Helmikuun inssipiinailijat ??

voi kiitoksia Amodini ja Mammu.. :hug: tosiaan oli niin haalea se viiva, että koska olen kuitenkin henkisesti valmistautunut siihen että naamalleen kuralätäkköön tässä vielä mennään, niin aika varovaisesti mitään ajattelen. Toivoahan tuo antaa, mies sano hyvin, että meille tekee ihan hyvää vähän innostua ja haaveillakin, vaikka ei olis ees aihetta.. Mutta mutta.. palailen kertomaan uutiset sitten kun ei enää tartte arvailla.

plussia testeihin teille kaikille puhaltelen.. :wave: :wave: :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 06:40 mollukka kirjoitti:
Eihän sitä taas malttanu edes odottaa tätipäivään (lue huomiseen). Menin tekemään testin :ashamed: ja nyt ihmettelen että kuinka noin haaleaa viivaa voi edes olla olemassa.. mutta selvä haalea viiva kuitenkin. Eli tuo kai nyt ei sitten vielä antanut suuntaa siitä, että tuleeko täti vai ei. Vai joko tuommosesta haamukummituksesta saa innostua?
Haamuna ne on täälläkin ilmaantuneet ;) Harvemmin plussaa valehtelee...

Joten: ONNEA! :heart:

Nyt tarvittaisiin kipeästi neuvoja!!!!

Meillä siis eka inssi suunnitelmissa (Puregon+Pregnyl pistoksilla) ja kuten aikaisemmin kirjoitin, niin ekassa ultrassa oli kehittymässä runsaslukuisesti rakkuloita, ja neljä niistä olivat isompia kuin muut.

Eilen eli lauantaina oli toinen ultra ja kaksi rakkulaa olikin kasvanut muista suuremmiksi, suurin 13,5 myös toinen oli 13. Kaksi seuraavaksi suurinta olivat 10mm. Sain ohjeeksi pistää vielä pienen annoksen Puregonia eilen ja tänään sekä tehdä ovulaatiotestin tänään ja maanantaina. Ja maanantaiksi sain taas kontrolliajan, jossa varmistetaan rakkuloiden tilanne ja se että voidaanko inssiä ylipäänsä tehdä.

No tein äsken ovulaatiotestin ja sehän näyttää JO nyt plussaa!!! Nyt olen hämmentynyt, sillä ohjeessa jonka olen saanut lukee, että heti kun lh-testi näyttää plussaa pitäisi ottaa Pregnyl-piikki. Eilen lääkäri ei puhunut Pregnylistä mitään, varmaan siitä syystä että rakkulat eivät olleet niin isoja.

Joten onko teidän mielestä parempi, että odottelen vain huomista aikaa enkä lähde tuota Pregnyliä piikittämään? Vai mitä tässä pitää tehdä. Olen siksi vähän paniikissa, kun tämä on eka hoitokerta ja harmittaa etten tajunnut kysyä eilen lääkäriltä tosta Pregnylistä.

Auttakaa pliis, jos tajusitte tästä jotain.

Mollukalle varovaiset onnittelut!!!

Kiitos Amodini vastauksestasi. Soittelen heti aamulla klinikalle, joten eiköhän tästä jotenkin selvitä. Toivottavasti rakkuloita ei enää ole liikaa ja päästään siihen inssiin... On tää kyllä hullua hommaa, ja me ollaan vasta alkutaipaleella... Raportoin taas tänne, miten loultakin käy.

eikös se ennen tätiä pitäs aamupissaa käyttää noihin testihommiin, tai niin itse olen ymmärtänyt? ja sullahan oli vasta pp13 .. mie ainaki liputan vielä sun onnistumiselle viimiseen mieheen asti ;) mihin hävisi se taistelutahto .. ja viimeisten tuntien toivo??? Itse kuitenkin oman kroppasi tunnet parhaiten.. mutta lohdutushalia en vielä ainakaan anna.. :snotty:

Ginnifer
Niinpä niin, eihän se hermo taaskaan pitänyt loppuun asti ja piti mennä testaamaan päivän etuajassa. Negaa tietysti. On se kumma miten omaa intuitiota vastaan ne toiveet kuitenkin tässä loppumetreillä herää... Ja negan jälkeen heti selityksiä keksimään: tämähän oli se laatikon pohjalle jäänyt vähemmän herkkä testi, testasin liian aikaisin, olo ei ole hormonaalinen niin ehkä ne hormoonit nousee mulla hitaasti, ei toisaalta ole menkkaoireitakaan jne. Säälittävää.

Että menkkoja sitten odottelemaan. Ja toisaalta edelleen toivomaan, ettei niitä kuuluisi. Parempaa onnea muille!

Täällä menossa pp 7 ja hirvee flunssa jatkuu yhä.

Koko kolmen päivän vapaa meni näimmä tässä, ja tilasinkin huomiseksi lääkärin, kun en tällä ololla varmaan kykene asiakaspalvelutehtäviin..

Oireita ei ole, lukuunottamatta vatsan yhtä tai kahta vihlaisua, rintojen arkuutta (rinnan sivusta), mitkä ovat selitettävästi niin hemmetin monella muullakin syyllä, kuin onnistumisella..

Vaikka enpä mä tiedä, pitäisikö niitä vielä niin ollakkaan. Jotenkin turhauttavaa tämä koko touhu.

Ensimmäistä kertaa minulla ei ole yhtään raskaustestiä kaapissa kiusana odottamassa..
Mitä suotta, kun en kuitenkaan saa siihen milloinkaan kustua niitä kahta viivaa..
Sillä määrällä mitä olen näiden seitsemän vuoden aikana niitä turhia testejä tehnyt, olisi varmaan ruokkinut koko mongolian lapset!!

Kyllä se täti sieltä tulee ilman negatiivisen testin tekoakin.

Anteeksi taas tämä vuodatus, mutta on vaan niin paha olla..

PLUSSATUULIA TEILLE KAIKILLE, YSTÄVÄT RAKKAAT :hug: :hug: :hug:

heh.. no ei ole täti ainakaan tullu.. epäilevästi tässä vielä.. odottelen nyt paripäivää ennen kuin testaan.. jos enää tarvitseekaan testata. varoen eteenpäin tunti kerrallaan.

Joo raastavaa aikaahan tämä on.. ei siitä pääse yli eikä ympäri. Meistä kasvaa tämän hoidon aikana melkoisia elämänsotureita, joita ei pikku myrskytuulet ravistuta.. voimia kovasti sulle Mammu ja kaikille muillekin. :heart:

Täällä myös yksi ilmoittautuu joukkoonne :)

Huomenna aamulla olisi aika, saas nähdä onko pelkkä ultraus kun vasta kp 14, yleensä ovis kp 19 \|O Mies tulee mukaan varmuuden vuoksi :whistle:

..tänään en ole saanut tehtyä yhtään mitään, ajatuksen karkailee huomiseen... :headwall:

Tänään pp11 ja kyllä se täti taitaa kohta kolkutella. Eilen jo tuli hiukan veren ja sellaista ruskeaa vuotoa käydessä wc:ssä eli toivon olen tämän inssin suhteen menttänyt Sama kuvio näyttää sitten toteutuvan joka ikinen kuukausi....Ei näytä tuo Terolut mitään hyödyttävän ainakaan minulla.

Plussa tuulia muille toivonmukaan...

MOLLUKKA -
Moneskos päivä nyt on menossa ?? Eikös piinapäivät ole jo ohitse/ylitetty ? Voi, että kun olen onnellinen sun puolesta *hiljaa jo hehkuttaa * :hug: :hug: :hug:

PUPUVAIMO-
Tervetuloa joukkoomme, ja onnea mahdolliseen inssiin!!!
Tulehan sitten meille kertomaan, miten kävi ??

MIKSU-
Älä heitä kirvestä kaivoon !!! Niinkauan kuin se täti pysyy poissa, eikä vuoto ala, on TOIVOA!!! Plussatuulia & tsemppiä ihan hirmuisesti !! :hug: :hug: :hug:

No niin, nyt on sitten ensimmäinen inssi tehty! Menin sitten aamupäivällä kontrolliin ja ultrassa näkyi, että kaksi rakkulaa oli kasvanut suuremmaksi, muut olivat onneksi vielä liian pieniä hedelmöittyäkseen. Ovulaatio ei ollut ainakaan aamupäivällä vielä tapahtunut. Näin ollen kaksoisraskaus on mahdollinen, mutta otimme sen riskin. Tuskin se kovin todennäköistä, että tästä ekasta tärppää ja heti olis tupla!

Mehän ei oltu varauduttu että inssi tehdään, koska olin melko varma että siihen ei päästä ja niin hoitsukin vielä aamulla puhelimessa epäili. No onneks asutaan kohtuu lähellä ja mies pääsi klinikalle antamaan näytteen. Piikittelin siinä Prgnylit ja menin kahden tunnin päästä uudelleen klinikalle varsinaiseen toimenpiteeseen.

Ei ollut yhtään kivulias juttu ja miehenkin tavarat olivat hyvälaatuisia. Siinä mielessä jäi ihan positiivinen olo. Ovulaatiosta lääkäri sanoi, että voi olla että oli jo tapahtunut, kun tuli limaa. Oisko sitten just siinä parin tunnin aikana ehtinyt, tiedä häntä.

Tsemppiä vaan kaikille hirveesti piinailuun!

Aika nopealla tahdilla sulla Enni inssi tehtiin. Vaan 2 tuntia Pregnylin jälkeen...Yleensä Pregnyl pistetään edellisenä iltana, minä pistin jopa edellisen päivän aamuna ja siltikään ei ollut ovulaatio tapahtunut kun menin inssiin....
Onko noin nopea toiminta ihan "normaalia"? Meinaan vaan, että menee rahat ja hermot kun ei ajoiteta oikein.... :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 16:48 vieras kirjoitti:
Aika nopealla tahdilla sulla Enni inssi tehtiin. Vaan 2 tuntia Pregnylin jälkeen...Yleensä Pregnyl pistetään edellisenä iltana, minä pistin jopa edellisen päivän aamuna ja siltikään ei ollut ovulaatio tapahtunut kun menin inssiin....
Onko noin nopea toiminta ihan "normaalia"? Meinaan vaan, että menee rahat ja hermot kun ei ajoiteta oikein.... :\|
Lauantaina kävin ultrassa ja silloin ei annettu mitään ohjeita pistää Pregnyliä, vaan sanottiin että tule maanantaina uudestaan, niin katsotaan voidaanko inssiä ylipäänsä tehdä vai onko riski monikkoraskaudelle liian suuri. Sitä just eilen täälläkin hämmästelin, että mitä tehdä, kun lh-testi yllättäen näyttikin plussaa!

Mua ei sinänsä haittaa, että Pregnyl-pistos jäi viime tinkaan, kun en ihan tarkkaan ymmärrä, mihin se auttaa. Mun ovuloinnissa kun ei ole ennen ollut mitään vikaa, ja aamulla kun ultrattiin niin näytti että tänään se ovis kummiskin tapahtuu. Oon niin tottunut, että aina joku sählinki tulee jossain kohtaa, joten en jaksa siitä nyt stressata. Toivon vaan parasta..

Enni: Pregnyl on irroituspiikki eli sillä edistetään/täsmennetään rakkulan irtoamisajankohtaa.

Olen ymmärtänyt, että yleensä se pistetään 1-2 päivää ennen inssiä (itsellä molemmilla kerroilla 2 päivää ennen).

Ginnifer
Piina jatkuu. Negan testasin eilen, nyt kp 30/28 meneillään, toista päivää tuhrutellaan, mutta kainaloiden hikoaminen toistaiseksi ainoa varsinainen menkkaoire. Ajallisesti ihan normaalin vaihtelun rajoissa vielä, mutta yleensä mulla kyllä niagara aukeaa sen suuremmin vetkuttelematta. Sitten pääsee edes tilaamaan uutta aikaa, mutta nyt on vielä hermo koetuksella.

Jaksamista teille, sisaret piinassa!

Eilen kävin sitten inssissä. Onneksi neljäs rakkula ei ollut kasvanut eli ei tarvinnut poistaa yhtä.. Mutta ikävä kyllä kolme rakkulaa oli jo puhjennut mutta inssi tehtiin silti koska todennäköisesti puhkeamisesta oli kulunut alle vuorokausi. sitä ei lääkäri osannut sanoa tarkasti ja kun mä onneton en tunne ovista enkä testaillut koska mua ultrataan aina.
Nyt sitten toivotaan että edes yksi hedelmöittyisi... ehkä kolme olisi jo liikaa.
Olisi ihanaa kuulla välillä plussauutisia!!!!!

Juuri lääkäristä kotiutuneena, sain aikamoiset tuomiot tähän flunssaani..
Mulla on poskiontelontulehdus sekä keukokuume epäily. Sain rouhekopallisen antibiootteja, joten kaippa tämä tästä sitten.
Loppuviikko olis nyt sitten sairaslomaa, ja lepoa.

Täällä pp11 ja aamulla tuntui kuin menkat olisivat tulossa. No se kipu sitten meni. Ainoa oire se onkin tällä erää piinailussa. Joten ei täältä omasta olosta muuta raportoitavaa.

Mammulle paranemisia, toivotaan että se siitä nyt menisi ohi sitten niiden antibioottien avustuksella! :hug: Meillä mies jo toista viikkoa kuumeessa, tänään aamulla oli jo parempi, mutta iltaa kohti kuume taas nousi. Itse vielä terveenä, toistaiseksi.

Tänään pp13 ja olo alavatsassa kuin menkat alkaisi. Ei vissiin tarvitse testata tietää oireistakin, että menkat alkaa.
Eilisestä asti tullut runsasta valkovuotoa, jossa hieman verta, joten sekin merkki menkoista...

Plussa tuulia muille piinailijoille!

Nyt tulin kertomaan viimeiset uutiset sitten. Pakko kai se on alkaa uskomaan, että positiivista se näyttää. Nyt oli viiva jo ihan selvästi viivana, vaikka haaleampi vielä kuin kontrolliviiva. Ihan hämmästyksissään sitä vielä molemmat miehen kanssa ollaan.. mutta eiköhän tuohon ajatukseen totu .. etenkin kun sitä on toivonut niin kauan. Voin hyvin kuvitella niitä jotka ovat yliä viittä vuotta yrittäneet ja sitten tulee se positiivinen sieltä, niin ei varmaan usko tulosta heti edes lääkärin sanomana.. mutta sallittakoon se meille toivonsa moneen kertaan menettäneille.

Mitenkä Amodini? Entä Persikkaposki?

Hirveästi voimia ja tsemppejä viimehetken piinailijoille. Ja kiitos kaikille jo etukäteen onnitelleista. ihanaa että täältä löytyy ihmisiä, joilla on uskoa enemmän kuin itsellä :hug:

Niin ja aurinkoista ystävänpäivää kaikille :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä