Kiva kun olitte kertoneet kokemuksia raskausajan
unista. Mä olen nähnyt paljon sellaisia vauvaunia, että vauva on ilmestynyt, mutta syystä tai toisesta en ole sitä itse synnyttänyt. Yhdessä unessa vauva oli vaan jotenkin putkahtanut maailmaan ja mulla oli hirveä hätä, kun mulla ei maito noussut sen takia, etten ollut synnyttänyt. Toisessa unessa menin kotiin, jossa mies oli sellaisen 1-vuotiaan tytön kanssa ja sanoi, että tässä meidän vauva on. Itkin ihan hirvittävästi ja mietin, mihin se lapsi saadaan, että eihän se ole enää vauva ja meillä on vaan vauvantarvikkeet hankittuna. Sitten näin yhden sellaisen unen, missä vauva oli juuri syntynyt ja sain sen syliin ja sillä oli ihan miehen piirteet. Siinä unessa vauva oli poika.
Kuinka paljon teillä muilla on
paino noussut raskauden aikana? Mulle on tullut nyt melko tarkalleen 13kg, ja se alkaa tuntua aika paljolta. Joulun alla, kun söin huoletta joka päivä ison läjän suklaata, tuli 400g/vko, ja nyt kun olin oikein tarkkaillut vähän enemmän syömisiäni ja syönyt enemmän terveellistä ruokaa, oli painoa tullut 500g/vko. :kieh: Että kyllä tässä varmaan se 15kg kerätään. Mulla ei ole aavistustakaan, että kuinka nopeasti nuo raskauskilot yleensä häviää, jos syö terveellisesti synnytyksen jälkeen, imetys onnistuu ja tekee vaunulenkkejä päivittäin sitten, kun vauvan voi viedä ulos. Vaikka kai tämäkin on niin yksilöllistä, toisilla lähtee helposti ja toisille jää pidempiaikaiseksi riesaksi. Yhtäkkiä vaan tajusin, että enhän mä varmaan mahdu noihin mun entisiin vaatteisiin vielä pitkiin aikoihin, kun väkisin tässä on kiloja kertynyt ainakin vyötärölle.
Mulla on nykyään aivan pohjaton vatsa. Mahaan mahtuu ruokaa vähintään kahden ihmisen edestä ja siitä huolimatta nälkä on melko pian edellisen syöntikerran jälkeen. Maha kyllä täyttyy melko nopeasti, kun kohtu alkaa olla niin ylhäällä, mutta ruokaa tekee mieli ja hulluna sitä suuhuni ahdan, vaikka ruokailun jälkeen närästääkin. :ashamed: Herkkuja menee päivittäin, mutta olen ajatellut, että tässä vaiheessa raskautta on kai turha enää yrittää kärvistellä ilman herkkuja, sitten synnytyksen jälkeen koittaa ankeammat ajat.
Malinda joo mä olen saanut paljon kommentteja pienestä mahasta, joka ei mun mielestä edes ole erityisen pieni vaan oikein sopusuhtainen. Ja alkaa tämäkin maha olla jo tiellä, esimerkiksi tavaroiden kurottelu lattialta ja kenkien jalkaan laittaminen on erittäin haastavaa puuhaa.
Ja mä kyllä tykkään mun mahasta kovasti, mukavan kompakti ja nätti. Ja kiitos tiedoista koskien rintakumia, ostin nuo juurikin sitä varten, että jos nännit menee verille niin on sitten olemassa, eikä tarvitse lähteä etsimään.
Develly jotkut ihmiset on kyllä niin ajattelemattomia ja itsekkäitä, että oikein suututtaa. Todella inhottavaa, että olet joutunut vielä päästämään jonkun tuollaisen ihmisen edellesi samalla, kun on huoli vauvan voinnista.
Eilen saunassa tuli todella outoja tuntemuksia ja vihlaisuja mahaan. Tähän asti saunominen on tuntunut vaan mukavalta ja hyvältä, mutta eilen piti mennä äkkiä pois.
Täällä oli joidenkin neuvolatädit olleet huolissaan, kun verenpaineen
alapaine oli ollut
koholla. Mulla oli neuvolassa alapaine 88 (aiemmin neuvolassa ollut 67-74) eikä neuvolatäti ollut tuosta yhtään huolissaan, vaikka itse vähän säikähdin. Kuuluu kuulemma asiaan, että loppuraskaudessa alapaine kohoaa. Hassua, että on näin erilaisia suhtautumisia.
Nyt aamiaista, päivän lehti ja sen jälkeen ruokaostoksille.
Ikuisuus ja Kerttu 36+0 :heart: Ihanaa, enää viikko täysiaikaisuuteen.