*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Miten voi väsyttääkin näin paljon?! Hyvä etten pystyyn nukahda :whistle:
Lisäksi vähän ikävästi sattuu oikealle puolelle alavatsaa... Täytyy varmaan mennä tapaamaan lääkäriä, jos tää ei tästä helpota... Yllättäen neuvolan terkka just tän viikon lomalla, joten pakko mennä päivystyksen kautta... :(

Mä en taida haluta tietää sukupuolta tällä kertaa. Kuopuksen kanssa käytiin 4d-ultrassa, kun epäiltiin vikaa istukassa ja samalla saatiin tietää, että poika on tulossa...

 
Varovasti taidan tulla tälle puolelle..
Terveisiä vain lapsettomuuspalstalta!

Viime keskiviikkona tein elämäni ekan plussatestin. :)
Se on jo puoli voittoa, vaikka pelkään koko ajan, että tää menee kesken.
Meillä takana 9 vuotta yritystä ja pari vuotta hoitoja.
Toisesta rankasta hormonihoidosta siis tuloksena tämä eka plussa :)

Raskauslaskurin mukaan laskettu aika olis 8.2.2010
Tällä hetkellä siis viikkoja tasan viisi.
Oireita: nivustaipeita särkee ajoittain todella paljon, rinnat pikkasen arkana.. jotkut hajut tuntuvat epätavallisen voimakkailta.. Näiden lisäksi ajoittain sellasia oloja, että menkat alkaa just.
Epävarmuutta siis piisaa ja pelko keskenmenosta on koko ajan läsnä.

Varsinaista pahoinvointia ei ole vielä ollut. Luulempa, että ehdin senkin kokea, jos raskaus etenee. Sisko on viikon edellä (rv 6) ja oksensi tänään eka kertaa.
Toivon sydämestäni, ettei mun tarvii alkaa halailemaan pönttöä ainakaan joka päivä.
Kuitenkin, kaikista eniten toivon, että tää pikku aarre jaksais matkassa loppuun asti. :heart:

Mukavaa iltaa kaikille! :)

Huurre rv 5 tasan
 
Huurre-80 oikein paljon onnea plussastasi :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: ja tarrasukkia mukaan matkalle :saint:

Mä lähden taas nukkuun...on tää niin ihme kämppä kun ei saa rauhassa edes päikkäreitä nukkua kun kokoajan joku on äitiä vailla :saint: ei siis ihme et väsyttää |O

Mä ajattelin et nyt ei kysyttäis sukupuolta etukäteen (näin päätin neljännenkin kohdalla ja me oltiin ensin menossa lapsivesi tutkimukseen ja kirjoitin kaavakkeeseen ettei haluta tietää sukupuolta. Ei oltais haluttukaan. Tutkimusta e kuitenkaan tehty, tehtiin vain ultra. Mutta sitten kun ultrassa piti ravata niin usein ja kerran lääkäri kysyi et onko kysyttävää niin ihan vahingossa lipsautin et kumpikos on...ja sen jälkeen kysyin sit joka kerta) :saint:
 
Paljon onnea Huurre :)
Me ei aiota selvittää sukupuolta, ensimmäisestä se oli yllätys, toisesta me tiedettiin etukäteen, että tyttö tulee ja nyt tuntuu, että yllätys loppuun asti on kiva....tosin saattaa mieli vielä moneen kertaan muuttua matkan varrella.
Mä olen tässä pähkäillyt tota alkuraskauden ultraan menoa, en ole muissa raskauksissa ollut.. mitä se suurinpiirtein kustantaa??
Hyviä vointeja kaikille.
 
Huurre: Ketään väheksymättä, mutta juuri teille toivon että saisitte pienokaisen syliin asti. 9-vuotta odotusta on kunnioitettava aika :)

Täällä ei juurikaan mitään oireita raskaudesta, en edes ole enää varma olenko raskaana kun ei miltään tunnu eikä missään. Mut kai tässä vielä ehtii jos jonkinlaista kremppaa tulemaan, täytyisi nyt vaan yrittää nauttia olosta, mutta oon niin stressiherkkä että en pysty. Käyn kokoajan kierroksilla henkisesti ja sitten se johtaa siihen että kaikki asiat tuntuu kaatuvan niskaan vaikkei oikeasti mikään kaadu. Ei osaa vaan relata kun kokoajan tarvii olla niin stressaantunut ja jos ei muuta niin ainakin kuvitella kaikkia asioita itselle tapahtuvaksi :D

Ai niin, loppuun vielä tämä tärkeä tieto 5 +3 ;)
 
Kylläpäs täällä on nyt vilkasta.. Hyvä niin!

Nyt on sitten niitä oireita joita kaipasin, lähes jatkuva kuvotus (suomen kielellä olen vielä selvinnyt, sitä norjaa en niin välittäisikään pöntölle puhua), armoton väsy ja palelu mistä joku muukin mainitsi.

Neuvolaan soittelin tänään, viikon päästä ultraan =) josko selviäis raskausviikot ja se laskettu aika samalla. Heinäkuun alussa sitten neuvolaan ja vielä kesän aikana np-ultra.

Sukupuolta mä en halua tietää etukäteen, oma tuntemus on tähän mennessä osunut molemmissa aiemmissa kohdilleen ja mulle on ihan sama kumpi tulee ja haluan sen vasta pikkuisen saavuttua tietää. Veikata saa kuka ken tahtoo, mutta ultrasta ei udella.

millie
 
Huurre kunnioitettava aika yritystä takana, paljon onnea plussasta =)

kiitos tsempittelyistä. tänään ollu aika masis päivä, välillä tosin tuntuu et kyllä vuotoa pitäs tulla housuihin asti enemmän ja kovempia kipuja entä hetkittäistä nipistelyä, et olis vakavaa. mut en tiiä, verenvuoto säikäyttää kyllä.. tänään tullu veristä limaa veski käyntien yhteydessä, välillä tuntuu et aika paljonki.

huomennapa tämä selviää, kunpa olis harmitonta ja kaikki niinku pitää.

tulen kyllä sit ilmotteleen ku kotiin pääsen, et mitä siellä sanottiin.
 
Kopioin nyt suoraan tän tekstin tuolta toisesta pinosta.. ei vaan jaksa kirjoitella. yritän palailla linjoille mahdollisimman pian..

Antakaa anteeksi omanapaisuuteni mutta ei pää pelitä. kuumetta ei enää oo mutta niin voimaton olo että kun vessaan kävelee niin tuskanhiki tippuu otsalta.. kyllä toi tauti vei mut aika heikkoon kuntoon! Kiitos kaikille tsempeistä! Ootte ihania!! :)

Kaikille tasapuolisesti :hug: jotka tarvii.. jäi mieleen marjutin vuotelu ja oli vissiin joku muukin.. pidetään peukkuja että kaikki olis hyvin. hengessä mukana!
ja uusille tervetuloa!

minulla olisi huomenna alkuraskauden ultra.. vähän jännittää ja pelottaakin mennä että onko kaikki hyvin.. :( ja vähän huolettaa tää oma sairastelukin. että miten näin äkäinen tulehdus vaikuttaa sit tuonne vauvaan. :(

Mutta nyt on pakko mennä taas pitkäkseen ja olla vaan tekemättä yhtään mitään..
 
marjutti86 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Oikein paljon b b b b peukutuksia matkaasi. Minusta kyllä kuulostaa et jos on limainen veren sekainen vuoto et voi kuulua ihan asiaan. (Itselläni on joskus ollut)

Keskenmenossa minulla ainakin kovin äkkiä alkaa kunnon vuoto ja kivut

Toivotaan et kaikki hyvin.

Röllimuori Pikaista parantumista :hug: Onnea ultraan, ihana että näet pikkuisen jo nyt :heart: Pikkuinen on varmasti hyvässä suojassa siellä

Itse heräsin äsken ja rinnat on niiiiiin kipeet että! Kosketus arat ja ihan kävellessäkin tuntuu.
Säihkähdin taas aamulla kun pyyhkiessä papru ei ollut punainen niin kuin aina pelkään vaan aivan keltainen, olin ihan et :eek:
Sit muistin et eilen aloitin taas pienen tauon jälkeen ne beko vitamiinit :saint: Ne värvää pissin keltaiseksi, ihan kuin olis liidulla värjätty :D

Mulla tänään kampaaja....Ja huomennakos mulla olis poksu päivät? Ja sit tuleekin jo torstai ja tärkeä päivä mulle, pääsen taas veren hcg mittaukseen.

Mukavaa päivää kaikille....laitan tän, mut sehän päivittyy sit vasta klo 8..

 
Huomenta kaikille!

marjutti86
Tsemppiä tän päiväiseen!

Mulla ei oikein oireita ole vielä (tietysti tässä vaiheessa vielä tarvi ollakaan ). Välillä on niitä menkkamaisia juilintoja ja välillä rintoja kihelmöi. Että jotain sentään. Ja yksi juttu, en tiedä liittyykö tähän, kun ei aiemmissa raskauksissa tätä ole ollut; ei ole oikein ruokahalua.

Zuh
Laitatko mulle sittenkin lasketuksi ajaksi sen 17.02.2010? Kun tuossa "meilletuleevauvan"-laskurissa nhyt on se, kun laskin, niin sain sen. Ja joltain (olisko ollu helistimen tai vauvan sivuilta, niin tuli kanssa se ). Kiitos! :flower:
Päivitellään sitä sitten, jos ultrassa muuttuu. Josta tulikin mieleen, että onko monella muutettu laskettua aikaa ultran perusteella? Mulla kakkosesta aikaistettiin 6 päivää. Ja syntyi lopulta noiden kahden lasketun ajan välissä. Eli kuukautisten perusteella lasketun la.n mukaan syntyi 39+3 ja ultran mukaan 40+4. Esikoinen syntyi rv 39+3. (häestä la pysyi samana alusta loppuun)

Olin eilen illalla anopin luona käymässä poikien kanssa, ja oli kyllä vaikea keksiä puheenaihetta kun tämä vauva-asia vain pyöri mulla mielessä. Ja teki kovasti mieli kertoa. (Aiemmin kuin heillekin kerrottiin melkein heti ). Mutta sain pidettyä suuni kiinni.

 
pojatx2 sinä olet kyllä saanut varhain plussan, nyt vasta tajusin et olet neljännellä viikolla, etkös ole ollut täällä jo jonkin päivää?
Ihmeen varhain olet plussannut...olisitko kuitenkin pidemmällä...ultrassahan sen näkee sitten...
Mullakin normi kierto oli 26 ja sen mukaan la olisi vähän aikaisemmin, mutta keskenmenon jälkeinen vuoto pidensi vähän kiertoa joten laskin nyt tämän la pidemmän kierron mukaan. Ultrassa näkee sit miten on, ei ne kyllä muutaman päivän heittoja ala muuttelemaan.
Mulla eka ultra olis jo ensi viikolla....jos siis on mitään mitä ultrata....

 
Huomenia kaikille ja kovat peukutukset marjutille, röllimuorille pikaista paranemista ja onnea ultraan.
Pojatx2 mulla muuttui esikoisen laskettuaika 3 viikkoa myöhemmäksi ultrassa, oli niin epäsäännöllinen kierto, kun olin pillerit lopettanut juuri. Välissä oli jotain tuhruttelua jota neuvolan täti ei huomioinut vaan laski La:n pillerien loppuvuodosta. Onneksi olin silloin nuori ja tietämätön, en edes tajunnut pelästyä kun vauva oli ultrassa 3 viikkoa laskettua pienempi. Nyt jos tulisi sellainen tilanne niin en varmasti järjissäni kestäisi. Niin ja lopulta esikoinen syntyi 40+3. Muiden kohdalla ei ole laskettuaika ultrassa muuttunut, mutta kaikki pojista on mennyt La:n yli keskimmäinen syntyi 41+0 ja kuopus 41+5
Kovasti täälläkin mietityttää ja huolestuttaa oma oireettomuus, väsymys vaivaa, mutta sitä en niin laske, se saattaisi vaivata muutenkin. Etova olo on aikalailla hävinnyt jotain pientä saattaa olla mutta ei sen kummempia oireita ole. Kauheeta tälläinen epävarmuus, lukeudun myös tähän stressaavaan joukkoon, joka kokoajan epäilee ja pelkää pahinta. Onneksi voi tänne tulla ihmettelemään, meillä on mies jo aika kypsä kun mun puheenaiheet rajoittuu aikalailla masuasukkiin.
:ashamed:
 
Tää pahoinvointi on niin kamalaa. :x Itku silmässä aamulla yökkäilin pöntöllä ja nyt töissä yritän pysyä tolpillani.. Mitään ei voi ajatellakaan laittavansa suusta alas, ihan pikkuisen vettä.

maukkanen ja nappi 6+1
 
Zuh
Huurre-80: Suurtervetulotoivotus odottajien puolelle. Pidetään sut kimppavoimin mukana kyydissä :D

Maukkanen: Tervetuloa joukkoihin. Tänään oli pakko selvitä töihin ja olo on melkoisen hirveä. Nieleskelyä vain, hengitellään ja kohta varmaan juostaan..

Siskolle eilen ihmettelin että miten voi kuvitellakaan tekevänsä toisen kun olo on tämmöinen. Kuulemma unohtuu tehokkaasti kun saa vauvan syliin ;) Uskoskohan tuota, kheh! Kaverin kanssa pitäisi mennä lounaalle, ei tiedä vielä enkä tahtoisi kertoakaan mutta voi olla ettei ruoka maistu ihan normaaliin malliin. Jospa olisin vaikka ollut mahataudissa..
Jännityksellä odotan työpäivää.. Työhöni kuuluu henkilökohtaisia asiakastapaamisia, joiden kesto on n. tunnin ja joiden keskellä on äärettömän epäkohteliasta poistua paikalta. Kohta tietää puoli kylää että odotan, pakkohan niille on jotain selittää.

Ja voi äh tätä aivastelua! Oon aivastellu 2 päivä kotona putkeen ja nyt näyttää taas jatkuvan. Nyt varmaan tekee hajuvedet ja hiuslakat pahaa herkistyneeseen nenään, mutta ei eilen mitään käytetty.. Hmm.. allergioitakaan ei pitäisi olla.

Stressaajille: Älkää huoliko vuodoista ja oireiden puuttumisesta. Parempi olotila se on kuin tämä minun nykyinen. Nauttikaa, nauttikaa, minusta tuntuu että tämä alkuraskaus menee ihan ohi kun koko ajan vain yrität pidätellä oksennusta ja mietit mikä mahtaisi pysyä sisällä. Äh.. paranisi jo olo niin pääsisi arkeen kiinni! *valitusvirsi*

Zuh & Naatti 6+3
 
piipiäinen Juu eivät ala muuttelemaan muutaman päivän heittoja. Pitää muistaakseni olla yli 5 päivää eroa, niin sitten muuttavat. Mulla oli se 6 päivää, niin muuttivat. Ja joo, itsekin ihmetellyt kun plussa tuli niin aikasin. Keskiviikkona tuli eka haamu, eli silloin olis ollut 3+0 :eek: Selvän plussan sain sunnuntaina, eli 3+4.

Ja noista oireista vielä, en ollenkaan hoksannut, että tämä liittyy tähän: on alavatsa turvoksissa. Farkun nappi pitää avata kun istuu, varsinkin illalla. Tätä ei aiemmista ole ollut. Vaikuttaisko nyt se, että kun on jo kuitenkin kolmas lapsi.

Tuossa muuten laskin, niin esikoiselle ja tälle vauvalle tulee ikäeroa 4,5v ja kakkonen sitten vielä siinä välissä. Taitaa vilskettä meidän perheessä riittää, varsinkin jos tämä kolmaskin on poika :LOL: On muuten aika vahva poikaolo mulla. Esikoisesta oli kanssa alusta asti poikaolo, kakkosesta ei ollut mitään tuntemuksia kumpi vois olla, ennenkuin sitten ultrassa sanoivat. Onko teillä muilla pitäneet omat luulot paikkansa aiemmin siitä kumpi tulee?

 
Voi elämä :x taas on kaamee olo ja kohta pitäs päästä lähtemää,lähen viemää meiän esikoista puheterapeutille ja ajattelin siin samal käydä varaamas neuvola ajan,kait se on jotai yritettävä saada suusta alas,jos tää olo vaik helpottais.

:hug: kaikille muillekin huonon olon kanssa kärsiville




 
:wave: Uusi ilmoittautuu!

rv 3+5 menossa ja laskettuaika on 18.02.2010. Hui, onpas sinne hurjan pitkä aika :eek: Ensimmäinen hailakka plussa tuli jo rv 3+2. Aika tuntuu kuluvan piinaavan hitaasti, eihän mulla ole vielä edes menkat myöhässä :kieh: :D Oireita on vähän ja nekin ilmaantui vasta kun näin viivat testissä :LOL: Eli tissit on kipeet, alavatsassa tuntuu tosi teräviä nipistyksiä ja etenkin äkilliset liikkeet aiheuttaa kipua. Lisäksi palelen ihan hirveesti |O Yritän ajatella positiivisesti ja jättää suurimmat murheet murehtimatta. Niitä ehtii sitten surra jos se on ajankohtaista :)
 
Huomenta päivää :D

Tänään jo huomattavasti parempi mieli!! Vuotoja ei tullu enää illalla eikä aamulla ollu tullu kans, toivotaa, et ne olis ollu viimiset ;)

Petite: Kiitti haleista, sä se sit jaksat aina olla niin huomaavainen, kiitos!! :hug: Oon miettiny kans tota seksin harrastamista, et miks se kielletään aina yleensä jos vuotaa helposti, jos kert siihen keskenmenoon ei voi vaikuttaa mitenkään..
Eilen sanoivat yksityisellä ku varasin sen varhaisultran, et olis hyvä jos nyt olisitte hetken aikaa ilman seksiä, et selvitettäis ensin syy mistä vuoto johtuu. Joillakin voi kuulemma olla istukka niin lähellä kohdunsuuta, et hankaus saa sen vuotamaan verta, siinä tapauksessa täytyis odottaa et kohtu hieman kasvaa..
No nyt täytyy vaan odottaa sit sitä ultraa :D

Huurre-80: Paljon onnea plussasta :hug: todella kunnioitettava aika! Todellakin soisin teille sen nyytin syliin!

Ja kaikille muille myös toivon kovasti, et kaikki menee hyvin loppuun asti!!! Ja Zuh:ille toivon et oireet helpottais pian..yleensä onnex viimeistään 12 viikolla ;) jaksamishaleja kaikille :hug: :hug:

Happy 5+0 :D
 
Onnea uusille plussaajille! Mä sain kanssa plussani tosi varhain 3+2, ja siitä se voimistui :hug:
Tsemppiä yrkkijöille kovasti, tiedän mitä se on :hug: Mä en ole tässä raskaudessa kertaakaan oksentanut, yökkiny oon kyllä ja etova olo iskee aamulla ennen aamupalaa ja iltapäivällä,pahenee iltaa kohden. Toivoisin,ettei pöntölle tarvis mennäkään. Viime raskaudessa oksensin varmaan 5-15kertaa päivässä ja paino laski kilotolkulla ekan 10 viikon aikana. Mutta kyllä se siitä helpottaa, vaikkei tietty lohduta yhtään sillä hetkellä kun on superhuono olo. :ashamed:

Mulla on ehkä pahimpana tää väsymys, ja palelu. Tänään pitäs käytttää nuorimmat terveydenhoitajalla ja stressaan jo nyt sitä keikkaa. Iltapäivä on niin paha ton väsymyksenkin suhteen,et pitää pitää huoli etten nukahda kotiin ja missaa koko reissua :whistle:

Tsemppiä kaikille tiistaihin, täällä jo pilveilee pahaenteisesti, kohta taitaa ne sadekuurot tulla..

Petite ja Mimmi 6+1
 
ultrassa käyty ja huonoja uutisia saatiin. ei löytyny sykettä pikkuselta :'( eli pahaa vuotoa oli mulla. huomen aamulla sairaalaan tyhjennykseen, voi luoja et on paska olo. miten tästäkin selviää.

pahoinvoivat, olkaa onnellisia vaivoista, jotka todistaa istukan toiminnan. ja vauvan kehittymisen :heart:

jospa minä tänne odotuspuolelle pääsisin takasin kesän edetessä.. hope so..

ihanaa raskausaikaa kaikille!
 

Yhteistyössä