** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Ikuisuus: mulla oli rakenneultrassa viikolla 22 istukka aivan kohdun suun lähellä ja sen vuoksi tarkastettiin, että onko tilanne muuttunut. Ja olihan se! Eli jos se olisi edelleen ollut sitkeästi kohdun suun lähellä, ei normaali alatiesynnytys olisi välttämättä ollut mahdollista.

Nukahdin Panacodin jälkeen kolmeksi tunniksi :LOL: En tiedä noista kivuista, kun olen vaan nyt maannut, mutta ainakin toi toimii hyvänä unilääkkeenä. Tosin enpä ollut aamuviiden jälkeen nukkunutkaan, kun pikkanen päätti tuolloin alkaa jomottelemaan mua kylkiluhin :heart:

Sf-mitasta: Mullekin neuvolassa on sanottu, ettei siitä kannata pahemmin stressailla, toki jos se yhtäkkiä hyppää aivan omiin lukemiinsa, mutta mullekin on sanottu, että juuri se, kuka mittaa, vaikuttaa aina tulokseen. Mullahan meni viime viikolle (27+1) asti yläkäyrän yläpuolella koko ajan, mutta viime viikon mittauksessa aloin jo lähennellä keskikäyrää. Tosin viime viikkoisen mitan mittasi neuvolalääkäri eikä kätilö, joka on tähän asti mitannut.

Neuvolasta: Kuinka usein teillä on neuvola? Mulla oli tosiaan viimeksi viime viikolla ja seuraava on jo ensi viikon perjantaina eli väliä tulee vain kaksi viikkoa...Mulla toki pitää seurailla tuota verenpainetta normaalia enemmän (taustalla verenpainetauti), mutta silti tuntuu kyllä, että siellä saa juosta koko ajan. Onneksi täti on uskomattoman mukava, joten ei sinänsä haittaa....onpahan ollut jotain tekemistä tässä sairaslomalla :D

Painosta:
Kuinka paljon teillä on tullut painoa ajasta ennen raskautta? (55 kg--->62 kg) Mulla on tullut noin 7 kg ja tuntuu jo tosi hurjalta määrältä! Täällä kun moni on kirjoitellut, että painoa on tullut vain muutama kilo. Toki tiedän, ettei tuolla tarvisi stressata, liikaa päivisin (ja öisin) ajateltavaa :headwall:
 
Nimbe onpa hyvä, että istukka on noussut ylemmäs!

Paino on noussut ajasta ennen raskautta viime viikkoisen neuvolan mukaan 7,7kg (50kg -> 57,7kg). Tuntuu mustakin vähän hurjalta määrältä, kun juuri jostain luin, että nyt se paino vasta alkaakin nousta. :D Oma äitini on ollut raskaana ollessaan mun kokoinen ja sanoi, että paino nousi sellaiset 13kg. Laskeskelin, että jos paino nousee sitä tahtia kuin nyt on noussut vajaat 500g/vko, tulisi koko raskauden aikana painoa suunnilleen 14kg. Vaan nähtäväksi jää, kuinka monta kiloa vielä itseeni kerään. Neuvolatätini oli sitä mieltä, että vaikka paino nousisi 20kg, niin ei hätää. Omasta mielestäni tuntuu aika paljolta, jos liki puolitoista kertaistan oman painoni. Olen vielä niin lyhyt, että olisin siinä vaiheessa todennäköisesti yhtä pitkä kuin leveäkin. Tällä hetkellä veikkaillaan miehen kanssa, milloin ohitan hänet painossani.

Neuvolakäyntejä on suunnilleen neljän viikon välein. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja seuraava neuvola onkin siitä vasta 4,5 viikon kuluttua uudessa kotikaupungissa. Lääkärineuvolaa edeltävä käynti oli noin neljä viikkoa aiemmin. Katselin tulevan kotikaupunkini nettisivuja ja siellä oli neuvolaohjelma näkyvillä. Siellä ilmeisesti alan käymään kahden viikon välein heti kun muutan. Tällä hetkellä käynnit tuntuvat melkoisen harvoilta.

Ihanaa, kun tuntuu, että lähellä on ihmisiä, jotka välittävät ja huolehtivat. Mun ei näköjään tarvitse meidän muuton eteen tehdä muuta kuin vähän pakkailla, kun miehen isä on hankkinut muuttoauton ja kaverit ovat jo lupautuneet pakkausavuksi, jos sellaista tarvitsen. Mieskin on ihanan ymmärtäväinen ja sanoi jo, etten mä tällä selällä ala mitään loppusiivouksia tehdä.

Nyt taas neulomisen pariin ja glögiä kattilaan.

Ikuisuus ja masuasukki 27+6 :heart:
 
Jadel Tuli vielä sellainen mieleen tosta sf-mitasta, että meillä viime keväänä äitipolin lääkäri halusi demonstroida, kuinka riippuvainen tulos on mittaajasta. Meitä oli lääkäri ja 3 kandia, jotka kaikki mitattiin sama maha, ja tulosten välillä oli eroja aika monta senttiä. Mittaus on vertailukelpoinen ainoastaan, kun sama ihminen tekee mittaukset samalla mittanauhalla. Ja silloinkin se on vain suuntaa-antava, ei mitään eksaktia lääketiedettä.
 
panacodista: itse olen joutunut sitä syömään raskausaikanakin. Kuulin vain joskus aikoinaan että yksi lapsi on masussa kuollut kun äiti söi sitä lääkettä. mutta sekin oli niin harvinainen tapauss että tää lapsi oli ollut allerginen jollekkin tälle lääkkeen aineelle. siinä just se kodeini mun mielestä liitty tähän. Mä en oikeasti muista miten se meni mut jäi vaan mieleen kun yksi äiti kauhisteli kun kuuli että syön kyseistä lääkettä. mutta turvallisin mielin olen sitä kuitenkin syönyt. Tietenkin mitä vähemmän sen parempi. kuten kaikissa lääkkeissä! Netissä kuulemma on joku artikkeli jossakin mutta en ole vaivautunut etsimään.
Ja tosiaan tuota lääkettä mulla pitäs ottaa kaksi kerralla.. :eek: mut silloin huomaan että päänuppi menee vähän sekaisin.. voisin olettaa että olo on kuin olisi pilvessä. :)

Painosta: nimbe toi sun 7 kiloa tuntuu musta pieneltä kun vertaan omaani..
:ashamed: nyt tullut n. 11-12 kiloa.. :( edellisestä tenavasta tuli 17kg saa näähdä paukkuuko nyt 20 kiloa rikki :xmas:

neuvola on vielä ollut neljän viikon välein. en muista yhtään milloin tahtii tiivistyy.

samariini ja o poks 31!!
 
Tänään vois yrittää käydä vähän kirpputoreilla kiertelemässä :D
Ei ole tullut pitkään aikaan käytyä - saamattomuus huipussaan :whistle:

Noista vaatteista oli jotain puhetta niin sen verran omaa kokemusta tähän niistä... Meidän tyttö oli syntyessään 49 cm ja jopa 50 senttiset vaatteet olivat jotkut isoja. Meillä oli 56 cm käytössä ekat 3 kuukautta, en olis voinut edes kuvitella laittavani likalle syntymän jälkeen 62 cm vaatteita... Tuo koko tais olla käytössä 4-5 kk ikäisenä.
Toki vauvat syntyy eri kokoisina ja kasvaa eri tahtiin, mutta jos en olis hankkinut myös noita 56 cm vaatteita tytölle niin pulassa oltais oltu :ashamed:
Lisäksi poitsulle joka oli syntyessään 52 cm ostin Henkasta ja Maukasta 56 cm haalarin ja hän hukkui siihen ihan 6-0. Noi haalarit on aina aika reilua mitoitusta eli nyt aion ostaa 50 cm haalarin alkuun ja sitten käyttää tuota kirpputorilta ostamaani 56 cm haalaria kunhan Vauva vähän kasvaa :D

Mä olen nyt hankkinut 56 ja 62 cm vaatteita - oikeastaan aika 50-50 :heart: Jos tästäkin neidistä tulee pulauttelija, kuten meidän pojasta niin vaatteita menee se kaksi vaatekertaa min./pvä :/ :/


Develly ja Potkuttelija 29+2 :heart: :heart:
 
Ei kannata olla huolissaan painonnoususta. Mulla tuli ekasta painoa 24 kg ja kyllä ne pois lähti imetyksen myötä. Nyt en ihan tarkkaa lähtöpainoa tiedä, mutta neuvolakorttiin arvattiin 62 kg (ennen raskautta). Olen väletllyt vaa'alla käyntiä, mutta kyllä 70 kg on jo ylittynyt... Ja silti kaikki väittää että ei näy missään muualla kuin mahassa, mikä kuulostaa ihan kivalta.

Vaatteita ehtii sitten hankkia lisää tulokkaan koon perusteella. Esikoisen kanssa kävi niin, että 50 cm vaatteita ei käytetty yhtään ja 56 oli käytössä vaan hetken. Mutta mitat olikin syntyessä 4210/53 :)

Sokerirasitus ei ollut yhtään kamala. Söinkin vasta kotona eikä ollut paha olo. Hirveä väsymys kyllä tuli iltapäivällä. Eikä mitään ruskeaa juomaa kauheaa määrää vaan 2 dl sokerilientä ja siinä kaikki, mä odotin pahempaa. Tulokset saa huomenna.
 
Malinda
Huomenta!

Peesaan kyllä Devellyä tuossa vaateasiassa. Meidän tyttö oli 48cm syntyessään ja aluks käytettiin aika kauan ihan 50cm vaatteita ja 56 senttiset oli käytössä vielä puolivuotiaana. 62 senttiset laitoin varastoon vasta pari kuukautta sitten, kun tyttö tuli vuoden ikään... Hän on kyllä rakenteeltaan ollut koko ajan tosi hoikka, syntyessään 2750g, siinä 3kk tienoilla pulskistu jonku verran, mutta heti kun alkoi kääntyilemään paino tippui taas ja sen jälkeen hän on mennyt tasaista omaa käyräänsä. Meillä on mennyt siis niin, että esim. kun hän oli jo noin 65cm pitkä, meni 56cm vaatteet ja 70 senttisenä meni 62cm vaatteet. Parilla tutulla äidillä taas on ollut toisin päin, että esim. 60cm vauvalle ei oo tahtonu 70 senttiset vaatteet mennä. Se riippuu niin vauvan rakanteesta ja tietysti eri valmistjien välilläkin on eroja. Mun mielestä mitään kokoa ei kannata kummemmin hamstrata tässä vaiheessa, vaan kattoo rauhassa minkä kokonen ja mallinen se oma vauva on. Kyllähän sitä pääsee kauppaan vielä vauvan syntymän jälkeenkin! ;)

Painosta. Neljä viikkoa sitten neuvolassa oli tullu 6 kiloa raskauden alusta. Ja nyt kotivaa'alla mitattuna näyttäis, että taas olis tullu pari kiloa... Mua ei muuten painonnousu haittaa, koska uskon että se taas lähtee muutamassa viikossa, mutta siinä mielessä stressaan, kun mulla on tosiaan se ahdas lantio. Viimeks tuli yhteensä kymmenen kiloa, josta vauva oli sen 2750g. Ja jos mulla tällä kertaa on tässä vaiheessa jo se 8kg niin toivottavasti se ei näy vauvan koossa kauheesti. Kerranki toivon, että se olis vaan läskiä :LOL:

Neuvolasta. Kauheen harvakseltaan niitä on, kävisin mielelläni useamminkin. Viimeks oli 27. 10 ja seuraava on vasta 9.12 eli vissiin 6 viikkoa väliä, aika paljon minusta! Toivottavasti alkais olla sen jälkeen useemmin. Jotenkin ihmetyttää, kun täällä tuntuu olevan sellanen asenne, että uudelleen synnyttäjiä ei tarvi niin hirveesti vahtia, et samaa rataa se varmaan menee kuin viimekskin... Lääkäriinkään ei pääse kuin kaks kertaa (siis jos ei oo mitään kummempaa vaivaa), eli alkuraskauden jälkeen seuraavan kerran vasta synnytystapa-arvio ilmeisesti vasta joskus viikolla 35! Ihmeellistä, koska eikös just etenkin uudelleensynnyttäjillä oo suurempi riski, että alkais paikat kypsymään aikasemmin? Vähän oudolta tuntuu, että kukaan ei kurkkaa tonne alakertaan ennen tammikuun loppua!

Malinda 26+6
 
Tulokset tuli... Alkuarvo 4,4, tunnin arvo 7,8 ja kahden tunnin 7,2 eli ihan täysin normaalit... Kotivaaka näyttää edelleen sen neljä kiloa vähemmän kuin lääkärin antiikkivaaka. Seuraava neuvola on 10.12., joten siihen asti pitää vielä odotella lisäselvitystä. Mä näin jo painajaisia jättivauvasta, joka ei mahtunutkaan mihinkään vaatteisiin mitä oon sille ostanut. Uunituoreet vaunutkin oli liian pienet.. Ehkä ensi yönä on sitten vähän iloisempia unia tiedossa! :)
 
Auts ja auts! Selkä suuttui ja supistukset jatkuu :headwall: :headwall:
Päätin sitten kuitenkin lähteä Jumboon, kun toivoin löytäväni vähän joululahjoja, mutta ei siitä sitten oikein tullut minkäänlaista tulosta :kieh: :kieh: Tytölle ostin nuken hoitopöydän ja pojalle Pete-pyjaman :D

Tottakai pikkuvaatteitakin piti käydä hypistelemässä, mutta pidin pääni enkä ostanut mitään :whistle: Tosin poistomyynnissä oli Ultivent-tuttipulloja 2 eur/kpl niin niitä ostin sen 3 mitä niitä oli jäljellä. Jos niitä ei jostain syystä tarvitakaan niin likka saa ne nukenleikkiin :LOL: Ei tule konkurssi siitä 6 eurosta mitä ne maksoi B)

Lapsilla olis tänään sikarokote ja mä vieläKIN epäröin vaikka aikaa on enää puoli seitsemään mennä se hakemaan... Tuolla päiväkodissa ilmeisesti on jo tuota tautia, kun eilen ja tänään oli muutama lapsi yhdestä ryhmästä sairastunut (korkealle nopeasti noussut kuume...) :headwall:
Vaikea päätös, mutta ehkä mä kuitenkin lapsille sen piikin käyn hakemassa :/
 
Moi kaikille!

Tanne ei mitaan sen kummempia. Sairaslomaa kavin hakemassa supistusten takia. Saattaisi sita vaikka toimistossa pystya tyoskentelemaan, mutta kun oma tyo on aika rankkaa ruumiillisesti niin en halua ottaa riskeja. Tyttokin oli jo masussa kaantynyt lahtoasentoon eli paa oli alhaalla. Hieman vaan pelastyin, ettei kait se nyt viela ole tulossa. Mutta kuulema ihan normaalia nailla viikoilla.

Fi0na Taisit olla sina joka lappasi sita moussea syvan lautasen kukkuralleen! Mitenkaan en siis vahdannut kuka soi ja paljonkin :whistle: Juu ja ne samat ihanat graavilohet jai itellakin syomatta :(

 
Tänään on ollut vähän huono päivä. :ashamed: Kotona oleminen ahdistaa ja tunnen oloni lähinnä laiskaksi sairasloman takia, vaikka en töissä pystyisikään olla. Lisäksi tänään on koko mahaan alkanut sattua heti, kun otan muutaman askeleen vähän reippaammin. Eikä tämä vähän reippaammin ole todellakaan mitään reipasta kävelyä, koska mun kävely tuntuu olevan yhtä lyllertämistä tällä hetkellä. Mitähän tällainen voi olla, kun koko mahan alue alkaa kipuilemaan?
 
Neuvolakäynneistä
Mulla on ollu käyntejä nyt aina 4 viikon välein viimeks oli 9.11. seuraava on 8.12, jonka jälkeen alkaa kuulemma 2 viikon välein. neuvolalääkärissä en oo toista kertaa vielä ollukkaa.. senhän pitäis olla.. milläs viikoilla se toinen kerta suunnilleen on?

Painosta
Oon ollu aina hoikka. paino on pyöriny monta yli 5 vuotta 50kg molemmin puolin. nyt rv 28+2 painan 57kg. eli sen 7 kg on tullu lisää. maha tuntuu jo todella isolta. tuntuu hullulta että se vielä kasvais :D :D sf-mitta oli sillo viime neuvolakäynnillä 26cm. yläkäyrän yläpuolella mennään mutta kaippa se sitte tasottuu.

ikuisuus
Mulla on ollu vähä samoja oireita. töissä olen vielä. siellä joskus tuntuu jos liikkuu kovasti tai kun nousee korkeaan lava-autoon niin ei oo enään mitään helppoa. kun sitä joutuu päivittäin tekemään. :/

Vauvan vaatteista
Oon saanu isosiskolta 4 muovikassillista vaatteita kokoa 60-80cm. Onneks. ja äitiyspakkaus tuli maanantaina pääs hypistelemään niitä. ihanat värit niissä :D Vaikka en tiiä kumpi on tulossa, niin poika-olo mulla on. en tiiä miks mutta koko ajan tulee sanottua jannuks sitä :D olisin hallunu tietää mutta ultrassa en osannu sanoa, oli huonossa asennossa..

mutta jännitetään sinne syntymään asti. :D

Polttaja ja (jannu) rv 28+2
 
Heips! :wave:

Kysynpä nyt täältäkin kaikilta sokerirasituksessa köyneiltä,että mitkä teidän arvot olivat?
(jadel tuossa jo niitä laittoikin :) )
Mulla kun nyt sitten kävi niin,että paastoarvo ylitti rajan :'( eli oli 5.6, 1h arvo tais olla 7.4 ja 2h arvo 5.9. Nyt sitten täytyisi seurailla syömisiä mikä tulee olemaan toooodella vaikeaa kun olen varsinainen herkkupylly :ashamed: ja ammatiltani vielä kokki niin päivät tulee pyörittyä ruuan äärellä.
Onko jollain kokemusta kuinka tiukalla dietillä tässä nyt sitten pitäisi olla?
Ensi viikolla pitäisi mennä uudestaan paastoarvo verikokeeseen ja toivon,että se olisi ok,että tuossa sokerirasitus paastoarvossa olisi joku virhe :ashamed:

Nyt ei muuta tällä erää..koitan joku päivä muita kuulumisia laitella :D

krisu ja poitsu POKS 30 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Aika hassua miten erilailla noita sokeriarvoja tulkitaan.Mulla oli paastoarvo 5.6 elikkä hyvä yhden tunnin 7.6 ja kahden 4.2
Lääkäri sanoi että kaikki on kohdallaan mitkään arvot eivät ole koholla
No onpas outoa juu :eek:
Ja täällä minä sitten itkua tihrustan,kun pelkään tosissaan että diabetes puhkeaa ja kohta joutuu insuliinia piikittelemään :'(
Kokoajan tuntuu,että nälkäkin on,kun ei oikeen mitään uskalla syödä...
ja karkkia kyllä tekis mieli niin hirmusesti :headwall:
 
Sokeriarvoista sen verran, että mulla arvot oli 0h 4,4 1h 9,0 2h 5,2 eli ei mitään moitittavaa. Täällä on sellainen "käytäntö", että jos paastoarvo on yli rajan niin sitä rasitusta ei tehdä... Tämäkin näyttää vaihtelevan aika paljon kaupunkikohtaisesti :/ Tosin niin näyttää vaihtelevan tuo paastoarvokin...
Todella omituista... :eek: :eek:
 
Sokeriarvoista Meillä ne rajat on 5.3(1h),10(2h),8,jotain(3h).Omist arvoist en muista ku paaston ja se oli 4.9,mut noi muutkin oli alta noitten rajojen.

Painosta mulle tullut kuutisen kiloa lisää,mut toho pitikin kommentoida ku siitä niin paljon puhutaan,et imetys sit vie kilot mennessää,ettei tuu kauheena järkytyksenä jos ei näin käykkään,niin ku mulle tän meiän nuorimmaisen kanssa,kiloja tuli 12 ja 6lähti,et ei mulla ainakaa enää tokan kohalla laskenutkaan niin kuin esikoisesta,16tuli,18lähti :) Nyt vaan elättelen toiveita et lähtis kaikki mikä tuleekin :/

Piiuli ja toukka 31+0,5viikkoa ja 2tuntia niin sen jälkeen mä en enää pahakseni pistäis jos tää toukka päättäis maailmaan jo tulla :D se ois ens vuoden eka päivä ;)
 
Sokerirasituksen tulokset oli (0h) 4,2 (1h) 6,2 (2h) 4,8.

Olen tässä parin päivän aikana järkkäillyt tuhatta asiaa ja jo on löytynyt uusi koti vaikka kuinka monelle huonekalulle. Mieskin näyttää olevan yhtä mieltä siitä, että nyt on aika hankkia uusia huonekaluja. :D Äsken olin istumassa iltaa opiskelukavereideni kanssa, taisikin olla viimeinen kerta tällä porukalla, kun moni on nyt muuttamassa ympäri Suomea ja elämäntilanteet muutenkin muuttuneet tässä vuosien varrella. Oli jotenkin ihana, kun ihmiset tuntui olevan ihan aidosti kiinnostuneita tästä raskaudesta ja kyselivät paljon kaikkea asiaan liittyen.

Onko teille muille tullut linea negraa? Mä olen nyt ihan vasta huomannut, että navasta alaspäin menee ihan selkeä tumma viiva.

Mulla on ihan järkyttävä himo nuudeleihin. Voisin joka ilta syödä kaksi pussia nuudeleita, ja valitettavan usein niitä valmistankin iltapalaksi.

Develly viitsisitkö vaihtaa mulle työnimeksi Kerttu? Ollaan tuota nimeä käytetty tulokkaasta jo jonkin aikaa, mutta olen halunnut totutella siihen ihan tosissaan ennen kuin tänne tuon vaihdan. Millainenkohan identiteettikriisi meidän Kertulle tulee, jos siltä löytyykin pallit, kun anoppi on neulonut jo vaaleanpunaisen villa-asun. :LOL:

Nyt nuudelia naamaan ja unille, kun aamulla tulee huoltomiehet lukemaan vesimittarin ja haluan olla käynyt suihkussa sitä ennen. Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Ikuisuus ja Kerttu 28+0 :heart:
 
Heippa pitkästa aikaa! En ole kiireiltäni kerennyt pahemmin kirjotteleen kun päivät menee töissä ja illat leikkien tytön kanssa ja lenkkeillen koirien kanssa. Ihanaa kun ei ole vaivan vaivaa ollu koko raskaus aikana. :D Äsken vein tytön tarhaan ja nyt alan siivoon ja tekeen kakkuja yms kun meillä on 2v synttärit nyt viikonloppuna. Tyttö täyttää kyl vasta 1.12 mutta ei viitti kutsuja pitää viikolla. :) Kohta on tasan kuukausi äippäloman alkamiseen. :)
 
Pöh ja pah!!
Juuri hain lapset päiväkodista pois, kun poitsulle oli noussut kuume ilmeisesti siitä possurokotteesta jonka noi lapset eilen sai... |O
TOSIN tuolla päiväkodissa on ollut ei-rokotetuilla-lapsilla äkkinäistä kuumeennousua eli paha tässä nyt on sanoa mitä taa on tai ei oo :headwall: :headwall: *mur*

No... toivotaan, että menee huomiseksi ohi, kun ollaan menossa katsomaan joulukulkuetta yms. Poitsu tuossa jo itki suruissaan, että nyt ei pääse sitä katsomaan :/


Develly ja Potkuttelija 29+3 :heart: :heart:
 
heissan kaikille :wave:
reilu viikon sairaslomalla tuli taas oltua selän takia,nyt oon 2 päivää ollu töissä ja selkä on ihan romuna,vaikken juurikaan tee mitään töissä :/ ja muutamina öinä oon heränny vessaan,sen jälkeen kun menee takaisin sänkyyn,tulee tosi sellanen levoton ja huono olo,missään asennossa ei oo hyvä olla ja jotenkin ahdistaa,mistähän tääkin johtuu?ja viime yönä oli sama homma,ja vauvakin sitten heräs potkuttelemaan siihen vielä lisäks niin heippa vaan yöunet |O
ja mua itkettää pienimmätkin asiat,eilenkin kerroin miehelle puhelimessa että oon miettiny miten pärjätään rahallisesti,en kuitenkaan mitenkään stressannu,niin eikö samantien ala kyyneleet valumaan :D muuten kyllä oon ollu tosi stressitön koko raskausajan,mikä on mulle ihme koska stressaan joka asiasta yleensä.
mutta jee,tänään käyn illalla hakemassa postista äitiyspakkauksen,pääsee hypistelemään niitä vaatteita =)
Ai niin,kävin maanantaina neuvolääkärissä,kaikki oli ok ja vauvan painokin oli ihan normaali 889g,mullahan on siis raskausdiabetes niin vielä sillä ei ainakaan ole vaikutusta ollu vauvan painoon.ja kysyin että näkyykö kumpi on,no kuva oli tosi huono kun ultra oli sellanen antiikinaikuinen mutta lääkäri sanoi että hänen villi veikkaus,ja tosiaan vaan veikkaus olis että on tyttö kun ei näkyny selkeesti mitään kiveksiä.mutta jänskätään vielä sinne synnytykseen asti.

hyviä vointeja kaikille =)

piipi ja potkuttelija papu 26+5 :heart:
 
Huomenia kaikille!

Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi palauttaa Kelaan niitä papereita...Eikös se ollut, että kaksi kk ennen la:ta pitää palauttaa? Noh, eipä niillä varmaan paniikki olekaan, toki olisi se äitiyspakkaus kiva saada :) En vaan ole tämän sairaslomani aikana päässyt kaupungille hoitamaan Kelaan asioitani, meillä kun toistaiseksi on vain yksi auto, jolla mies tietenkin käy töissä.

Selkä / rinta edelleenkin ihan p***ana. Oon ottanut kahden päivän ajan Panacodia 2 * päivässä, mutta musta tuntuu, ettei muuta vaikutusta ole, kun että olo muuttuu tosi sekavaksi, kädet ja jalat rennoiksi, mutta selkä ja rintalihan ihan yhtä krampissa. Oikeastaan tuntuu, että tilanne vaan pahenee koko ajan, pistävä kipu selkärangassa tulee päivä päivältä nopeammin sen jälkeen, kun olen noussut ylös. Eilen iski illalla oikein kunnon itkupuuska sängyssä ja säälittelinkin itseäni miehelleni. Harmittaa ihan tosi paljon, kun en ole vielä pahemmin päässyt tästä raskaudesta nauttimaan, ei ole "ihan" mennyt niin kuin kaavailin :( Mies yritti lohduttaa, että tilanne voisi olla pahempikin ja että tärkeintä on, että vauvalla on kaikki kunnossa. Totta kai, mutta voin sanoa, että kun kivut ovat kestäneet kohta neljä kuukautta, alkaa mieli olla tosi maassa :( Ja varsinkin, kun tunnelin päässä ei näy mitään valoa. Mun fyssari/osteopaatti lupasi soitella mulle tänään, katsotaan aikaa hierontaan / manipulaatioon. Ajattelin ottaa ennen operointia yhden Panacodin ja illalla sitten heti uuden kun tuntuu, että vaikutus lakkaa. Josko se mahdollisesti pois paikoiltaan oleva nivel sitten pysyisi paikallaan operoinnin jälkeen jos lihakset olisivat edes hieman rennommat ton lääkkeen jälkeen.

Anteeksi tämä valitusvirteni, tässä vain kolmisen viikon aikana mulla ei pahemmin näitä juttukumppaneita ole ollut, kolme kissaakin on varmasti saaneet tarpeekseen mun voivotuksista :)
 
noista neuvolakäynneistä.. meillä on olleet n. 4 viikon välein mutta nyt sitten laitettiin kahden viikon päähän uusi aika.. ilmeisesti nyt alkavat olemaan kahden viikon välein ja muistelisin vipa kk viikon välein..

nimbe: valita vaan!! :hug: sitä varten täällä ollaan. tiedän tarkalleen mitä on kärsiä selkä vaivoista..

samariini ja o 31+2
 

Yhteistyössä