** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Niin ja tosiaan, tajusin vasta nyt, että tämän piti olla se synnytystapa-arvio?! En mä kyllä mitään arviota saanut, en kokoarviota saati arviota siitä, mahtuuko vauva tulemaan ulos alakautta. Ei ultrattu eikä mitään, tavallisen sisätutkimuksen vain teki. Että näillä tiedoilla mä sitten lähden synnyttämään. Onko teille muille tehty edes jonkinlainen arvio vauvan mahtumisesta?
 
Huomenta (päivää)!

Minä saan koneen vasta näihin aikoihin auki ja täällä on aina teksitiä tullut jo metritolkulla!

Nyt on pikkuhiljaa alkanut kiinnostaa nuo vauvat (vaikka sairaala -ohjelmassa) ja huomaan lässyttäväni niille. Joten Mervi-elinan ja Piipin vauvakuvatkin saivat suurta ihastusta aikaan!!

Nimiä on mietitty. Tai minä mietin ja mies lähinnä tyrmäilee mun ehdotuksia.. Tytön nimestä ollaan samaa mieltä, mutta poika on vielä väännön alla. Haluaisin jonkun persoonallisen, mieluummin vanhanaikaisen nimen. En mitään Patricia, Victoria (anteeksi vaan jos jonkun lempinimiä :$ ). Pojalle olisin tykännyt nimestä Kieran, tosin ei ole mikään vanha suomalainen nimi.. Nuo Hopeakaislan nimet Arian ja (setoinenjonkajodementikkonaunohdinmuttenuskallakäydäkatsomassakuntämätekstihäviää) olivat minusta iihania. Mutta se jo päätettiin ja allakkaan merkittiin että tuli nimeksi mikä vaan, ja vaikka vauva olis tyttökin niin työnimi Erkki -nimipäivänä vietetään juhlaa ja paistetaan pihalla lettuja :D :D !

Huomenna mulla synnytystapa-arvio. Kerron sitten mitä ja miten siellä meikäläistä arvioidaan!

Tehilla ja E 36+
 
Täällä kans neuvolakuulumisia elikkäs syke 140-150,vauva raivotarjonnassa,pissa puhdas,verenpaineet 130/90,sf mitta 36 (ei oo muuttunut mihinkään 2 viikon aikana).Painoa tullu n.200 g mulle viikossa mikä on ihan hyvä kun kiloja kertynyt tähän mennessä jo 26-27 ni rupee olee tällai valasmainen olo =) turvotus vähän jo helpottanut mutta kyllä sitäkin vielä löytyy..Supistuksia täällä edelleen tosi vähän eli ennakoiko tää nyt sitä että kaikki kipu koetaan sit kerralla siel laitoksella =) Vauva liikkuu päivät tosi paljon masussa ja yöt nukkuu mun kanssa HYVÄ RYTMI :) ei paljon tarvii liikkeitä vielä ainakaan laskea.Nimiasiasta sen verran että mietitty on eri vaihtoehtoja mutta mitään ei ole vielä päätetty vaikka sukupuoli onkin tiedossa jo.Tuleva isä alotti loman jo 5 päivää sitten ja se onkin sitten 2 kuukautta meidän kanssa tässä kotona oli meinaa noita vanhoja lomia niin paljon jemmassa että käyttää ne nyt sitten hyödyksi ja sitten vielä jää kokonaan noi isyyslomat jemmaan JES JES B) .Täällä ei ole kanssa tehty mitään synnytystapa arviota tai sitten se on menny multa totaalisesti ohi koska mulle siitä ei ole ainekaan infottu yhtään mitään :kieh: Muutenkin yritän rauhallisin mielin lähteä koko touhuun ajatuksena että siellä on osaava henkilökunta varmasti apuna että saan tämän ihanan vaavin turvallisesti syliin :) 6 päivän päästä laskettu aika ja asennoidun siihenkin että yli menee varmasti heittämällä niin ei tää loppuodotus tunnu niiiiiiin pitkältä (itteesä kun on kiva huijata =) ).Tässä taas vähän omaan napaan ja sen vierestä ja isot halit ja onnittelut jo vauvan saaneille!Aivan ihania vauvakuvia ootte laittanu.
 
Söpöjä kuvia vauvoista ootte laittaneet! :heart:

Meillä ollaan parannuttu mahataudista,tyttö ja mies sen sairasti ja mä säästyin. Mä sain nyt vaan nuhan! :LOL: Mieluummin se kun mahatauti.

Nimistä: Me ollaan päätetty nimi jo ajat sitten ja se on ja pysyy, paitsi jos tulokas onkin tyttö. Sillekkin ois kyllä sit nimi jo valmiina. Näin meillä oli Alisankin odotus aikana.

Isyyslomasta: Mies pitää 2vk sitten kun kotiudutaan ja vikan viikon sitten keväämmällä.

Tutin oon pakannu sairaalakassiin mukaan. Sit ajattelin käydä viel kirjastosta hakeen pari kirjaa jotta aika menis sit paremmin jos siellä joutuu asumaan (esikko kellastu,joten tämänkin kanssa varmaan käy samanlailla) Mä tuun kyllä varmaan hulluks jos joudutaan taas oleen monta päivää sairaalassa! :/

Mitäs muuta, ei nyt tuu oikeen mieleen mitään. :)
 
Voi piip, piip ja vielä kerran piip näitä öitä. Viime yönä nukuin parin tunnin pätkissä yhteensä n.6 tuntia. Luin kirjaa yöllä, kun sängyssä makaaminen oli turhauttavaa ja asentoakaan ei meinannu löytyä. Lakanat on aamulla keskellä sänkyä yhdessä kasassa kun väännän ja käännän vaivanloisesti. Onneksi voin ottaa päivällä tirsat jos huvittaa ja tuntuu että tarvii.

Mulle on tehty eppari ekassa synnytysessä ja ole monen kanssa samoilla linjoilla, ettei sen leikkaaminen tai tikkaaminen tunnu, vaan enemmänkin se parantuminen. Seuraavassa synnytyksessä ei tarvinut epparia eikä tullut repeämiä eli todella erilaisia kokemuksia mullakin. Taas toivon että vähillä vaurioilla selviän, kun en kuitenkaan osaa tarpeeksi rauhoittua parantelemaan.

Ihania kuvia vauvoista ja masuista :D

Avilla 39+0 ja joka pikkusen vaan kuumeilee jo sitä neljättä :ashamed:
 
Malinda
Oottepas te ahkeria naisia, kun taas on sivukaupalla tekstiä tullu. Oon mää täällä käyny päivittäin lukemassa, mutta pitää itellä niin kiirettä, etten oo moneen päivään ehtiny kirjottaa. En varmaan taas muista kaikkea kommentoida, mitä oli tarkoitus :ashamed:

Onnea Piipi Pöppiäinen pikkuisesta! :flower: Toivottavasti saat pienen pian kotiin ja ennen kaikkea, että ite tervehdyt ja pääset pienen luo sairaalaan. Ihana kuva vauvasta! Kuten myös mervi-elinalla :)

Olikos se piiuli, joka kirjoitti synnytyskertomusta? Oli kiva lukea, laittakaahan muutkin kunhan ehditte ja jaksatte. Piiulillahan meni tosi helpon oloisesti :)

Devellylle :hug: Koita jaksaa! Tiedän miltä susta tuntuu, munkin mies on välillä ihan aasi, ja tuntuu, että mun vastuulla on kaikki kotihommat ja asioiden hoitamiset ja muistamiset jne, ja sitte syyttää mua, jos jotain unohtuu tai tytöllä nokka vuotaa tms. Sillä tuntuu onneks tuo olevan kuitenkin hyvin päivä/viikkokohtaista, että on se välillä tosi esimerkillinen isä ja aviomies. Tällä viikolla kun se on ollu kototna ja mä koululla kirjottamassa gradua niin kyllä on koti kiiltänyt ja ruoka ollut odottamassa, kun illalla tuun kotiin. Mutta viime viikko oli sitte taas ihan toisenlainen, tuntu ettei mies saa yhtä vaippaa vaihdettua.

Kävin neuvolassa ja voipi olla, että oli viimeinen käynti. Helmikuun 9. aika äitipolille ja mahdollisesti käynnistellään sitten lähipäivinä. Kaikki oli ok, vernepaine, pissa ja hemppa sydänäänet. Painoa tullu 200g, yhteensä n.11,5kg, sf mittta 30 oli tippunut keskikäyrältä vähän, kun tähän asti on ollut koko ajan siinä keskellä. Johtuu ilmeisesti siitä, että vauva on laskeutunut aika alas, mutta ei kiinnittynyt kuitenkaan. Sain nyt kuulla mikä mun alapään tilanne oli kaks viikkoa sitten, kun terkka katto koneelta, mitä ne oli tyksissä kirjottanu eli sillon oli paikat pehmenny ja kanava lyhentyny, mutta kiinni vielä. En sitte tiedä onko näitten parin viikon aikana tapahtunu jotain.

Kukas siitä tutista kysyikään? Otan sairaalaan mukaan, oli siitä ainakin esikoiselle niin iso tuki ja turva. Kattoo sitten miten vauvalle kelpaa. Kiitos Nemu tiedosta, ettei tyksistä enää saa tuttia. Mä ihan oletin että saa kun viimekskin sai, joten hyvä että tiiän käydä ostamassa. Säästääkö ne vai ollaanko siellä vaan nykyään sitä mieltä, ettei vauvat tarvi tuttia?

Ikuisuus. Mullakin vähän jännittää mahdolliset repeämät. Viimeks en tullut edes ajatelleeks koko asiaa ennen kuin kätilö sanoi synnytyksen jälkeen, että hienosti meni eikä tarvi edes parsia! Nyt sitte vähän jännittää, kun en oo sitä aiemmin kokenut ja voihan olla, että nyt repeääkin, mutta ei se vissiin niin kamalaa oo ainakaan teidän muitten kommenttien perusteella. En oo käyttäny sitä öljyä, mistä kysyit, mutta mulla synnytyksen aikana kätilö ruiskutteli sinne ponnistusvaiheessa jotain, olisko se ollut jotain vastaavaa sitte ja en tiiä oliko sillä jotain vaikutusta siihen etten revenny.

Nimeä ei olla päätetty vielä, mutta kateltu on ja makusteltu suussa. Nimi tulee todennäköisesti alkamaan samalla kirjaimella kuin esikoisenkin nimi. Hän sai isänsä mummon nimen ja se alkaa samalla kirjaimella kuin sukunimikin, ja mun mielestä se on tosi kiva kun on sellanen alkusointu. Mulla on itellä sellanen rimmaava nimi, josta oon kuullu paljon kehuja, joten todennäköisesti uusi vauva saa nimen samalla kaavalla, jos vaan sopiva löytyy. Lapsilla on siis isänsä sukunimi ja mulla omani, vaikka ollaan naimisissa. Oon harkinnu, että vaihtaisin samaan kuin muulla perheellä, mutta en millään malttais luopua omasta nimestä, kun se sointuu niin kivasti ja on muutenkin lyhyt ja näppärä. Muuten meillä on nimenannossa samanlaiset kriteerit kuin Hopeakaislalla, koska munkin mies on ulkomaalainen ja sukunimi siis tietenkin myös, ettei siihen mikään ville tai kalle sovi. Mun toive on kans, että nimi sopis ääntöasultaan hyvin tänne Suomeenkin ja olis mielellään enempi kansainvälinen nimi, kuin nimenomaan kyseisen maan nimi. Katotaan nyt, yks nimi olis joka löytyis molempien maitten kalenterista, mutta saa nyt nähdä.

Meidän pitää ilmoittaa nimi sairaalaan, minkä ymmärrän kyllä hyvin, jos joudutaan tekemään hätäkaste, mutta tyksissä niitä nimiä myös KÄYTETÄÄN, mikä on mun mielestä ärsyttävää. Se sairaalaan ilmoitettava nimi on mun mielestä vaan hätäkastetta varten eikä mitenkään lopullinen, koska haluan nähdä vauvan ensin ennen kuin osaan sanoa sopiiko nimi sille. Ärsyttävää sitte kun hoitajat puhuttelee, että "mitenkäs se ville-vauva täällä jakselee?" Mulla tulee ainakin helposti sellanen olo, ettei sitä nyt enää voi muuttaa, kun nuo hoitsut jo risti sen villeks... :LOL: Onko muualla tällasta käytäntöä?
 
Terveisiä vauva-arjesta!

Meille syntyi pikkuruinen yheksän pisteen poika sunnuntaina 24.1.2010 klo 00:26. Pituutta oli 47cm, massaa 2375g ja pipaa 32cm. Just kerkes muuttua rv:t 37+0. Lapsivedet alkoi mennä pe illalla klo 22 ja valutteli niitä sitten siihen, kunnes poitsu synty - yhteensä siis 26h 26min. Synnytys kesti lappujen mukaan 4h 33min - I-vaihe 4h 15min, II-vaihe 11min ja III-vaihe 7min. Oli kyllä aikas kamala kokemus, vaikka helpolla pääsin, ettei revenny tai mitään muutakaan.. Saa jäädä joksikin aikaa miehen haaveet toisesta muksusta.. Nimim. Helposti traumatisoituva.

Mä pääsin kotio jo maanantaina ja poitsu saatiin kotio tiistaina, kun hänen piti käydä vähän sokeriseurannassa ja opettelemassa syömään .

Meidän poitsu pääsee sit vissiin lehteenkin, kun oli Ylöjärvi-päivän eka ylöjärveläinen. Tulevat onnittelemaan toimittajan kanssa ihan paikan päälle tässä, jahka saadaan sovittua ajankohtaa. Pelottavaa.. Kaikkeen sitä joutuukin.

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville!

.iidesy&E.4pv.
 
ihania kuvia vauvoista, oi mitä pieniä kääröjä =)
mulla sf-mitta oli viimeksi viikolla 34 , 32cm, nyt varmaan taas kasvanut, seuraava neuvola vasta 1.2.mies lähti ostamaan vielä jotain vauvantarvikkeita, rintakumeja yms. mitä vielä uupuu.

nanna ja pieni 36+2 :heart:
 
Malinda
Onnea iidesy sinisestä kääröstä! :flower:

Älä välitä, äkkiä ne pahimmat traumat unohtuu! Tai ainakin mulla unohtu... Olin sitä mieltä ekan synnytyksen jälkeen, että ei kyllä muutamaan vuoteen toista, mutta niin sitä vaan oltiin raskaana alle vuosi ekasta synnytyksestä... :whistle:
 
Iidesylle isot onnittelut! :flower:

Toisista lapsista ootte puhuneet: Meille tämä toinen on sitten se viimenen, meille riittää kaks. Sitä en tiedä et sit joskus keski ikäsenä jos jotenkin hurahdetaan että "tehdäänkö" iltatähti, toivottavasti ei. Mut kyllä mä nyt oon kaikki jo pieneks jääneet raskausvaatteet heittäny meneen ja ihan tosissaan ollaan sitä mieltä et ei enempää lapsia meille näiden lisäks. :)

Eppareista ootte puhunu: Mulle tehtiin Alisasta eppari ja se jännittää nyt että mahdanko selvitä ilman epparia taikka repeemiä... toivottavasti. Vaikka jos noista kahesta on valittava,niin mieluiten eppari kun repeämä. Mulla ei epparin leikkaus sattunu ollenkaan kun puudutettiin, mutta ompelu sit sattukin kun ihoa ei saatu puutumaan ihan pinnasta. Siinä meni ilokaasua ihan kunnolla kun ommeltiin. Se oli se kivuliain vaihe koko synnytyksessä. Vaikka ei sekään nyt mitään ihan järkyttävää ollu, mut silti. Ja paraneminen kesti KAUAN....ainakin mun mielestä.
 
Onnittelut vauvautuneille! Ihania kuvia.

Meille olisi oikein tervetullut toinen (ja miksei ehkä kolmaskin) lapsi tämän jälkeen, jos nyt ei jotain ihan katastrofaalista tässä tapahdu. Ikä tuo jo omat rajoituksensa, joten ei auta jäädä sen enempiä enää miettimään. Ilmeisesti puolen vuoden odotusta suositellaan sektion jälkeen ennen uutta raskautta, mutta tuskin se nyt tärppäisikään heti ensimmäisten kuukausien aikana :LOL: . Saattaa olla vähän muuta mietittävää kuin aktiivinen lapsenteko.
 
Heips Kaikille!!

Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Tääällä voidaan edelleenki ihan hyvin vaikka ootankin jo kovasti että vaavi syntyis pian!

Neuvolassa kävin tänään, kaikki ihan ok. Eikä painoakaan ollu tullu viikossa ku 300g, eilisestä pizzan syönnistä huolimatta! Jospa tää painon nousu alkas jo hiipua. Tuo 10kg alkais jo piisaamaan. =)

Viime viikolla oli lääkärineuvola; kohdunsuuta tutkiskeli, ja oli kuulema lyhentyny 1,5cm ja pehmenny. Viikon ajan on kyllä supistellu ajoittain aika napakastiki, et jospa sielä piankin valmista tulis.

Onko teistä kukaan käyny vyöhyketerapiassa nyt viimisinä viikkoina?
Mie oon tällä viikolla käyny ekan kerran, ja aion käyä synnytykseen asti. Sen verran mukava kokemus se oli. =) Jotkut sanovat et sillä vois käynnistää synnytyksen, katotaanpa toimiiko.

Mua jänniittää tulevassa synnytyksessä tuo kivunlievitys, esikoisesta sain epiduraalin ja se auttoi vain muutaman tunnin ja sitte en saanukkaan loppu rutistuksiin mitään. Tänään kuitenki neuvolassa juteltiin siitä ja oli puhe et jos yrittyäis mahollisimman pitkään pysyä ilman sänkyä, niin seki osaltaan jouduttais avautumista.. Saapas nähä miten käy. Jos vaikka pääsis kokeilemaan kylpyammetta vai milläs nimellä se nyt onkaan.

Äpyli ja taimi 37+0
 
Huh hu kun ootte taas paljon kirjoitellut. Mä oon käyny lukemassa, mutta kommentoimassa en olekkaan sitten ehtinyt käydä.

Nytkin ihan pikaisesti neuvolakuulumisia tulin kirjoitteleen.
Eilen käyty neuvolassa eli 36+0, edelliset mitat viikolla 34+0
Paino 450(467)
RR 149/70(111/66)
pissa puhdas
Hb 117(115) rautaa pitäs syödä, mut maha ei tahdo kestää
Sf 37(35)
rt(rt)
sydämensyke +
liikkeet +

eli kaikki ok, mitä nyt verenpaineet hieman nousseet. Onneks kotona on tuo mittari kans niin voi mittailla, jos tulee ihan kumma olo.

Mä oon nyt pakertanu täällä kauheella kiirellä tota mun viimeistä näyttökansiota noissa opiskelukuvioissa. Tavoitteena ois saada se ennen toukan syntymää valmiiks. Aika niukille menee, mut katsotaan kuin käy. Lisäks tajusin vasta maanantaina, et hitto meidän toukalla ei ole villahousuja ja mä en oo tajunnu niitä edes neuloa. Joten nyt oon pari päivää neulonu oikein urakalla ja housut on melkein valmiit. Onneks anoppi neulo sille villatakin, joten edes yksi villainen kerrasto on olemassa :)

Nimistä täällä oli puhetta. Meillä on kans nimet molemmille päätetty ja kirjattu tuohon sairaalaan menevään lappuun. Ovat siinä hätäkastetta varten. Kieltämättä ehkä turhan monimutkaiset ja hienot nimet tällaiselle tavalliselle tallaajalle, mutta haluttiin kansainväliset nimet, kun ei tiedetä jos jossain vaiheessa muutto ulkomaille miehen työn vuoksi on edessä, tai sitten jos lapsi haluu itse isona ulkomaille muuttaa niin ei ihan tavan Matti tai Pekka taida kaikkien suussa taipua :)

Ja vielä oikein paljon onnea vauvaantuneille :flower:
Kohta se onkin jo meidän kuu :heart:
 

Onnea Iidesy!

Eilen poksui 39+0!
Merkkejä ei ole synnytyksestä tullut paljoa, viime yönä&aamulla supisteli ihan vähän, mutta ei merkittävästi.
Hieman jännittää tuo synnytys:/ tai oikeastaan pelottaakin, mitä jos en onnistu saamaan vauvaa ulos?!?! Ja on vielä alhainen kipukynnys eli jotkut asiat sattuu ja jotkut ei. Neuvolassa ollaan juteltu peloista, mutta en kyllä ole saanut ainuttakaan järkevää vastausta?..
Mulle tehtiin tuo arviointi vauvan mahtumisesta... Sitä ei vielä tarkoin tiedetty mahtuu ko jässikkä kooltaan n.3500-3800g ulos, joten pitäisi valmistua myös sektioo;/..
Muokin jännittää tuo repeäminen, jos nyt saan synnyttää alateitse, mietin kanssa sitä että jos sekin sattuu,mietityttää että miltä se oikein tuntuu kun tikataan..
Tutin otan kyllä mukaan sairaalaan, jos herra haluaa syödä sitä;D
Kokeen suoritin koulussa tänään, mitänköhän seki meni, yritin lukea, mutta ei oikein innostanu.
Mutta iltapäivänjatkoja

Anniina91&Matonen 39+2(?)
 
Malinda Mä en tiedä säästääkö ne vai mitä.. mutta ystävä joka sai syksyllä vauvan sanoi ettei siellä enää anneta kuin ihan äärimmäistapauksissa..

iidesy Onnea!!! :heart:

ikuisuus
Toi sun "synnytystapa-arvio" kuulosti ihan samalta ku mulla oli esikoisesta.. Epäreilua ku toisilla ultrataan ym..

tästä ei oo tehty muuta arviota ku se 34viikolla hän oli 2500g. toivon että olis alle 4kg syntyessään..


Täällä selkää jomottaa ja supistelee.. Eli taitaa siivoushommat jäädä, en tässä kunnossa jaksa alkaa imuroimaan + moppaamaan..
ainiin aamulla unohtu sf mitta laittaa, se oli 34 ku viimeksi oli 33

 
Heippa vain

Onnea vauvan saaneille!!!!!
Neiti on 2vk saanut painoa nousemaan vaivaiset 40g, neuvolassa sanottiin että tytöllä nousee paino pikku hiljaa, ei välttämättä yhtä nopeasti kuin muilla. Mutta edistystä!
Neidille on valittu kummisetä ja kummitäti päätös tehtiin eilen:D, mut meille kotiin en ole päästänyt vielä ketään muuta kuin perheenjäsenet:D Kummiksi haluan vielä yhden,joka täytyy karsia, on 2 ehdokasta mutta haluan 3 kummia joten päätös on edessä.
Tyttö syö hyvin, nukkuu ja tekee normaaleja touhuja. Vien neidin EHKÄ ulos käymään sunnuntaina katsellaan jos ilmat vähän lämpenevät, mutta ei mun mikään pakko siis oo viedä!
Mutta kutsu käy!

SippeSirkku&ValmaNyytti 2vk2pv
 
Ihania sulosia vauvan kuvia täällä :heart:
Meilläkin on jo pojalle nimi valmiina,jos ei näytä tältä niin sitten vaihdetaan.
Pojilla on ruotsalaisvivahteiset nimet niinkuin mun sukunimikin,tulevalla pojalla taas tulee olee eri sukunimi kun 2 muulla pojalla ja se vähän mua harmittaa kun en tiedä miten olisi fiksua tehdä sen sukunimen kanssa,ymmärrän kyllä että mies haluaa oman sukunimen sille ja sen kai hän sitten saakin.

Mulla taidettii leikata vaiko repesiköhän väliliha tosi pahasti ja pitkälle,5 viikkoon ei oikein pystynyt istumaan mutta kyllä se parantu sitten hyvin,toisen kanssa tuli pieni repeämä mutta sitä ei tikattu.

Tänään kävin neuvolassa ei ollut oma neuvolatäti ja pikasesti sitten katottiin kaikki tarvittava
sf 33cm,pissat + muut oli hyvin,painoa tullut +400g viikossa,mutta kyllä olenkin herkutellut,kokonaissaldoa en muista,enkä ehkä haluakkaan tietää.Vauva kuulema tosi alhaalla,ei ihan kiinnittynyt,mutta ei välttis kiinnitykkään.

Supistelut loppuivat kun sain sen antibioottikuurin eli pissatulehduksesta ne sitten johtuivat paitsi että tänää supistellut jonkinverran,mutta ei kivuliaasti.

Alkaa olo olee aika valasmainen ja liikkuminen ja autolla ajo aika hankalaa,toivottavasti tämä ei mene yli niinkuin kaksi edellistä.

Tänään ollaan sitten täysiaikaisia eli poksutaan 37+0

 
miten tänne voi laittaa kuvan?
mulla ei kyllä oo ollu mitään synnytystapa arviota, pitäiskö se olla kaikilla? vain 3 lääkärineuvolaa ja np+ rakenneultra. ei kokoarvioita ym..
mulla on kans ruvennu kädet puutuu, yöl kun nukun ja jalat myös, esim. pöntöl istues.. :|
niin siitä hb- mittauksesta: onko normaalii kun multa ei oo katottu viiteen kertaan sitä, edes lääkärineuvolan yhteydes?? :eek:
celia ja vaavi 37+4
 

Yhteistyössä