Helmikuun lapsettomuushoidot

Iltaa kaikillle!

Siirto on täälläkin onnellisesti ohi (15.2.) ja hienosti on kaikki mennyt tähän asti, onneksi. Toppis: kiitokset lohduttavista sanoista keskiviikkona! Niistä kerätyistä 10 muniksesta 9 hedelmöittyi, ja 6/9 jakautui nätisti. Eli yksi siirrettiin ja 5 meni pakkaseen. Mikä helpotus!

Onko teille muuten esitelty "lapsenne" mikroskoopin ruudulta? Se oli mulle yllätys, en ollut moisesta kuullutkaan. Minusta se oli aivan ihanaa, jotenkin koko hommasta tuli niin paljon todellisempaa. Kyllä oli söpö nelisoluinen :heart:

HelinäKeiju: toi sun tuleva punktioproseduuri kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta?! Mutta jos sen kestät että joku mahan päällä röhnöttää toimenpiteen ajan, niin muuten se varmaan menee hienosti. Kokemuksesta voin sanoa että annettavat kiputropit on varsin tujakoita, ja lisää saa kun pyytää. Mulla suurimmat kivut tuli itse tippakanyylin asennuksesta - sen jälkeen ei tuntunut paljon miltään.

Helmi78 ja Nampula: olen todella pahoillani. Ei voi muuta kuin toivoa että seuraavalla kerralla on onni matkassa.

Amelia3 ja hiiri: ihan sama juttu täällä, tänään just ihmettelin miten on niin ikävän normaali olo. Usko on koetuksella! Mulla on siis testipvä 27.2. ja Lugesteronia nappailen alakautta...

Pikku-Myy: toi testausaikataulu on todellakin mielenkiintoinen. Me ollaan julkisella puolella (Naistenklinikka) hoidossa, ja siirron ja testin väli on sama kuin Alexandrialla ja Amelia3:lla. Ehkä teillä halutaan sitten pelata varman päälle?

Rentouttavaa viikonloppua!

Tintti
 
Tintti74 vielä tuosta testauksesta . Se voi olla just sitä varman päälle pelaamista. Luultavasti kuitenkin testailen aikaisemmin, kun teillä muillakin on lyhyempi väli ;)

Mulla oli tänään alkion siirto ja nyt illalla nousi kuume 37,7 asteeseen. Panadolilla laski sit melkein normaaliin lämpöön. Mulla on kyllä flunssaa, että se kuume voi johtua ihan siitäkin. Pelottaa kuitenkin, että vaikuttaako kuume jotenkin hoidossa onnistumiseen, kiinnittymiseen tai vastaavaan :( Onko teillä kenelläkään asiasta tietoa?
 
:hug: Helmille ja paljon jaksamista. Näihin hoitoihin lataa niin valtavasti toivoa ja tunteita, että takapakit järisyttävät kyllä koko elämää. Kuitenkin toivoa on aina ja jospa seuraavalla kerralla ja eri lääkityksellä lopputuloskin olisi positiivinen!

Omasta navasta sen verran että menossa pp10 ja hermot erittäin kireällä. Joka aamu viimeisen viikon aikana on ollut sellainen olo että menkat alkavat, mutta se menee ohi. Nyt muutama yö sitten alkoi hillitön yöhikoilu ja tuntuu että haisen P.A.H.A.L.L.E! Oikeastaan kaikki hajut tuntuvat tosi vahvoilta, mutta ei mitään pahoinvointiin viittaavaa ole ollut. Johtuisikohan lugeista tuo yöhikoilu vai merkkaako alkavia menkkoja???

Tuntuu niin oudolta kun mikään ei oikein mene tuon normaalin kierron mukaan eli koko ajan miettii johtuuko tuo oire lugeista vai menkkojen alkamisesta! Rinnat ovat edelleen turvoksissa ja kipeät, mutta tuo turvotus&kipu on nyt parin päivän aikana vähentynyt reippaasti, mikä yleensä mun kierrossa merkitsee menkkojen alkamista. Pientä lämpöä ja palelua edelleen, mutta luultavasti johtuu tuosta sitkeästä flunssastakin.

Eli olo on jokseenkin pessimistinen vaikka tietenkin toivoo että tämä tästä vielä iloksi muuttuisi.

Tuosta testipäivästä sen verran että minä myös sain ohjeeksi testata 16 päivää siirron jälkeen. Ilmeisesti ottavat varman päälle etten turhaan raskaustestejä kuluta :LOL: Testaan kyllä jo pari päivää aikaisemmin, JOS uskallan ja ellei Tonava ala tulvimaan sitä ennen.

Mukavaa viikonloppua ja jaksuja kaikille kanssapiinaajille!

t: Kireähermo-Nefeli
 
Pikku-myy80: me ollaan julkisella puolella hoidossa.Tarkemmin sanottuna Helsingissä Naistenklinikalla.Ja siellä on tosiaan (mun kohdalla ainakin) ollu testipäivä aina 12 päivää siirrosta.

Oma napa: Vatsa kipeä ja pinkeä.Maanantaina pitäis mennä töihin mutta jos jatkuu tämmössenä en tiedä kykenenkö...Kuitenkin käveleminenkin tekee kipeää.Huomenna olis vielä kaikenlisäks kummipojan 3-vuotis synttärit missä pitäis jaksaa touhuta... :x

Meidän naapurit sai poikavauvan viikko sitten ja kotiutuivat nyt pari päivää sitten.Meillä on aika ohuenlaiset seinät ja aina välillä sieltä kuuluu suloinen itku. :saint: Kyllä se kuulostaa ihanalta mut samalla on jotenkin niin katkeran sulonen olo...Harmittaa kun itsellä ei ole sitä samaa tilannetta (ainakaan vielä!).

Alexandria ja pp1<br><br>
 
:hug: kaikille ja jaksamista..

Sellasta olisin kysynyt, et kuin pian ja millasia oireita teille on tullu, kun ootte piikittämisen (esim. Puregon) aloittanu? Ite nyt 4 pvää piikittäny Puregonia 225IU:ta ja eipä mitään ihmeellisiä tuntemuksia ole ollu, vähän jotai tuntuu tuolla jäljellä olevassa munasarjassa... Tänään vielä pistän 225IU:ta ja huomenna aamulla labraan ja soitti hoitajalle ja kuulee miten jatketaan.
 
Hei,

Täällä odotellaan, että saa soittaa väestöliittoon onko alkio/alkiot selvinny sulatuksesta. Edessä olisi lääkkeetön pas klo 14.00, ultrassa kp10 oli kaikki ok ja lh testi oli positiivinen perjantaina. Toivottavasti sulatus onnistuu jatkosta puhumattakaan, tosin suuria toiveita ei enään tässä vaiheessa ole.
 
Tänään 9 päivää testiin...

Mulla on kyllä niin vahva tunne että ei oo enää mitään tuolla kyydissä mukana. Mun keho käyttäytyy ihan samalla tavalla kun normaaleissa kierroissa ennen kuukautisia. :'( Ja kaikista pahin on se että mulla on koko ajan sellainen tunne että olen itse jollain tavalla aiheuttanut tämän epäonnistumisen... :'( :'(

Oli vaan pakko tulla taas avautumaan...
 
Amelia3: samoja mietteitä täällä mullakin...Mutta yritys on kova pysyä positiivisena vaikka se ei helppoa olekaan. :\|

Tiedättekö onko Lugesteronin sivuvaikutuksena jatkuva pissittäminen?Vai vieläkö punktio vaivaa?Kun yöllä herään 2-3 kertaa vessaan.Raivostuttavaa :kieh: Ei saa nukuttua...

Vatsakivut on väistyneet joten hypestimulaatiokin alkaa varmaankin olla voitettu.Töihin yritän tänään mennä katsotaan kuinka käy.

Tiitulle onnea PAS:iin toivottavasti onnistuu! :hug:

Alexandria ja pp3<br><br>
 
Hei, hei, hei!

pp7 menossa ja minunkin on vaikeaa uskoa alkion kiinnittyneen. Kuitenkin tämä ei voi olla minun uskostani kiinni! Monissa asioissa uskoni on ollut heikko ja silti on hyviäkin asioita tapahtunut.

Valaisin siis toiveikasta oloa Amelia3 ja Alexandria :attn:

Jos testi on nega ja täti tulee, älkäämme syyttäkö itseämme. Ihan varmasti teimme viimeisen päälle kaiken mitä lääkärit käski ja enemmänkin.
Suru tulee olemaan musertava ja se pelottaa, mutta syylinen en voi olla. :/

Syön greippiä, en juo kahvia, mutta juon vettä, ulkoilen, nukun ja yritän olla stressaamatta........ Väsyttää.

hiiri
 
Alexandria ja hiiri! Tsemppiä meille!
Mä niiiin haluaisin uskoa että siellä on kasvamassa jotain...mutta on vaan niin negatiivinen olo. Koko ajan ajattelen että kun en ole mitään kiinnittymis-nippailuakaan tuntenut...ja olo on ihan kuin ennen menkkoja. Nyt tuntuu tällä hetkellä siltä että mulla ei ole muuta elämää kuin netti. Istun heti aamusta koneen eteen ja googlainen lapsettomuus ja IVF-hoito juttuja ja tulen entistä hullummaksi... :\|

Amelia3 ja pp 5.....
 
Tsemppiä teille piinaileville, nuo päivät on tosiaan niin tuskastuttavan pitkiä ja sitä ehtii silloin kuunnella kaikki oman kehon muutokset ja oireet liiankin hyvin..

Mä olin tänään kp10 ultrassa ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Keskiviikkona alan metsästämään sitä ovishuippua. Mä muuten kysyin siitä torstai oviksesta ja ainakin mun lääkäri oli sitä mieltä, että jos torstaille osuu, niin siirto on sitten maanantaina.. Huh, nyt on yksi huoli vähemmän..

Mukavaa viikkoa!
 
No niin, ilm. jotai on tapahtunut kun tänään aamulla olin verikokeessa ja pvällä soitin hoitajalle niin Puregon-annos pieneni 225IU:sta 125IU:n... Ke taas verikoe ja sillon on myös ultra... Mulla ei kyl edelleenkään tunnu mitään ihmeepiä tuolla mahassa, alkaa olee hermot kireellä et oliks tää sittenki tässä kun ei mitään ihmeempiä tunnu :( Mut eipä kai ne annosta nyt huvikseen pienentäny...

On tää kyllä niin "piinaa" ja odotusta koko homma... Mutta lopputulos, jos siihen vaan päästään, on kyllä kaiken tän piikittelyn yms arvoista.
 
Moi!

Täällä yksi uusi tulokas 'Helmikuun lapsettomuushoidot' -ketjuun, jos mukaan soppii?

Meillä ennestään yksi lapsi (1,5 v) ja nyt olemme taas lapsettomuushoidoissa. Esikoinen tärppäsi ekalla tuoresiirrosta (ICSI). Meneillään olevissa hedelmöityshoidoissa tehty kaksi PAS:ia, joista ensimmäinen epäonnistui. Nyt tällä toisella kerralla siirrettiin (niin kuin ekallakin kerralla) yksi alkio, pakkaseen ei jäänyt enää yhtään.

Asiaan: soittivat eilen klinikalta hcg-arvosta, joka oli vain reilu 22 (pp13). Lääkkeiden (Lugesteron, Progynova) ottaminen jatkuu luonnollisesti, seuraava verikoe viikon päästä.

Kysyisinkin, onko kenelläkään teistä kokemusta noin alhaisesta hcg-arvosta tässä vaiheessa 'raskautta'? Pikkasen arveluttaa missä nyt mennään, hcg-arvon kun pitäisi huidella jo paljon korkeammalla.

Turhaa huolehtimistako?
 
hormonihirmu
Heippa hei mahdunko joukkoon?? 1 ivf (ei hedelmöittyneet),ja1 icsi (tuoresiirto nega, pas kuoli pakkaseen) viime syksynä ja nyt menossa icsi.hoito ja tänään oli 2 uä ja munasoluja näkyi 15 kpl =) Meillä ongelmana siis hedelmöittyminen ja munasolujen vähäinen määrä mutta nyt näyttäisi olevan hyvä saalis. Kenellä on punktio vkolla 9? Yritin kovasti lueskella viestejä että pääsisin teidän juttuihin mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 13:39 HelinäKeiju75 kirjoitti:
pikkasen jo jännittää tuleva kun lääkäri sanoi, ettei toimenpide tule olemaan miellyttävä. mulla munasarjat kuulema ainakin vielä toistaiseksi niin korkealla, että joku tulee painamaan mun mahaa koko punktion ajan. siis kirjaimellisesti röhnöttämään päälle, APUA! saa nähä millaiset traumat tästä jää... epäilempä ettei pakkaseen saada mitään, jos ylipäätänsä siirtoon päästään. se olisi sitten mahdollisesti ensi viikon perjantaina.
onkohan kellään toisella samat ajat kuin mulla? ja paikkana mei´llä felicitas.

Helinäkeiju...Olin tänä aamuna ennen sinua Felicitaksessa ja kuulin kun kerroit jännityksen kohteestani. Itse makailin vielä tokkurassa siellä toisen verhon takana! Toivottavasti kaikki meni sinulla hyvin. Itsellä tuli saaliiksi 12 munista ja toivottavasti perjantaina päästää siirtoon. Tämä on mulla muuten jo kolmas kerta, joten alkaa tuntua rutiinilta! Mulla on ollut lyhyen kaavan mukainen hoito, jossa Gonal F 300 päivässä, Menopur 150 päivässä ja Ceridal jarruna. Tsemppiä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 12:40 hormonihirmu kirjoitti:
Heippa hei mahdunko joukkoon?? 1 ivf (ei hedelmöittyneet),ja1 icsi (tuoresiirto nega, pas kuoli pakkaseen) viime syksynä ja nyt menossa icsi.hoito ja tänään oli 2 uä ja munasoluja näkyi 15 kpl =) Meillä ongelmana siis hedelmöittyminen ja munasolujen vähäinen määrä mutta nyt näyttäisi olevan hyvä saalis. Kenellä on punktio vkolla 9? Yritin kovasti lueskella viestejä että pääsisin teidän juttuihin mukaan.
Mulla pitäis olla punktio vkolla 9. Mut se selvii varmaanki huomenna et onko vai ei, ku huomenna taas labra ja ultra. Edelleenkään ei vaan ole mitään ihmeempiä tuntemuksia mahassa...
 
toppis
Tintti74: Coolia, että pääsit näkemään pikkuisen ruudulta! Ja hienoa, että teillä jäi noin monta pakkaseenkin. Vaikka toivon tietysti, ettei niitä ainakaan piiitkään aikaan vielä tarvitsisi käyttää.

Tsadaa: Minulla ei ole kokemusta raskaana olosta, mutta pidän kovasti peukkuja, että kaikki on hyvin sinulla ja raskaus etenee normaalisti.

).( pp7 meneillään, eikä pahemmin mitään oireita. Vatsa vaan on koko ajan kovin turvonneen tuntuinen, vaikka en ole mitään lääkityksiä saanutkaan. Itse asiassa epäilen että olen jotenkin salamyhkäisesti vain onnistunut lihomaan huomaamattani.... farkut ei meinaa mennä kiinni.
Eipä vain se lihominen vielä tässä vaiheessa olisi niin suotavaa. Kamalan piinaavaa taas tämä odotus!!
 
Hei vaan!

Yllätyksekseni itsekin ehdin takaisin tähän helmikuun pinoon. Vuoto tuli aiemmin kuin piti ja nyt sitten jo pistelen Gonalia ja Menopuria lyhyen kaavan mukaan ja odottelen punktiota (IVF1) joka voi olla jo viikolla 10 jos kaikki menee tällä kerralla hyvin...

Olen seurannut teidän muiden tilanteita ja ihan tuntuu kuin tuttujen ihmisten elämää miettisi ja murehtisi. :hug: teille kaikille joilla on tullut vastoinkäymisiä ja tsemppiä teille kaikille joilla on piinaavat päivät, paljon plussia tähän pinoon!

Tuli tuosta KooVeen viestistä mieleen että usein itsekin olen klinikalla juostessani miettinyt että onkohan odotushuoneissa istuskelevista joku mukana täällä. Hymyillään kun tavataan!

B)

terveisin

Saara
 
Hiljaiseloa meillä. Tulin sanomaan vain heipat. :wave:
No ei paljoa kerrottavaa. Kuukautisia odottelen, jotta seuraavaa inssiä pääsisi suunnittelemaan. Meillä kun se inssi silloin 1,5 viikkoo sitten meni piloille. Nyt kyllä ajatuksissa on käynyt tauon pitäminen hoidoissa. Saa nähdä, miten sitten tehdään.

Onnea muille hoitoihin!
 
:wave: Täällä oltiin muutama pv ihan pimennossa kun kone joutu huoltoon...Nyt pelittää taas ja hetipikimmiten piti tulla kurkkaamaan kuulumisia.
:hug: kaikille joilla hoito tältä kuulta mennyt mönkään..Voimia ja jaksamista uuteen yritykseen!
Omasta navasta sen verran, että piinaillaan edelleen, nyt 13.pv menossa siirrosta. Oireista vaikea sanoa, kun nuo lääkkeet tuppaa aina tekemään oireita ja sujuvasti siis peittävät mahdolliset raskausoireet. Ainoo tosin mikä aiemmillakin kerroilla on ollu, ni on alkanu se yöllinen vessassa käyminen. Se nyt ei tietysti mitään ihmeellistä sinänsä ole, mutta kun normaalisti ei tartte yöllä käydä..Pientä kohdun nipistelyä sillontällön on ja turvottaa, mut sekin kyllä johtunee lääkkeistä. Fiilikset siis melko sekavat, odotus plussasta kova, mutta realistinen, onneks ei oo montaa vaihtoehtoa: se joko on plussa tai sitten ei..
 
Hormonihirviö
Sanna-78 mitä ultrassa näkyi? Toivottavasti oli kuitenkin muniksia kehittymässä vaikkei olekaan tuntemuksia. Mulla taas on maha kuin rantapallo mutta onnessani kannan muniksiani josko niistä vaikka jostain tulisi meille kauan kaivattu (5v) vauva. Ei haittaa vaikka kolottaa ja kävely on vaikeaa =)
Helinäkeijulle: Mulla hoitaja joutuu painamaan nyrkillä mahasta kun alkio siirretään kohtuun ja kun on 2 päivää punktiosta aikaa niin kyllähän se sattuu.. mutta påunktiossa ei tarvi mitään erikoistoimenpiteitä. Sulla oli tänään? kai punktio kuinka se meni?
 
Olipas täällä tapahtunut paljon!Uusille tervetuloa mukaan! :)

Itselläni kaikki kivut hävinneet mikä on tietysti hyvä juttu!Mutta tietysti sitä heti miettii että onko oireetomuus sittenkään hyvä asia??Eli on asiat sitten niin tai näin ni ei kuitenkaan ole hyvin :kieh:

Tsadaa: mulla tuli positiivinen tulos ensimmäisestä tuoresiirrosta (pp 12 HCG 57,4) ja silloin se ikävä kyllä meni viikko positiivisen testin jälkeen kesken.Klinikalta sanottiin että yli 50:nen HCG on ok.Mutta ei sitten kuitenkaan jaksanut...En sano että sulla asiat huonosti josko alkio on kiinnittynyt myöhään ja sen takia arvo vielä matala?Se on kuitenkin positiivinen tulos joten onnittelut siitä! :hug:

Kaikille jaksamista odotteluun!

Alexandria ja pp5
 

Yhteistyössä