** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Mervi-Elinalle kovasti onnea pienestä pojasta :flower:
Millonkohan saadaan seuraava vauvauutinen?! :heart:

Me käytiin eilen siellä Kättärillä tutustumiskäynnillä. Oli kyllä ihan mielenkiintonen käynti! Ensin kokoonuttiin synnytys-saliin jossa kätilö kertoi synnytyksen kulusta, kivunlievityksestä yms.. Halukkaat saivat myös kokeilla ilokaasua ja akurakkuloita (miten lie kirjoitetaan), itse en uskaltautunut, eikä mieskään ;)

Tämän jälkeen mentiin "olohuoneeseen" (huone missä tv, sohvat, jääkaappi ym, jossa tukihenkilöt voivat viettää aikaa), jossa henkilö lapsivuodeosastolta kertoi minne sitten siirrytään synnytyssalista, kertoi imetyksestä, kotiutumisesta yms! Tämän jälkeen käytiin Haikaranpesässä katsomassa muutamat huoneet ja päästiinpä kurkkaamaan yhtä alle vuorokauden ikäistä vauvaa :heart: Kaikinpuolin ihan mukava käynti, mieskin tykkäsi, kun nyt kuulemma selkeni millon pitää kotoota lähteä ja mihin kerrokseen mennä jne :D

Tänään tuli sitten vietettyä shoppailupäivää Jumbossa :snotty: Viis tuntia saatiin kaverin kanssa siellä kulumaan ja sen kyllä huomaa nyt :eek: Herranjumala, että on jalat poikki ja nivuset huutaa hoosiannaa!! Mies kun on vielä yöhön asti töissä, sain heti kotiuduttuani lähteä noiden hurttien kanssa "lenkille". Aika minimaaliseksi jäi se lenkki (niinkun moni muukin tässä viime aikoina), kun tuntui että kuolen ihan just!
Nyt on sauna tulilla, ihanaa päästä lämmittelemään :heart:

Ostin muuten tänään ensimmäiset tutit, yhden tuttipullon, paketillisen liivinsuojia, äidinmaidon korviketta tuommosen pienen "törpöllisen" ja pienen paketin Pampersin vaippoja (2-5kg) :p Nii ja sitten paketillisen niitä puhdistusliinoja! Nyt on nekin hommattu. Enää puuttuu se vauvva :LOL:

-Dolly04 ja masuasukki 36+5-
 
Nyt se h**vetin iskias-kipu on taas tullut. :'( :kieh: Mä en oikeasti jaksa enää yhtään kipua ja sitä, että jalka menee alta. Oon ihan väsynyt tähän ja alkoi taas mietityttää, että miten ihmeessä mä synnytän, jos missään asennossa ei voi olla ilman, että hermo jää puristuksiin.

Sain kyläilyreissulta mukaan läjän vauvan vaatteita ja ne pinnasängyn reunapehmusteet. Ja ostin parilla kympillä muutaman kerran käytetyn kantoliinan. Jos tässä ennen synnytystä ehtisi vähän opetella sidontoja, niin ei olisi vauvan ja liinan kanssa niin avuton olo sitten. Pinnasänky on melkein maalattu, toinen pääty jäi kokonaan maalaamatta, kun alkoi sattua pakaraan niin paljon, etten pystynyt enää jatkaa. Mies lupasi huomenna hoitaa homman loppuun. Ärsyttää, kun olin ottanut tuon omaksi projektikseni ja luvannut hoitaa asian. :ashamed:

Nanna1980 kauanko siitä on, kun vaunut tilasit? Oletko jo maksanut ne? Tuolla sivuilla lukee ainakin joidenkin vaunujen kohdalla, että suunnilleen viikon toimitusaika. Kerro sitten kokemuksiasi, kun ne vaunut saat, kun ajattelin itsekin tuolta sivuilta tilailla.

Unipussi kuulostaa kauhean kätevältä, mutta ajattelin selvitä peitolla, kun se kerran tuon pakkauksen mukana tuli. Jotenkin tuntuisi luontevalta kapaloida vauva peiton sisään nukkumaan.

Kohta voisi painua unille, ramasee mukavasti, kun kävin miehen vanhemmilla saunomassa ja syömässä mahani täyteen. Vauvakin ollut tämän illan ihanan aktiivinen. :heart:
 
iltaa. jotkut kertoi pinnasängyn patjasta kokemuksia. meillä sama juttu että saatiin käytetty ikean sänky kokoo 55x113 tai jotain ja ei meinanu mistää löytyy sen kokosta patjaa.löydettiin lastenturvasta 55x115 mikä oli sopiva, maksoi 40 e.
ajattelin kans hankkia yhden pullon, sellaisen joka muistuttaa rintaa ja olis sopiva vastasyntyneelle ja virtaus oikeenlainen..mutta tarkoitus olis kyllä imettää mut jos joutuu itse lähtee jonnekin niin voi mies syöttää. mam tutteja on nyt 6kpl kun ostin itse yhden paketin ja äiti oli ostanut 2 pkt. joten toiv. on hyviä. parempihan se olis jos ei hirveesti tuttia tarvitse.
oon kuullu kehuja manducan kantorepusta, mut maksaa 100 euroa. kaverilta saisin kantoliinan, jotenkin tuntuu et sen solmiminen on niin vaikeeta.. :eek:
imetysliivejä mul ei oo vielkään, pitänee hommata. paljonkohan tissit kasvaa sit kun ne täyttyy maidolla?
toivottavasti naisten klinikal saa myös kokeilla tutustumiskäynnil ilokaasua, kun haluun tietää tuleeko siit huono olo.ei kaipaa enää sellasta sit synnytykseen.
onnea vauvan saaneille :flower:
celia + vaavi 34+6
 
Nanna1980 ja ikuisuus me tilattiin vauvatar.fi sivuilta (jos tarkotitte tätä kauppaa) kaukalo+telakka ja matkarattaat ja isommalle turvaistuin yht. 4pakettia. Toimituksessa ei ollu mitään ongelmia vaikka joulunpyhät sattu siihen väliin. Viikko varmaan meni, kotiin toimitettiin matkahuollon kautta. Ja oli just ne tavarat mitä tilattiin ja kunnossa olivat. Eli voin suositella!

 
[/b]Nanna1980 sekä Ikuisuus, tuo vauvatar.fi toimii kyllä. Itse kävin siellä paikanpäällä kesällä ja oikein mukavat tyypit sitä pyörittävät (perhe). Toimitusaika mulla oli vähän pisempi, kun ostettiin kaikki vauvan huonekalut ja rattaat sun muut kerralla, että saatiin ne samaan toimitukseen. Ja kotiovelle saatiin kaikki.
Kannattaa laittaa vaikka s-postia sinne jos rupee hermo repeemään, niin vastaavat kyllä että mikä tilanne.

Nyt sitä sitten nukutaan täälläkin tyynyä siellä täällä pönkkänä.
Täällä synnytystapa-arvio rvkolla 36.

tehilla ja E 33+6

Ps. taito se on tuokin, saada nuo tummennukset väärinpäin :saint:
 
Mervi-Elinalle onnittelut pikkuisesta :heart:

Kamalasti on tullu kirjoituksia,hyvä kun perässä pysyy :D
Meillä alkais kaikki tarvittava olla kasassa,vaippojakin tuli ostettua jo.Eilen käytiin shoppailemassa Ikeassa ja pyörähdettiin sitten kampissakin,ostin bravadon imetysliivit kun oli samanhintaiset liikkeessä kun jos ois netin kautta tilannu.tuntu kyllä tosi hyviltä päällä,ja ihanat kun mukautuu sen 2-3 kuppikokoa isommaks tarvittaessa.
kyllä tuntu kropassa illalla kun kotiuduttiin että on ollu koko päivän liikenteessä,selkä ja jalat oli niin poikki,ja kävely alkoi tuntua jo mahassakin.

hmm,mitähän muuta mun piti kirjoittaa,kamalasti asiaa mutta kun pää on hatara niin ei meinaa muistaa ollenkaan :D niin joo,seksistäkin oli puhuttu.no mun halut ei oo koko raskausaikana hävinny minnekkään,melkein päinvastoin mutta mies ei varsinkaan alussa uskaltanut kun pelkäs satuttavansa vauvaa.no eipä se hirveän aktiivinen oo kyllä nytkään ollu että melkein saa vongata välillä :whistle:

mulla on neuvolalääkäri 25 päivä,sielläkin kait kokoa arvioidaan näin käsitin ja sitten kuulemma joskus viikon 36 paikkeilla tulee kutsu äitiyspolille kokoarvioon sokereiden ja verenpaineen takia,tosin luulen että mullakin toi kokoarvio venähtää pidemmälle kun neuvolatäti unohti sen lähetteen laittaa eteenpäin aikanaan.

Ihanan ristiriitaisia tunteita ollu viimepäivinä,ei malttais millään odottaa vauvaa,mut samalla sitten miettii että miten sitä pärjää ja osaa hoitaa ihan pientä ihmistä?onko sitä kotiin tullessa sitten että mitäs nyt tehdään :D no onneks on auttajia lähellä jos tarve vaatii.ja oonhan mä vauvoja hoitanu etten ihan nollasta lähde mutta silti epäilyttää.

Oon kanssa miettiny tota synnytysvalmennusta vai mikä se oli,eka kerta meni jo viime viikolla ja ei päästy kumpikaan sinne miehen kanssa.tosin meitä kumpaakaan ei kauheasti huvita mennä sinne,ja oon kuullu ja lukenu että aika turha se on.no täytyy miettiä jos ens viikolla kävis vaikka yhden kerran sielä.ja käsitin että meillä ei oo täällä sairaalaan tutustumista ollenkaan,se ois ollu kyllä kiva käydä.

Vielä tosta painosta,mä en tajua itteäni ja miks ajattelen näin,mulla tosiaan oli aika reippaasti tota painoa jo ennen raskautta ja en kerenny saada kuin 10kg pois ja tulin raskaaksi.nyt on tullu n.4kg raskauden aikana,mutta sitten mulle tuli sitä turvotusta ja paino nouskin kerralla parisen kiloa :$ neuvolassa ei oltu mitenkään huolissaan,päinvastoin täti naureskeli että höpsis mitä sä nyt stressaat että niin hienosti menny eikä painoa ole tullu lisää ku vähän.mutta silti mulle jäi kammo tohon punnitukseen.kauhistelen että miten paljon ja mihin lukemiin se kerkeekään vielä nousta ennen synnytystä.jotenkin ahdistavaa,ja koko ajan hoen mielessäni että sitten aloitan laihdutuksen uudestaan ja aion onnistua.kauheet paineet luon itelleni tossakin asiassa :ashamed:
mutta joo eiköhän nää pulinat taas riittäny tällä kertaa.

piipi ja rakas papu 33+0 :heart:
 
Kantoreppua olen itsekin ajatellut, mutta on kylla aika hintava. En usko, etta jaksan sen liinan kanssa touhuta.

Ostin kanssa hieman lisaa tavaroita eilen. Vaipoiksi Lidlin vaippoja. Alkaa kylla vasta 4 kgsta noi painot, mutta jos yhtaan aitiinsa tulee, niin toi paino on saavutettu hyvin jo ennen syntymaa :whistle: Jos pikkuinen vauva, niin sitten ostetaan pienempia. Ja sanoiko joku tuolla aiemmin, etta synnarilta saisi mukaan jotain vaippoja? Kiva juttu jos noin on.

Itse en ollut edes tajunnut kuinka iso tuo aitiyspakkauksen talvihaalari on. Onneksi taalla oli siita puhetta. Kavin eilen ostamassa Lidlista sellasen vaaleankeltaisen kivan haalarin kympilla. Oli myos vaaleansinisia ja -punaisia.

Samalla reissulla ostin vauvatalkkia ja liivinsuojuksia. Imetysliiveja en ole viela loytanyt. Noita halvempia kun olen vain katsellut ja ovat olleet ymparysmitoilta liian pienia meikalaiselle :ashamed:

Tanaan tarkoitus ostaa hajustamatonta pyykinpesuainetta ja alkaa pesemaan noita vauvanvaatteita. Ihanaa =)

Sarina ja Sisu 34+2
 
sarina 13: Useimmilta synnytyslaitoksilta saa mukaan liberon hoitokassin, missä on kaikkea pientä krääsää. Ja jos siellä ei jostain syystä ole, niin liberon sivuilta löytyy ohjeet kuinka sen voi saada jälkikäteen.

Mulla on toi vauvan painoarvio viikolla 34+6. Se kätilö kyllä sanoi sille hoitajalle silloin, että varataan viikolle 36, mutta jostain syystä se on noin, enkä ole sitä sitten lähtenyt kyselemään, että onko se liian aikaisin. Ja tuonnekkin pääsin ainoastaan tän RD:n vuoksi. Kyllä itseäni hieman mieitityttää, että kuinka iso vauva sieltä on tulossa, kun se oli viikolla 30 jo 1650g... Ja itse kun tosiaan olen vain vaivaiset 153cm pitkä enkä muutenkaan mikään kauhean iso...

 
Paljon onnea mervi-elinalle!!!

Vaippoina meillä on ollut esikolta pampersia mut muilta liberoa. nuorimmaiselle ei sopinut pampers ollenkaan!! Pylly meni ihan punaiseksi ja se pampers tarttui aina ihoon kiinni. samoja ongelmia ei ollut liberon kanssa. Mutta mun mielestä tuo vaippa asia on sellainen että se pitää kokeilla mikä kenellekkin passaa. niin ja tuossa jossakin välissä käytettiin nuorimmaisella noita lidlin vaippoja. ne passasi myös hyvin. Mut jossakin vaiheessa piti vaihtaa liberoihin kun lidlin vaipat alkoivat haista pahalle.. Olisiko ollut että pissaa alkoi tulla enemmän tai jotain eikä se vaippa imenyt sit tarpeeksi hyvin. En tiedä. Mutta jokainen on yksilöitä, toiselle passaa toinen ja toiselle toinen.

Itsellä ei uutta olossa. Supistelee välillä mut eipä ne vielä niitä "oikeita" ole :/

Samariini 37+4
 
suzyco: kunpa täälläkin olis noin :) olo alkaa olla tukala. Yksi vanhempi setä sanoi että vauva syntyy 13.1. silloinhan mulla olisi tasan 38 :)

onko teillä kenelläkään ollut tuollasia "kestosupistuksia"? Tuntuu välillä että maha on koko ajan silleen kova ja pinkee. Vaikea olla oikeastaan mitenkään päin. Mutta noi ei tee kipeetä. Vain kiristää mahaa. Ja nyt on tänään tulllut hirvee kutina masuun!!
menkkajomotusta on myös ollut sekä mahassa että selässä. Voi kunpa noihin tulis vähän potkua

 
Päiviä!

Supistuksia on tullut koko päivän hajanaisesti, välillä on aika kovia toiset taas hyvin pieniä ja lähes tunnottomia. Mietin jo et pitäiskö lähtee tarkistaa, et onko kaikki hyvin sairaalaan.
Olo on helpottunut sitten iltapäivästä, huomenna ois syytä lähteä hankkimaan se turvakaukalo:)
Vaikka hommaa on ostetussa talossa, mutta kun mun tekemiset on rajoittunutta, vaikka haluisin tehä! Esim. maalata mutta kun ei ni ei.
Sisko tuli tänään kaakeloimaan kylppärin:D Ite en pysty tämän jättimahan kanssa ja kun sisko sen taitaa paremmin kun minä. Sisko toi lahjaksi pinnasänkyyn reunapehmusteet, onneksi en kerkeny hankkimaan sitä.
Huomenissa voisi hankkia parit imetysliivit, kun ei ole tullu hommattua niitä

SippeSirkku&masukki 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nina1:
Heippa kaikille!! :wave:

Seuraa tyhmä kysymys joka on askarruttanu mua koko päivän..
Pesettekö myös uudet vaatteet?? eka koneellinen menossa ja tälläistä jäin pohtimaan =)

Nina ja Oskari
Mie pesen kaikki, uudet & vanhat. Silitänkin ne jotka tulee ihoa vasten.. :ashamed:
 
Onhan taas ollut harvinaisen mitäänsanomaton päivä :whistle:
Ei oikein saa mitään aikaan :headwall:

Itse olen pessyt vauvalle tulevat uudet ja käytetyt vaatteet, mutta noiden isompien lasten uusia vaatteita en enää pese ennen käyttöä. Olen todella laiska silittämään, mutta sen verran olen saanut itseäni niskasta kiinni, että olen nuo vauvan vaatteet saanut silitettyä. Ekan käytön jälkeen niitä tuskin enää silitän :ashamed: ...kun en silitä muitakaan vaatteita ellei ole ihan pakko :ashamed:

Vatsassa on taas sellainen meno päällä, että on pakko mennä vaakatasoon sohvalle :heart:


Develly ja Potkuttelija 35+5 :heart: :heart:
 
Olen pessyt kaikki vauvan vaatteet, uudet ja vanhat. Silittämään en jaksa ryhtyä, kun en siitä hommasta pidä ollenkaan. :ashamed:

Olenkohan ainoa täällä, joka ei tiedä edelleenkään, miltä vauvan hikka tuntuu?

Mietittiin miehen kanssa, että pitäisiköhän huomenna mennä synnytyssairaalaan tutustumiskäynnille, täällä kun on kaksi kertaa viikossa synnytyssalin esittelyjä.
 
Pojun kuulumisia! :heart: Poju syö nyt täysiä maitoannoksia eli 35 ml maitoa per ateria. Syö melkein koko aterian itse tuttipullosta, vaikka toisinaan syöminen on niin unettavaa hommaa, että muutama milli jää syötettäväksi nenämahaletkun kautta. :heart: Pikkumies herää itse kolmen tunnin välein syömään. Kovasti pieni haluaa kasvaa ja voimistua! Parina päivänä ollaan kokeiltu myös imetystä, mutta Poju on usein liian nälkäinen, että malttaisi imeä. Tutustuminen tissiin on kuitenkin alkanut! :LOL:

Tänään Pojulta poistettiin tippakanyyli, joka on näin äitinä suuri helpotus. Ei nimittäin ole kiva tiedostaa, että toista pistellään, vaikka tietääkin, että kaikki kojeet ja rensselit ovat tärkeitä. :'( :attn:

On se vaan niin ihana tunne pitää sitä omaa pikkuista sylissä. Nähdä miten toinen hymyilee ja tuoksutella vauvan tuoksua. :heart: :heart:

mervi-elina ja poju
 
ikuisuus Suosittelen kyllä tuota käyntiä niin on sitten vähän helpompi kun tietää mihin mennä kun on "tosi kyseessä" :D

Meillä on yöt menneet ihan leikiksi, kun tuo tytön yskä ei hellitä enää ollenkaan. Onneksi ei sentään yski ihan joka yö, mutta taas viimeyönä yski sitten 2 tuntia. Tosi kiva, kun terveyskeskuksesta ei saa mitään apua - tai siis saa, mutta lääkäriin on yli 1kk jono - ja yksityisellä kaikki astma ym. tutkimukset maksaa aivan liikaa.
Käytiin keuhkokuvassa 30.12. ja vasta tänään maanantaina on röntgenlääkärin lausunto tullut ja lääkärin soittoaika torstaina... Ihan sairasta touhua!!

Nyt oikeasti harmittaa ekaa kertaa, että en ottanut tytölle vakuutusta. Kuuteen vuoteen sillä ei olis tehnyt juurikaan mitään, koska tyttö on sairastanut niin älyttömän vähän, mutta nyt se olis enemmän kuin tarpeen :ashamed:

Eikä tässä vielä mitään - mulla on valvomiset edessä anyway ( :heart: ), mutta tytön päivärytmi alkaa kärsiä tästä valvomisesta todella rankasti.
Lapsiparka :ashamed:


Develly ja Potkuttelija 35+6 :heart:
 

Yhteistyössä