Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Tervetuloa joukkoon iloiseen Nasu07! :flower:
Caro79:Luulisi kyl et noista vihjailuista tajuisi että raskaana oot!!Aika erikoista kyl! :whistle: Mul o kyl kaverit olleet ihan ilosii eikä erikoisii kommenttei oo tullu, mut mun isältä tul vähän ehkä erikoinen kommentti! Hänel kun kerrottiin niin hän siihen sit vaan että aika äkkiä sit toisen väsäsitte!!(Meil esikko nyt 1v4kk)Ja et kai se on sit hyvä että ne on tehty pois alta!! :kieh: Me ei kyl olla kauheen hyvis väleis iskän kans!

Omasta navasta sen verran että luulin et pahin pahoinvointi ois takana,mut kissanvillat!! :kieh: Nytkin koko ajan sellanen olo et pian vessa kutsuu!! :x Mul tää pahoinvointi on ilmeisesti tälläst aaltomaista!!

Jotain piti viel kommentoida,mut en nyt muista mitä se oli!!
 
Mae
Pika kuulumiset ultrasta. Kaikki hyvin. :heart: Nyt sitten virallinen la 25.2.2009 (eli jos Labello viitsit vaihtaa)
15.8 menen vielä uudelleen, vaikka nyt jo saatiin nt mitattua, mutta varmuuden vuoksi, että saadaan oikeilla viikoilla ja suolistokin oli vielä ulkopuolella kasvamassa, niin tarkistetaan että se on mennyt oikeille paikoille.
Tänään pyysin meidän listan tekijältä, ettei enää laittaisi 3 yötä peräkkäin mulle, vaan 2. Ei kroppa siedä yhtään tätä yötyötä. Saa nähdä joudunko taas sairaslomalle paljonkin ennen äitiyslomaa...
Nyt olen antanut itsellenin luvan alkaa katselemaan vaunuja ja kaikkia ihania vauvan vaatteita... :LOL: En mä mitenkään ajoissa ole, mutta kun se aika menee niiiiiiiin nopeesti :whistle:

Mae ja nauva 10+5 (niin kuin poika sanoo sanan "vauva" )
 
huomenta kaikille...

kuulkaas kanssa sisaret joko teillä muilla on noita kunnon nivuskipuja, mulla oli niitä jo aika alussa, mutta viime yönä tuli sellainen puoli tuntia valvottua kun toinen nivunen nappaili oikein kunnolla, tiedän että se kuuluu asiaan, ei siis huolestuta, mutta ihan uuden tyyppinen kipu kun ekaa odotan, kyllä tää raskaus kaikenkaikkiaan saa ihme olotiloja aikaiseksi.. :D

tyttö vai poika.. mä olen aina ollut sitä mieltä että mie saan pojan, mutta nyt sellainen ajatus et pikku prinsessa voisi olla aika kiva juttu on alkanut pyörimään mielessä..
kumpikin toki yhtä tervetullut, saas nähdä malttaako sitä olla kyselemättä sukupuolta ennen synnytystä..

pahaolo osaa pysyä jo hetken poissa, mutta eilen se riivasi taas kunnolla, viikot vierii silti joten eiköhn se tästä.
mukavaa tiistaita kaikille :wave:
 
jeps, eli uusi helmikuinen ilmoittautuu =)

LA on 28.2. ja sairaala on TYKS ja toinen tulossa, ensimmäinen syntyi 09/07

Alussa mulla oli sellanen olo, että tää raskaus alko siitä mihin edellinen 10kuukautta sitten päättyi. eli pahaa oloa, turvotusta, väsymystä ja selkäsärkyä. nyt alkaa onneksi helpottamaan =) enää on väsymys ja selkäsärky jäljellä ja niihinkin alkaa jo tottua.

Monet ruoat mua ällöttää. esim. grillaaminen on yhtä tuskaa (ainut mitä voin grillata on karjalanpiirakat!). sitten taas oli yks päivä ihan pakko saada hesen punasta majoneesia :LOL:

ei olla raskaudesta vielä kerrottu kun ihan lähipiirille, kun tiedän kommentit...mitä tarvii hankkii lapsia niin nopeesti?! ja et tää on varmaan vahinko! raivostuttaa kun ihmiset ei voi käsittää, että molemmat lapset on toivottuja ja tekemällä tehtyjä. ollaan miehen kanssa oltu kohta 10vee yhdessä ja näistä 2naimisissa ja silti hankitaan lapset kauheen nopeesti?! haloo.... :LOL:

ultra olis meillä ensi viikon keskiviikkona. kiva ottaa tuleva isoveli mukaan, kun ei saada hoitajaa =)

mutta eipä mulla muuta itsestäni. palailen lukemaan teidän kuulumisia kunhan taas kerkeen!

Paveliina ja Justiina 10+3 (kai..)
 
Hellurei, täällä on taas perheonni palannut. Mies tuli eilen kotiin töistä ja suoraan mua halimaan "annatko anteeksi kun olen ollut tyhmä?" Sen päivä oli vierähtänyt mökillä ja oli ollut naapuria ym kyläilijää ja kaljottelua, ettei ollut ehtinyt soitella.. Anteeksi annettu.

Näin eilen lehdessä kuvan punajuuri-jauheliha-auralaatikosta, ja sitä oli pakko rupee tekemään ja slurp hyvää tulikin.

nasu07, shannah ja paveliina Tervetuoloa ja onnea odotukseen :flower:

caro79 Vähän kummaa kommenttia kaverilta, etkö voisi kysyä häneltä suoraan että mikä mättää?

Mä en ymmärrä yleensäkään näitä ihmettelijöitä että "onpas nopea tahti" mitä paveliinakin jutteli, eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka nopeesti tai hitaasti niitä lapsia maailmaan saattaa ja itsepähän niistä huolen pitää.

Mukavaa päivää kaikille :)

haavemamma ja nökerö 13+5
 
Hei,

Onko teillä saatu sydänäänet kuuluviin ekassa lääkärineuvolassa? Olin tänään ja sydänääniä ei kuulunut, vaikka ekasta kuului hyvin näillä viikoilla. Olen tietenkin huolissani, vaikka lääkäri sanoi ettei kannata olla...

Pixie 12+0
 
Pixie Jos sua jäi vaivaamaan niin soita terkkarin päivystykseen ja vaadi että joku kuuntelee kunnolla tai ultraa jos ei muuta. Itsellä on aina kuulunut kun on kuunneltu, mutta välillä jouduttu pitkäänkin etsimään oikeaa paikkaa. Älä ainakaan nyt lannistu, lääkäri on varmaan todennut kohdun koosta ym. että siellä elämää on ja ei vaan sua osannut tarpeeksi rauhoitella. kyllä mäkin kieltämättä olisin huolissani samassa tilanteessa ja varmaan vaatisin jonkun muun kuuntelemaan ne sydänäänet!
 
Tervelutoa uusille, joukkoon vaan!!

paveliina; toi on niin klassista kuulla että noinko nopeeta.. Raskaus on mun mielestä sellainen aihe joka on muiden arvosteltavissa ja muut voi kommentoida ihan miten haluavat, siis ihan vieraatkin.. niinkuin se kun masut kasvaa saa kuulla ihan vierailtakin että onpas pieni maha tai liian iso, onpas sun perät levinny, ohooh, onpa sun iho huonona raskaudesta..Eli se jotenkin on selllainen aihe että jokainen voi pommittaa odottajaa ihan miten vaan, siinä ei häveliäisyyttä tunneta..sanotaan mitä mieleen tulee..Mutta kestäkäämme tämä kunnialla ja nostakaamme nenut pystyyn ja antaa sammakon sanojien olla omassa arvossaan. Toinen mitä inhoan kun vieraat paijaa mun masua..Tulee vaan ja lääppii.Se on sellaista mitä en ymmärrä.erikseen on ne jotka kysyy saankokokeilla miltä masu tuntuu, ne onkin ihan eri juttu.

caro79; ystäväsi on kyllä aika huomaamaton jollei tajunnut aiemmin.Mutta jos hänellä on omia murheita ja ei huomaa muiden asioita, mutta silti luulisi että nyt kuuntelisi toisenkin asioita eikä uppoutuisi omiinsa ihan niin syvälle ettei kuule eikä näe..tai siis tajua ;)

ON; Mulla alkanut ihan tosissaan kasvukivut kun käännyn esim yöllä sängyssä niin aivan järkkyä..Ei siinä nopeita liikkeitä tehdä.Laittaa sen verran haukkomaan henkeä.
Muutoin asiat rullaa omalla painollaan.On niin kiireistä töissäkin että päivät soljuu ohitse kovasti.Saas nähdä kuinka kauan jaksan täysillä siellä painaa, en ole siis edelleenkään kampanjoinut asian julkistamisen tiimoilla :LOL: pomo suhtautuu varmasti hyvin, on sen verran lapsirakas ja ymmärtää varmasti meikäläisen, sen verran ollaan joskus näitä asioita puhuttu ennenkin.Onni on olla mukavan pomon alainen. :)
mutta nyt töiden kimppuun.. :p

sini apua jo 14+1
 
aply: Kiitos vastauksesta. Mun mielestä se lääkäri pyöritti doppleria tosi ylhäällä vaikka raskaus on vasta näin alussa. En tietenkään ruvennut neuvomaan, mutta eikö ne pitäisi aika alhaalta löytyä vielä tässä vaiheessa? Musta tuntui, että neuvolassa oli pelkkiä kesätyöntekijöitä paikalla, nuoria tyttöjä... Mietin tässä jo yksityiselle ultraan lähtöä. Saisi mielenrauhan. Np-ultraan on viikko ja se on pitkä aika odottaa tässä mielentilassa... Tiedän että kaikilla ei välttämättä kuulu tässä vaiheessa vielä, mutta huolestuttaa kun viimeksikin kuului niin aikasin.
 
Moi taas!

Pikaisesti keskellä työpäivää nipistän työaikaani...

Eilen kävin neuvolassa. Kaikki oli ok, nyt ei löytyny siis edes oireetonta pissatulehdusta jota hivenen jänskätin.. Mutta vissiin ne yölliset vessareissut kuuluu tähän raskauteen...?
Verenpaine oli aikas alhainen, 104/70, joten neuvolatäti kehoitti ottamaan ylösnousemiset vähän varovaisemmin. Kerroin, että mua on kyllä väliin vähän huipannu mutta ei kovin pahasti. Eli tiedänpä nyt syyn.
Tänä aamuna piti mennä käymään sit verikokeessa. Tää mun "oma" neuvolatäti ihmetteli, kun multa ei oo otettu aiemmin verensokeriarvoja vaikka sukurasitteena löytyy. Tällä hetkellä kuitenkaan ei oo huolta verensokerin suhteen:)

Heh, eilen kävi "käry".. Avomieheni veljen vaimo on terveydenhoitajana toisella paikkakunnalla, mutta saman sairaanhoitopiirin alueella. Hän oli sitten koneelta nähnyt meidän tulevasta salaisuudesta tietoo..Onnitteli sitten meitä ja minä olin ihan hölmönä, et mistä hän nyt mua onnittelee kunnes hän kertoi, että oli nähnyt koneelta meidän uutisen:) Eipä se haittaa. Hän on vaitiolovelvollinen, ja siihen kyllä luotetaan.
Olemme päätyneet nyt siihen, että miehen puolen suku saa tietää asiasta kahden viikon kuluttua viikonloppuna. Siinä vaiheessa maha alkaa olla jo sen kokoinen, että tuskin enää kauaa onnistuu salailu (rv16 lopuillaan...). Maha on nyt jo pyöristyny melkoisesti (olen kyllä aina ollut pyöreä, elintasorenkaita on ollut aina), mutta nyt kotiväki on sanonut ettei mun maha oo ennen tällänen ollu... Sitä me mietittiin kans eilen, kun tää terv.hoitajana toimiva sanoi, että hän näki kyllä mun naamasta, että olen raskaana??? Miten ihmeessä naamasta voi nähdä raskauden???

Täällä oli puhetta siitä, että onko tyttö tai poika tulossa.. Jossai mielessä mä toivon enemmän poikaa, mutta lopputuloksella ei kyllä ole väliä. Tuleva isosisko sanoi, että hän toivoo tyttöö kun niille on ihanampia vaatteita:)
Ja joku kyseli vanhempien sisarusten kommentteja vauvasta.. Meillä molemmat on ottanu asian positiivisesti vastaan ja eilen illalla sängyssä makoillessamme he mietti, et miten se vauva voi olla nyt vasta 10cm pitkä jne:) Ja mun piti pyytää neuvolasta niitä lehtisiä myös toisella kielellä, että he voivat perehtyä raskauteen, odottamiseen ja synnyttämiseen omalla äidinkielellään:) Kyseessähän on siis -95 ja -97 syntyneet tulevat isosisarukset. Meillä ehkä -97 syntyny poika ei oo ihan niin innoissaan vauvasta kun isosiskonsa, hän on ollut aina se pienin perheessä ja saanut ehkä enemmän huomiota -vaikka on siis nyt jo 10-vuotias. Saa nähdä, kuinka sitten käy kun vauva on talossa... Hän on ollut aina äidin poika ja vanhempiensa eron jälkeen ikävä äitiä kohtaan on väliin tosi kova. Onneks näiden lasten äiti asuu ihan muutaman kilometrin päässä, joten he pääsee äidin luo silloin kun haluaa. Nii-in siis lapset ovat avopuolisoni entisestä liitosta, mutta asuvat meillä pääosin.

Nyt pitänee jatkaa töitä.. Olen kyllä sanonut, että teen syksyn toiminnasta esitettä, eli tässähän mä nyt naputtelen Wordia koko ajan kiivaasti :LOL:

nanada 15+1
 
Pixie lääkärineuvolassa ei eka meinannut lääkäri millään saada niitä sydänääniä kuuluviin,pitkän aikaa etsiskeli ja kävi välillä koneelta tarkistamassa et mitkäs ne viikot likana. Sanokin jo et ei taida vielä kuulua (oli 11ja jotain silloin). Ihmettelin myös kun tosi korkeelta,tosta navan kohdalta niitä haki,ei kai se siellä asti vielä ole :D Sitten kun lopulta vähän alempaa haki niin johan kuulu.

jennuli mulla ei varsinaisesti nivusissa vihlaile, mutta kyljissä! Jos sattuu jonkin äkkinäisemmän liikkeen tekemään niin joutuu hetkeks jähmettymään. Muutenkin kylkiin koskee aina välillä, kai siellä venyy paikat.

Jaa-a. Kai se on tästä yritettävä taas herätä ja lähtee ruuan tekoon.

labello ja mytty 13+2
 
Joo, kiitos kommenteista. Helpotti. =) Sain huomiseksi uuden ajan kun unohdin pissanäytteenkin jättää siinä tohinassa. Kuunnellaan sydänäänet sillon uudestaan ja sit kehtaan kyllä sanoa, että kuuntele alempaa jos navan kohdalla taas sohii! :D
 
PIXIE: Kirjoittelin tonne edelliselle sivulle siitä kun mun neuvola-lääkäri ei ollut saanut ääniä kuulumaan vaikka ekassa neuvolassakin ne jo kuului! Hän kanssa kuunteli todella ylhäältä. Sit kun itku kurkussa menin terkkarin luo ja hän kuunteli dopplerilla ihan häpyluun yläpuolelta niin johan alkoi kuulumaan.

Itselläni ei juuri kuulumiset ole muuttuneet. Samaa yrjörataa jatketaan. Palkkasin isommat lapset lapset siivoon tätä kämppää :LOL: Esikoinen laittoi pyykkikoneen päälle ja alkoivat siivota omaa lelukaappiaan. Veivät roskat ja pyyhkivät pölyt. Toi kaapin siivous on vielä kesken, mutta palkkioksi saavat kumpainenkin 2 kpl GORMITI paketteja :D No ne halus ne ja sanoin, ettei niitä noinvaan ostella, et palkan eteen pitää tehdä töitäkin. Siitäkös nuo innostuivat :heart:

-lapsityövoiman harrastaja kyrsä ja nappula 11+4
 
Hyvä Kyrsä, niin sitä pittää! ;) Harmi kun tuo meidän esikko on vasta kaks, sitä ei oikein saa siivoomaan vielä. Mä lahjon sen sijaan miestä siivoomaan kun itseä vaan etoo. On mun pakko olla raskaana edelleen kun ällötysolo tulee heti kun ei syö. Tekis mieli vaan maata sohvalla... Harmittaa vaan kun tänään oli miehen vika lomapäivä ja meidän piti tehdä jotain kivaa yhdessä kun tyttökin on hoidossa. Mun meni päivä ihan pilalle niiden sydänäänien takia. Haluan vaan olla yksin ja mököttää.

Sain ajatukset muualle kun aloin lukemaan. Oon jäänyt koukkuun niihin Stephenie Meyerin vampyyrihömppäkirjoihin. Lauantaina ilmestyi vika osa ja sitä ahmin täällä... =) Ulos pitäs kai lähteä, mutta siellä on hirveä tuuli!
 
Heips!
Mulla on alkanut ottaan kävely ihan hirveesti henkeen ja jos yhtään kovempaa yrittää kävellä pistää mahan sivulle! Samalla lailla oli myös eka raskaudessa, tokassa ei sitä vaivaa ollut! :eek:

Väsyttää, voi ku pääsis päiväunille, mutta ei taho onnistua ku toinen ei nuku ollenkaan ja toinen vaihtelevasti ½ tunnista 1½ tuntiin, just kerkeis nukahtaa ku pitäs jo herätä! Ja ku kesken unien herää nii tietäähän sen että tulee vaan äkäseks!
Tuo meijän pienenpi versio heräs aamulla jo 5 aikaan! |O Mikä lie oli, istu sängyssään ja alko jutteleen, jonkun kerran kippasin takasin sänkyyn ja sanoin, että nyt on yö nukutaan. No sit nukahti vielä puol 7 aikaan hetkeks, ku isompi jo 7 jälkeen mennä tömisti vessaan ja sit tietty herätti muutkin!
Eipä tänne muuta, jännitys vaan kasvaa ku oottelee niitä tuloksia, soittasivat jo!
rv 13+1
 
Ihmettelen tuota Nanadalle tapahtunutta... Miten voi vahingossa näkyä toisella paikkakunnalla toisen terkkarin koneella tietoa muiden asiakkaista. Vaikka olisikin sama sh-piiri, en tajua siltikään.

Raskauden näkyminen. Mietin alkuraskaudessa, että mitenköhän pystyn pitämään asian omana tietonani, kun palaan lomalta töihin (parin vkon kuluttua). Mutta nyt on meneillään 13+5 ja ei näy kuin turvotusta. Vaikka tää on kolmas! Eli ei varmaan kasva parissa viikossa niin paljoo, että 15+ kaikki jo arvais. Tietty kun ei mulla yleensä ole tällaista turvotuspömppöä, niin siitä voi joku jo jotain päätellä. :LOL: Mutta kaikki housut menee edelleen jalkaan, jopa ne, jotka jo ennen raskautta ovat olleet tiukahkot vyötäröltä. :eek: Mutta hyvä toisaalta, että menee jalkaan, koska en ole mistään onnistunut löytämään XS/S kokoisia mammahousuja! Vinkatkaa, jos tiedätte paikkoja.

Aina välillä kyllä tulee mieleen, että onkohan siellä oikeasti ketään... Nt-ultrasta on niin pitkä aika jo, ja tosiaan kun tää pötsi ei kasva.

Pixie: Hyvä, että pääset heti uusiksi neuvolaan.

Monilla tuntuu vielä öklötys vaivaavan, mutta mulla jo supistelee. :whistle: Siis ihan kivuttomasti, mutta alamaha kovettuu ja tuntuu hankalalta, jos esim. on kävelemässä.

Kössi
 
Kössi, mä ostin ainakin viimeraskaudessa Lindexiltä 34 kokoisia mammahousuja. En kyllä ymmärrä miten ne on voinut mahtua mulle loppuraskaudessa päälle! Koitin niitä eilen kun kaivoin äitiysvaatteet esille ja oli ihan piukat. Voipi olla että tällä kertaa joutuu ostaan isompaa kokoa. Jopa ässää! :whistle: Sitä saa ainaki H&M:ltä. XS:stä en oo ihan varma. Luulis että sitäkin.
 
Ai niin unohdin kysyä, onko monelle tullut jo mahaan se linea negra? Mulle on ilmestynyt napaan asti se jo nyt.Viimeks se tais tulla puolivälin paikkeilla ja napaan silloinkin.Mun poikaolo senkun vahvistuu :D
 
Kössi; kyllä ne kuule näkyy potilastiedot esim. naapurikunnan puolella jos sama sh-piiri. Muistan oman terkan käyneen joskus naapurikunnan th ajanvarauskirjalla katsomassa koska heillä olisi vapaita lääkäriaikoja, kun en omalle päässyt ja tarve oli.Eli sieltä varauskirjan kautta pääsee lukemaan esim; ketä on asiakkaissa varauskirjalla, jollei ole halunnut asiakas itsensä ns."näkymättömiin."Toki myös jos omin päin noilla kirjoilla ja potilaspapereissa viihtyy ilman näyttöä tai syytä niin pian saa sapiskaa kynsille sillä niistä käynneistä jää kirjautumisen yhteydessä merkintä kuten pankki puolellakin että on jonkun ihmisen papereissa käyty.Kyllähän ensiavussakin paperit kulkee netin välityksellä oman tk;n papereihin josta saa historiatietoa.Mulla joskus haettu kun oli polven tähystystä ym.kremppaa..Mutta näin.
nyt töiden ääreen

sini
 
sleeping
hei!
Kerron vähän omasta ultrasta, joka oli eilen. Kaikki oli hyvin. Oli ihanaa vihdoin saada nähdä pikkunen! :heart: Eilen oli viikkoja kasassa 10+5 ja pikkuinen vastasi 11+1, joten LA pysyi samana. Pikkuinen liikkui kamalasti ja lääkärin oli vaikea ottaa mittoja, mutta sai niskaturvotukseksi 0,8, joten sekin puoli kunnossa! Mies oli mukana ultrassa, joka oli musta ihanaa, koska viime raskaudessa ei tainnut olla kuin yhdessä ultrassa joko raskauden aikana ja mullahan niitä ultria oli ja tulee olemaan lukuisia. Seuraava ultra on 29.9, päivää ennen meidän hääpäivää. :heart: Ens viikol on neuvolalääkäri.
Kerroin sitten pojillekin, kuka asustelee äidin vatsassa. Esikoinen oli jopa innoissaan asiasta ja antoi tälle nimeksi Veera! Muutenkin puhui kaikkea, mitä sitten tyttövauvaa hoitaa yms. Mulla itsellä on edelleen poikafiilis... Esikoinen saa tänään kertoa mummille ja vaarille asiasta. Jännittää hiukan heidän reaktionsa.
Kuopuksella on tänään 2-vuotis syntymäpäivät! :heart: :heart: Nyt pitäisi hiukan levätä ennen kuin illalla tulee vieraita. Huomenna muutama lisää.
 
Mä peesailen kössiä ja ihmettelin myös tota nanadan tapausta. Ilman muuta se on noin kuin siniraita sanoi, että tottakai ne tiedot näkyy siellä jos oikein lähtee kaivamaan, mutta se on toinen asia että onko oikein lähteä urkkimaan niitä! Aikamoista asemansa väärinkäyttämistä mun mielestä jos sukulaistensa tietoja sieltä käy lukemassa. Eiköhän niitä verkossa olevia tietoja pitäisi käyttää vain sen verran mitä työssään, OMIA asiakkaita hoitaessaan tarvitsee. Ei mua ainakaan yhtään innosta ajatus siitä, että esim. yks kaukainen sukulainen, tai vanha koulukaveri joka on terkka kävisi lukemassa mun tietoja huvikseen. Yäk.
 

Yhteistyössä