** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Mua on alkanut niin ahdistaa se, etten voi ostaa uusia vaunuja ja tutustua niiden ominaisuuksiin ja miettiä, minkälaiset haluan. :ashamed: Kateellisena katselen kaupungilla uutuuttaan kiilteleviä vaunuja. Mutta kun mies saa ainoastaan opintotukea ja musta tulee äitiyspäivärahalla se paremmin tienaava (mitä en todellakaan niillä tuloilla ole), niin ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa uusia vaunuja. Varastossa on jotkut kirpparilta ostetut, joiden kuosista en edes erityisemmin tykkää, mutta ei tässä oikein vaihtoehtoja ole, kun tututkin oli just myyneet vaununsa pois. Vaikka näyttää noissa vaunuissa olevan isot ja tukevat pyörät ja ovat varmaan ihan hyvät kulkupelit talvella. Ja vaikka järki sanoo, että ei se vauva tiedä missä sitä kuskataan, eikä tartte niitä merkkivaunuja, kun vaan saa lämpöä ja rakkautta.

sarina mäkin itse asiassa juttelin eilen yhden kaverin kanssa, joka synnytti vuosi sitten. Sanoi, että ne oli käyneet yhdessä valmennusillassa, ja kuulemansa perusteella eivät olleet jääneet paitsi juuri mistään. Kyllähän ne asiat sitten oppii ja on ne vauvat maailmaan syntyneet aiemminkin. :D Pinnasängyn patjankin kävin ostamassa, kun kuulin, että tuossa melko lähellä on kauppa, jossa valmistetaan edullisesti patjoja mittatilaustyönä. Meidän pinnasänky kun on 110cmx60cm, kun nykyään standardikoko näyttää olevan 120cmx60cm.

äitilintunen onneksi sun oma hoitaja otti huolesi tosissaan ja pääset sinne pelkopolille käsittelemään aiemmat synnytykset ja suunnittelemaan tulevaa. Ärsyttää tuollainen, että koska kyseessä on kolmas synnytys niin rutiinillahan se menee. Kaikki synnytykset on kuitenkin omanlaisiaan, ja jos on jäänyt pelkoja synnytystä kohtaan, niin tuollaiset kommentit ei kyllä varmasti auta yhtään.

Develly onpa ikävää kohtelua päiväkodin henkilökunnalta. Näin maallikkonakin kuulostaa mun korvaan siltä, että tottakai erityislapsi kannattaa pitää hoidossa ja pitää kiinni saamistaan eduista, että lapsen kehitystä pystytään tukemaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Mutta niin kuin joku muukin jo sanoi, älä ota niitä puheita kuuleviin korviisi. Tiedät itse varmasti parhaiten, miten kannattaa toimia.

Bravadot oli eilisen käytössä ja voi että ne on hyvät! Mistään eri purista ja olkaimet ei valahda. Täytyy tilata toiset heti kun näkee, kuinka paljon lomarahoja on ensi viikolla tulossa.
 
En ole pitkään aikaan päässyt kirjoittamaan kuulumisia. Töissä on ollut niin kiire ja tietenkin jouluna tuli reissailtua. Viikon päästä alkaa äippäloma joten sillon on aikaa teillekin :D

Älä ikuisuus murehdi sitä, että et voi ostaa ja vertailla vaunuja. Susta tuntuu, että jäät jostain paitsi mutta yritä muistaa, että se vaunujen sisältö on se on tärkein asia ja sä pääset kokemaan sellaisen ihmeen jota valitettavasti jokainen ei pääse kokemaan :hug: Kyllähän se nyt varmasti harmittaa, mutta olen varma, että kun vauvaa työntelet niissä, sä et muistakaan millainen kuosi niissä on :) Seuraavan lapsen kohdalla voi sitten rahatilanne olla ihan eri ja pääset kokemaan kaiken "hömpänkin" :D

Develly Ilman muuta henkilökunnan pitäisi ymmärtää, että kun on kyse erityslapsesta niin tilanne on aivan erilainen. Ihmeellisiä alan ammattilaisia jos tuollaista ihmettelevät :kieh:

Omaa napaa liitoskivut vaivaa täälläkin mutta ei vielä niin paljon, että haittaisivat jokapäiväistä elämää. Neuvolassa kaikki oli hyvin, pissa puhdas, verenpaine 118/78, painoa tullut yhteensä 15kg, sf-mitta 30 ja vauvan syke 140 :heart: Pelottava ajatus mutta seuraava kuukausi on jo meidän kuu :) Aika on mennyt todella nopeasti ja hyvin hyvin pian meillä kaikilla on jo nyytit sylissä :heart:

Vielä kuva tänään otettu eli rv 34+1



 
Ikuisuus:Turhaa mielestäni mietit tollasia,tuskin kukaan muu katselee vaunuja sillä silmällä kuin sinä,varmasti on yhtä toimivat ja hyvät kun uudetkin vaunut.

Eilen kävin äitiyspolilla supistuksista,poika varmistui vielä kerran pojaksi :heart:
painoa sillä oli 1970g ja syntymäpainoarvio oli alle 3500kg mikä oli tosi hyvä juttu.poika vihdoin kääntynyt raivotajontaan.supistukset eivät olleet saaneet aikaan muuta kuin että kohdunkaula oli 2cm ja vähän pehmenynyt suu.eli kaikki hyvin ja ei ole syntymässä ihan lähiaikoina.

Muakin pelottaa synnytys aikasta paljon,vaikka on ollu nopeita niin mulla pettää kontrolli täysin kun se tekee niin kipeetä,mutta eikai se auta muuta kun taas kerran vaan kestää se.

Ensi maanantaina olisi neuvola,mutta joudun perumaan sen kun on pari muuta aikaa eri virastoissa ja neuvolaan varmaan saa helpoimmin uuden ajan.

jontsulii ja poika 33+6
 
develly Olen myös sitä mieltä että ehdottomasti erityislapsen pitäisi saada olla päivähoidossa, jotta se kehittyminen jatkuisi normaalisti, jos kerran jotain erityisjuttuja on hänelle kehitetty ja muutenkin. Tiedätkö että miksi sun hb:tä mittaillaan niin ahkerasti??
mulla on 2 kertaa katottu tän raskauden aikana ja ekaks oli muistaakseni 96 vai 98 ja sitten 101. Käskettiin vaan syödä rautaa, muttei sitä enään katota, vaikka haluaisinkin.


tänne on tullut niin paljon juttua että en jaksa kaikkiin kommentoida vaikka mieli tekisikin.. :ashamed:

(.) Viimeyö nukuttu erittäin huonosti. Olin eilen kaupoissa yli 2 tuntia ja se sitten kostautui taas noilla häpyliitos kivuilla, ei pystyny kylkeä kääntämään ja yöllä kun kävin juomassa alakerrassa, en meinannut portaita päästä enää ylös.. :/ sitten ku mies on tollanen ettei siivoa yhtikäs mitään ni tän mahan kanssa on todella ihana kerätä noita pojan jättämiä leluja ym.. tuolta lattialta, se tekee niin kipeetä...
Mut vauva liikkuu ja heiluu :)

valittava Nemu ja tyttö 33+2
ärsyttävää. Nyt toivon vaan että viikot menis
 
Nemu aika oudolta tuntuu ettei sun hb:tä oo mitattu ku pari kertaa ja vielä kun se on noin alhanen,pakota ne jo mittaamaan,sanot ettet pois lähe ennen ku on mitattu.Mulla mitattu yhtä kertaa lukuunottamatta joka kerralla ja rautaakin syönyt jo pitkään,mut ei siitäkään oo apua ollu hb nyt 105 :kieh:

Ikuisuus älä niistä vaunuista tosiaan välitä,meilläkin esikoinen meni tutuilta ostetuissa vaunuissa ja ois varmaan menny nää muutkin muuten mut halusin sit kuiteski pehmeen kantokopan,ku must toi on huomattavasti parempi yhdistelmä,mut ton pehmeen kantokopankin kun ostin oli jossain netis 300e,kalliimpia en raaskinu ostaa,enkä vieläkää ymmärrä miten joku raaskii laittaa 800e kärryihin,mut mä oonki ehkä enempi kierrättäjä tyyppiä =)

Develly kurjalta kuulostaa,mitäpä se heille kuuluu onko sun lapses hoidossa vai ei,jos sinä sen siellä haluat pitää heillä on velvollisuus hoito järjestää.

Piiuli ja toukka 36+6
 
Ikuisuus: minäkin kyllä tykästyin noihin bravadoihin! Tukee todella hyvin raskaita rintoja ja ne pääällä voi kyllä nukkua. Tänään pistin taas uutta tilausta menemään tonne englantiin.. :)
JA noista vaunuista.. huoh.. mä itse kans haaveilen uusista vaunuista mutta eipä ole mitään mieltä mennä ostaa uusia kun vanhat ovat ihan kelvolliset.

Develly: mä olen myös sitä mieltä että erityislapset ennen kaikkea tarvitsevat kaiken tuen! Teet vain niinkuin itse parhaaksi näet etkä välitä muista!
Meillä suositeltiin myös tolle kaks vuotiaalle että laittaisin sen päiväkotiin parina päivänä viikossa kun vauva syntyy.. ja se suositus tuli että mä itse jaksan. Olen kärsinyt masennukseseta monta vuotta ja viimeksi tuli aika pahana toi babyblues. :/ mut en ole tehnyt päätöstä mihinkään suuntaan.

Samariini ja 37 POKS

 
Ihana pakkanen!!!

Ikuisuus: Multakin halit täältä vaunuasian suhteen. En mäkään IKINÄ OSTAISI MELKEIN TUHANNEN EURON VAUNUJA, mutta meillä onnekas tilanne, kun miehen vanhemmat ovat luvanneet ostaa. Tai no, jos me noihin Emmaljungiin päädytään, niin en kyllä ikinä kehtaa laittaa heitä maksamaan niitä kokonaan, mutta kaikki apu on kotiin päin. Mä olen ihan varma myös, että kun sä pientä rakastasi niissä vaunuissa lykkäät, et enää edes muista minkälaiset ne vaunut on. Kyllähän tämä nimittäin jokseenkin turhamaistakin on, johon säkin varmasti sitten tulevaisuudessa mahdollisen /mahdollisten perheenlisäyksen johdosta pääset mukaan :heart:

Kukas kirjoittelikaan siitä paineentunteesta siellä toisessa paikassa :LOL: Mulle neuvolassa kätilö sanoi, että ihan loppuraskaudessa / synnytystä edeltävinä tunteina monella tulee sinne per***seen sellainen epämukava paineentunne. En muista varmaksi, johtuiko se se siitä, kun vauvan pää painuu ihan kohdunsuulle ja tila siellä "kakkosessa" jää ahtaalle. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Sanv: Saanko udella, mistä ostitte nuo Brion yhdistelmät ja mihin hintaan? Itse asun siis Seinäjoella ja Emmaljungan ohella juuri tuo Brion Kombi olisi toinen vaihtoehto ja juuri se suklaanruskea 09-väri olisi niin ihana :heart:

Nukkumisesta: Moni täällä tuskailee nukkumisen / liitoskipujen / lonkkien puutumisen kanssa. Mulla kanssa ihan sama homma. On öitä, että nukun vartin pätkissä ja joka paikkaan sattuu, mutta jotenkin se luonto sitten kait hoitaa asiat, kun toisinaan saan sitten nukuttua ihan todella hyvin. Nyt viimeiset kaksi yötä on mennyt ihan älyttömän hyvin. Toki sitä tulee heräiltyä ja kipuiltua, mutta siitäkin huolimatta olen saattanut nukkua parikin tuntia putkeen.

Nimbe ja poikainen 34+3
 
Huomenta kaikille mammoille ja oikein rapsakkaa loppiaista :p

Ikuisuus Älä siä vällää, meilläkin kirpparilta ostetut ei niin kauniit Briot, mutta koska oli todella edulliset (115e) ja vähän käytetyt niin päätettiin että niillä pärjätään aivan hyvin! Ei ehkä ihan tämän vuoden mallia, mutta eivät kyllä montaa vuotta vanhat ja mun luonto (eikä lompakko) antanut periksi ostaa monen sadan euron vaunuja, kun kerran halvemmallakin saa ihan toimivat =)

liiveistä Mulla on kovin pienet tissit (ainakin vielä :LOL: ) ja edelleen käytän B-kupin liivejä, mutta ongelmaksi on muodostunut ettei tuo 85 ympärys meinaa enää riittää, enkä ole mistään löytänyt B-kupin liivejä isommalla ympäryksellä :ashamed: Imetysliivejä en ole vielä uskaltanut ostaa, kun en tiedä kuinka paljon rinnat sitten synnytyksen jälkeen kasvaa, mutta nuo Bravadot kyllä houkuttelisi, en vaan yhtään osaa arvioida tulevaa kokoa! Lindexiltä ostin imetystopin (jonka alle ei siis tarvitse liivejä) ja olen sitä käyttänyt jo, kun on niin pirun mukava päällä!

Nyt jos menis pukemaan päälle, kun on kerta vieraitakin tulossa, ei viittis ihan yöpukusillaan täällä vedellä :D

-Dolly04
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä:
- rv 32
- painoa tullut viime viikkoina vähän turhan paljon, mutta suurimmaksi osaksi lienee turvotusta, koska viikonlopun jälkeen yleensä nousee päivässä parissa 2 kg ja laskee sitten taas takaisin seuraavana viikonloppuna
- RR 114/76 (seuraan paineita kotona)
- sf 30 (eli olen päässyt yläkäyrän yläpuolella ylöspäin taittavasta lähes keskikäyrälle. insuliini siis ilmeisesti auttaa, vaikka sokerit ei aivan priimat ole olleetkaan. ultrankin mukaan poika oli keskikäyrillä pari viikkoa sitten)
- tällä kertaa jätkä oli poikittain, ennen joulua ultrassa rt (vähän arvelen, että ei mahdu pää alaspäin mun kapeaan lantioon, joten siksi ei käy rt:ssä kuin satunnaisesti hetkittäin)
- syke 139-147
- liikkeet ++
- Hb 134 (mulle vähän alhainen, pudonnut reilusti edellisestä mittauksesta)
- pissassa ei proteiinia (onneksi hurja turvotus ei ainakaan vielä ennakoi alkavaa raskausmyrkytystä)

Olo on ajoittain kuin rantautuneella ryhävalaalla, mutta se kai kuuluu asiaan.
 
VAUNUISTA:
Itseä melkein alkanut harmittaa/kaduttaa että tuli ostettua uudet Brio Kombit. Ei itse vaunujen takia, vaan siksi et nyt on mietiskellyt että oliko fiksua laittaa 500? vaunuihin joita sitten täällä kuraisilla metsäteillä lykkäilee.. Ja jos nyt olisikin niin että tulisi lisää lapsia, lisää käyttöä, muttakun on tuota ikääkin... :| Laskettiin kuitenkin että jos sit myydään vaunut pois niin saadaan suhteessa samanverran takas noista uusista kuin sitten vanhemmista, useammalla lapsella käytössä olleesta. Uudestaan jos tilanne edessä olisi, ostettais käytetyt (nyt ei olis muuhun varaakaan).
Nimbe jos uusia Brioja meinaatte, niin Vauvattaresta (www.vauvatar.fi) saa suht edullisesti.

Ja kylkiluut räjähtää :kieh: :kieh:

Tehilla ja E
 
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista. Kai tässä pitää vaan ajatella, että jos meille lisää lapsia suodaan, niin siinä vaiheessa rahatilannekin on aikalailla parantunut tästä nykyisestä ja sitten on eri tavalla varaa sijoittaa asioihin. Harmittaa vaan se, että kun kaikki sanoo, että kerralla kun ostaa hyvät vaunut niin niillä saa seuraavankin lapsen sitten kyyditettyä. Olisi ollut kiva nyt ensimmäisen lapsen kohdalla sijoittaa ja sitten olisi hyvät vaunut olemassa. Kävin herättämässä miehen ja itkin sille tovin näitä tuntemuksia. Mies vaan ihmetteli, että miksen ole aiemmin hänelle kertonut. :ashamed:

Ajattelin tilata tuolta nursing bra:lta lisää liivejä. Onko kukaan palauttanut sinne tuotteita? Ajattelin tilata toiset Bravadot, jotka on jo hyviksi koetut, mutta ajattelin kokeilla myös Royce-merkkisiä liivejä, kun niitä näyttää saavan ympäryksellä 30, joka käsittääkseni vastaa ympärystä 65? Mietin vaan, että jos ei liivit olekaan hyvät, niin onko palautus helppoa. Joku palautuslappu noiden liivien mukana tuli, mutta ehdin heittää sen jo pois ja viedä roskat roskakatokseen.

kanella hienoa, että insuliinit on auttaneet ja sf-mitta ja vauvankoko alkaa olla keskikäyrällä!

Dolly noi Bravadon Body silk seamless -liivit lupaa sopeutua muuttuvaan rintatilanteeseen, sillä uskalsin sellaiset itsellekin tilata. :D Ja tuota kokotaulukko kun niistä katsoo, niin melko joustavilta vaikuttavat, kun vaikka minkä kokoiset tissit mahtuu samaan kokoon.

Mulla mielialat menee kuin vuoristorata. Joka toinen päivä on sellainen olo, etten jaksa odottaa vauvan syntymistä enää hetkeäkään, ja sitten välillä taas on sellainen olo, että eihän tässä nyt enää kauaa ole, ja että nyt nautitaan elämästä vielä tovi omilla aikatauluilla. Ja sitten välillä on tällaisia päiviä, jotka alkaa itkulla ja olo on muutenkin vähän alakuloinen, ja välillä taas tuntuu, että pursuan intoa ja energiaa. Mies on varmaan aivan kyllästynyt näihin mun hormonihöyryihin.

Kävin muuten eilen Helsingin kaapelitehtaalla katsomassa talvisirkusta. Oli tosi hyvä ja olin itse asiassa elämäni ensimmäistä kertaa sirkuksessa. Parin tunnin istuminen ei kyllä tuntunut hyvältä, kun mulla kipeytyy oikealta puolelta yläselkä aina, jos pitää pidemmän aikaa istua. Ja kun samaan aikaan vauva tunkee kantapäätä kylkiluiden alle, niin olo on lievästi sanottuna vaikeahko.
 
Ai niin, piti vielä kysyä yhtä asiaa. Mies on lähdössä lauantaina isänsä kanssa metsäreissulle puita kaatamaan, ja mä ajattelin sillä välin hioa ja maalata ton pinnasängyn. Tuli yhtäkkiä mieleen, että onkohan niissä maalihöyryissä ihan turvallista olla näin raskaana ollessa?
 
Heipsan taas :wave:

Neitokainen päiväunille ja mamma viettää laatuaikaa koneella,vaikka päikkäreillä pitäs itekkin olla,kun ei taas paljoo yöllä tullu nukuttuu...
Onko muilla sellasta tunnetta jaloissa öisin,että ei vaan pysty pitää niitä paikoillaan,kun särkee ja sillee tuntuu painetta?? Vähän vissiin niinku "levottomat jalat" tai jotain...tosi kurja tunne ja sit sitä vaan tunti tolkulla pyörii sängyssä :/ . Ei oo helppoo tää raskaana olo ei!
Nytkin tuntuu,että maha ihan kohta repee :eek: on niin kipee ja pinkee!

ikuisuus mun mielestä nykyään nuo maalit ovat vesiohenteisia eli voisit huoletta maalailla itsekin pinnasänkyä. en nyt sata varma tästä ole,mutta itse ainakin esikoista odottaessa olin vieressä katsomassa kun mies maalasi sänkyä. ainiin ja maalattiinhan me lastenhuoneen seinääkin silloin yhdessä. Tokihan kuitenkin tuuletuksesta täytyy huolehtia!

nyt sitten kysymystä seksistä :ashamed: kuinkako usein teillä sitä harrastetaan?
kun meillä ei oo seksistä ollu tietookaan yli kahteen kuukauteen :whistle: ja muutenkin koko raskauden ajan kerrat voi kahden käden sormilla laskee...mun kun ei vaan mieli tee :/
noh,viikonloppuna kuitenkin sitten oli haluja sen vertta että yritettiin,mutta eihän siitä mitään tullut..tuntu,että masu vaan kokoajan tiellä..mitenkään ei ollu hyvä.
Missä asennossa sitä enää tän mahan kanssa pystyy? :kieh:
esikoista odottaessakin oli selibaattia viimeset kuukaudet kun ei vaan pystynny/halunnu...
Sitten vielä synnytyksen jälkeen joutuu monta viikkoa odottamaaan niin säälittää miehen puolesta :ashamed:

Mutta nyt pötkölleen ennen kuin tuo neitokainen tuolta jo huutelee...
 
Heii vaan täältäkin. neuvola kuulumiset maanantailta:
RV 33+6
Painoa tullu silleen sopivasti. ei ollu pahaa sanottavaa. :) Eikä turvotusta.
RR 127/82
Hb:ta ei mitattu. on mitattu vaan joka toinen kerta, koska se on ollu niin hyvä ettei oo tarttenu.
Sf-mitta 32,5cm (viime kerralla 31cm) yläkäyrän tuntumalla mennään koko ajan..
Tarjonta rt.
Sykkeet 140.
Ja paljon on liikettä :)

Turvallisin mielin mennään. Enään tämä loppu viikko eli 2 pv töitä ja sit äippälomalle!!! :D :heart: :heart: Sit pääsee rauhottuu ja laittaa paikkoja valmiiks. Pinnasänky pitää kasata, hoitopöydän saan siskolta nii se pitää hakea kans. Vaatteet oon laittanu jo valmiiks vaatehuoneeseen. Lähtölaukku täytyy laittaa vielä kuntoon. millonkohan senkin laittais.. :eek:

Mulla on tuntunu paineen tunnetta tuolla alapäässä vähän väliä.. se on kaippa ihan normaalia (?) Sit mun alapää on kipeytyny ja vähä ehkä turvonnu.. Seksistä sen verran että täälläkään ei olla paljoa harrastettu seksiä koko raskauden aikana. Nyt varsinkin ku maha on kasvanu nii ei jotenki tee mieli. Ja kun tuo alapää on kipeytyny nii ei pysty ku tuntuu ihan erilaiselta ja jotenki ahtaalta paikat nii ei se onnistu.. Onko muilla ollu samanlaista???

Odotan tosi paljon että saa pienen käärön syliin. Haluan jo pitää sitä sylissä, hoitaa ja hoivata. Mutta eikai se mitään ruusuilla tanssimista ole. Ei sitä osaa edes kuvitella minkälaista se on ku ei oo muita lapsia vielä. Eiköhän se siitä sit :D

Taidanpa mennä taas päivien viemää kattelee. perhana ku jää koukkuun :LOL:

Polttaja 34+1
 
krisu ne on just niitä levottomia jalkoja ja se on niin ärsyttävää,mulla on ollu joka raskaudessa sitä,nyt onneksi vähemmän mutta muutamia kertoja kumminkin.

Närästys tuntuu täällä kovenevan kokoajan,välillä on päiviä et tuntuu et kokoajan sais olla laittamassa rennietä poskeen.

Kaikki tekeminen tuntuu tosi vaivalloiselta,mutta silti tekee mieli lähes kokoajan touhuta jotain,laittaa paikkoja kuntoon,järjestellä tavaroita ja heittää turhaa tavaraa roskiin,kun ei siitä uudesta asunnostakaan ole kuulunut mitään vieläkään.

ja vielä siitä seksistä niin onhan se vaikeeta ja aina mua alkaa närästää kun hommailee,kaikki asennot tuntuu vaivalloiselta vaikka kaipa tuo takaa tai sivusta on paras ja helpoin tällä hetkellä vaikka on sekin vähän hankalaa.silti muutaman kerran viikossa vielä harrastetaan (joka on meille vähän) ja mies viimeksi tänään sanoi että jos vielä kerran tai ainakaan ei enää ens kuussa kun se on jo sit niin iso et tajuu :D mutta niin se oli aikasemminkin että ei enää pitänyt joulukuussa tai tämän vuoden puolella,kun sitä häiritsee se jollan tavalla.

Tuosta tulikin mieleen että onko joku muu muistanut/jaksanut tehä niitä lantionpohjalihaksia? mulla se on jääny ihan totaalisesti tekemättä,mutta toivottavasti sitten synnytyksen jälkeen niihin jaksaa panostaa.

Nyt katsomaan mäkihyppyä josko janne vaikka voittaisi:)
 
Olihan taas päivä - onneksi lapset pääsi mummin luokse muutamaksi tunniksi... :kieh:

Vaunuista on ollut puhetta... Me ostettiin Vauvalle juurikin nuo 2009 kuosia olevat Brio Kombit, jotka oli tarjouksessa sillon pari kk sitten Vauvatalo Johannassa. En olisi ikimaailmassa maksanut niistä täyttä hintaa, mutta nyt ne olivat alennetut - ainoat väriään (musta-harmaat). Kahden vaiheilla oltiin ruskean ja mustan välillä, mutta päädyin sitten noihin mustiin.
Itse arvostan vaunuissa sitä, että ne on tukevat ja käytännölliset ja olen niistä valmis vähän enemmän maksamaan, jos ne muuten miellyttävät. Esikoisen kohdalla oli sama juttu, että paikallisesta kaupasta löytyi yhdet Teutoniat samalla tavalla "vanhaa kuosia" ja ne oli -50% alennettu. Pojalle taas ostin käytetyt vaunut.
Mä tosin olen vähän friikki noiden vaunujen suhteen ja olen niitä vaihdellut aika paljon... :ashamed: Jos pienikin seikka ei miellytä niin ei kelpaa...

Ja kiitos ymmärryksestä tuon päiväkotiasian suhteen.... Itse myöskin olen lastenhoitaja enkä ikinä puhuis kenestäkään lapsesta tai hänen perheestään selän takana paskaa. Ihan järjetöntä epäammattimaisuutta varsinkin vielä, kun kuka vaan voi tuntea kenet vaan... :D Tässä kaupungissa on asukkaita vaan noin 40 000 eli vähän jokainen tuntee jonkun joka tuntee jonkun.
Ja vielä kun kyseessä on poika, joka on monessa paikassa todettu tarvitsevan tukea ja terapiaa niin ei voi kuin ihmetellä...

Ja tuosta mun hemoglobiinista ja siitä miksi sitä seurataan on se, että olen ollut ihan magaväsynyt jo pidempään ja lisäksi hb on laskenut 130sta tuohon sataan vaikka syön rautaa säännöllisesti. Ehkä tuo käytäntö mitata tuota vaihtelee neuvoloittain eikä kaikki sitä mittaa, mutta näin terkka sanoi, että sitä täytyy seurata.
Viime synnytyksessä menetin 900 ml verta ja jos mun hb olis silloin ollut 100 niin huh heijaa! Silloin hb oli ennen synnytystä 126 ja se laski 89ään... :/
Tuo meidän terkka on muutenkin tosi tarkka kaikesta asioista ja varmistelee kaikkia moneen kertaan... :whistle:

Seksi? Mitä se on? Mies ei ole kajonnut muhun piiiiiiiitkään aikaan eikä meillä ole minkäänlaista säpinää... Mies toki halailee ym, mutta siihen se sitten jää. Syytä en sen enempää tiedä, mutta en ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi, koska yritän välttää riitaa viimeiseen asti.

Nyt muksuille iltapalaa ja sitten vaakatasoon sohvalle :D


Develly ja Potkuttelija 35+1 :heart:
 
Ikuisuus Jäin miettiin sun vaunuasiaa..Käys huvikses kattoon Hobbyhallin sivuilta vaunuja. Sieltä osamaksulla ostettuna Brion Kombit ois esim. reilu 20e/kk ja se ei ole iso raha vaikka rahaa olisikin minimimäärä käytössä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja NuuNuu84:
Ikuisuus Jäin miettiin sun vaunuasiaa..Käys huvikses kattoon Hobbyhallin sivuilta vaunuja. Sieltä osamaksulla ostettuna Brion Kombit ois esim. reilu 20e/kk ja se ei ole iso raha vaikka rahaa olisikin minimimäärä käytössä...
En jaksa nyt käydä katsomassa, mutta onko Hobby Hallissa vielä niin, että runko ja tekstiilit pitää ostaa erikseen?
Kun olin ostamassa noita meidän vaunuja niin silloin kankaat ja runko piti tilata erikseen ja kumpaankin tuli kk-eräksi joku 25e vähän alle tai päälle :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja NuuNuu84:
Ikuisuus Jäin miettiin sun vaunuasiaa..Käys huvikses kattoon Hobbyhallin sivuilta vaunuja. Sieltä osamaksulla ostettuna Brion Kombit ois esim. reilu 20e/kk ja se ei ole iso raha vaikka rahaa olisikin minimimäärä käytössä...
En jaksa nyt käydä katsomassa, mutta onko Hobby Hallissa vielä niin, että runko ja tekstiilit pitää ostaa erikseen?
Kun olin ostamassa noita meidän vaunuja niin silloin kankaat ja runko piti tilata erikseen ja kumpaankin tuli kk-eräksi joku 25e vähän alle tai päälle :/
No hitto vie, niin olikin..mä ihan pikaisesti vaan niitä katsoin...sori Develly ja Ikuisuus... Mutta Abc:n yhdistelmät näkyivät olevan käsiraha+ 28,50e ja sit tuo 28,50e/kk. Enkä usko niiden huonot olevan olleskaan...
Yks vaihtoehto tietysti on ostaa jotkut hieman halvemmat, mutta mukavat ja uudemmat vaunut osamaksulla(lastentarvikkeella esim. oma rahoitus) kuten esim. Emmat, jos siltä tuntuu ettei niistä vaunuista tykkää yhtään ja sen vuoksi on paha mieli.
Ja kuten moni täällä jo sanoi, niin ei se teidän pienokainen ole niistä vaunuista moksiskaan. On vaan tyytyväinen kun on jotkut menopelit millä pääsee liikkeelle.
Itse ostettiin silloin nuo Emmaljungat tarjouksesta ja kyllä sitä mietittiin että onko niitä järkevää ostaa, kun ovat aika kalliit. Lopulta laitoin visan vinkumaan ja tiedän vaunuja maksavani vielä pitkälle sekä turvakaukaloa, jonka senkin ostin visalla. Eli meillä valintana oli iso visalasku ja muutama kuukausi kituuttamista sen vuoksi.
 
ikuisuus tuosta vaunujutusta.. Mä ostin esikoiselle käytettynä 50e:lla muutaman vuoden vanhat emman yhdistelmät.. myin ne sit kuitenkin samaan hintaan ku esikoinen oli 6kk.. ostin carenan yhdistelmät koska ei ollut todellakaan varaa mihinkään emmaljungiin sun muihin.. ne maksoi sillon n.200e ja ne ois myös saanut hobby hallista osamaksulla, mut kuin sit mul sattui olemaan rahaa ni maksoin kerralla pois. Mutta sillon ku meillä ne halvat oli ni kateellisena katsoin bussissa muiden hienoja vaunuja, mutta pääasiahan on että vauvalla joku lämmin paikka ja että ne toimii :) Ja tosiaan nyt tällä kakkosella saa luvan mennä noi esikoisen carenat, ja ne on kyllä ollut hyvät ja tykätyt :)

seksistä Varmaan kerran meillä hääräillään viikossa.. Esikoinen valvoo niin pitkään välillä ettei sitten jaksa enää yhtään mitään.. Ja tosiaan se on tosi hankalaa tän masun kanssa, en tajua miten me esikoisesta voitiin joka päivä hääräillä ja sillon tuntu ettei masu oo ollenkaan tiellä, mut nyt se todellakin on. ja ku en saa kunnolla henkeä ni sit se on vaan semmosta.. :ashamed:

ja siitä hb:stä, ku ei ne mittaa tuolla neuvolassa vaan laittavat lähetteen labraan, ja ne ottaa siellä sitten tosta käsivarresta putkilollisen verta. Mutta joo tuntuu muutenkin toi mun neuvola niiiin oudolta, kaikista asioista pitää itse muistaa huolehtia ja muistuttaa niitä vaikka pitäis olla toisinpäin..

Pitkästä aikaa olen esikoisen kanssa kahdestaan kotona ja musta tuntuu että se on paljon kiltempi nyt kuin mitä se on sitten ku ollaan miehen kanssa kotona :LOL:
 
Ihanaa kun täällä voi purkaa ajatuksiaan ja kaikki on heti avuliaina paikalla. :whistle:

Puhuttiin miehen kanssa pitkään noista vaunuista ja mies oli yhtäkkiä sitä mieltä, että maksoi mitä maksoi, niin kyllä me jotenkin voidaan toiset vaunut hommata. Me kun oltiin alunperinkin ajateltu, että pitäis olla parvekkeella yhdet vaunut, kun vaunuja ei saa tänne yläkertaan helposti raahattua, ja sit käyttöön toiset vaunut. Ongelmana tässä oli anoppi, jonka ajatusmaailma on sellainen, ettei mikään saa maksaa mitään ja hulluja ollaan, jos mitään vaunuihin rahaa laitetaan. :kieh: Ihana ihminen tuo anoppi muuten, mutta voin jo kuvitella, miten kauhuissaan hän on ja mikä saarna saadaan rahankäytöstä, jos uudet vaunut mennään ostamaan... Ärsyttää välillä se, että meidän asioihin pitää puuttua sellaisissa tilanteissa, jotka ei varsinaisesti hänelle kuulu. Täytyy nyt tosiaan miettiä, mitä tässä tekee, ja käydä varastossa katsomassa, että onko ne vaunut niin pahat kuin muistan niiden olevan. Olen koko päivän selannut nettiä ja haluaisin juurikin nuo Brion happy Kombit. Mulla on puolentoista viikon kuluttua valmistujaisjuhlat ja toivon niin kovasti, että saisin valmistujaislahjaksi rahaa, että voisi rahoittaa vaunuja. :ashamed: Kiitos osamaksu vinkeistä! Tunnen oloni toisaalta hyvinkin turhamaiseksi, enkä oikein edes osaa selittää, miksi asia on mulle niin tärkeä.

Seksiä meillä on ehkä kerran viikossa, mutta muuten läheisyyttä ja hellyyttä kyllä löytyy. Mulla on halut silloin tällöin aivan hukassa ja iltaisin ainoana ajatuksena on päästä peiton alle nukkumaan. Lisäksi tämä mahassa potkiva kaveri hankaloittaa hommia, kun mikään asento ei tunnu hyvältä ja maha on aina edessä. Miestä uudet muodot ei tunnu haittaavan pätkääkään, päinvastoin, mutta oma olo tuntuu valasmaiselta eikä erityisen viehättävältä.

Lantionpohjan lihasten treenaamisesta kyseltiin. Tällä mammalla on koko asia aivan unhoittunut, vaikka vakaana aikomuksena oli aloittaa treenaaminen ajoissa.

Painunpa tästä unille ja huomenna suuntaan rautakauppaan ostamaan tarvikkeita sängyn maalaamista varten. Hyvät yöt!
 

Yhteistyössä