*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Voi kauhistus, miten kamalia hetkiä täällä on ollu eilisiltana ja yöllä :( :( :(
:hug: Huurteelle ja muille km:a epäileville! Mäkin haluan rohkaista vielä, että ei sitä koskaan tiedä... itellä tosiaan oli km viikolla 7 ja silloin lorisin menkkamaisesti verta, oli just niitä kuumia aaltoja ja kamalat selkäsäryt. Seuraavalla viikolla ultrassa löytyi kuitenkin toinen sikiö, eli toinen oli tullut itsekseen ulos ja siitä jäi valtava hyytymä kohtuun,joka vuoteli sitten seuraavan 10 viikon aikana vielä pois,mutta terve tyttö syntyi seuraavana keväänä... Eli jos epäilette yhtään km:a, niin äkkiä lääkärille ja ultraan :wave: Mie tein sen virheen,että kärsin tuskissani töissä (olin työharjoittelussa enkä uskaltanu kellekään sanoa mitään) ja varasin vasta yksityiseltä ajan sitä varten,että tarviiko tehdä kaavinta. Ilo oli kyl sanoinkuvaamaton,kun ei tarvinnu ja vielä pikkutyyppikin löytyi.

Omaa napaa... aamuisin paha olo on voimakasta,en taaskaan yrjönny mutta sellasta kakomista ja kaikki hajut tekee pahaa. Sain vielä eilen illalla miehen kanssa turhasta asiasta riidankin aikaiseksi ja ikävä olo sen suhteen... :ashamed: Kohta pitäs lähteä viemään tota kuopusta sinne lääkäriin,moneskohan ab-kuuri lie onkaan, varmaan jo parikymmentä syöty pienen elämän aikana. :/

Parempaa päivää kaikille!

 
piipiäinen: Kipu tuntui ihan molemmin puolin, ei vain toisella puolella. Eikä nyt jälkeen ole tuntunut kuin pientä arkuutta alavatsalla ja sellaista pientä nipistelyä, mutta ei varsinaista kipua. Munasarjat ultrattiin viime kuussa, mutta voisko kysta sitten tulla nopeastikin, koska sillon kun ultrattiin kaikki oli kunnossa?
Vuotoa ei ainakaan vielä ole ja ne vähäiset raskausoireet on edelleen olemassa, rintojen vähäinen arkuus ja mahan turvotus.

Aikastavalla tuo yöllinen kipuilu pelästytti, vaikka se on kyllä taivaantosi että yöllä kun tuntee kipuja niin ne voi tuntua suuremmilta mitä päivällä, kun on muutenkin ihan sekaisin :D
Mulla on ens viikon torstaina ultra, täytyy nyt tämä päivä seurailla tätä olotilaa tai odotella vuotoa.
Eikös yleensä km ala pienellä vuodolla ja sen jälkeen vasta tulee kivut? Mulla kun oli ensin vain kipu.. vuotoa ei vielä ole ollut. Yöllä olin kyllä ihan varma ettei masuasukki voi hengissä siitä selvitä..
 
Kiitos kaikille tsempityksistä! Ootte ihania! :hug:

Soitin klinikalle, jossa ollaan oltu hoidoissa. Sieltä sanoivat, että ei tarvi tulla näyttää tms. jos oireet samanlaiset ku normaalisti menkkojen aikaan. Sit jos ei burana auta yhtään, niin sit pitää mennä. Hyvä niin! Enköhän tässä pärjää jotenkuten.

Meillä on pakkasessa vielä kolme pientä huurunenää eli alkiota. Niitä sitten yksi kerrallaan yritetään sulattaa ja kokeilla myöhemmin, josko niistä joku selviäis matkassa loppuun asti.
Toivottavasti selviää...koska meillä on ollu kaks hormonihoitoa, jotka on ollu mulle elämäni rankimpia kokemuksia, enkä enää koskaan niihin uudestaan lähde. Nyt kun alkioita on jäänyt pakkaseen niin niitä voidaan kokeilla pienen tukilääkityksen avulla normaaliin kiertoon sitten kun itse jaksaa taas yrittää. (Toki ei ole varmaa selviääkö alkiot pakkasesta mut toivottavasti edes joku niistä)
Että tämmöstä meillä lyhykäisyydessään.
Luomusti emme tule koskaan saamaan lapsia, koska miehellä on vain muutamia siittiöitä.
Mutta, onneksi on olemassa apua, josta toivottavasti joskus on tiedossa meille myös lopullista iloa!
Nauttikaa ihmiset lapsistanne ja iloitkaa raskauksistanne!

Huurre
 
Voi ei..tää päivä ei oo kyllä todellakaan lähteny hyvin käyntiin kovinkaan monella :'( Tosi paljon :hug: :hug: :hug: ja voimia kaikille km epäileville, mutta käykää ihmeessä tarkistuttamassa asia ennen kun luovutatte!!

Täällä alko kans aamu milläpä muullakaan kun vuodolla :( ei kylläkään mitään suurta sellaista mut joka ikinen kerta se vaan pelästyttää..kamalaa tää odotus :(

Sanotaan, että kaikki kivut ja pienet vuodot voi olla ihan vaarattomia, mutta tiedän kyllä teidän tunteet, ettei oo helppoa olla ajattelematta heti pahinta.

Oon aina ollu sitä mieltä, että kaikilla asioilla on tarkoituksensa, mutta kyllä sekin ajatusmaailma alkaa pikku hiljaa muuttumaan kun lukee teidän juttuja :'( Miks meitä pitää koko ajan pelotella jotenkin..?!

Voimia paljon kaikille odotukseen ja toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin!!!

Happy 5+1
 
Tippa linssissä luin teidän juttuja, kylläpä monella on ollut vaikeeta. Itse tulin vaan kertomaan Petitelle ja muille "tutuille" että en pääse helmikuisiin. Eilen olin ultrassa ja munasarjat pco-tyyppiset, lääkäri ei kauheesti antanut toiveita luomuraskauden suhteen. Syksyllä tulee vuosi ilman ehkäisyä täyteen, että jo senkin perusteella hoitohin pääsisi mutta katotaan nyt..
 
Ella-83: Älä ollenkaan lannistu, minulla myös pco-tyyppiset munasarjat ja nyt jo kaksi ihanaa luomusti tullutta tyttöä ja nyt taas meneillään luomusti alkanut raskaus. Kyllä se on hyvinkin mahdollista:) Tsemppiä yritykseen, toivottavasti onnistuu.

Ja voimia kaikille huonoja uutisia saaneille, toivottavasti joillakin asiat kuitenkin vielä hyvin :hug: :hug:
 
:hug: Ellalle, varmasti nyt tuntuu synkälle mutta älä luovuta vielä :hug: Tsemppiä myös muille vuotelijoille!

Käytin tota pikku-ukkoa lääkärissä ja tulehdushan siellä oli, nestettäkin löyty ja lääkäri ei sanonu kuulon alenemaan mitään. Eli pitää neuvolassa tarkistuttaa asia. :/
 
Ompas täällä tapahtunut ikäviä illan ja aamun aikana. Isot :hug: :hug: :hug: kaikille.

Petite: On se vaan aina ikävää kun lapsi sairastaa. Varsinkin pieni lapsi joka ei oikein osaa kertoa mihin sattuu. En kylläkään nyt muista minkä ikäinen sulla olikaan!? :ashamed:

Omaa napaa: Flunssa alkaa helppottaan. Mutta tää väsymys |O Mutta senkin kestää kun tietää mistä se johtuu. "Kohta" ollaankin väsyneitä parkuvien tissiä huutavien vauvojen kanssa :LOL: :LOL: :LOL: .
En millään jaksasis odottaa ekaan neuvolaan. Mites muuten millon ne sydän äänet rupes kuulumaan doplerilla neuvolassa? Laskin et mulla olis viikkoja silloin kun on neuvola 7+2.

randa ja hippunen 5+2
 
Voi kurjuus. Voimia kaikille huonojen uutisten ja epävarmuuden kanssa eläville. :hug:
Onpas ollutkin paljon ikävyyksiä illan ja aamun aikana. :(

Ella83: Älä heitä toivoa ihan kokonaan. Mulla on myös pco-tyyppiset munasarjat. Ekaa lasta tehtiin hormonihoidoilla reilun vuoden verran, mutta nyt sai toinen alkunsa ihan luomuna sen suuremmin yrittämättä.

randa: Ultralla pitäiis näkyä syke viimeistään siinä 7+ viikoilla, mutta dopplerilla kuuluu jumputukset mahdollisesti vasta 10+ viikoilla.

-Molli 4+1
 
Ikäviä uutisia täällä ihan liikaa... :( Mut paljon voimia kaikille km:n kokeneille ja sitä pelkääville:hug: Varsinkin Huurteelle parempaa onnea tulevaisuuteen.

Minullakin oli yöllä jotain epämääräistä jomottelua alapäässä ja olin jo kauhuissani et tässäkö tää nyt oli.Aamulla ei kuitenkaan enää ollut kipuja,eikä oo tullut verta.Yhden km:n kokeneena tietää jo mitä odottaa.

Ella83 mulla kans pco ja nyt oon toisen kerran luomusti raskaana =) mut onhan pcolaisilla suurempi km:n riski.Mut mä en jaksa sitä kauheesti ressata.Kannattaa pudottaa painoa,jos on ylimääräistä,mulla ainakin auttoi.

Täällä kans väsyttää koko ajan |O |O ,eikä mitään oikeen jaksais tehä.Huono olo on voimistunut aamuisin mut ei oo vielä tarvinu onneks oksentaa. :x Ruoka mielessä koko ajan,ei kyllä tarvis olla :/ Kohta turpoon ku pullataikina :whistle:
Niin ja finnit naamassa vaan lisääntyy.Ei sais valittaa,vaan pitäis olla oireista onnellinen...
Pääsis äkkiä sinne ekaan ultraan (23.7).

Nennu & itunen 5+6
 
kävin sit tänään verikokeessa, ottivat ihan mukisematta. en vaan tiedä ennätänkö saamaan vastausta tänään kun sanoi et labra menee kiinni? Ajattelin et jos illalla soitan päivystykseen ja kysyn jos vastaus näkyisi.
Nyt ei kyllä enää kipuile eikä vuotoakaan ole esiintynyt eli toivoa on niin kauan kun kuulen sen arvon....

Ihana oli nähädä poikaa pitkästäaikaa ja saimme hyviä uutisia epikontrollista. Poika tuleekin sit jussiksi kotiin, ihana kun on sit koko perhe koolla yhtäaikaa, toivottavasti myös pikkuinen piipiäinen on matkassa mukana :saint:
 
Huh huh mitä täällä on tapahtunut :hug:

Paljon paljon voimia kaikille vuotajille ja keskenmenoa pelkääville. Epätietoisuus on kyllä pahinta. Ei taida olla oikeita sanoja lohduttamaan :'(

Itselläni ilmaantui huonovointia viikonloppuna. Aaltoilevasti päivällä ja illalla pahemmin. Kun kallistaa pään tyynylle, niin silloin se etominen alkaa. Onneksi huomasin, että kun laittaa kaksi tyynyä eli pää on vähän normaalia korkeammalla, niin olotila helpottuu. Mikähän ihme tuokin juttu on :headwall:

Vuotelua on täälläkin, valitettavasti. Eilen illalla tuli verta pyyhkiessä ja tänään vähän rusehtavaa vuotoa. Kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon, niin kyllä on tunteet sekaisin. Lupasin itselleni, että otan tämän uuden raskauden rauhallisesti ja yritän olla asiaa ajattelematta. No, eilen kun tuli vuotoa niin iski kamala hätä päälle ja hyvä etten pyörynyt siihen paikkaan. Eli hyvin rauhallisesti osasin ottaa :LOL:
Pelottaa kyllä kovasti ja vaikka huonoja olojakin on ollut, niin nyt tuntuu että huonosti käy tämänkin kanssa :´(. Ei auta muu kuin odottaa, höh.

Paljon voimia ja tarrasukkia kaikille. Toivotaan että kaikkien masuasukit pysyy matkassa ja vuotelut on vain peloittelua ja muistutusta meille, että täytyy ottaa rauhallisesti ja pitää itsestä hyvää huolta.

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus rv 5+4
 
Ihana, kun jo ensi vuodelle näitä pinoja! Ihan pakko oli tulla vaklaamaan ja lueskelemaan tekstejä. Jotenkin tuntuu, että omakin odotus ihan alussa vieläkin... Tai siis.. äh, tuntuu ettei tämä tästä etene mihinkään. Mutta eiköhän se viimeistään synnytyksessä tunnu että raskaus käytynä :)

Eli hei vaan kaikille syyskuun pinosta! :wave:

Tsemppiä kovasti, on niin elävänä mielessä vieläkin tuo alkuaika. Oireet, oireettomuus, pelot, tietämättömyys... Kaikki. Äkkiä se aika näköjään sittenkin menee. :) :flower:

Roona&Tahvo syyskuisista ja rv 27+2
 
Täällä ei ole mitään vuotoja, valkkaria tullut ehkä aavistus enempi kun normaalisti, mut laitoin pikkuhousunsuojan niin vuoto on ihan normi väristä kuitenkin :)
Kipuja ei ole hereillä ollessa ollut kun tasaista nippailua munasarjoissa, väsymystä, joka todennäköisesti johtuu ainakin osittain viime yön kohinasta mitä pidin yksikseni täällä kipuineni ja sen jälkeen tuli stressikohtaus ;)
Tänään on myös hiukan ällöttänyt, mutta ei oksettanut, sekin todennäköisesti johtuu siitä että on "krapula" kun nukuin niin huonosti viime yön.

Onko menkkajomotukset ja nippailut ihan normaaleja koko raskauden aikana vai miten teillä yleensä on ollut? Tuleeko jonkun tietyn viikon enempi, sitten hiljaiseloa vai onko ihan säännöllistä?
 
Soitin vastauksesta mutta ei ollut vielä valmis. Hoitaja sanoi et soita tunnin päästä uudestaan...jännitys pitkittyy...vuoto onneksi pysynyt poissa. Maha on vaan vähän sekaisin, varmaan tästä jännityksestä.
Pidättehän peukkuja mulle...paljonkohan se arvo pitäis nyt olla...jotain 1000 luokkaa?
Vai miten se nousi...kaksin kertaistui joka toinen päivä? vai miten se meni?
 
1479
ETTE USKO MITEN ILOINEN OLEN, IHAN ITKU TULI kun hoitaja sanoi että olet vahvasti raskaana :saint: :'( :saint: :D :D Itkettää......olen niin onnellinen!

Kipuja ei ole...mietinkin että olisko kipujen syynä voinut olla kun lopetin tupakan polton viime viikolla kun sain tietää et olen raskaana. Ja maha ei ole toiminut sen jälkeen (suolen laittoi aina liikkeelle aamu kahvi ja tupakka). Tänään sit maha alkoi pikku hiljaa toimimaan ja meni vähän jo sekaisinkin...olisko se massa aiheuttanut kipuja?
Tiedä häntä, mutta nyttoivon et vuotoa ei näkyisikään ja kivut pysyvät poissa. Ensi torstaina sit ultraan....
Hyvin on siis 94:sta lähtenyt nousemaan.....

 
Minä vuodan edelleen ja hyytymiäkin tullut,että kyllä se taitaa olla minun osaltani ohi. :(
Ensi viikon tiistaina vielä ultraus,että kaikki on tullut pois itsestään.

Toivotan kaikille oikein paljon tarrasukkia matkaan ja :hug: kaikille tarvitseville =)

p.s voitte poistaa minut etusivun listalta :wave:
 
Siis mä olen enemmän kuin onnellinen. Mulla olis esittely keikka illalla jonne pitäis lähteä ajamaan, onneksi sain hyviä uutisia, mutta toivottavasti en aja ojaan kun olen niin onnellinen :heart: :heart: :heart:

tämä palsta on muuten aivan ihana ja te olette ihania. täälät saa tukea ja rohkaisua ja saa purkaa tuntojaan kun muille ei vielä voi puhua, en ole kertonut asiasta vielä ystävilleni
 
HUURRE :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Paljon VOIMIA ja JAKSAMISTA ! Täällä pidetään peukkuja uuden huurrenenän puolesta, sitten kun aika koittaa! :hug:


MiinaJaManu Ei vaan mitään pysty sanomaan :hug:

Kauheesti huonoja uutisia :(

 

Yhteistyössä