Olen todella laiska kirjoittamaan, mutta olen kyllä lukenut todella ahkeraan teidän kuulumisianne. Ihan ensimmäiseksi valtavat onnittelut Devellylle :heart:
Piipiäinen:itsellä kanssa tuo runsas valkovuoto häiritsee välillä aika lailla, mutta kun olen kuullut sen olevan ihan normaalia, en jaksa siitä huolestua. Toivottavasti muuten sun supparit alkavat hellittää, tuntuisi kyllä raastavalta jos joutuisi osastolle makailemaan, mutta toisaalta, onneksi meidän suurimman osan kropat ovat siitä loistavia, että ne osaavat varoitella, jos jostain varoiteltavaa on. Lepäile nyt rauhassa, eiköhän me ehditä vielä huhkia itsemme puhki puolen vuoden päästä niin monesti, että varmasti kaipailisimme sitä pakkolepoa
Liikkeistä: Ainakaan tietoisesti en ole tuntenut mitään, melkein jo huolestuttaa, kun kaikki, neuvolatäti mukaanlukien koko ajan kyselevät, että "joko potkii". Neuvolassa tosin kätilö sanoi kuulleensa istukkavirran edessä sydänääniä kuunnellessa ja se vaikuttaa kuulema suuresti siihen, kuinka aikaisin kukin liikkeet tuntee. Maha on kuitenkin kasvanut ihan valtavasti, anoppikin kyseli toissapäivänä, että ollaanko me ihan varmoja, ettei meille ole tulossa kaksosia
Nytkin istus koneella miehen collegehousut jalassa, painoa kuitenkin vain 57 kg, noin 2 kg enemmän kuin aikana ennen raskautta. voin siis huoletta todeta, ettei se juuri muualla näy, kuin tuossa kummussa
Selkä on kurjasti alkanut vaivaamaan ihan toden teolla. Jo ekassa neuvolassa kätilö veikkaili, että mulla tulee olemaan suuria ongelmia mun selän kanssa, kun on taustalla välilevyn pullistuma ihan alaselässä + valtava notkoselkä. Ongelma vain on se, että alaselkä voi loistavasti, mutta lavan alta vasemmalta puolelta on nikama hivenen pois paikaltaan, josta syystä koko vasen puoli selästä + vasemman rintalastan alta alkaa kramppaamaan tosi pahasti noin 3-5 tuntia heräämisen jälkeen. Töissä viimeinen kaksi viikkoa on mennyt niin, että iltapäivisin olen joutunut pitämään tunnin välein rentoutushetken lattialla maaten, se on ainoa konsti saada pahin kramppi hellittämään. Olen käynyt kaksi kertaa hierojalla/manipulaatiossa, ja vaikka yleensä niksautusnaksautuksen mun päivän pelastaa, ei mua tän mahan kanssa saada enää sellaisiin asentoihin, jossa se nikama saataisiin paikalleen. Ensi ke menen toiselle hierojalle/fyssarille, jolla olen ennenkin käynyt, voin sanoa, että Suomen parhaalle! Luotto on kova, joten jollei hän saa sitä auki, on tiedossa varmaan saikkua joksikin aikaa. Pahinta on istuminen, sen jälkeen seisominen
Nyt yritän lähteä ensimmäistä kertaa kolmeen viikkon kävelylenkille sauvojen kanssa, jos se hieman auttaisi.
Neuvola taas kahden viikon päästä, siitä sitten viikko rakenneultraan
nimbe + rypäle 18+5