Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onpas tänne tullut nyt paljon vauvauutisia.
Onnea siis Toukalle, Nanadalle ja Pheobsille. :flower:
Ja kyllä se Kyrsä taitaa olla vauvaa hakemassa, kun ei tainnut kirjoittaa eilen eikä tänään lainkaan...
Kärppikselle pikaista paranemista!
Mulla kului päivä kaverin kanssa keskustassa pyöriessä, ihan kivaa vaihtelua kotona nyhjäämiseen. Muutoin ei oloissa mitään uutta.

Kuume & pikkuinen 38+0
 
meikku ja nanada kiitos synnytyskertomuksista. Huih! :flower:

Nanada, kiva oli kuulla isosisaruksien kommenttteja, kun meillä täällä myös nämä isommat sisarukset 11v ja 15v..

Phoebs onnea kovasti teidän perheelle myös!!
 
Onnea nanada ja phoebs! :heart: :heart:

Tänään on supistellut muutaman kerran vähän kipeämmin mutta ei pahasti. kasassa ollaan vielä ja varmasti pitkään. =) Väsymys on kyllä kovaa. |O Taidan painua kohta sohvalle neulomaan. Pojat pyysi mua neuloo niille pienet pehmoeläimet joten niitä oon nyt tehnyt. =)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart:

Ihanaa, että Toukka pääsi vihdoinkin tositoimiin ja hyvänkokoinen vauvahan sieltä sitten tuli. Toivottavasti jaksat jossain vaiheessa tulla kommentoimaan tänne tapahtunutta :)

Meillä oli tänään neuvola taas, nyt kun poju on sen 2 viikkoa vanha. Ja painoa onkin tullut tosi mukavasti, eli yli 3 kilon ollaan, tarkalleen 3030g. Painoa on siis tullut viikossa 2650 -> 3030 eli hyvin on kasvu lähtenyt käyntiin ja alun vaikeudet ainakin tällä erää voitettu :heart:

Jos joku muuten vielä haluaisi niitä äippäpakkauksen kestovaippoja, niin mä voisin sellaisella postikulujen hinnalla niitä halukkaalle laitella. Eli siinä on niitä sisäosia ja kuori, harsot olen ottanut omaan käyttöön. Laitelkaa yv:tä jos kiinnostaa :)

 
Mammutti-Mamma Nanada ja Phoebs paljon onnea!!! :hug:

kiva lukea teidän synnytys kertomuksia... omaa synnytystä odotellessa.

aamu lähti käyntiin tänään todella hyvin.. aamuyöllä kipeitä supistuksia jotka meni ohi..
sitten rupes tulemaan oikeen kunnolla limaa mutta siinä ei vieläkään ollut veriviiruja.
aamupalat syöty ja kahvit juotu.. kaikki tuli ylös ja vatsa muutenki ihan sekaisin.
päivällä söin sitten uudelleen ja se sentään pysyi sisällä.
suoraan sanoen vituttaa.. itkettää jne. tuli niin ihana puhelu tänään mun miehelle
meiltä lähti sitten asunto.. no ei siitä sen enempää.
täytyy rupee etsii uutta ja samalla pikkuhiljaa pakkailla.

äippä-83 38+2
 
Äippä-83 :hug: toivottavasti löytyy pian uusi asunto.
Mammutti-mammalle onnittelut. :flower:

Epäilen, että pikkuinen on hyvin vahvasti päättänyt tulla pihalle oikean kylkeni kautta. Yritys on ainakin kova. Maha on hauskan mallinen, kun vauva päättäväisesti venyttää sitä... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuume82:
Epäilen, että pikkuinen on hyvin vahvasti päättänyt tulla pihalle oikean kylkeni kautta. Yritys on ainakin kova. Maha on hauskan mallinen, kun vauva päättäväisesti venyttää sitä... =)
Papu oli eilen päättäny ihan samaa. Tosin vasemman kyljen kautta (änkäsi peppuaan niin kovasti mun nahkaa venyttäen, että se saaaattui..). =)


Ja samalla onnea uusille vauveleille ja äideille :D
 
Kiirettä pitää mutta tulinpa huikkaamaan pikaisesti, että TYTTÖ TULI!! :heart:

Meille syntyi siis pieni tyttövauva 2.2.2009, päivää ennen laskettua aikaa. =)

Supistuksia oli tullut aamukuudesta lähtien, mutta ei mitenkään säännöllisinä. Kuitenkin ne olivat sen verran erilaisia ja voimakkaampia kuin aikaisemmin, että aloin jo aavistellakin että kohta syntyy...
Myöhemmin päivällä supistukset loppuivat mutta alkoivat iltapäivällä uudestaan. Illalla klo 18.30 lähdettiin sitten viemään tenavia hoitoon ja itse nokka kohti sairaalaa. Supistuksia tuli n.7min välein mutta ei hirveän kivuliaita.
Klo 20 oltiin sitten sairaalassa, kohdunsuu 5cm auki ja vauvan pää tuntui tosi alhaalla. Sydänkäyrää otettiin puolisen tuntia ja kaikki siinä ok.
Supistukset alkoivat muuttua kovemmiksi ja klo 20.45 siirryttiin synnytyssaliin. Tässä vaiheessa tuli muutama tosi tuntuva supistus ja kätilö käski kokeilla ilokaasua. Eipä siitä kyllä mun mielestä juurikaan apua ollut!
Kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja totesi että "Kohdunsuu on 10cm auki ja tiäkkö kuule tää syntyy nyt!" :eek:
Sitten kalvot puhkaistiin pikaisesti ja seuraavalla supistuksella sai alkaa ponnistaa! Ja ei mennyt kun 2-3minuuttia kun klo 21.02 pieni tyttövauva tuli maailmaan! :heart: :heart: :heart:
Painoa tytöllä oli 2970g ja pituutta 49cm.

Oli mielestäni todella helppo ja nopea synnytys, enkä ehtinyt olla kovinkaan kipeä muutakuin n. vartin. :)
Eilen tultiin kotiin ja nyt jännityksellä odotetaan miten tää arki lähtee rullaamaan kolmen pienen kanssa.. :wave:
 
Vauvauutisia tulee nyt tiuhaan tahtiin, Onnea kaikille nyytin saaneille tasapuolisesti! :flower:

äippä-83, toivottavasti asiat järjestyy parhain päin :hug:

Kiitos kaikille jotka ovat synnytyskertomuksiaan tänne kirjoittaneet, on todella mielenkiintoista lukea niitä! Jokaisen kokemus on aivan omanlaisensa ja ainutlaatuinen. Nyt toi vauveli yrittää kans tulla kyljestä läpi, huh heijaa.. =)
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Ja omat pikaiset kuulumiset:

Tiistaina kirjoittelin tänne että la meni sunnuntaina ja ei mitään oireita mistään. Ei vielä nukkumaanmennessäkään kunnes heräsin noin puoli neljä supistuksiin joiden väli oli heti 5min. Siinä soittelin isukkia lähtemään ajamaan (oli siis toisella paikkakunnalla) kotia, esikoiselle lapsenvahtia ja itselle kyytiä. Viiden aikoihin taisin olla sairaalassa (koko ajan järkyttävän kipeät ja tiheät supistukset), kätilö katsoi tietojani ja sanoi että eka kun oli nopea niin tämä taitaa olla ihan just tuloillaan. Pikkasen otettiin käyriä. sitten saliin ja ooteltiin sopivaa supistusta jolloin kalvot mpuhki ja pää tuli jo samalla ulos. Pari ponnistusta ja se oli siinä. Kipu oli ihan hirveä ja vedin ihan kaarelle kramppiin, onneksi ei tullut kuin pikku nirhaumia eikä tarvittu kuin kolme tikkiä. Ihana pikku poika syntyi siis viikolla 40+3.

Istukka ei tullut ulos niin sitä yritettiin reilu tunnin verran. Onnistui sitten kun kahden kätilön voimin runnoi mahaa ja laittoi jonkin "napa-coctailin" ja jotain... siitä vähän hatarat muistikuvat kun ei ollut niin miellyttävä kokemus.

Mutta nyt päästiin ihanan pikku nyytin kanssa kotia!

Voimia kaikille ja käyn lukasemassa välissä olevat tekstit paremmalla ajalla!
 
Kiitos tsempeistä ja haleista :) Lentikselle lohdutus että turhaan et ole selkää ym. valittanut kun fyysisesti tämä raskauteni on ollut todella helppo et sitten on niitä karikoita ja henkistä kasvua ollut sen edestä. Että saa selästä valitella :) Ja mullakin heti tuli et 14.pvä on ihana päivä pikku tytöllesi, rakkauden ja ystävyyden päivä ja kun vielä kerroit miehesi tytön nimen olevan Valentina :) Ei voisi paremmin sattua sopiva päivä!!
Taisi olla Tieteen Kuvalehti kun luin että raskaana olevat naiset sietää paremmin stressiä, uskoisin että lapsen takia olen jaksanutkin taistella asioista et kyl tuolla taitaa jotain perää olla. Ja sekin et jäin marraskuussa pois jo töistä varmaan myös osaltaan auttoi jaksamaan, tiesin ettei voimavarat riittäisi enää vaikeasti muistisairaiden hoitamiseen jotka oli tosi hankalia. Mutta en yhtään ole katunut et peruin silloin kesällä keskeytyksen ja päätin odottaa yksin, koska nyt saan tämän ihanan 'lahjan' elämääni joka minulle on annettu juuri silloin kun vähiten odotin mutta selvästi tarvitsin, pienen rakkaan poikalapsen(josta viime yönä näin unta että vaihdoin vaippaa ja hän sitten pissasi päälleni ihan kunnolla) :D

GLOW Vielä yhdessä kasassa ollaan :D Mutta tällä viikolla on tosi paljon, päivittäin ollut kunnon mahan kiristymistä vähänkään reippaammasta ja menkkajomotuksen kera välillä, eikä asetu ihan heti vaikka istahtaisi. Mutta uskon et harjoitussuppareita vaan kun ei juurikaan kipeitä ole. Hui jos tulisi nopea synnytys kun matkaa sairaalaan 80kilsaa vaikka ambulanssilla tuon matkan taittaa hujauksessa eikä todellakaan ole pisimpiä mitä olen täällä netissä lukenut :)
Miten muuten menette muut matkaan, riippuuko onko päivä tai yö, viekö puoliso(etenkin varmaan jos tulee mukaan synnytykseen ja taisi melki kaikilla tullakin) vai onko monella myös tuo ambulanssi/taksikyyti? Minun mukaan tuleva lapsuuden ystävä ja 'haltijakummi' asuu sairaalan lähellä et hänet on helppo sinne sitten kutsua :)

absa ja atso 37+4
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart:
Ihanaa,että alkaa niitä vauvoja tupsahtelemaan!! :D

Tänne kuuluu ihan hyvää!
Vauva syö hyvin,n.kahen tunnin välein 15min!Ja on aikamoinen kakkamasiina! :LOL:

Nyt tekemään pitsaa!! :p

Tyyppien äippä ja Miro 2vko4vrk
 
Keltamo onnittelut!! :flower:

absa taksikyydillä lähen kyssiin huristamaan sit ku alkaa siltä tuntua. tai sit toki lanssilla jos jotain ihmeellistä tulee eteen. Ja tosiaan oon nyt sit kovasti sitä mieltä et yksin aion siellä kärvistellä sit, ellei lähtö sit tule tuon erään ystäväiseni seurassa..Absa varmaan tiedät kenestä puhun..S...

tää mamma jumii kyllä loppuillan koneella,mua ei saa kirveelläkään ylös tästä tuolista. nythän se alko ihan kunnolla liitoksia vihloon,koko raskauden edestä. viimeks näitä tosiaan oli heti puolivälin jälkeen,nyt säästyny niiltä, ni nyt sit senkin edestä. ja tulee ihan spontaaneja harjotus suppareitakin :p Mietin tos just et hitostakos mä tiedän miltä se kipee supistus tuntuu, ei mitään muistikuvaa ja nyt vihloo ja supistaa ja mytyllä on niin kova vauhti päällä et siitä johtuu varmaan yli puolet juilinnasta :LOL: Tää ihan selkeesti tähtää sinne päiville ku ei oo lapsenvahtia...

nääkin tekee jo muuten sen verta ilkeetä et mua ei innosta ajatus synnytyssuppareista yhtään.... :whistle:

l&m taas :D
 

Yhteistyössä