*Helmikuun piinailijat*

Siispä kokeillaan, osaanko tehdä jotain näinkin suurta kuin aloittaa uuden pinon... tervetuloa kaikki vanhasta *tammikuun piinailijoista* aloittamaan puhtaalta pöydältä tätä raikasta helmikuuta. Ehkä helmikuu suo meille helmensä pitkän piinailun jälkeen...

Kurreliini, hyvältä kuulostaa tuo sinun tilanteesi. Yllättävää, että femar otettiin mukaan ivf:n, mutta toivottavasti toimii yhtä tehokkaasti kuin aiemminkin - tai oikeastaan vielä tehokkaammin! saanko kysyä muuten, missä olette hoidoissa?

Mukavaa päivän alkua rakkaat ystävät!
 
Kiitos nopeista vastauksistanne. Näillä lähdetään plussataistoon!
Keskiviikko 6.2.

Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix 6.inssi ...........(tädin odotus) ..........kp/30-35/pp
 
Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix 6.inssi ...........(tädin odotus) ..........kp/30-35/pp
Mermarittan..............Klomifen/pas.............kp29/30-31
Toivottavasti osasin tehdä tän oikei korjatkaa jos meni ihan pieleen...
 
Tervehdys kaikki Helmikuun Helmet! =) Ja heti alkuun tähän pinoon paljon alkavaa keväistä energiaa ja onnistumisen iloa sekä etenkin plussatuloksia, eli niitä helmiä lähdetään hakemaan!!

Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix 6.inssi ...........(tädin odotus) ..........kp/30-35/pp
Mermarittan..............Klomifen/pas.............kp29/30-31
Kurreliini.....................1.ivf...........................kp2

Lisäsin itseni myös listalle, ja nyt siis meillä alkoi virallisesti ivf. :p Ja Miruliini, ollaan hoidossa Fertinovassa. Ja Femar tuli kuvioihin jälleen, ja kaipa sillä koitetaan saada follien lukumäärä pidettyä jotenkin aisoissa - kuten viimeksikin. No vitsit sikseen. Mutta siis toivotaan että se auttaisi eikä tulisi hyperiä.

Kurreliini
 
Tervetuloa vaan Mermarittan ja Kurreliini myös tännekin. Ollaan Kurreliini sitten samassa talossa hoidossa, onkohan meillä sama lääkärikin? Meillä on Annika. Ja itse uskon vahvasti, että ivf on meilläkin edessä (maaliskuussa), sillä inssiusko on vaan mennyt.. hölmöä puhetta, mutta eipä sille mitään voi.

 
Miruliini, sama lääkäri ja samat temput. :p Eli meillä myös Annika. Joo, mullakin se usko insseihin loppui kuin seinään, vaikka se yksi onnistuminen kyllä hetkellisesti valaisi tilannetta, mutta muutaman vastoinkäymisen jälkeen mieli muuttui kuin veitsellä leikaten. Ja oon sitä mieltä, että jos oma usko loppuu johonkin hoitoon, niin järjetöntä jatkaa. Mieluummin sitten otetaan se seuraava askel, kuin hakataan päätä seinään ja poltetaan rahaa johonkin, mihin ei itsekään usko. Ja rahaa menee ivf:ssä myöskin, siitä ei huolta... :ashamed: Yritin itse asiassa pähkäillä, että paljonko tää nyt tulee maksamaan, mutten oikeen tiedä, kun hinnastossa annetaan könttähinta ivf:lle, mutta se sisältää esim. vaan tietyn määrän ultria. Lisäksi kait sitten pakastuksesta maksetaan erikseen, ja ehkä myös viljelystä. Huh. Mutta tuskinpa näitä juttuja voi euroissa laskea, jos se helmikuun helmi sitten loppuvuodesta tuhisee sylissä. :saint:
 
Vautsi, kyllä on sitten varmaan lääkärilläkin ihmettelemistä jos Femarit vaikuttaa myös itsellä kuten sinulla. Oon kyllä ollut tyytyväinen ko. lääkäriin kaikin puolin. Hinnoittelukuvio ärsyttää hieman itseäni kun hinnat on ilmoitettu sopivissa köntissä, mutta eipä meillä ainakaan inssit ole maksaneet lähellekään niin vähän kuin hinnastossa ilmoitettu könttähinta. Lisäksi se, että Kela-korvaukset joutuu jälkikäteen hakemaan on myös hieman kökköä. Tuntuu kyllä ihan pöljältä mennä inssiin kun ei uskoa siihen ole, mutta ehkäpä lääkärikäynti perjantaina antaa jotain uskoa/järkeä touhuun. varustaudun kyllä taas sellaisella kysymyslistalla, että voi lääkäriparkaa :p
 
Miruliini, sähän voit kysyä lääkäriltämme perjantaina, että miten Femarit yleensä vaikuttaa ja millasia kokemuksia hänellä on... ;) Ja sullahan ne voi varmaan toimia ihan eri tavalla kun mulla, joten odotamme jännityksellä sun ultraa. Mä olen myös ollut tyytyväinen lääkäriin, ja sinne vastaanotolle on aina kiva mennä. Tosin välillä vaan tulee tunne, että siellä on vähän liian kiire... tänäänkin mulla oli vaan tosi lyhyt ultra-aika ja oisin halunnut kysyä siitä hoidon kokonaishinnasta, mutta ei siinä oikeen ehtinyt. Sen verran selvisi viimeksi, että riippuu siitä, miten lääkäri käynnit ja ultrat kirjaa, että velotetaanko ne erikseen vai ei. Ja musta tuntuu myöskin, että meidän inssit maksoi aina enemmän kuin mikään listahinta. Osaatko sanoa, paljon teillä inssien hinnaksi ilman lääkkeitä on keskimäärin tullut? Onneks noi kela-korvaukset saa ivf:ssä suoraan pois hinnasta (ihan kuin se nyt paljon auttais...). Mutta tosi kiva, kun olette samalla lääkärillä hoidossa. Ties vaikka siellä odotustilan sohvalla tormättäisiin jossain vaiheessa. ;)
 
Juu, törmäillään siellä vaan, ainakin tilat on niin pienet ja intiimit, ettei voi olla muita huomaamatta. Jänskää.. =)
Meillä inssilasku oli viimeksi n.330,-, josta takaisin tuli Kelalta 125,- eli 205,- ja listahinnassa inssin omavastuuhinta on merkitty 120,- eli jostain sinne noita ylimääräisiä euroja kummasti kertyy.. Taidanpa ottaa puheeksi perjantaina (jos 20 minuutin aika riittää kaikkeen, kun miehen kanssa ollaan suunniteltu oikein sellaista "mitäs nyt sitten" -aikaa saavamme ;)

 
Moi kaikille!
Nyt on sellanen tsemppi päällä, että jotain tulosta on jo pikkuhiljaa tultava.
Tammikuun potti jäi vissiin jakamatta, joten kuinkahan monta tärppiä tulee helmikuussa?

Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix 6.inssi ...........(tädin odotus) ..........kp/30-35/pp
Mermarittan..............Klomifen/pas.............kp29/30-31
Kurreliini.....................1.ivf...........................kp2
Ulpu78.......................1.ivf...........................kp5

Ooh, osasin laittaa itseni listan perään. Eli itelläni edessä eka ivf. Puregonia pistelen kolmatta päivää.
 
Moikka Ulpu78! Ja tosiaan, tammikuun potti on kokonaan jakamatta, joten täällä tullaan siis viettämään varsin plussarikasta helmikuuta! :D Täytynee koittaa siis kantaa oma vastuunsa tuloksen tuottamisesta - ja ainakin positiivisen vireen ylläpitämisestä. Helmikuun Helmet ei pienistä lannistu. :D Teillä siis nyt myös eka ivf edessä, sama juttu täällä. Tosi kiva, että mennään melkein samaa tahtia. Kiva vaihtaa kuulumisia ja fiiliksiä, ja mä tulen sitten sun kannoilla parin päivän viiveellä. Onko sulle jo annettu arviota punktion ajankohdasta? Ja miten on pistelyt sujuneet?

 
Alkaa olla jo loppupäivän keskittymisvaikeuksia töissä, joten täällä taas :whistle:

Ymmärsinkö Hobelix oikein, että 6. inssi on tulossa, kunhan ensin menkat alkaisi ja homma lähtisi käyntiin? Eikö siinä ole sitten olemasssa mahdollisuus, että täti pysyykin poissa tosi pitkään? Eli voidaanko edes teoreettisesti vähän jännittää puolestasi? Tilanteen olet taatusti selittänyt tuolla tammikuun puolella, mutten nyt lähde sitä menneisyyden tunkiota penkomaan ;)

Jaahas arvon leidit, kiva ilta ja muuta ajateltavaa tiedossa kun tapaan rakkaan ystäväni lasillisen merkeissä kohtapuoliin. Maailmanparannus on ihan kiva tapa unohtaa omat murheet vähäksi aikaa. :wave:
 
mmm
Siirryn kanssa mielellään tuolta tammikuulta tänne helmikuulle :) yritin lisätä itseni tohon listaan, vaan yritykseksi jäi...oon ihan onneton näissä hommissa :eek: eli jos joku viitsii lisätä minutkin niin menossa on siis luomukierto kp 16/29 ja seuraavaan kiertoon sit inssi.

Toivottavasti saadan tässä kuussa niitä toivottuja plussia :wave:

mmm
 
Miruliini
Enpä usko että mitään muuta kuin täti on tällä kertaa tulossa. Mulla on jo välivuotoa ollu, jossa kohdunkudoksia mukana, joten odotan syntymäpäiväkseni 'kivoja' hetkiä :kieh:

Keskiviikko 6.2

Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix ...........(tädin odotus) 6.inssi..........kp/30-35/pp
Mermarittan..............Klomifen/pas.............kp29/30-31
Kurreliini.....................1.ivf...........................kp2
Ulpu78.......................1.ivf...........................kp5
mm..........................luomu/inssi..........................kp16/29
 
Keskiviikko 6.2

Miruliini ................Femar/Puregon/3.inssi?.....kp8/27-32
Sahrami73 ...........tauko/luomu...................kp2/26-29
Hobelix ...........(tädin odotus) 6.inssi..........kp/30-35/pp
Mermarittan..............Klomifen/pas.............kp29/30-31
Kurreliini.....................1.ivf...........................kp2
Ulpu78.......................1.ivf...........................kp5
mmm..........................luomu/inssi..........................kp16/29

Plussanneet :heart:

Haamuilleet

Tippuneet :hug:
 
Mulla ei mitään jännättävää tässä kuussa ole, joten voipi olla, että taustailuksi jää ku mittään ei tapahu.. Toivottavasti tämä kierto on sitten ihan yhtä lyhyt ku edellinenki, jotta päästään sitten nopsasti tekemään se viiminen inssi.

Oikein paljon plussan metsästysonnea tälle kuulle toivottelen kaikille! Mie pietän peukut ja varpaat pystysä teile ja haluan sitten lukia niitä ilimotuksia onnistumisista :)
 
Kurreliini Joo, huomasin kans et mennään samaa tahtia. Kiva et voi jännittää yhtäaikaa samoja juttuja. =)
Mulla pistelyt ok. Mun mielestä toi Puregon on yksinkertaisempi laittaa, kun aiemmin oon pistänyt Menopuria. ..Niin ja tuohon vatsamakkaraan on helppo tökätä.
Punktio olisi viikolla 9. Miten teillä edetään?

Taitaa olla useammallakin vastaanotolla tosi ihanaa henkilökuntaa. Mä oon ainakin meidän hoitohenkilökuntaan todella tyytyväinen. Ei voi kun ihailla, kuinka ystävällisesti ja rauhallisesti ne jaksaa selittää asiat ja yrittää auttaa parhaansa mukaan, vaikka väkeä pukkaa kokoajan lisää. Asiakaskunta ei varmaan ole ihan sitä helpoimmasta päästä kun hormonit jyllää ja mieli on herkässä.
Sekin tekee itelle 'turvallisemman' olon kun tietää, että jos jotain huolta, niin hoitajalle voisi soittaa.
 
Hobelix, kiva kun viilasit listaa entistä ehommaksi ja nyt siellä olis sitten oiva paikka meille kaikille plussaaville. ;) Ja kivaa synttäriä sinulle! :flower:

nippe, taustailehan täällä matkassa mukana ja ilmoittele välillä myös itsestäsi, jookos? Ja toivotaan lyhyttä kiertoa tällä kertaa myös.

mmm, eikös teillä olisi mahdollista plussata myös nyt tästä luomukierrosta? :)

Ulpu, joo, mulla kans Puregonin pistely on ihan helppo juttu, ja se alkaa nyt lauantaina (150 IU). Sitä ennen popsin tässä Femareita. Luin tosin, että se Orgalutranin kanssa voi olla kurjempaa, eli siinä on vissiin paksummat neulat... :/ No en ole viittynyt avata pakettia vielä, vaan annan iloisen yllätyksen odotuttaa itseään... :LOL: Ja vatsamakkara on tosi helppo pistospaikka. :D Meillä olisi punktio viikolla 8, todennäköisetsi 20.2. Mutta katsotaan miten asiat etenee. Tehdäänkö teille hoito pitkällä kaavalla?

Miruliini, tulikos maailmasta eilen parempi paikka? =) On tosi tärkeetä välillä päästä tuulettumaan aivan muiden asioiden merkeissä ja keskittyä muuhunkin kuin omaan napaan ja tähän omaan lapsettomuuden ympärillä pyörivään maailmaan, joka hallitsee sitä omaa arkea ja ajattelua ja kaikkea tekemistä ihan täysin. En uskonut, että tää on näin kokonaisvaltaista - eli että kaikki muut asiat elämässä joutuu jotenkin sivuun ja taka-alalle. Mutta tämä vaan on. Ei tätä tilannetta ja hoitoja vaan pysty ottamaan kevyesti ja olla ajattelematta liikaa. Vaikka kuinka yrittäisi... :ashamed:

Mutta onneksi tämän kestää, kun ympärillä on muita saman aiheen eksperttejä ja loistavia ihmisiä, joilta saa tarvitteessa voimaa ja uutta energiaa!! =)

Kivaa torstaita kaikille,
Kurreliini
 
Kiva, kun lista sen kuin kasvaa ja positiiviset odotukset täyttävät taas mielen.

mmm, toivotaan tosiaan, että luomuilu olisikin nyt se iloinen yllätys (jota meille aina jaksetaa hokea: kun lopettivat hoidot hetkeksi niin pam!, no joo, ei sentään täällä sorruta tuohon hoidoista ja stressistä syyllistämiseen lainkaan!), mutta ihan jo tilastollisestikin, kyllä tähänkin pinoon pitäisi edes se yksi iloinen yllätys jo osua.

Kurreliini, kiitos kysymästä. Maailma parani ja ihanaa jutella ihan muista asioista ystävän kanssa, jolla ei ole lapsia (ne eivät ole jatkuva puheenaihe) ja elämäntilanne muutenkin mahdollistaa ihan erilaisia irtiottoja tästä perusarjesta.

Kysymys teille, jota jo ivf-hoidossa menette. Mitä tarkoittaa pitkä vs. lyhyt kaava? Ja onko aikataulu suurin piirtein niin kuin luomussa tai inssissäkin, eli: menkat alkaa-aletaan lääkkeet/pistelyt-n.kp 14 punktio- muutaman päivän sisällä siirto-odottelua... Täällä kun tosiaan jo elän tulevaisuudessa ja mietin sitä inssin jälkeistä aikaa ja (ilmeistä) ivf-hoitoa ja samalla mies yrittää pähkäillä pitkän jenkkilän työreissun toteutumista tietylle viikolle niin siinä mielessä nämä on jo ajankohtaisia meilläkin. Toki kysymme huomenna lääkäriltä, mutta aika on superlyhyt ja olisi hyvä tietää perusasiat jo sinne mennessäni.

Kiva jos joku jaksaapi vastailla kyselijälle =)
 
Miruliini, vastaan pikaisesti oman heppoisen tietämyksen perusteella. Eli lyhyellä kaavalla mennään suunnilleen samalla tavalla kuin inssissä, ja piikitykset (tai femarit ja piikitykset) alkaa heti kierron alusta ja yleensä aina varmaan hieman isommilla määrillä. Matkan varrella on pari ultraa ja sitten kun follien koko on sopiva, niin mukaan otetaan orgalutran jarruttamaan oviksen alkamista, jottei rakkulat puhkea ennen punktiota. Mulla punktio olisi suunnilleen kp16. Ja ennen punktiota vielä pregnyl kehiin. Siirto olisi punktiosta noin 2 pv:n kuluttua (riippuen alkioiden jakautumisesta ja laadusta yms.) ja sitten vaan ootellaan ja sotketaan lugejen kaa. :p

Pitkästä kaavasta en oikeen osaa sanoa muuta kuin että siinä tavallaan sitä "jarrua" on mukana enemmän, eli rakkuloiden kasvu on paremmin kontrollissa ja säädeltävissä ja näin aikataulukin muokattavissa. Eli voidaan pitää follien tilanne "jäädytettynä" eli ettei siellä tapahdu mitään suuntaan tai toiseen ja näin vaikka valita tietty viikko punktiolle. Lyhyessä kaavassa mennään follien kasvun aikataululla eteenpäin vähän samalla tavalla kuin inssissäkin.

Mä en todellakaan ole ekspertti tässä asiassa, joten paremmin tietävät korjatkaa virheet. :wave: Mutta siis Fertinovassa tehdään lähes aina lyhyellä kaavalla, jollei ole jotain hyvää syytä valita pitkää. Tai potilas sitä itse toivo esimerkiksi.
 

Yhteistyössä