HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g/49cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v,toinen, K-HKS, Hämeenlinna Tyttö 3585g/48,5cm

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. Litulatunen 30v,esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
3.2. ki-su
4.2. Pia 31v,esikoinen, Jorvi, Espoo
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
9.2. outi 24 v,toinen, NKL, Helsinki
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
16.2. Pullahiiri 80,esikoinen, Kättäri, Helsinki
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
22.2. Safiiri 35v,neljäs, KPKS, Kokkola
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
28.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Onnea vauvan saaneille:)

Itse päästiin tänään kotiin. Keskiviikkona klo 2.10 meni vedet ja puol 3 yöllä siis lähdettiin synnärille. Perillä oltiin klo 3.10 jossa laitettiin käyrälle puoleks tunniks ja sen jälkeen katottiin kohdunsuun tilanne joka oli 4cm auki. Kätilö meinasi että laitetaan epiduraali. Alkoi olla hirmu tuskat ja kätilö tarkisti niin olin jo 8 cm auki, päätettiin laittaa spinaali ja 3 min. päästä alkoikin jo ponnistuttaa jolloin olinkin täydet 10 cm auki eli en saanut minkäänlaista puudutusta tai edes kipupiikkiä persuksiin. Järkyttävän kipeetä teki kun avautui noin nopeeta. Ponnistusvaihe olikin sitten vaan 8 min. Vauva syntyi klo 4.46 eli vesien menosta vaan n. 2,5h niin tyttö oli maailmassa :O Yhteensä synnytyksen kesto oli tasan 3h kun lasketaan istukan syntyminen myös. Oli tosi rivakkaa toimintaa, en ihan noin nopeeta ois kuitenkaan toivonut! Mutta toisaalta olipahan äkkiä ohi, ja pienet repeemät vaan tuli, 6 tikkiä. Olo on nyt hyvä mutta hirmu väsynyt, en osannut sairaalassa nukkua juuri yhtään. Tyttö on rauhallinen, huutaa vaan kun on nälkä:) Tosin on aika suursyömäri tällä hetkellä.

Nyt menen nukkumaan, palaillaan asiaan paremmalla ajalla:) Ja toivottavasti tulee pian helmivauvoja lisää;)

Sirenia ja tyllerö 2pv

Onnea Sirenialle! Olipa nopeaa! Nyt tilanne siis Pojat 5 - Tytöt 3. Lisää vauvoja odotellaan, taitaa Safiirin lisäksi olla muutama muukin synnärillä kun eivät ole hetkeen olleet linjoilla!

Tänne ei kummempaa, oon yksin kotona kun mies lähti toistaiseksi viimeisen kerran nauttimaan kavereiden seurasta ja alkoholijuomien ihanuudesta. Pikkuveli ilmoitti myös olevansa täällä Tampereella ja tulee kuulemma yöksi kahden ja viiden välillä, jos tulee. Tässä nyt odottelen, että kumpi tulee eka ja missä kunnossa! Pitäis varmaan alkaa virittelee jotain patjaa lattialle jos se broidi tosiaan pamahtaa tänne yöksi. Huomenna mennään sitten kolmistaan keskustaan vetämään kunnon "krapulamätöt". Ihanaa päästä syömään! :) Mukavaa viikonlopun jatkoa itse kullekin!

Onnea Sirenia ja perhe=)
onkohan myös äiti 2:nen synnyttämässä, selailin tekstejä ja hän kirjottanut mahdollisista vesien menosta eilen aamupäivällä ja sen jälkeen ei mitään.
täällä vauva nukkuu ja ite syön;) tää nälkä on uskomatonta..onpahan taas eläimetkin aamu hoidettu samalla=)
Nina ja tytteli 5pv.

Onnea Sirenialle, olipa nopeaa toimintaa... Oliskohan kohta minunkin aika, meillähän lasketut ajat oli päivän välein. Onneksi se kipu unohtuu pian ja salamasynnytys on kuitenkin nopeammin ohi, vaikka kirpaisisikin. Toivottavati nyytti antaa levätä. Mites teidän esikoinen on suhtautunut tulokkaaseen?

Alkuyöstä tuli karmaiseva kipu tuohon häpyluun päälle, mutta ei siitäkään supistuksia tullut. Itse asiassa alkaa vähän jo pelottamaan, kun vauva ei laskeudu lainkaan. Vatsa on kova kuin pingispallo, menkkamainen jomotus uuvuttaa ja häpyluuta vihloo jatkuvasti. Vauvan pää oli tiistaina ihan häpyluuta vasten, mutta jostain syystä pää ei vain asetu lähtökuoppiin. Kun sieltä esikoinen kuitenkin on mahtunut tulemaan, niin luulisi tämänkin mahtuvan. No, eiköhän se tästä.

Suppareita taitaa kohta toivoa kaikki? Maijustiinan lauantai kuulostaa ihanalta, "krapulamättö" ilman krapulaa olisi nyt paikallaan. Miehen avokkaani tekee _kaalilaatikkoa_. Ei sillä, olen kiitollinen, että laittaa ruokaa, mutta kun jotkut tuoksut tekee yhtä pahaa kuin alkuraskaudessa ja kaali taitaa kuulua niihin... Aiheuttavatkohan jotkut isähormonit äkillisen himon kaaliruoille? Hyvä ettei hän oikein lauleske keittiössä innoissaan :)

Wilma74 40+4

onnea sirenialle:)
täällä sitä vaan yhä ootellaan vuoroa, taidan kohta luovuttaa hihi:) maanantaina neuvolaan ja kaitpa sitä sitten pitäis joku pv olla se yliaikaiskontrollikin.
Kuulosti ikävältä tuo ninan päänsärky, mun kaverilla tuli sama spinaalipuudutuksesta ja sillekin jouduttiin kaksi kertaa laittamaan se veripaikka.
Mitähän sitä keksisi tälle päivälle? Tekis mieli mennä pitkälle kävelyreissulle mutta ei mene mikään takki enää kiinni eikä kyl ole oikein lämpimiä housujakaan mitkä sais jalkaan jaiks:)
tänään tasan 41vk

Sirenialle onnea ja olipa aika salamasynnytys... :=) Itse kyllä toivoisin sen verran hitaampaa, että ehtisi sitä kivunlievitystä saamaan.

Nukun yö yöltä aina vain huonommin, väsyttää aivan törkeästi. Olenkin sitten nukkunut päivällä, kun tyttö on päiväunilla, että jaksaa jotenkin koko illan olla skarppina. Kiva olla jo valmiiksi ihan poikki, kun vauvan kanssa joutuu jokatap. valvomaan.

Mies lähti venemessuille, lupaili olla lähtemättä enää illalla baariin jatkoille, saa nähdä pitääkö lupaus. Joskus hieman lipsuu, kun kaverit yllyttää ja vähän on jo naukkailtu juomista. Mun vanhemmat lupas tulla käymään, että on edes hetkeksi vähän seuraa.

Ulos tekisi mieli, mutta meillä on tiet/pihat ihan vesijäällä, joten en taida lähteä kikkailemaan...
Misuli 39+2

paljon onnea vauvelin saaneille myös minulta:)
poika kasvanut kovasti ja mahdoton syömäri ,viikossa oli paino paino noussut yli syntymä painon,melkein 400g noussut paino..lisäksi joudun antamaan korviketta,sitäkin menee kerralla 80ml.joten suursyömäri on.
ja sängyssä keplautti itsensä mahalleen,tota menoa kohta varmaan juoksee"heh"
odotellaan lisää vauveleita helmiketjuun,hyvät vkon loput kaikille:)
tuliko muuten kellekkään ikäviä peräpukamia?mikä voide olisi niihin hyvä ja tehokas??
itsellä yksi kiusana:(

Heipä hei, ja onnea Sirenia ja kump jotka on jo vauvautuneet. Perästä tullaan tosin hitaanpuoleisesti...
Oli väärä hälytys toi veden lorahdus, mutta pitihän se Tyksissä käydä näyttäytymässä. On ollut joko reilumpaa valkovuotoa mikä voi olla kuulemma tosi vetistä tässä lopussa tai sitten yksinkertaisesti minulla on alkanut virtsa karkaileen. Hi hii tenat kehiin sitten niin.
Oli kuulemma paikat kiinni ja kolme senttii kohdunkaulaa jäljellä eli ei tunnu ihan kohta syntyvän. Ei ole myöskään supistellut pahemmin, joten tuntuu että yliajalle mennään että kohina käy. Lähdetään pian katsomaan ystävien kk vanhaa vauvaa joten ehkä sieltä saa jotain hormoneja että käynnistyisi. Hyvää viikonloppua !

Heippa,

meille syntyi torstaina 7.2. klo 13.47 kymmenen pisteen tyttö, strategiset mitat 50 cm ja 3735 g. Tänään jo kotiuduimme kun kaikki meni niin hyvin.

Olo on vielä kuin junan alle jääneellä mutta vauva on täydellinen! Kertoilen lisää kun tässä toivutaan...

-Pia-

Moi!
Litulatunen synnytti ihanan poikavauvan tiistaina 5.2 vähän ennen puoltayötä. Mitat 3200g, 53cm. Synnytys oli pitkä ja aika rankka, mutta palkkio siitä paras paras paras mahdollinen! Tänään kotiuduttiin. Onnesta sykkyrällä Litulatunen. <3

HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
9.2. outi 24 v,toinen, NKL, Helsinki
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
16.2. Pullahiiri 80,esikoinen, Kättäri, Helsinki
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
22.2. Safiiri 35v,neljäs, KPKS, Kokkola
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
28.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Onnea Litulatuselle ja Rollepalle! Vasta helmikuun 9. päivä ja puolet vauvoista on jo syntynyt, hienoa!

Käytiin tosiaan kaupungissa syömässä kunnon burgerit. Pikkuveli oli löytänyt toisen yöpaikan joten ei onneksi tullutkaan tänne. Mies sen sijaan hoiperteli kotiin kahden aikoihin ja vähän näytti yöllä olevan tasapaino-ongelmia ja tänään päivällä sitten käynnistymisvaikeuksia. Täytyy myöntää, että ois kyllä kiva jos vois itekin olla pitkästä vähän ihan tillin tallin!

Kohta on sauna lämmin ja täytyis kai kokeilla jotain muutakin ässää enkä tarkoita nyt siivousta. Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa. Etenkään kun itellä on virtahepo-olo ja sitten jonkun pikkusen kantapää ja peppu menee koko ajan tossa kyljessä niin koita nyt sitten keskittyä johonkin "kahdenkeskiseen"! Mä oon ajatellut, että vauva saa syntyä heti 21. päivän jälkeen ja sit aionkin kokeilla kaikki keinot että saan sen helmikuun puolella pihalle! Sais muuten tulla vaikka heti, mutta meillä on liput Irinan keikalle tuolloin 21.2 ja sinne aion vielä kieriä. :)

Mukavaa lauantai-iltaa! Ja niitä suppareita!

Maijustiina 37+1

Onnea uusille vauvoille ja vanhemmille! Ja Safiirin nelkku vaan antaa odottaa itseään.

Mies ilmotteli menevänsä vielä poikien kanssa syömään, arvattavasti, toivottavasti ei nyt minkään baariin enää eksy, että pääsisi joskus ja jossain kunnossa kotiinkin asti. Kyllä välillä itse kaipaisi myös kunnon irtiottoa (kuten Maijustiina tuossa mainitsi), ei ole sellaista tullut otettua vajaaseen kolmeen vuoteen, eikä varmaan vähään aikaan ole vielä sen aika.

Ajattelin, että ens viikolla pitänee alkaa kokeilemaan kaikkia vippaskonsteja, vaikka en niihin oikein uskokaan, että ne synnytystä laittaisi alulle...

Kirle: mulle tuli esikosta mukava pukama, sitä Scheriprock-voidetta olen käyttänyt, kyllä se ainakin on auttanut. Pelkään, että tällä kertaa niitä tulee lisää, apua... :(

Kai pitää hankkiutua tuutumaan. Misuli 39+2 edelleen

Semmosta vielä mieleen, että jos Tiittus oot linjoilla niin kertoilehan, että miten se esikoisen tyräoperaatio sujui ja että onko ne saanu sun vauvan käännettyä? Mä oon ite syntyny perätilassa, ei oo varmaan ollut herkkua! Ja mites Rollepa, onko se käden turvotus nyt laskenu kun raskausaika on ohi? Ja sit kun C81 saa oman nyytin niin kuulisin mielelläni, että oliko siitä öljyämisestä jotain hyötyä..? Mulla on nyt pari kertaa ollut neuvolassa sellanen kätilöopiskelija ja hän kertoi tekevänsä päättötyötä epparista. Oli lukenu just uusimmat tutkimukset ja kuulemma on tosi paljon eroja sekä eri maiden välillä että jopa eri sairaaloiden välillä Suomessa, että kuinka usein tehdään toi eppari. Kuulemma osassa paikoista tehdään vähän liiankin herkästi ja sit toisaalla tehdään harvemmin, mutta sit tulee enemmän repeämiäkin. Ihan mielenkiintoista!
Nyt livahdan nukkumaan kun mies katsoo Bondia niin vältyn saunan jälkeiseltä ässältä! Hih! :)

Onnea vauvautuneille=) kova vauhti on menossa, meinaan että vauvoja alkaa putkahdella=)
itse olin tänään 4 tuntia sairaalassa, laittoivat uudelleen sen veripaikan. toivottavasti nyt olisi viiminen kerta ollut sen asian tiimoilta. mun vanhemmat olivat täällä vauvan kanssa ja pumppasin hälle maitoa ja oli kiltisti pullosta syönyt=)
tänään itkua väänsin tuosta epiduraali asiasta, ja siitä että en kestänyt enään sitä päänsärkyä. nyt kun ei pää ole kipeä niin kaikki näyttää paljon valoissammalta ja vauvastakin nauttii ihan eritavalla kun ei tarvi kärvistellä. mutta nyt mentävä maate, kun selkä on piikkittämisestä todella väsynyt.

Kirjottelen kättäriltä,jouduin osastolle sisään ku alko eilen aamuy6stä tosi kova ylävatsakipu.maksa arvot on koholla,epäilevät sappikohtausta.supparitki alko päiväl ja niit tuli lupaavasti 4h ni minuutin mittasia 4min välein mut sit ne lopahti.nyt niit tulee niin et ärsyttävästi herää niihin 20-30 min välein.olin ultrassaki,olis n.3,4 kg. Paikat oli aamul viel iha kii.että empä tiedä mitä tässä tapahtuu.huomen saattaa päästä kotiin tai sit tarkkailu jatkuu tai hyväl tsägäl jos vaik lähtis synnytys tästä jos.vaih käyntiin.olis kätsyä ku kerran jo on laitoksel :) onnea kovasti vauvoista!! Ja nelkulle käsky jo syntyä :) ei unenpää tahdo löytyä..rasittavaa..

huomenia,

eka yö vauvan kanssa kotona. Luksusta! Se on kyllä aivan ihana.. mulla vaan tulee jo nyt maitoa ihan yli äyräiden ja tottumattomat tissit huutaa hoosiannaa kun vauva on tosi kova syömään.

Mun käsi parani huomattavasti heti synnytyksen yhteydessä mutta sormenpäistä puuttuu vielä tunto. Olen tosin popsinut myös kipulääkkeitä että en ehkä kaikkia särkyjä edes huomaisi.

Vähän synnytyskertomusta täältäkin; multa meni osa lapsivedestä keskiviikkoiltana klo 9. Supistukset alkoivat vasta 2.30 ja sairaalassa oltiin joskus 4.30 aikohin. Käyrä otettiin ja sanoivat että vielä on kohdunkaulaa jäljellä, että ei tässä heti hommiin päästä mutta sain jäädä kuitenkin. Antoivat kipuun petidin-ruiskeen, joka sitten aiheuttikin sen että kipu ei kadonnut minnekään mutta oksensin jokaisen supparin mennessä poispäin. klo 10.30 aikoihin pääsin viimein synnytyssaliin ja sain epiduraalin. Kun sen vaikutusaika oli ohi (2 h) oli tarkoitus laittaa uusi, mutta kätiö totesikin että olin jo täysin auki eli ei kuin ponnistamaan. Melkein pelästyin että "nytkö jo". Ja ponnistusvaihe kesti 50 minuuttia - ja oli kivulias. En olis uskonut että ponnistaminen on niin vaikeaa! No, vaivan palkkana syntyi tuo mahtavan ihana tyttö. Eppari leikattiin ja sen kokoonkursiminen vei lähes 1,5 tuntia, siellä(kin) oli joku vihoitteleva suonikohjun tapainen juttu puhjennut. No siitäkin selvittiin.

Oliks täällä palstalla muuten joku toinen hevosharrastaja? Sanoi kätilö vain että ratsastajilla on usein hankaluuksia synnytyksissä kun meillä on noi tietyt alapään lihakset aika huonosti joustavia... että selvisin kuulemma siihen nähden oikein hyvin :)

Tässäpä muuten kuva meidän esikoisprinsessastamme:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1577353.jpg

Väsymys on joo aika mahtavaa, mutta tämä on jotenkin ihan erilaista väsymystä kuin mikään tähänastinen. Olo on niin onnellinen!

Nina, mulle tehtiin joskus kymmenen vuotta sitten lannepunktio ja sen tuloksena tuli kanssa kamala pääsärky - tiedän miten ikävää se voi olla! Mulla onneksi auttoi yksi veripaikkaus ja vaakatasossa oleilu, toivottavasti sullakin!

Tsemppiä ja onnea kaikille

-Pia-

täällä vielä tuskaillaan, eilen olin nkl:lla käyrässä (taas), vauva liikkui 24 h aikana tosi vähän ja otti sitten tarkkailuun. Eihän se kauheesti liikkunut sieläkään mutta ei oo kuulemma enää tilaa kauheesti, mútta tarvittavat reaktiot teki kun lääkäri mahaa heilutteli, sain liikeseuranta ohjeet ja niitä sitten tässä niin kauan kun ollaan raskaana. Koko arvio oli ultran mukaan 3,9kg, ja kohdun suu oli 2 sormelle auki, eli on kuulemma hyvin pieni todennäkösyys että menee 2 vk yli. Nooh, katellaan.eilen illalla ekaa kertaa seurasin kellosta suppareitten väliä, tunnin tuli 10min. välein ja sit ne loppu kun menin sänkyyn.
neuvolossa kävin to eikä sielä mitään kummempaa, kaikki kunnossa.

outi 40+1

Onnea uusille äideille ja vauvoille! Täällä arki pyörii jo ihan hyvin. Vauvalla on ollut koko ajan sama rytmi, melkein kellosta saa katsoa mitä vauva haluaa milloinkin. Ainut harmitus on, että vauvan virkeä hetki alkaa aamulla 4-5 maissa ja se nukahtaa sopivasti kun esikoinen herää. Väsymys on varmaan muuttunut jo krooniseksi=) Nooh, aikansa kutakin..
Imetyksestä olette täällä jutelleet. Mulla esikoisen aikana takkusi pahasti sairaalassa, kun oli just ne tekniikat jne. Kotona olin hermoraunio ja yllättäen mun äiti tsemppas yrittämään uudelleen ja just tuolla tissi suuhun menetelmällä. Imetin 7kk. Nyt ei ollut mitään ongelmia. Maitoa kans tulee yli äyräiden ja aloinkin luovuttamaan sitä, mutta se on hankalaa kuljetuksen takia ja varmaan lopetan sen piakkoin.
Rollepa kyseli hevosihmisiä. Mä olen ratsastanut melkein 20v välillä enemmän ja sitten vähemmän. Voihan olla, että ratsastus vaikeutti ekaa synnytystä, mutta kukaan ei sairaalassa puhunut sitä mitään. Esikoinenhan jäi hartioista kiinni, eikä kukaan osannut antaa siihen selitystä, kun lantiokin on hyvä. Tää toinen tulikin sitten helposti 5min. ponnistuksen jälkeen!

Toivoisinpa pullis, että pääsisin sinne kättärille myös, mutta ei tässä mitään syytä näytä olevan. Toivottavasti vatsakivut on kääntyneet suppareiksi ja vauva on työn alla!

Aamulla kun herää, tai lähtee liikkeelle pidemmän tauon jälkeen, on lantiossa ihan järkyttävä poraava kipu, mutta ei sitten mitään muuta. Alavatsaosasto on TOD. kipeä, mutta mihin ne supistukset on jääneet? Huomenna olis neuvola, täytyy kysyä pitäiskö käydä näytillä äitipolilla noiden kipujen takia. Huomenna itse asiassa olis viimeinen neuvola, sitten siirrynkin synnärin huoleksi. Yliaikaiskontrolli tulee kyllä varmaan vasta maanantaille viikon päähän, kun viikonloppuna ei kuitenkaan käynnistellä. Hemmetti että ottaa päähän, että homma ei etene.

Mitähän tässä vielä kokeilisi? Aamulla yritin huhkimisen sijaan edistää hommaa ihan pilates-jutuilla, rentoutumisella ja venyttelyillä. Ei kyllä supistanut sittenkään, mutta teki kropalle älyttömän hyvää. Kokeilkaahan, itselläni ainakin on koko alaselkä-lantio-hartia -osasto kireä kuin viulunkieli.

Josko vaikka kaivaisi jääkaapista jotain herkullista syötävää, kun miehet on taas päiväunilla.

Wilma74 40+5

no niin tänään on sitten tehty kävelyreissu kun iltainen S:sä ei tuottanut tulosta, mutta eipä tuosta kävelemisestäkään tullut kuin kova massu ja that's it. On se vaan kumma miten tiukassa voi toisilla olla synnytys ja toiset synnyttää ennen LA:ta.
Jännä nähdä kuinka pitkälle tässä mennään..tuleeko helmiksien ennätys LA:n ylityksessä :) saavutus sekin hihi..
41+1

Sunnuntainen tervehdys!

Jopas jotakin,täällä käy oikein kunnon kuhina vauvarintamalla.......ONNEA NIKSU,NINA84,LITULATUNEN,ROLLEPA,SIRENIA!!!!

On mullakin hyviä uutisia,vaavi on kääntynyt oikeinpäin!!!!!!Ihan mieletön helpotus tän odottamisen loppuun,nyt ei haittaa vaikka menis sen 2 vkoa yli....Olin siis viime tiistaina lääkärissä,se sanoi jo tunnustelemalla et kyl tää taitaa olla kääntynyt,no sit ultrattiin ja tottahan se oli!!!!
Tämän hetkinen paino arvio oli 3kg,sanoi et parissa viikossa tulee n.500-600g,eli hiukan isompi kun isoveli oli syntyessään.Ei pojastakaan paino arvio kauheesti mönkään mennyt,2 pvää aikasemmin (40+2) kävin kyseisen lääkärin vastaanotolla kasvotarjonnan vuoksi,silloin paino arvio oli 3300g ja poika painoi syntyessään 3310g(40+4)....

Tänään meidän "Vaavi" täytti 2 vuotta....on jo niin isoksi pojaksi kasvanut!
Niin ja huomenna on siis se tyrä leikkaus,aamulla pitäis olla jo klo 7 sairaalassa....on itkeskellyt aika paljon viikonlopun aikana kun oon miettinyt huomista.Vaikka toihan on pieni juttu isompien leikkausten ja pahojen sairausten rinnalla.Mut kai se vaan on et vanhemmille noi on surullisia juttuja,ainakin mulle.Mä jopa itkin kun pojalle laitettiin putket korviin.Tää tapahtui yksityisellä,vietiin poika leikkaussaliin ja sinne se jäi itkemään...kuulin sen itkua viel käytävän päässä.Saa nähdä miten huomenna mahtaa käydä,oon itekseni sairaalassa kun miehen täytyy mennä töihin.Lupas olla niin pitkään seurana kun leikkaus alkaa ja sit lähtee töihin.
Mulla on muutenkin ollut itku herkässä viime aikoina,ihan pienestäkin tulee itku....ukko ei vaan ymmärrä tätä mun tihrustelua,se on vaan mitä sä taas vollotat.Enpä jaksa välittää....kuulema ihan turhaa.Helppohan se on sanoa,kun nää hormoonit menee ihan ylikierroksilla,ainakin mulla.
Kai tää tästä menee ohi.

Ens viikolla on neljällä mammalla la....sit ollaan me peränpitäjät : D : D

Pitäis viel täyttää noita sairaalapapruja huomiseks valmiiksi.
Tuun kertoilemaan kun ollaan selvitty leikkauksesta,toivottavasti päästään jo huomenna takaisin kotiin,katsotaan kuulema voinnin mukaan.

Toivottavasti ens viikko on yhtä vauhdikas kun tää viikko vauvojen suhteen.
LISÄÄ MEGAMEGA SUPPAREITA!!!

-tiittus 37+4-