HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU!

Vieras
SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v,toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v,neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27 v,esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v, esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v, toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm
3.2 (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika.

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. Litulatunen 30v,esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
2.2. Nina84 23v,esikoinen SAS, Salo, tyttö tulossa
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
3.2. ki-su
4.2. Sirenia 29v,toinen, K-HKS, Hämeenlinna
4.2. Pia 31v,esikoinen, Jorvi, Espoo
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
9.2. outi 24 v,toinen, NKL, Helsinki
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
16.2. Pullahiiri 80,esikoinen, Kättäri, Helsinki
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
22.2. Safiiri 35v,neljäs, KPKS, Kokkola
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
28.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Hips,

Kiva kuulla synnytyskertomuksia ja vauvanhoitokuulumisia :) Vertaistuki on varmaan tarpeen synnytyksen jälkeenkin tai etenkin silloin, niinkuin JHK mainitsi, eli jatketaan toki juttuja vauvanhoitopuolella kun kaikki helmikset on siinä pisteessä.

Itellä oli eilen neuvola, tein sitten totaaliset enkat, olin saanu 2,5 kg viikossa kerättyä, huh, kyllä alkaa jo hirvittää ja masentaa, vaikka ei kai sillä enää oo väliä..mutta kuitenki onhan se vähän harmittavaa, että vielä sais viimesillä viikoilla 10 kg lisää..no minkäs teet..
Pyysin sitä nla tätiä mittaa hempan ku se ei sitä oo tehny ku ihan alkuraskaudessa ja se olikin vähän matala, kehotti tankkaamaan rautaa nyt ennen synnytystä vielä.

Olo alkaa olla päivä päivältä vaikeampi, maha on taas kasvanut ja vauva tuntus olevan kokoajan alempana, aiheuttaen särkyjä ja kolotuksia, on liikuminen kohta todella vaikeeta..

Me tehtiin leikkimielinen veikkaus perhepiirissä et millon tää syntyy, mä veikkasin eilistä..eipä tullu..seuraava veikkaukseni onki sitten 21 pvä. Mies veikkas lauantaita, taitaa mennä pieleen sekin. Vanhemmat oli lasketun ajan kieppeillä veikkauksineen.

Lauantaina olis anopin yllätys synttärit, jotenki ei taho kyllä jaksaa mennä mihkään juhliin..

Näin unta, että mun limatulppa irtosi (unensa kullakin :) ) oliskohan se enne, hih!

Jaksamista teille jotka jo vauvaruljanssia pyöritätte ja hermoja meille odottelijoille!

Pullis 38+5

huijui safiirilla jänskät paikat:) mulla illalla sattui massuun nukkumaan mennessä ja minä tieten ehdin jo innostua mut eiiiiii, koossa ollaan..hihi, ei ne kyl ollukaa supparimaisia kipuja, mut kuitenkin..edes jtn.
Pulliksellaki tehty veikkauksia, niin meilläkin, tätä päivää on mun pikkusisko veikannut ja eilinen oli miehen veikkaus..esikoinen veikkasi lauantaita,saapa nähdä osuuko..
Näin taas unta että tyttö meille oli tulossa, näin muka vatsan ihon läpi vauvan kasvot ja sen että sillä oli tummaa tukkaa ihan kivasti.
Ihana kuulla vauvakuulumisia, mäki haluisin jo ihmettelemään uutta ihmisalkua.
40+5

HELMIMAMMAT 2008 (10)
SYNNYTTÄNEET:
3.2 (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.

LASKETUT AJAT:
2.2. Nina84 23v,esikoinen SAS, Salo, tyttö tulossa
3.2. ki-su

Päivitin listaan meidän kuopuksen strategiset mitat.. =)

Onnea Niksulle vauvautumisesta, täsmällistä touhua!

Ei täälläkään mitään edistystä. Aamulla oli jo yht´äkkiä melko napakoita supistuksia neljän minuutin välein puoli tuntia, mutta sitten taas lopahtivat. Nyt on hiljakseltaan sellaista vaimeaa jomotusta. Alkaa jo tulla sellainen olo, että joudutaan yliaikaisena käynnistämään. Esikoinenkin kitisee ja heräsi jo viideltä ilahduttamaan äitiä.

Wilma74 40+2

Alkuperäinen kirjoittaja UUSI KETJU!:
SYNNYTTÄNEET:
3.2 (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika.
4.2(la2.2) Nina84 24v, esikoinen,sas, Salo, tyttö 3630g/49cm

LASKETUT AJAT:
3.2. ki-su

Heippä hei=)
Tyttö syntyi 4.2 klo 17.26. paino 3630g pituus 49cm. tänään kotiuduttiin.
Pikana kerron hieman=) eli aamulla lorahti lapsivettä siinä 5.30 maissa. soitin synnärille ja käskivät tulla 7.30 mennessä.supistukset alkoivat siinä klo 9 maissa. avautumis vaihe kesti 8 tuntia ja ponnistus 26min.
päivitin itteni tuohon listaab ja samalla kun 5.2 vanhenin vuoden=)

Paljon onnea Ninalle ja perheelle! Arvattiin oikein, että olit tositoimissa kun sua ei kuulunut. Ihana, että meni synnytys hvyin, eikä vauva ollut jättiläinen :)

Seuraavaa odotellessa, oiskohan safiiri sitten, tsemppiä huomiseen!

- Pullis jota on riivannut kokopäivän leipomisvimma, kahdet pullat ja piirakka syntyi, toivottavasti kohta syntyy jotain muutakin ;)

Onnittelut Ninalle!!! Arveltiinkin että olet vauvanhankintareissulla kun katosit.

Kiitokset tosiaan kaikille tsempeistä huomiseen. Ilmottelen sitte ku palaan taas koneen ääreen.....

Safiiri ja Nelkku 37+6

Onnea Ninalle ja Niksulle ja tsemppiä Safiirille!

Itselle ei kummempia. Päästiin tänään ekaa kertaa katsomaan kesällä valmistuvaa kolmiotamme ja vauvan oma huone näytti oikein sopivan kokoiselta. Hahmottelin jo vähän huonekalujen paikkaa. Sitten "pakotin" mieheni verenluovutukseen! Oon ite käyny 16 kertaa, mutta nyt tähän tulee tosi pitkä tauko kun vasta 12 kk synnytyksen jälkeen saa seuraavan kerran mennä. Onneks mies ymmärsi että se on mulle tärkeä juttu ja niinpä se sitten suostui parin päivän pehmittelyn jälkeen ekaa kertaa verenluovutukseen. Kuulemma voi harkita että menis toistekin! :) Mäkin pääsin siinä sivussa ilmaisille pullakahveille, mikä oli tietysti kiva juttu!
Äitikin soitteli eilen ja hänen mielipiteensä imetyksestä oli, että se on hyvin yksinkertainen juttu, "tissi vaan suuhun". Olen kyllä saanut vähän eri käsityksen, mutta ymmärsin pitää suuni kiinni kun hän on sentään 2 lasta imettänyt ja mä en ole vielä yhtäkään. Äiti oli myös löytänyt mun vanhan neuvolakortin, minkä saan kun seuraavan kerran nähdään. Kuulemma olin seisonut vasta 13 kk iässä, mutta puhetta oli tullut sitten senkin edestä! :)
Mukavaa viikonjatkoa!

Maijustiina 36+6

Munkin puolesta onnea Niksu ja Nina ja Safiirille tsemiä koitokseen!

Mun pitää myös taas patistella miestä verenluovutukseen, hän on muutaman kerran käynyt ja kun veriryhmä on sellainen, että käy monelle. Myös mulle, jos satun taas synnytyksessä tarvitsemaan lisäverta...
Misuli 39+0

HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g/49cm.

LASKETUT AJAT:
3.2. ki-su

Onnea Ninalle!
Ja safiirille tsemppiä huomiselle!
Mä näin just unta, että olin luovuttamassa verta ja sit vasta muistin et olinki raskaana, sitä verta ei sit voinut käyttää ja harmitti kun olin turhaan mennyt.
Maijustiinalle: Ei imetys välttämättä ole vaikeaa, esim. mulla ei ollut, vaikka tiedän kyllä ihmisiä joilla on ollut paljonkin vaikeuksia. Luulisin, että rento asenne auttaa aika paljon, ettei ota liikaa stressiä asiasta. Eli sikäli tuo "tissi suuhun vaan" voi olla ihan hyväkin ohje.

Ajattelin hiukan kertoa lisää tästä mun synnytyksestä=)
kaikki meni muuten ihan kivasti, mutta epiduraali puudutksen kanssa tuli jotain häikkää ja sen takia jouduin viellä synnytyksen jälkeen leikkaus saliin ja he laittoivat siellä veripaikan, eli siis selkäydin nestettä pääsi valumaan tai jotain seurauksena aivan hirvittävä päänsärky. joka helppasi sen veripaikan laitoin jälkeen enkä saanut nousta sängystä ennen tiistai aamua. tälläkin hetkellä mulla on aivan kamala päänsärky, alkoi kun tultiin kotia. täytyy ottaa yhteys sairaalaan jollei helpota. hemoglobiini oli tippunut 104:ään ja sen ansiosta tällä hetkellä olen valkoinen kuin lakana ja hirmuisesti pyörryttää. mietin vaan että tuliko lähdettyä kotiin liian aikaisin..

Voi harmi Nina, että epiduraalin kanssa meni mönkään, toivottavasti päänsärky menee nopsaan ohi. Toivottavasti et joudu takaisin osastolle, mutta tietty kannattaa olla yhteydessä synnärille, jos huolettaa!

Imetyksestä sen verran, että olen myös sitä mieltä, että sitä hankaluutta vähän liiaksikin toitotellaan, liika hössötys, täysimetyksestä paasaaminen, oikeiden imuotteiden ja imetystekniikoiden korostaminen tekevät mielestäni imetyksestä mystiikkaa, josta voi tulla kamalat paineet, itkut ja stressit. Minullekin opetettiin esikoisen kanssa kädestä pitäen imetystä kättärillä, oli huoneessa sitten mummot tai kummit, niin että koko suku sitten kiinnostuneena katseli, saako vauva oikeaa otetta vai ei... Ja sitä jatkui sitten koko imetyksen ajan. No, hyvinhän se meillä meni lopulta, imetin 8kk, josta alkuun kuukauden rintakumin avulla, mutta siitä ei kyllä jäänyt mitenkään kiva muisto. Nyt en aio stressata, vaan koitan vauvan kanssa itse löytää meidän tavan rentoutua ruokahetkeen. Tulipa paasaus, mutta minua harmittaa, jos vauvan hoitoon tuodaan ulkopuolelta kauheita paineita. Niin ja Maijustiinalle, en tarkoita, että huolesi imetyksen onnistumisesta olisi jotenkin turha, varmasti ihan oikeassa olet, että ei se kaikilla toimi tissi-suuhun-menetelmällä. Sellaiset kommentit tuntuu varmaan kamalilta, jos imetys ei lähdekään heti käyntiin.

Tänään olisi kiva päivä saada vauva maailmaan, mutta ei mitään oireita siihen suuntaan. Ajattelin leipaista pojan kanssa fetapiirakkaa pakkaseen vieraiden varalle. Siellä onkin jo mustikkamuffinsseja, raparperipiirakkaa ja pullaa. Pakkasesta huomaa, että en pääse esikoisen kanssa ulos päivisin :).

Jaksamista kaikille,
Wilma74 40+3

äsken lorahti jotain nestettä pönttöön ja epäilen vakaasti että on lapsivettä. Soitin synnärille ja sanoivat että täytyy seurata tuleeko lisää ja mitään kiirettä ei siis ole ennen kun jos sitä alkaa tlla lisää. Laitoin siis kahvin tippuu ja jatkan siivoamista. .. Supistuksia ei viel tule mut esikoisestakin ne alkoi veden menon jälkeen vasta 12h päästä, joten ei kai niitä kannata vielä paljon odotella. No ilmoittelen mitä käy. Hieman jännittää.

meillä onkin ollut hiukka hiljaista masussa tämän aamun ja aamupvn.. Ehkä tässä vain elättelen toiveita että tyyppi lähtis syntymään, esikoisen kanssa muistaisin että päivä jolloin lähdettiin synnärille aamudta soitin sinne kun ei tyttö liikkunut yhtään ja sitten illalla lorahti vedet... No joo kaveri taitaa vaan vedellä kunnon päikkäreitä eikä siksi liiku... Nooh seurataan tilannetta!!
Harmi Ninan epiduraalin kanssa, kun kävi noin, toivottavasti särky lakkaa pian ja pääset nauttimaan pienokaisesta!

Outi 39+6 tai 40+5

Onnea Ninalle!

Mulla oli mahassa myös hiljaiseloa synnytystä edeltäneenä päivänä, mutta ihmetyksekseni vauva oli aika vilkas itse päivänä ja liikkeet tuntui koko synnytyksen ajan. Ja samoin mulla alkoi synnytyssupistukset vasta 12 h vedenmenosta.

Tyttö on kasvanut viikossa 120 g. Sulis, onko sulle annettu mitään painokehitysohjeita? Oli kyllä mukava nähdä lukemat, että vauva on saanut maitoa ja kasvaa. Imetys on kyllä niin mystistä puuhaa! Ja kaikki neuvot on ihan ristiriidassa keskenään... No, tärkeintä, että vauva kasvaa ja on tyytyväinen.

jhk ja tytsy 11 pv

Pikasesti vaan kirjoitan, että aamulla soitin synnärille ja he siellä käskivät levätä ja juoda paljon. buranaa ja panadolia saa ottaa sen maksimi annoksen. jos ei ala helpottaa niin täytyy soittaa sinne takas ja sitten keskutellaan josko laitettaisiin uudelleen se veripaikka selkään. joka tietää kyllä sairaalassa oloa ainakin jokusen tunnin. täytyy nyt tarkkailla. heti helpottaa pääkipu kun menen makamaan ja alkaa ihan samantien kun ylös nousen.mutta eikai sitä viikko tolkulla voi sängyssä maata.