*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja MiinaJaManu:
Piipiäinen: Testasin 30.5 eka kerran plussan :heart:
Tuntuu,että kaikki oireetkin on hävinneet,jos niitä nyt ehti ollakkaan,rinnan nipistykset ja palelu ja vessassa käynnit vähentyneet... :eek:
Mä työnnän nokkani minne se ei kuulu, mutta eksyin tänne odotus-puolelle ja satuin huomaamaan helmikuisten ketjun! :D Hauskaa sinänsä, justhan meidän ketju täältä poistui tuonne vauva-puolelle... :whistle: Joten piti tulla vain kaikille toivottelemaan onnellista raskausaikaa. Jotenkin tosi hassua, että uusia helmikuisia jo ootellaan. :D

Ja tuohon yllä olevaan taas piti sanoa, (vaikka kommentoinkin jo tuonne sun mitäs nyttän ketjuunkin), että oireita ja vuotoja ei kannata alkaa murehtia ennen kuin on aihetta. Joo. Tiiän, että paremmin sanottu kuin tehty ...itse vuosin myös alkuraskaudessa niin punaista kuin ruskeetakin (ja viikolta 11+ oli kipuja ja hyytymiäkin), mutta silti kaikki meni hyvin. Kuulemma joka kolmas nainen vuotaa raskausaikana.

Oireet taas ei kerro mitään. Voimakasoireisia raskauksia menee kesken siinä missä oireettomia onnistuu. =) Mun mielestä mulla oli yhteenväliin (siinä 5-8 viikot) enemmän oireita raskaudessa, joka paljastui tuulimunaksi kuin tässä, joka onnistui. Itse asiassa tämä lähti tosi voimakasoireisena, mutta sit ne oireet katos kuin seinään ja alkoi vuodot. =) ....mutta joskus 8. viikolla alkoi pahoinvointi ja oireet tuli takas. Ja ihan riittävästi ehdin siitä pahoinvoinnnista vielä kärsiä. :)

Mutta joo. Peukut pystyssä kaikille ja hauskaa kesää! :D
 
Petite: Inhottavia nuo lasten korvasäryt...pojalle pikaista paranemista :hug:

Develly: :hug: :hug: :hug: Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. Nivuskivut kuuluvat asiaan monesti, itselläni niitä aina sekä alkuraskaudessa että oviskivuissa. Jotenkin hormonaaliset muutokset juilii nivusiin. Jos ku alkaa kipuilla niin se kipu ei kyllä helpota sit yhtään vaan kipu vain pahenee eikä särkylääkkeet auta mitään. Toivotaan et sua vaan säikäytettiin tollaisilla pelotteluilla ja kaikki olisi ok :hug: :hug: :hug:

jakaranda: täälläkin piti käydä ostamassa vitamiiniä ja toivotaan että tää väsy helpottais et pystyi edes töitä tekemään. Nyt lomalla ihana kun saa nukkua päikkäreitä kun väsy iskee...ensi viikolla toinen juttu kun työt taas alkaa.

omenaruusu:täälläkin ravataan veskissä noin tunnin välein....ja muakin nyt pelotellaan vuodolla....ruskehtavaa limaa tulee eli ihan kuin vanhaa verta olis mukana....toivottavasti tosiaan vaaratonta esiintymää.....

helmiäinen: päänsärky vaan vaikuttaa mielialaan, toivottavasti se helpottaa sinulla. Mullakin kyllä hermo ollut tänään tiukilla, varmaan tämä epätietoisuus ja kun tähän ei voi vielä luottaa, rassaa hermoja.

on Mun on pakko huomenna päästä siihen verikokeeseen, muuten tuun hulluksi. Kipuilee ja tosiaan valkovuoto runsasta ja nyt esiintyy seassa ruskeaa (vanhaa verta?) esiintymää....voi luoja kun sitä toivoo et tällä kertaa kaikki olis vaaratonta.
 
:hug: Marjutti86:lle ja kaikille muillekin joilla vuotoa ja muuta epämääräistä.

Sitten omaa: Nyt tarvis KAIKKI kotikutoiset vinkit hiivatulehduksen häätöön! Mulle iski moinen riesa ja en tahtois heti lääkäriin sännätä.

millie
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiinaJaManu:
Piipiäinen: Testasin 30.5 eka kerran plussan :heart:
Tuntuu,että kaikki oireetkin on hävinneet,jos niitä nyt ehti ollakkaan,rinnan nipistykset ja palelu ja vessassa käynnit vähentyneet... :eek:
Eli tosiaan sulla voi olla viikkoja oikeast ivähemmän mitä luulet. Täällähän ovat testailleet plussia jo viikoilla 3+ jotain....jos ajatellaan et sullakin olis ollut silloin alle 4 viikot niin nehän on nyt sit päälle viis ja sydämen syke ei vielä näy....Sulla on kaikki toivo vielä jäljellä. :hug: :hug: :hug: :hug: Älä siis menetä toivoasi vielä ollenkaan!


 
Alkuperäinen kirjoittaja millie80:
:hug: Marjutti86:lle ja kaikille muillekin joilla vuotoa ja muuta epämääräistä.

Sitten omaa: Nyt tarvis KAIKKI kotikutoiset vinkit hiivatulehduksen häätöön! Mulle iski moinen riesa ja en tahtois heti lääkäriin sännätä.

millie
millie mä pesin alakerran sillä apteekista ostetulla vihreällä pesunesteellä...(hitto kun en muista nimeä....pitää varmaan kömpiä tonne saunaan katsomaan mitä se on)

Mutta sillä sain menemään ohi, ainakin tällä kertaa....ja en tiedä onko noilla mun happamilla mehuilla osuutta asiaan (greippi ja sitruunanmehu)
 
Marjutti: :hug: En tiedä lohduttaako, mutta yleensä "luonto korjaa vialliset".. eli toivotaan että seuraava raskaus onnistuu ja teille tulee sieltä kunnon superhurmuri :)

Mä ite nyt vaan huolestuin tosta, koska mulla ei edelleenkään ole niitä oireita. Tänään pelästyin jo että onko tissitkään enää kipeät, mutta kai ne vielä hieman arat on ;) Ja mahan turvotuskin on mielestäni laskenut lähes kokonaan.
Mut mitään vuotoja ei ole, eikä mitään suurempia kipujakaan. Pieniä menkkajomotuksia oli tänään. Toivotaan että tämä oireetonkin raskaus päätyisi vielä hyvin :)
Varhaisultra on 18.6 ja sen jälkeen varaan vasta neuvolan jos kaikki on hyvin!

Tänään 5+4
 
Tarrasukkia toivottelemaan tulin minäkin! :heart:
2009 helmikuinen pötköttää tuolla pinniksessä! Me jatkamme kirjoittelua helmivauvoina 2009 tuol vauvapuolella ja annamme sitten tilaa teille kun sinne asti pääsette helmikuussa 2010! :D
Taaksepäin aika on kulunut hirmuista vauhtia, mut tiedän miten pitkältä aika tuntuu juuri nyt piinaviikoilla!!! Haleja ja voimia kaikille.
Mun ystävä vuosi ihan nyrkin kokoisia hyytymiä ja verta ja silti massus köllii KAKSI hyvinvoivaa vaavia... Niin että ei ne vuodot tosiaan aina keskenmenoa tarkoita!

Seranzu ja Kaapsu 3kk 2vko :heart:
 
Täällä tuli nyt itku :(
Nyt illalla tullut veristä limaa. Sen verran tulee vessassa käynnin yhteydessä, että kun pyyhkii niin joka pyyhkäsyllä tulee jonkun verran. Lisäksi kuumia aaltoja ja vatsassa pientä jomotusta.
Ei tunnu hyvältä.
Hieman saman oloiset oireet kuin Marjutilla oli..

Kaikki olikin liian hyvää ollakseen totta. Että voi tulla raskaaksi 9 vuoden odotuksen jälkeen.
Osasin varautua tähän niinku ootte varmaan huomanneet, mutta silti pettymys on suuri. :'(

Jos/kun tämä on varhainen keskenmeno, annetaanko tällasten tulla itsekseen pois vai pitääkö tyhjentää jotenkin?
Kiitoksia vastauksista.
Ja tsemppiä kaikille odottajille! Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin loppuun asti!
Täällä on ollut mukava käydä, kun te ihmiset ootte niin sydämellisiä ja haluatte hyvää toisille!

MiinaJaManu Tsemppiä erityisesti! :heart:

suruissaan, Huurre
 
MiinaJaManu ja Huurre :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Älkää vielä luovuttako! Mutta voin sanoa että aika pitkälle tiedän tunteen.

Minulla on näitä epätoivon tunteja ja päiviä eletty niin monta kertaa, toisinaan päättyneet huonosti, toisinaan paremmin. Kerron kaksi tapausta joissa jotain samaa mutta päättyivät erilailla.

Odotin toista kertaa, esikoinen oli 1-v. viikkoja piti olla jotain 6+ kunaloin kipuilemaan. Ystäväni tuli käymään ja kun oltiin kahvipöydässä aloin vuotamaan pienesti. Mentiin käymään sairaalassa. ultrattiin, löytyi raskaus, mutta ei sykettä. Epäiltiin ettei raskaus ole niin pitkällä kuin luulen tai tuulimuna. Sovittiin uusi ultra seuraavalle viikolle. Pääsin kotiin kun alkoi kunnon vuoto ja kivut, menin illalla takaisin ja jouduin kaavintaan :'(

Kun tulin kolmannen kerran raskaaksi taas kivut ja vuoto (alkoi pienesti, mutta kun sairaalaan pääsin oli jo kunnon side joka täynnä verta) veivät sairaalaan. Lääkäri kun näki siteeni niin sanoi että selvä keskenmeno ja näki edellisen käyntini ja määräsi kaavintaan. Koska olin juuri syönyt niin piti odottaa 4 h. Vaihtui lääkäri joka halusi että äitipolilta haetaan kunnon ultralaite (päivystyksessä oli vanha ja epätarkka). Hän halusi vielä ultrata ja ihme ja kumma, kohdusta löytyi sikiö ja sydämensyke :heart: :heart: :heart:
Hyytymät ja veren hcg kertoi sen puolesta että odotin kaksosia joista toinen poistui heti alkumetreillä. Samalla kertaa todettiin myoma kohdunseinässä joka voisi tuottaa omia vaikeuksia raskauteen. Raskaus olikin hankala. Vuotoa kesti aina viikoille 12 asti, supistelu herkkä taas siitä lähtien. Makasin aikalailla sairaalassa, lopulta meille syntyi poika :heart: :heart: :heart: Hän ei ole terve, joten luulenkin että luonto yritti hoitaa oman osansa vaan kaveri oli niin sitkeä sissi että päätti tulla äidin ja isän iloksi :heart: :heart: :heart:
Eli vaikka luonto oikeasti yleensä hoitaa osansa niin onneksi toiset yksilöt pääsevät siitäkin seulasta ohi. Me "terveet" tarvitsemme joukkoon näitä ihania keva ihmisiä joilta meillä on monesti paljon opittavaa. Keva poikamme kautta olemme tutustuneet ihaniin perheisiin ja heidän keva lapsiin jotka kaikki on aivan ihania yksilöitä :heart: :heart: :heart:

Rankkaa lapsen kanssa on ollut, mutta myös antoisaa.

Mutta siis vuoto tietenkin säikäyttää, mutta runsaskin vuoto voi johtua muustakin eikä vain km:sta. Minullakin osa syynä oli varmasti myös tuo myoma ja toisen sikiön poistuminen ja ehkä virheelliset geenit meinattiin ensin poistaa....mutta onneksi ne ei ollut liian virheelliset.

huure mulla ollut useita keskenmenoja ainana ennen on kaavittu. NYt tmän vuoden keskenmenot maalis ja huhtikuussa annettiin tulla itsestään ulos ilman kaavintaa. Varmaan riippuu viikoista ja vuodon määrästä sekä onko miten kipeä. Minullekin annettiin ohjeeksi että jos vuoto lisääntyy kovasti tai kipujen kanssa ei pärjää niin takaisin sairaalaana. aina parempi jos säästyy kaavinnalta. Kaavinta jättää aina kohtuun jälkensä ja seuraava kiinnityminen voi vaikeutua. sitähän itsekin nyt pelkään ettei kohtuuni enää pysty kiinnittymään useiden kaavintojen takia....

on: Heräsin kauheaan janon tunteeseen ja olen ihan virkeä.....nippailu mahassa jatkuu. Mietinkin että menisinkö huomenna päivystykseen?
 
MiinaJaManu ja Huurre sekä piipiäinen :hug: :hug: :hug: kaikille ja toivottavasti teillä kaikilla olisi asiat hyvin.MiinajaManu ehkä sulla tosiaan vielä viikkoja liian vähän,ettei syke vielä näy.Huurre sinulle jos kenelle jo soisi sen lapsensa,kyllä teillä niin pitkään yritystä takana :hug: .Piipiäinen toivottavasti kipu menee ohi ja on aivan harmitonta,ainahan se säikäyttää :hug:
Mulla tuli itku ku luin teiän kirjoituksia :'(

Mut nyt on mentävä kakkavaipan vaihtoon :x

Kengu ja Ruu 6+6
 
Huomaa tosiaan, että on tunteet herkässä. Mulla tuli tippa linssiin kun luin teidän kirjoituksia. Varsinkin piipiäisen kertomuksen. Voimia ja :hug: teille kaikille, myös sinä MiinajaManu sekä Huurre-80 joilla vuotoja ja epäilyksiä. Tuossa tilanteessa ei voi muuta kuin odottaa ja se on varmasti vaikeaa.

Huurre-80 Mulla on ollut kemiallisia ja ihan alkuraskauden keskenmenoja (tyyliin plussaamisen jälkeen parin päivän päästä alkanut vuoto ) ja kaikki on itsekseen poistuneet. Ei ole tarvinnut kaavintaa. Ekasta km vuosin vain yhden päivän, mutta toisesta jopa 10 päivää, että sekin voi vaihdella. Vuoden alusta oli km ja silloin ei vissiin ihan kaikki poistunutkaan kerralla ja sain jonkin tulehduksen (näin ainakin lääkäri arveli jälkikäteen ), mutta se tulehdus parani itsestään. Tuo vaikutti niin, että kierto oli kolmen-neljän kuukauden ajan epäsäännöllinen ja mulla oli aikamoisia kipuja kierron tietyissä vaiheissa. Ihan särkyläääkkeitä piti syödä. Mutta tsemppiä sinulle ja toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin :heart:

Niin ja POKS 4+0

 
Mäkin näköjään eksyin tänne teidän ketjuun ja pakko on tulla kaikkia onnittelemaan! :heart: Mulla on tuolla pinniksessä tuhisemassa kohta nelikuinen tyttö, en voi uskoa että tässä on jo vuosi mennyt kun viimeksi helmikuisten pinoa aloiteltiin... Ihan herkistelen täällä.. :D
 
ON: ruokahalu on edelleen huono. Aamulla piti pakottaa syömään edes yksi leipä ja kuppi kappia. (Mua alkaa herkästi pyörryttää, jos en aamulla syö mitään ) Vatsaa edelleenkin välillä juilii. Rinnat on turvoksissa, samoin alavatsa. Että onhan tässä jo oiretta. Oikea pahoinvointi (mulla ollut lähinnä tyhjällä mahalla yökkäilyä, paitsi kuopuksesta oli joskus harvoin päiviä että mikään ei pysynyt sisällä ) on aiemmissa raskauksissa alkanut vasta viikoilla 6-7, että sitä en vielä osaa kaivatakaan. Varma merkki alkavasta pahoinvoinnista on mulla aina ollut se, että aamukahvi haisee pahalta ja se yököttää. Sitä odotellessa :D
 
Sain vielä nukuttua vähän, mutta mahaan koskee niin että koko ajan odotan vuotoa...päätin et kun mennään sairaalaan pojan kanssa, käyn verikokeissa vaadin päästä sinne.

Katsokaas tätä...ei tarttekaan enää rattaita :LOL:

http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=5ca16836d6&view=att&th=121c8727bc50cc6b&attid=0.3&disp=inline&zw
 
Kiitos haleista - onneksi kivut ovat vähentyneet :whistle: :whistle:
Nyt vaan odotellaan... odotellaan... ja odotellaan ;)

Tosin mitään isompia oireita en ole huomannut... vatsaa ehkä vähän turvottaa, mutta eipä muuta... Musta tulee varmaan ihan hermoraunio kohta :headwall:

MiinaJaManu ja Huurre sekä piipiäinen :hug: :hug: :hug: :hug:
Voimia ja lämpimiä ajatuksia.

 
Nyt tarvitaan apua täälläkin.

Näköjään tämä aamu on alkanut aika "hysteerisissä" merkeissä monella muullakin :/

Heräsin yöllä noin klo 3 aikoihin ja alkoi ihan järkyttävä menkkajomotus, särki mahan ja selän puolelta, ja se kipu säteili jalkoihinkin. Olin ihan hiestä märkä, mut silti tärisin. Otin panadolin ja hetken ihmettelin elämääni, kipu meni ohi arviolta 15minuutissa, eikä mitään vuotoa näkynyt yöllä eikä näy vieläkään. Kipu oli kyl asteikolla 1-10 ehkä 7-8. Meni sitten loppuyö siinä miettiessä et mitäs nyt, ja nyt sitten on ihan haudasta noussut olo :(
Mitä ihmettä tuo oli, pitäiskö käydä jossain terkkarissa vai odotella vaan et koska alkaa vuoto?
Voiko tuollainen yhtäkkinen tuskaisa kipu olla normaalia raskaudessa?

Täällä 5+5
 
Kyllä tämä oli nyt tässä. :( :( :(
Yön mittaan alkoi kova vuoto ja tuskaisat kivut (kuten menkoissa aina mulla) :(
Alkuun otin panadolin mutta se ei auttanut - niin kuin ei koskaan - jossain vaiheessa kävin vessassa ja tuli varmaan desi verta pönttöön ja samalla niin karmeat kouristelut ja aaltomaiset supistelut... jotka jatkui monta tuntia :(

Pitää kait soittaa klinikalle ja kysyä, että pitääkö ryhtyä joihinkin toimenpiteisiin. Toivottavasti menee itsekseen tämä, kun viikkoja oli vaivaiset 5+1.

Pahalta tuntuu nyt, vaikka yritettiin varautua tähän. Näyttää siltä, että miehellä ottaa vieläkin kovemmalle ja siltä ei irtoa montaa elettä tai sanaa. Itse jotenkin kaipaisin läheisyyttä ja lohdutusta kunnolla, mutta kun molemmat suree omalla tavallaan.. ja toisen tapa on hetkeksi vetäytyä ja sitten vasta myöhemmin puhua. Itse olen sellainen, että saman tien kerron fiilikset ja suren näkyvästi.
Mutta nyt ei auta muu kuin hetki surra ja sen jälkeen luottaa tulevaisuuteen ja siihen, että tää meiän elämä on jossain muualla suunniteltu.

Tässä oli nyt omaa vuodatusta - toivottavasti ymmärrätte.
Piipiäinen & MiinaJaManu Toivottavasti teillä on asiat paremmin :heart:

Firefox ´Toivottavasti sinä pysyt tällä puolella loppuun asti! Minä taidan käväistä tuolla "omalla" puolella kertomassa kuulumiset ja sitten yritän jättää koko kesän ajaksi nämä asiat sivuun ja keskittyä muuhun elämään.

Aurinkoa kesään teille ihanille kannustaville ihmisille ja onnea raskauteen ihan jokaiselle!

rakkain terveisin
Huurre
 
:hug: :hug: :hug: Kaikille epätietoisuudesta ja menetyksistä kärsiville :hug: :hug: :hug:

(.) Eilen illalla kärsin myös kovasta alamaha ja alaselkä särystä, toivon, että johtui vain huonosta asennosta kun kaikki pojat oli sylissä katsomassa piirrettyjä. Mielestäni kipuilu helpotti kun lähdin liikkeelle. Oireita ei edelleenkään kovin ole. Ihmetyttää että kahvi vielä maistuu, se on aikaisemmissa raskauksissa jäänyt heti pois. Pakko varmaan tällä panikoimisella mennä sinne varhaisultraan, mutta en halua mennä liian aikaisin, että sitten varmasti näkyy jos on jotain näkyäkseen.
MiinaJaManu mä testasin ekan haamun 30.5 ja menkoista laskien olisi toi 5+ nyt. Mullakin se voi kyllä vielä muuttua kierto on niin epäsäännöllinen, eikä oviksesta ole tietoa.
 
sero jos kipuilu tulee uudestaan tai alkaa vuotamaan käy tarkistuttamassa ettei ole ku. toivottavasti ei ole :hug: :hug: :hug: :hug: Mutta se on parempi tarkistuttaa ajoissa. Ettei sulla ollut munasarjassa kystä joka puhkesi? Mulla oli silloin kun odotin esikoista, itseasiassa sen kivun takia menin lääkäriinkin. Löytyi 5 cm halkaisijaltaan oleva kystä. lääkäri epäili et olisin raskaana ja keltarauhashormooni aiheuttanut kystän. Ja niin olinkin. Kun kystä puhkesi sit viikon päästä kivut oli kauheat vähän kuten sinä kuvailit, mutta sen jälkeen olinkin oireeton. Mitään vuotoja se ei aiheuttanut.

Mutta jos kyseessä ku niin se voi olla vaarallinen paikka ja mitä varhaisessa vaiheessa se todetaan sen pienimmillä tuhoilta selvitään.

Huurre Olen todella pahoillani :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ihan itku tuli.
Onko kunnassanne järjestetty mitään keskustelu apua km kokeneille? Meillä kuulemma on kun viimeksi jouduin perumaan jo varatun neuvola ajan. en kuitenkaan itse käynyt, mutta jos sinusta tuntuu ettei miehesi jaksa olla nyt tukenasi niin voisit kysäistä ja miehenkin olisi varmaan hyvä käydä juttelemassa jos asia jää vaivaamaan.

Parempaa onnea seuraavaan kertaan, ainakin tiedät että voit tullaa raskaaksi! :hug: :hug: :hug:

on: kipu vähän helpottanut, ei vuotoa. en malta pysyä täältä pois...ihan kuin olisin palstalla turvassa.....odotan vain et kello kulkisi eteenpäin. Näen poikani taas pitkästä aikaa kun tulee käymään sairaalassa ja pääsen itse sinne verikokeisiin (toivottavasti siis pääsen)

Kylläpäs on tosiaan monella alkanut aamu huonosti. Toivottavasti nämä huonot uutiset loppuvat tähän. Stempityksiäja tarrasukkia liiman kera meille kaikille!
 

Yhteistyössä