Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Täällä edelleen yhtenä :eek: oireilee aina iltaisin ja sit kun pään tyynyyn laittaa ja rentoutuu olevinaan niin taas herää hyvin tai hyvin huonosti nukutun yön jälkeen ettei taaskaan lähtöä tullut.
Harmittaa omasta puolesta olo niin tukala aina välillä mutta tukalammaksi sen tekee kuinka minun nuorimmainen neiti 3v jännittää vauvan tuloa. odottaa kun tytöt vaan haluisi nähdä vauvan :'( ja tietysti sitä että mummi varmasti hoitaa heitä jos äitille lähtö tästä tulee synnäriä kohti
kaikki mitat menee keskikäyrän ja yläkäyrän väliä;) veikattu nyt kokoa 39 +3 oli koko arvio 3,700-4kg :eek: painoa on nyt kertynyt 14 kg ja vointi sen mukainen turvotus +++ mutta näillä mennään loppuu asti toivottavasti h-hetki pian koittaa
Onnea kaikille vauvansa saanneille ihan kyynel silmässä ajattelee sit onnea minkä te jo olette saaneet kokea :hug:
 
Mamukille hurjasti onnea :heart: :heart: :heart:

Emsat ihana massu. Mulla kamala pakanamaan kartta raskausarpineen. Onneksi ne eivät ole nyt lisääntyneet tällä kertaa, vaikka vielähän niitä ehtii.. Mä luulen, että jos tällä palstalla joku edes alkaisi jotain ikävää esim teitä kohtaan, saisi varmaan kuulla kunniansa. Porukka varmasti, minäkin, halusi puolustaa palstaa ja sanoa oman mielipiteen ihmisistä... Niin kuin tekin... Tietenkään kaikki ei voi olla yhtä mieltä ja toisten tapa ärsyttää toista ja toista ei.
Ehkei sitä kannata markkinoida, eikös se ole sitä suvaitsevuutta puolin ja toisin. =)

Tuo molempien vanhempien mahdollisuus vauva vapaaseen ei toteudu meilläkään...
Mies on opiskelija joten vapaan pitäminen on käytännössä aika hölmöä, ku kouluhan sitten kärsii. Siellä kun tentit ym on ajallaan ja luennot silloin kun on. Toivomme tentitöntä viikkoa vaavelin syntymän aikoihin.
He ja sitten tuo rahakorvaus kelasta... Ei olla edes kysytty.. Opintotuki ja se raha ei varmaan eroa juurikaan, turhaa paperisotaa vain.. Hienoa on ettei opintotuen asumislisään vaikuta enää puolison tulot, mutta mutta lapsen synnyttyä siirtyy yleisen as tuen puolel jolloin ei taas saada mitään.... HYVÄ KELA, tulihan purnattua tuotakin asiaa....

Minä onneton venäytin itseni aamulla pihalla ja nyt joka liike sattuu kävellessä... :ashamed:

Nyt viemään esikoista rippikirkkoon ja ex anopille kaffel, saa nähdä miten kiipeän kolmanteen kerrokseen....

Kivaa sunnuntaipäivää. =)
 
mamukille paljon onnea pikku neidistä!

emsa roikkukaa mukana vaan! hyvähän se on,että toitte esille miltä teistä tuntuu, älkääkä nyt aateltko et nyt kaikki heti teilaa teidän ajattelutavan, me vaan koetaan asiat eritavalla ja toisilla on kovempi suodatin nettipalstoilla.(mulla on koko netin suhteen TOSI kova suodatin,mitä menee suoraan pään läpi ja mitä sinne jää...) Ja tosiaan niinkun jotkut jo mainitsi,niin kaikkihan me ollaan ihan erilaisia täällä,ikäskaala on laaja ja lapsimäärät on ihan erilaiset.On meitä yksinodottajia,uusperheitä,"taviksia" ja sitten te:D ja mistäs sitä tietää,oletteko listan ainoa naispari,olette vaan ainoina rohkeasti sen tuoneet esiin.

sitten omaa napaa
mitä kummaa.toinen hyvin nukuttu yö :eek:
tuossa äsken,vissiin näin helmikuun alun kunniaksi pari kertaa vihlas mahasta. ei ollu kuitenkaan supistuksia,lähinnä jotain liitoskivun olosia. tuntuu et vauva on ihan hassustipäin tuolla mahassa,jotenkin se on puskenu takapuolensa tuohon ihan keskelle, ei tunnu olevan RT1 eikä RT2 vaan hmm....RT1½ :LOL:

helkkari sentään..neljäskymmenes viikko läks...
labello ja mytty 39+0 :heart:
 
Mamukki: PALJON ONNEA PRINSESSASTA :hug: :flower: Olipas hyvän kokoinen pikkuneiti =)

Täällä eilen testattiin ässät, silleen sen enempää suunnittelematta... Olo on kuitenkin ihan ok, mitä nyt välillä supistaa tosi kipeesti. Ekaks siis siivoilin kodin juhlia varten, pidettiin juhlat, käytiin saunassa ja ekaa kertaa moneen viikkoon se viimeinenkin ässä. Ja kun sauna oli viel lämmin niin vielä lopuksi mentiin uudestaan saunaan. Ei supistellut normia enempää, mutta eipä tässä viel mikään kiire ole B) Koitan kovasti nauttia näistä viimeisistä päivistä ja siitä jännityksestä, että "koskakoska"...

Noista jokojoko-puheluista: Mun äiti soittaa joka arkipäivä klo:15.00 mulle kun pääsee töistä, että JOKOJOKO? Sitä on kestänyt jo ainakin 2 viikkoa... No onneks e on vaan äiti joka soittelee, kaverit satunnaisesti soittelee ja kyselee kuulumisia eikä se mua häiritse yhtään :saint:

-Kyrsä ja nappula 37+2
 
tuosta isyyslomasta: Ensinnäkin on tosi EPÄREILUA, että emsat ei sitä saa :eek: Pistää oikeen vihaksi |O
Meillä ei mies sitä pidä, ei ole koskaan pitänyt. On töistä sen aikaa pois kun olen vauvan kanssa sairaalassa. Sitä tässä olenkin pelännyt, että jos kaikki ei menekkään hyvin ja vauva joutuukin jäämään sairaalaan niin mitäs sit... Miten olen 3:n lapsen kanssa kotona ja samaan aikaan yhden kanssa sairaalassa... Muttei auta murehtia vielä kun toistaiseksi kaikki on hyvin. Ja syy, miksi mies ei pidä isyyslomaa on ihan vaan se, että hän on firman ainoa työntekijä pomon lisäksi, hän ei raaski jättää pomoonsa yksinään siihen härdellin, mut kyllä raaskii jättää tähän härdelliin :LOL: Ei vaan, kyllä tuo parhaansa mukaan auttelee ja tulee tösitä tänne jos tulee tarvetta.
Mutta siis pointti tässä on se, että NE JOTKA HALUAISIVAT pitää sen isyysloman, ei joko pysty tai saa :headwall: ja mun ukko, joka saisi, ei tunne sitä tarpeelliseksi!

tulipas avauduttua :snotty:
 
Soitin äidille eilen kysyäkseni yhtä reseptiä ja se vastas puhelimeen innokkaasti pelkästään "NOooOO?" Vähänkö repesin. Ja sisko, joka soittaa normisti vaan kerran kuussa, on jo pirauttanut pari kolme kertaa viikossa.. Vitsailtiinkin että alan pistämään kaikille tekstaareita tyyliin "maanantai EI MITTÄÄ, tiistai EI MITTÄÄ, keskiviikko torstai EI MIIIITTTÄÄÄ".
Kamalia unia oon nähnyt. Ja aivan siis absurdeja sellaisia. Taitaa johtua pinnallisesta nukkumisesta, en normisti muista mitään uniani.
Vatsa on ihan hirveän kokoinen eikä ole oikein asentoa jossa voisi olla. Paitsi seistä voi. Aaargh.
Ihanaa kun vauvoja on jo niin monella :flower: Ärsytyskeskusteluun voisin minäkin mainita että vauvansaaneet ärsyttävät tällä hetkellä eniten(siis EI todellakaan OIKEASTI, ihana lukea synnytyskertomuksia). Mä oon nimittäin ihan varma, että oon historian ensimmäinen raskaana oleva, joka ei synnytä IKINÄ.. :heart:
 
Glow
Merkkiä :wave:

Onnea mamukki!!! :)

Aamulla oli vähän känkkäränkkä tällä mammalla. On vaan niin tönkkö tukala olo.
Oon kyllä nukkunu kun tukki! Pari kertaa yössä veskiin, uni tulee tosi hyvin. Ihan ihme! Masuasukkikaan ei oo myllänny entiseen tapaan, ei oo heränny mamman vessakäyntiin! Melkein jo huolissani olin kun on liikkunu vähemmän, mutta on kuitenki liikkunu, josko ihan normaalia tämä.

Pulkkamäessä vähän piristyi sentään :) ja kun sai miehelle sanottuu että oon ihan kypsä! Itku meinas tulla. Vaikka onhan tässä LA:aan vielä peräti 9 päivää. Siksi kai odottaa kovasti, kun niin kovin varoteltiin mua että etuajassa tulee :whistle:
Mietin jo, että jos menee yli, kuinka yritän pitää "puoleni" ettei antais mennä paljon yliajan. Sillä mua oikeesti pelottaa jos onki iso vauva! Rasittavaa, kun ei saatukaan tiistaina kokoarvioo, vaikka sen takia koksiin mentiin :headwall:
Tänäaamuna mies sano ekan kerran masutyypille että tules nyt jo ulos sieltä :heart: alkaa isukkikin olee jo vähä kärsimätön.

Oon kyl selvinny raskausajasta ilman mitään kamalia hepuleita :eek: Toki pieniä pään kiristyksiä sillon tällön, mutta enimmäkseen tosi rauhallista ja noh, itkuherkkää, onnellista aikaa ollut.

Mulla on ihme tuntemus että tää vauva syntyy 9. päivä. En tiedä miksi :xmas:
Tai sitte 5.päivä, kun mies on hammaslääkärissä suu puuduksissa viisaudenhampaiden takia...

Ainiin, kovasti yöllä kutiaa jalkapohjat ja kädet :/
Lievää turvotusta ja päänsärkyä edelleen... tuohan ei välttämättä tarkoita mitään, tai sitten tarkoittaa. Noh, neuvolassa pitänee ottaa puheeksi huomenna.
Miten on mahollista et minkätahansa ruoan hajusta tulee tai yltyy jo oleva päänsärky?! vaikka ois oikeen hyvä ja "loiva" ruoan tuoksu??! ihmeellistä.
 
Unista Mäkin näin viimeyönä ihan kummallisia unia, toisessa olin mukamas täällä kotikaupungissa työmatkalla ja siis 2 vko lähi hotellissa. Mietin siinä kovasti et "mä ainaki livahdan käymään kotona jossain välissä..." se oli niinku jotenki kiellettyä muka, enkä ollut siis enää raskaanakaan. Ihan päätöntä!!

Isyyslomakeskusteluun Onko suunnitelmaa kuinka pidätte? Me kun ajateltiin että mies pitää heti syntymän jälkeen ainoastaan talvilomaviikon ja sitten vasta ku vaavi n. 3 kuinen niin sen oikean isyysloman. Ajatuksena on että isukki pääsis kunnolla tutustuu lapseen ja lapsikin olisi jo hiukan sosiaalisempi, kun se alku on kuitenkin ( ehkä?? ) sitä tissiä ja unta, tissiä ja unta. Toisaalta mä saisin sitte omaa aikaa kanssa...Mitä mieltä kokeneemmat???

Jaahas pitäs lähtee suhkuttelee taas pihan poikki tonne toiseen kotiin, toivoen että kämppä olisi jo edellisiltä asukkailta TYHJÄ!!! Helmikuuta kun mennään jo, niin muuten:

IHANAA ALKANUTTA HELMIKUUTA!!! :heart: :heart:
 
Huomenta!

ONNEA taas uusille vauvautuneille!!!

Emsat Mä luin nämä sivut nopeaan ja saattaa mennä ihan vierestä taas mutta... Mä veikkaan et nämä perhe/lapsi-kuviot on niitä, joissa jokaisella on joku mielipide. Perusajatus on kai edelleen nykyäänkin se et perheessä pitää olla isä, äiti, kaksi lasta ja se kultainen noutaja :LOL: :LOL:
Enkä siis tarkoita täällä palstalla vaan ihan yleisesti!!
Musta ihmisten pitää saada olla ja elää omalla tavallaan sillä muutenhan täällä olisi aika huonot oltavat suurimmalla osalla ihmisistä... Jokaisella taitaa kuitenkin löytyä niitä "arvosteltavia" tapoja ja piirteitä jotka ei kaikkia miellytä.
Mä itse olen huomannut , että jopa se on ongelma joillekin ettemme halua kuin yhden lapsen. Joko olen lastenvihaaja tai sitten ihmetellään miksi edes sitten haluan yhden... Öööö... Joo mutta jos haluamme VAIN yhden! Olen kuullut, että se on itsekästä!! MIten helskutissa?! Onko se itsekästä jos ei halua kansoittaa yksin tätä maailmaa? Samalla tavalla voisi yhden lapsen perhe pitää viiden lapsen perheen vanhempia itsekkäinä...
Musta on aivan sama kuinka monta lasta haluaa vai haluaako yhtään... Tärkeintä musta on se, että kykenee itse hoitamaan lapsensa ja elämään onnellisena valintojensa mukaan.

Huomaan itse joskus sortuvani siihen, että sanon jollekin lapsettomalle tuttavapariskunnalle/kaverille (vaikka päätin etten tekisi niin...) et sitten ku tekin hankitte, sitten ku teillekin tulee... AaRrGgggg!!!! Ja se on juuri sitä mitä itse inhosin aiemmin!!! Jotenkin siihen sortuu nyt itse, että olettaa kaikkien haluavan lapsia.

Hauskaa on myös se kuinka yhdet sukulaisemme pohtivat selkämme takana sitä kuinka meidän pitäisi luopua koirista lapsen synnyttyä. Miksi? Koska he teki niin ja ovat opettaneet lapsensa pelkäämään koiria. Heidän mielestä koirat ja lapset ovat vaarallinen yhdistelmä!!
Olipas purkaus... Heh, kunhan ne samat sukulaiset kuulevat kenet haluamme lapsemme kummiksi niin sitten vasta myrsky repeää! Herranjestas millaiseen ympäristöön lapsemme syntyy... Tappajakoiria ja kumminakin "vähemmistön" edustaja... :LOL: :LOL: :LOL:

Mulla särkee nyt toista päivää pää... NIIN ärsyttävää!

Caro + masukki
 
Glow
Caro; mäkin olin vähä suu auki, kun meidän äiti totes tossa kerran että "oottes te miettiny tota koiraa sitte kun vauva tulee?" Hän oli sitämieltä että melkeen pitäis koirasta luopua... Mulla/meillä ei ole tullu mieleenkään!! Enempi mä olen miettiny että toivottavasti ei käy vauvan itku kovasti koiran hermoon. On 9v kultanennoutaja, kiltti ja lepposa (laiska :D ) kun mikä. Tietenkään me ei voida tietää miten vauvaan reagoi. Onhan meillä tuo 5v poika, mut koira ja poika ovat tutustuneet toisiinsa kun poika oli 3v. Ovat ylimipiä ystäviä keskenään :)
En voisi tehdä sitä pojalle, että koirasta luovuttaisi! Eikä muutenkaan.
Käyhän mulla hermoille välillä ne karvat ja kuolaläntit jne... mutta kuitenkin...
Täytyy toki vaan toivoo ettei vauvalla ole/tule allergiaa!
Mut että en mä ole ajatellu että olis mitenkään hankala yhdistelmä vauva ja koira(t ) . olipa sekava selostus :whistle:
 
Onnea jakaantuneille :flower:

Mä olen nyt niin väsynyt, en tiedä johtuuko huonosti nukutuista öistä vai mistä, mutta en jaksa enää mitään. On vaan niin väsy... :ashamed: en siksi jaksa edes jokaiseen juttuun kommentoida ja siksi aina käydessäni kirjoitukseni painottuvat omaan napaan, joten antakaa se minulle anteeksi.

Eilen keilaamassa, eikä silläkään mitään vaikutusta, muuten kuin tajuttoman älyttömän hirvittävät kivut tuolla alhaalla. Itkien saa nyt liikkua. Heikkona hetkenä meinasin jo soittaa synnärille ja sanoa että nyt tulen synnyttämään, että en tahdo kahta viikkoa enää kärsiä. Mutta mutta..onneksi sain sitten piettyä itseni poissa puhelimesta. :whistle:

Emsat...kiva kuulla teistä pitkilleen! :wave:

Joko joko- puheiluita ei ole tullut. Mua vaan aina hirvittää soittaa äidille, kun se on niin mukana tässä jutussa, että se luulee joka kerta, että nyt olen synnyttämään lähdössä. Hälle on ilmoitettava HETI kun on lähtö eessä, olipa kello mitä hyvänsä. Tiedän että jos lähtä tulee yöllä ja soitan sille, niin se ei nuku koko yönä enää ja töissä se on sitten silmät ristissä. |O

Eilen olin sitten hieman (lue:tooosi äkänen) pettynyt mieheen kun keilailemassa oltiin niin ne muutamat ei jäänyt siihen muutamaan, vaan vähän enempään. Ja lopputulos: HUMALA! Ai että sapetti, ja kaikki kyseli että onko Johannalla pahamieli? Niin onko?? Mitäs jos olisinkin sitten päättänyt synnyttää just viimeyönä, en varmasti olis antanu sitä anteeksi miehelle, kun siellä viinan huurusena olis ollu. (no nyt puolustuspuhe loppuun, ettei kellekkään jää siis mielikuvaa siitä että minun ihana mieheni on täysi sika :LOL: ) Hänhän ei oikeasti ota paljoa alkoholia. Muutaman kerran vuodessa. Eli tosi tosi harvoin. Nyt vaan tuo ajankohta tuntu huonolta, mutta onneksi siitä selvittiin ja hän sai siitä taas muistutuksen...kovan päänsäryn :LOL:

Kattokaa nyt taas tuota minun tekstiä...aika omanapaista, mutta johtuu täysin mun väsymyksestä ja kiinnostuksen puutteesta mihinkään ja mitään kohtaan. Yritän ensi kerralla muistaa teitä hyvät mammat :heart:

Jospi ja pakkasia pakoileva Papuliina 38+1 :heart:
 
Caro Mä nään kanssa niin punasta kun joku kuvittelee että kaikki haluaisi elää justiinsa jonkun halavatun kaavan mukaan.
Mulla oli se yks likkakamu ( joka kans oltu jo yli vuosi -ei missään tekemisissä ) , mua niin riso just se kun sen suusta pääs aina tyyliin " miks etsä laita ripsaria niinku mä?"" miksestsä käytä tälläsiä vaatteita?" " miksetsä koskaan kehu mua?" " mikäs kiire teillä on lapsia tehdä ku mekin halutaan niitä vasta ehkä joskus kolmen vuoden päästä??"ja loppuviimeinen niitti oli kun en kehunut hänen mielestään hänen uutta autoaan tarpeeksi jne... että ihan vaan sen takia koska mun mielestä kenties hänen tyyli ei ole mun tyyli ja hänen tapansa ja hienot juttunsa ei ole mun mieleen. Voi tsiisus ja oikeesti hei ikää yli 30 ja neiti kuin joku 16v |O |O

juuh, nyt sinne suihkuun avautumasta :p
 
Glowlle pakko kommentoida...meidänkin mies menee 5 päivä viisaudenhampaan poistoon ja sitä pelätään että just sillon tulee lähtö. Toivotaan että tulee alkuviikosta tai sitten vasta viikonlopun jälkeen, niin kerkee mies edes hetken nauttimaan vauvasta/pystyy nauttimaan sitten kipujen jälkeen täysin :)
 
Glow
haavemamma; mä luin että suihkuun "avautumaan" ja ajattelin että, auttaisko se suihku paikkoja avautumaan :LOL: voi jestas, ehkä vähän väsähtänyttä ja sekavaa ajattelua...
 
Onnea Pinja, Mamukki ja Niisku :flower: Täälläkin vetisteltiin kun Niiskun kertomusta luin :'( Onneksi olette päässeet kuitenkin aloittamaan vauva-arjen jo kotosalla. Ja mä ainakin muistan vielä sut Pinja :D

Mulla on juuri samanlainen olo kuin Tintulla, eli välillä olen onneni kukkuloilla kotona kahden ihanan lapsen kanssa ja seuraavassa hetkessä tuntuu että kaikki menee päin mäntyä ja mulla on kaks maailman riiviöintä kakaraa (tai siis yksi, mutta toisesta tulee samanlainen kun vähän kasvaa :LOL: ) Mutta kiukkuinen en ole ollut enää 24/7, niinkuin vielä mahan kanssa ollessa...

Emsa: En ole minäkään kokenut ketään täällä kaikkitietäväksi (ehkä se olenkin minä itse :ashamed: ), mutta en minä ainakaan teitä nyt ala sen takia vihaamaan jos teistä tuntuu siltä. Mielelläni luen teidän kuulumisia, joten toivottavasti juttua tulee sieltä edelleen :)

Aply ja poitsu
 
Huh kuinka paljon tänne taas tekstiä tullutkaan, mutta se on hyvä vaan että juttua riittää =)
Onnea vauveleiden johdosta Niisku, Pinja ja Mamukki!! :flower: Onnea myös uudelle mummulle Ruttunaama! :flower:

Nyt on todella se HELMIKUU ja jännitys tiivistyy kaikilla! Kyllä sen pienen nyytin jo haluaisi syliin saada niin kovasti, mut kaikki aikanaan.. ei auta kun odotella h-hetkeä! Mulla eka LA huomenna kuukautisten mukaan, mut ultran mukaan vasta 27.2. :whistle: tiedä tässä nyt sitten koska lähtö tulee..

Isyyslomista, meillä mies ajatteli pitää sen 18pv sitten heti kun on kotiuduttu vauvan kanssa sairaalasta. On kyllä mukava, että se on heti alussa apuna vauvanhoidossa :)

Huomenna olis kauan odotettu äippäpolikäynti, en varmaan saa unta taas ens yönä ollenkaan kun mietin mitä siellä sanotaan :whistle:

Nyt jatkaan remonttihommia =)

T. Kareliini ja vauveli 36+2 :heart:
 
Hei! Meille syntyi 22.1. pieni tyttö, painoa oli hurjat 2530g ja pituutta 47cm. :heart: Olen näköjään listassa vielä vanhalla nimiemrkillä Heidi-, sen voisi muuttaa.:)
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä niille joilla koitos on vielä edessä!
 
pur
Keksin justiin et voin käydä tätä palstaa tälleen sivusivulta läpi, ni saan sit jotain joskus kommentoituukkin kun välil tuntuu et menne ihan itsekeskeiseks tää mun touhu

MUUMISKA Mulla tuntuu olevan just toisin päin kääntyny toi juttu. Kaikenmaailman veivausten jälkeen tuntuu et fysiikka meinaakin ny si pitää mukulan sisällään sinne maaliskuulle asti ja henkisesti oon ihan vaan synnyttämäs ja lähös kokoajan. Ihan ihme maailmoissa pyörin täällä mökissä.

ONNEA MAMUKKI

 
päivää..

Glow avautumisesta... piti vaan sen verran kommentoida että silloin kun esikoista odotin niin supisteli vähän ja sit kerkesin olla ammeessa noin 30-50min niin oli jo kohdunsuu 4cm auki. tosin olin silloin jo sairaalassa en synnyttämisen takia vaan kamalien kipujen takia.
onneksi poika syntyi silloin samana iltana muuten olisivat ottaneet sektiolla ulos koska kivut olivat yhtä tuskaa ja hengittäminen vaikeaa seuraavana päivänä kun esikoinen syntyi niin mut leikattiin.

Sininen Koira paaaaljon onnea pikku prinsessasta! :hug:
jos haluat ja jaksat niin mielellään kuunnellaan sunkin synnytys kertomuksen :heart:

isyyslomista sen verran että kun lähtö tulee niin mies jää kotiin poikien kanssa.. pitää viikon isyysloman silloin.
mun mielestä toi isyysloma on aika veemäinen siinä mielessä kun ne laskee lauantait lomapäiväksi kun ei se kuitenkaan ole jokaisella edes työpäivä :kieh:
no mutta kela on kela..

torstaina taas sairaalaan painoarvioon.. ja seuraava neuvolakin on vasta 11.2
mä kyllä olisin ihan valmis synnyttämään jo.. jotenki koko ajan kamalan tukala olo ja taas tänään ollut paha olo.
alapäässä vihloo ja supistelee jonkun verran mut ei mitenkään kipeesti ja muutenkin kipu tuntuu selän puolella.

äippä-83 37+4
 
Isyyslomista meillä mies pitää ne 18päivää kolmessa erässä. Saadaan silleen sumplittua hälle 3 kertaa 12-14päivän vapaat, kun ajoitetaan pitempien vapaiden väliin ne isyyslomapäivät. Jotain hyötyä epäsäännöllisestä vuorotyöstäkin. Eka pätkän aloittaa 25.2. Sektioaikahan meillä on tosissaan silloin 20.2. Ja silloin pitää pari päivää luvalla poissaoloja ja auttaa mua sairaalassa.

Ai kauhee, mua on alkanut jännittää se sektio, mut eiköhän se ihan hyvin mee.

Nyt syömään herkkui... :LOL:

Smirge ja Viuhtiainen
 
pur
LABELLO olenkin unohtanu sua kiittää taas pinojen kassamisesta ihana ku joku jaksaa ja osaa tämmösiä väsäöillä ja ylläpitää. Ja huh sulla se loppuu kohta viikot kesken =)

EMSAT On varmaan tosi v.mäistä tollanen eriarvosuus kaikenmaailman pykälä viidakoissa, ottaa varmaan pitkän aikaa aikaa ennenkuin virastoissa edes ymmärretään mitä kaikkee niitten pitää huomioida saati viedä jotain muutoksia läpi. Meillä itellä ISYYSLOMAN suhteen - ja vähän näyttää nyt menevän synnytyksen tai ainakin sairaalassa oloajan suhteen - niin, että vaikka haluttais molemmat olla täysillä läsnä niin ainakin mä joudun aikalailla nieleskelemään (pelkään sairaaloita) kun se ei vaan ole mahdollista. Joudun vaan hyväksymään tilanteen ja hokemaan itelleni et tärkeintä ny jokatapuksessa on et toinen ainakin olis ajatuksen tasoplla halukas olemaan ja tekee parhaansa sen etteen.

CARO :LOL: Mun miehen isä on käyny jo moneen kertaan täällä mesoomassa kun otettiin kissojakin taloon ja lapsikin tulossa! Kun se viimeks alotti ni en voinu vastustraa kiususta ja kerroinpa vielä että mieheni on anta luvan mun ottaa kanoja ensi kesänä... :LOL: se oli oikeesti ihan sydänhalvuksen partaalla ja kysy ihan tosissaan hämmentyneenä että missä huoneessa meinasin niitä pitää kun ne ei voi sitten olla pakkasessa :LOL: :LOL: . Olihan se vähän ikävä temppu minulta mut pakko oli vähä nasauttaa, nauraen totesin, et ei me nyt sentään niin hippejä olla, että ihan ajattelin niille kanalan rakentaa.

SK ONNEA :flower:

niin ja RN ONNEA MUMMIUDESTA

Pur ja vauvveli 36+6
 

Yhteistyössä