*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Milläs viikoilla muut ovat menossa tuohon rakenna ultraan? itse menen vasta(?) viikolla 22+4
ja olen käynyt tähän mennessä vasta kerran neuvolassa enkä kertaakaan lääkärissä. outoa?

pocks ja masu 17+0
 
Zuh
Mervi-Elina - onhan se sinänsä hyvä että kertovat riskeistä. Itselläni hb:t olleet vielä turvallisesti 110 yläpuolella, seuraavaa mittausta jännittäen. Napsi vain innokkaasti rautalääkettä ja kaikkea lihaa yms. Mun täti väitti että sillä hävisi tosi paha anemia ahkeralla tomaatin syönnillä, tiedä sitten onko totta vain ei ;)

Pocks - minä menen rakenneultraan viikolla 21+4, sun ultra on kyllä tosi myöhään kun mullakin menee jo loppupäähän.

No eilen sai mieskin osansa Naatin iltajumpasta, tunsi ensimmäistä kertaa kunnon potkun käteensä. Siitäs sai :D On tosin ollut pari hiljaisempaa päivää, mutta eikai sitä joka päivä jaksa hirmuisesti jumpata, en minä ainakaan.

Ah tätä perjantaita, vielä kun kello olisi 15:00..

~Zuh & Naatti 21+0 POKSMOKS!
 
pitääpäs kysyä vielä täälein tyhmä kysymys. Onkos kenellekää tietoa sellasesta että asun nyt helsingissä ja muutan kohta vantaalle niin käynkö edelleen ultrat kättärillä vai peijaksessa?
 
Rokotteesta, ei ole ollut oikeastaan mitään mielipidettä mutta eilen sitten tuli postissa ilmoitus että kuopuksella olisi mahdollisuus päästä testiryhmään. Jotenkin musta tuntuu pelottavalta viedä lasta koekaniiniksi ja siksi varmaan kieltäydytään kunniasta. Eiköhän niitä löydy sitten muita testaajia. Nyt olen miettinyt omalta kohdaltani tätä rokotusjuttua enkä todellakaan tiedä ottaisko vai eikö ottais?

Supistelua on ollut nyt pari päivää ja tänään yks vähän ilkeänkin tuntuinen kouraisu. Yöllä heräsin kipuun alavatsalla mutta se taisi johtua vaan täydestä rakosta, en meinannut ylös päästä kun sattui niin kovasti. Muutenkin vatsa on ollut kovempi ja selkeitä muljahduksia ja muksauksia tuntuu varsinkin istuessa.

Minä jatkan nyt tavaroiden pakkaamista mökkiviikonloppua varten. Piti alkaa jo kaivelemaan lapsille villahousuja ja muuta lämpimää vaatetta mukaan. Itselleenkin täytyy pitkikset ottaa ja jotain mitä tunkee takin sisään rintoja lämmittämään.
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Alina ja 16+6 =) :heart:
Rakenneultra on viikolla 20+6, niiin pitkä aika vielä.
 
Minäkään en osaa päättää yhtään suuntaan jos toiseen ottaako sen rokotteen vai ei,tuntuu että faktaa on asiasta kovin vähän.

Tulin juuri neuvolasta,ei niin kauhean hyviä uutisia joskin ei nyt ihan pahaakaan.

painoa oli tullut 2.2kg kuukaudessa eli onhan noita kiloja jo muutamia tullut,vähän turhankin paljon,mutta neuvlatäti sanoi että ihan normaalirajoissa mennään vaikka varmasti tulee tässä raskaudessa enemmän painoa kun aiemmissa tuo 14kg :/

hb oli 116 ja pyysi aloittamaan rautalääkityksen,valkuaista oli vähän ja sainkin niitä tikkuja kotiin,sydänäänet oli vaikea löytää kun on luultavasti kuulema takaseinämässä ja ne jyskyttikin sitten reippaaseen 150-160 tahtiin.niska/pääsäryn takia pyysi soittamaan ja menemään fysioterapiaan + myös siksi kun tuo murtunut nilkka vihottelee ja pyysi ostamaan kalkkitabletteja missä myös d-vitamiinia lisänä kun kuulema ensikuussa se pitäisi kumminkin aloittaa.verenpaine sitten olikin ensiksi 134/93 ja heti kohta 126/90 ja sainkin sitten verenpainemittarin kotiin loppuraskauden ajaksi jota mun pitää nyt tarkasti seurailla,jos ei kuulema alene niin on mahollista että pitää alottaa verenpainelääkitys.Aiemmissa raskaudessa se on kohonut loppua kohden,mutta toivossa on silti hyvä elää ja toivoa että josko se ei hirveesti enää tosta nousisi.

Pakkailemaan pitäisi ruveta,lähetää mökille ja maanantaina palataan takaisin.

Hyviä vk:nloppuja ja hyviä vointeja!

18+1
 
Täällä kaikki hyvin.

Tuolle testirokotteelle viittaan kintaalla koska en halua ketään lapsistani koekaniiniksi - en näitä kahta syntynyttä saati sitten tätä syntymätöntä jolla kuitenkin vielä elinkelpoiseksi kehittyminen kesken...

Eilen kävivät minun vanhempani ja toivat ison kasan ruokaa - omasta maastaan saamiaan perunoita, sipuleita ja tomaatteja, itse kerättyjä suppilovahveroita, kanttarelleja, mustikoita, vadelmia ja mansikoita sekä sukulaisten pihasta haettuja punakaneli omenoita ison säkillisen. On taas pakastin täynnä talven varalle. B)

Juuri otin syksyn ensimmäisen omenapiirakan uunista ja on rehellisesti sanottuna paras omenapiirakka jonka oon koskaan saanut aikaiseksi. Nyt jo kaksi palaa vetäisin napaani ja kolmatta tekisi mieli mutta pitänee jättää vähän muillekin. :D

Mies aloitti kurssittautumaan työkkärin kautta eräällä korupajalla joten nyt sitten on nää iltapäivät tällasta tyhjää aikaa... Oon kyllä hieman kade tuolle miehekkeelle kun oppii tekemään koruja kun aina oon itte haaveillu siitä että opiskelisin korusepäksi.

Mutta jos sitä laittais ittelle jotain ihan oikeata välipalaa niin ei tartteis himoita sitä omppupiirakkaa... :kieh:
 
Laiskiainen taas täällä. Zuh, mulla on ollu vaunuissa/ rattaissa sekä metallisia että kankaisia koreja ja molempiin olen ollu ihan tyytyväinen. Kankaisen pohjalla on kuitenkin levy ja mä olen joskus tunkenut sen täyteen maitotölkkejä ja hyvin on kestäny. Tosin kankainen kerää enemmän likaa, mutta mun mielestä aika pieni haitta verrattuna kiinteään työntösuuntaan.

Mulle ei kuulu ihmeitä; opiskelua, töitä, vaateiden päivitystä (lasten),ym. Tykkään päivittää lasten vaatteet ja tehdä uusia hankintoja, mutta menee paljon aikaa ja rahaa. Myin juuri poikien vanhoja vaatteita kirppiksellä ja sain reilut pari sataa ekee. Se on kiva apu näihin talvihankintoihin. Ollaan tosi paljon ulkona sällä kuin säällä, niin haluan ehdottomasti toimivat ja laadukkaat ulkoiluvermeet. Sisävaatteet on sitten mitä sattuu.

Minäkään en ajatellut ottaa rokotusta, kun en halua mitään vierasta ja ylimääräistä mun kroppaan. Olen perusterve ja uskon että selviän ilman rokotusta.

Avilla 20+1
 
Zuh ahkerasti ja kiltisti napsin joka aamu tuon rautalääkkeen. Sitten rautalääkkeen yhteydessä pitää välttää pariin tuntiin maitotuotteita ja esimerkiksi multitabsia on kielletty ottamasta samalla kun otan rautalääkkeen. :attn: Sitten tähän minun ruokavalioon kuuluu runsaasti punaistalihaa (jota yleensä en syö juuri ollenkaan :x ), ruisleipää, hedelmiä ja kasviksia sekä B12-vitamiini. Sitten tarvii ulkoilla päivittäin, mutta lenkkeily on kielletty. Että eiköhän noilla eväillä päästä toivottuun lopputulokseen tässä raskaudessa. :heart: =)

Minulla tuo rakenneultra on rv 19+6.

Rokotetta en ole ajatellut ainakaan nyt raskausaikana ottaa, vaikka tämä peruskunto on mitä on. Lisäksi minulla on diabetes. Mutta siltikin tuntuu, että pärjään ilmankin. Diabeetikoille suositellaan vuosittain influenssarokotetta, mutta en ole moista ottanut ja normaalisti olen ollut todella terve ympäri vuoden.

Eilen uskalsin taas suunnitella vauvalle hankintoja ja esimerkiksi hoitopöydän paikkaa. Hankintoja teen sitten vasta lähempänä vauvan syntymää. Mutta suunnittelen asiat hyvin mielessäni valmiiksi, niin sitten aikanaan on helpompi toteuttaa hankinnat. :attn: Ehkä eniten päänvaivaa aiheuttaa esimerkiksi hyvien imetysliivien osto. :LOL: :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-mervi-elina ja pieni rv 17+3
 
Vaikeuksien kautta voittoon (tai jotain)...

Nyt olen sitten virallisesti rouva :D :D :D
Vauva oli hengessä mukana potkimalla koko vihkimisen ajan :heart:
Pitkään tätä mietin, kun meillä oli vähän tuossa mutkia matkassa, mutta onneksi saatiin asiat puhuttua ja anteeksi on ihan hyvä oppia antamaan, vaikka unohtaa ei ehkä ihan niin helposti voi...

Nyt päikkäreille, että jaksaa illalla lähteä vähän hummaamaan B)


Develly ja Vauva 19+3 :heart: :heart:
 
Moikka ja kiitos kaikille jotka vastailivat mulle kysyessäni pakara kivusta. Tosiaan tuo kipu on pysynyt samanlaisena, eikä ole pahentunut.

Sikarokotteesta, en ole miettinyt asiaa, katsotaan kun tulee ajankohtaiseksi....

Masussa ei vielä tunnu kovin kauheaa melskettä, mutta ehkäpä sieltä kerkee niitä potkuja ajan myötä tulemaan, toivottavasti pian, sillä mä alan jo olemaan malttamaton, rakkenneultra ois mulla 29.9, ja sinne ois tarkoitus mennä koko perheen voimin!

Saadaan mun siskolta vaunut, tyyliin tällaiset, mutta mallia 2007 ja väritys beige, joissa vähän tumman punaista.... http://www.ozbaby.fi/www/popupcard.php?id=460o Niistä tosin on jarru poikki, jotenka täytyy vielä kysellä saisko uuden vaihdettua, on meinaa just kriittiseltä puolelta, työntöaisan puolen saa vaihettua sitten kun vauva kasvaa, mutta nyt alkuun sen jarrun tarttis olla sielä toisella puolella kunnossa! Pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo onkin esikolta säästössä. Toki esikon ajalta on säästössä siniset yhd vaunut ja carena merkkiset kuomurattaat, joihin tarttis vaan ostaa lämpöpussi, sinisistä se jo löytyykin, molemmat on uutena ostettu, mutta kyllästyn kaikkeen nopeesti... :D

maaliskuu
 
Onnea sylintäydeltä develly :flower:

pocksminusta saat pitää oman synnytyssairaalasi, mutta neuvolaa pitää vaihtaa.
En ole 100 % varma, mutta luulisin. Voinhan minäkin "joutua" synnyttämään muualla kuin kättärillä jos siellä on ruhkaa :LOL:

Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt ja muutenkaan niitä ei paljon tarvi tehdäkään. Esikoiselta jää yhdistelmärattaat ( gesslein) joihin ollaan tyytyväisiä ja nekin sopii kummalle vaan :heart:
Mutta jos on poika niin kaikki vaaleanpunainen saa väistyä! Punainen vielä kävisi, mutta vaaleanpunaiset mekot ovat jo liikaa :LOL:

Oon sairastellu koko viikon ja alkaa kyllä tympiä :headwall: Niska on kipee ja siitä aiheutuu pääkipu..Lääkkeitäkään ei viitsisi kauheesti ottaa.
Sikarokotuksen kanssakin olen varuillaan, kun koko lääkettä ei oo kunnolla testattu :|
Vielä sitä ei oo tarjottu joten harkitaan vielä..

Fi0na 19+1
 
develly: Tuo oli erittäin hyvä uutinen! Onnea siis rouvalle, ja pakko sun on luottaa et parempi on edessä päin!

Mä taidan palailla tännekkin palstalle aktiivisemmin.. laskettuaika onkin 8.2. piti olla 30.1 mutta kätilö vaihtoi (mun pienestä pyynnöstä) sen 8.2 niin saan sitten aloittaa äippäloman 2.1 eli saan 2008 vuoden tulojen mukaan laskennan.. näin mä ainakin toivon että kelan nettisivu ei mulle valehtele :p

Rakenneultrassa siis kaikki hyvin.. en mitään painoarviota tai muutakaan sieltä tajunnut pyytää, hymyilin ja puhelin ihan muita juttuja. Ei sitten jännittänytkään enää niin paljoa mitä aamulla ja eilen illalla.. onneksi nyt ehkä uskaltaa alkaa luottaa et kaikki menee hyvin :)

olisko neuvolakortissa lukenut että tänään on 19+3
 
Valtavasti onnea Devellylle rouviintumisesta! :flower:

Ja ihania ultrakuulumisia täällä. En malta odottaa, että on kahden viikon kuluttua itsellä se ultra.

Löysin h&m:ltä aivan ihanat mustat samettihousut, jotka istuu aivan täydellisesti, mutta on silti mukavat ja mahtuvat varmaankin loppuun asti päälle. Muutenkin ihanan nuorekkaat ja oman tyyliseni housut. :)
 
:wave: Pitkästäaikaa....olen ollut sairaslomalla supistelujen takia ja nyt täysin vuodelevossa.
Tuntuu ettei mitään kärsi tehdä kun supistee, no suurinosa on kivuttomia mutta sitten on tosi kipeitäkin ja sen jälkeen tulee outo paineen tunne tonne alas.
tiistain on sitten äitipoli ja nähdään onko mitään muutoksia, tosin neuvolast ja työterveydestä sanoivat että mene päivystykeen aikaisemmin vaan en ole mennnyt, en halua et änyt sorkitaan ennen äitipolia koska siellä kuitenkin katsovat paikat.
Joko teillä muilla liikkeet tuntuu ulospäin, täällä tuntuu tosi selvästi ja välillä kaveri pitää melkoista myllerrystä sisällä :D se tuo ainakin varmuuden että elämä sisälläni jatkuu kun välillä olin jo niin huolissani. Te olette kirjoitelleet paljon, yritän tässä lukea kun lepäilen....kun on taas läppäri kunnossa....

Onko teillä kellään todella runsasta valkovuotoa? Mulla on ja varsinkin hulahtaa aina noiden suppareiden jälkeen....välillä se on vaan tosi juoksevaa...pelkäsin jo et voiko se olla vettä?

vähän jännittää mitä tiistaina sanovat, joudunko jäämään osastolle, millään en tahtoisi, siksi olenkin oikeasti yrittänyt vain levätä kotona ollessani.

Onnea Devellylle, ihanaa :heart: :flower: :heart:

piipiäinen 19+3
 
Olen todella laiska kirjoittamaan, mutta olen kyllä lukenut todella ahkeraan teidän kuulumisianne. Ihan ensimmäiseksi valtavat onnittelut Devellylle :heart:

Piipiäinen:itsellä kanssa tuo runsas valkovuoto häiritsee välillä aika lailla, mutta kun olen kuullut sen olevan ihan normaalia, en jaksa siitä huolestua. Toivottavasti muuten sun supparit alkavat hellittää, tuntuisi kyllä raastavalta jos joutuisi osastolle makailemaan, mutta toisaalta, onneksi meidän suurimman osan kropat ovat siitä loistavia, että ne osaavat varoitella, jos jostain varoiteltavaa on. Lepäile nyt rauhassa, eiköhän me ehditä vielä huhkia itsemme puhki puolen vuoden päästä niin monesti, että varmasti kaipailisimme sitä pakkolepoa :)

Liikkeistä: Ainakaan tietoisesti en ole tuntenut mitään, melkein jo huolestuttaa, kun kaikki, neuvolatäti mukaanlukien koko ajan kyselevät, että "joko potkii". Neuvolassa tosin kätilö sanoi kuulleensa istukkavirran edessä sydänääniä kuunnellessa ja se vaikuttaa kuulema suuresti siihen, kuinka aikaisin kukin liikkeet tuntee. Maha on kuitenkin kasvanut ihan valtavasti, anoppikin kyseli toissapäivänä, että ollaanko me ihan varmoja, ettei meille ole tulossa kaksosia :) :) :) Nytkin istus koneella miehen collegehousut jalassa, painoa kuitenkin vain 57 kg, noin 2 kg enemmän kuin aikana ennen raskautta. voin siis huoletta todeta, ettei se juuri muualla näy, kuin tuossa kummussa :)

Selkä on kurjasti alkanut vaivaamaan ihan toden teolla. Jo ekassa neuvolassa kätilö veikkaili, että mulla tulee olemaan suuria ongelmia mun selän kanssa, kun on taustalla välilevyn pullistuma ihan alaselässä + valtava notkoselkä. Ongelma vain on se, että alaselkä voi loistavasti, mutta lavan alta vasemmalta puolelta on nikama hivenen pois paikaltaan, josta syystä koko vasen puoli selästä + vasemman rintalastan alta alkaa kramppaamaan tosi pahasti noin 3-5 tuntia heräämisen jälkeen. Töissä viimeinen kaksi viikkoa on mennyt niin, että iltapäivisin olen joutunut pitämään tunnin välein rentoutushetken lattialla maaten, se on ainoa konsti saada pahin kramppi hellittämään. Olen käynyt kaksi kertaa hierojalla/manipulaatiossa, ja vaikka yleensä niksautusnaksautuksen mun päivän pelastaa, ei mua tän mahan kanssa saada enää sellaisiin asentoihin, jossa se nikama saataisiin paikalleen. Ensi ke menen toiselle hierojalle/fyssarille, jolla olen ennenkin käynyt, voin sanoa, että Suomen parhaalle! Luotto on kova, joten jollei hän saa sitä auki, on tiedossa varmaan saikkua joksikin aikaa. Pahinta on istuminen, sen jälkeen seisominen :(

Nyt yritän lähteä ensimmäistä kertaa kolmeen viikkon kävelylenkille sauvojen kanssa, jos se hieman auttaisi.

Neuvola taas kahden viikon päästä, siitä sitten viikko rakenneultraan :)

nimbe + rypäle 18+5
 
töissä meni selkä,tai no kipee se on ollu jonkun aikaakin,alaselkää vihloo ja nyt sit meni kunnolla ja rupes mahaankin sattumaan,luultavasti supistuksia mutta en tiiä ku on eka raskaus,lääkäri oli sellanen vanha papparainen ja sano että hän kyllä osaa sanoa että ne ei ole supistuksia ja että vauva voi hyvin ku kysyin että tarviiko olla huolissaan vauvasta ja vähän oli toiveena että vois vaikka ultralla kurkata tai edes sydänäänet kuunnella mutta ei kun kaikki on ok että pitää vaan levätä ja kirjotti 2 päivää sairaslomaa :whistle: siinä ajassahan se selkä rauhottuukin..no mutta vähän huolettaa toi maha,jännästi sattuu kun kävelee,ihan ku ois vatsalihakset hellänä tuolta alhaalta ja tavallaan vaistokin sanoo että varmaan ois kova kipu jos jotain ois vialla mutta taidan silti soitella neuvolaan maanantaina josko vois vaikka sydänäänet kuunnella...

huomenna ois poks päivä rv 17 pamahtaa,toivottavasti papusella on kaikki ok .
 
Piipiäinen mullakin on tosi runsasta valkovuotoa. Hulahtelee päivittäin niin, että aluksi juoksin aina kiireesti vessaan kun pelkästin, että mitä sieltä oikein hulahtelee. Nykyisin vähän vaan ärsyttää etenkin, jos on unohtanut laittaa pikkuhousunsuojan...

Piipi Pöppiäinen kahden päivän sairasloma kuulostaa kyllä todella lyhyeltä. Mulle määräsi lääkäri heti viikon sairaslomaa selkäongelmien takia. Toivottavasti tilanne kuitenkin helpottaa pian.

Mä en tiedä enää ollenkaan, mitä teen tuon sikainfluenssarokotteen kanssa. Mulle se valinta tulee ensimmäisten joukossa eteen, sillä työskentelen sairaalassa. Omalla osastollani ei vielä ole hoidettu sikainfluenssapotilaita, mutta jos epidemia puhkeaa, saattaa tilanne muuttua. Ja toki siirrän potilaita sairaalan osastojen välillä ja muutenkin olen itse ympäri sairaalaa. Toisaalta rokote hirvittää, mutta tuntuu myös huonolta vaihtoehdolta olla ottamatta sitä, kun työpaikkani on kuitenkin selvä lisäriski sairastumiselle. Raskaana olevathan eivät saa sikainfluenssapotilaiden hoitoon osallistua, mutta onko sillä niin merkitystä jos kuitenkin työskentelee heitä hoitavien kanssa. :ashamed:

Mies on ollut kohta viikon ulkomailla, ja olen ollut yksin sairaslomalla kotona. Alkaa tuntua vähän pitkäveteiseltä, kun vasta torstaina on seuraava työvuoro. Sairaslomaa ei ainakaan tarvitse hakea lisää, selän tilanne on nimittäin parantunut ihan huomattavasti. Tuntuu paremmalta kuin kuukauteen. Kai tästä yksinolosta pitäisi nauttia nyt, kun se vielä on mahdollista. Ystäväni juuri muistutti, että lähitulevaisuudessa tällaisia hetkiä ei taida ihan kauheasti siunaantua. Tiistaina saan miehen onneksi kotiin, toivottavasti tuliaisten kanssa. :D

Ikuisuus ja masukki 18+3
 
ikuisuus juurikin lasten myötä sitä jotenkin alkaa arvostaan pientäkin omaa ja rauhallista hetkeä. Itse viihdyn kovastikin lasteni seurassa. :heart: Mutta muistan kyllä ne hetket, kun lapsoset sai päiväunille ja itse sai juoda rauhassa sen kahvinsa, tms. B) Nythän meillä tilanne on se, että vanhemmat lapset ovat 9-vuotiaita ja touhuavat paljon omissa harrastuksissa, jne. Joten varmasti on meilläkin taas totuttelemista vauvaan ja siihen, että toinen on läsnä jatkuvasti. Tässä on saanut useamman vuoden istua ihan rauhassa esim koulun joulu- ja kevätjuhlissa ilman sylikaveria. ;)

-mervi-elina ja pieni rv 17+5
 
Musta tuntuu että tunsin ensimmäiset liikkeet äsken!! :heart: Ihan selkeitä sellaisia "töytäisyjä" ja välillä semmosta ihmeellistä kuplintaa. Apua!

Ja kun makasin selälläni sohvalla niin tuossa navan alapuolella/vieressä oli sellainen kova möykky, joka tuntui ihan selkeästi tuosta ihon läpi. Meidän pieni taisi olla siinä. Iih!
 

Yhteistyössä