Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

SUNNUNTAITA :wave:

Me selvittiin laivamatkasta ehjänä kotiin.

Tripletti: Oih, teillä onkin sit vilinää. Meillä vaan yksi 4v ja voi kauhee jos niitä olis 2 saman ikäistä vielä lisää :eek: Tervetuloa mukaan! :)

TERVETULOA MYÖS MUILLE UUSILLE!!! :flower:

RasuNaamari: Toivottavsti ultrassa on kaikki hyvin. VÄLILIHAN LEIKKAAMISESTA: Mulla ekasta leikattiin melkeen heti mitään varoittamatta, Seuraavasta sanoin, ettei saa leikata, muuta kun hätätapauksessa ja ei leikattu silti vähän repesi 2 tikkiä tarvittiin, muttei ollut lainkaan yhtä kipeä kun leikattaessa ja parani nopeemmin. Kolmannestakaan ei leikattu ja ei edes revennyt yhtään. Kai noi paikat on jo niin venytetty äärimmilleen :LOL:

tyypin äippä: Ihanaa, et tääl on muitakin sihtipäitä kun minä. :D Mä unohdan väsymyksissäni kaiken ja puhun ihan outoja kokoajan.

PAHOINVOINNISTA: Mikä siinä on, että jos en ole kotona koko päivänä niin en oksenna yhtään :eek: Onko muilla näin? perjantain taas oksensin ihan urakalla, mut kun lähdettiin laivalle niin kaikki loppui kun seinään. Laivalla söin kun porsas ja yhtään ei edes etonut ja just aiemmin olin ollut tiputuksessa. Miehelle sanoinkin, et taitaa käydä niin, et tää akka muuttaa hotelliin asumaan kunnes viikkoja on yli 20 :D Joo, voishan se onnistua jos olis miljonääri :whistle:

mut nyt hommiin :wave:

-kyrsä ja nappula 10+2
 
Mihin ne aivot tosiaan on hävinneet?? Lämmitin lauantaina saman teeveden viiteen kertaan!! Unohdin vaan neljänä ekana tosiaan tehdä sen teen. Unohdin sanoa perjantaina miehelle et koiranruoka loppuu... Nyt se sitten aamulla loppui! Koko viime yön oli mun avaimet roikkuneet ulko-ovessa ja olen aina tosi tarkka avaimista! Mitäköhän vielä tulee eteen... Unohdan varmaan itseni johonkin :LOL: :LOL:
 
Minuakin ihan jännittää milloin aivot lähtee narikkaan, etenkin jos alan sekoilee töissä urakalla! :)
Olen jo sellaista sekoillut että olen jotenkin omituisesti aloittanut jonkun lauseen ja en ole jatkanut sitä eteenpäin ja en itse muista edes alkaneeni puhumaan!?! Olen vaan et 'en minä mitään ole meinannut sanoa'. Työtovereilla on hauskaa tämän takia :LOL: Tuolla jossain noista miljoonista kirjasista lukikin et naisen aivot kutistuu hieman raskauden aikana, mutta ei hätää, palautuu takaisin sitten :)
Mulla oli se eka neuvola ja paino oli tippunut 3kiloa kk:ssa, ylipainoa on kyllä vielä 10-15kg ettei hätää ole :D Muuten ei silleen erikoista ollut, niitä kirjasia sain ja olen niin lukenut että korvista varmaan jo savuaa! Pahoinvointikin silleen helpottanut ettei tule paitsi jos maha kerkii mennä tyhjäksi, sentään bussissa kärsii jo liikkua.

absa ja 9+5
 
HeipS!

Supistelusta: Joko muilla supistelee? Onko normaalia että näin aikaisin? Ei ne kipeitä oo, mut niitä harjotussupistuksia. Epämukava olo kun oon koko ajan huolissani että nytkö tää jo alkaa?!? Pitäskö tässä levätä vai mitä se beibe yrittää siellä sanoa? ;)

Synnytyksestä: Mulle ei jäänyt synnytyksestä traumoja, vaikka ponnistusvaihe olikin hurjan pitkä, melkein kaksi tuntia!!! Siinä ajassa loppu voimat kesken ja pyysin imukupin jolla saatiin tyttö ulos. Mutta traumoja ei silti jäänyt ja olisin valmis synnyttämään vaikka heti ja joka vuosi. Kyllä ne sen sieltä ulos saa jos ei kaikki mee putkeen. Ainoa mikä jäi kaivelemaan oli kätilö, joka ei antanut mun ponnistaa kyykystä, vaikka sanoin monta kertaa etten osaa ponnistaa selältään. Olin synnytyksen jälkeen satavarma, että olisin saanut tytön omin avuin ulos jos olisin saanut olla eri asennossa. Ensi kerralla aion pitää huolen, että saan kätilön joka antaa minun olla kyykyssä... Mutta avautumisvaihe mulla oli onneks tosi helppo, ruinasin päästä synnytyssalistakin vielä ulos kävelylle ja kanttiiniin syömään jäätelöä. Epiduraalia en olis millään halunnut kun en tarvinnut. Mutta oli se ihan hyvä että laitettiin, se edisti synnytystä ja loput sentit avauduin tosi nopeesti. Ihan jees kokemus kaikin puolin, pääsispä äkkiä jo uudestaan... Palkkio siitä on niiiiin mieletön. Elämän tähtihetkiä kun saa oman vauvansa ekaa kertaa syliin. :heart:

Pixie 10+5
 
:wave:
Täältä tulee taas valitusta!! :LOL: Maha ihan oudon olonen,välil vähän vihloo kans!Meijä poitsu hyppäs sängys pariin otteeseen mun masun päälle!!Ei nyt mitenkään kauheen lujaan,mut kuiteski! :| Kuinkahan luja isku pitää olla että se vaikuttaa vauvamasuun?Onneks huomen on se ultra et näkee onks kaikki ok!
 
Heippa pikaiseen!

Kyrsä mulla on pahoinvointi jo loppunut liki kokonaan, mitä nyt hampaiden pesu saa vielä aina yökkäämmään. Mutta alussa mulla oli sama juttu, kotona aina kestona paha olo mutta jos oltiin mökillä tai kylässä niin ei mitään ja taas kun tuli kotia niin :snotty: :x Kai ne jotenkin ne liian tutut hajut ja olot aktivoi sitä, mene ja tiedä. Toivottavasti sullakin kohta alkaa helpottaa ettei hotelliin tartte muuttaa :D Vaikka kivahan siellä ois parisen viikkoa loikoilla (jos joku maksais) :whistle:


Tyypin äippä
kyllä se onneksi vielä aika suojassa siellä on se vaavi, että eiköhän kaikki ole hyvin. Säikäyttää kyllä aina tuollaiset.

Nyt noi lapset taas tappelee, mies töissä..huoh. Onneks sen loma alkaa kohta!

Tiitteräinen 13 tasan
 
Kyrsä ja Titteräinen: Mulla oli kans ihan sama juttu; kotona aina sairaan paha olo mutta esim.töissä tai kylässä olo ihan ok! Aattelinkin et se on varmaan osittain jotenkin korvien välissä toi pahoinvointi, kotona kun oloansa kerkiää oikein "kuulostelemaan" niin ykäolo tulee... Taas kun oli muuta ajateltavaa niin sitä ei juuri ees huomannut. Kumma juttu..
Nyt onneksi olo ollut jo melkein 3 viikkoa ihan ok.

Viikko vielä lomaa ja sitten takasin duuniin. Ihan viluttaa jo koko ajatus :(
No, ehkä n. 5kk töitä ja sitten äippälomalle! Ja pari viikkoa vois lomailla syksyllä siinä välissä.
(Nää on nyt niitä itsensälohduttamisjuttuja että ois kivempi palata töihin.. :LOL: )

T.Rosinante ja Pötkö 13vk
 
Tyypin äippä: Meillä myös tuo vilkas kuopus hyppii aina päällä ja nyt ollaan koitettu tehdä totaalista stoppia sille. 4 päivää sitten poju loikkas mun mahan päälle niin kovaa, etttä tuli kauhea paineen tunne mahaan ja sen jälkeen se on ollut ihan outo koko maha. Ihan kun olis ripulia, mahaa vihloo ja ilma kiertää, tuntuu, että ripulit tulisi, mutta maha on aivan kovalla. Voihan se johtua jostain mun syömisistänikin... Onhan tuo vielä hyvin peitteiden alla piilossa, mutta kyllä sitä usein jää miettimään, että mitäs jos sittenkin.... Meillä kuopus siis 2v5kk ja on todella vilkas tapaus ja erittäin omatahtoinen/itsepäinen.

Mulla olis 14.8 se np-ultra ja sit nähdään onko siellä masussa kaikki hyvin. Reilu viikon päästä olis se lääkäri.

-kyrsä ja nappula 10+2
 
Pixie: sulle piti jo tossa aiemmin kommentoida, että Just eilen sanoin mun ystävälle, et voiko näin aikasessa vaiheessa jo supistaa kun tulee välillä sellainen supistava olo vatsaan, hieman sattuu ja sit tuntuu, et kovettuisi osittain. Mun ystävällä on siis 5 raskautta takana ja hän sanoi, että supistuksi voi tulla vaikka kuinka aikaisin ja kuinka kipeitä, mutta ne eivät vielä tässä vaiheessa yleensä voi vaikuttaa kohdunsuun tilanteeseen. Tiedä sitten onko näin :)
 
Mulla on tosi epämukava olo kun supistelee ihan koko ajan... Pieni paniikki jo iskee että meneekö tää kesken. Kysyin just yhdeltä tutulta jolla on kaksi lasta ja hän sanoi, että on niitä ollut mulla varmaan ekassa raskaudessakin yhtä aikasin. Ne vaan huomaa tokasta aiemmin kun tietää mitä ne on. Kunhan ei satu niin kaikki on jees... Harmittaa vaan, että voiko esim. lenkkeillä ja käydä jumpassa jos kovin supistelee? Masennun kyllä ihan täysin jos nyt jo joudun jättään liikunnan. :(
 
pixie mulla supistelee. Ihan kivuttomasti,mut välillä menee kovaks tuo alamaha. Parisen viikkoo sitten vissiin ekaa kertaa ja minäkin jo ihmettelin et miten nyt näin aikasin, mut ei se vissiin vakavaa ole kun ei kipeetä tee. Harjottelis nyt kohtu vaan ja sit tositilanteessa osais nopeesti puskee vauvan ulos :xmas: En oo kyllä huomannut et mulla mitenkään erityisessä rasituksessa supistais,vaan saattaa ihan millon vaan mennä masu kiveksi.

Omaan oloon ei muutoksia. Niitä vitamiinitabuja en ikinä muista syödä,oisinko 5kertaa ottanu.. :ashamed: Jospa sit syksymmällä muistais.

labello ja mytty 12+0 :heart:
 
Hotelliviikonloppu rakkaan kainalossa on nyt ohi. oli kyllä tosi rentouttavaa... Vielä reilu viikko lomaa ja sitten töitten pariin. Minäkin muuten tässä kerran jo laskeskelin, että kauanko on aikaa äitiysloman alkuun :LOL: ...ehkä vielä liian aikaista...

Supistelusta: mullakin on sitä ollu ja kyllähän se huolestuttaa, vaikka sanotaankin olevan vaaratonta, jos ei ole kipeää.

Närästyksestä: minulla se on tosi vaiva aina (paha refluksitauti todettu vuosia sitten). Normaalisti sen saa kuriin lääkityksellä, mutta raskaana ollessa ei saa käyttää niitä parhaimpia lääkkeitä, mitä vaivaan on olemassa. Nyt vaan yritetään kärvistellä ja välttää pahimpia närästyksen aiheuttajia (mm. kurkku kuuluu niihin). Huomasin myös kokeilemalla, että rasvaton piimä toimi minulla ainakin närästyksen helpottajana (ei kyllä poista, mutta siis helpottaa). Sikäli jännä, että normaalisti en edes siedä piimää, mutta tätä tämä raskaus teettää :D .

taidanpa lähteä nyt parantelemaan päänsärkyä yöunien avulla: tahtonut olla jokapäiväinen seuralainen jo monta viikkoa ja on kyllä pitänyt syödä panadolia...

lillip ja nimetön vatsalainen 12+6(terkka) tai 12+4(ultran lääkäri)
 
Tyypin äiti, onnea ultraan!

Meilläkin on tänään se, tossa tunnin päästä. Nukuin tosi huonosti kun sellaisessa puoliunessa koko ajan kuvittelin, että olin jo siellä. Ihan kamala jännitys! Tää on mun eka np-ultra, edellinen raskaus huomattiin keskeytyneeksi n. viikkoa ennen np:tä. Pelottaa, että jos siellä ei jostain syystä olekaan kaikki hyvin tai kun mulla on tullut pari kertaa sitä ruskeaa vuotoa, että jos vauvan kehitys on jotenkin viivästynyt... Sydänäänet kyllä oon kuunnellut viimeksi eilen.. Kai mä vaan oon tällänen stressipallo!! Huh, no kohtahan se selviää.

Tuntuu, että pahoinvointikin on palannut täksi aamuksi, ei oo pariin viikkoon näkynyt ja nyt etoo ihan kunnolla. Toivottavasti reipas kävely tonne Kättärille veisi etomisen mennessään.

Hui.

KÖ 11+6
 
Vkl meni rauhallisesti mökkeillen ihanassa säässä.

KÖ, RasuN ja Tyypin äippä Onnea ultraan menijöille!!

Tiitteräinen ja tripletti Tervetuloa joukkoomme ja onnea odotukseen :flower: :)

tyypin äippä Mua ei ole närästänyt muutamaan vuoteen, eikä siis vielä nytkään. Saako esim. Rennietä syödä sitten huoletta?
Muakin vihloo alavatsasta. Esim jos aivastan oikein rajusti niin samalla vihlasee kovastikin.

kikka74 Holitonta sidukkaa ym. juomia voi tietenkin juoda huoletta.

pixie ja muut supistelijat. Esikoista kun odotellaan niin en edes vielä tiedä mitä supistelu on, eli ei ole supistellut. Kaipa sen sitten tietää kun sellainen tulee?

labello ja lillip Töitä loman jälkeen jo viikon painaneena voin lohduttaa että tästäkin jää henkiin ;) Kyllä mäkin olen laskenut jo moneen kertaan milloin mammis jo alkaisi aikaisimmillaan.
Mammiksesta Eikö yleensä siis jäädä m-lomalle n. kk ennen laskettua? Kuitenkin joskus jo 2 kk ennen, saako sen itse päättää vai? Elättelen jo toiveita että joulukuun aikana voisi jäädä, kun meillä on se muuttokin edessä.

Tänään neuvolaan iltapäivästä, mieskin sanoi tulevansa mukaan jos työt sallii :)

haavemamma ja nökerö 12+4
 
Glow
maanantaita :)

Eipä ois millään huvittanu töihin lähteä tänään...

Haavemamma73; äitiysloman voi aloittaa aikaisintaan 50 pv ennen la. Mä laitoin kelaan kysymyksen että voinko siis alottaa vaikka 22.12.08, kun la on 9.2, vastasivat että kyllä ja että voisin aloittaa jo vaikka 8.12. Pyhäpäiviä ei lasketa mukaan, kun lasketaan tota alotus ajankohtaa.

Supistuksista; hyvä että oli täällä juttua niistä! kävin viikonloppuna lenkillä ja kotiinpäin tullessa tuntui ihan kuin supistaisi mahaa! ajattelin ettei voi olla mahdollista näin aikaisin, mutta kai se sitten on! :| ei mitään kipeetä onneksi. melko ihmeen aikasin vaan...

ultra; keskiviikkona se on!! jännittää! onneks on jo aamulla.
 
Neuvolakuulumiset: Hemog oli laskenut jo edelliskertaisesta 125:stä 103:een joten rautakuurille laittoivat. Paino on noussut nyt pari kiloa, glup. Huomaa kyllä että kiristää housuissakin. Verenpaine ja pissa ok.
Sydänäänet kuuluivat jostain istukan takaa, syke oli 170. Ensi kerralla kuulema sitten paremmat äänet, sanoi täti, joka oli muuten eri kun viimeksi.. Mun mies sanoi jälkeenpäin, ku valittelin painonnousua että "toi neuvolan täti oli enempi raskaana olevan näkönen kun sinä.."

Huomenna lähden työmatkalle, joten paussia tulee. Palailen joskus viikonloppuna tai alkuviikosta.

Voikaa hyvin =)

haavemamma ja nökerö 12+4
 
Minä kävin myös neuvolass tänään ja kuulin nyt ekaa kertaa oikein kunnolla vauvan sydänäänet :heart: Hemppa oli 140, verenpaine alhainen niin kuin aina ja varsinkin raskauden aikana ja pissa ok. Painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan puolisentoista kiloa, tosin saattoi eilinen sipsien syöntikin vaikuttaa painoon :p No mutta mahaa on sen verran etten farkkuja ole viitsinyt ahtaa enää viikkoihin jalkaan, mamma pöksyillä mennään =)
Alku raskauden kuvotukset ja väsymykset on jäänyt taakse joten mikäs tässä nyt on sitten ollessa =)

Jaksuja teille kaikille :wave:

*ursus ja "taimi" 13+1*
 
Glow
Ainiin, pakko kertoa viimeöinen uni teille!
Näin unta että olin ultrassa ja täti sanoi yht'äkkiä että "noniin, siinä se Minna nyt sitten on", mä olin miehenkanssa vähän että, niin että mikä minna?? johon täti, "no tämä teidän tuleva vauva, tyttöhän tämä on" :D ohhoh.... kertoiskohan ne myöhemmässä ultrassa jos kysyy...mä aion kysyä kyllä.
En kyllä ymmärrä mistä tuo Minna tuli! Ei ole se nimi käynyt mielessäkään, kun olen vähän nimiä jo mittinyt. Heh.

pitäisiköhän tälle "masulaiselle" nyt antaa lempinimeksi sitten Minna... kun en oo mitään vielä oikeen keksinyt...
 
Kiva kuulla teidän ultrakuulumisia :) Tänään ja lähipäivinä oli usealla nt-ultra, tulkaahan nyt pikaisesti kertomaan kuulumiset :D

Mulla on huomenna nt-ultra ja koitan päästä tänne kertomaan miten meni. Sen jälkeen en olekaan täällä koneen ääressä vähään aikaan ja parin viikon palstatauko on edessä. Kamalaa kun ei tiedä, mitä tääl tapahtuu :headwall:

Eipä tässä tällä erää kummempia, hauskaa viikkoa kaikille!

niisku ja toukka 11+2
 
Laa
Hei,

mä en kyl ymmärrä tätä pahoinvointia! :kieh: luulin et se meni ohi, mut nyt se tuli yhtäkkiä takasin, eikä pysy mikään sisällä :eek: huimaa koko aika, ihan ku oisin merisairas...onneks miehellä on viel pari viikkoa lomaa ni saa levätä.

Huomenna olis ultra meillä heti aamusta, ei nyt sinäänsä jännitä nii paljon, ku ollaan käyty kaks viikkoo sit siellä, mutta se odottaminen on kamalaa |O oon niin malttamatonkin..

Synnytyksestä: Edellinen synnytys oli helppo, sen takia ei osaa jännittää tulevaa, ainakaan vielä. Avautumisvaihe tosin kesti pitkään, mutta ponnistusvaihe oli mielestäni nopea ja kivuton.

Nyt vois mennä pötköttelee-> :)

Laa ja Valentine rv12
 
Moikka! B)

RasuNaamari: Ei oo pitkä matka sairaalaan meiltä ;) Missäpä itse asustat?

Supistuksista:Mulla viime raskaudessa alkoi harjoitussupparit 20viikolla suurin piirtein.Enpäs ole kuullut, milloin aikaisintaan voi alkaa ja miksi toisilla niin aikaisin alkaa...kannattaa varmaan soittaa neuvolantädille ja kysyä, ettei turhaan murehdi.. =) .

Ihanaa, yökötys ja THE väsy alkaa jäädä taa ja parempi olo voittaa, jes!! tätä on odotettu!!! :D Mielitekoja ei ole ja ruokaa ei pysty paljoa kerralla syödä.Terveellistä ruokaa kroppa halajaa kuitenkin mieluummin :p .....salaatteja, lihaa :p :p :p

Huomenna on mulla ultra aamusta, saapa nähdä...hiukan jänskättää...voi kunpa jo näkyisi kumpi sieltä on tulossa....

Hei muuten :attn: :attn: :attn: Te, joilla on enemmän kuin 3 lasta, millainen auto teillä on? Meillä on vw touran kun tarvitaan vähintään se 7 paikkaa ja taakse ei mahdu kuin sateenvarjorattaat..ja se on aika iso ongelma kun nyytti syntyy...Hjääälp!!! ;)


Mukavata päivänjatkoa!! B) B) B)

T:Möökö ja pikkumuru 12+1 :heart:
 
Ihanaa että np-ultrassa olleet ovat saaneet hyviä uutisia :flower:

haavemamma Joku jo tuohon ä-loma kysymykseen vastailikin, eli 50pv ennen la, saa aloittaa, eli sunnutait ja muut pyhät pois laskuista, mutta lauantait kuuluu laskea mukaan :)

niiskunenä, möökö ja laa jännätään yhdessä, meilläkin huomenna np-ultra joten puolilta päivin tuun sitten kertomaan uutisia!

supistuksista mulla tais viimeks alkaa harjotussupistukset n. rv15.. kannattaa mainita neuvolassa, varsinkin jos leukkarit plussalla, niin saattavat johtua jostain tulehduksesta (hiiva, virtsatietulehdus).. mulla ne johtu tulehduksista. Yleensä kuitenkin ihan vaarattomia, mut on hyvä kuitenkin poissulkea tulehdukset.

ON: Aika mennä viipottaa, enkä tajua olevani ees raskaana, jospa se huominen ultra toisi vähän todentuntua tähän odottamiseen. Sydänääniä ollaa kotona kuunneltu, joten aika luottavaisin mielin oon sinne ultraan menossa, mutta kuitenkin pelkään pahinta..
Aamulla ennen ultraa on neuvolalääkäri joten sielä sitten kuunnellaan sydänäänetkin joten varmasti lievittää jännitystä ennen ultraa :)

Raskausvitamiineista oli täällä jossainvaiheessa keskustelua, mulla käytössä
ladyvita plus.. pistää kynnet kasvamaan :D

kuupas ja masu 10+2

 

Yhteistyössä