nimbe mulle määrättiin Panacodia tuohon selkäkipuun puolitoista viikkoa sitten päivystyksessä. En ole vielä yhtäkään tablettia ottanut, ja kyselin eilen lääkäriltä mielipidettä Panacodista ja raskaudesta. Lääkäri mulle näytti netistä jotain sivustoa, jossa käsiteltiin lääkkeitä raskausaikana. Lääkäri sanoi, että kodeiinin käyttö sinänsä on turvallista, mutta että pidemmässä käytössä sikiö saattaa kehittää kodeiinia kohtaan riippuvuuden, mikä saattaa ilmestä vastasyntyneellä esim. itkuisuutena tai ärtyisyytenä. Riippuvuuden syntymiseen tarvitaan käsittääkseni kuitenkin säännöllistä käyttöä, eikä yksi lääke silloin tällöin tällaista aiheuta.
Avilla ne kielletyt makeutusaineet on sellaisia, mitä ei melken missään limuissa ole. Aspartaami ja asesulfaami K taitaa olla limuissa ne yleisimmät, ja ne on ihan turvallisia raskausaikana.
iidesy mulla tulee valkovuotoa nykyään todella runsaasti. Välillä tuntuu, että jotain oikein hulahtaa housuihin, mutta valkovuotoa se vaan on. Todella raivostuttavaa, mutta käsittääkseni melko yleistä raskausaikana.
Kävin tänään katsastamassa kaupunkiin vasta avatun lastentarvikekirpputorin. Kiertelin siellä vaikka kuinka pitkään ja tein valtavasti löytöjä, muovikassillinen tavaraa maksoi yhteensä 22euroa. Ostin kaksi aivan uuden näköistä kestovaippaakin, sellaisia, missä on kaikki siinä samassa paketissa. Löysin myös vauvan pussilakanan, tyynyliinoja, vaippoja... Voi että olo on tyytyväinen, kun sai taas tarpeellisia tavaroita hankittua ja vieläpä halvalla.
Selkä ei oikein tykännyt mun päivän ostosreissusta, ja nyt särkee ihan julmetusti alaselkään ja pakaroihin. Onneksi tänään ei olekaan muuta tekemistä, eli taidan loppuillan istua jumppapallon päällä tai maata sängyllä ja neuloa kaulahuivia.
Ikuisuus ja masuasukki 27+5