Olipas taas eilen tullut tekstiä
Minäkin eilen olin äitipolilla siellä kokoarviossa. Tosiaan viikkoja oli vasta 34+6, joten aika aikastahan tuo oli.
Ensimmäistä kertaa katsottiin vauvan sydänkäyrät. Pikkuinen rupeskin nukkumaan kesken kaiken ja hoitaja kävi sitten vähän väliä tätä mun isoa mahaa liikuttelemassa, että saatais käyrään vaihtelua.
Lääkäreitä paikalla oli kaksi, sillä toinen niistä oli perehtymässä tämän puolen lääkäriksi. Siinä mielessä oli ihan mukava, että sai pitkään olla paikoillaan ja katsella vauvaa sieltä ruudusta, vaikka en siitä paljoakaan ymmärtänyt, kun siellä näkyy kaikki tuolta vauvan sisältä
No vauvapa liikkui sitten melkein koko ajan, oli oikein sähikäinen. Lääkärit vain naureskelivat, kun mittaaminen ei meinannut onnistua. Ja minä kun olen ollut huolissani siitä, että en tunne kunnolla liikkeitä. Syykin selvisi, sillä vauvalla on selkä minun mahaan päin ja liikkeet menevät sisäänpäin useimmin, kuin tulisivat ulospäin.
Koin sitten kaksi aika mahtavaa muutosta tuolla reissulla...
Tähän asti on pelätty vauvan kasvavan suureksi, kun sf mitta on reilusti käyrien yläpuolelle. No toinen lääkäreistä teki mahan ulkopuolelta koko arvion ja toinen teki sitten ultralla mittaukset. Ensimmäinen sai tämän hetkiseksi kooksi 2,2-2,3kg toinen mittauksilla 2,2kg. Minä olin ihan
, sillä tähän asti puhuttu isosta lapsesta...ja lääkärin arvio syntymäpainoksi oli sitten, että hieman yli kolme kiloa, mutta ehdottomasti alta 3,5kg... Pitkä vauva ilmeisesti on, sillä sen päähän on laskeutunut todella alas, mutta sen takapuoli/selkä on tuossa jossain mun navan ja tissien välissä...itse kyllä olen lyhyt...Siinä siis syy tuolle mun suurelle Sf mitalle.
Toinen oli sitten, kun kysyin että kumpaahan sukupuolta se näyttäisi olevan kun en itse siitä monitorista mitään ymmärtänyt. Lääkäri sanoi, että aivan selvät KIVEKSET tällä näkyy... Ja minä olen koko ajan ajatellut sen rakenneultran perusteella, että meille tulee tyttö ja ostanut muutaman vaaleanpunaisen bodynkin...no varmaksihan se selviää vasta sitten kun se syntyy.
Helpottavaa on se, että annetaan sen nyt rauhassa kasvaa ja syntyy sitten kun syntyy. Käynnistetään kyllä viikolla 41 jotain, jos ei ole siihen mennessä syntynyt.
Pissa oli tuolla käynnilla puhdas, paineet hyvät ja sokereita ei kuulemma tarvitse enää vkon 37 jälkeen mittailla, kun aletaan loppuraskautta lähestyä... Kohdunsuun pituus oli 2cm, pehmeä ja uss...onkos tuo nyt usealle sormelle auki?
Että tällaista omaan napaa nyt tänne...
Ja jottei pääse unohtumaan niin POKS 35+0