** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Onnittelut vauvan saaneelle! :flower:

Tämä mamma kotiutui iltapäivällä TAYSista. Kävi siellä pari päivää lepäämässä toksemiaoireiden takia. Nyt pitää sitten mittailla kotona paineita ja tikuttaa protskuja pissasta - jos plussat lisääntyy yhdestä, paineet toistuvasti koholla (ylä 160:n ja ala 100:n tienoilla) tai jos olossa tulee muutosta/oireita ilmaantuu, niin pitää mennä takas osastolle hengailemaan. Ja jos ei helpotu silläkään, niin on leikkuu edessä. Helpottaa kyllä tieto siitä, että vois saada poitsun pois masusta, kun sitten omakin kroppa pääsis rauhottuu ja sillee.. Jos ei ilmaannu mitään, äitipolille olis käynti taas viikon päästä perjantaina eli 29.pvä.

Jipii! Sunnuntaina poksutaan jo täyttäaikaa :)

.Iidesy&E.36+4.
 
celia81 kiitos muistutuksesta et sen sairaalakassin vois kyl jo pakata ;) ja tosiaan kannattaa ottaa se kännykän laturi mukaan myös! mä ainakin paljon käytin sairaalassa puhelinta. liivinsuojista tyksissä on liivinsuojina ne "vaipat" mitä käytetään tuolla alakerrassakin ;) ja sitten sideharsot, sitä maitoa tulee tosi paljon ja ne oli ihan kätsyjä.. kotona olinkin pulassa perus liivinsuojien kanssa, kesken imetyksen sai toiselta puolen vaihtaa ku muuten tuli läpi.





mini77 sulla melko samat viikot kuin mulla, oliko sulla paikat kiinni siellä lääkärissä? pohdin vaan sitä että mahtaako tää meidän neiti aikasemmin tulla ku sormelle auki..

meillä mies ei oikeastaan hankintoihin oo osallistunut, ainoa mihin tuli edes mukaan oli turvakaukaloa kattomaan, ja kun ehdotin tota väriä ni sanoi että joo otetaan se vaan :D
vaatteista se ei varmaan edes tiedä millasia olen ostanut, vaikka oon mä sille näyttäny, mut tuskin muistaa yhtäkään :LOL:


mua on nyt klo 17 asti supistellu tosi kipeesti, et vedet tulee silmiin alkaa tuolta alaselästä ja sit tuntuu vattassa ja ns. tuntuu ku joku vetäis kohdunkaulaa... :/ ensin niitä tuli aika säännöllisesti 9 min välein, mut sit niit on tullu hiukan harvemmin.. ärsyttää vaan ku sattuu niin paljon.. :(

nemu ja tyttö 35+3 edelleen :p
 
poksuu 39+0! Ja edelleen ei mitään synnytykseen viittaavaa :headwall: paitsi mahan kasvu...

Pääsinkin jo eilen sinne ultraan jossa ne tarkisti tarjonnan ja kasvun. Oli neuvolatäti vähän huolissaan kasvusta, ja minäkin myös..
No, vauva on rt ja painoarvio tällä hetkellä ultran mukaan 3300g ja käsin tunnustelemalla mahan päältä 3700g. Toivon niin kovasti et ultra pitäis tällä kertaa paikkansa, mut ei lääkärin mukaan enää ehtis kuitenkaan kasvaa "jättiläisvauvaksi". :heart:
Parin viikon päästä on sit vielä tarkistus jos ei synny sitä ennen. Nyt vaan kaikki ässät kehiin, et sais syntymään. :D
Ja saatiinpa varmuus sukupuolestakin... :heart:

Onnittelut vauvaantuneille :flower: ja supistuksia kaikille muille :whistle: :wave:
 
Huomenta naiset. :wave:

Mulla taitaa olla hyvin nukuttu yö takana, kun ensimmäinen ajatus heräämisen jälkeen oli, että kylläpä mulla on monta hyvää syytä olla onnellinen. :heart:

Ja tajusin tuossa eilen illalla, että kun miehelle jatkuu opinnot vielä ensi syksyn, ja hän suorittaa etänä opinnot tenttien, niin hän on kotona koko ensi syksyn! Tuntuu niin ihanalta omasta, vauvan, ja miehen puolesta, että ollaan koko perhe kasassa syksyn. Lupasin kyllä lähteä vaunulenkille tai muuten evakkoon aina, kun miehen pitää tentteihin lukea. :D

Mutta että mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Nemu: Kuulostaa siltä, että sulla taitaa olla synnytys jo hyvinkin lähellä. Mullahan supisteli jo joulukuussa, mutta nyt ei oo tapahtunut sitten viikkoon mitään! Melkein jo odottaa, että supistukset alkaisivat, tulisi edes jollain lailla varma olo, että alakautta tämän pienen voisin synnyttää...

Ikuisuus: Teillä on kyllä ihana tilanne!!! Mieti, pääsette yhdessä kokemaan kaikki ne ihanat asiat, mitä pienen vauvan / lapsen kehityksessä tapahtuu. Harvemmin kuitenkaan isä on näkemässä ensimmäisiä kääntymisiä, ensimmäisiä ryömimisiä yms. :heart:

Omaa napaa:
Heräsin viime yönä kerran...siis VAIN KERRAN!!!!
 
jäi hieman kesken tuo kirjoitus :LOL: Siis tosiaan, vain kerran heräsin. Olin aamulla ihan ällikällä lyöty, kun tajusin, että olin nukkunut todella hyvin. Mieskin totesi saaneensa nukuttua pitkästä aikaa hyvin...Ihme :LOL:

Annoin eilen miehelle isyyspakkauksen...ja samalla näin ensimmäistä kertaa hänen itkevän :heart: Oli kyllä aika sanaton aluksi ja mulle tuli todella hyvä mieli. Jotenkin tämä raskaus on pyörinyt vain niin mun ympärillä, varsinkin tän selän takia, niin tuntui hyvältä, että sai kerrankin huomioida toista oikein urakalla. Suosittelen kyllä kaikille, hyvin ehtii vielä keräillä kaikkea mahdollista. Jos joku innostuu, niin mä voin kyllä luetella mitä kaikkea omaan pakettiini kasasin.

Tajusin eilen, että ensi sunnuntaina laskettuun aikaan on enää 3 viikkoa!!!

Nimbe ja poika 36+5
 
ikuisuus :hug: Kuulostaapa ihanalta teidän tilanne!

Täällä myös hyvin nukuttu yö takana :heart: Ihanaa, kun olo on selkeesti pirteempi! Ei edes koiran vääntämät *askat olohuoneen matolla saanut verenpainetta nousemaan :LOL: Mitäs menin antamaan niille aidot luut..

Kyllä meillä mies on ollut kiinnostunut kaikista hankinnoista, mutta on kyllä antanut mun hoitaa ne kaikki ihan itse :p Tosin me on kyllä saatu käytettynä 99% vauvan tarvikkeista, joten ei oo kyllä itse tarvinnut ostaa juuri mitään. Uutena on ostettu ainoastaan vauvan hoitopöytä, sitä tuo mies oli mukana valitsemassa!

Mun pitäs (siis mä pääsen!!) lähteä käymään työpaikalla jossa meillä on treffit muutaman työkaverin kanssa, juodaan kahvetta ja juorutaan :heart: Ihana päästä täältä neljän seinän sisältä liikenteeseen, katotaan mitä mieltä kroppa on sitte illalla :whistle:

Aurinkoista perjantaita kaikille mammoille :wave:
 
Oiiiiii, kuinka koskettavaa :) Siis tuo, etta Nimben mies itki. Minakin olen kokoillut tuota pakkausta, mutta vahan viela kesken. Mielellani otan lisaa ideoita tuohon pakettiin, kiitos!

Tanaan Tayssiin, kun on se raskausdiabeteksen seuranta. Nakee varmaankin taas tyttelin siella masussa =) Ja huomenna pitaisi suunnata auto ostoksille. Talla hetkella sellanen pieni Opel Corsa, joten vaihto tulee tarpeeseen. Toki kyllahan tolla Corsallakin parjaa jos pakko.

Sarina ja Sisu P*O*K*S* 36+0
 
Malinda
Huomenia!

Jadel84. Tuollaiset tuntemukset on varmasti ihan normaaleja. Itelle ainakin hyvin tuttuja siltä ajalta kun esikoista odotin. Välillä odotti tosi innolla, että saa vauvan vihdoin syliin, mutta silti ihan viime metreille asti tuli aina välillä semmonen iso huoli, että apua en mää oo vielä valmis ja mitä jos en osaakaan olla äiti. Nyt toista odottaessa taas murehdin, että miten mulla riittää sitte aikaa esikoiselle, joka on kans vielä pieni ja tarvii paljon syliä ja miten mää mahdan henkisesti jaksaa, varsinkin jos vauva valvottaa paljon. Uskon, että nuo tunteet helpottaa sitten kun vauva syntyy ja jos ei jostain syystä helpotakaan, niin onhan sitä kaikenlaista apua tarjolla, ottaa vaan neuvolassa puheeks.

En oo nähny juuri yhtään vauvaunia, enkä juuri mitään muitakaan unia viime aikoina. Johtuisko siitä, kun vähän väliä herää? Viime yönä näin sellasta, että me saatiinkin toinen tyttö, vaikka poikaa on lupailtu ja mä aloin stressaamaan kauheesti, että voikun mää just ehdin laittaa kaikki isosiskon vanhat mekot pohjimmaiseks pahvilaatikkoon, että nyt ne joutuu kaivaa sieltä taas esille :LOL:

Painoa mulla oli tullu 29.12 mennessä vähän reilu 10kg. Sen jälkeen ei oo punnittu, kun neuvolaa ei oo ollu ja tyksissä eivät punninneet. En usko että kauheesti on sen jälkeen tullu, kun ei oo turvotustakaan. Toivottavasti jäis alle 15 kiloon niin sais ne helpommin pois sitte. Viimeks tuli vaan 10kg ja 8kg jäi sairaalaan.

Voi kun teillä monella jo supistaa! Mulla ei oo ollu yhtään supistusta ja en tiiä onko tuolla alakerrassa muutenkaan tapahtunu mitään. Lääkäri kurkkas sinne viikko sitte, mutta puhu niin hiljaa, että en kuullu mitä se sano ja aattelin, että katon sitte neuvolakortista mikä on tilanne, mutta ei se sitte merkinnytkään siihen mitään :/ Monella tuntuu kans vauva potkivan kylkiluita, mutta mää en oo sitäkään kokenut. Oon 169cm, että en mikään hirveen pitkä, mutta olisko mulla kuitenki suht pitkä selkä, että vauva ei vaan missään vaiheessa yllä kylkiluihin asti, ei yltänyt esikoinenkaan.

Ikuisuus kyseli miehen osallistumisesta. Mun mies ei oo ainakaan mihinkään hössötykseen osallistunu, ei nyt eikä viimeks. Hankinnatkin on ollu pääosin mun vastuulla, vähän se on kyselly, että mitä tarvitaan vielä ja selvästi sitä huolettaa eniten tuo taloudellinen puoli, että onko meillä varaa kaikkeen mitä tarvitaan jne. Esikoiselle se aikoinaan hommas omatoimisesti pinnasängyn ja turvakaukalon, jotka on nyt sitten tälle tulokkaalle valmiina. Ens viikolla meidän pitäis mennä vihdoin yhdessä kattomaan niitä tuplarattaita, että ehditään vielä ostaa ennen vauvan syntymää. Esikoista odottaessa mies oli melkein joka kerta mun kans neuvolassa, mutta nyt kun sillä on aina päiväsaikaan töitä niin ei oo päässyt kuin rakenneultraan. Ens viikolla pääseekin sitten ekaa kertaa neuvolaan :)

Malinda poks 35
 
Viime yö näyttää olleen ihan valtakunnallisesti hyvin nukuttu yö. :D

Ihanaa nimbe miten otettu sun miehesi oli isyyspakkauksesta. :heart:

Malinda mullakaan ei ole tainnut supistaa yhtään missään vaiheessa raskautta. Reippaammin kävellessä tulee kyllä tosi inhottavia tuntemuksia jonnekin alavatsalle, mutta tunnustele nyt tuolla pakkasilmassa kaikkien vaatekerrosten päältä, että onko maha kova vai ei. Kesällä tätä tutkimustyötä olisi paljon helpompi tehdä. :D Ensi torstaina on neuvolalääkäri ja sittenhän sen kuulee, että onko alakerta edelleen yhtä kypsymätön kuin tähän asti ollut...

sarina onnea tulevasta auton vaihdosta! Kelpaisi mullekin, mutta ei nyt rahatilanteen takia todellakaan pysty sellaista tekemään. Vaunut kun pitää purkaa tuhanteen osaan, että ne mahtuu autoon. Tosin eipä noita vaunuja tarvitse kauhean usein varmaankaan minnekään raahata, ja siinä vaiheessa kun siirrytään vaunukopasta rattaisiin, täytynee hankkia jonkinlaiset matkarattaat kauppareissuja ym. helpottamaan.

Musta on tullut maailman kärsimättömin. Ja tätä ei helpota yhtään se, että mun oma äitini toitottaa, että meidän suvussa kaikki lapset syntyy kaksi viikkoa etuajassa. Arvatkaa vaan, kuinka kärsimätön mä olen siinä vaiheessa, kun rv 38 loppuu ja vauva vaan viihtyy ja viihtyy mahassa. Meni tässä monta kuukautta niin, että tuntui, että aika kuluu kauhean nopeasti, eikä mulla ole mitään kiirettä saada vauvaa maailmaan. Mutta kai tällainen kuuluu loppuraskauteen, että mahasta luopuminen alkaa tuntua jo ajankohtaiselta ja mukavaltakin asialta, vaikka joku aika sitten vielä mietin, että tää maha on niin ihana, etten halua luopua tästä ikinä.
 
Jomotusta alapäässä, vähän kuin menkat :D alkais. Onkohan siitä jo jotain apua et paikat vähän kypsyis??? :p

Nimbe olitpas onnistunu tekemään mieluisen lahjan.

Meillä on tehty yhdessä miehen kanssa isommat hankinnat :heart:, vaatteet ostan monesti itekseen...Hyvin on kelvanneet.
 
POKS 36 :)

Ja huonosti nukuttu yö täällä eli ei ihan valtakunnallista ollut tuo hyvä nukkuminen... Illalla ei väsyttänyt, kun nukuin päikkärit eilen ja sitten alkoi vauvalla muutaman tunnin myllerrysjumppa, taisin olla hereillä vielä kahden jälkeen. Onneksi sain jatkettua unia aamulla, mies lähti harvinaisen aikaisin eli ennen kahdeksaa töihin ja mä kävin syömässä muromysliä. Ja sitten heräsinkin klo 11 :)

Nemu, mulla eilen kohdunsuu lyhentynyt, pehmennyt ja uss = kaiketi ulkosuu sormelle auki? Supistuksia mulla ei juurikaan ole taas tällä viikolla ollut, mutta vauva painaa tuonne alas kovastikin välillä ja esim. eilen illalla ja yöllä vauvan liikkeet aiheutti kovaa vihlontaa kohdunsuulla. Toivottavasti siellä tapahtuu jotain...

Mies on osallistunut hankintoihin vaihtelevasti. Päätökset on tehty yhdessä ja katselutu vaihtoehtoja netistä, mutta koska mulla on etukäteen tietoa mitä tarvitaan ja hänellä ei, niin vaatteet on kyllä ainakin ihan vaan mun hallussa olleet. Vaunujen väri valittiin yhdessä jne. Ja nyt sitten haluaa tulla mukaan ostamaan vaippoja ja tutteja ja muuta pientä mitä puuttuu, mutta eipä tällä viikolla ole ehditty. Mies on vaan ollut töissä, tehnyt koulutehtäviään ja käynyt salilla. Jos vaikka tänään? Haluaisin jo kaikki jutut kuntoon. Luulenpa että nämä viikot menee nyt niin vauhdilla, että mies ei oikein tajua että kohta vauva jo syntyy.

Mulla taitaa olla nyt eka mieliteko, voisin syödä joka päivä pullaa... Siis vaikka korvapuusteja tai laskiaispullia tai jotain. Yleensä laskiaispullien kerma lähinnä ällöttää, mutta ei nyt. Pakastimessa on jotain itse leivottuja pullia, pitääpä laittaa mikroon sulamaan. :)
 
Supistuksista vielä. Viimeksi mulla ei ollut yhtään ennen varsinaista synnytystä tai en ainakaan tunnistanut. Nyt on ollut satunnaisesti ja lähes aina levossa. Toisaalta muistaisin että enemmän kovia menkkakipuja ne supistukset oli synnytyksenkin alkuvaiheessa eikä siinä sitten enää huomannut pinkeässä mahassa mitään kovettumista.
 
Hei naiset!!

Yö meni rauhallisesti täälläkin, vain 2 vessareissua!! Sit ilmeisesti supisti eka kerran :eek: , alamaha kipee, sillei menkkameiningillä, ei kovettunut. Kesti aika kauan, ehkä lieveni välillä.

Miestä jännittää tuleva synnytys. Aika jännä, kun sillä on niitä jo 2 koettuna, tai ehkä just siksi. Se pelkää että jotain sattuu, ja meneekö kaikki hyvin. Mies kun oli ulkomailla koko ajan niin mä olen kaikki hankinnat tehnyt.

Tunnustettavaa kai täällä voi antaa NOLON esimerkin siitä miten raskaus on tylsyttäny mun pään.. (mies käski kertoa..) No, tuolla yläkerrassa sitä remonttia touhutaan. Minäkin siellä jotain aina yritän tehdä (lähinnä kai olen tiellä). Eilen listoja lakkailin ja mies siinä lähellä hioi ovea. Siitä lähti aika kova meteli ja mä ajattelin että vauva ei varmaan tykkää hyvää. Mun loistoajatus oli: laitan kuulosuojaimet päähäni :saint: Ihan kuin se vauvaa auttaisi... :LOL: :LOL: Kehtasin miehellekin tämän kertoa vasta tänään.

Aurinkoista päivänjatkoa!! B)
 
tehilla :LOL: Mulla on ollut lähes samankaltainen mutta juuri päinvastainen kuningasidea. Yhtenä iltana mies katseli elokuvaa olohuoneessa ja ajattelin, että kuuntelen tässä tietokoneella musiikkia. Laitoin kuulokkeet päähän ja mietin, että tykkääköhän vauva valitsemastani musiikista. :LOL: Että et ole ainoa, jonka pää pehmenee samaa tahtia kuin maha kasvaa...
 
Zuh
Helou vauva-arjen keskeltä :)

Täälläkin siis jakaannuttiin onnistuneesti kahdeksi väsyneeksi osaseksi 16.1.2010, 38+1. Naatti on vielä kovin pikkuinen, syntyessään 48 cm ja painoa miehiset 2954 grammaa. Arki sujuu yllättävän hyvin, saimme onneksemme todella rauhallisen vauvan - on kuin isänsä, suuttuu vain jos on TOSI kova nälkä :D Synnytys sujui leppoisasti, mamma nukkui kaikki supistusten välit ja veti projektin läpi ilman kivunlievitystä kuten oli aikomuskin. Naatti tuli maailmaan käsi poskella, josta kiitoksena, kuten kätilö sen kuvasi, kyntäjän aikaansaannos vaati monta tikkiä korjaantuakseen.

Yrittänen päästä taas juttuihin kiinni, aika vain kummasti tuntuu menevän ihan muuhun. Ja ihanaa viettää aikaa myös miehen kanssa kun kerrankin saa olla kotona!

~Zuh & upea Naatterton 6vrk
 
Malinda
Onnea Zuh pikkuisesta! :flower: Hienoa, että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin :) Ja olipas sulla ihanan helponkuuloinen synnytys, jos pystyit oikein nukkumaankin supistusten välissä!

ikuisuus ja tehilla. Ette oo ainoita, joiden ajatus välillä sumenee :LOL: Musta on tullu hirveen hajamielinen. Koko ajan unohtelen, jopa tärkeitä asioita. Viikko sitte esim unohdin, että mulla oli tyksiin aika mennä ottaan vauvasta sydänkäyrää, ja siinä meni kaks päivää ennen kuin hoksasin, että oon unohtanut. :ashamed: Ja yks päivä hukkasin mun pankkikortin ja pienen pähkäilyn jälkeen se löyty Arnoldsin roskiksesta. Olin jättänyt sen siihen tarjottimelle ja heittänyt roskien mukana pois :LOL:
 
Onnea ZUH pienestä pojasta :flower: :heart: :flower:

Te olette tainneet varastaa mun yöunet, koska mä valvoin jälleen lähes koko yön. Lisäksi aloin palelemaan kolmen jälkeen ihan älyttömästi ja kuinka ollakaan mulle nousi kuume 38-39aan aamuun mennessä. Meikä villapaita päällä ja villasukat jalassa palelin peiton alla :/ Not nice. Ainakaan vielä ei ole muita oireita, joten alan kyllä vähän huolestumaan, jos muuta ei ilmaannu, koska pelkkä kuume ei taida olla kovin hyvä merkki?! :eek:

Meillä mies on osallistunut hankintoihin just tasan niin, että oli mukana, kun vaunuja ja kaukaloa ostettiin ja hän nosti ne autoon :LOL: Itse olen tehnyt muut hankinnat itse. Toki on hän muutaman huuto.netistä ostamani jutun noutanut, mutta tosiaan vaan noutanut :kieh: Olen saanut itse tehdä kaikki päätökset ja hankinnat ihan oman mieleni mukaan.

Maanantaina pääsen äitipolille katsomaan missä asennossa tämä neiti täällä oikein on. Mä todella toivon, että vauva olis tajunnut kääntyä oikein päin, koska pojan kohdalla tuota kääntämistä yritettiin ja se sattui niin pirusti :( (onneksi poika lopulta oli kääntynyt itse juuri ennen kun leikkauspäivä piti sopia).


Develly ja Potkuttelija 37+3 :heart: :heart:
 
Zuh valtavasti onnea pojasta! :heart: Kuulostaa kyllä rauhalliselta ja hyvältä tuo sinun synnytys, kaikkea hyvää vauva-arjen keskelle ja tulehan välillä kertoilemaan kuulumisiasi!

Malinda mä aina pelkään, että mulle tapahtuu juurikin tuo pankkikortin kanssa. :LOL:

Develly toivottavasti vauva tajuaa omin avuin kääntyä! Oon kuullut, ettei noi kääntöyritykset tosiaan mitään erityisen mukavia ole. :/ Meillä nuo hankinnat menneet aika samalla tavalla, että mies on ollut vaunuja mukana ostamassa ja melkein kaikki vaatteet olen itse ostanut. Tutteja ym. oli kyllä mukana ostamassa, kun yhdellä kauppareissulla sanoin, että nyt ne ostetaan. Pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo on tutuilta tulleet, eli vaunujen lisäksi muita isoja ostoksia ei olla edes tehty.
 
Paljon onnea, Zuh :flower: !

Mulla alkoi periaatteessa äitiysvapaa. Käytännössä yritän kyllä vielä ensi viikon ja sitä seuraavan maanantain kulkea Tampereella koulussa. Saa nähdä, onnistuuko. Rupeaa kävely tuntumaan siltä kuin olisi keilapallo haarovälissä, eikä pitkä junamatkakaan enää varsin herkkua ole.
 
Onnitelut zuh!

Tyttönen on jo 9vrk :whistle:
Eihän se paljoo ole, mutta arki on sujunut hyvin ja mukavasti:)
Miehen osallistuminen hankintoihin
Mies on ollut joka kerralla kyydissä jos ollaan ostettu painavaa tavaraa, kuten vaunut, turvakaukalo, pinnasänky ym..Oli myös päättämässä vaunuista ja turvakaukalosta ja vaatteet ostan usein yksikseni, mutta miehelle oli ehdottoman tärkeää millaiset vaunut on? Toivoi etten osta räikyvän pinkkejä, joten hänen oli silloinkin pakko tulla mukaan varmistaakseen etten osta niitä, eihä sen värisissä ole mitään pahaa, mutta miekkonen on aika pikkutarkka:D
Tyttönen kasvaa hyvää vauhtia, eikä näytä olevan missään olevan ongelmia ja eilinen tarkastuskin meni hyvin ja ongelmia ei ollut ja kaikki on mennyt oikeaan suuntaan.

SippeSirkku&''ValmaNyytti''8vrk
 

Yhteistyössä