Käytiin lastentarvikeliikkeissä pyörimässä ja nyt eteisessä on upouudet Brion Happy Kombit. :heart: Voi että nuo on ihanat ja mä en malta pitää näppejäni erosta noista! Osaan jo aivan loistavasti purkaa nuo osiksi ja koota taas.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2359 Nuo on juurikin meidän vaunut ja tuon värisenä otettiin mustalla rungolla. Ja
sanv, päätettiin lopulta ottaa ilmakumirenkailla, kun myyjä niitä suositteli, kun kerroin minkälaisissa maastoissa niillä mennään. Päätin nyt luottaa myyjiin, vaikka olen kuullut huonoakin noista ilmakumirenkaista. Oli todella hyvää palvelua liikkeessä, myyjä piti mulle 40min. esitelmän Brion vaunuista ja niiden keskenäisistä eroista, kun en oikein tiennyt, mikä on paras. Käytiin katsomassa yhdessä kaupassa, josta olisi saanut vuoden 2009 Kombit, mutta päädyttiin kuitenkin noihin Happy Kombeihin, kun ne näytti jotenkin sirommilta ja niistä löytyy kaikki ominaisuudet, jotka vaunuilta haluan. Mä en malta odottaa, että pääsen kärräämään vaunuja pitkin kyliä!
Hienoa
Develly, että lastesi asiat järjestyy!
tehilla nauroin ääneen tuolle sun napakertomukselle.
Kuvasti juuri mun napaani. Mulla on
napa vähitellen tullut ulos kuopastaan. Mulla on kanssa normaalisti sellainen todella syvä napa, enkä uskonut sen ikinä pullahtavan kokonaan ulos. Navan alaosa alkaa olla jo muuta mahaa ylempänä, yläosa on vielä toistaiseksi samassa linjassa muun mahan kanssa.
Hopeakaisla järkevää tekstiä olit synnytyksestä kirjoittanut. Tiedän kyllä, että synnytykseen ei auta kuin mennä avoimin mielin ja ottaa vastaan mitä tulee, ja että yrittämällä olla mahdollisimman rento helpottaa montaa asiaa. Mä olen kuitenkin menossa synnytykseen ihan avoimin mielin, eikä mua mitenkään ihan hirveästi synnytys pelota, mutta onhan se toki aivan uusi tilanne. Odotan synnytystä myös mielenkiinnolla. Ja mä olen aika päättäväinen ja sitkeä ihminen, että eiköhän se synnytys ihan hyvin mene. Suustani saattaa kyllä tipahdella vaikka mitä lauseita, mutta eiköhän kätilöt ole ennenkin pientä kiroamista kuulleet.
Ajan kulutuksesta oli puhetta. Mulla on viimeinen kuukausi mennyt todella nopeasti, kun on ollut muuttopuuhia ja olen alkanut vasta nyt hankkia vauvalle kaikkia tarvittavia hankintoja ja mies on ollut lomalla kuukauden päivät. Tekemisen puutetta ei ole ollut yhtenäkään päivänä, olen yrittänyt lukea paljon kirjoja, katsoa elokuvia ja nähdä ystäviä ja muuta, mitä ei sitten ihan alkuaikoina varmastikaan ehdi kauheasti tehdä. Viikon kuluttua miehellä palaa arki kuvioihin, niin sitten voi olla, että loppuaika menee tylsemmin, kun pitäisi itselleen kehitellä tekemistä. Olen kyllä mestari saamaan vapaapäivät täyteen ohjelmaa, että harvemmin tarvitsee vain istua kotona neljän seinän sisällä.
Neuvolassa oli aamulla kaikki ok. Sf-mitta 31cm ja kasvaa omalla käyrällään ala- ja keskikäyrän välimaastossa. Sydän löi hienosti ja painoa tullut 500g/vko. Mulle on tullut jo 13kg painoa. Tätä menoa 15kg menee helposti rikki ja pahoin pelkään, että enemmänkin. Alapaine oli jo 88, vaikkei se ole ikinä ennen neuvolassa ollut yli 74, ja ennen raskautta mulla on ollut alapaine 60. Kuulemma kuuluu asiaan, että alapaine loppuraskaudessa nousee, mutta hurjalta kuulosti nuo lukemat.
Tänään taas tuli
mahakommentteja, tällä kertaa vaunukaupan myyjältä, vaikka mulla oli paksu toppatakki päällä. Myyjä kommentoi, ettei ikinä uskoisi, että mulla on laskettuaika kuukauden kuluttua, kun olen niin pieni edelleen. :kieh: Mä alan olla lopenkyllästynyt näihin mahakommentteihin, kun ne ole mitään muuta tässä kuullutkaan kuin että mun maha on niin pieni. Mies ei ymmärrä ollenkaan, miksi mua tämä ärsyttää, kun moni olisi kuulemma tyytyväinen pienestä mahasta. Minä kun en mahani koolle edelleenkään mitään voi ja turha sitä on kaikkien tuntemattomien kommentoida. :ashamed:
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta ajatuksen tasolla asia on ollut käynnissä jonkin aikaa. Mietin myöskin noita
kotiutumisvaatteita, ja huomasin latovani pinoon kolmea eri bodya, kun en ole varma, voiko vauva mahtua 50cm bodyyn, kun se näyttää niin kauhean pieneltä. Onko vauvat oikeasti noin pieniä?
Sen lisäksi mulla on 56cm body vaaleanpunaisena ja muuna värinä, että jos ultra-arvaus menikin pieleen. Voi mies parkaa, se saa raahata varmaan rinkalla sairaalaan noita kotiutumisvaatteita, kun mä en osaa päättää.
Ikuisuus ja Kerttu 35+4