** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Mervi-elina onnea pikkuisesta prinssistä :heart: :flower: Ihanaa kuulla et kaikki sujunut hyvin :heart:

Vaipoista meillä ei esikoisella ollut väliä mikä vaippa oli jalassa,tälle nuoremmalle käytettiinkin pääsääntöisesti kestoja,mut pamperssista saa ihottumaa ja liberoja nyt pienen paketin hommasin tälle tulokkaallekin,kestoilla mennään tälläkin,mut kyläilyt ja kauppareissut on mun mielest helpompi hoitaa kertiksil,vie vähempi tilaa.

Tutteja oon ostanu aina sen paketillisen(2kpl) kokeeks,ku ei näistä ikinä tiedä,toiset ei opi ikinä tutille ja toiset on vaativia mallin suhteen ;) meil on kyl näil aiemmilla käynyt suuhun tutti ku tutti!

Mä sain jo tänään kaivettua rintapumpun ja rintakumit esiin,pitäs viel pestä ja keitellä ne,mut onhan nyt ees tos käsillä ni saa sit nopeesti toimintakuntoseks,jos ja kun tarve vaatii.
Mä ku silloin esikoisen jälkeen laitoin isännän rintapumpun ostoon,niin myyjä oli kassalla kysynyt et mitäs sä tällä teet? :LOL: jokuset naurut ollaan naurettu :D miehellä kun oli ikää esikoisen syntyes 23v ja aina näyttänyt nuoremmalta ni en sit tiiä minkä ikäseks se myyjä oli kuvitellu :D
Vähän nukutti illalla nukuin 18-21,pienet päikkärit :eek: ni arvatkaa väsyttääkö nyt :headwall:

Piiuli ja toukka 37+2
 
Onnea mervi-elina ihan mielettömästi pienestä pojasta! :heart: Ihanaa, että kaikki on sujunut tähän asti noin hyvin, toivottavasti kaikki menee noin hienosti jatkossakin. Pienelle paljon voimia kasvaa ja vanhemmille halauksia ja paljon jaksamista. :flower: Tule ehtiessäsi kertomaan lisää kuulumisia.

Mulla menee ihan kylmät väreet selässä, kun ajattelen, että jo toinen vauva. Että nää meidän pienokaiset voi ihan oikeasti syntyä päivänä minä hyvänsä.

Täällä muuten kaipaillaan eemeli89:n kuulumisia, onhan kaikki hyvin pienen kanssa?
 
Huomenta :wave:


Mervi-elina itkut täällä tirautin...onnea oikein kovasti :heart: :hug: =)

Krisu Minullakin tuo synnytystapa-arvio juurikin perätila sektion vuoksi. Luulenpa, että siinä vain "tarkistetaan" tarjonta varmuuden vuoksi. Juurikin tuo koko arvio ja sydänkäyrä, ei kai siinä muuta tehdä? Olisi eri asia jos taustalla olisi sektio ahtaan lantion takia tms.

Minäkin eemelin kuulumisia kaivannut, mutta toivottavasti tosiaan kaikki hyvin. Ja niinhän se menee, kun nyytti on sylissä, ei sitä ehdi muuta kuin ihastella.:heart:

Ja juu, kyllä minä mielelläni tulisin höpöttelemään tuonne vauvapuolellekin, kunhan nyt ensin saadaan maailmaan nämä vauvat. :)

matami-mimmi ja vauva 35+6 :heart:
 
Vaipat tosiaan löytää kokeilemalla sopivat ja oikean merkkiset. Meille passasi viimeksi alusta alkaen liberot.
Tuttava joutui kokeilemaan useampia ennen kuin vauvan pepulle/iholle löytyi sopiva. Ja se olikin sitten lidl:n edullinen vaippa joka passasi. :saint:

Tuteissa sama homma, toisten vauvojen suuhun käy tutti kuin tutti. Toisen suuhun joutuu kokeilemaan kaik vaihtoehdot jotta löytyy sopiva. Ja toiset ei koskaan opi syömään tuttia.

Että ei tainnut olla apua vastauksestani :xmas:
 
minäkin haluaisin kuulla kokeneemmilta kanssasisarilta mielipiteitä peitosta ja unipussista. kertokaas :)
kaik ok, mies nukkuu minä kukun, tais siis jo kukkunut kauan.. nyt pipoa tikkuamaan :)

sanv, POKS! 34
 
Ja minä haluaisin kokemuksia kantoliinasta tai -repusta/rinkasta...millä nimellä ne ovatkaan? :xmas:

Meillä oli peitto käytössä sängyssä vauvana, isompana ei sitten peittoa halunnutkaan. Vaunuissa oli käytössä makuupussi joka oli mielestäni hyvä, tarvittaessa sai kiinni.

Unipussia ovat toiset kehuneet kovasti, meillä ei sellaista ollut.
 
Mervi-Elinalle onnittelut myös täältä!!! :heart:

Jalkasäryistä: Mulle ilmaantui pari päivää sitten aikas kovat jalkasäryt. Pohkeet ovat kosketusarat samalla tavalla, jos olisi tehnyt tiukan juoksulenkin ja sitten niitä särkee niin, ettei nukutuksi saa. Onko muilla ollut vastaavaa? Mulla ei turvotusta ole aiemmin ollut, mutta eilen illalla oli sukista jäänyt oikein kunnon jäljet :(

Liekö johtuu siitä, että kun selkä on ollut pari päivää parempi, on päässyt liikkumaan vai kerääkö nestettä? Pitäisikö nyt yrittää liikkua vai nostaa jalat ylös?

 
Mervi-Elinalle onnittelut pikkumiehestä

En jaksa tällä erää kirjotella kullumisia, kun luin kaikki viime kerrasta tulleet. Kylläpäs sitä vaan tulleeki nykyään tiuhaan tahtiin!

Täällä voidaan kaikin puolin hyvin!

Äpyli ja taimi 34+2
 
mervi-elinalle onnittelut pienestä pojasta :heart: :flower: :heart:

Täällä taas supistaa-ei supista-supistaa -meno jatkuu :headwall: Jotkut on tukalia, jotkut ei joten mitään ei todennäköisesti kuitenkaan tapahdu. Pitäis vaan siivota ym, mutta jotenkin on inspiraatio "hieman" hukassa :ashamed:

Meillä on ollut kummallakin lapsella Pampersin vaipat vastasyntyneenä ja ne ovat meillä olleet parhaita käyttää. Sitten kun on siirrytty housuvaippoihin niin sitten taas Liberot ovat olleet parempia.
Tuo vaippojen sopivuus riippuu samoin kuin vaatteissa vauvan rakenteesta. Jos on hoikat reidet niin vaippa falskaa todennäköisemmin :whistle:
Jos itsellä ei olis aikaisempaa kokemusta niin ostaisin kumpaakin (Liberoa ja Pampersia) yhden paketin ja kokeilisin kummat on parempia :D Esikoisen kohdalla vaippoja oli vielä ä-pakkauksessa, joten silloin oli helppo kokeilla ilman sen isompaa investointia ;)

Ja tutteja ostin myös kokemuksen perusteella eli niitä silikonisia MAM-tutteja. Ne on käyneet kummallekin edelliselle, joten toivotaan, että tälläkin kertaa näin on. Ja jos nuo ei kelpaa niin sitten täytyy ostaa kokeeksi jotain muuta mallia. Nuo tutit tuli käyttöön varmaan siksi, että niihin oli helpompi saada tuttinauha kiinni ;)

Ja noista jalkasäryistä kärsitään myös täällä, mutta syytä en tiedä minäkään. Kylmägeeli on auttanut jonkin verran ja kevyt hieronta. Pitää kysellä neuvolasta enskerralla tuosta tarkemmin mikäli tuo vaiva alkaa tosiaan häirtä :)

Mulla on Vauvalle sellaisia trikoisia unipusseja mikä vastaa niinkun potkupukua. Lisäksi käytössä on ihan normi untuvatäkki. Ne peiton korvaavat pussit on niin pirun kalliita, että ei talous kestäis moista ostaa :ashamed: Eli samoilla linjoilla tässäKIN asiassa mennään kolmatta kertaa ;)
Tuollaisesta trikoisesta unipussista on vähän kokemusta pojan kohdalla ja siitä oli aika helppo vaihtaa vaippa. Toki jokainen kokee sen helppouden eri tavalla... Jotkut sanoo, että kaksiosainen yöpuku on helpoin, mutta itse taas en koe sitä vauvalla yhtään käteväksi, koska selkä on aina paljaana. Eli jokainen tavallaan - kokeilemalla selviää varmaan helpoiten.

Tässä näitä "peiton korvaavia"
http://www.sannas.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05032008-38045/Categories/%22Hyv%C3%A4n%20unen%20tuotteet%22/Unipussit/%22Pitk%C3%A4hihaiset%20unipussit%22


Develly ja Potkuttelija 35+4 :heart: :heart:
 
Hitsi ku kirjotatte niin paljon ettei perässä pysy :LOL:

mervi-elina : lle Paljon onnea! :heart:

Ja tosiaan vaipoista vielä, niin ei todellakaan tiedä mikä sopii mikä ei.. se on niin yksillöllistä :)


kantoliinasta ja repusta
Mulla oli esikoisesta molemmat, ja se liina oli mitä ihanin :heart: ei hajuakaan merkistä, mutta oli semmonen joustava liina, ja ku pojun sinne laittoi nukahti samontein tai ainakin rauhottui jos oli ollut joku kauhea huutokohtaus menossa. Reppu ei ollut niin hyvä kun siinä ei kuitenkaan saanut niitä käsiä vapaaksi kun vauva tavallaan pääsi hölskymään siellä.. enkä uskaltanut sitä edes käyttää ennekuin poika osasi kunnolla kannatella niskaansa. Liinaa tosin käytettiin heti alusta saakka, siispä sitä suosittelen. Itsekin pitäis semmonen etsiä..

jalkasäryistä.. Pojasta mulla oli ihan joka yö semmosia ihme kipuja pohkeissa ja siihen parhaiten auttoi ku mies hieroi tai sitten suihku. Nyt mulla tulee melkein joka yö oikeaan jalkaan suonenvetoja ja ne sattuu! varsinkin kun tulee kolme peräkkäin, niihin jos jollain on vinkkejä niin kertokaas :)!

unipussista Nyt sain ystävältä sellaisen ikean unipussin, saa nähdä kuinka tulokas viihtyy siinä, kokemusta siis ei ole, koska en esikoisesta tiennyt edes koko pussin olemassaolosta, joten peitolla mentiin mikä oli aina jossain nurkassa ku onnistui potkimaan sen pois..


Nemu ja tyttö 33+5
 
Oikein paljon onnea Mervi- elinalle ja perheelle pienokaisesta. Toivotaan, että kaikki sujuu jatkossakin hyvin :flower:

Mitähän eemelille ja pikkuiselle kuuluu? Toivottavasti jossain vaiheessa saamme heistä kuulla.

vaipoista: Itse ostin tuonne paketin niitä ihan pieniä eli 2-4kg:n liberoja, kun kaveri kehui niille sopineen. Meinasin ostaa vielä yhden paketin pampersia ja katsoa sitten, jos jommat kummat kävisi. Kun unohdin kokonaan, että noita liberoitahan saa sairaalasta mukaan siinä liberon hoitolaukussa =)

Tuteista: Meillä ostin yhden sellaisen Ainun ensitutin, mikä on niitä tavallisia ns. rumia tuteja joita on ollut iät ja ajat. Meinasin kumminkin vielä ostaa yhden tuollaisen paketin Mam tutteja, missä on kaksi tutia.

Meillä olen myös miettinyt tuota peittohommaa. Kun kumminkin olisi tarkoitus, että pikkuinen nukkuu ensin siinä äp:n laatikossa. Mietin että onkohan peitto sinne jotenkin liian iso, mutta kun katselee tuota laatikkoa niin eihän sekään mikään ihan pieni ole, eli varmaan laatikkoon mahtuu peitto sekä vauva. Toinen mitä olen siitä miettinyt niin on se patja siellä pohjalla. Sehän on aivan onnettoman ohut eli riittääkö se muka pelkästään ensi hätään, vai kannattaisiko sinne laittaa esim, joku viltti tai täkki pohjalle vielä lisäksi.

Itse huomaan kirjoittavani nyt enemmän, kun alkaa olemaan mielessä asioita joihin ei aina viitsi kavereilta kysyä ja haluaisi useamman mielipiteen. Ja on mukava jakaa mielipiteitä ja ajatuksia muiden samoja asioita miettivien kanssa. Jotenkin nyt kirjoittaakin rohkeammin ja enemmän, kun tajuaa että ensi kuussa se sitten tapahtuu :heart:
 
Huomenta kaikille!

Onnea mervi-elina, kiva kuulla että poika tuli onnellisesti maailmaan!

Täällä menossa leppoisa lauantaiaamu. Pitkästä aikaa nukuin lähes koko yön putkeen klo 22-9.30! Ja mies heräsi mua ennen :) Sain aamupalan sänkyyn ja edelleen täällä peiton alla sanomalehden ja läppärin kanssa.

Ikeaan olisi tarkoitus tänään lähteä, katselemaan ja esikoiselle ostamaan joku pieni työpöytä+tuoli. Ja kai sieltä jotain mutakin tarttuu mukaan.

Saatiin hyvännäköiset vaunut eilen eli ne Vaunulan Firkon F7:t! Nyt tekisi mieli päästä ajelulle heti. Ollaan ainakin nyt oikein tyytyväisiä 349 euron sijoitukseen.

Ja sitten täytyykin alkaa valmistautua lepäämällä ensi viikkoon, kun on paljon ohjelmaa kalenterissa, esikoisen 5 v. synttärit ja lastenkutsutkin ja 5 v. neuvola, oma neuvola ja töissäkin pitää vielä ma-to käydä...

Tutteja ja tuttipulloja katselin kauppareissulla enkä osannut valita mitään. Esikoisella niitä ei tarvittu ollenkaan, mutta kai sitä voisi kaikenvaralta nyt yhdet hankkia. Ja vaipoista sopi vain Pampers, kaikista muista tuli tulipunainen peppu...
 
Kävin kaupassa ostamassa rintakumit (olen kuullut, että saattaa olla tarpeen, ja mulla on nännit jo valmiiksi niin arat, että teen mitä vaan hankintoja, jos tiedän, että niistä on apua tissien kestämiselle), paketin Pampersin pieniä vaippoja (täytyy ehkä ostaa Liberoitakin ja kokeilla sitten, kummat on parempia), tuttipullon ja kosteuspyyhkeitä. En ymmärrä noista tuttipulloista mitään, ostin sellaisen Marimekko-kuosisen 120ml:n tuttipullon. Onko tuon kokoinen niin pieni, että tekeekö sillä mitään? Pitäisikö toinen pullo ostaa suosiolla sellainen isompi? Mulla ei siis ole aavistustakaan, paljonko vauva kerralla juo... Tuttia en lopulta osannut ostaa, vaikka seisoin siinä hyllyn edessä varmaan vartin. :D Se on sitten seuraavan kerran projekti.

Nimbe mulla on myös ollut sellaista jalkasärkyä, joka on etenkin pohkeissa. Olen huomannut, että jalkoja särkee seuraavana päivänä, jos edellisenä päivänä on tullut oltua seisaallaan pitkän aikaa. Sen yhden keikan jälkeinen päivähän mulla meni aivan pieleen, kun en pystynyt kävellä muutamaa askelta enempää säryn takia, kun olin koko edellisen illan seissyt paikallaan. Nilkat on jatkuvasti vähän turvoksissa, eli sukista jää herkästi painauma, vaikka yrittäisi kuinka löysiä sukkia pitää.

Suonenvetoja on pohkeissa myös mulla öisin, ihan kammottavaa herätä sellaiseen. :kieh:

Miehen serkku lupasi katsoa, jos löytäisi niiltä käytöstä pois jääneet pinnasängyn reunasuojat ja sanoi samalla katsovansa, jos jotain muitakin tarvikkeita löytyisi. Menen illalla katsomaan saalista. :)

Nyt pinnasängyn entisöinnin pariin! :wave:
 
Ajoin muuten tänään autoa pitkästä aikaa. Alkaa olla viimeisiä hetkiä, kun ratin taakse vielä mahtuu. :LOL: Ja mulla on niin lyhyet jalat, että on pakko pitää penkki niin edessä kuin se menee, että yllän kaasupolkimelle.
 
Unipussista- ostettiin Espanjasta semmonen topattu unipussi. Kuopuksen unet rauhottu kerralla kun sai unipussin käyttöön. Sillon ompelin hätäpäissään ite just ennen nukkumaanmenoa semmosen trikoisen. Siitä tosiaankin tuli jymymenestys, et muuta yökkäriä sen jälkeen ei huolittukaan. :heart: Eli nyt mennään samoilla linjoilla... Esikoisesta en unipusseja tienny olevankaan... ja peitto on hankala...

Tutteja ostin luonnonkumisia mikähän se merkki olikaan, ei Ainu, vaan joo NUK. Niitä kun saa sit ulkomailtakin lähinnä Espanjasta... Niin monet kerrat on pitäny kuskata täältä asti tutit kun sieltä ei Ainuja saa... Jos nyt tällä poppoolla sinne asti koskaan mennään. Mut onpahan ne nyt. Tuttipulloja ei käytetä, joten ei ostetakaan. NUKin nokkamuki oottelee, kun sinne asti päästään.

Vaippoja on käytetty eniten pampersia välillä liberoita, riippuu kumpi koko on ollu hyvä. Tykkään pamperseista kun ne on niin ohuita... mut pitää tosi hyvin tavaran sisällä...

Meillä on vanhat Brion vaunut, siis ne jotka aikoinaan ostettiin esikolle. Oisko vm 04, kun ostettiin jostain alennuksesta. Ja mustat väriltään, kun mies sai päättää värin. Hyvät on ollut ja kestäny meiän käytön.. :D
Nyt vaan ostettiin tosiaan se turvakaukalo ja matkarattaat uutena...

Niin joo mervi-elinalle onnittelu pienestä pojasta :flower:

:wave:
 
Josko nyt jaksaisi hieman kommentoida muiden juttuihin,kun eilen oli vielä sen vertta pyöri mielessä ne pojan rytmihäiriöt,mutta nyt koitan vaan ottaa rennosti niin kuin lääkäri määräsi :)

Vaipoista en yhtään muista mitä esikoisella alkuun käytettiin :eek: varmaan ostettiin mitä milloinkin..mutta muistaakseni mitään ei koettu sen huonommaksi. Lopulta kuitenkin jossain vaiheessa alettiin ostaa lidlin vaippoja ja niistä ollaan tykätty kyllä...hinta-laatusuhde kohillaan eli suosittelen niitä.
Nyt oli tarkoitus alkaa kestoja kokeilemaan,mutta saas nähdä..yhtään vaippaa kun ei ole vielä hankittuna..tosin siskoni lupasi muutaman ommella. Ja ens lauantaina on täällä mll:n lastentarvikekirppis jossa myös kestovaippayhdistyksen kirppis samalla niin sieltä aattelin jotain katsella. Oisko kellään vinkkei noihin kestoihin? Mitä tarvii?

Tuteista pari päivää sitten ostin MAM merkkisen tuttipaketin ja koitetaan nyt alkuun,että kelpaakos ne pikkumiehelle :heart:

Rattaista ostettiin käytetyt X-adventure twinco tuplarattaat. Esikoinen kun on 2v3kk niin ei vielä jaksa kävellä niin hirmu pitkiä matkoja tai vaikka jaksaisi niin tältä mammalta menis hermot siihen kiukutteluun ja hitaaseen menoon :kieh: joten päädyttiin tuplat vielä ostamaan. Hintakin oli oikein sopiva mielestäni, 130e :) . Vielä pitäs joku kantopussi/lämpöpussi siihen hommata vauvaa varten.

Siinä nyt jotain kommentteja :D
Täytyy lähtee kaffen keittoon,kun tytön sain just päiväunille...ihana hiljaisuus :D
 
Mikä ihana uutinen mervi-elina :heart: :heart: Onnea koko perheelle ja pikkumiehelle voimia!!!

Täällä herätty päiväunilta ja olo on ihan pöhkö :p Onneksi on mies kotona jotta saa ihmetellä rauhassa ;)

Fi0na
 
Paljon onnea mervi-elinalle! :flower:

Me ruvettiin vapaapäivän kunniaksi kaivelemaan varastosta vaunuja ja turvakaukaloa yms. ja huomattiin, että hiiret on käyny vierailulla. Eikä kaukalo ja sitteri edes olleet lattialla vaan hyllyllä. Kyllä raivostuttaa. No, olisin mä joka tapauksessa pessyt pehmusteet, kun saatiin kaukalo ja sitteri käytettyinä. Uusista vaunuista ei onneksi oltu kuin vähän patjan reunaa jyrsitty.
 
Onnea mervi-elina!

Täällä öiset supistelut vaan jatkuu, tuntuu koko-aja että nyt syntyy, mutta tulee niin harvoin, että ei se synnytys ollu lähellä.
Jalat on ihan turvoksissa ja selkä sattuu. Oltiin niin kauan ostoksilla.
Päädyttiin vaunuihin BRIO Happy Kombi yhdistelmävaunut (Black/Red 2010), jotka saatiin heti mukaan, tekis kans mieli testata:)
Vaipoista sellaista, että kun esikoisen syntymästä on jo 5.v niin silloin toimi parhaiten pampersit, jos vain sopii sitte uudelle vauvalle
Mutta mitäpä viel', joku asia oli mutta unohtui jo

SippeSirkku&Masukki
 
Hirmuisesti onnea mervi-elinalle pikkumiehestä! :flower:

Jalkasärystä täälläkin kärsitty kohta viikko. Oikea pohje särkee niinkuin isommankin lenkin jäljiltä, hieronta tuntuu ainakin auttavan.

Nimbe kyseli tota linkkiä niistä yöimetysliiveistä ja joku ystävällisesti sen laittoikin jo tulemaan. Esikoista imetin 11kk ja saman ajan nukuin siis tossa Carriwellin imetystopissa ja en voi muuta kuin kehua. Niissä on tosiaan ainoastaan sivusaumat tossa kainaloiden alla ja toppia kun käyttää nurinpäin ei edes ne saumat paina. Itsellä oli ainakin alkuun sillä tavalla käytössä kun oli niin kipeänä rinnat. Ja vaikka aluks olin tosi skeptinen tollaseen "lerppuun" toppiin, niin toimi hyvin näillä G-/H- kupin rinnoillakin..

Vaipoista tosiaan ei voi hirveesti etukäteen sanoa. Meillä kokeiltiin kans aika montaa merkkiä esikoisella ja pampersit osoittautui parhaiksi, liberoista tuli hankaumat reisiin. Mut ei auta muu, kuin testata. Tutin kanssa sama juttu.

Rintakumeja ei mulla ollut esikoisen kanssa käytössä. Vielä kättärillä ollessa kun jouduin monta kertaa päivässä pumppaamaan ja nännit oli tooosi kipeät niitä harkitsin, mut siellä imetystukihenkilö ei niitä suositellut. Oli sitä mieltä et vauva saa paremman imuotteen ilman noita rintakumeja.

Unipussia meillä ei myöskään ollut käytössä ja vaikka toi äp:n peitto vaikuttaa isolta, on se hyvän kokoinen. Voi talvella laittaa esim. kaksinkerroin vauvalle tai kääriä kapaloksi. Unipussi olis ollut siinä vaiheessa ehkä tarpeen, kun esikoinen alkoi liikkua ja peitto lähti päällä.

Kantoliinaa oon kans miettinyt, et vois tulla nyt ihan tarpeeseen. Saa kuitenkin vauvaakin imettäessä juosta tuon 1v4kk ikäisen taaperon perässä, joten helpottais ehkä arkea.

Oltiin tosiaan eilen Haikaranpesässä tekemässä synnytyssuunnitelmaa. Aika paljon käytiin edellistä synnytystä läpi ja mitä siitä on jäänyt mieleen. Muutoin oli ihan kiva käynti, varsinkin kun nyt toisella kertaa ei tarvitse niissä valmennuksissa käydä, niin jäi ainoaksi käynniksi ennen synnytystä.

Zucchero 34+2
 
en ookaan pitkään aikaan kirjotellu, oli muutto tässä ja muuta hässäkkää, kaikki sujuu hyvin, maha vaan on jo ihan valtava, töitä olis vielä viikko jäljellä, sitten alkaa äitiysloma!!
tilattiin vaunut vauvatar.net muttta vaunuja ei oo vielä kuulunu! |O onkohan toi ihan luotettava nettikauppa??
pieniä vaatteita oon jo muutamia ostellu uudelle tulokkaalle..
Nanna ja pikkukakkonen 33+4 :heart:
 

Yhteistyössä