*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Olipa paljon huonoja uutisia :'(
Voimia kaikille menetyksen kokeneille ja epätietoisuudessa painiville :hug:


).(
Mua on yrjöttänyt nyt koko illan.
Järkyttävä olo. Ei oikeen pysty keskittymään mihinkään tämän olon takia...
Pakko mennä mennä pytyn viereen odottelemaan paheneeko tämä vielä tänään.

T:Neiti, rv 6+1
 
Eikö kellään muulla ole "menkkakipukohtauksia"?
Pelottaa jo valmiiksi ens yö että miten tulee käymään, tuleeko taas sellainen järkky olo keskellä yötä. Yöllä sitä on vielä niin yksin vaikka miehenkin vois herättää, mutta ei se jaksa kun ynähtää mun kivuille :/
 
SERO ei hätää *yrittää rauhoitella*
Vaikka tosin mulla niitä ei oo ollut, ainostaan jos reippaasti nostaa jotain tai aivastaa väärässä asennossa niin vetäsee tuolta alamasusta. Mutta ne siis aina liittyy jotenkin johonkin tekemiseen.

Hienoja uutisia piipiäinen =)
Muakin kauheasti kutkuttais mittauttaa toi hcg, mutta kun ei olla kertaakaan mitattu niin eipä sillä tiedolla mitään tee (ellei sitten ole ihan alakanttiin) ja kun endotin miehelle sitä noin viikko sitten niin hyvä etten taas päässyt johkin lataamoon(semmoinen ilme oli taas..). Tässä perheessä ei nyt sitten testata mitään ja koska testi oli plussa niin sehän riittä piste.....mä olin sit ihan hissukseen

Täällä palstalla on mullekkin kokoajan uutta tietoo ja tieto lisää tuskaa...ja mä oon niin utelias että haluisin tietää kaiken ja heti...nooh..

ON pelkkää hyvää..ei oo pääkipee ei oo oksuolo :D
ja eihän pelkkää hyvää ilman huonoakin...mä en voi syödä enään jätskiä :x :x :x :x
hyiiii...yök! ja sitten mun taas tekis kokoajan mieli kahvia....vaikka kohtuudella olen yrittänyt juoda...nytkin voisin juoda...kokoajan kellosta riippumatta :ashamed:
 
Iso halaus :hug: MiinaJaManu. Kumpa kenenkään ei tarvitsisi kokea tuota menetystä. Haluan muistuttaa, että uusi odotus voi tulla piankin. Muista tulla heti tänne kertomaan :)

Piipiäinen, ihania uutisia. Uskon hyvin, että olet haljeta onnesta. Ajele nyt vain varovasti :)

Sero minulla oli myös viime raskaudessa noita menkkamaisia kipuja. Niitä tuli ensimmäisillä viikoilla (4-5) tosi paljon ja usein kävinkin tarkistamassa että onko vuoto alkanut. Mutta kohtauksiksi en niitä luonnehtisi, vaan enemmän kipuiluksi välillä enemmän ja välillä vähemmän. Muistaisin lukeneeni, että on menkkamaiset kivut hyvin tavallista, joten älä huolehdi.

Itselläni on tuo vuoto pysynyt onneksi lähes poissa. "Kaivellessa" tulee paperiin vähän rusehtavaa, mutta housuihin asti ei ole tullut. Maha kyllä kipeytyy liikkuessa ja tulee sellaisia repäisykipuja tuohon navan luokse. Tosi paljon kyllä nuo kipuilut pelottaa ja mieli on aika apea. Tekisi kovasti mieli mennä tarkastuttamaan, että kaikki on kunnossa, mutta eihän siellä vielä mitään oikein näy. Varhaisultran olen tilannut, mutta se menee juhannuksen jälkeen.

Onko muilla noita repäisykipuja? Entä oletteko huomanneet liikunnan aiheuttavan masukipuja?

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus rv 5+4
 
Helmiläinen: Mä taidan pyytää miestä pian poistamaan nettipiuhat tästä talosta.. kun sitä vaan lukee pelkkää keskenmenopalstaa kaikki päivät ja miettii mitä tuleman pitää. Vaikka nytkään ei ole päivän aikana ollut mitään hälyyttäviä kipuja, pieniä nipistyksiä vain.
Jotenkin vaan sisäinen aavistus sanoo et pian tapahtuu jotain.. en tiedä miksi sellainen "kutina" nyt on tullut :/
 
HELMIHAAVE: Mulla ainakin kaikenlaisia mahajomotteluja ja repäisyjä tuntuu, varsinkin nopeissa liikkeissä.

Voi yrjö tätä olotilaa nyt :x :x :x :x :x :x
Eka päivä kun ei voi edes ajatella kahvia.. On muuten eka raskaus missä alkanut kahvi etomaan..
 
Sero Mä luulen et se on just sitä että jos jotain tapahtuu niin se on ollut sitten jo ennakoitavissa, ettei ihan "yöstä" tule ja sitten "mukamas" olisi vahvempi kestämään jälkiseuraamukset. Tai emmä tiedä tässä pehmenee joo pääkin :ashamed:
 
kahvi ainakin maistuu mulle, ei olenkaan tee pahaa =) Mutta ruokahalua ei ole, mutta jotain olen yrittänyt syödä.. Omena maistuu ja mandariinit ja tomaatit :) Ja vettä olen muistanut juoda mahdollisimman paljon.. No vessassa tulee laukottua usein...
Ihania uutisia piipiäinen
:heart:
 
Reissu on ajettu ja piti oikein ravistella itteä etten oikeasti ajanut ojaan. Niin onnellinen olen, tietty vielä voi sattua mitä vain, mutta paremmalta tämä kuulostaa kuin viime kerta.
Ei se voi pitää paikkaansa muuten että se arvo kaksinkertaistuu joka toinen päivä koska jos viime pe se oli 94 niin su se ois pitänyt olla 188....ti 376 ja huomenna siis 752.....vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Kaksinkertaistuuko se joka päivä? Koska nyt se arvo oli melkein 1500...?

Kun tulin kotiin, koin kauhunb hetket...samalla tiellä missä itse olen ajanut hirvikolarin oli auto lytyssä. Todennäköisesti oli ajanut hirven kanssa koska tuulilasi mäsänä ja konepellillä kunnon lommo. Autoa oli juuri asettelemassa hinurin kyytiin, poliisit ajoi vastaan. En nähnyt toista autoa enkä kyllä hirveäkään, varmaan oli raivattu jo pois.
Ihan itku tuli kun mietin muutaman vuoden takaisia kauhun hetkiä :'( :'( :'( :'( Vollotin koko matkan kotiin saakka, mies jo soitti ja säikähti että olin taas ajanut kolarin. Onneksi en nähnyt itse tapahtumaa, en olisi varmasti voinut jatkaa ajamalla matkaa.
Tunteet ovat erittäin pinnalla....

Kaikille halin tarvitsijoille suuren suuret :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Repäisy kivut ja menkkamaiset kivut tuntuvat kuuluvan asiaan, itselläni on niitä ollut aikaisemminkin ja tuntuu nytkin olevan. Koiran kanssa kun kävin lenkillä niin alkoi jomottamaan alamahaan, kunhan vuoto pysyy poissa niin siinähän jomottelee ja repii...mä kestän, kunhan pienellä kaikki hyvin :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Täällä kans uusi mahdollinen helmikuun odottaja kurkkii :D Laskettu aika ois 18.2 mikäli viiva on todella viiva vielä huomena. Mulla mahtaa olla sama tilanne ku MintCandylla että varhasilla päivillä jo näyttäny hailakkaakin hailakkaampaa viivaa, menkkojen pitäis alkaa huomena tai pe.

Näin tosiaan unta että raskaana ollaan ja aamulla sitten unen pöpperössä tein ovistestin ku ei ollu muutakaan ja selvä plussa pärähti. Tuo siis eilen ja tänään sitten olen tehnyt pari r-testiä joihin molempiin piirtyi heikko viiva, mieskin sano etä jotain siinä näkyy mutta katotaan nyt miltä rupeaa näyttämään :p Harmittaa oikeastaan tämä oma yli-innokkuus testien tekoon mutta minkäs teet :LOL:

Suuren suuret pahoittelut km:n kohdanneille, itselläni myös takana keskeytynyt km viime vuoden lopulla :hug: Mutta aika on auttanut ja nyt ihmeissäni olen ku unen myötä vasta ole nalkanut ynnäämään viimeaikaisia oireita...
Mutta jorinat sikseen, mä ilmottelen aamutuimaan kuin kävi,lisätäänkö listalle vai ei :wave:
 
Täytyy nyt varmaan yrittää rauhoittua niin kauan kun ei vuotoa tule. Just pari minuuttia sitten otin jalat alleni kun tunsin jotain lorahtavan, ei ollut muuta kun valkkaria. Sydän kyllä jätti yhden lyönnin vähintään väliin. Tää on niin kamalaa aikaa kyl :/

Ens torstaina sitten se ultra, jospa se rauhoittaisi hetkeksi, jompaan kumpaan suuntaan, mikä onkaan sitten lopputulos :)

Täällä siis 5+5
 
Sero Yritä sinäkin rauhoittua...niin paremmin sanottu kuin tehty...tiedän :saint:
Minullakin ensi to ultra, tosin hoitaja jo varoitteli et varmaan ei sykettä vielä näy (viikothan on silloin 6+1), mutta ainakin näkyy missä raskaus kasvaa...Ei malttaisi millään odottaa sinne, vaan turha aikaistaakaan aikaa koska raskaus näin alussa
 
Heippa kaikille
Mulla on myös saman tyyppistä mahakipuilua kuin Serolla. Tuntuu, että kipu vaan yltyy. Ihmetyttää kun alussa oli etovaa oloa, mutta ei enään sitäkään. Pitäisi rauhoittua, kun ei näillä viikoilla 100% varmuutta saa edes ultralla. Toi kipuilu vähän pelottaa ja valkkaria tulee kanssa niin, että saa alvariinsa tarkistella ettei vuoto ala. Tää on ihan kamalaa, tuntuu, ettei ajatus pyöri missään muualla kuin vauvassa ja keskenmenoissa ja tuulimunissa
:(
 
On sitä melkonen ku ennen viittä herää muka vessahätään ja pakkohan se testi oli sitten tehdä niinkin aikaisin ettei "hyvät" istukkahormoonisatsit valu hukkaan :saint:

Mutta siis auttakaa epävarmaa, kävin jo yhteen toiseenkin ketjuun laittamassa tän kuvan ku todella vaalea viva piirtyi tuohon testiin..



ja testin teossa tapahtui vielä semmoinen kömmähdys että pidin sitä vain 5sekuntia purkissa ja otin pois ja sitten luin uudelleen ohjeet joissa käskettiin pitää 3-5minuuttia :headwall: Testi on Prismasta. Pitänee käydä apteekista hakemassa kunnon testi kunhan joutais.
 
kattimam kyllä minä ainakin unisilla silmilläni olen näkevinääni hailakan viivan testissä. Jätitkö pissan talteen että saat samasta pisusta tökittyä uuteen testiin :D
Mutta siis kyllä uskaltaisin jo sinua onnitella, mutta tiedän että oman mielenterveyden kannalta halaut vielä testata :D

lilo myös täällä tuota kipuilua oli yöllä ja valkkaria valuu....luulenkin et mulla saattaa olla hiiva...pitää varmaan nyt kuitenkin käydä lääkärissä ennen ensi torstaita.

Nyt alkaa pelottaa kuitenkin, eilisestä hyvästä arvosta huolimatta....edellinen km oli 5+2....



P.S kävin viemässä miehen töihin ja pikku tiellä eteeni pomppi ihan pikkuin jänis (varmasti oli pentu vielä ellei ollut sit jonkun lemmikki pupu) Herranen aika kun jäi pomppimaan auton eteeni ihan paniikissa et mikä toi iso peltinen laatikko oikein on. Mulla tuli ihan itku kun yritin puhua sille (joo kuuli varmaan kun istuin autossa ja ikkunat oli kiinni :D ) et pompi nyt takas emos luo metsään, älä pompi täällä tiellä.

tosiaan aika tunteikas olo, sen jotenkin huomaa.....ja yökkötys alkoi sit aamulla. Kuvottaa kaikki, ei voi ajatella mitään laittavansa suuhun ja aamulla tajusin etten ole syönyt kunnon ruokaa pariin päivään. ei tee mitään mieli, leipäpaloilla ja salaateilla olen elänyt nyt pari päivää....pitäis varmaan alkaa tarkkailemaan ruokavaliotaan.....vaan nyt oikeesti en voisi syödä mitään :x :x :x :x

Pakko laittaa kun vielä ei ole vaihtunut 5+1 :saint:
 
Huomenta,

täällä ei ihmeitä. JOtenkin ihan kökköfiilikset, muksut huutaa toisilleen ja leikit on lähinnä riehumista. Ekan kerran olo,et onko täs mitään järkeä... :ashamed: mulla on hermo niin pinnassa kun kaikki neljä pistää ranttaliksi :(

Petite ja mimmi 6+3
 
Huomenta.

Olen aika tappiomielialalla täällä. Tein aamulla RFSU:n testin, eikä siihen tullut minkäännäköistä viivaa. Eli ilmeisesti hcg:n eritys on loppunut, tai ei ainakaan ole lisääntynyt. Nyt juilii alavatsaa menkkamaisesti. Luulen, että saan poistua pinostanne aika pian. :(
 
MolliMelooni :hug:
kattiMaM mä tein muutaman ton merkkisen testin, silloin kun plussasin ja vaikka tein ohjeen mukaan niin viiva oli tosi hailakka, apteekin omaan tuli paljon selvempi viiva. Eilen vielä piti tehdä tollanen testi kun häiritsi ne haaleet viivat silloin alussa ja eilinen oli sitten kunnon tumma viiva.
(.) Jotenkin on sellaiset fiilikset ettei tästä mitään tule, ei ole oireita enään ollenkaan. Onko kenelläkään kokemusta oireiden loppumisesta näin varhaisilla viikoilla, voiko olla muuta kuin km. Ainoa mitä on niin vatsa on kipeä ja sitä juilii, sekä selkää myös. :(
 
MolliMelooni :hug:

Lilo Mä oon kahes ekas raskaudes ollut hyvinkin hyvinvoiva alkuraskauden,ekasta oksensin kolmena iltana peräkkäin ja se oli siinä,kuopuksesta kerran ja se oli siinä.Ei kummassakaan mitään väsymyksiä,syömään pystyi ihan mitä vaan,et kyllä on hyvinkin mahdollista et oireet loppuu ja silti kaikki onn hyvin =)

ON:Tänään ollu taas astetta parempi aamu,oksentaa ei oo tarvinnu,mut heikko olo on,pari banaania oon alas saanu.Väsymys on ihan hirveetä,pakko nukkuu päikkärit ja silti eilenki nukahdin sohvalle ysin maissa |O


 
Zuh
Alkoipas tämä päivä huonoissa merkeissä ikäviä uutisia lukiessa. Tämän pinon ylläpito on muuten mukavaa, mutta nimien poistaminen listasta on aina yhtä tuskaista. Voi kun voisitte kaikki pysyä mukana :heart: Voimia huonojen uutisia saaneille, elämää voi vain jatkaa eteenpäin. Vaikka elämä potkii joskus päähän, ei auta kuin potkia takaisin.

Helmihaave: Minun muistilapussani lukee kohdallasi vain "närästys?". Sen verran oli uutta tekstiä. Mutta muistaakseni kärsit pahoinvoinnista joka helpotti kahdella tyynyllä? Voi hyvinkin olla närästystä, pahenee yleensä huomattavasti makuulla ollessa, jolloin hapot "valuu" kurkkuun.

Firefox: Suuronnittelut, pysythän mukana, joohan?!?

Pojatx2: Vauvatarvikkeista -> ei ole vielä tullut mitään ylitsepääsemätöntä intoa. Tosin on niin heikko olokin ettei shoppailu kiinnosta senkään puoleen. Mutta kyllä se vielä iskee..

Sero: Siskollani oli alkuraskaudesta sellainen kohtausmainen kova kipu, kertoi että synnytyksen loppuvaihe koski yhtä kovaa. Neuvolasta oli sanottu että jos ei vuoda tai jatku pitkään niin ei hätää. Eli sinänsä ihan normaalia. Itselläni jatkuvia menkkakipuja, joista en ilman raskautta joutunut kärsimään käytännössä koskaan. Jesh..

KattiMaM: Kyllä minäkin jotain viivaa näin. Mutta testailehan toisella testillä huomenna niin pääset toivottavasti pinoutumaan!

Oma napa: Helsingin reissu heitetty eilen ja aika naattina olin kun kotiin päästiin. Nukuin miltei koko tulomatkan, tosin oli kellokin jo tämän päivän puolella. Nyt aamulla kostautuu, viestejä lukiessa tullut yltä jo kahdesti ja töissä ollaan..
Aika sekava olo, olen jotenkin niin väsynyt ja pahoinvoiva etten oikeasti jaksa huomioida pieniä nippailuja ja tuntemuksia. Kun pysyy jaloillaan ja pystyy syömään niin on enemmän kuin onnellinen. Nestedieetiksi menee elämä muutenkin, en pysty syömään kiinteätä ruokaa paljon mitään. Eilen Ikeassa söin 10 ranskalaista ja 4 lihapullaa -> tuli stoppi. Uusi motto siis onkin: vähän ja TOSI usein. Uhhuh, oispa jo viikonloppu niin voi MAATA kaikki päivät. Onneksi mulla on niin kultainen mies että ymmärtää. Tosin meidän talo on jo melkoinen sotkula, sille olisi pakko saada jotain tehtyä.

Zuh & Naatti, 6+5
 
Huomenta!

Voi Zuh sun vointias :( Ootko jo kokeillu b-vitamiinia? mulla se auttoi edellisessä raskaudessa ainakin hieman.. voimahali :hug: koitahan kestää!

Kaikille muille myös ISOT voimahalit :hug: :hug: :hug: jotka saaneet huonoja uutisia, niitä ei oo kyllä koskaan mukava lukea, tulee niin paha mieli teidän puolesta! toivon, että nähdään teidät odotuspuolella pian uudestaan...

Ja uusille Tervetuloa!! :D

Sitten vielä vähän omaa napaa: Tää kuulostaa nyt tosi tyhmältä, mut onko ihan mahdotonta, että jo tässä vaiheessa voi alkaa liitoskivut??! :eek: Mulla jomottaa häpyluu koko ajan, välillä vähän vähemmän ja välillä taas enemmän..mut mietein et voiko se edes olla vielä sitä vai mikä ihme mua vaivaa?! Kiitos viisaammille jos jaksatte vastata.

Nyt ei muuta kun ylös, ulos ja lenkille. Mukavaa päivänjatkoa :D
 

Yhteistyössä