** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Synnytystavasta:Mä tosiaan haluan sen kuvauksen, mutta itse asiassa jo keskiviikkona ollaan hieman viisaampia, kun ultrassa tarkastetaan mullakin istukan paikka. Sehän oli rakenneultrassa takana, mutta ihan kohdun suun lähellä. Jos siis se on vielä samassa paikassa, niin kai se sitten on sectio, tai sitten tarkistellaan asia vielä uudelleen lähempänä la:ta. Uskon kyllä istukan venyneen ylemmäs, niin se ultraaja ainakin lupaili viimeksi, että on kuulema todella yleistä 22.vkolla, että se on kohdun suun lähellä.

Titta-83
kuulostaa kyllä kieltämättä varmistuksen varmistukselta, itse en kyll varmaan moiseen lähtisi mukaan, mutta toisaalta, hyvähän se vaan on, että ottavat asiat vakavasti. Tsemppiä päivääsi, jos meinaat testiin mennä!
 
Pikapäivitystä ennen iltapuuhia.

Huh, viikonloppureissu takana. Oli ihanan rentouttava viikonloppu ja mukavaa oleskelua, mutta tää paluumatkan 3h autossa istuminen sai mun selän samaan kuntoon kuin mitä tää oli viikko sitten. Taidanpa huomenna aamulla soitella työterveyteen ja hakea lisää sairaslomaa, kun en tällä romulla uskalla kyllä töitä tehdä.

Käytiin eilen allekirjoittamassa vuokrasopimukset ja katsomassa meidän uutta kotia. Se on aivan ihana! Todella siisti ja kaunis vuokra-asunto, josta löytyy sauna ja super iso lasitettu parveke (jsosa vauvan on hyvä ottaa päiväunia). Muutenkin koko asunto oli juuri sellainen kuin pitää ja nyt on kauhea muuttokuume. Vielä pitäisi kuitenkin odotella nelisen viikkoa muuttoon. Pääasia kuitenkin, että ennen joulua saa kaiken siirrettyä uuteen kotiin.

Develly toivottavasti pysyt terveenä, ja flunssa olisi vain jotain tavallista flunssaa eikä possua. :hug: Ja voi kurjuu, että supistukset on jo pehmentäneet paikkoja.

Selkää lukuunottamatta minä ja vauva voidaan erittäin hyvin. Vauva on tosin päättänyt, että jalkaa on kaikista paras tunkea mun kylkiluiden alle, mikä tuntuu hivenen ikävältä. Pääasia kuitenkin, että liikkeet tuntuu ja maha kasvaa. :heart:

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon!

Ikuisuus ja masuasukki 27+3
 
Ei se tauti sit ihan niin helpolla ohi mennytkään
Täällä alkanut taas tänään tuntumaan siltä et elämä voittaa =) johan täs kolme päivää menikin vattataudin kourissa tai torstaina ku alko ni meni viel suht ihmismäisesti ja luulin jo selvinneeni helpolla,mut jatkui ripuloinnilla perjantain ja olinki aivan puol kuollut,liekö sit tol valmiiks matalal hempal osuutta asiaan,ku nukuin neljät vähintää tunnin päikkärit ja yöunetkin oli 11tuntiset :eek: eilen sit särki päätä ihan tajuttomasti,mut tänää jo tosiaan ollu suht hyvä päivä,tosin heti ku vähä jotain tekee ni rupee puuskuttaa,mut jaksanu sentää jo istuu ja siivota ja tehä ruoan :D
Mieskin jo eilen illal totes et pitäsköhän hänen hakea omaishoitajan tukea :LOL: ai sil perusteel et oot ruokkinu lapset kaks päivää+tolle nuorimmalle vaipat vaihtanu,mä ku yritin nätisti sanoa et vois vähä noit jälkiä katella ruokailun jälkeen,mut ku ei ni ei :kieh: meiän keittiö tänä aamuna,lattia oli niin täys murua ettei sinne tehny mieli mennä kävelee ku kaiken aikaa jalkojen alla rutisi,pöydällä oli parin päivän likaset astiat/roskat eikä sitäkään siis tietty oltu pyyhitty :| joten arvata vaan voitte mitä mun piti ensi töikseni aamulla tehdä et ees aamupalalle pystyin lapset pyytämään.
Isompi neiti sit eilen siivos olkkarista lelut pois ku pyysin/mahtuivat sit tanssimaan ti-ti nallen tahdissa =)

No voi morjes,nyt täs koneel istues toi tissi alko vuotamal vuotaa,on noi ny vähä tiputellu,mut nyt on kunnon läikkä paidassa :whistle:

Piiuli ja toukka 30+3

Nyt sit miehellä nous lämpö 38,huonoa oloa hälläkin ollut jo useampana päivänä,et mitähän lie tää meiän tauti ollut,tosin muut selvinny ilman kuumetta,mut jos tää nyt on possua ni meillä kaikilla muilla on kyl rokotteet paitsi tuol miehellä.
 
titta En ole vielä valmistunut enkä 'arvauskeskuksessa' töissä, mutta melkein valmis ja itse raskausdiabeetikko. Käsitykseni mukaan dm1 ei kuulu raskausdiabeteksen riskitekijöihin, joten sisartesi sairaudella ei pitäisi olla mitään merkitystä - varsinkaan kun sinulla itselläsi ei kyseistä geeniä ole. Suosituksena nykyisin on seuloa lähes kaikki raskaana olevat naiset, koska tauti on niin yleinen. Kuitenkaan sinulla ei ole aiempaa makrosomista vauvaa eikä mitä todennäköisimmin ollut raskausdiabetesta, ja olet normaalipainoinen, joten nykysuosituksen mukaan kuulut siihen ryhmään, jota ei ole välttämätöntä testata. Koeta kuitenkin ymmärtää, että ei kukaan lääkäri - vastavalmistunut tai muukaan - kenenkään kiusaksi noita testejä suosittele. Ihan vain on vilpittömästi tarkoitus ehkäistä ongelmia ja seuloa niitä etukäteen.
 
matami-mimmi Onko tuossa listassa sinun l.a. väärin, kun siinä on 7.2.? Mun päättelykyvyn mukaan sun l.a. pitäis olla 8. päivä? Kun mun l.a. on 9. päivä ja rv vaihtuu aina tiistaina eli huomenna tulee 29 täyteen :whistle:

Olo on onneksi vähän parempi. Muksut tosin yskii ja niiskuttaa edelleen, mutta noita pöpöjähän on aina liikkeellä tuolla päiväkodissa...
Toivottavasti tämä tästä menis äkkiä ohi niin noi pääsis taas hoitoon keskiviikkona - minun kun pitäis levätä ja näiden veijareiden kanssa se ei oikein onnistu ;)


Develly ja Potkuttelija 28+6 :heart: :heart:
 
Ihana viikonloppu takana :heart: :heart: Harmi vaan, että loppui lyhyeen ;) Oltiin perheen kanssa risteilyllä ja ruoatkin oli katettu valmiiksi pöytään ;)
Pikkumatkustaja vaan meni hiukan keinumisesta sekaisin ja olikin aika aktiivisella päällä yöt ympäriinsä :kieh:
Oli niiiiiin ihanaa ja jäi hyvät muistot pitkäksi aikaa..

Arki koitti taas yhtä nopeasti.. Tyttö kiukutteli taas aamulla tapansa mukaan ja tämän vatsan kanssa kiukuttelun vastaanottaminen ei ole niin helppoa. Liikkuminen on hidasta ja kömpelöä :p Lisäksi vatsaan sattuu herkästi jos on väärässä asennossa. Maitoa ei ole tullut ja oikeastaan ihan hyvä niin. Sitä tulee sitten synnytyksen jälkeen tarpeeksi :kieh:

Ikuisuudelle onnittelut uudesta kodista :heart:

Fi0na
 
Kävin äsken terveyskeskuksessa lääkärin vastaanotolla. Kerrankin oli lääkäri, joka ei vaan kirjoittanut sairaslomatodistusta vaan myös kokeili liikeratoja jaloista ja oikeasti yritti paikallistaa kipua. Oli sitä mieltä, että mukana on ehkä jotain iskias-tyyppistä kipua, mutta että SI-nivel vaivaisi eniten. Kirjoitti kaksi viikkoa sairaslomaa, kun totesi, että jos kirjoittaa viikon, olen todennäköisesti kahden työvuoron jälkeen hakemassa uutta lappua. Nyt olen sitten jonkinlaisessa istumakiellossa. No, ainakin on nyt pari viikkoa aikaa levätä ja kasvattaa rautavarastoja. :D
 
Millaiset ohjeet olette saaneet sokerirasitukseen mennessä? Mulle sanottiin vaan että älä syö aamulla (vettä saa juoda) ja ota eväitä mukaan. Mutta ei siis puhetta että 12 h pitäisi olla syömättä. Keskiviikkona pitäisi mennä enkä oikein tiedä mitä odottaa... ja millainen olo tuon jälkeen on, pystyykö töihin menemään?



 
Mini77, mulle ohjeena oli, että 12h ennen sokerirasitusta pitää olla syömättä. Vettä sai juoda ihan vapaasti. Olo sokerirasituksen jälkeen oli melko heikko ja mua oksetti aivan julmetusti, kun oli niin kova nälkä ja se litku oli maistunut melko kammottavalta. Olo oli sellainen, että oli vähän siinä ja siinä, olisinko jaksanut siitä suoraan töihin. Riippuu varmaan siitä, minkälaista työtä teet? Itse olen töissä sairaalan vuodeosastolla ja niin fyysistä työtä en olisi jaksanut siihen perään heti tehdä.
 
Ensimmäinen yö takana, kun en nukkunut yhtään. Minä vaan pyörin ja vaihdoin asentoa. Ei oikeastaan ollut mitään särkyjä, mutta jotenkin vaan oli rauhaton ja levoton olo. :headwall: |O Poju on ainakin tähän mennessä nukkunut yöllä, mutta viime yönä hänkin sitten heräsi minun valvomiseen. Pissallakin kävin yön aikana 3 kertaa ja joka kerta oli sellainen olo, että jos en mene, niin rakko halkeaa. :whistle: :eek: Toivon todella, että seuraava yö on parempi.

Viime yön valvominen ja matala hb ei ole kyllä paras yhdistelmä. Onneksi pääsen keskiviikkona äitipolille ja saan apua tohon hemoglobiiniin. Keskiviikkoa odotellessa!

Mieli on väsymyksestä huolimatta iloinen. Syksyllä oli pieni pelko jouluvalmisteluista, mutta nyt joulun lähestyessä tuntuu, että kaikki järjestyy omassa tahdissa ja juurikin edetään minun jaksamisen mukaan. :attn: Itse tykkään tehdä ruuat jouluksi ja joka vuosi on kiva kokeilla jotakin uutta. Olenkin tässä pikkuhiljaa tehnyt listaa joulupöydän ruuista. Ihan lyhyt lista vaan! :saint: :LOL: Nämä raskausviikotkin tuntuvat hupenevan nopeammin, kun suunnittelee aikaa eteenpäin. :attn: Ja parasta joulunalusajassa on nähdä lasten ilo ja odotus. Meillä nuo koululaiset laskevat aikaa ensimmäisen joulukalenteriluukun avaamiseen ja joululoman alkamiseen. :heart: :D

-mervi-elina ja poju rv 26+6
 
Mini77 meillä oli ohjeena myös olla syömättä ja juomatta 12h ja jos aamulla oli kova jano niin hiukan sai suuta kostutella. Lisäksi hoitaja sanoi ettei hampaita kannata pestä, että niistäkin on tullu kuulemma jotain pitoisuuksia :x Lisäksi kiellettyjen listalla oli myös erilaiset kurkkupastillit ja purkat...
kokeen jälkeen hoitaja suositteli syömään esim.puuroa ettei vaan tule enempää huonoa oloa..

Fi0na
 
Mä sain samat ohjeet kuin FiOna :D Ei ollut mitään ongelmaa olla syömättä illalla klo 20 jälkeen, MUTTA aamu oli ihan tuskaa kun oli ihan karmee jano :headwall: Ja tosiaan vaan suuta sai kostuttaa, joten pidin jääkylmää vettä suussa ja syljin pois :x :x

Toi sokerirasitus on kyllä ihan :x |O :kieh:
 
Saikkulainen täältä terve! :wave: Issiasvaivat ovat tällä hetkellä pientä verrattuna viikko sitten saatuun pakkolepomääräykseen: kohdunkaula on enää sentin (1,5 cm, jos oikein kuulema venyttää). Onneksi kohdunsuu on kiinteä, toisin kuin silloin, kun jouduin jäämään pojasta saikulle samoilla viikoilla. Silloin tosin kohdunkaulakin oli jopa 2 cm pitkä... Nyt olen sitten nähnyt kaikenlaisia keskoskaappi- ja muita ahdistavia unia. Pelottaa tosissaan, että vauva syntyy aivan ennenaikojaan, kun alakerran tilannekin on tuollainen. Lisäksi valkovuotoa on aivan älyttömästi, mitä en muista, että pojasta olisi ollut, ainakaan näin älyttömästi. Mun rakenteista kohdunkaulan lyhentyminen ilmeisesti johtuu, sanoi lääkäri, jotenka musta ei olisi vauvatehtailijaksi. Onneksi unelmana onkin ollut aina kaksi lasta, jospa se toive vielä toteutuisi... Hyvää tässä asiassa on se, että vauva on n. paria viikkoa todellisia raskausviikkoja suurempi, joten ehkä hän selviäisi, jos nyt syntyisikin.

Kyllä oli helppoa makoilla pojasta edellisessä raskaudessa, kun ei ollut tuollaista pojanviikari ympärillä möyryämässä. Kotona tulee paljon enemmän rasitusta kuin silloin. Joulukin on tulossa, mutta joudun tyytymään nettikauppoihin, koska shoppaus rasittaisi liikaa. Kaupassa käydään kerran viikossa perheen voimin ja ruoan laitan, mutta muutoin pyrin olemaan vaakatasossa. Issias vain vaikeuttaa makoilua; välillä tuntuu, että tekisi mieli huutaa niin lujaa kuin ääntä lähtee, kun sattuu jalkaan niin perkuleesti.

Päivä ja viikko kerrallaan eteenpäin on nyt mentävä...

Mavi ja poika 1 v 8 kk ja vauva 27+3

P.S. Kävin itsekin sokerirasituksessa vauvan koon vuoksi. Kaikki oli kunnossa, minkä kyllä jo tiesinkin. Teki kyllä todella pahaa juoda se sokerilitku tyhjään mahaan :x Onneksi olo pysyi koko ajan normaalina, niin pari tuntia meni testissä jouhevasti juorulehtiä lueskellen. Kasilta piti tosiaan edellisenä iltana syöminen lopettaa ja tankkasinkin ihan kunnolla. Aamulla join vain lasin vettä, mikä oli sallittua meidän ohjeiden mukaan. Tietty oli nälkä, mutta äkkiäkös se tunne meni ohi, kun joi puoli litraa sokerilitkua!
 
Hei vaan!

Tänään kirurgilla käyty ja saikku jatkuu vuodenloppuun. Eli sitten kasassa jo 9kk sairauslomaa... No äippäloma alkaa 18.1., eli tuskinpa enää töihin menen. No eipä tarvi pähkäillä mitä tekisi töiden suhteen.

Masu kasvaa, se on pääasia. =)

Tehilla ja E 27+0 POKS
 
Neuvolalääkärissä käyty tänään: kaikki ok,vauva painaa 889g ja tuokin lääkäri mainitsi pitkistä jaloista =) kysyin että näkyykö että kumpi on kun 4d:ssä ei saatu näkymään,no se ultra oli tosi huono ja kuvanlaatukin sen mukainen mutta ei ainakaan sillä hetkellä näkyny kiveksiä,että lääkärin villi veikkaus ois tyttö :heart: mutta se on vaan arvaus niin en mäkään nyt rupea vaaleanpunaisia vaatteita hommaamaan,ja pääasiahan se on että on terve.
vauvan pylly on alhaalla ja pää on tossa aikas lähellä kylkiluita,ja tosiaan tuntuu kyllä että ne jalat on sielä alhaalla,sellanen polkeminen ja potkuttelu taas koko päivän tuntunu :D

piipi ja papu 26+1
 
Tänään ensimmäinen päivä pariin viikkoon kun en tehnyt mitään remonttia. Aivan ihanaa, tosin toki sitäkin enemmän suunnittelin ja piirtelin kuvioita remontin jatkoa varten.

Huomenna aamulla on ensimmäinen normaali neuvolalääkäri oman lääkärin vastaanotolla. Jouduin käymään supistelujen takia jokin aika sitten lääkärillä ja nyt vasta tämä ensimmäinen omalääkärikäynti.

Joululaatikot ovat kaupoissa. Tuli illalla hirvittävä himo glögiä ja pipareita kohtaan ja kiirehdin lähikauppaan ennen sulkemista. Sieltä valmishyllyltä näin laatikot ja ostinkin sitten perunalaatikkoa iltapalaksi ja glögiä ja pipareita jälkkäriksi. Njam :p

Tosi moni on näköjään jo saikulla tai ainakin joutuneet sellaiselle hetkeksi. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja saadaan säilyttää masumme mahdollisimman pitkään!

Jadel84 & Toukka 28+4
 
Onpa erilaisia ohjeita tuohon sokerirasitukseen eri paikkakunnilla.

Jadel, mulla tuli tänään ihan hirvittävä himo glögiin, mutta en ole päässyt kauppaan, joten joudun odottamaan huomiseen asti, että saan glögiä. Muutenkin nyt ihan viime viikkoina on tullut jos jonkinlaisia himoja, pakko saada tietynlaisia suklaita ja limua ja mandariineja. Mites teillä muilla on himojenkanssa tässä vaiheessa raskautta?

Mavi jaksamista vuodelepoon. :hug: Täytyisi itse osata olla tyytyväinen, että saa edes muutaman kilon painoisia kasseja kantaa ja voi kuitenkin olla jonkin verran liikkeellä.

Huomenna menen käymään paikallisella lastentarvikekirpputorilla katsomassa, jos löytäisin jotain tarpeellista. Tein viime viikolla listaa asioista, jotka vielä pitää hankkia, ja lista näyttää yllättävän pitkältä. Suurimman osan hankinnoista teen vasta muuton jälkeen, mutta vaatteita ym. on hyvä kerätä näin vähitellen kirpputorilta.

Tajusin juuri, että jos tämän sairasloman jälkeen pääsen vielä palaamaan töihin, mulla on edessä seitsemän työvuoroa. Vähiin käy, ei voi muuta sanoa. Aamulla vähän ahdisti raha-asiat, kun olen sijaisena, eikä mulla ole työsopimusta tällä hetkellä kuin ensi viikon maanantaihin asti. Osastonhoitaja lupasi kuitenkin kirjoittaa mulle työsopimuksen siihen asti kuin ollaan aiemmin sovittu, ja olen kuulemma ollut sen verran pitkään töissä, että olen oikeutettu täysiin sairaslomapäiviin. Olin viime yönä jo ehtinyt ajatella, ettei mitään palkkaa enää heru, joten olo on helpottunut.

Nyt iltapesuille ja petiin.
 
Himoista sen verran, että mulla on ihan järjetön himo limsaan :p :ashamed: Tänäänkin kävin aamulla kaupan kautta, kun vein muksut ja hain pari litraa limua :ashamed: :ashamed: Onneksi nuo on tuota light-versiota (en muuta juokaan) niin ei ole ihan niin pahaksi :whistle:

Myös omatekemää pizzaa vois syödä vaan kaikki päivät - pizzeriasta ostettu ei mene ollenkaan :kieh:


Se olis sitten 29 *POKS* :heart: :heart: :heart: Ja hirveä meno mahassa :LOL: *juhlan kunniaksi*
 
Malinda
Huomenia taas kaikille pienen kirjoittelutauon jälkeen :) Ja tsemppiä kaikille saikkulaisille ja muillekin, joilla on kovasti vaivoja :hug: Mullakin selkä vaivaa aika lailla, mutta en oo onneks ihan niin rampa kuin esikoista odottaessa. Aattelin kyllä kysyä, jos saisin sellasen si-vyön vai mikä se nyt olikaan... Oon huomannu, että mulla pysyy selkä aika hyvin kurissa jos vältän makoilua ja jos makaan niin makaan kyljelläni. Ja istuessa semmonen hyvä ergonominen asento eli ei mitään takakenoista sohvalla röhnötystä. Kyyristely tekee tosi pahaa ja sanoinkin miehelle, että hän saa nyt tästä lähin ottaa päävastuun imuroimisesta ja moppaamisesta :)

Ikuisuus ja nimbe Mulla ei oo herunu maitoa, ei herunu esikoisesta ennen synnäriä eikä heru nytkään ainakaan että mitään liivinsuojuksia tarvis. Välillä kyllä esim. paitaa vaihtaessa lehahtaa nenään sellanen maidon tuoksahdus, että kai sieltä muutamia tippoja välillä tulee. Esikoisesta mulla nousi maito kunnolla vasta viidentenä päivänä synnytyksestä, mutta sen jälkeen sitä tulikin tosi hyvin ja imetin 13kk kunnes tyttö omatoimisesti lopetti nyt syyskuussa. Alkoi varmaan maistua "vauvamaidolta" :LOL:

Sarina13 kyseli Ikean lastentavaroista. Meillä on hoitopöytä Ikeasta. Sellanen perusmalli ja hyvin on pysynyt kasassa ja tulee olemaan käytössä tälläkin vauvalla. Syöttötuoli on myös Ikeasta ja siitä oon tykänny tosi paljon. Se on se muovinen malli ja on tosi hyvä ja jämäkkä ja se on tosi helppo pitää puhtaana. Suosittelen :) Meillä on myös Ikean patja pinnasängyssä eikä siitäkään ole mitään valittamista.

Nimbe kysyi lantioröntgenistä. Mun käsittääkseni sitä ei tarvi mitenkään erikseen pyytää vaan ainakin mulla viimisessä lääkärintarkastuksessa lääkäri mittaili sormituntumalla ulkopuolelta lantion mittoja ja huomas, että mulla oli ahtaan oloinen ja laittoi lähetteen röntgeniin. Ite en ollut edes ajatellut sellasta vaihtoehtoa ettei vauva sopisi tulemaan kun en mielestäni näytä mitenkään erityisen kapealta lantiosta ja tiedän monia tosi ruipeloita, joilla ei oo ollu mitään ongelmia synnyttää alakautta. Ilmeisesti se ei vaan näy ulospäin se luiden "sisärakenne". Mulla oli siis röntgeninkin mukaan ahtaan puoleinen lantio ja siksipä vauvaa sitten ultrattiin loppuraskaudesta viikon välein ja otettiin mittoja. Olisin saanu sektion kyllä heti, mutta sitä en missään tapauksessa halunnut, jos se vain oli jotenkin vältettävissä ja loppujen lopuks kun mittauksissa näytti siltä, että vauva on alle 3kg niin sain luvan yrittää alakautta. Sanoivat kyllä, että jos alkaa näyttää siltä, että vauva ei ala sieltä tulemaan niin sitten leikataan suosiolla että millään imukupilla ei aleta repimään. Tällä kertaa mun mitat on siis jo tiedossa ja viiminen lääkärikäynti on ultraääniyksikössä. En oo vielä stressannut asiasta, mutta tiedän että kun se hetki alkaa olla lähempänä niin varmasti tulee unettomia öitä, koska pelkään mahdollista sektiota niin kamalasti. Jos sua epäilyttää sun mitat ja lääkäri ei mainitse asiasta mitään niin ota ihmeessä puheeks niin saat itelles mielenrauhan. Onhan ne kuvat hyvä ottaa siinäkin mielessä, että vaikka päädyttäisiin alatiesynnytykseen niin ovat sitten synnärillä tietoisia sun mitoista eli jos esim. synnytys pitkittyy niin tietävät missä vika, että ehkä vauva ei yksinkertaisesti sovi tulemaan. Ja sektiopäätös voidaan tehdä vielä silloin ja vältyt siskosi imukuppikokemukselta :)
 
Olin sokerirasituksessa perjantaina 20.11 ohjeeksi tuli että syömättä 12h vettä saa juoda ja aamulla saa hörpätä lasin vettä.
Mulla oli eväät mukana jotka söin kun viimeinen verikoe oli otettu ja sain luvan lähteä kotiin.Se juotava litku maistui ihan sitruunalle ja ei tullut huonoa oloa.
Tulokset tuli juuri paastoarvo 5.5 tunnin 7.8 ja kahdentunnin arvo 4.2
 
Tuli lähettyä ihan extempore miehekkeen kanssa tukholmaan perjantaina,oli sen verta kiireinen lähtö että liputkin saatiin käteen vasta 20 minuuttia ennen laivan lähtöä.
Mukavaa oli vaikka oishan sitä ollu kiva vähän juhliakkin ;) liitoskivut oli aika kovat jo laivalla,mutta ei mitään verrattuna siihen mitä ne nyt ovat,hyvä että pystyy enää kävelemäänkään,tosi vaivalloista ja joka askeleen otto sattuu niin perkuleesti saatika jos vähän aikaa on istuu ja sitten pitäisi nousta ylös :(

Nooh tämä onneksi vain väliaikainen tila,tosin pelottaa mitä ne on helmikuussa kun koskaan ennen ei ole ollut näin kipeenä edes loppuraskaudessa.
Maitoa tulee tipoittain,jos puristaa niin enemmän.

Stressaa,asunto olisi löydettävä ennen vauvan syntymään joten nyt siis taas selailemaan nettiä,soittelemaan ja laittamaan taas vaihteeksi hakemuksia.

jontsulii + poitsu 27+5
 
Huomenna istukan paikan tarkistaminen aamulla, hieman jännittää, mutta uskon kaiken olevan kunnossa. Eilen tuli taas vähän takapakkia tässä mun kunnossa. Oltiin synnytysvalmennuksessa ja tuttuun tapaan alkoi selkä ja rintalihas mennä kramppiin jo vartin istumisen jälkeen. Sitten alkoikin huippaamaan ja menin maahan makaamaan. Loppujen lopuksi jouduin pyytämään miestä auttamaan mut ylös ja viereiseen huoneeseen. Muutaman askeleen jälkeen meinasin pyörtyä. Melkein tunnin makoilin sohvalla, oksetti niin hulluna ja koko ajan tuntui, että taju menee. Valmennuksen pitää mun oma neuvolantätini, joka varasikin huomiselle sen ultran jälkeen neuvolalääkäriajan. Sanoi, että kirjoittaa ohjeeksi, että jos lääkäri määräisi panacodia. Sitä on kuulema jonkin verran käytetty raskaana olevilla, jos vaikka hieman rentouttaisi noita paikkoja, kun ei toi tajun menettäminenkään oikein tässä vaiheessa ole suotavaa. Jollei lääkäri uskalla sitä kirjoittaa, pääsen äitipolille, jossa yritetään keksiä jotain. Kuulema tuleva synnytys vaikeutuisi tässä tilassa eikä nämä kivut kuitenkaan kättärille jäisi, joten miten mä edes vauvaa hoitaisin :'(

Onko kellään kokemuksia tuosta panacodista raskauden aikana? Kuulema sairaalassa kahden päivän ajan syömäni oxynorm:ikin on vahvempaa, mutta totta kai silti epäilyttää. Toisaalta tiedän, että jotain tälle on pakko tehdä, jotta oon helmikuussa edes jotenkin toimintakykyinen...

Anteeksi omanapaisuuteni, ahdistaa vain tämä tilanne niin hurhasti :'(
 
nimbe Mulle on määrätty tuota Panacodia tähän selkäkipuun ja olen ottanut sitä tarvittaessa. Mä en henk.koht. usko, että tuosta olisi mitään haittaa vauvalle, koska sitä yleisesti käytetään raskaana oleville :/ Mä en ainakaan pärjäis ilman, joten senkään suhteen ei ole paljon vaihtoehtoja, koska mun pitää pystyä liikkumaan vielä 11 viikkoa ;)
 

Yhteistyössä