*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Tyttöä se siellä ultrassa veikkasi. :heart:
Yritti kauan ja monesta kuvakulmasta etsiä pojan vehkeitä eikä vaan löytynyt eli erittäin suurella todennäköisyydellä tyttö... :kieh:

Muutenkin kaikki oli aivan loistavasti. :D
 
Me saadaan vaunut miehen suvun puolelta käytettyinä ilmaiseksi. Olivat ihan ok:n näköiset ja tuntuivat hyvältä työnnellä. Isot renkaat oli 4kpl ja työntösuuntaa voi muuttaa, mutta ei ilmeisestikään ole heittoaisaa vaan se toisenlainen tapa muuttaa suuntaa. Alhaalla on metallikori. Olen ihan pihalla noista vaunuasioista, mutta tässä rahapulassa ei auta muu kuin ottaa kaikki apu vastaan, mitä saadaan. :) Saadaan myös auton turvakaukalo ja pinnasänky ilmaiseksi, eli suurimmat hankinnat ovat hoidossa. Vaateostoksia olen tehnyt vähitellen kirpparilta ja parit vaatteet ostanut alennusmyynnistä tai ihan täydellä hinnalla kaupasta, jos olen oikein ihastunut. Nyt pakotan itseni pysymään kaukana vauvanvaate hyllyistä nämä kaksi viikkoa ennen rakenneultraa. Vaikka on mulla jo Lindexillä katsottuna, mitä kävisin kummallekin sukupuolelle ostamassa ultran jälkeen. :D

Mulla on ollut aivan jättiläismäinen olo viime päivinä. Olen aina ollut hoikka, eikä mulla ole ikinä ollut tällaista mahaa. Nyt tuntuu, että mahaa on kaikkialla ja mikään vaate ei mene päälle. Onneksi löysin kaupasta todella halvalla ihanat housut, joissa on vyötäröllä trikooresori ja kiristysnauhat. Eivät siis ole varsinaiset äitiyshousut vaan tavalliset housut, mutta nuo taitavat mennä melkein loppuun asti jalkaan.

Soittelin pomolle tänään ja ilmoitin, etten uskalla tulla vielä huomenna töihin, vaikka tilanne onkin paranemaan päin. Mulla kun alkaa huomisen jälkeen neljän päivän vapaat, niin ehtii hyvin lepuuttaa paikkoja. Onneksi pomo sanoi, että olisi ajatellut ihan samaa, ja käski nyt vaan ottaa rauhassa, ja oli todella myötämielinen muutenkin. On mulla ainakin ihana pomo jos ei muuta. Huomenna aamulla on sitten lääkäriaika.

Ikuisuus ja masukki 17+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alina78:
Kelasta kyselin tuosta 4D-ultrasta ja täti tuossa juuri soitti ja kertoi ettei siitä saa kelakorvausta jos ei lääkäri epäile jotakin poikkeavaa. Katselin Amedin sivuilta ja se maksais sitten 330e että se siitä sitten. :| Kyllä hatuttaa, ehdin jo innostua asiasta.
En edes tajunnut kysyä tätä asiaa kun Femedasta aikaa varasin... Ainakin täällä on ollut puhetta, että ennen tuota 24 raskausviikkoa tuo Kela-korvaus tulisi automaattisesti?!

Tosi outo homma, kun asiasta on näin ristiriitaista tietoa :headwall: :headwall:
Meinaan jos tuosta ei saa tota korvausta niin menemättä jää meilläkin... Ja jos tuo korvaussysteemi on niin, että ennen 24 vko saa sen Kelakorvauksen niin täytyy toivoa, että tuo ei muutu tässä kuukauden aikana mihinkään |O

Laittakaahan tänne tietoa jos asiasta selviää jotain uutta :attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja Alina78:
Kelasta kyselin tuosta 4D-ultrasta ja täti tuossa juuri soitti ja kertoi ettei siitä saa kelakorvausta jos ei lääkäri epäile jotakin poikkeavaa. Katselin Amedin sivuilta ja se maksais sitten 330e että se siitä sitten. :| Kyllä hatuttaa, ehdin jo innostua asiasta.
En edes tajunnut kysyä tätä asiaa kun Femedasta aikaa varasin... Ainakin täällä on ollut puhetta, että ennen tuota 24 raskausviikkoa tuo Kela-korvaus tulisi automaattisesti?!

Tosi outo homma, kun asiasta on näin ristiriitaista tietoa :headwall: :headwall:
Meinaan jos tuosta ei saa tota korvausta niin menemättä jää meilläkin... Ja jos tuo korvaussysteemi on niin, että ennen 24 vko saa sen Kelakorvauksen niin täytyy toivoa, että tuo ei muutu tässä kuukauden aikana mihinkään |O

Laittakaahan tänne tietoa jos asiasta selviää jotain uutta :attn: :attn:
Kyllä mullekin femedasta sanottiin,että korvauksen saa ja itseasiassa eräs tuttuni juuri kävi 4d:ssä sielä ja sai korvauksen.
Kun kaikki kunnathan ei tarjoa rakenneultraa niin täytyyhän ihmisten jossain päästä käymään jos haluaapi. eli kyllä se korvaus pitäisi saada!!!!
 
varmistin vielä tutultani,että todellakin sai siis kelakorvauksen 4d:stä..ja se olikin niin,että VIIMEISTÄÄN 23+6 täytyy ultrassa käydä jotta sen korvauksen ilman lääkärin todistusta saa!!!!! =)
 
Rakenneultra on viikon päästä ke JA kahden viikon päästä ke :) elikäs 23. sekä 30.9.

Raskausajan diabeteksen takia on tuo ensimmäinen maksullinen käynti TAYSissa ja jälkimmäinen on Terveystalolla oleva meille kuuluva ilmainen käynti.
Kysyin eilen neuvolassa, että saadaanko käydä molemmissa, vai evätäänkö tuo ilmainen käynti meiltä tuon toisen vuoksi, mutta tätsy sanoi vaan, että ei kenenkään pitäis mitään tulla sanomaan ja kehoitti olemaan mainitsematta toisesta käynnistä toisessa paikassa.

Saikkua tänään oli vika päivä. Taas. Tällä kertaa pää hieman hajoili töissä maanantaina ja kun sattuu olemaan tuota masennustaustaa, niin ruvetaan vähän kattelee tarkemmin nuita mielialoja, ettei pääse äitymään pahaksi. Niin, ja yritetään turvata olot sitten vauvan syntymän jälkeen, ettei vaan puhkeisi mitään synnytyksen jälkeistä masennusta. Elikäs juttelemaan psykon kanssa, ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa, peloista sun muista tuossa ens to, eli 1.10.

Mupelo hilluu kovin masussa. Tänään ollut tosin hieman rauhallisempi päivä liikkumisen osalta, mutta muistaa muistutella välillä olemassa olostaan. Ekat liikkeet kuvittelin tuntevani rv15 ja 15+1 ja sen jälkeen on nyt viime viikolla ollut hurjia potkuja. Eli ihan yht'äkkiä rupesi tuntumaan suht voimakkaasti liikkeet.

Tänään haettiin turvakaukalo ja patja pinnikseen. Isoimmista hankinnoista jäljellä on enää vaunut. Vaunula.fi:n Firkonin F7 on ollut mietinnässä, mutta nyt on sitten K innostunut enempi toisista vaunuista, "Haberkorn Comfort XL 2009 yhdistelmävaunut". Vauvatar.fi löytyi nuo toiset. Saas nyt nähdä sitten, mitkä oikeasti tulee muksulle. On sen verran liikaa valinnanvaraa..

Neuvola taas maanantaina.

-Iid ja Mupelo

---

 
Zuh
Hurjaa kun kaikki on tehneet niin paljon jo hankintoja.. Minua hidastaa erityisesti se, että ensimmäisenä työlistalla on vessan pintojen rakennus että saataisiin se käyttöön. Sitten pitäisi tehdä terassi ennenkuin maa jäätyy, sitten rakentaa 2 vaatekaappia sekä listoittaa & viimeistellä koko keskikerros. Tämän jälkeen voidaan vasta muuttaa keskikerrokseen asumaan ja voi hommatakin jotain -> ennen tätä ei vaan mahdu mitään meidän remonttikaaokseen.. Eli kuten huomaatte, voi jäädä vähän viimetippaan :p Tosin siskon kanssa just mietittiin että tinkapaikassahan vauva ei tartte kuin vaatetta ja tissin, voi nukkua äippälaatikossa jne. Ja raadollinen tosiasiahan on, että jos Naatti päättäisi tulla ulos ennen äippäloman alkua niin ei kuitenkaan pääsisi ihan heti kotiin asti...

Mervi-Elina - Minä en ainakaan ole edes tietoinen mitä alhainen hemoglobiini voi lapselle tehdä, enkä kyllä mene tutkimaankaan. Luotan siihen että kun itse voin ihan ok niin ei Naatillakaan kovin huonosti voi asiat olla!

Minäkin haluan jo rakenneultraan, ÄRH! Miksi täällä pitääkin tehdä se niin himskatin myöhään.. Viikolla 21+4! Voi tulla kiire jos haluaakin vielä 4D:hen.

~Zuh & Naatti 20+6
 
Odottelen jo malttamattomana ensi maanantaita...silloin olisi aika sinne 3D/4D-mikälie- ultraan :D

Unohdin kysyä aikaa varatessani, että saakohan tuolta Lahden yksityiseltä äitiysneuvolalta cd/dvd:lle kuvaa vaiko vain tavallisia ultrakuvia? Kokemuksia? Ja jos saa niin tarvitseeko olla oma levy mukana?

Zuh Elä suotta stressaa hankintojen kanssa,kyllä niitä ehtii. Itsekin meinasin vasta joulu-tammikuussa suorittaa hankinnat.. tosin mitään suurtahan me emme edes tarvitse :xmas:
 
Vielä 4D-ultrasta, eli soitin eilen AMediin ja kysyin tätä korvausasiaa. Sanoin että kelasta sanoivat ettei korvata mitään mutta kun olen kuullut ja lukenut ihan muuta. Mukavan tuntuinen sairaanhoitaja sanoi että ultra maksaa 200 e ja siitä ei saa kelakorvausta mutta kun siihen tulee lääkärinpalkkio(100e) niin siitä saa normaalin yksityislääkärin kelakorvauksen eli vajaa 20 e. Maksamaan jäisi siis lähes 300 e. Pakko kai se on tähän sitten uskoa. Sairaanhoitaja pahoitteli ja sanoi että onhan tämä kallista. Valitettavasti jää käymättä. :|
Outoa tosiaan miten tämä voi olla niin eri tavalla eri paikoissa!? Muualla täällä päin ei ilmeisesti tuota ultraa tehdä joten en kysellyt muilta lääkäriasemilta.
 
http://www.saunalahti.fi/~gynex/Assets/aitiysneuvolan%20palveluhinnasto.pdf


Alina78 tuossa on linkki tuonne lahden yksityiselle äitiysneuvolalle. Hinnastossa on kaikkiin merkitty minkälaisen korvauksen mistäkin saa.

Lääkärilehden sivuilta löysin tällaisen...




Kela tarkensi 4D-sikiökuvauksen lääketieteellisiä syitä
29.04.2009

Kela on tarkentanut sikiölle tehtävien kaikututkimusten sairasvakuutuskorvattavuuden edellytyksiä.

Kela painottaa, että tavanomaiseen raskaudentilan seurantaan kuuluvat varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus viikoilla 10-14 ja vaikeiden rakennepoikkeavuuksien selvittämiseksi tehtävä ultraäänitutkimus pääsääntöisesti viikoilla 18-21.

Kelan asiantuntijalääkärin Heikki Palomäen mukaan TEO on aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että loppuraskauden aikana tehdään liikkuvia kolmiulotteisia 4D-sikiötutkimuksia, joita on myös markkinoitu yleisölle varsin aktiivisesti. TEOssa (nyk. Valvira) heräsi epäilys siitä, mahtaako tutkimuksen käyntiinpaneva voima aina olla lääketieteellinen.

- Raskauden loppuvaiheessa rutiininomaisista ultraäänitutkimuksista ei ole osoitettu olevan hyötyä, vaan tarvitaan kliininen indikaatio, kuten ­äidin sairaustila tai sikiön epämuodostuman seuranta. Tavanomaisesti etenevä raskaus ei ole sairaus, Palo­mäki sanoo.

Palomäen mukaan eri puolilla Suomea käytännöt vaihtelevat, ja kirjeellä haluttiin muistuttaa hyvästä raskaudentilan seurannasta ja yleisistä sairausvakuutuksen korvausperiaatteista.

Sairausvakuutus korvaa yksityislääkärin tekemät 4D-tutkimukset raskausviikoilla 10-14 ja 18-21, tosin kalliissa tutkimuksissa potilaan omavastuu voi jäädä suureksi.

Yksityislääkärin on Kela-korvausta varten merkittävä lääkärinpalkkio- tai tutkimusmääräyslomakkeeseen raskausviikko, jona tutkimus tehdään. Jos tutkimus tehdään muilla kuin yllämainituilla raskausviikoilla, tutkimusindikaatio tulee merkitä ­näkyviin.

Kaikkien kuntien on tarjottava varhaisraskaus- ja rakenneultraäänitutkimukset julkisena palveluna 1.1.2010 ­alkaen.

Jaana Ahlblad


Todella omituista että tiedot eriävät näin paljon!? :eek:
 
Huomenta vaan kaikille!

Eilen oli sit neuvola pitkästä aikaa. Kaikki vaikutti olevan hyvin.
rv 19+5
paino 68,8 (68)
paineet 95/57
hb 133
kohtu 19cm!!!
sykkeet 148-153
liikkeet ++
pissa puhdas

Ens viikolla ois sitten rakenneultra. Ja kun tuota supistelua on ollut niin sano pitää vaatia et tutkivat alapäätäkin... Varsinkin kun ois tarkotus aloittaa uimisharrastus perheen voimin uimahallissa. Eikö ne sit tutkikaan kohdunsuuta automaattisesti?? Ei nähtävästi.
Laitoin tuota kohtumittaa siihen käyrälle niin olipas yli kaikkien käyrien... :p Toivottavasti tasottuu, en halua mitään jättiläistä... :LOL:

Hankintoja en ole tehny. Eilen kävin kattoo Lindexillä toppapukua, kivoja oli.. Mutta katotaan myöhemmin sit... Ei nyt unohdin.. ostinhan unipussin ja sukkia ja uniapinan reissusta... Eli tosi tarpeellista, mutta se unipussi on kätevä. Luulisin.
Synnytys on taas ruvennu hirvittämään... En tahdo sitä!!! :$
 
Kävin sitten aamulla siellä lääkärin vastaanotolla. Terkka kattoi sitä ennen nuo perinteiset mittaukset.

rv 18+0
hb 126 (122 mitä ihmettä, nousussa?)
paino 53,3 (52, +260/vko)
rr 115/67 (115/72)

Lääkäri ei ollut kovin ystävällinen tapaus... Minun ei olisi kuulemma pitänyt tulla neuvolalääkärin vastaanotolle vaan ihan tavallisen lääkärin, mutta mistäs minä voin tällaisia tietää, kun soittelin neuvolaan ja neuvolasta sanottiin, että tottakai neuvolalääkärin vastaanotolle kuulun. No, lääkäri kirjoitti viikon sairaslomaa ja reseptit Panadoliin ja Buranaan. Kuulemma Buranaa voi näin keskiraskaudessa syödä rv 32 asti. Itseäni kyllä silti jotenkin epäilyttää, mutta ehkäpä hädän hetkellä uskaltaa Buranaakin ottaa. Olin itse ajatellut, että olisin tarvinnut enää vain tämän päivän sairaslomaa ja ensi viikolla palannut normaalisti työhön. Nyt ahdistaa soittaa pomolle, kun eilen kuitenkin sanoin, että varmastikin tiistaina tulen töihin... No, jos lääkäri määrää lepoa niin ei kai siinä pitäisi olla pomolla mitään sanomista.

Onpa ristiriitaista tietoa tuosta 4d-ultran kelakorvauksesta. Itse olen menossa 4d:hen rv 20+0, eli tuon Matami-Mimmin laittaman lähteen mukaan minun pitäisi saada korvaus.

Ai niin ja ei unohdeta poksumista. :D

Eli ikuisuus ja masukki 18+0 POKS! Viime viikkoina on tuntunut siltä, että näitä viikkoja yhtäkkiä kerääntyy ihan hurjasti. Aika menee tosi nopeasti.
 
Kiitos paljon matami-mimmi ja kaikki jotka ovat kertoneet kokemuksiaan 4D-ultrasta ja osallistuneet keskusteluun. Mä taidan jättää tuon tutkimuksen toteutumattomaksi haaveeksi kun menee niin vaikeaksi, olisihan se oikeastaan ollut meille vähän niinku "viihteellinen". Riittäköön nuo kaksi ohjelmaan kuuluvaa ultraa, on ne ennenkin riittäneet(itseasiassa aiemmin vain yksi).

Jalkasienestä, tuo pirulainen nyt sitten iski tietenkin kun ei lääkkeitä saa käyttää. Ja toinen on huuliherpes joka ehkä tekee tuloaan. Soitin neuvolaan ja täti lupasi keskustella lääkärin kanssa asiasta että mitä saa käyttää ja mitä ei. Onkos muilla ollut raskausaikana noita ongelmia?

äitilintunen, isoja lapsia saaneena katselin noita omia vanhoja äitiyskortteja ja edellisessä raskaudessa kohtu kasvoi ylimmän ja keskimmäisen käyrän puolivälissä kunnes sitten ihan lopussa pompsahti reilusti yli ylimmän käyrän. Ensimmäisissä mittauksissa ollaan menty ihan keskimmäistä viivaa hipoen. Esikoinen oli hiukan pienempi kuin kuopus mutta käyrillä mentiin ihan ylimmällä ja sitten vk 30 jälkeen ihan jossain omissa sfääreissä ylhäällä. Tämän perusteella ensimmäinen olisi ollut isompi kuin kakkonen. Eroa painossa oli n.400g.
 
Heippa! :D Aika moni täällä on menossa 4D ultraan. :) Mäkin ajattelin jossainvaiheessa et menen mutta en kyllä nyt viittikkään. Näkee sen muksun sit kun se syntyy. :)

Käytiin eilen rakenneultrassa, kaikki oli niinkun pitää ja poika ois tulossa. :heart: Vähän hassu olo kun jotenkin odotin tyttöä...eihän sillä ole mitään väliä, kunhan vaan kaikki on hyvin, mekin niin kauan tätä yritettiin yms...vähän ihmetyttää tää olo, en voi sanoa et oisin pettyny mutta ehkä vähän yllättyny. Mutta eiköhän siihen tässä kerkiä sopeutumaan! Nyt vaan alkaa vaikea m´nimen valinta...kun tuntuu että pojille ei ole kivoja nimiäkään niin paljoo kun tytöille.

Huomenna muistaakseni alkaa rv20!! :eek: mihin tää aika oikeen menee??
 
heippa! rakenneultrasta just tulin, 90% varmuudella poitsu tulossa:) minäkin jopa olin erottavinani kassit ja peeeniksen(lääkärin sanoin, meinasin revetä kun se sano että "pallit on tuossa ja peeeeniskin näkyy" )

nyt sitte on kauhea kestohymy kokoajan päällä, kun kuuli että kaikki on hyvin ja vastas täydellisesti viikkojaan!

suzyco, mullakin vähän hassu olo kun pojaksi sanovat kirppua, kun itellä kokoajan ollu tyttöolo, ja kun suvussa tuppaa vaan tyttömuksuja olevan, ei ollenkaa poikia, ja kun minullakin on vaan sisaruksia:D mietin vaa että miten sitä osaa pojan pyllyä pestä, kun koko elämänsä vaan tyttövauvoja oon hoitanu :D

nyt sitte seuraava "etappi" on seuraava neuvola, joka on 1.10:)

hurjaa, että tässä ollaan jo puolivälissä raskautta menossa!

pilli ja kirppu 20+1
 
Zuh
TAHTOO KANS RAKENNEULTRAAAAAAAAAAA-AAAN! Kärpänen..

matami-mimmi - en minä mitään stressiä ota. Tinkapaikassa kaikki saa hankittua nopeallakin aikataululla ja siskolla odottaa jätesäkkikaupalla pientä vaatetta. Se on tosin ihan toinen juttu paljonko alan stressaamaan noita remontteja, Naatti on aina vähän eri mieltä mun remonttipuuhista..

äitilintunen - mulla on ainakin mielikuva että varsinkin tää toka ultra tehtäisiin vatsan päältä? Mulla tehtiin ekakin päältäpäin ensin, mutta Naatti ei suostunu kääntymään niin mittojen vuoksi ultrattiin alakauttakin. Eli ei ne varmaan tee mitään tutkimusta ellei ole syytä.

Ihania ultra-uutisia, niin tyttöjä kuin poikiakin! Minä pahoittelen jo valmiiksi etten voi kertoa teille kumpi tulee kun sisko käy joskus lukemassa meidänkin palstan juttuja ja en halua kertoa sille kumpi tulee :p Sisko ei halunnut muuten tietää etukäteen sukupuolta, odotti mielessään 9 kuukautta tyttöä ja miehen ensimmäiset sanat salissa oli "sillä on pallit" -> oli kuulemma ollut vähän shokki siinä mielentilassa :D

~Zuh
 
Zuh
Nyt sitten vahvistettiin että raskaana olevat rokotetaan possua vastaan heti hoitohenkilökunnan jälkeen. Pysyn kyllä edelleen vähän sillä kannalla etten ota rokotusta vaikka sen ehkä ehtisinkin saamaan.. Ehkä mieli muuttuu jos tulee kunnon epidemia / pandemia päälle, mutta vielä ainakin jääräpäänä olen valmis sairastamaan. Kun ei kuitenkaan ole mitään muita riskitekijöitä..

Etusivulla olikin jo gallupkysely asiaan liittyen.. Minua vain hieman ihmetyttää mistä kirjoittajat saavat "faktatiedot" haltuunsa ja sitten hieman kärkkääseen äänensävyyn niitä kirjoittavat.. Mun mielestä tämä menee pinoon "jokainen tekee mahansa kanssa juuri niin kuin tykkää" - eli kaikki tekevät päätöksen itse ja turha sitä on muitten kyseenalaista..

~Zuh
 
Hellou!

Sain nyt sitten viimeinki soitettua rakenneultra-ajan yksityisellä, ku täällä kunta ei tarjoa muuta ko sen ensimmäisen ultran. Rakenneultra on VASTA kuukauden päästä, mitenhän siihen asti jaksaa odottaa.. Mahakaan ei ole pätkääkään kasvanu, lähinnä vaan läskiä tullu lisää ku on tuota painoa kertyny vähän liikaaki.. :ashamed:

Tuntuu, et ei edes olis raskaana ku ei ole maha kasvanu eikä liikkeitä tunnu. Ehkä oon vaan liian käraimätön. :D En oo ees mitään hankintoja tehny, ajattelin et kyllä sitä sit myöhemminki kerkeää..

serratus ja :heart: 16+2

muoks. osais vielä kirjottaa, niin eli kärsimätön.. :D
 
Mä luulen, että eilen illalla tunsin ekat liikkeet! Pari tökkäystä ja sitten tänään palaverissa ehkä yksi lisää. Tästä se sitten alkaa ja muutamaan kk:n päästä valitellaan kipeitä kylkiluita :)

Ei mulla nyt muuta, Helsingissä taas ja tällä kertaa yötäkin ja huomenna kuolutukseen. Eli ihanaa omaa aikaa vähän illalla ja sileät hotellin lakanat.

Mini77 17+6
 
Zuh minun ei ole paljoa tarvinnut hakea tietoa aiheesta raskaus ja matala hemoglobiini. Lääkärit ovat jo kiitettävästi asiasta kertoneet... Pelotelleet? :eek: :LOL: Minulla tuo hb on pysytellyt vielä sellaisissa lukemissa, ettei pitäisi olla syytä huoleen. Loppuraskaudessa olisi sitten vauvan kannalta tärkeää, että hb pysyisi jossain 90 ja 100 välillä. Minulle tuo 100 on tässä raskaudessa suurin lukema mihin pääsen, kun ei tämä kroppa vaan toimi näin raskausaikana. :ashamed: :headwall: =)

-mervi-elina ja pieni rv 17+2
 
neuvolassa käyty ja kaikki normaalisti. sykkeet 140krt/min. kohdunpohjankorkeus 16cm :) yläkäyrälle meni. tänään siis viikkoja tasan 18.. :heart: onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista, toivottavasti täälläkin saataisiin parin viikon päästä hyviä uutisia.


pia & kirppu 18+0
 
Moro!

Mullakaan ei ole aikomusta mennä mihinkään 4D-ultraan. Eri asia olisi, jos olisi jotain "pelättävää" tai normaalissa löytyy jotain syytä. Ehkäpä myös sitten, jos olisi rahaa ihan tuosta vaan pari sataa ylimääräistä... Puhuu nainen, joka kotihoidontuella saa 250 käteen kuukaudessa.

Sikarokotteesta olen minäkin sitä mieltä, että jokainen tehköön miten itselleen parhaaksi näkee. Olen itse ihan perushyvässä kunnossa, joten olen myös harkinnut, jospa jättäisi moisen välistä. En ole tavallista influenssarokotustakaan koskaan kannattanut. Tosin esikko sen varmaan tulee samaan.

Mukava kuulla lisää hyviä ultrakuulumisia ja "peeeenis"-uutisia! :LOL: Mullakin on pieni toive, että tää olisi tyttö. Olisi niin paljon kivoja tytönvaatteita ym. jo valmiina. Mutta poikakin on titysti tervetullut. Ja "työnimikin" jo on vähän poikamainen (isän mukaan Jari Junior, eli JJ).

Hankinnoista; mä en uskaltanut ekassa raskaudessa tehdä juuri mitään ostoksia, ennen kuin joskus toukokuun lopulla, Riina syntyi 12.6. Ja hyvin tuli kaikki hankittua vähän myöhemminkin. Mulla oli vaan sellainen takaraivossa, että se tuottaa huonoa onnea. Ja tottatosiaan, kaikki oikeastaan tarvittava tulee äitiyspakkauksessa. Lisäksi tarvitaan VAIN turvakaukalo, jos haluaa päästä kotiin. Mutta senkin voi käydä katsomassa valmiiksi, niin isä voi hakea sen, kun itse makaa polilla.

Jep, siinä taas riittävästi.
Titta ja JJ 19 tasan
 
Sikarokotteesta Emme ota meille rokotteita, ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä. Minä en osaa pelätä moista tautia enkä ole varma kyseisen rokotteen turvallisuudesta.

Vielä tuosta 4d, eli itsekin olen menossa sen takia että meillä ei järjestetä mitään rakenneultraa kunnan puolesta. ( pakolliseksihan se tulee vasta ensi vuonna ) Ja sitten kun puntaroin et pelkkä rakenneultra vai 4d, niin ajattelin että kerrankos sitä... Esikoisesta emme käyneet ja tämä viimeiseksi melko varmasti jää. :heart:


Matami-mimmi ja 19+4 :heart: (kohta ollaan puolessa välissä :eek: :heart: )
 

Yhteistyössä