** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

onnea zuhille.
hei sippesirkku , zuh ja muut vauvan jo saaneet, olisitteko voinu kertoo mistä päivänne nyt vastasyntyneen kanssa koostuu ja miten hmm tulee toimia...ja millaista on elämä?
olin juoksemas tänään kaupungilla ja loppujen lopuks olisin vain halunnut tilata ambulanssin kotiin, en tajuu miks tuota pitää edelleen yrittää harrastaa :headwall: kun etin vauvalle pientä kypärää, lämpötumppuja ja töppösiä( jotka olis pienempii kuin pakkauksessa) mut törmäsin samaa ongelmaa kun hattua ettiessä:niitä ei vaan oikeen ole. esim. koon 50 kypärää ei ollu. koko 60 oli pienin ja äit.pakkauksessa se oli 70. no ostin kivat kypärän kokoa 0, ja kotona huomasin ettei edes juurikaan pienempi oo tosta pakkauksen kypärästä..ja sit ostin tollaset ihanat karvatöppöset, tuntuivatt vähän ees pienemmiltä.
tulin taas yhtäkkiä kovin kovin väsyneeks enkä olis jaksanu raahautua enää metriäkään eteenpäin. voimat vaan menee niin helposti vaik onneks kävin syömäs jo pienen nälän aikana ettei alkanu heikottaa.
huomenna lepään koko päivän ja vaix laitan pedin kuntoon vaaville. =)
mullakin täysiaikaisuus saavutetaan sunnuntaina!

celia ja vaavi 36+5
 
niin ja joo kyllä alkaa pätkiä muisti kun sit kaiken lisäks kun viimein pääsin bussiin niin mähän ajelin ihan reippaasti ohi meidän pysäkin ennen kun tajusin lähteä kun joku muu jäi pois! olin ihan väsy ja ajatuksissaa ja ulkona niin pimee.. :ashamed:
no sit menin toisen puolelle tietä oottaa bussia takasin päin, ja aivan jäässä sai vielä olla ja piteni kivasti kotimatka...
 
Onnea koko perheelle Zuh :flower: Olipas sulla helpon tuntunen synnytys ;)

celia81 mä oon löytäny koon 46 kypärähatun ja 39 hatun :heart: Se kypärähattu on Jonathanin ja ostettu Jesper ja Juniorista.
Mutta jonkun aikaa sai ettiä kyllä :whistle:

Täällä ei millään jaksaisi huomista hössötystä, kun seurue saapuu ( serkku + lapset) vaikka ihania ovatkin!
Tarkoitus olisi lähteä pulkkamäkeen jos ei vaan oo liian kylmä tms. Mies saa viettää vaikka poikien iltaa rauhassa jos tahtoo?!
Sunnuntaina ehtii sitten levätä jos siltä tuntuu :D

Fi0na
 
Olin illan pois kotoa ja kotiin tullessani mies alkoi puhella, että keitäs me nyt sitten pyydetään "kummeiksi" (kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon). Ihanaa, että mies on ajatellut tuollaista asiaa mun poissa ollessani.

Ja me mennään huomenna treffeille, mennään syömään ravintolaan ja kotiin tullessa haetaan leffa ja herkkuja ja tullaan kotiin viettämään elokuvailtaa. Ihan muuten vaan. :heart:
 
ONNEA ZUH!!! :flower: :heart:

ikuisuus kuulostaapa ihanalta!!:heart: voikun mullakin olis joskus mahdollisuus viettää kahdestaan aikaa miehen kanssa, but nou..


mä löysin pipon ihan kappahlista kokoa 38 olis ollu 36 mut ajattelin että on ton kypärä lakin kanssa liian nafti.. ja meillä on esikoisen pakkauksesta kypärälakki kokoa 60cm.


taas supistukset kiusannu mua mut nyt lopahtanu jo 20 min ajaksi... no kai ne taas kohta rupee kiusailemaan..

nemu 35+4
 
fiona, kävin jesper & juniorissa ja sieloli alet ja kypärähyllyt aivan tyhjillään..
mutta nuo koot menee kai kolmes eri sarjassa kuten 37, 39, 42 jne.. joka viittaa pään ympäryskokoon. ite löysin kans hatun kokoa 39. ja sitten on koot 0, 1 ym.. viitaten ikävuosiin.
Ja sit vielä 50, 60, 70 jotka on tarkotettu sen pituisille vauvoille.
sitten vielä ne pienimmät hatut ja asusteet oli lähes joka paikas sijoiteltu aivan alimmas, melkein lattiatasoon et olis mahd. vaikee viel tutkailla niitä..mä en ainakaa voi olla kyykys tai kumarrella enää joten olin vaan polvilleen siel lattialla kun kokoja etin.. :kieh:
nyt kyl väsyttää.
 
POKS 38+0 :heart:
viime yön nukuin piitkästä aikaa kunnolla =) maukava herätä virkeänä,olisko tosin johtunut siitä,etten eilen ehtinyt päiväunille :D

Onnea kaikille vauvaantuneille :)

olen tosi huono kirjoittelemaan mitään,mutta ahkerasti kyllä käyn lukemassa teidän juttuja.

MiinaJaManu ja Helmi 38+0
 
celia81 no voi, että onko mulla sitten 46 cm lapsen kypärähattu? Näytti kyllä aikas pieneltä, mutta kait niitä saa sitten kaupasta lisää jos rupee kiristää :whistle:
Jos siis vielä on??

Mä en taas nukkunu yhtään kunnolla viime yönä :headwall: Puoli 5 asti olen ollut hereillä ja tänään tiedossa äksönii |O
Tosin mittari näyttää -20 c joten taitaa pulkkamäet jäädä väliin ja keksitään muuta?!

Päiväunia odotellessa :heart:

Fi0na
 
Minä löysin myös Jesper&Juniorista noita kypärähattuja ja tuo minkä ostin on kyllä sen verran pieni, että menee heti vastasyntyneelle :D Siellä oli tosiaan myös muita toooosi pieniä hattuja.

Täällä taas yksi valvottu yö takana :headwall:
Onneksi lapset lähtee anopille yökylään niin saan rauhassa siivota loppuun ja muutenkin... Aika levotonta porukkaa täällä taas. Eilen illalla vielä puoli 22 jälkeen hereillä ja tänään puol seiska ylhäällä :kieh: *mur*

ikuisuus Vähän mä olen kateellinen :ashamed: :whistle: Viettäkäähän mukava ilta ;)
Meillä miehen kanssa välit on niin kylmät, että tuo pakkanenkin tuolla pihalla jää toiseksi... Tosin tähän alkaa jo vähitellen tottua mutta silti tuntuu pahalta. Todella pahalta :'( En tosiaan tiedä yhtään mihin tämä tästä menee kun tämä vauva syntyy...
Meillähän oli tuossa elokuussa aika iso kriisi, kun mies puuhaili mun selän takana. Tilanne parani hetkellisesti, mutta nyt ollaan taas siinä tilanteessa, että säästä ja sellaisesta on ihan ok puhua, mutta muusta ei. Onneksi ollaan samaan aikaan kotona aina vähän, kun tuo tekee tuota yötyötä... Muuten oltais varmaan toistemme kurkuissa kiinni 24/7 |O
Mua nyt jo pelottaa tuleva isyysloma, kun mies aikoo olla kotona arkipäivät ja menee töihin vaan pe-la ja la-su öiksi :/

Jaa has... Kai se olis mentävä pakkaamaan muksujen tavarat ja lähdettävä viemään niitä Rajamäkeen :D


Develly ja Potkuttelija 37+4 :heart: :heart:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!

Develly Voimia teille sinne! toivottavasti saatte asioista puhuttua, oisko mahdollista hakea apua jostain? Meillä on yks vuoden kestänyt kriisi jo takanapäin(onneksi), mies oli siis kaikkea puuhaillut, mutta haettiin apua seurakunnalta kun huomattiin ettei ite saada asioita selvitetyks, ja nyt kaikki mennyt koko ajan paremmin jo kohta kaks vuotta.

Celia siitä viinin juomisesta, kysyin tosta ehtoollisesta nlasta ja sanoi että ei haittaa, ei tarvitse murehtia vauvan takia.

Miehen osallistumisesta, isoimmissa hankinnoissa mukana ja välillä saattaa kysyä että onkos sitä tai tätä, mutta minä pääasiassa hoitanut.

Tää on kai sitä miehen vauvastressailua, kun raha-asioita miettii koko ajan. Ollaan muuttamassa isompaan asuntoon, rivitaloon(nyt toisessa kerroksessa), niin jo montaa päivää jätkä hermoillut että miten rahat riittää ja nyt pitää maksaa kahesta asunnosta yks kk päällekkäin ja voivoivoi. Meillä ei siis oikeasti edes rahahuolia nyt kun kaksistaan siis vielä ollaan eikä menot niin suuret. Ja minä sitte oon itkeä pillittänyt ja valittanu kaikesta takasin. Kauheaa riitelyä jo monta päivää, mutta eiköhään tää tästä kun saadaan muutettua.Mies kyllä sanoi eilen että miten nuo raha asiat jotenki vaivaa koko ajan, vaikka varsinaista hätää ei todellakaan ole. hah.

Kiloista oon oikeasti syöny kuin hevonen mutta painoa tullut "vain" 8 kiloa lähtöpaino oli 58. Sen tulemisesta ja sitten imetyksen aikana putoamisesta sen verran, että just kysyin siltä jo useamminkin mainitsemaltani kätilökaverilta(joka on mun pelastus ü) noista jutuista niin sanoi että tosi yksilöllistä, joillakin tulee se 15kg ja putoaa 20, joillakin tulee 7 ja putoaa 3. Eli älkää olko huolissanne. Minä en oo liikkunu yhtään näitten jalkojen takia(jouduin hakeen eilen kyynärsauvat, vähän kirps mutta pakko kun ei pysty enää...) ja syömisiä en oo seurannut juuri ollenkaan(eilen meni keksipaketti että hupsista vaan). Aattelin alusta asti että katon tilannetta jos selvästi huomaan LIHOVANI eli jotain muutakin tapahtuvan kuin lantion levenevän ja tissien ja mahan kasvavan. Ja sitten imetyksen jälkeen voisin arvioida tilannetta uudelleen.

poksuu 36!
 
Develly :hug: :hug: :hug: Kuulostaa todella inhottavalta tuo sinun ja miehesi tilanne, voin vaan kuvitella, miltä tuntuu odottaa yhteistä vauvaa "yksin". Luottamuksen menettäminen on kyllä iso juttu ja sen takaisin saaminen kun on paljon hitaampaa kuin sen menettäminen. Toivottavasti vauvan syntymällä olisi kuitenkin hyvä vaikutus ja saisitte asiat selvitettyä.

Kävin eilen kaupoilla ja meinasin käydä Jesper & Juniorissa, nyt harmittaa ihan toden teolla, etten käynyt. Meilläkään ei nimittäin ole muuta kypärämyssyä kuin äitiyspakkauksessa tullut, hyvä tietää, että se on aiiivan liian iso vastasyntyneelle. Eli sellainen myssy pitäisi vielä jostain hankkia, sen jälkeen saakin olla kaikki hankittuna. Päätin, että vaatteet riittää nyt ne mitä on, ja sitten kun sukupuoli on 100% varma, voin käydä ostamassa muutaman "oikean värisen" vaatteen. Mä jo haaveilen kaikista ihanista vauvan mekoista, jos nyt tyttö oikeasti syntyy. Mulla on viime päivinä ollut ihan kauhean epävarma olo vauvan sukupuolesta ja mietin usein, että tuleekohan meille kuitenkin poika. Alkanut hirvittää ne ihan vähäisetkin vaaleanpunaiset, mitä kaappiin on tullut hankittua. :ashamed: Mutta kylläpä se sukupuoli selviää sitten joskus, viimeistään kuuden viikon kuluttua jos ei aiemmin. Apua, kuusi viikkoa kuulostaa ihan hirveän pitkältä ajalta, toivottavasti ei menisi ihan niin pahasti yliaikaiseksi.

Jalat on ku tukit. :eek:

Ikuisuus ja pieni 36+2
 
Alkaa muuten olla vaatepulmia. Ostin kesän lopussa/alkusyksystä kahdet mammahousut, jotka on tähän asti menneet hyvin päälle. Nyt on alkanut tuo maharesori olemaan sen verran tiukka, että jää kauhea rantu mahaan, kun ottaa housut pois jalasta. Ja syksyllä löysin muutaman normaalisti todella pitkän mallisen pitkähihaisen t-paidan, joilla olen tähän asti pärjännyt, mutta nyt alkavat olla liian tiukkoja, ja mistään en ole löytänyt nyt pidemmän mallisia tavallisia paitoja! Taisi muoti mennä jo ohi. :ashamed: H&M:ltä löysin pari t-paitaa jotka juuri ja juuri peittävät vielä mahan. Vaatevarasto alkaa olla todella pieni, yksikään pitkähihainen paita ei mene kiinni ja joka päivä saa samoissa vaatteissa olla. Olen jo odottavin silmin katsellut vaatekaapissani odottavia vaatteita, että kohta ne tavalliset paidat jo ainakin mahtunevat päälle. :D Ja pahin ongelma on takki, jota päälle laittaessa saa joka päivä pelätä, että milloin hajoaa vetoketju. Isompaa takkia ei tähän hätään ole varastossa ja tässä vaiheessa en todellakaan osta enää mitään uutta äitiysvaatetta.

Tilasin muuten ne täällä kehutut Carriwellin saumattomat imetysliivit yökäyttöön. Katselin kokotaulukkoa, että 70c-kokoisilla rinnoilla pitäisi s-koon olla sopiva. No, liivit tuli postissa ja tuo näyttää lähinnä nuken vaatteelta, ja päälle vedettynä hyvä kun rinnat pysyy piilossa. On tainnut jotain kertyä tähän rintavarustukseenkin. :LOL:
 
develly :hug: ja voimia!!

ikuisuus mulle on kanssa aika ajoittain tullu olo, että jos tää ei ookkaan tyttö vaan poika! :D

ja meillä siis kaapissa ehkä yhdet neutraalit potkarit kaikki muu on vaaleanpunaista/tyttömäistä. 1 pojun vanha potkupuku löytyy joka on vaaleansininen :p
sairaalakassistakin siis löytyy pinkkiä :D
 
Devellylle halaus...en osaa edes kuvitella, miltä tuollainen tilanne tuntuu. Ei tässä meilläkään ihan helppoa ole ollut, mutta kun on voinut koko ajan luottaa toiseen 100 %:sti on se jaksanut kantaa eteenpäin. Toivottavasti sulla on lähelläsi ihmisiä, joille jutella asiasta ja mä kanssa kanssa kehotan keskusteluyhteyden ylläpitämistä myös miehesi kanssa. Joku päivä helpottaa, ihan varmasti...

Ikuisuus: *kade*. Pitäisi varmaan kehittää itsekin jotain vielä kun tässä kaksin ollaan. Ei kai sitä toista voi liikaa koskaan huomioida.

Ja sitten aihe PERÄPUKAMAT :kieh: Parisen viikkoa hieman oireillut ja eilen pullahti ihan tosissaan...Siis sellainen isohko, hivenen kipeä, mutta ennen kaikkea kutiseva patti. Onko ohjeita hoitamiseen??? Maha on ollut hieman kovempi kuin normaalisti, mutta uskon tän vauvan painamisen olevan suurempi syy. Auttakkee!!!!

Nimbe ja poikainen 36+6
 
nimbe oon kuullut lääkäriltä, että peräpukamille tekee pahaa (eli sulle hyvää ) kun laitat sankoon lämmintä vettä ja kylvetät takapuoltas siinä sangossa. En sitten tiiä, että kuin usein ja kuinka pitkästi pitäis kylvettää. :D

Just pari iltaa sitten mietin, että jostain täältä palstalta olen lukenut hyviä neuvoja pukamiin ja ihan jostain voiteestakin, joka helpottaa kovasti. Mulle ei pukamia vielä ole tullut *kopkop*, mutta jos tässä vielä ehtii tulla ennen tai jälkeen synnytyksen, niin haluaisin tietää kaikki mahdolliset keinot tilanteen helpottamiseen...

Tämä palstaterroristi voisi poistua keittiön puolelle tankkaamaan aamupalaa. :wave:
 
:D olenpa sit kärsimättömänä poksunu yhen viikon liikaa eli eilen tuli 38+0. :p
Ihanalta näyttää ulkona kun aurinko paistaa, mutta on niin pakkasta etten kyllä ulos mene!!

Develly :hug:

Pukamia pelkään mut ei vielä ole tullut... apteekista varmaan saa jotain voiteita siihen kannattaa kysellä
Vaateongelmia täälläkin, kokoajan sais pyykätä omia vähäsiä vaatteita et ois jotain päällepantavaa, ja tosiaan paidat alkaa olla liian lyhkäsiä...

Onko kukaan hankkinu imetyspaitoja? Itse ostin yhden boobin paidan, kirpas kyllä hinta... Ja muistelen et minulla ois jossain kaks H&M imatyspaitaa mutta en löydä niitä mistään... pää lahoaa kohta käsiin kun ei muista mitään :LOL: :headwall:
 
Onnea Zuh!!! :flower:

Develly Toivottavasti se siitä helpottaa pian :hug:

Imetyspaidoista ja liiveistä Mä ainakin pärjäsin ilman ainuttakaan imetyspaitaa. Johtuu varmaan siitä, että kaikissa mun paidoissa on niin avarat kaula-aukot ;) :D Ja niissä missä ei ole, niin eipä hävettänyt kotona mahaa sen verran esitellä jos joku sattui olemaan paikalla kun piti imettää. Imetysliivejäkään en ole osanut kun yhdet. Huomasin pian esikoisen aikana, että pärjään hyvin tavallisillakin. Tissi vaan kupista ulos ja valmista tuli :D Yöllä tosin piti ensimmäisen kuukauden pitää liivejä kun maitoa tuli niin kamalat määrät, piti liivinsuojuksia vaihtaa jatkuvasti, mutta siitä se tasaantui enkä enää sen jälkeen yöllä niitä pitänyt.

Sairaalakassia en pakkaa valmiiksi :) En usko, että tulee niin kiire etten sitä ehdi sitten pakkaamaan. Ja ainakin kun se ei ole valmiina, joutuu olemaan edes sen aikaa kotona eikä heti ryntää sairaalaan kun ekat poltot alkaa :D Meillä tosin on toi sairaala ihan alle 10km päässä joten kauheen aikaisin ei tarvi lähteä ja mies voi vaikka kesken synnytyksen lähteä hakemaan jotain jos unohtui kotiin ;)

Neuvolalääkärissä käyty viimeisen kerran. Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta niin se kuulemma onkin yleensä jo melko varhain uudelleensynnyttäjillä. Kanavaa oli 3cm eikä ainakaan mitään sanonut tai korttiin merkannut, että olisi auki :/ Taitaa tässä vielä pari viikkoa mennä =) :kieh: Supistuksiakaan ei ole eikä muitakaan merkkejä, että voisi kohta päästä jo tositoimiin. Neuvolassa muuten kaikki hyvin, pissa ok, verenpaine ok, hb ok, painoa oli tullut vain 40g/vko mutta koko raskauden aikana on tullut yhteensä 16kg joten eipä kiitos tarvikaan enää lisää tulla |O Vauvan syntymäpainoksi arvioi 3700g :/

36+4
 
En yleensä näistä asiosta "ääneen" hirveästi puhu, mutta itsekin kärsin peräpukamista :ashamed:
Tosin minä olen jo oppinut elämään niiden kanssa - ne tulee ja menee. Mulla on ollut ärtyneen paksusuolen oireyhtymä nyt 5 vuotta ja sen mukana on tullut sitten näitä sivuoireita enemmän ja vähemmän. Itsellä lämmin vaan pahentaa tilannetta (veri kiertää enemmän), joten itsellä toimii viileä suihku 3 krt päivässä. Hygieniasta on hyvä pitää huolta ja pestä ainakin jokaisen "isomman hädän" jälkeen paikat ja laittaa esim. tätä rasvaa http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/12145-SCHERIPROCT%20NEO tai tätä (nykyään Hädesalva tms) http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/11644-H%C3%84DENSA :whistle: Mulla tilanne on tähän asti pysynyt suht hyvänä, mutta nyt kun paine tuolla alhaalla on alkanut pahenemaan niin tilanne on meinannut hetkittäin karata jo käsistä...
Kannattaa siis heti alkuun laittaa tosiaan jotan rasvaa ja pitää puhtaudesta huolta - se varmaan on sitten yksilöllistä, että kumpi on parempi lämmin tai viileä vesi. Se selvinnee kokeilemalla ;)
Myös vatsan toiminnasta kannattaa pitää huolta - sekin auttaa tosi paljon, jos vatsa ei ole kovalla.


 
fiona, ei luulen et sun kypärähatun kokoluokitus on just sen pään koon mukaan menevä eli 42, 44, 46..jne..koska ite en ainakaan löytänyt edes 50 cm vauvalle tarkotettua, vaan pienin oli 60 centtiselle.mutta tiedä noista. en usko et sulla liian iso ainaskaan on.
muuten eilen vilkaisin vaatekaappiin ja olin aivan innoissaan!saa paljon vähän niin kun "uusia" vaatteita kun ne alkaa taas mahtuu, en ees muistanu mitä kaikkee mulla on. nyt kun on puol vuotta pitäny melko suppeeta valikoimaa ja nyt loppuaikana vaan paria vaatetta. =)
vaik mullakin tulee superikävä mun vaavimasua. eipä sitä kai sit kaipaa kun pikkuinen tuhisee sylissä. :heart:
celia+ vaavi 36+6
 
niin ikuisuus ja nemu mulla taas on se tullu yhä useemmin mieleen et vauvahan vois olla tyttökin, joten kuten puhuin aikasemmin ikuisuuden kans et vaihdellaan sit vaatekaappeja ;) mul ei oo kuin poikien vaatteita ja pari neutraalii..eikös tässä joku juuri maininnut et oli rakenneultrassa veikattu tyttöä ja nyt hiljattain oli näkynyt kivekset? =)
no eipä kai se vauva kuole jos se pari kk vetelee "väärän" värisis mut kyl se silleen ottaa päähän..
mä oon pitäny nyt miehen isoja t-paitoja, mut en niitäkää kaikkia voi ryövätä. käy ikuisuus ostaa miesten puolelta pari perus t-paitaa, niitä yks värisiä myydään monesti ihan muutamal eurolla eikä niistä sit päällä huomaa et olis miesten. mulla on noi lappuhaalarit viel mitkä mahtuu ja pari xl kokosta pitkähihasta ja sit noi miehen paidat. ja paituleita yövaatteeks ja xl kokosia pitkiksiä + pikkareita.
meillä mies on ollu todella ihanasti ja aktiivisesti mukana kaikessa vauvatouhussa. siitä on tullu tosi vastuullinen ihminen entiseen verrattuna =) paljon myöskin pohtii vauvaan ja omaan isyyteen liittyviä asioita. hankinnoissa ollut mukana, mut vaateasiat oon saanut hoidella ja muut pienet jutut. mut on hyvin huolehtivainen ja ihana ja pitää aina juttutuokiot masulle. neuvolassa ollut myös mukana lähes joka kerta.
meillä syödään nykyään eteläeurooppalaisittain, hyvin myöhäinen lounas + muutkin ateriat joten lähdenpä tästä aamiaiselle =)
 

Moikka

[/b]Celia81

Elämämme on pysynyt aika lailla samanlaisena, paitsi,että täytyy olla aina valmis ruokintaa ;)
Tyttö nukkuu pitemmän pätkän tossa 02-04 aikaan, jolloin itekki saa nukkua, tyttö ''menee'' nukkumaan 20-21 välillä, herää ekan kerran siinä 23-00 aikoihin, sitten herää 2 aikaa ja seuraavaksi 4-5 välillä, muuten saahaan nukkua 6-7 asti:D Tytön yöt menee vaihtelevasti, nyt on ollut 1 ''kärttyinen'' päivä, muut on ollut aika helppoja. Aamulla me herätään, ruokin tytön menee takasi nukkumaan, ite yritän syödä sillä aikaa, esikoinen herää siinä 7.30-8.15 aikaa, miekkonen käy töissä vaihtelevasti, yleensä menee päivällä töihin, myös yövuorot on yleisiä. Tyttä syö päivisin, silloin kun nälkä on, väliajat yritän siistiä paikkoja, tehdä ruokaa ja vahtia esikoista. En tiedä mitä tarkoitit tuolla miten pitää toimia? Mutta itse sanon, että joskushan kaikkia äitejä ottaa kaaliin tuo vauvan itku ja tarpeet, mutta pysyy vaan rauhallisena ja mielivirkeänä ja nauttii vauva-ajasta.
Elämämme on aika työntäyteistä, mutta löytyy sitä omaa aikaakin.

SippeSirkku&''ValmaNyytti''9vrk
 

Yhteistyössä