista puhumattakaan.. Kyllä taitais väkiluvun kasvu kääntyä jyrkkään laskuun täällä suomessa jos kivunlievitys mahdollisuudet olisi yhtä surkeita kuin siellä päin :/

kärppis kyselit näytteen otosta.. Meillä saa neuvolasta kotiin pissapurkkeja. Aivan paras vaihtoehto mun mielestä.. voi aamulla heti herättyä pissiä purkkiin, säilyttää jääkaapissa ja kiikuttaa neuvolaan, ilman että joutuu pidätellä päivällä sen 4h ja sitten tiristellä neuvolan veskissä :D

kuupas ja tirppana 38+0
 
Glow
kuupas 4 tuntia pidätellä :eek: mulle ei oo koskaan kukaan sanonu että pitäis 4 tuntia olla pissimättä kun sen näytteen neuvolassa antaa! kääk... mä oon tietty aina käyny kotona lähtiessä ja ylläri, et heti kyllä pissittäny neuvolassakin... täällä kans tosi pieni koppero se neuvolan vessa!

Tänään on varmaan ennätys, kuin paljon oon viettäny aikaani palstalla :ashamed: :LOL:
niin että kirjottakaa, kirjottakaa, mulla on lukemista=tekemistä!

Katoin muuten profiilistani "viestejä 589" olikohan se noin :ashamed: herrajestas!

Niin ja niinki hassu juttu, mietin äsken hetken että täytänkö muuten tänävuonna 26 vai 27 :whistle: niin se pää pehmenee pehmenemistään...
 
möökölle onnea pojasta! :flower:

tiitteräinen vaihdanko syntymäpainoksi tuon 3550g?

biancalle tsemppiä huomiseen!

tatukalle onnea syntymäpäivä päätöksestä!

täällä ei vaan mitään tuntemuksia. pahuksen möökö, meil oli samana päivänä LA ja otit varaslähdön!

tänään tuli sit eropäätös ja sitä ollaan sit virallisesti sinkkuäiti. hassua kun Mytylle oon sit heti yksinhuoltaja ja pojalle pitää sitä sit hakee erikseen. Kun nyt syntys tämä et sais nuokin asiat eteenpäin... 1 stressin aihe vähemmän, 1000000000 edessäpäin.... noh,eikun eteenpäin sano mummo lumessa! :snotty:

Mä lähen varmaan synnärille 10. tai 17. pv. Silloin ois meinaan äitillä menoo tutkimuksiin,eli ei ois lapsenvahtia...tai no ehkä hätätilassa saan sit tädin miehen poikaa kattomaan hetkeks, mut varmasti oon joko salissa silloin tai osastolla...no osastollekin otan vaikka pojan hetkeks aikaa sitten, mut kun nyt en olis just ponnistamassa sillon... Kaipa sekin asia sit jotenkin järjestyy.

labello ja mytty 39+4
 
Lentis ja pixie: Juu, no mie vähä veikkailinki tommost päässä kirjotettuu juttuu :D Mut eihän sitä voi varma olla aina, ku kaikkee ne ihmiset nykyää keksii.. :whistle:
Meijän neuvolas on toooosi iso vessa, onneks. tän mahanka pienee vessaa ei varmaa ees mahtuis.


Tyttö-nen ja vaavi
 
Täällä yritettän edelleen selvitä hengissä tästä influenssasta... Mutta ei ole onneksi aamun jälkeen ollut enää kuumetta, mies ja vanhempi poika ovat kyllä ihan puolikuolleita olleet koko päivän sellaisessa päälle 39 kuumeessa :( Ihan hirveä tauti ja jostain vielä olin lukevinani, että tämä tämänvuotinen kanta ei olisi edes sieltä pahimmasta päästä...!

No pääsin sitten itse kuitenkin käymään tänään siellä äippäpolilla kokoarviossa ja oli kyllä aika turha käynti. Tai sinällään onnistunut käynti, että pelko siitä, että tämäkin vauva olisi kovin paljon yli 4kg (4,5-kiloisesta puhumattakaan...), näyttäisi turhalta. Painoarvio oli nyt 3,7-3,8 kg, mutta ehtiihän sitä tässä vielä jonkun verran kasvaa, jos menee kunnolla yli niin kuin esikoinen syntyi rv 42+1...

Kohdunsuun tilanne jäi vähän auki, vaikka sitä yritin kyselläkin. Ilmeisesti edelleen 1-2 sormelle auki, pehmeä ja kaulaa edelleen pari senttiä jäljellä. Kai sitä oli vaikea tutkia (eikä tainnut olla kovin kokenut sairaalalääkäri tutkimassa + kandi siinä lisänä, joten täälläkin yksi koekaniini ;)) Ei sitten lääkäri viitsinyt tän mun taudin takia kovasti ärsytellä sitä kohdunsuuta, ettei synnytys käynnistyisi nyt kun itse on niin puolikuollut... Vähän harmittaa, kun olin etukäteen viikkoja sitten ajatellut, että jospa se tutkimus antaa synnytykselle vauhtia, mutta nyt saa kyllä rauhassa pysyä vielä hetken masussa, että jaksaisi olla synnytyksessä vähän paremmin mukana... Ja sitä paitsi, jos synnytys käynnistyy nyt, eipä tartte miehen tulla mukaan, kun on niin kipeenä vielä ja mä en sitä sinne kaipaisi omaa oloaan valittamaan ;)

Lumienkeli79 ja "Oskari" 39+1
 
Hui kauhee, neljä tuntia pidättelemistä :eek: Mä en oo missään vaiheessa neuvolakäyntien osalta pidätelly, yleensä käyny just kotonaki viel ennen lähtöä. Nyt maanantaina kun käytiin siellä SVO:lla niin siellä sanottiin että tulis pidätellä 2 tuntia, sekin aika tuntu tosi tuskaselta :D
 
Glow: Mun mies muistaa kans aina ikänsä väärin ja ihan ilman raskausdementiaakin. Se jutteli tossa yks päivä et ku hänelläki on ne kolmekymppiset nyt sit tänä vuonna. Sanoin sille että muru, ei millään voi olla ku oot mua nuorempi ja mäki täytän vasta 29. Se oli ihan onnesta soikeena et wau, ihan niinku ois saanu just yhen vuoden lisää elinaikaa. :headwall: Vitsit mut mulla olis täällä tylsää ilman sitä. :p
 

Möökö ONNEA!!!

Oma napa on nyt niin väsyksissä että itkuthan siitä tuli. Päivän shoppailujen ja illan 3tunnin remontin jälkien siivoilujen jälkeen voin todeta että tais olla liikaa mulle. Miehen kanssa ärähdeltiin puolin toisin, eka mä pyysin anteex ja sitten se ja kyyneleet vaan tuli. Mies hädissään et mikäs ny ja meikä et ku "fyysisesti ei vaan jaksa vaikka miten yrittää.."NO sitten se oli jo perumassa mun joogaakin huomiselta, mutten suostunut.

Rauha nyt maassa ja hyvää yötä!

haavemamman väsynyt family 40+0
 
Onnea vauvautuneille! :D

Mun piti mennä jo nukkumaan (olen sitten saamassa sen flunssan, jota mies on sairastellut maanantaista lähtien :kieh: ), mutta tähän jymähdin.

Tuosta pissanäytteestä vielä: Mäkin sain tänään purkin mukaan, et seuraavalla kerralla voin ottaa kotona valmiiksi. :D Ja joo, en ole onnistunut pidättämään kuin 1,5-3 h maksimissaan ennen tuota neuvolaa, yleensä vain tuon 1,5 h. Kysyinkin sitä alkuun terkalta, niin sanoi, et ei ole pakollista odotella joka kerta sitä 4 tuntia. Jos ois tulehdusta, se näkyis (ja on mulla näkynytkin) kyllä jo vähemmänkin aikaa rakossa olleesta näytteestä. :)

Mut joh, nyt sänkyyn. Tämmöinen yskällä alkava flunssa tulossa. Kivaa kurkkukipua enteilee... Ihan kiva, ettei papu ollut vielä kiinnittynyt, jospa ehtis tämän sairastaa pois alta. =)
 
Glow joo, meidän neuvolantäti sano että toissynnyttäjillä ei kiinnity ollenkaan, tiedä häntä. Verta tuli sen että punaiseksi sai pöntön. Nyt ei sitten ole enää tullutkaan. Inhottavaa tälläinen epätietoisuus että millon lähteä ja niin pois päin...mulla kun on tämä Fragmin lääkityskin. No katsellaan. Nyt en osaa sanoa onko nuo mun selkätuntemukset kipua vaiko vaan haamutuntemuksia.

Lonkat kipeenä joten ei sitten unikaan tullut. Katsellaan hetken päästä uudelleen...

Jospi ja Papuliina 38+6
 
Möökö ja toukka, onnea!! :heart: :heart:

Täällä kanssa yksi pullanaama. Peiliin ei oikein viitsi enää katsoa. Viime yö oli onneks hyvä. Eli piti mennä vaan kerran yöllä (yhden aikaan) peittelemään pojat uudelleen ja uroskoira herätti "vasta" 5.20.. =)

Tänään pojat menee mummulle ja papalle yöksi että tää mamma saa nukkua ja levätä. :heart:

sadee80 37+5 :heart:
 
Huamenii

Kiinnittymisestä oon kans joskus kuullu et uudelleensynnyttäjil ei kiinnity mut mul ainaki on kiinnittyny(kolmas). Seki varmaa taas riippuu jostai sellasest et ehkä suurimmal osal uudelleensynnyttäjist ei ehkä sit kiinnity ku sellane mielikuva monel/neuvolal on.

Pissan pidätyksest tiiän kyl et tarttis jonkun aikaa pidätellä mut en oo pidätelly mikään neuvolakerta. Ehkä puolen tunnin väli on aina ollu.

Mites toi vauvan ulkoilu pakkasella, onks se 2viikkoo vanhanaikanen tieto? 9vuat sit oli esikoinen talvivauva mut en muista yhtää kui äkkii ulos lähdin. Toi kuopus vaa tarttis saada joka päivä eskariin ni pitäs päästä melkee heti uloski.

Nyt on pakko mennä aamupalal, hirvee nälkä. Nii ja soittaa koht sinne hammaslääkäril et sais hampaan takas :|
JeJa 38+0 :heart:
 
Lukemassa :wave:

Kiinnittymisestä - mulla ei ole vieläkään kiinnittymisestä tietoakaan. Neitosen pää pongahti viime yönä taas kuopastaan. Huomasin, kun vessaan rymysin.. Tuntui vähän oudolta ja maha oli aika koomisen näköinen sivuprofiilissa, siinä oli sellainen lumiukkoefekti. Kaks palleroa päällekkäin. Että toivon, että se, että ei ole kiinnittynyt, ei tarkoittaisi mitään...

Hirmu hiljaista ollut nyt mahassa. Ysiltä on neuvola, ainakin siis sydänäänet tulee kuunneltua.

Matma 40+4 (esikoinen syntyi 40+4, mutta tämä ei taida vielä harkitakaan)
 
Huh huh mikä yö taas... Kamala päänsärky koko eilisen päivän ja jatku vaan pitkälle yöhön. Vessassa tuli rampattua taas puolen tunnin välein kun toi muksu oli niin levoton ja koko ajan tunki tonne rakkoon päin. Tuli taas fiilis että josko lähtö tulis mutta se mitään tullu :/ Ihana että muutki seuraa tota esikoisen syntymä viikkoja ja päiviä. Meillä ne meni eilen joten pidemmälle mentiin tän kanssa..

Poika päätti herätä sitte ennen puolta seiskaa ja nyt ollaa sitte hereillä. Imuroitiin äsken jo, huomasin että pienempi paha imuroida kun kaivaa kaikkea kakkaa ton suusta koko ajan :x Nyt pitäis sitte keksiä jotain tekemistä ettei ihan täällä köki koko päivää.. Jos menis Ideaparkkiin taas pyörimään :p

Vauvojen kanssa ulkoilusta Kaks viikkoa on pysyttävä kotona jos pakkaset on kovat. Viime helmikuussa kun toi esikko synty oli tosi lauhat kelit niin sillo meille sanottiin että ulkoilun saa alottaa pikkuhiljaa kun syntymäpaino on saavutettu, me päästii sitte muutama päivä ennen 2 vko ulos.

Nyt takas touhuumaan :wave:
 
Merkkiä vaan, ei uutisia ja jotenkin plääh olo kun mitään ei tapahdu.

Valtavasti onnea kaikille vauvansa saaneille ja toivottavasti saadaan lisää taas tänään! Laitattehan synnytyskertomuksiakin ehtiessänne, kaikki haluamme varmaan tietää lisää :D

almaa vko 38/39 (kirjanpitokin jo sekaisin...)
 
ONNEA TOUKKA :flower: :heart:

tää lähtis nyt neuvolaan... :wave:

tatuka+peikko 38+3

ps. vinkki hänelle(en taas muista kuka) jolle obsidan teki pahan olon : ota yöllä vessakäynnin yhteydessä. Ei välttis ehdi paha olo iskeä ennen nukahtamista...
 
Huomenia ladyt,

täällä pääsis nyt sit kaiken kukkuraks lumitöihinkin, ei P***le. No ei sitä paljoa ole, mutta kun nyt nää 2 kämppääkin tässä.
Aloitan aamuni mammajoogalla ja sitten K-raudan kautta hakee anoppi mun siivousavuksi :)

Raskausrintamalla kaikki ennallaan, eli ei mitään uutta.

Mukavaa päivää kaikille!!

40+1
 

Yhteistyössä